Octavia II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • 00 Reagovat !

    foto

    09.08.05  15:51

    « Bez nadpisu

    K tomu oleji
    Když jsem kupoval svoji OII 1,9 TDI bylo mi řečeno, že je tam SHELL, tak nevím jestli bych doléval Castrol?!
    Přátelé pochlubte se kolik máte spotřebu u TDI popř. i benzíny...
    Passat_TDI: Předpokládám, že žertuješ, protože pokud ne, tak být tebou se na ty slevy raději neptám.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.08.05  14:58

    « Cena OCTAVIE II CENIK v OBCHODNIK

    :!: Každý tu píše jak si koupil novou Octavii :!: atd.. ale nikdo neřekne cenu na kterou se mu podařilo dostat. (Originál ceník (ať už sestrojený pomocí konfigurátorovi www.skoda-auto.cz Já si objednal Octavii za cca 760 000,- s tím že sem počítal že taková cena zustane ,maximalne mi daji zadarmo montaz Defend Lock (když jsem byl u prodejce a zeptal jsem se ho jestli mi udela cenu na Defend Lock rekl hned ze mi ho namontuji zdarma (montaz i ten onene defend lock ( a k tomu mi daji i koberecky ) takze me ve vysledku stala o 7500,- a 1300 kc levneji. Tak me zajimaji i vase vyjednavani a nejen me ale i ostatni. Tak Piste Diky :o
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 08.08.05  21:49

    « Re: Re: Re: Re: Bridgestone

    Souhlas!
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 08.08.05  21:45

    « Re: Re: Re: Bridgestone

    No to si ma teda dostal. >:D
    Ale máš pravdu. Bola to lepšia doba (v niečom). Vtedy hrozila studená vojna a teraz hrozí nedostatok ropy a vojna kvoli tomu nedostatku. Ale hlavne sme mali vtedy viac času a žilo sa tak inak. Každý nechcel zarobiť na všetkom. Žili sme síce v strachu, ale do istej miery predsa len voľnejšie. Ale aj tak by som už nemenil.
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 08.08.05  21:07

    « Re: Re: Bridgestone

    Počkej, Diamante, s tím M6AD to byl žert! Ale nebyla ta komoušská doba hezčí?!
    Všem tady : prodám poctivých 0,5 l longlife Castrol za 120,-Kč!
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 08.08.05  21:00

    « Re: Bridgestone

    fero - ja som to zase až tak nechcel napísať (keď ešte exup niečo v tom sude má), ale aj ja som presvedčený, že to nie je to pravé orechové. Ja som ho pred rokmi používal vo Favorite. Dôvod bol ten, že s bežnou polosynteikou motor po štarte chvíľu nepekne klepal. M6AD je zrejme hustejší a klepanie bolo menej výrazné. Ale v novom aute?
    Mne Bridgestony zase až tak strašne málo nevydržali. Spočítal som to a vychádza to temer presne na 50.000 km. Ale jazdil som skôr plynulo, iba občas som vyvádzal.
    exup - určite ti na bežný pevný interval nebudú dávať drahší longlife. Vo fabrike sa šetrí každý eurocent. Ale aj mne v servise do Fabie odporúčali dolievať Castrol SLX. Keď som videl tú cenu a že je longlife, povedal som, že ďakujem a odkráčal som (vtedy ešte Fabie ani nemali viac než 15.000 km interval). Potom mi priamo zo Škodovky odpovedali, že tam mám plnú syntetiku a doplnili špecifikácie.
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 08.08.05  20:46

