Octavia II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Superb TDI/74kw
Ahojky, mate nekdo zkusenosti se superbem TDI74 resp. jake mate dojmy z teto motorizace? Mam Octavku TDI/66kw a jelikoz nejsem zadny agresivni ridic, jsem s vykonem spokojen. (na beznych silnicich nepredjizdim a na dalnici z ni tech 180 vytahnu a vic nepotrebuji) Muzete nekdo porovnat octavku/66kw a superbaTDI74kw z pohledu dynamiky jizdy? je superb74kw vyrazne linejsi nez octavka66kw, nebo je to srovnatelne? Dikes za info a sorry, ze opruzuji tady- foru o superbu jsem nenasel. -
« Re: Crashtest
to mira123:
Metodiku NCAP poznam.
Fabia 1077 kg Octavia II 1185 kg(cize vzhladom na vysledok testu a hmotnost budu zranenie vodicov pri zrazke Fabia Octavia II priblizne rovnake) , ale Octavia II je zaradena o dve triedy vyssie ako Fabia, preco preboha ??? U "poucenych laikov" to moze vyvolavat dojem, ze Octavia je v porovnani s ostatnymi autami bezpecnejsia, pretoze je zaradena vo vyssej triede. Preco nie je v rovnakej triede ako Golf, Focus, Megane ??
Vysledok crashtestu by sa mal nejakym sposobom skombinovat s hmotnostou. Potom by to malo ovela vacsiu hodnotu.
Mimochodom na vysledok testu nema vplyv zaradenie do danej triedy. To vymysleli iba v NCAP, aby si niekto nemyslel, ze P1007 s 5* je bezpecnejsie auto ako BMW 5 so 4*.
Pani v NCAP v tom maju slusny bordel, totiz v rovnakej tirede ako Octavia je aj Subaru Outback ktore dosiahlo v celnom teste o 1 bod menej ako Octavia, ale vazi 1545 kg !!! Takze porovnavat vysledok Octavie a Outbacku vzhladom na to, ze su podla NCAP v rovnakej triede je trochu mimo.
Uvedomte si, ze Octavia I ziskala za celny naraz 10 bodov a Octavia II 11 bodov, ALE Octavia I mala hmotnost 1330 kg a Octavia II 1185 kg. Cize Octavia I mala v teste o cca 12 % vyssiu kineticku energiu, takze podla vysledku je dokonca mozne, ze Octavia II poskytuje pri celnom naraze rovnaku ochranu ako Octavia I, co je dufam jasna katastrofa. -
« Re: omicron
Ještě detail - o DSG jsem slyšel, a v USA nemohly být kvůli Autosticku stahovány tisíce US aut, když toto zařízení používal jen koncern Chrysler Corporation (značky Chrysler, Dodge, Plymouth). Takže jedině tisíce vozů koncernu Chrysler. Koncerny GM a Ford měli vlastní systémy...
To že se stahuje do servisů nic neznamená - v USa stahuje běžně každej druhej, včetně Toyoty atd...
Jen v Evropě to tak běžné není, i když pár případů už taky bylo. -
« Re: Crashtest
Ono jde o to jaká Generace Voyageru (který se mimochodem montuje v Rakousku už řadu let)...Předchozí problémy s crashtesty skutečně měly. Ovšem třeba takový Ford Windstar vyráběný v USA stál vždy na nejvyšší příčce co se týče MPV a Vanů prodávaných na americkém trhu. Stačí se juknout do statistik... -
« Re: omicron
Někdo je holt demagog, druhý má halucinace, nebo schyzofrenii, když vidíš to co není napsané. Můžeš mi prosím říct kde jsem posal že O1 se v bazarech neprodává???? Najdi mi tu větu!!!!!! Já totiž nic takového nepsal, jen toto:
Co se týče O1 - jsou dva pohledy - co se týče nové a co se týče ojeté.
"Já bych si ojetou O1 nikdy nekoupil, protože za peníze za jaké je O1 ve slušném stavu dostanu 2x lepší vůz s bohatší výbavou....Navíc s stejnou cenou ND jako u O1".
