Octavia II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.08.05  15:43

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Xenony

    ............když jede moje Fábie za mnou :-), neoslňuje !! Nevím, o žádném problému Fabií nevím a ani jsem ho na cestách nějak nezaregistroval.......
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 01.08.05  13:44

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Xenony

    Dime!
    Sám bych to neuměl tak krásně vysvětlit! Navíc to vypadá i dost věrohodně. Pod to, jaks to zdůvodnil, bych se klidně podepsal. Akorát mě mrzí, že na sebe, t.j na moji OII, nemůžu vztáhnout to, "že dálková svítí do celé plochy před autem" >:-[] Však víš.. soudruzi z NJ to, tvrdím, nějak nedotáhli.
    PS. A zase ses mi vyhnul těm protijedoucím Fabiím..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.08.05  13:14

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Xenony

    Chce to jen zdravý rozum. Pokud by byl za mlhy problém přílišný světelný tok, tak by bylo nejlepší zhasnout vůbec :-) Jde o to, že část světla pronikne přes ty rozptýlené částečky a část ne. Ta co neprojde, se někam odrazí nebo vychýlí...a z toho je další malá část se odrazí tak, že se paprsek vrací do našich očí.....A základní princip mlhovek měl být v tom, že svítí z jiného místa a pod jiným úhlem, takže světlo naráží na jiné kapky a je větší šance osvítit překážku. Samozřejmě že zase dochází k odrazu, ale díky tomu že svítí dolů a jsou ještě samy o sobě dole, tak se nerozzáří celý prostor kam hledíme.........na rozdíl od dálkových , které naopak svítí do celé plochy před autem........Jinak xenon je úžasná věc !! Mám ho a rozdíl především v podzimních mokrých černých nocích je úžasný.........:-) Mám ho na mOndeu, ale je taky vyroben soudruhy v NJ :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 01.08.05  12:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Xenony

    Zkušenosti jsou samosebou nenahraditelné, sám se už tedy těším na podzimní mlhy :D, až mi jich dají s xenony nabýt. Když na to ale půjdu teď , od stolu, selským rozumem:
    - pokud vím, hlavním přínosem a mottem xenonů je zvýšení aktivní bezpečností zásluhou lepšího osvětlení prostoru před autem. To mi nejde principielně moc dohromady se stavem, kdy ta samá světla by byla za určitých podmínek, t.j. mlhy, vlastně méně bezpečná než klasická, protože ta jimi ozářená mlha řidiče oslepuje. A aby se tehdy tedy stala jízda bezpečnější musím k ním rozsvítit mlhovky (tím se sníží dosavadní jas mlhy osvětlené xenony?, pokud ano, co ale rozsvítí řidič té oškubané C5-ky?!), anebo nastojte, rovnou xenony zhasnout a jet jen na mlhovky? To se mi teoreticky moc nezdá. Takže si počkám na ten podzim..
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 01.08.05  12:00

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Xenony

    C5 ma xenony a bez hmloviek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.08.05  11:42

    « Re: Re: Re: Re: Re: Xenony

    nejde mi o zrovna jen o octavii nebo o marketingove tahy, ale proste z vlastni zkusenosti vim ze v mlze jsou xenony neco jako kdyz rozsvitis dalkovky - proste oslepuji a nic nevidis. osobne jsem tedy jeste nevidel auto s xenony a bez mlhovek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.08.05  09:32