    « Re: Re: Re: Olej do O2 2,0 TDI

    Tak to pozor hoši, s tím M6AD! V OTP od OII mi stojí : Automobil nákladní, skříňový!. Tedy něco na způsob Avie. Když jedu, poskakuje to jako Multikára. Dozadu je z toho vidět jako z T111 s korbou. Myslím, že to jsou dostatečně silné indicie pro oprávněné využití M6AD na mém skladě! Tak mi na něj nesahejte!
    Teď ale k současnému stavu, když jsme u toho oleje. Trochu jsem se do toho začetl :
    V servisní knížce mám v údajích o vozidle, t.j. na té unikátní samolepce, co se specificky tiskne pro to každé auto, vyznačen pevný servisní interval QG2. Tzn., že mám pevně nastavenou výměnu oleje na 15000 km. Znamená to tedy, že mám tedy v motoru z výroby horší olej na tento pevný proběh a nikoliv longlife? Nebo se jako ve fabrice sichrujou a předepisujou mi měnit drahý longlife olej pro jistotu po 15000 km? To by bylo proti mé filozofii.
    Když jsem ve svém značkovém servisu před časem dokupoval 1 l na dolévání, dali tam 2 prodavači hlavy dohromady a po prostudování mé servisní knížky a tohohle kódu QG2 došli k závěru, že bych si měl koupit za 750,- Kč Castrol SLX Longlife 2 OV-30. A současně nesměle tvrdili, že by se obecně neměly longlife s těmi obyčejnějšími míchat. Tomu jsem ochoten uvěřit.
    Takže jsem zatím dolil 0,5 l do motoru o jehož oleji si teda * nejsem úplně jistý. Dolévám teď longlife do "shortlife" na 15000 km, t.j. dělám to, co se nemá?! Nebo budu za chvíli vypoštět předčasně drahý olej? Řekne mně někdo, čím to v té fabrice vlastně plní? Normálně třeba longlife, pak tisknou QG1? Když jim pak tenhle dojde a narazí sud s tím horším, tisknou teda QG2? Stojí mi to vůbec za to, tohle řešit? Léta jsme lili do Zetoru M6AD a tahal odspodu jako blbec..!
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.08.05  20:26

    « Bridgestone

    Luboš1, Titanus popř. ostat...
    Kolik km vám ty Bridgestone vydržely a na jakém autě...ď
    Ten sportovnější podvozek svádí k rychlejším průjezdům tak doufám. že nebudu velmi brzo nemile překvapený!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.05  19:59

    « Re: Re: Olej do O2 2,0 TDI

    no M6AD je akosi celkovo nevhodny :-)
    vid [odkaz]
    "Automobilový motorový olej Madit M6AD sa používa predovšetkým pre staršie typy nákladných automobilov a ľahkých dodávkových automobilov ako napr. AVIA A15, A20, TATRA 111, 114, 138, 148, 805, 813, ŠKODA LIAZ 706, R, Ro, TS, TR, RTT, ŠKODA KAROSA ŠM 11, ŠD 11, ŠL 11, IFA W50L, W50LA, MULTICAR 24, ROBUR LO 2500, 2501, 3000, ROMAN 8.135 FK a pod"
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 08.08.05  19:45

    « Re: Baterie v DO

    Exup, ale M6AD nie je práve najvhodnejší na zimu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.08.05  16:05

    « Baterie v DO

    Je to tu nejčtenější, tak to píši sem. Neví prosím někdo, jak vyměnit baterii ve sklopném klíčku??? Resp. jak sklopný klíček rozdělat, na co zatlačit... :?:
    Díky
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 08.08.05  15:25

    « Re: Olej do O2 2,0 TDI

    Volal jsem do Shellu, doporučili mi pro PD-čka tyhle dva jejich oleje :
    a) výměna po 15 000 km nebo po roce :
    Helix Diesel Plus VA, SAE 5W-40, specifikace VW 505.01/500.00/505.00
    b) výměna po "50 000 km" (dle ukazatele), nebo po 2 letech :
    novinka : Helix Ultra VX, SAE 5W-30, specifikace VW 504.00/507.00
    Tommy, ty snad ty peníze musíš tisknout, když Ti na ceně nezáleží. Abych měnil olej, co stojí kolem 750,-Kč/l (v ČR), aniž by to vyžadoval, 2 x do roka, jen proto, že je (bezesporu) lepší než ten levnější, ale motoru současně taky vyhovující, to bych to auto musel zrovna úplně milovat! Já mám doma 20 l plechový kanystr plný už hezky uleželého M6AD (plně aditivovaný!) a dokud v něm něco bude, budu to prolévat víčkem vedle stříbrného nápisu TDI!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.05  12:55

