Octavia II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 09.09.05  11:37

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia 2.0 TDI DSG auto

    To zobrazovanie je super hlavne preto, že viem, na akú rýchlosť sa to vráti, ak dám RESET. A tá chýbajúca kontrolka u Fabie aj novej Octavie ma pekne štve. Hlavne ak človek ide po diaľnici, ide obiehať (na diaľnici kľudne bez podradenia), potom idem trebárs 5 minút vyššou rýchlosťou a obieham autá s nohou na plyne (ale tempomat je stále aktívny) a keď napríklad doobieham a predomnou je nejaké pomalé auto, ktoré ma brzdí a nemôžem ho obehnúť, dám dole nohu z plynu, aby som spomalil, tak auto chvíľu spomaľuje a zrazu začne pridávať (keďže rýchlosť poklesla pod nastavenú) a ja som prekvapený.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.09.05  10:20

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia 2.0 TDI DSG automat

    Na co by se asi tak uzakozovalo na displeji kolik máš nastvenou na tempomatu rychlost když to vidíš na tacháči - pokud potřebuješ zpomalit (třeba kvůli nějakému pomalejšímu autu) a pak se vrátit na původní nastavenou rychlost, zmáčkneš jen tlačítko a máš tam to co jsi měl nastaveno. Jinak to že je tempomat aktivován je u většiny aut zobrazeno kontrolkou Cruise control, která se po aktivaci rozsvítí. To už měli v USA před 20 lety, možná dřív
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 09.09.05  10:15

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia 2.0 TDI DSG automat

    Aj ja pochybujem, že by tachometer bral údaje z GPS. Nopak to samozrejme platí, GPS berie údaje o rýchlosti jazdy ako aj o smere natočenia kolies. Toto, aj keď s dosť vysokon nepresnosťou funguje).
    Ozaj by ma zaujímali výsledky merania presnosti tachometra voči GPS u Octavie II. Až sa mi nechce veriť, že by Škodovka ukazova temer presne. To by bolo super.
    omicron - to vyzerá na super fuknkciu. Ja mám na súčastnom firemnom aute takú funkciu, že si môžem napevno nastaviť nejakú rýchlosť, ktorú keď prekročím, tak to raz pípne. Mám tam nastavených 140 a už neraz to na mňa píplo aj na bežnej ceste. Je to super, lebo si hneď uvedomím, že by som sa mal trochu krotiť. U Octavie sa to teda musí nastavovať po každom zapnutí zapaľovania? Alebo si to tú hodnotu pamätá stále? Ručne sa tam asi nejaká rýchlosť nedá zadať, takže to funguje asi ako nastavenie tempomatu, že? Ozaj, tempomat ešte aniv MR 2006 nemá žiadnu signalizáciu? Veľmi sa mi páči riešenie nového Passatu, kde je pri zapnutom tempomate na displeji ikona tempomatu a aj navolená rýchlosť, ak ju tempomat aj udržiava, tak je tá rýchlosť tučným písmom.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.09.05  09:56

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia 2.0 TDI DSG automat

    Hihihi, nevím jak u DSG, ale u klasického automatu s hydrodynickým měničem se z kopce ZÁSADNÉ NEVYŘAZUJE, opakuji nikdy, ani na křižovatkách. Jinak pozdravujte kolegyni převodovku a až vám za 100 tisíc km klekne tak se nedivte!!!!! Je to nebetyčná pitomost, ušetříte minimum, optřebíte převodovku neb tam furt řadí sem a tam - čím méně řadí, tím více vydrží. Spotřebu to setří samo před Over Drive....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.09.05  09:45

    « Re: Re: Re: Re: Re: Hlídač rychlosti

    Ten předpis zní: +10% + další 4 km/h "navrch", nikdy ne méně. Takže (a to už se snad po sté opakuji) 224 "tacho" při 200 "reál" je stále ještě v normě.
    PS: K přesnosti rychloměru Oct.02 se nedokážu vyjádřit, ale o nějaké "korelaci" palubních systémů s GPS navigací (i pokud je jí auto vybaveno už z fabriky) se nedá, než s úspěchem pochybovat... Běžné GPS systémy totiž mají zpoždění cca 4s, což je příliš na to, aby se podle nich dala s dostatečnou přesností korigovat skutečná rychlost vozidla v běžném provozu. Šlo by to jen v podmínkách ustálených rychlostí, ale i tak si ani nechci představovat možné komplikace ve vzájemné komunikace obou systémů, zvláště pak v případě výpadku GPS (jízda v tunelu apod.).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.09.05  09:11