    « Re: Xenony

    Absolutni souhlas s Exupem.
    Jsem cerstvy majitel (asi 4 tydny) liftbacku O2 s TDI/77kW/ mj. s DSG, xenony a radiem Audience. A jenom dobre zkusenosti...
    Ad xenony : mel jsem donedavna O1 TDI, na ktere jsem pouzival cca asi 6-7 let specialni zarovky PIAA s vysokou barevnou teplotou (viz [odkaz] v zaveru spickove Super Plasma Blue. Je to skutecne soucasny vrchol techniky H4, oproti stand. H4 uplne nekde jinde, jejich barevna teplota je kolem 5500K, coz je stejne jako skutecne xenony. Takze skutecne vyborne.
    Nicmene novou O2 jsem nakonec objednal s xenony (pote co me zrusili objednavku "male" navigace Cruise), a mohu po tech 4 tydnech provozu rici, ze bych jiz v zivote nemenil. Xenony jsou skutecne vyrazne lepsi, at uz vyrazne vyssim svetelnym tokem, kvalitnim vykrytim osvetleneho prostoru, zivotnost a prikon ani nezminuji. Samozrejme jsou mlhovky stand. soucasti O2, a s instalaci xenonu to nema nic spolecneho. O xenonech se tu zminilo nekolik vicemene mytu a hoaxu, ale opravdu se vyplati. To ze jsou drahe, to je vec jina, a kazdy at si to spocita. Ale je nesmysl rikat, ze se nevyplati, nebo ze svitej blbe. Verte, ze to vzdy rikaji lidicky, kteri je nikdy nemeli moznost vyzkouset, a jen hloupe opakuji nesmysly jinych... :D
    Dalkova samozrejme sviti dohromady s xenony, a jak jiz rekl EXUP, svitej nejak divne :x . Asi to budu muset resit nejakymi H7ckami, se zvysenym svetelnym tokem, a mozna lepsi barevnou teplotou, aby to vice pasoval ke xenonum.
    Apropo, zustal me par tech, nyni nevyuzitelnych, spickovych H4 PIAA SuperPlasmaBlue po asi 2-3 mesicnim provozu, nema nekdo zajem ?
    Ad radio Audience : take jsem mel dilema ohledne radia do nove O2, puvodne byla objednana "mala" navigace Stream (ktera mela v sobe neco jako Audience radio, jen 1x CD), ale kvuli blize nedefinovanym, udajne dodavatelskym problemum, neni schopna Skoda to dodat (pry listopad !), a tak jsem musel objednavku menit, a kvuli 6x CD changeru, pameti na dopravni vysilani a skutecne vyborne podpore MP3 formatu jsem nakonec sahnul po Audienci. Nebudu zde delat nejakou recenzi, ale toto radio je skutecne spickove, zejmena svymi funkcemi, ergonomii, designem zapadajicim do stredove casti a provazanosti se zbytkem auta (maxiDOT, Climatronic 2 atd..). A hraje skutecne dobre, i bez SoundSystemu. Mel jsem predtim Blaupunkty a spickove kousky Sony, ale toto je opravdu dobre, a cena tomu odpovida (ma 6x CD changer). Jen lituji, ze jsem nevzal ovladani radia na volantu, a zadni couvaci senzory (a to mam liftback !).
  • 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 01.08.05  09:04

    « Bez nadpisu

    To andree :
    Vždyť já jsem o tom nepolemizoval, jen jsem, přiznával moji momentální nevědomost. Asi zbytečně - teď už vím, že mlhovky svítí i bez xenonů, hned ráno jsem to vyzkoušel. Takže pokud xenony za mlhy vidění zhoršují (což zatím nemám osobně vyzkoušeno), způsob ovládání umožňuje teoreticky jet jen na mlhovky. Druhá věc je, jestli to ty mlhovky umožní, když jsou prvděpodobně ze stejné líhně jako paraboly dálkových.. :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.08.05  08:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Xenony

    exup: Ja netvrdil, ze nejde svitit mlhovkama bez xenonu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.08.05  06:19

    « Re: To Diamant, Novak, Andree a ostatní

    K těm autorádiím: Já jsem od jakživa s audiem ve všech autech co jsem měl bojoval (včetně O1) , ale Audience se Sound systémem je jedno z nejlepších audií co jsem slyšel. Citlivost tuneru výborná, funkčnost a pohodlí s Maxidotem a ovládáním na volantu vynikající. Nevypadá to jako pračka (nebude to dráždit atd..) k tomu GPS od Garmina (mapovou např Street Pilota 320 ) a není co řešit.
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 01.08.05  00:55

