Octavia II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 05.08.05 14:34
« Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?
Celkem souhlasím. Jízdní vlastnosti O1 na sněhu mi vyhovovaly (neklidné chování bylo jen na velmi kluzkém povrchu - tj tam kde ostatní auta jedou jak saně). Jsem zvědavý jak na tom bude moje O2 s ESP. Mým favoritem před 5l byl jednoznačně Outback. Na Outbacku v 2,0Gl mi vadí výbava (nevím jak jsi to počítal, ale Outback je vybavený tak jak Octávka v základu). Rozhodně spotřeba (tabulkově nejezdíš, co si budem nalhávat). Měl jsem možnost si sednout do 3,0 Outbacku, kamarád s ním jezdí za 10-15l (to bych nerozchodil). Jízdně na tom je rozhodně líp. Komfortem a ekonomikou hůř. Ale Outback je mooc pěkný...fakt jo. -
« Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?
Blasio: to pises ale o Impreze a jeste minimalne o modelu WRX a vyse. Auta jako Legacy nic takoveho nemaji. jen Outback ma navic redukci 1:1.2.
Ja nerikam, ze Octavia je spatna, ale zase nesouhlasim s tim, ze je to v cenove kategorii kde Octavia 4x4 je ta nejlepsi volba siroko daleko -
« Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?
To novak:
Design srovnavat nebudu, to je individualni zalezitost
Cena: Subaru legacy kombi 2.0i je za 783 000
nakonfiguroval jsem Octavii 2.0 benzin 4x4 v co nejpodobnejsi vybave: 770 000 Kc
vybava je otazkou ceny. japonci vseobecne nemaji nikdy tolik moznosti volby jako VW pri volbe vybavy, ale na druhou stranu jejich zakladni vybava u aut typu Legacy je na urovni te vyssi az nejvyssi u Octavie
Spotreba u Legacy Combi 2.0i je tabulkove 10.6/6/7.6 (mesto/venkov, kombinovana)
U Octavie 4x4 2.0 FSI je to (11.6/6.6/8.4). Vykon 2.0i u Legacy je 101kW, u Octavie to je 110 kW. Stejnou spotrebu jako ma 2.0 FSI u Octavie ma u Legacy kombi motor 2.5i (125 kW) (11.5/6.5/8.3)
Doporucene palivo pro Octavii je Natural 98, pro Legacy natural 95
Kufr je u Octavie vetsi (580 l) oproti Legacy (459l). Ale pri sklopenych zadnich sedadlech je u Legacy 1649 l a u Octavie 1620. To rika neco o prostoru na zadnich sedadlech, ktery je u Legacy opravdu vetsi (z vlastni zkusenosti potvrzuji). uzitecne zatizeni je take velmi podobne 545 (Octavia) a 565 kg (Legacy). prives 1500 kg (Octavia) a 1600 kg (Legacy).
Povine ruceni je na obe auta stejne nebot jde o stejnou motorizaci (dokonce i model Legacy 2.5i spada dostejne skupiny). Co se havarijniho pojisteni tyka, tak to nevim presne. Na Iternetu se to on-line pro kazdy model najit neda. Ale myslim, ze opravnene predpokladam, ze v tom velky rozdil nebude (Octavia je domaci ale Legacy se zase mnohem mene krade a je mene poruchove)
A ted jsme u pohonu 4x4. Subaru ma permanentni system s tretim differencialem, Skoda ma pripinaci Haldex. Jezdil jsem s Haldexem (Volvo V70). Rozdil tam je a velky. Na snehu kdy se haldex vypina/zapina ma obcas auto tendenci chovat se neklidne. To samy je kdyz prijedes do zatacky kde je snih a projedou ti predni kola, pripne se ti zadek a zase to auto rozhodi. Neco takoveho se ti se Subaru nestane. Ciste subjektivne mi prijde podvozek u Subaru mnohem vyvazenejsi a auto stabilnejsi lepe drzici stopu.
