Octavia II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
Diamant 31.07.05 13:18
« Re: Octavia 4 x 4, zkušenosti z provozu
U nás stojí 4x4 FSI o 40.000 Sk viacej. Ale podľa mňa je 33 kW celkom dosť na to, aby si to pocítil. Asi by som volil radšej ten benzín. Tých 77 kW u TDI je podľa mňa tak aurát na príjemné vozenie s predným náhonom, ale 4x4 z výkonu ešte čosi uberie. Navyše práve z dôvodu, že u TDI je človek aj v bežnom spektre otáčok dosť blízko maxima výkonu, tak si na dynamiku auta akosi zvykne a pri predbiehaní už nemá takú subjektívnu rezervu výkonu, ako keď sa vytočí benzín.
Svetlá sú bi-xenóny, len nech majitelia napíšu, či pri diaľkových svietia súčastne aj diaľkové halogény, alebo nie. Mne na inej značke svietia aj tie halogény. Inak aj mňa by zaujímalo, či je svetla omnoho viacej, alebo je tam hlavne iná farba.
Ja by som asi volil Stream. Ohľadom ďalšej výbavy, tak ESP už máš v cene, možno by som priplatil položky ako aktívne hlavové opierky, kontrolu tlaku pneu, ovládanie rádia na volante ale hlavne vyhrievané sedačky (to si s manželkou veľmi pochvaľujeme), parkovacie senzory a zatmievacie zrkadlá. -
« Octavia 4 x 4, zkušenosti z provozu
Mám několik nejasností před koupí octavie 4x4, prosím máte-li někdo zkušenosti poraďte mi.
1/ Koupit verzi motoru 2,0 FSI benzin, nebo 1,9 TDI diesel? Nevím zda není 1,9 TDI na tuto verzi octavie slabý. Sílu motoru využívám spíše na bezpečné předjíždění, a řešení krizových situací, než na závodění. Při předjíždění kamionu jedoucího 80km rychlostí v hustém provozu je každá sekunda ve zrychlení dobrá. Umí to diesel?
Jak diesel topí v zimě při kratších cestách po městě? Je dražší varianta 2,0 FSI přece jenom o tolik lepší, aby se vyplatila? /jezdím tak cca 15000km za rok/.
2/ Vyplatí se přikoupit xenonové světlomety? Jsou to bi-xenony, nebo xenon na dalkových světlech není. Je intenzita xenonů podstatně vyšší než u halogenů, nebo se světlo liší jen barvou,a jak to vypadá, když se zároveň zapnou mlhovky? Nechtěl bych za dosti vysokou částku si jenom koupit problémy s mlžením světlometu jak jsem četl ve zdejší diskusi. Na druhou stranu často jezdím v noci.
3/ Jaké byste doporučili rádio. Slyšel jsem nejnižší verzi, radio Melody se základní sadou reproduktorů a bylo to dosti špatné /plechový zvuk/. Bez přídavných repro to asi nejde.
Co byste ještě doporučíli doobjednat k základní výbavě, dle vašich zkušeností?
Předem děkuji za názory. -
"-- skrytý --" 30.07.05 19:37
« Re: Re: O2TDI4x4 po 10000km
Musím se poctivě přiznat že na spotřebu moc nehledím. Obecně mám dojem že PD žere oproti 66kW O1 více. Spotřeba při 180-200km je kolem 10-11l/100km dle PP. Já jezdím po ČR jinak cca za 6-6,5 l/100km dle PP. Začal jsem na to šlapat po 5000 km. Jakmile budu mít čas začnu řešit jiné folie do zadních bočních okýnek a zjistím si zda je možná montáž couvacích senzorů ale inteligentním způsobem, nenechám si zdrbat elektroinstalaci nějakou hrr akcí..(co mi před 5 lety udělalala jedna renomovaná firma při instalaci autolarmu jsem zjistil až při prodeji O1, když jsem kuchal vyhybky od repráků...že to neshořelo to byl zázrak >:-[] ). -
« Re: O2TDI4x4 po 10000km
Novak:
Rád bych se tě zeptal na spotřebu:jaký máš po 10.tis.průměr?Kolik čtyřkolka žere při "cestovce 180-200?Kolik to točí?
Jsem furt v záběhu,nejvíc jsem jel zatím 160 na šestku 3.500ot...
Od kolika km jsi na to začal šlapat?