O perfektní prodjenosti korejců opět nikde ani slovo, naopak - opět cituji sama sebe:
"Což je úsměvné - to že se KIA nebo jiné v bazaru tak dobře neprodávají je věc druhá, která ale nesvědčí o kvalitě či nekvalitě daného vozu, pouze o přežitcích a předsudcích, stejně jako si většina lidí myslí že ameriky žerou 25 litrů a nezatáčí, korejci jsou nekvalitní, japonci maj drahý ND a fiaty hnijou.... Jejich problém....Je zajíamvé, že německá auta nikdy špatná nejsou, v žádném testu, srovnání - není to kapku divné? Holt lobby je lobby, že "
Bud trpíš schízou, nebo nevim...Jaksi trochu překrucuješ co píšu a vymýšlíš si!!!!
O1 a kvalita plastů - ohoho, zato O1 je ve verzi Classic ukázkový příklad dokonalých plastů. Příšerná černá palubovka, šílené výplně dvěří a kličky u oken, nádhera. Ručně štelovací zrcátka, krása... Máme ve firmě O1 4x4 Combi ve verzi Classic, r.v. 2001.
1996-97 Toyota Camry, Honda Accord, Mitsu Galant, nebo i 95 Chrysler Stratus tuto verzi strčí do kapsy i s navijákem! Rozměrově prakticky stejná auta, to že kdysi stála o něco víc mě nezajímá, jako ojetiny se daj sehnat za srovnatelnou cenu! Navíc ta O1 má naprosto tragický sedadla a vzadu je prdlačku místa na nohy - soused si raděj koupil Fabii, protože říkal že za ty prachy je místo vzadu naprosto tragický. A to je letije škodovák - nic jiného než škodu by nekoupil... Abys nemohl rejpat - vzadu i vpředu jsem v O1 jel a ne jednou.
K Tiptronicu - ne, já s tím nejel, ace2 ano, a jelikož se s ním jaksi znám a to nejen po internetu, tak vím, že když říkal že je to nic moc, tak mluví pravdu, neb on má s automaty velké zkušenosti a jezdil s více druhy a různými značkami aut.
K Autosticku - o řazení v zatáčkách nic nevím a i kdyby - to nemůže nikoho ohrozit. Jestli to přeřadí z dvojky na trojku nebo opačně nic neznamená.
Co se týče samovolného rozjetí - ano, ale bylo to jen u pár vozů, Chrysler Corp. samozřejmě v rámci prevence svolal všechny vozy do servisu na bezplatnou opravu (kromě ČR, že - zdejšího dovozce nebudu komentovat)....
Argumenty JPP nepoužívám, když argumentuji tím že to povídal někdo, vím že tomu danému jedinci můžu věřit. Jsem zvědav co mi na to povíš, zejména na to tvé překrucování toho co jsem řekl! -
« Re: Crashtest
Diamant - termin katastrofalny som pouzil vzhladom na relativnu poziciu Octavie II v porovnani s rovnako starymi autami vo svojej triede, samozrejme v absolutnom porovnani so vsetkymi autami, ktore su v prevadzke to nie je az take zle. S tym pravostrannym riadenim mozes mat pravdu, ale ak by v tom bol problem, tak automobilka by si to mala poriesit. To ze Skodovka ma problem s crashtestami svedci aj dalsi katastrofalny vysledok - Superb ma v celnom teste iba 9 bodov !!!. A ten bol podla fotky s lavostrannym riadenim.
S tym porovnanim Fabia vs Octavia suhlasim.
to spitfire:
no to, ze Mazda6 a Accord su o segment vyssie nema ziadny vplyv na vysledok crashtestu a nic to nemeni na tom, ze to japonci odflakli, ak porovnavas Octaviu s najhorsimi autami budis - asi mas problem s objektivitou. Ale aby si mal pokoj na dusi - Logan mal iba 8 bodov :-) Porovnavaj auta v tej iste triede uvedene v +- v rovakom case, v tomto porovnani je na tom Octavia II zle.
Dnes spickove mini auta maju podstatne lepsie vysledky (P1007 - 16b, Clio - 14b).
