Octavia II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.05  18:22

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak

    exup: Jasne moze to byt to same...Zajtra mam predvadzacku Passata 2,0 TDI tak porovnam s nasim...Inak ako si to zajizdel? Hned do ziva si ho obcas vytocil alebo akym sposobom presne? Menila sa aj zvukova charakteristika motora (hluk)?
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 07.08.05  17:05

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc

    Tommy_02: jezdil jsem s jinou 2,0 TDI a jela úplně stejně. Nemyslím, že to je specifický problém jen mého motoru. Bude v tom systém, řekl bych. Co když i Ta tvoje jede úplně stejně a je to jen v těch pocitech, měřítkách a nárocích toho kterého "strojníka"? Zatím jsem tu, zdá se, jediný, který to auto brzdil. Až tu bude někdo druhý, kdo řekne : mé výsledky z brzdy jsou ve shodě s údaji výrobce, pak zavětřím, zda není problém u mě. Druhý bude tehdy, až se najde někdo nespokojený, jako já, nebo zvědavý (jako Ty) a současně ochotný za tu zvědavost zaplatit. Já mám teď , po těch 2 měřeních, už zcela jasný cíl. Skoro bych byl ale radši, kdyby to byl jen individuální problém mého motoru. Nějakým zásahem by se vyřešil a bylo by. Pokud je v tom však systém, pak to to je docela skandál..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.05  15:42

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Hal

    exup: Nam sa kontrolka oleja nerozsvietila nikdy, v 7900 km som dolial 2 deci a potom som to obcas kontrolaval a ked tak dolial deci, max. 2, ale ja som to vzdy udrzoval presne v strede, aj pri tych 7900 km to malo este daleko od rysky min. Proste to bolo na tej spodnej hranici tej strednej casti, cize nieco malo pod polkou. Nedavno uz som tam dal posledne asi 2 deci z litroveho balenia, mame 13500 km, ale je to teraz dost nad stredom. Proste to vidim na spotrebu 1l/15000 km. Na vymenu pojdeme uz v 15tkm, prejdeme na 505.01 5W-40. Tie intervaly sa mi zdaju dlhe.
    Inak co sa tyka tvojho motora, napadla ma jedna vec. Ci nemas nieco s geometriou lopatiek na turbe, ze sa pri nizkych otackach nedokazu uplne sklopit. Potom by to davalo zmysel, ze to dole nema tah, ze zacina tahat az neskor. Lebo stale nad tym rozmyslam a toto dava najviac zmysel.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 07.08.05  11:09

    « A3 Haldex

    Mýliš sa. Pravý pohon Qattro majú len Audiny s motorom umiestneným pozdĺžne. Teda A4-A8. Ale Audi A3 má platformu zhodnú s Octaviou a teda motor je priečne, takže tam je Haldex. Ale z marketingových dôvodov sa to volá Qattro.
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 07.08.05  10:33

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?

    Tommy_02 : O.K., zkusím to, někdy po 15.8.. Je jasné, že ten samotný akt je na pár minut. Vhodný zkušební úsek ale a) nemám za barákem.. a b) pro mě musí nastat určitá "konstelace hvězd", abych mohl na tenhle test vyrazit..
    Jinak jak Ti to žere olej? Spitfire tu kdysi psal, že v 18000 km má dolito 1,5 l. Mně se kontrolka hladiny rozsvítila poprvé v 7 700 km. Dolil jsem 0,5 l toho drahého oleje a zatím (10 100 km) je klid.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.08.05  07:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Hal

    krátko som vyskúšal aj Haldex u Audi A3
    Diamant:jen pro upřesnění-Audi jde v pohonu všech kol svou vlastní cestou a má patentován systém quattro,který s haldexem nemá nic společného-aspoň dle mých informací,možná se mýlím.
    Ovšem v poslední době je globalizace všude a kdo ví?
    Audi je součástí VW,Škoda,Seat-Tak jsi ve mě nahlodal červíka-něco mi možná uniklo?!
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 06.08.05  14:44

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?