Kdyz jsem vybiral nove auto, jezdil jsem asi 2 hodiny s Octavii 4x4 2.0 FSI (dopoledne) a odpoledne asi hodinu s Legacy Combi a skoro dve hodiny s Legacy Outback. Takze jsem to srovnal v jednom dni a problem s rozhodovanim nastal jen tehndy jestli si utratim vic za Outback. Rozhodovani mezi Skodou a legacy bylo bvelmi jednoduche. Nakonec jsem poridil Outback a cim dele ho mam, tim mene lituju tech kacek navic.
Nejsem automobilovy odbornik, ale i jako lehce kvalifikovany laik si myslim, ze Legacy je srovnatelna volba k Octavii 4x4 -
« Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?
Sorry,ale subaru má u 4x4 maličko odlišnou filozofii;řekl bych "rallyovou".Je tam možnost ručního připínání zadku a spousta jiných řešení-včetně tvrdšího podvozku-zkrátka pro fandy co mají rádi sportovní jízdu.
Opakuju,že pro běžného řidiče Oktávka 4x4 je velmi dobré auto;je to nadstavba klasické O II za víc peněz ať se to komu líbí nebo ne.Souhlasím s nevýhodou o litr větší spotřeby,ale jinak v tom vidím samé výhody.Zkrátka za víc peněz více muziky. -
"-- skrytý --" 05.08.05 11:19
« Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?
Zdravim, mame O2 2.0 TDI, tiez sa mi zda ze zatah motoru z nizkych otacok nezodpoveda krivkam vyrobcu. Na brzdu sa nedostanem, ale mohol by niekto kto tu ma tento motor zmerat 0-160 v 2 ludoch? Napr. ty exup? Bol by som moc vdacny. Normalne po 160 tacho (nie real). Xenony sa nemlzia, dialkove sa mi zda svietia dost vysoko. -
Diamant 05.08.05 09:32
« Re: Re: Re: Re: Re:
Prepojené síce tie jednotky s Haldexom sú, ale len do tej miery, že pri prudkom brzdení (neviem, či je podmienkou aj práca ABS alebo sa to odvíja len od istého tlaku v brzdovom potrubí) sa Haldex odpína, aby nebránil vo funkcii ABS. A to, že ESP udržiava daný polomer zatáčania (resp. snaží sa udržiavať v medziach fyzykálnych zákonov) je predsa vlastnosť ESP či už v predokolke alebo u 4x4. -
« Re: Re: Re: Re:
Diamant, s tím co píšeš nemůžu souhlasit.Celé to zjednodušuješ.Elektronická řídicí jednotka spojky Haldex je propojena s ABS i stabilizačním systémem ESP což zaručuje bezproblémovou spolupráci pohonu všech kol a podvozkových systémů i v nouzových situacích.Mimo jiné ESP řeší také poloměr zatáčky,který se snaží udržet takový jako byl na začátku při stejné poloze volantu.Myslím,že po vyzkoušení v zimních podmínkách na obou Oktávkách ,tedy klasické a 4x4 by byl ten rozdíl dost znatelný. -
Diamant 03.08.05 23:24
« Re: Re: Re:
Firemné auto mám 4x4 ale musím povedať, že pokiaľ nedôjde k preklzu kolies, tak sa 4x4 nijako neprejavuje. Áno, pri rozjazde je to fajn, hlavne na snehu. Tam to ale potom dáva falošný pocit lepšej adhézie. Oproti obyčajnému autu sa totiž zlepší rozbeh, ale brzdnú dráhu nie. Je to farajerina tak vyštartovať na križovatke, ale dá sa žiť aj bez toho. Prejazd závejmi je samozrejme o inom (ale v mojom prípade aj hmotnosť auta a jeho svetlá výška je iná). Takže v ľahkom teréne paráda a v hlbokom snehu detto. Čo sa týka jazdných vlastností, tak najviac sa 4x4 prejavuje na snehu, kedy je pripínanie nápravy fakt trochu nevyspatateľné a robí istú neplechu.