Hlavove airabagy + ESP - nedokazem si vysvetlit, preco Octavia nema hlavove ABG aspon od strednej vybavy, Megane, Golf, Altea ich maju v serii. Ocenujem aspon dobru cenu za ESP - na Slovensku je to 16 300 Sk, asi kazdy kto trocha rozmysla si ESP objedna. -
"-- skrytý --" 14.09.05 07:14
« Re: OCTAVIA II, 2005 zkusenost prvních 200km
To Passat_TDI : Není to trochu malá porce km na ježdění s TDI a navíc když teprve motor zajíždíš? Píšeš 8 km okresky a 5 km město, když jezdíš do práce což děla celkem 13 km. Ja jazdim podobně dlouhou trasu s FSI a i tak někdy to protáhnu trošku dál, ať se motor trochu projede a hned se nevypíná. Řekl bych, že dieslu to zrovna po chuti nebude... -
Diamant 13.09.05 23:19
« Crashtest
fero1234 - o katastrofálnom výsledku crashtestu sa dá hovoriť napríklad u Chrysleru Grand Voyager. 0 bodov v čelnom náraze, to je ozaj katastrofa. Octavia II na tom zase až tak zle nie je. Výsledok by som rozložil na časti. Pripomínač pásov ma nezaujíma, pútam sa vždy. Bočný náraz dopadol vynikajúco, Octavia získala 16 b. čo je za bočný náraz bez hlavových airbagov maximum. Je možné, že ak by tie hlavové mala, zíslala by maximum 18 b. Je tam dosť áut, čo dostali 16 b. hoci hlavové mali. Horšie je to u čelného nárazu. Tam tie body nie sú práve excelentným výsledkom. Len mi stále nedá spávať, či to neovplyvnilo to, že testované auto malo pravostranné riadenie. Pred vodičom bol takto motor a nie prevodovka ako u ľavostranného. Ale inak vieš, že ak by bolo za čelný náraz trebárs 14 b., že by som sa viac tešil.
fero1234 - ak by Octavia II narazila čelne do stĺpu, tak má výsledok horší než Fabia. Ale ak by sa zrazila Octavia s Fabiou, tak je možné, že vodič Octavie dopadne lepšie. Ten predok je totiž vždy dimenzovaný na pohltenie pohybovej energie daného auta. A Octavia je ťažšia, takže jej predok dokáže absorbovať viac energie než predok Fabie. -
« Re: Re: Omicron
To Barrichello :
Barrichello je ukázkovým exemplářem totálního demagoga, který si bohužel při svých příspěvcích ani nevzpomene co napsal, nebo na co odpovídá. Jen několik příkladů :
"K O1 jenom krátce - to že se tu jako ojetina dobře prodává je pouze tím, že "čecháčci" z toho udělali modlu, jakýsi idol, kdo nemá Ochcávku, nejlépe stříbrnou a TDI, není in. "
Pokud si přečteš trochu zpět, co jsi zde tvrdil o neprodejnosti O1 v bazarech, a naopak o perfektni prodejnosti korejcu apod.., tak se to jaksi vymyka s Tvym poslednim prispevkem. Chvastal jsi se tim, jak jsou O1 neprodejne, kdyz jsem Te presvedcil o naprostem opaku, ani jsi nemrknul, a zacinas rozebirat, jak jsou "čecháčci" hloupí a modlářští, protoze je v bazarech kupují. Tak, jak to tedy je ty Itale ? >:D
Měl by jsi si ve svých tvrzeních udělat pořádek, a trochu si pamatovat co zde prohlašuješ...
"...pouze o přežitcích a předsudcích, stejně jako si většina lidí myslí že ameriky žerou 25 litrů a nezatáčí, korejci jsou nekvalitní, japonci maj drahý ND a fiaty hnijou.... Jejich problém....Je zajíamvé, že německá auta nikdy špatná nejsou, v žádném testu, srovnání...
Když srovnám dílenskou úroveň zpracování interiéru, a např. kvalitu plastů, tak se ŽÁDNÝ z těch Tvých korejců a mnoho Japonců, a téměř každý Američan s O1 srovnat ani nedá (ABY JSI NEZAPOMĚL, NYNÍ HOVOŘÍM NAPŘ. O KVALITĚ PLASTŮ). A pokud budu srovnávat kvalitu stávající "nové" O2, tak jsi asi slepý nebo hluchý. Viděl jsem tady někde vyfocený interier nového špičkového Cadillacu STS, a pokud zůstanu slušný, palubka (její zpracování, vzhled) je dost otřesná, s O2 nesrovnatelná.
"...Co se týče Tiptronicu - radši bych se tu s ním moc nechlubil. Kdyby tu byl ace2, něco by ti o něm pověděl, neb ten vyzkoušel spousty automatů ale chválu by na něj rozhodně nepěl. Patří totiž hlavně ve starších VW a Audi k nejhůře hodnoceným a to mám z vícero zdrojů..."