    « Re: Re: Re: Re: Re: Xenony

    Přiznám se, že v tuhle noční hodinu nevím a už si nepůjdu ven ověřit, zda lze provozovat samostatně mlhovky, bez xenonů. Pokud ne a pro jejich provoz je nutno svítit kontraproduktivně (zkušenosti nemám) současně xenony, pak by tam ty mlhovky byly tak trochu na nic, ne...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.08.05  00:47

    « Re: Re: Re: Re: Xenony

    Panove, za mym nazorem ohledne xenonovych vybojek si stojim (mam nekolikalete zkusenosti vyhradne s auty nemecke produkce (bohuzel)- BMW, Audi, VW, Skoda... ) a to zejmena pokud mluvime o kobinaci xenon+mlhovky. Jest pravda, ze zejmena u novych octavii se mlhovky montuji standartne hlava nehlava, ale opravdu co ja zazil, tak ve vsech pripadech jizdy mlhou s autem s xenony mi rozsviceni mlhovek prislo spise kontraproduktovni. Hejakcine, pokud chces opravdu dobre osvetleni pak se porozhlizej spise po vykonnejsich zarovkach (dost dobra diskuze probehla na toto tema, mam pocit, v tematu "PIAA zarovky... ).
  • 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 31.07.05  23:47