Jinak musím říct,že couvací sensory jsou sice nemalá investice(12.000,-),ale s tímto autem opravdu k nezaplacení.Couval jsem na parkovišti k sloupkům vys.asi 1m s rozestupem po 1m-absolutně nešly vidět,ale nádherně jen "podle přístrojů" jsem k nim zacouval.Nechalo mě to k nim tak 20cm.Akorát vzdálenost na pohodlné otevření zadních dveří a něco tam naházet. -
Diamant 28.07.05 18:56
« Re: Re: Re: Re: Re : Dim, Novak
Najskôr tie svetlá Fabie. Keď som auto kúpil (nové), tak som si myslel, že mi to zabudli nastaviť. Tak som svetlá pošteloval sám ručne, nech neoslňujem. Pri prvom servise som si svetlá nechal nastaviť, nech to už mám v poriadku. Ale beda. Svetlá boli zase tak, ako keď bolo auto nové. Potom som ich rozšahal ešte raz a skúsil som iný servis. Zase to isté. Takže už jazdím v meste vždy tak, že nastavovačom v interiéri svetlá znížim tak medzi značky 1 a 2. Mimo mesta to obvykle dávam na 0.
exup - máš snáď 4x2, nie? 2x2 by bol bicikel alebo vozík s pohomom na všetky kolesá. A ešte k tomu cúvaniu. Skúšal si už aj liftback? Cúva sa s ním horšie, alebo lepšie ako s kombi? To prenášanie nerovností je len špecialitou tvojho paketu, alebo to robí každá Octavia? Mne sa pri skúšobných jazdách zdalo, že to je oproti Fabii omnoho lepšie. Neskúšal som alurát ten znížený športový podvozok. Tam to bude asi podstatne horšie. -
« Re: Re: Re : Dim, Novak
..........ale seřizovací rozsah je technicky naprosto v pořádku. Ten světlomet je ale při montáži do karoserie na takovém nasatvovacím pltu, aby se daly kompenzovat nepřesnosti té konkrétní karoserie.....je na takovém schůdkovitém točitém .......nicméně s tím já bych nehýbal :-) -
"-- skrytý --" 28.07.05 14:31
« Re: Re: Re: Re : Dim, Novak
vyprošťovací HALDEX znamená že se fakt točí "Fšechna kola". Není to systém pro závodníky, ale systém pro ty kteří nechcou odhrnovat a sypat a naszova řetězy atd...(odborník promine nepřesnosti..)
o předek se stará kromě toho EDS který do 40km přibrzďuje rychlejší kolo(hraje si na uzávěrku). Se zadkem nevím on ti totiž nikdo nic neřekne neboť neví. Při provozu a hrubých testech O1 jsem nezapsal klasické roztočení (zadku) jednoho kola na úkor druhého stojícího, ale pokud nebudu mít potvrzeno že je EDS i na zadku tak nevím jak by to technicky bzlo možné....(velikost brzd tomu neodpovídá...ale?)
Já osobně jsem na horách furt a zatím jsem se zahrabal na bříško jen jednou když jsem se pokoušel parkovat tam kde fakt už nikde nebylo místo (tak jsem si ho chtěl udělat)....Takže lopatka přišla k pomoci Jinak za 180 000 km s O1 NIKDY... :D -
"-- skrytý --" 28.07.05 12:21
« Re: Re : Dim, Novak
myslel jsem to asi tak že alespoň u mého kombíku 4x4 s paketem pro špatné cesty (snad je vyšší podvozek) svítí při středně naloženém kufru dálkové světla do korun stromů a plaší okolosedící ptactvo....Jo a je to už mimo rozsah regulace sklonu.
Až budu mít čas sjedu s tím do servisu ať se mi ktomu vyjádří..
Výhled dozadu je katastrofa, připadám si jako * při parkování a couvání (měl jsem si dát ty senzory....)
S podvozkem kromě větší rány při přejezdu příčného prahu (brzdícího brbolce na asfaltu) jsem spokojen je opravdu na kostkovici tišší než u O1... tak nevím. Při výběru auta u mě hrály prim tyto vlastnosti
1. 4x4 diesel (stačí mi jen ten vyptošťovací HALDEX)
2. kombi
jinak Mazda6 nebo Avenzis
ahoj LN -
exup 28.07.05 12:06
« Re : Dim, Novak
to Dim:
Dime, kdo by neměl rád moderní technologie, pokud nám zrovna úplně neztrpčují život, že..? Ještě k těm světlům, musím se Tě, jako odborníka přes ně, na něco zeptat. Už jsem chtěl kvůli tomu před časem volat do NSR.., je to zase o parabolách. Možná je to můj dojem, ale stojím si za ním: žádné auto mě v noci tak programově a soustavně (t.j. ne náhodně a ojediněle) neoslňuje tlumenými jako Fabie. I když si jejich řidiči možná chrochtají jak jim to svítí, mně, jimi oslňovanému, tlumená světla Fabií nepřijdou normální. Co Ty na to, při jízdě v noci, proti Fabiím, z Kašperek do Strašína, třeba? Potkáváš v noci Fabie? Vnímáš je, nebo je to jen moje zaujatost?