    « Re: Re: Re: Re: Hlídač rychlosti

    To Diamant :
    - ten hlídač rychlosti není to nastavení pro zimní pneu (to je jiná funkce), je to samostatná funkce, která je speciálně určená na hlídání stanovené rychlosti - pokaždé kdy tuto rychlost po předchozím klesnutí pod její mez překročím, ozve se výstražný gong a červený nápis na MaxiDOTu
    - její nastavení pracuje do dalšího stsknutí nastavovacího tlačítka (od PP), kterým se to resetuje, dalším stisknutím se opět nastaví aktuální rychlost
    To Mitsi :
    - u všech mých předchozích aut (vč. O1 z r. 2001) vždy tachometr přeměřoval o nějakých 5-10 km/h, to je pravda
    - ty odchylky jsou dány nějakým předpisem (zákonem ?), který stanoví, že nesmí tachometr ukazovat méně, než je reál, ale je povolená odchylka směrem nahoru
    - výrobci si takto často ulehčovali cestu (rozhodně ne kvůli tomu, aby jejich auto jezdilo "rychleji", to si běžte psát na Autorevue.cz), jak si zajistit, aby tento předpis/zákon neporušovali v době nepřesného měření rychlosti
    - u všech O2 MR2006 s navigací je dokonce rychlost "korelována" z palubního GPS (dle slov techniků v servise)
    - s mou O2 MR2006 (z července) jsem již NĚKOLIKRÁT (!) projel kolem různých stacionárních radarů s ukazatelem rychlosti, mohu Vás dámy a pánové JEDNOZNAČNĚ UJISTIT, že její tachometr měří TÉMĚŘ PŘESNĚ, tzn. že při 50km/h dle mého auta ukazují radary cca 48-49 km/h, 70km/h ukazují jako 69 km/h.
    Takže bych Vás rád ujistil, že tachometry u nových O2 MR2006 jsou nadmíru přesné, a je nutné s tím počítat při stanovení tolerance za jízdy na nějakém rychlostním omezení. Již to není o tom, že když tam je 50km/h, mohu jet v klidu 60 km/h.
    Tudíž si rozhodně nemyslím, že jsem při tachometrové 206 km/h jel méně než 200 km/h...
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 09.09.05  07:14

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlídač rychlosti

    Rôzne automobilky to majú rôzne. Napríklad u VW group a konkrétne Škodoviek to nie je žiadne percento, lebo odchýlka v percentách sa s rýchlosťou mení. Ale napríklad u BMW je odchýlka cca 3-4 km/h temer v celom rozsahu.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 09.09.05  00:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: Hlídač rychlosti

    moj poznatok je, ze ten isty tachometer ma v rozlicnych rychlostiach rozlicnu odchylku.
    e-klasse, merane GPS, pri 60km/h tacho je real 54km/h (potvrdene radarom na stlpe v rakusku) a pri 251km/h je real 249km/h
    na motorke mam namontovany cyklisticky tachometer sigma (meria pomocou impulzov elektromagnetu, ktore sa nasobia zadanym obvodom kolesa)
    pri 60km/h tacho je real 57km/h, pri 160km/h tacho je real 151km/h
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 08.09.05  22:36

    « Re: Re: Re: Re: Hlídač rychlosti

    Ale ešte by sa patrilo dodať, že odchýlka toho istého tachometra fakt nie je vždy konštantná. Teda že ak napríklad pri rýchlosti 100 km/h na tachometri ukazuje GPS napríklad 93, tak o rok na tých istých pneu (len viac opotrebených) to môže byť 91.
    Takže je alebo nie je ten Hlídač rychlosti to nastavenie maximálky pre zimné pneu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 08.09.05  22:30