    « Re : mnozí

    to Dim :
    Dime, když má Fabii tvoje manželka a připadá Ti, že svítí normálně, znamená to, že Ti to tak připadá z pozice řidiče, když s ní občas jedeš, nebo když je v noci potkáváš (manželku ve Fabii, toť je mi ale taková zvláštní, nepravděpodobná situace..). Pocity řidiče Fabie v noci jsem totiž na mysli neměl. Opakuji, že mě Fabie oslňují, nikoliv, že žiju v naději, že jsou řidiči Fabií se svými tlumenými světly spokojení.
    to Hejakcin :
    - na co vlastně chceš, tu 4x4? Novákovi rozumím, ten tráví mraky času na horách, ve sněhu, ale Ty, jak píšeš, chceš předjíždět kamiony v hustém provozu. Jezdíš zřejmě krátké pošusty po městě, soudím, když řešíš rychlost zahřívání diesel. motoru. Užiješ vůbec tu 4x4, čoveče? Já trávím taky dost času na horách, ve sněhu. Řídil jsem Passat TDI 96 kW s 4x4, na zasněžené silnici, i v břečce a moc se mi jeho jízdní vlastnosti tehdy líbily. Vědom si výhod tohohle systému, a to nejen na sněhu, přesto všechno jsem ale o 4x4 nikdy neuvažoval. Nějak by u mě převažovala lítost nad tím trvale a neoddiskutovatelně ztráceným výkonem v rozsáhlejším trakčním soustrojí. Což jsou ale moje pocity a zastánce 4x4 zcela respektuju. Předpokládám, že máš v tomhle jasno.
    - k těm motorům : pokud bych chtěl Octavii na benzin, pak bych volil 1,8 T – žel, blahé paměti. Do OII se nemontuje. Nejel jsem s ním, ale od důvěryhodných lidí, kteří ano, jsem na něj slyšel jen samou chválu. To byl údajně povedený motor (výkon, spotřeba). S 2,0 FSI jsem také nejel, ale z toho, co jsem o něm dosud četl a slyšel, je mi už předem odporný. Buď jezdit na drahý vysokooktanový benzín, nebo s pocitem, že bude vykazovat „nepatrně nižší výkon“, jak přiznává výrobce. Atd.. Nebudu to víc rozebírat, tenhle motor je jistě na samostatné téma a pranici, do které navíc nemůžu přispět osobní zkušenosti a k nějakému „prý“ se nechci uchylovat. Stačilo mi ale přečíst si na www.novinky.cz diskuzi o „ekotestu“ OII 2,0 FSI, uskutečněný jakousi bandou zaprodanců Škoda auto, která s tímhle motorem zajela za 4,9 l/100 km. A jak se k tomuhle testu fabrika na svých stránkách hlásí! Ona diskuze o tomhle motoru dost napovídá Dost se však dá vyčíst i z oficiálních testů v Automobilu nebo SM, přesně už nevím kde to bylo. Také tam plakali po 1,8 T. Na každý pád bych právě v tomhle případě nedal na žádné teoretické výpočty, rady a pocity jiných a bez svezení a vlastnoručního porovnání obou ani ránu!! Jak správně radí Novák, takto její spokojený vlastník - proč by ne.. Na druhé straně, asi bude problém s těmito předváděcími vozy 4x4. Nejsou to zrovna reprezentativní vzorky..
    Pokud by ses smířil s 2-kolkou, pak Ti můžu na předjíždění doporučit „můj“ 2,0 TDI. I se všemi výhradami v mých předchozích příspěvcích k jeho mrtvolnosti do 2000 ot/min. Ty trvají. Je to takový turbodieselový benzíňák.Vytáčí se vesele i nad 4000 ot/min, v těch 2000 ot. přichází brutální zátah. Předjíždět se dá na dálnici, ve 140-ti km/h, pohodlně i na 6-stku, potvrzuji. Prý na rozdíl od FSI, jak psali v testu. Tam musíš podřadit na 5-ku. Když ho nebudeš trvale vyloženě dřít, nemusíš mít obavy o spotřebu – mám po 2 měsících najeto skoro 10 000 km, jezdím převážně svižně a vešel jsem se dosud do 6,6 l/100 km. A počítač kontroluju i u pumpy –tankuju vždy po hrdlo. Rozdíl je tak cca do 0,1 l.
    - xenony : ten příplatek je ranec, ale pokud jezdíš často v noci, doporučuju. Říkám, že svítí prostě líp než klasické. Kdybych řekl že o hodně líp, pak jakobych říkal, že klasické nestojí za nic. A to si nemyslím. Zamlžováním, o kterém jsem tady dosud psal nejvíc já, se nenech odradit. Nezobecňoval bych tenhle jev, zatím.. Mlhovky se u OII s xenony normálně dodávají (elegance). Tedy je mám, ale ještě jsem je nerozsvítil, pač jejich současný chod s xenony neřeším. OII mám 2 měsíce a v mlze jsem ještě nejel. Za normálních nočních podmínek nejsou ke xenonům potřeba. Snad ani ke klasickým ne. Ba takovéto svícení považuju za zvěrstvo vůči ostatním, protože mlhovky mnohých oslňují!
    Dálková světla jsou samosebou klasická a svítí současně s xenony. Neumím si představit, že by svítily bez nich, při tom, jak svítí mizerně, opakuju tady po 11-té. Sumasumárum, výdajů za xenony nelituju, nepočítám-li výdaje spojené s jejich nedávnou krádeží.
    - rádio : mám Stream a jsem spokojený, už jsem to tu jednou psal. Externí rádio jsem taky chvíli řešil, ale tu díru, která vedle něj zbyde v přístrojovce jsem nějak nerozdejchal. Prostě tam tohle ladí tvarově i podsvícením. Příjem signálu i zvuk má pro mě OK. Pokud jsi ale fajnšmekr, jdi do aparatury..
    to Diamant :
    cituji :
    Svetlá sú bi-xenóny, len nech majitelia napíšu, či pri diaľkových svietia súčastne aj diaľkové halogény, alebo nie. Mne na inej značke svietia aj tie halogény. Inak aj mňa by zaujímalo, či je svetla omnoho viacej, alebo je tam hlavne iná farba.
    Tak tomuhle Tvému odstavci moc nerozumím. Cožpak OII se dodává taky s bi-xenony?! Prostě má xenony, sloužící a trvale svítící jen jako tlumená světla a k nim se přidávají dálkové halogeny H7, ne?
    Dále cituji :
    S tým točivým momentom by som si až taký istý nebol. Hlavne pri rozjazde sa motor nachádza v otáčkach aj pod 2000 a toto nie je práve oblasť, v ktorej by prepĺňané motory boli práve doma.
    Tady bych si s Tebou dovolil nesouhlasit. Je mi celkem jedno, kde je který motor doma. Rozhodující jsou pro mě čísla. Srovnáváš točivý moment 2,0 FSI a 1,9 TDI. Najdi si na stránkách výrobce charakteristiky momentu obou motorů. Do 3750 ot/min TDI trvale překonává FSI, měřeno hodnotami krouťáku! Na tom není co řešit. Můžeš vést třeba diskuzi, jestli tyto charakteristiky odpovídají realitě, jako já, u mého 2,0 TDI, kde mám 2x naměřeno, že ne. Ale oficiální data hovoří jasně ve prospěch krouťáku 1,9 TDI. Jak už jsem psal výše, v FSI jsem ještě nejel, takže nemůžu srovnávat sedačkové pocity obou motorů při rozjezdu v režimu do 2000 ot. Jen to odvozuju z těch charakteristik.
    Teď k té matematice. Nechci se vracet někam na průmyslovku a celou problematiku a metodiku znovu nastudovávat, ale jak jsi došel k těm obrovským číslům (617, 700.. až 1016 Nm) točivého momentu? U největšího „tahouna“ v OII, tj. u 2,0 TDI je výrobcem udáván max. krouťák 320 Nm. Mně byl změřen 398 Nm. A najednou tohle. Je víc druhů a hodnot točivých momentů? Mám za to, i z těch mých 3 dosavadních měření (1x Passat), že v souvislosti s koly se mluví jen o „výkonu na kolech“, nikoliv o točivém momentu na kolech. Tohle mi, prosím, objasni.
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.07.05  23:22