    Mám dostatočné skúsenosti s poctivým 4x4 u Audi (nie Haldex), s X-drive u BMW a krátko som vyskúšal aj Haldex u Audi A3. Najväčšiu istotu mi ale poskytlo práve to Audi. Dokonca aj ten Haldex sa mi zdá lepší, než zadný náhon a pripínanie predku. Audi má predsa len citlivejšie naladenú elektroniku riadiacu preklz a pripínanie náprav. Ak je ESP zapnuté, tak by som žiadny preklz neočakával. Ak ho chcem, tak si vo vypnem. To dá rozum. Ale u BMW to poňali nejako príliš športovo a mne sa to nepáči, hlavne nie na snehu. Nie vždy chce ísť človek v zákrute šmykom.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.08.05  13:55

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?

    Diamant:
    jeden pohled na chovani Haldexu predstavu z clanku o Volvu S60R AWD:
    Z pohonu všech kol, realizovaného vícelamelovou spojkou Haldex, jsme byli dost rozpačití. Testování probíhalo za sucha, ale tato čtyřkola budila dojem, že neví která bije ani v zatáčce ani při ostrém rozjezdu. Ten navíc není možný bez omezení funkce stabilizačního systému.
    U sportovního vozu bychom raději viděli vymakaný pohon jedné (v mém případě zadní) nápravy a elektroniku, která drobný prokluz při ostrém rozjezdu povolí. Abychom si rozuměli, on ten AWD pohon není vyloženě špatný, ale nějak nevěděl, jak si na limitu poradit s poskytovaným výkonem a dát řidiči stoprocentní jistotu, že jej podrží, o pocitu souznění ani nemluvíme. Podle mého názoru by tomu slušelo podstatně více výkonu standardně přenášeného na zadní kola. Pro úplnost dodávám, že při běžné jízdě je vše v pořádku, řeč je o chování blízko limitu.
    Cela recenze je zde:[odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.08.05  12:12

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?

    exup: Moje pocity su take ze ten nas motor je mrtvy tak do 1500 ot., potom uz to aj ide, chcelo by to zrovnat. Ale kedze medzi 1750-2500 ot. ma byt Mk 320 Nm, narast vykonu by mal byt plynuly, mal by v tomto rozsahu rast plynule so vzrastajucimi otackami. No podla mna to tak nie je, motor zaberie najviac kusicek pred 2000 otackami, co nezodopoveda plynulemu narastu vykonu. Jazdil som zatial so vsetkymi koncernovymi TDI, no zda sa mi ze 1.9-ky este viac kopali, ale v nizsich otackach mali viac sily. Zase hore za 4000 ot. citelne vadli, u nas neni problem tocit do 4500 ot. Podla mna za tieto vlastnosti mozu 2 faktory. Jednym je 16-ventilova technika, ktora ale pomaha tomu, aby motor nevadol hore. Dalsim faktorom je moc velke turbo. Potrebuje dost vysoky pritok spalin vo vyfukovom potrubi aby sa roztocilo. Je to niekedy citit aj pri radeni z 2 na 3, preradis, plny plyn a ono zasa chvilu trva kym pride ten spravny zatah. Na druhu stranu velke turbo lepsie fuka vo vysokych otackach. Tak ale to nic nemeni na tom, ze udaje vyrobcu su take ake su. Keby som ta mohol poprosit o to zmeranie 0-160 tacho, popripade 60-100 (na 3 a 4) a 80-120 na 4, ked najdes volny usek, je to robotka spolu na 2 minuty. Moc som na to zvedavy. Diky
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 06.08.05  09:20

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?

    to Tommy_02 :
    pokud chceš měřit zrychlení kvůli porovnání výkonů, pak to je trochu jiná...
    Jinak k tomu, co jsi pozoroval. Pozorování je záležitost hlavně pocitů, měřítek a možností srovnání. Moje pocity v těch 1500/min, které zmiňuješ, jsou vzdálené těm Tvým. Pozoruju taky, samosebou. Ale ten motor mám na popud mého subjektivního pozorování taky už "vypozorovaný" 2 x na brzdě. Už jsem tu ty hodnoty kdysi psal. Maha (Auto Jarov (Praha), i na 4- kolky) mi naměřila max 154 k při 3960/min, a při 1750/min 252 Nm. BOSCH (Srba servis (Praha), jen pro 2- kolky) mi naměřil těch 168 k při 3660/min a 240(!) Nm při 1750/min (a 193 Nm při 1500/min, údaj výrobce činí cca 290 Nm!!! ). Jak vidíš, obě brzdy se trochu rozcházejí. BOSCH je prý přesnější. Ať tak či onak, o krouťáku v dotčených 1750/min obě měření dostatečně vypovídají. Je cosi shnilé, v tomhle motoru říkám. Připouštím však, že kdekomu může vyhovovat, prostě ho bere takový jaký si ho sám vybral.
    Předpokládám, že v dohledné době absolvuju 3. měření, na už méně komerční brzdě...
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 06.08.05  08:59