    « Re: Re: Re: Hlídač rychlosti

    Rozdiel je napríklad v tom, že ak na klzkom povrchu budeš hrabať prednými kolesami, tak sledovanie v prevodovke vykáže rýchlosť otáčania sa predných kolies. Ak sa to sníma cez ABS, tak by tento jav nemal nastať (závisí ale na naprogramovaní systému).
    Prečo to funguje neviem, netestoval som to. Ale ber to ako fakt, Fabie, ktoré nemajú ABS snímajú počet otáčok na prevodovke, ktoré ABS majú snímanie na prevodovke postrádajú. Zrejme je to racionalizácia, lebo ABS beztak rýchlosť auta stanovuje. Tak prečo ju nevyužiť aj pre tachometer.
    Inak čisto teoreticky by sa to ABS mohlo vedieť kalibrovať aj samo. Keď vie uhol natočenia volantu, tak vie aj polomer zatáčania teda by si mohlo aj spočítať podľa pomeru otáčok, aký majú pneumatiky obvod a tak sa prispôsobovať výške dezénu. Ale takto ďaleko to zrejme ešte nedotiahli.
    Dnes nie je problém urobiť presné snímanie rýchlosti. Napríklad nový Passat, Audi A4 či Volvo S80 som meral cez GPS a odchýlka vychádzala okolo 1%. Ale u novej Octavie z mne neznámeho dôvodu stále zámerne vkladá výrobca do tachometra značnú odchýlku.
    No veď sem potom hoď výsledky merania. Novú Octaviu som ešte nemeral. Ale z Fabie mám skúsenosť, že napríklad ja som mal na tacho 205, kamoš s rovnakou výbavou, motorom aj obutím išiel vedľa mňa a mal na tacho 215. Takže asi tak je to s tou presnosťou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.09.05  21:41

    « Re: Re: Hlídač rychlosti

    Diamant: No a co? Jaký je rozdíl mezi sledováním počtu otáček výstupního hřídele převodovky a počtu otáček jednotlivých kol? Vždyť při reálné jízdě se i vliv zatáček/práce diferenciálu "zprůměruje", takže měření pomocí čidel ABS má pouze ten efekt, že výrobce "možná" ušetřil jedno čidlo v převodovce. A propos: pokud je u Oct., ABS v poruše (ať už "samo od sebe", nebo jeho záměrným odstavením vytažením pojistky), měření rychlosti stejně funguje. Zajímalo by mne, jak je to možné, když se měří pomocí čidel ABS?
    Pokud nesnímáš povrch vozovky (tedy lépe řečeno "vůči povrchu vozovky z pevného bodu jedoucího vozidla") na dopplerovském principu, jedná se vždy o "nepřímé měření" zatížené množstvím chyb, přičemž přesnost "odladění" závisí především na vůli konstruktéra/výrobce. A vůle "koncernu" je prostě taková, že jejich vozy přece musejí umět jezdit rychle bez ohledu na realitu!
    Jak jinak by mne např. při jízdě v Octavii rychlostí 125 km/h mohla předjíždět C4 rychlostí 119 km/h...
    PS: Teď zrovna pojedu jinou Oct. dost daleko, tak si s sebou schválně vezmu GPS.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 08.09.05  18:52

    « Re: Hlídač rychlosti

    mitsi - už u Fabií s ABS sa snímala rýchlosť cez snímače ABS. Teda cez všetky kolesá. A keďže Octavia má ABS v základnej výbave vždy, tak predpokladám, že to bude rovnako aj u každej Octavie.
    Omicron - myslíš to nastavenie maximálnej rýchlosti pre zimné pneumatiky? Alebo je to ešte nejaká iná funkcia? A ten gong sa ozve len pár krát a potom je ticho, hoci rýchlosť neznižiš? Alebo to papuľuje stále, až kým tá rýchlosť neklesne?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.09.05  17:46

    « Bez nadpisu

    Ja mam tiez ten "hlidac rychlosti" ale ten mi funguje od zaleznosti rychlometra.Ked mam na rychlometri napr.160 km/h a stlacim PP tak sa mi objavi na maxidote cislo 160 a to vobec nie je presna rychlost .Na GPS mi ukazuje 150km/h.A ak si isiel na Oktavii 206km/h tak skutocna rychlost je okolo 188-190km/h.Ja mam VW a ten rozdiel v rychlosti zo Skodou nie je prakticky ziadny.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.09.05  17:18

    « Re: Re: Čo je to ten "hlídač rychlosti"?

    (cit.) "Troufam si tvrdit, ze vzhledem k tomu, ze tato rychlost jde do PP z motormanagementu, a 16" disky, vc. gum mam jiz z vyroby, a nic jineho ji tedy nemuze zkreslit, je tato rychlost z PP pomerne presna."
    - Tak tohle určitě neplatí! Ani PP, ani motormanagement neznají "přesnou" rychlost vozu! Její snímání je totiž tak jako tak z "jednoho zdroje", dnes obvykle ze snímače otáček v převodovce. Tudíž se o ani "poměrné přesnosti" nemůže hovořit.
    PS: Je přesné jen tak, jak moc chce výrobce...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.09.05  17:08

    « Re: Čo je to ten "hlídač rychlosti"?