    « Re: Olej do O2 2,0 TDI

    Pokial nejde o cenu, tak urcite: Castrol SLX Longlife 2 0W-30 VW506.01.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.05  12:39

    « Olej do O2 2,0 TDI

    Chlapi, teraz riesim co tam naliat, interval to ma 30tkm, ale dame to von uz po 15tkm a tak budeme menit stale. Takze ci tam naliat Castrol SLX Longlife 2 0W-30 VW506.01 (vydrzi 30tkm) alebo Castrol TXT 505.01 5W-40 (vydrzi 15tkm), opakujem oba by sa vymienali po 15tkm. Bez ohladu na cenu ktory z nich je kvalitnejsi a pre motor lepsi? Vyrobca povoluje oba tieto oleje. Prosil by som preto o radu. Diky moc
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 08.08.05  09:31

    « Re:

    to Passat_TDI :
    Zdá se, že co motor, to individualita, i když stejný typ. Já měl to samé co Ty. I stejné myšlenky, co se týče, již realizovaného, přechodu na jiné auto, t.j. OII 103 kW. Měl jsem ho čipnutého na 95 kW a 285 Nm (změřeno). A po přechodu na OII mně sloužil právě jako laťka. A to dosti vysoko nasazená, protože právě do těch 2000/min byl lepší než OII. Pokud to Tobě jede tak jak popisuješ, tak mluvíš o trochu jiném motoru než jsem měl já a 2,0 TDI Tě může i mile překvapit. A to i v těch nízkých otáčkách. Ve 2000/min Tě pak každopádně "dostane", tam je chlapík. V každém případě si to auto před koupí půjč aspoň na půl dne. I kvůli získání pocitu z jízdy a z jeho velikosti, když teď jezdíš v Passatu. Je třeba si uvědomit, že v některých ohledech jdeš o půl třídy níže (dneska - nevím, nevím..) . A zacouvej si s ním, pokud jdeš do kombíku. Dozadu je z toho auta teda docela "podívaná". U sedanu nevím, couval jsem s ním 2x v nekomplikované situaci.
    to Hejakcin :
    Ty ses před časem zajímal, jak rychle topí TDI, žejo? Tak dneska jsem to poprvé regulérně vyzkoušel. Ráno bylo 10°C, auto stálo před nastartováním po poslední jízdě cca 6 h venku, takže nemohlo být nevychladlé. Asi po 800 m (na počítadle se ještě držela 0) už příjemně topilo. Takže tohle se soudruhům z NSR docela povedlo. Mluvím ale o 2,0 TDI, snad je tomu stejně i u 1,9-ky.
    to Tommy_02 :
    Deník jsem si nepsal, ale řekl bych že jsem to zajížděl tak nějak normálně. Do 1500 km jsem jezdil cca dle doporučení výrobce. Po dálnicích jsem to nehonil, občasnému vytočení do vyšších otáček jsem se nevyhnul. Po 2000 už jsem se už neomezoval - jel jsem zrovna za hranice a na dálnicích jsme tam jezdili trvale vyššími rychlostmi..
    Změnu zvuku jsem nepozoroval, ale na to nedej, manželka mě každou chvíli posílá na ušní :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.08.05  07:45

    « Bez nadpisu

    :?: Dobrý den,Zajímalo by mě (uvažuji o koupi OCTAVIA II. Elegance 2.0TDI popisujete zde že ten motor je líný v nízkých otáčkách Mám Passat TDI 1.9 81kw (+ sportovní filtr) takže cca 85kw 240Nm. A když bych přesedlal do toho 2.0TDI 103kw 320Nm. Jestli to pro mě bude skok v dynamice jak v nízkých otáčkách tak ve vysokých to je jasné. zajímá mě oblast kolem 1500 - 2500 Příklad v Passatu když se rozjedu špatně a spadne mi plyn pod 1900 tak se to začne rozjíždět jako "kolo" :P a jakmile to dosáhně opravdu těch 1900 tak to vystřelí a jede do zhruba 4100-4200 v poho.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 07.08.05  22:03