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?

    Hejakcin - páči sa mi, ako uvažuješ a ako inteligentne si nám zdôvodnil tvoju voľbu 4x4. Fakt nemám, čím by som namietal. Snáď len dodám, že v snehu sa prehrabeš skutočne ľahšie. Do akej miery je Haldex bezpečnejší pri jazde na bežnej ceste posúdiť nedokážem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.08.05  01:45

    « Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?

    exup: To mi je jasne ze 0-160 mi to nic nepovie o mensom zatahu dole, mne ide o to, ze tebe namerali 168k a ja sa na brzdu nedostanem v dohladnej dobe, tak podla toho zrychlenia bych mal aspon predstavu, ci mam mensi vykon alebo podobny. Inak dnes som to pozoroval, nie je to tak zle, od 1500 ot. sa to bere celkom slusne, ale myslim ze 320 Nm tam v 1750 ot. nebude. To bych musel na brzdu. Tak ked budes mat cas, skus tych 0-160. Pruznosti mam odmerane len 60-100 na 3-ke a 4-ke a 80-120 na 4-ke. Diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.08.05  00:27

    « Re: Výběr vybavení 4 x 4

    To Hejackin:
    nemam tak bohaty zkusenosti k Haldexu v Octavii, ale jezdil jsem s Volvem V70 s Haldexem. Haldex se odpoji ve chcili, kdy predni naprava ziska adhezi. nastaveni se lisi podle modelu auta. Tim, ze je to rizeno elektronikou se to lisi model od modelu. Jak jsme psal nize. Na povrchu jako je ujety snih s flekama asfaltu to auto melo tendenci lehce tancovat jak se menilo casto a znacne rozlozeni nahonu na 2 nebo 4 kola. Nejhorsi ale byl prijezd do zatacky kde predni kola vjely na snehovy jazyk. Pokud Haldex, tak jedine s ESP. To by melo tyhle veci osetrit.
    VW (Passat) myslim nema Haldex, ale Torsen jako nahon 4x4. A Audi Quattro take nema Haldex pokud dobre vim, ale mozna se mylim, tak me opravte.
    A nemusis hned uvazovat o Outbacku. Outback je jen vyssi Legacy s tuzsim podvozkem, lepsima tllumicema a par vychytavkama. primy srovnani pro Octavii 4x4 je spise Legacy kombi, ktere je o nejakych 150 tisic levnejsi nez Outback.
    Az napadne snih, tak ti teprve prijdou ty penize navic za 4x4 dobre utraceny :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.08.05  23:39