    To Diamant :
    "Hlídač rychlosti" je jedna z bezva zajimavych funkcí v PP s MaxiDOTEm. Myslim, ze se v PP jmenuje nastaveni rychlosti, ted si nevzpominam presne.
    V podstatě si v PP nalistujes tuto funkci (tim si to nachystas), a v okamziku, kdyz chces, aby Ti PP pohlidal aktualni rychlost, stisknes jedno z tlacitek PP.
    Pri prekroceni takto nastavene rychlosti (zobrazi se pri nastaveni) se ozve elektronicky gong a zobrazi zprava na MaxiDOTu.
    Da se takto tedy zaznamenat jakakoliv rychlost, ktera mne zajima, v tomto pripade zatim ma maximalka (i kdyz to maximalka nebyla).
    Troufam si tvrdit, ze vzhledem k tomu, ze tato rychlost jde do PP z motormanagementu, a 16" disky, vc. gum mam jiz z vyroby, a nic jineho ji tedy nemuze zkreslit, je tato rychlost z PP pomerne presna. V okamziku jejiho ulozeni bych rekl, ze analogovy tachometr ukazoval rychlost o neco vetsi...
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 08.09.05  08:29

    « Re: Octavia 1.9 TDI DSG

    Čo je to ten "hlídač rychlosti"?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.09.05  08:13

    « Octavia 1.9 TDI DSG

    To Tommy_O2:
    - mam najeto asi 6kkm
    - olej jsem jeste nedoplnoval, tudiz jeho spotrebu zatim nevim
    - mam 16 " kola Sirius, gumy Bridgestone Turanza
    - zrychleni jsem jeste nezkousel - netestoval
    - maximalka (nebyla to maximalka, ale proste nejrychleji, co jsem si s tim zatim troufnul) 206 km/hod., je to udaj z PP, ulozeny do hlidace rychlosti
    - je to 1.9 TDI DSG (ne 2.0 TDI DSG)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.09.05  23:22

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia 2.0 TDI DSG auto

    omicron: Ahoj, kolko mas zatial nabehane? Kolko ti to papa oleja? Ake tam mas kola? Meral si nejake zrychlenia napr. 0-160? Skusal si maximalku? Mame tiez 2,0 TDI na 17-kach Pegasusoch tak bych rad porovnal ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.09.05  16:21