    « To Diamant, Novak, Andree a ostatní

    Děkuji za vaše názory na 4 x 4 FSI nebo TDI. Původně jsem byl rozhodnut pro 2,0 FSI, protože jsem zvyklý na benzinový motor. Potom jsem jel služebně do Německa s půjčenou octavií 1,9 TDI přední náhon, a byl jsem mile překvapen. Uhánělo to po dálnici 160km/hod. a bez problémů to dále zrychlovalo. Vytočil jsem to až na téměř 200km a měl jsem pocit stabilního auta. Při nižších rychlostech byl cítit turboefekt, který mile zatlačil do zad. Je ale pravda, že jsem zřejmě motor točil často na jeho maximum výkonu. Když jsme se vrátili do Čech, chtěl jsem předjet kamion na normální silnici za hustého provozu a najednou to v 80km rychlosti pomalu akcelerovalo. Přesto mě cesta s tímto motorem docela naladila, že by 77kW možná i na 4 x 4 mohla stačit /zvlášť když uvážím , že spotřeba byla 5,6l/100km/. Je ale fakt, že u Passata Variant slabší motor než 2,0 TDI nebo FSI do 4x4 nedávají.
    Ty xenony jsou mi stále nejasné. V rekalmách píší:
    Světelný tok třikrát vyšší než u halogenu, výbojka vydrží pětkrát více, vykreslení barev a barevný kontrast je dokonalejší, únava přichází později. Jsou to jen prodejní triky tohoto drahého zařízení?
    Co se týče rádia, jestliže i vyšší typy, které Škodovka nabízí jsou po stránce zvuku obdobné jako Melody potom opravdu asi koupit jiné. Není to ale vestavěnými reproduktory? Nemáte někdo zkušenosti s rádiem Blaupunkt s navigací nyní hodně inzerované v reklamách za cca 20tis. Kč?
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 31.07.05  22:57