Pucmeloud - ja som napísal, že Octavia tak trochu Offroad je. Teda nie na 100% a to je rozdiel. Ty máš na to lepší názov - crossover. -
"-- skrytý --" 03.08.05 14:34
« Re: Re:
nejen na sněhu, ale i na suchu i mokru! například rozjezd na křižovatce...žádné kvičení gum jen prudká akcelerace... V dřevních dobách O1 4x4 se hodně diskutoval problém aquaplaningu (dálnice) a vykopnutí ze zatáčky na sněhu..(troufám si tvrdit že tady problém není a byl jen uměle vykonstruovaný na základě JPP) -
« Re:
Po připojení zadních kol se na sněhu stane čtyřkolka v nájezdu zatáčky na chvilku silně přetáčivou, ale po získání adheze se zase vrátí do nedotáčivé......., sám jsem to zokušel, bylo to dost nečitelné .......ale na vyjetí ze závěje a taky při rovném startu to bylo neporovnatelně pohyblivější.....a tak to asi má být. -
Diamant 03.08.05 09:39
« Re: 4x4
Len na okraj - ak by ste chceli diskutovať cez mail, tak na Pandore je mailová diskusia o Octavii 2 (Prihlásenie: poslať mail na mailman@pandora.cz predmet Subscribe octavia2).
4x4 tak trochu offroad je. Veď má zvýšený podvozok, obložené dôležité časti podvozku a je 4x4. Takže presne to, čo potrebuje slovenský a český záhradkár či chalupár.
Čo sa týka jazdných vlastností, neporovnávaj Octaviu s Fabiou. Octavia má viacprvkovú zadnú nápravu. Keď sa k tomu pripočíta celkové lepšie vyladenie podvozku, tak je jasné, že sa Octavia do zákrut vrhá podstatne ochotnejšie. A to platí aj pre predokolku. Presne ako to píšu v tom článku, zadok sa pripína plynule, ale až vtedy, keď dôjde k preklzu predných kolies (hrabanie, nie sklz do strany). Takže v 99% bežných situácií zazdí aj 4x4 v režime predokolky. Takže aj jazdné vlastnosti by mali byť temer identické (až na vyššie ťažisko). Tie 2%, čo sa podľa literatúry udávajú trvale na zadnú nápravu, to budú nejaké straty (len šikovne marketingovo zaobalené). -
« 4x4
Trošku se musím zastat Hejakcína.Proč si všichni myslíte že 4x4 je nějaký offroad?Myslel by si to snad někdo o Audi Quattro A8??Samozřejmě mimo jiné výhoda 4x4 spočívá i v tom,že na sněhu jen tak lehce nezapadnu.Ale hlavně tento systém vycucá maximum z podvozku Octávie a to i při běžném provozu na silnici.
Uvedu příklad:Dlouhá táhlá stoupavá zatáčka s nájezdem na dálnici,kde je potřeba vjíždět s danou,aspoň 80km rychlostí.S Fábií,ale i s jinými "klasickými auty to byl docela problém,proto že ta zatáčka opravdu vynáší-nemluvě o mokré či zasněžené cestě.A co na to 4x4?Po přidání plynu se auto do zatáčky nádherně "zařízne".Přirovnal bych to k bruslení na ledu.Je to naprosto nesrovnatelné,hlavně když člověk přesedne zpátky do dvoukolky a projíždí toto místo.
Takže si myslím,že rozhodnutí mít 4x4 je hlavně o větší bezpečnosti.Polemizoval bych o tom,co je za dané situace(třeba při předjíždění) se stejným motorem lepší:Rozložit výkon rovnoměrně na 4 kola nebo to "roztáhnout na dvou...
By the way,cituji z článku:Při normální jízdě je 98 procent točivého momentu přenášeno na přední kola, pokud to situace vyžaduje, systém umí celý poměr obrátit ve prospěch zadních kol. Přitom stačí jen prokluz předních kol o 10° a Haldex zapojí i zadní kola.