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia 2.0 TDI DSG automat

    To Diamant :
    "...tak vzhľadom na skúsenosti s konvenčným automatom som vedel, na čo sa mám zamerať, čo sú najväčšie slabiny automatov..."
    To jsi možná udělal chybu, protože tyto 2 převodovky (Tvá HDM a má DSG) nemají konstrukčně ABSOLUTNĚ nic společného, s vyjímkou toho, že obě řadí nějak automaticky. Takže známé problémy a chyby u HDM, nemůžeš u DSG z důvodu jiné konstrukce a principu vůbec nalézt...
    "...Jasne, ty si typický zástupca väčšiny populácie, ktorá ak nevidí na PP 0,0, tak je to menej úsporne. Už neraz som to popisoval, že to tak nie a prečo to tak nie je. ..."
    Ale, ale. Vůbec ci nemyslím, že jsem to, čím jsi mě označil, naopak Tvá dosavadní vyjádření mě připadala tak laická (a místy až přilíš, řekl bych populistická, bez urážky), že jsem se nezatěžoval Tě unavovat nějakými výpočty, a tak jsem ten argument s PP plácnul, nyní přiznávám, až příliš jednoduše.
    Ale k věci - je jasné, že jsou situace, kdy přeřazení do N bude vhodnější, než brždění motorem, o tom vůbec žádné pochyb, i já to tak dělám.
    "...Ale s tou mojou pri manuále urobím nižšiu spotrebu, než v automatickom režime. Ale je v tom aj vyraďovanie, ako aj taká manipulácia s plynom, aby bol "preklz" minimálny..."
    Ale právě v tom je ten zakopaný pes, Tvá HDM má z principu své činnosti ve srovnání s DSG ohromné ztráty právě v hydroměniči, což DSG úplně postrádá. Ta může mít (zanedbatelné) malinké ztráty jen ve vysokotlakém hydraulickém čerpadle pro robotizovaný mechanismus elektrohydraulického řazení. Toť vše, co se týká ztrát. Takové ztráty mají i jiná auta, např. s hydraulickým posilovačem řízení, přičemž O2 má právě toto elektromechanické... >:D
    DSG žádný pozorovatelný "preklz" prostě a jednoduše nemá !
    "...Ty si myslíš, že presunutie ruky z volantu na páku je rýchlejšie, než špalnutie na spojku? Keď už to tak vehementne porovnávaš s manuálom..."
    Já většinou (asi ze zvyku, jako většina lidí, kteří přešli na automat >:D ) jezdím většinou s pravou rukou na loketní opěrce, přičemž si zápěstí velmi pohodlně opírám o volič DSG (jinak velmi designově, esteticky a ergonomicky povedený !). Takže si buď jistý, že "crnknutí" do voliče, abych přepnul z "D" na "N" je velmi komfortní, rychlé, a v podstatě bleskové a rychlejší, než zvednutí mé v relaxu odpočívající nohy, její rychlou orientaci nad pedály a sešlápnutí spojkového pedálu ! Vyjímkou by mohl být pouze někdo, kdo jezdí stále s nohou položenou na spojce, ale chtěl bych po čase vidět jeho spojku, i tu jeho nohu >:D . O tom ale jistě polemizovat nechceš, najezdil jsem ještě nedávno s předchozím autem s klasickým manuálním řazením, a vím o čem mluvím. A to velmi "vehementně" !
    "...Práveže majiteľ Octavie s DSG ma upozornil na to, že v meste má tá prevodovka občas problémy a má pripravený vyšší prevodový stupeň, ale je potrebné preradiť na nižší. A vtedy to predsa len trvá dlhšie..."
    Nic takového jsem nepozoroval, a jak jsem Ti již psal, je možné, že DSG může mít klidně připravený jiný stupeň (není Einstein), ale jeho následná změna je skutečně mžiková, podle stále se vyvíjející situace v řízení auta. Nevím, co to znamená "dlhšie", ale je to skutečně bleskové, a nepostřehnutelné !
    Spíše někomu, komu automat "vnutili" hledá cokoliv, aby tam něco našel. :x
    "...A ešte by som ťa rád upozornil na video z radenia DSG prevodovky na autorevue.cz, kde tie odozvy radenia na povely radiacej páky krásne vidieť. Takže zase až tak do krvi tú svoju prevodovku neobhajuj...."
    To video je docela zajímavé, viděl jsem to, ještě než jsem svou O2 (MR 2006) dostal, v té době pouze objednanou.
    Spousta věcí v tom viděných a diskutovaných byla v rozporu s tím, co jsem si sám vyzkoušel na zkušebních jízdách s O2 a Touranem, dále v O2 svého známého, a nakonec i se svými vlastními zkušenostmi, poté co jsem auto konečně dostal.
    Nikdy předtím bych nevěřil takovým rozporům, ale nicméně :
    - má DSG neřadí dolů tak pomalu (ani přes 2 stupně), jako ta v testu Autorevue, to neznám (skutečně !), má to tam nějak strašně pomalý meziplyn, evidentně nějaká vada konkrétního kusu z testu Autorevue
    - obecné odezvy na řazení v sekvenčním režimu jsou skutečně rychlejší než na onom videu (nahoru i dolů)
    - zásadní rozdíl je také v nefunkčnosti špičkové funkce DSG "Launch control" (v režimu S), která také v testované DSG (dle p.Jandy) nějak nechodila - to mě jen utvrzuje, že šlo o nějak nesprávně chodící "kousek"
    - mé auto je MR 2006, testovaná O2.0 TDI byla MR 2005, je možné, že má DSG jinak nastavenou
    - z diskuze vím, že i jiní majitelé aut s DSG byli docela překvapeni testem v Autorevue, který ač byl velmi příznivý, upozorňoval na některé, nám ostatním DSG majitelům jinak neznámé potíže či problémy...
    Málokdy se o něco takového přu tak vehementně ("...do krvi..."), ale v tomto případě, vím o čem mluvím, či píši. Zatím se mě zdá ve srovnání s konkurencí (pravda, neexistující), velmi ideální, a ANI náhodou bych již neměnil !!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.09.05  12:16

    « SPORTmotor ZKUŠENOST a DOPORUČENI ?

    ----------------------------------------… />
    Asi každý kdo má TDI si po delší době zvykne na výkon a už mu auto nepřipadá tak dynamické a rychlé a to také člověk musí zohlednit i to že třeba generace OCTAVIE I. a OCTAVIE II., je také v TDI motorech dřív se tam dával nejslabší TDi 66kw 210Nm nyní nová generace má nejslabší "jen" 74kw 240Nm Chci se zeptat vybral jsem si SPORTmotor jelikož nabízí nejlevnější chipování TDI (je ale kvalitní ta firma? Mám strach u TDI motoru to že mi tam bude někdo pájet chip! co když to špatně spojí ? (chipování staršího TDI bohužel lze jen přepájením a dáním nového chipu kdežto u nové Octavii II, to lze přeprogramovat. Mám se bát? a co říkáte na toto fimu (zatím sem nenšl špatné preference na www
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…