    « Re: Re: Re: Xenony

    S tým súhlasím. Ani ja som nepočul o podmienke max spolu s xenónmi aj hmlovky. Asi to je len marketing, že sa xenóny neponúkajú v Classic-u, ktorý hmlovky nemá.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 31.07.05  22:14

    « Re: Re: Xenony

    ... xenony se do vsech aut musi montovat spolecne s mlhovkami, protoze xenony v mlze oslepuji ...
    hm, ja xenony mam, ale hmlovky nie (nie na Skode). Nie je pravda, ze sa musia hmlovky montovat spolocne so xenonami, musia byt s nimi montovane iba ostrekovace svetlometov a ich automaticke nastavovanie.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.07.05  21:12

    « Re: Xenony

    ani nemuzes, andree nema pravdu, xenony se do vsech aut musi montovat spolecne s mlhovkami, protoze xenony v mlze oslepuji. ja sice vyznam mlhovek jako takovych na aute bez xenonu moc nevidim, ale prece jen se nekdy hodi. ovsem s xenony je to jine, s nimi v mlze nevidis vubec nic.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 31.07.05  20:51

    « Xenony

    Odkiaľ to máš, že sa hmlovky nepredávajú spolu s Xenónmi? Ešte som nevidel Octaviu s Xenónmi a bez hmloviek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.07.05  19:22

    « Re: Re: Re: Re: Octavia 4 x 4, zkušenosti z provozu

    Hejakcin: Ja osobne bych uz podle toho mala co jsi napsal volil FSI. Zejmena u predjizdeni, pokud umis dobre vyuzivat vyssich otacek, je to sakra velkej rozdil oproti TDi. Co se pak tyce xenonu, tak muj nazor je takovy, ze je to fajn, ale za ty penize to nestoji. Jejich ultimatni vyhodu pozoruju jenom pri mlze (Mlhovky se v kombinaci s xenony neprodavaji. Ja je vsak mam a musim rict, ze jsou uplne na prd, nebot sviti do mist, kde je jiz vse osvetleno potkavackama) pak taky, ze svitej dal smerem mimo vozovku a tak vidis zver drive. K topeni u dieslu bych rekl snad jen to, ze jakz-takz topi, ale pak trva opravdu hooodne dlouho nez zahrejes motor. Radio bych koupil urcite jine nez nabizi Skoda.
    DIM+ostatni: Nevis nahodou v cem muze byt zapricinena nefunkcnost ostrikovacu svetel? (Oct rv01-xenony)
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 31.07.05  16:22

    « Re: Re: Re: Octavia 4 x 4, zkušenosti z provozu

    Mám obavy, že to bude vľký problém. Hlavne to 2,0 FSI je ťažké vyskúšať v obyčajnej predokolke a v 4x4 to asi žiadny predajca nebude mať. Ale za pokus to stojí.
    S tým točivým momentom by som si až taký istý nebol. Hlavne pri rozjazde sa motor nachádza v otáčkach aj pod 2000 a toto nie je práve oblasť, v ktorej by prepĺňané motory boli práve doma.
    Len pre zaujímavosť trochu matematiky. Ak by obe autá išli na 6. prevodovom stupni rýchlosťou 100 km/h a nepodradili by, tak po pridaní plynu až "na podlahu" (týmto teraz jasne nadržiavam TDI), tak na kolesách bude mať TDI 617 N.m (55 kW) a FSI 700 N.m (63 kW). Ak by obaja podradili na 5°, tak TDI 701 N.m (67 kW) a FSI 828 N.m (73 kW). Ideálne by však bolo podradiť až na 4° a vtedy by malo TDI 809 N.m (73 kW) a FSI 1016 N.m (92 kW). Na tejto rýchlosti by mohlo TDI zrýchľovať do rýchlosti 135 km/h a FSI do rýchlosti 148 km/h. Potom už zasiahne obmedzovač. Je ale jasné, že majiteľ TDI by asi musel preradiť na 5° (keďže mu už prudko klesá točivý moment) a majiteľ FSI nie.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…