    « Haldex a gumy

    Fero, s tým Haldexom máš pravdu. Ja som vo svojom predošlom príspevku riešil len Audi, ale samozrejme je to tak, ako píšeš aj u Passatu. Na TT som pozabudol.
    Vyššiu hlučnosť a nič moc životnosť som okúsil aj ja. Mal som Bridgestone Turanza ER 30.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.08.05  21:16

    « Re:

    Par postrehov:
    ad 2.0 TDI tuto je graficky znazorneny priebeh kr.momentu: [odkaz]
    cize prudky narast od 1500-1750, potom drzi maximum do cca 2500
    pokial chces porovnavat maximalny vykon, tak ten sa najlepsie porovnava cez maximalnu rychlost (samozrejme v oboch smeroch)
    Ak chces porovnat motor v nizkych otackach, tak ako som pisal: porovnavajte zrychlenie na VI. stupni z 1500-2500 otacok:
    ad 4x4:
    haldex maju VW modely s priecne ulozenym motorom, quattro s pozdlzne ulozenym; vacsinou sedi oznacenie (quatro-quattro, synchro, 4x4, 4motion - haldex) vynimky su A3 quatro, audi TT quatro - je to haldex, a passat(ten predosly) 4motion - je to quattro, novy passat uz bude haldex.
    ad Volvo S60R - to je dost problematicke auto (co pisu v recenziach - divne vyladeny podvozok), a v tej recenzii spominaju spravanie haldexu na suchej ceste a v zakrute, ale na to haldex nie je urceny. Haldex je dobry nato, ked zapadnete v snehu alebo mate problem s prenosom kr. momentu v priamom smere. Pripajanie zadnej napravy v zakrute je osemetna vec - narusa to dynamicku rovnovahu. Pokial chcete preniest velky vykon aj na suchej ceste a v zakrutach tak potrebujete poriadne 4x4, cize staly prenos krutiaceho momentu na vsetky kolesa - quatto (torsen-reaguje na rozdiel krutiaceho momentu) alebo otvoreny diferak spojeny visco spojkou-reaguje na rozdiel otacok pohananych naprav (subaru).
    ad Legacy - skvele auto az na par much (volant nastavitelny iba v jednej osi, problematicke kombinovanie vybav, nema xenony), Outback ma zvyseny podvozok a vzadu ma navyse samosverny diferak, legacy ho ma otvoreny a nema uzavierky, quattro a haldex to riesi cez EDS(dufam, ze mam pravdu)
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 07.08.05  19:32

    « Re: 1,9 TDI vs 2,0 FSI

    Letne Brigestony su vseobecne hlucnejsie. Na druhej strane su ich ostatne vlastnosti vyborne az na rychle opotrebovanie.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.08.05  19:23

    « 1,9 TDI vs 2,0 FSI

    Byl tu dotaz zda jít do 1,9 nebo 2,0 FSI. Také jsem ten problém musel rozseknout. Svezl jsem se v obou autech a vyhrálo TDI.
    Zryhluje dobře (původně jsem měl 74 kW OI 1,6) - je to pokrok k lepšímu.
    Kola jem si dal 17 a zatím z rychlíku nevidím rozdíl mezi 16 a 17 v konfrotu (mám to se sportovním podvozkem) jinak to sedí jak přibité. A to i v mokru. Co mne zaskočilo, je hlučnost pneu, jak u mých Bridgestone Potenza, tak u kolegových BR. Turanza.
    Jinak hlučnost dieselu oproti 1,6 mi nepřipadá větší, spíš bych řekl že to TDI má jenom méně přitažlivý zvuk.
    Četl jsem na netu že údajně 2,0FSI dost bumbá. Pokud někdo máte zajímala by mne skutečnost. Moje TDI v průměru bere 6,2 l (více po městě) dá se jet meziměsto i za 4,5 a samozřejmě město k 8 l..
    Rádio - jsem rád, že nemusím uvažovat o vylepšování zvuku, akorat mohli u Streamu dát mp3.
    Výhled vzad zejména při couvání je fakt špatný, a zatím jsem nechytl jistotu při parkování.
    Toť můj postřeh pro ostatní.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…