Jak jsme už řekli, testovaný motor 1.9 TDI o výkonu 77 kW/105 koní neoslňuje nijak dramatickou silou ani u liftbacku, zde se navíc musí potýkat s vyšší hmotností. Důležitá je každopádně hodnota točivého momentu 250 Nm/1.900 ot./min. -
-
Diamant 01.08.05 23:47
« Xenóny a motor
Hejackin - mám auto aj s Xenónmi a skutočne vidím lepšie. Lenže tie moje sa aj natáčajú do strán. To je úžasná vec. Lenže auto od auta sa svetlá môžu
líšiť, preto sa k svetlám Octavie nevyjadrujem, keďže som s ňou v noci nešiel.
exup - myslím, že DIM by to aj ako vodič Fabie mal vidieť, či oslňuje alebo nie. Stačí, ak sa hranica svetla na predošlom aute dostane na bočné
späťáky. S tvojim názorom na 4x4 plne súhlasím. Aj ja sa ocitnem v situácii, kedy by som 4x4 ocenil asi 5x za rok. Takže si myslím, že to nie je
užitočné si 4x4 kúpiť a platiť o liter vyššiu spotrebu po celý rok. S 1,8T som jazdil, rovnako aj s 2,0 FSI. To FSI je modernejšie a tichšie. Mám z
neho lepší dojem, hoci to 1,8T je trochu živšie. Čo sa týka benzínu, tak snáď v každom teste ten motor skúšajú aj na N95 a žiadny problém. Dokonca aj
výrobca ho povoľuje. Tak čo sa to tu stále rieši? Inak vo väčšine testov píšu, že 6° je u FSI vhodný skôr na diaľnicu, takže je jasné, že treba
podradiť na 5°. Prečo by mali hmlovky oslňovať? Veď majú veľkú plochu a sú nastavené tak, aby svietili tesne pred auto a naširoko. Čo sa rádia týka,
tak je Stream a Audience skutočne praktické a pekné. Tiež by som ho volil. Tá diera pod rádiom a nosenie panelu sa mi nepozdávajú. Čo sa reproduktorov
týka, tak neviem, či tie v aute sú až také zlé. U Fabie som mal rádio JVC a nebol som so zvukom spokojný. Vymenil som repráky za skutočne kvalitné,
vytlmil dvere a bolo to trochu lepšie, ale stále nie dobré. Potom som kúpil rádio Pioneer a to už bol super zvuk. Najlepšie na tom celom bolo, že som
sa do úprav pustil po tom, čo som otcovi kúpil od kamoša behané firemné rádio MS 402 a hralo podstatne lepšie ako moje drahé JVC.
Ešte k svetlám. Myslel som, že šošovky Xenónov sa pri prepnutí na diaľkové preklopia na diaľkové a súčastne sa zapnú halogény. Veď skús, ak budeš stáť
proti nejakej stene, či sa svetelný lúč z Xenónov po prepnutí na diaľkové zodvihne hore alebo nie.
Čo sa točivého momentu týka, tak nemáš pravdu. Všetci bezhlavo riešia točivý moment motora. Ale treba si uvedomiť, že točivý moment sa po sprevodovaní
mení (výkon v ideálnom prípade ostáva zachovaný). A to je práve tá finta. Ale to už nikto nevidí. Inak krivky udávané výrobcom som nespochybnil (hoci
aj o tom by sa dalo debatovať, svoje auto som meral už 2x a kamošove s rovnakým motorom tiež, takže už poznám aj vplyv opotrebenia na priebeh výkonu a
toč. momentu). Objasnenie je jednoduché. Čím vyšší prevodový stupeň zaradíš, tým ťažšie sa ti auto rozbehne a tým ľahšie pri neopatrnom pustení spojky
motor zadusíš. Teda máš menší točivý moment. Takže ako vidíš, točivý moment NA KOLESÁCH sa sprevodovaním mení a práve hodnoty na kolesách auto poháňajú
vpred.
Ako som spomínal, mám iné vozidlo s Xenónmi a hmlovky mám tiež. Už som ich aj použil a nebolo to kontraproduktívne.
Prave proto, ze nejezdis tabulkove tak jsme srovnaval jabka s jabkama (tabulkove spotreby pro obe auta).
Outback 3.0R jezdi za 10 - 15l, ale taky ma 180 kW a ne 110 kW jako Octavia. Pokud ma Outback starsi generace (Ne MY2004/5) tak souhlasim, ze kmofort v nem je horsi nez v Octavii. Pokud jsi nezkousel, doporucuji vyzkouset nove Legacy.
Ale jak jsem psal, zalezi hodne na vkusu a osobni volbe, jen mi prijde Legacy hodne opomijene jako vhodna alternativa pro Octavii 4x4.