    « Výběr vybavení 4 x 4

    To Diamant, Omikron, Exup:
    Děkuji za jasná doporučení, z vašich zkušeností ze skutečného provozu, pro vybavení světel xenony a jejich výhody proti klasickým světlometům. Xenony přiobjednám.
    Radio zvolím Stream jakožto kompromis a jeho výhodu pro napojení na maxidot a optimální napasování do panelu. Doplnit nechám přídavné reproduktory.
    Co se týče 2,0 FSI 4x4 vidím, že zde asi budu první v tomto foru, když bych tuto verzi koupil. Situaci vlastně zjednodušuje, že Škodovka má výběr u 4x4 jen ze dvou motorů, přičemž diesel se mi zdá přece jenom příliš slabý.
    To Pucmeloud, Blasio, Exup:
    Co se týče haldexu všude píší kdy se zadní náprava připíná /při protočení předních kol o cca 10 stupňů/, ale nikde jsem nečetl, kdy se opět odepne. Nemáte s tím nějaké zkušenosti?
    To Exup:
    Proč volím 4x4 to mám pro sebe vyřešené. Myslím, že to správně vystihl Blasio. 4x4 není žádný offroad pro vyžívání se někde v terénu. 4x4 jenom u běžného auta zvyšuje bezpečnost a pohodlí jízdy. Myslím, že volva, golfy, passaty, či audi s haldexem nikdo nepovažuje za terení auta, ale cení je za tyto vlastnosti. Je proto dobré, že i škodovka takovou možnost nabízí, proč jí tedy nevyužít. V autě vozíme spoustu věcí, které se mnohdy za celý provoz nepoužijí a stojí dost peněz. Např. airbagy /ani bych je využít nechtěl/, bezpečnostní pásy /ty jenom v běžném provozu překážejí/. systém ABS. spoustu plechu navíc pro zvětšení deformačních zon /možná i stovky kilogramů/ atd. Něco se zaplatí jednorázově /třeba ty airbagy/ něco zvyšuje spotřebu trvale /třeba ty plechy navíc/. Ale každý to vozí pro svojí bezpečnost. Stejný pohled mám na 4x4. Když nebudu muset vozit sněhové řetězy, budu moci projet i kalamitní situací atd. zvýší se mi pohoda jízdy. Když mě 4x4 pomůže vyřešit kritickou situaci v jízdě může mi to i zachránit život. A za to si rád ten litr bezinu navíc zaplatím. Myslím, že to je jenom subjektivní míra hodnot každého za co peníze chce vydat a za co nikoliv.
    Jiná záležitost samozřejmě je zda haldex je již to správné řešení náhonu 4x4, zda skutečně není třeba náhon trvalý, t zn. např. právě Subaru Outback jak nadhodil Pucmeloud.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 05.08.05  21:56

    « Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?

    oni vedia zmerat iba jednu napravu.
    teda to platilo na rok cca 2001, odvtedy som tam nebol
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 05.08.05  21:36

    « Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?

    to Tommy_02 :
    souhlasím s fero1234. Zrychlení z 0-160 nemá nic moc společného s leností motoru 2,0 TDI v nízkých otáčkách, protože při žádném přeřazení Ti během téhle zkoušky neklesnou otáčky pod 2000 ot/min. A nad nimi si těch 168 koníků, co mi naměřila brzda BOSCH FLA 203 při 3650 ot/min bude řehtat vesele. Proti výkonu auta nic namítat nemůžu, má ho dostatek. Dost objektivní zkouškou by bylo to pružné zrychlení, jak píše fero1234. Všechno to hodlám vyzkoušet, jen na to teď nemám skrze množství práce ani pomyšlení. Jen to auto používám a dál pozoruju. Jak se mi pomalu vysušuje ten zamlžený xenon, až mi ho snad v servisu nakonec neuznají na výměnu (nemám teď čas to řešit). Z dálkových světel té mé OII je mi už úplně smutno, co to je za sračky. Jsou zralé tak na 2 kg kladivo. Kdyby nebyly pod jedním deklem s xenony, nechal bych si je snad znovu bez náhrady ukrást, jak mě jdou ty zmetky z NJ na nervy (Dime... !!).
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 05.08.05  17:17

    « Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?

    Presne tak. Len neviem, či merajú aj štvorkolky. Valce mali len jedny.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.08.05  17:13

    « Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?

    to Tommy_O2:
    ked sa ti nezda zatah z nizkych otackok, tak podla mna 0-160 nie je dobry udaj na porovnavanie
    skor by som poravnal pruzne zrychlenie napr na V. stupen 80-120 alebo take nieco, malo by to byt v otackach, kedy sa ti nepozdava vykon
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.08.05  17:09

    « Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?

    matuS: OK skocim tam, ale nie v dohladnej dobe. Velmi by ma zaujimalo za kolko to tu niekto da s 2,0 TDI na 160 tacho (v 2 ludoch).
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 05.08.05  15:24

    « Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?

    Na brzdu sa nedostanem
    preco?
    Kvalitna brzda MAHA je v areali slovnaftu v bratislave, zmeranie stoji tusim 1800skk
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…