to Novak :
Jaks to myslel, s tou zanedbanou geometriií u paketu pro špatné cesty? Mám ho na kombíku 2,0 TDI "2x2". O dojmech z mého podvozku jsem toho tady napsal už dříve dost. Teď jezdím skoro denně ze Slap do Prahy. Sjíždět s tím autem vytlučený a záplatovaný Štěchovický kopec je mi utrpením. Podvozek přenáší do sedaček sebemenší nerovnost.
Výhled z auta vzad, při couvání, to je pro mě vcelku jedna velká tragédie. Minulý týden jsem couval s károu (klasický Agados..) bez nákladu (t.j. nejvyšší bod = sajtny) do kopečka. Zadním oknem jsem z ní neviděl ani kousek!! Pravda, nejsem dlouhán. To auto je nesporně hezké, ale tohle je za to část daně, myslím si. Kdyby z něj bylo vidět normálně, tak hezké by asi nebylo. Možná by pak ale bylo i méně bezpečné, kdoví..?
Jinak - vnímajíc i klady, moje postupně, provozem nabývaná spokojenost s tím autem je dosti vzdálená té tvé "opravdové". A to prohlašuji navzdory tomu, že mně teď na to někdo, z jeho pohledu jednoduše, třeba opáčí : "tak proč sis, blbče, nekoupil jiné auto"? To by bylo na delší povídání... Takže jako vlastník podobného auta, chápu Tvé výhrady, bez potřeby návodu, po svém.. -
Diamant 28.07.05 10:34
« Re:
vir - od istého obdobia sa u všetkých TDI zmenil predĺžený interval z max. 50.000 km na 30.000 km. Asi tých 50 bolo veľa.
Inak ja by som si asi tiež nechal predĺžený, ale skôr zo zvedavosti, ako jazdím a kedy ma to pošle na servis, než pre úsporu. Mám súkromné aj firemné auto, tak tým súkromným spravím tak 15.000 km ročne. Takže mi je to šuma fuk, či pojdem každý rok alebo každé 2. Ešte by som povedal, že po 2-och rokoch pomaly aj zabudnem, kde ten servis je. -
"-- skrytý --" 28.07.05 09:25
« Bez nadpisu
Je to tak. Pro delší servisní interval stačí nastavit řídící jednotu auta a dát jiný olej. Mám O 2,0 TDI, z fabriky servisní interval 15000km nebo rok a je tam Shell Helix 5W-40. Ten stojí tak 530 Kč. V 15000 km si nechám interval přeměnit na 30 tis.Je tam olej asi za 730 Kč.-rozdíl tak velký není a pokud to nebude baštit olej tak se to myslím vyplatí. U O I TDI 66 kw.Jsem měl 50000 nebo 2 roky,byl jsem v servisu na olej ve 46000,nyní 89000, zatím mě to do servisu neposlalo.V intervalu do první výměny jsem dolil 1 litr, po výměně do teď také. -
"-- skrytý --" 28.07.05 06:45
« Re: Re: O2TDI4x4 po 10000km
no nevím...první kontrolu mi nařídili po 30000km. Já śi promenlivé servisní intervaly dávat nebudzu protože s tím jezdím denodenně i krátké trasy. Snímače na hladiny oleje a tl. brzd tam jsou. Co se týká Haldexu tak tam se na O1 mění po 30kkm olej (tlačí se tam pistolou pár deci zespodu - když jsem to poprvé viděl tak jsem nechápal, ale jde to vpohodě, potom tam je filtr a ten se menil mam dojem po 60kkm speciálním klíčem). Co se týče O2 nemám ponětí (zatím) dle JPP tam má být Haldex 2. generace (asi jo protože tak nekope - prudká akcelerace na mokré křižovatce byla u O1 cítit - teď už ne). -
Diamant 27.07.05 23:04
« Re: Re: O2TDI4x4 po 10000km
Myslím, že predĺžený interval je len o inom (drahšom) oleji a nastavení prístrojov. Takže ak chceš predĺžený servisný interval, tak ti tam dajú pri výmene drahší olej a nakódujú to. Obloženie by už malo byť s kontrolou štandardne a aj snímač hladiny oleja by mal byť.