A vrchol demagogie a zoufalé argumentace - pokud si vzpomenu, perlil jsi zde o možnostech ručního sekvenčního řazení AutoStick u US převodovek, a chvástal jsi se tím, že dávno před Evropou byla tato vymoženost jen v Americe. Když jsem Ti vyargumentoval Tvou nepravdu příkladem a hlavně existencí Tiptronicu (který to možná uměl dříve, ale ne rozhodně 8 let po AutoSticku), nezbylo Ti nic, než na něj házet sračky. Jen že jsi tak nereagoval na mou poznámku o tom Tvém AutoStick zázraku, který např. nepředvídatelně řadil v zatáčkách >:-[] , a kvůli samovolnému rozjíždění byly tisíce US aut s ním stahovány do servisů :'-(
Jenže Ty bohužel argumentovat neumíš, zapomínáš vlastní příspěvky, argumentuješ stylem "JEDNA PANÍ POVÍDALA", aniž by jsi o věci vůbec něco věděl (Tiptronic jsi nikdy neviděl, a o DSG jsi ani neslyšel), a ještě si vymýšlíš.
Jak na to koukám, určitě by jsi se chytil na Autorevue -
« OCTAVIA II, 2005 zkusenost prvních 200km
Ano jsem trochu nadšeny z nove Octavie ale kazdopadne i kdyz sem mel Passata B5 98 rok tak proste komfort a pohodli je v OCTAVII II. fakt o mnoho lepsi a to Passata mam stale jako druhe auto v rodine! Jinak jezdím do práce z vesnice do mesta kde cca 8km mimo mesto a cca 5km mesto takze neni to ze bych jezdil mimo mesto!! 6stupen proste neradim jelikoz sem nejel zatim rychleji jak 130. olej po 15tisíci a garančky dělat po 30tisicich. mi rekl prodejce s tim ze mi doporucil olej po 3tisici vymenit ze pry je to lepsi nejvic sajrajtu a usazenin vznika v zabehu motoru prvnich 3tisice km,ale neni to ze by to narizoval jen doporucil. Jinak opravdu zatim zadne negativa. S temi otacky no proste zatim to neresim ale dam vam pak vedet s merenim pruznosti. ale az bude trosku zajete cca 1500km -
exup 13.09.05 17:58
« Re: OCTAVIA II, 2005 zkusenost prvních 200km
To Passat :
Passate, až se z těch prvotních opojných emocí, kterým i rozumím, trochu vycukáš, vrať se zpátky do archivu a čti tentokrát pozorněji. Jsi ve svých vzpomínkách na "zdechlost, a že nevyjede při 1600 ot. kopec" dost nepřesný. Nesnižuj se na úroveň té jedné paní, co něco povídala.. Co jsem tu kdy napsal (ne však vše, co ty zmiňuješ) můžu kdykoliv doložit a předvést. Žádné dojmy a zdání.
Jinak 6-tka je doprava a dozadu, jestli ji nemůžeš najít. Pokud ti to tak tahne od volnoběhu a najel jsi 100 km mimo město a ještě ji nezařadil, pak vidím problém skoro ve strojníkovi. Já, co to mám do 1500 ot. zdechlé, ji řadím i na některých úsecích ve městě :-) .
Jinak ti gratuluji a vítám tě do "rodiny" -
« Re: to Fero 1234
Jazdim Fabiou - ma lepsi vysledok v celnom crashteste ako Octavia II.
Neviem, v com je problem ?
Vsetky nove auta v tejto triede maju nejaky standard, to ze nejake auto v roku 2001 (a konstrukcne z roku 199x) malo rovnaky vysledok v celnom crash-teste ako Octavia II z roku 2004 je podla mna pre Skodu pruser.
Octavia II ma iba o jeden bod lepsi vysledok, ako Octavia I, ktora je konstrukcne 9 rocnym autom.
Megane uz v roku 2002 ziskal 5*
Mna to len zaujima, ak Vam to nevadi, mne je to uplne jedno. -
spitfire 13.09.05 17:51
« Re: OCTAVIA II, 2005 zkusenost prvních 200km
To Passat_TDI: Tak ať Ti to jezdí. Když jsem to měl nový, měl jsem podobný pocity, teď, po 22.000 km převážně přetrvávají.
P.S.: Proč neřadíš 6? Nejde tam nebo co? Třeba moje žena ji neumí najít, dlouho vůbec netušila, že tam taková věc je a i když jsem jí to několikrát vysvětloval, myslím, že ji ještě nepoužila :D -
exup 13.09.05 17:45
« Bez nadpisu
To Passat :
Passate, až se z těch prvotních opojných emocí, kterým i rozumím, trochu vycukáš, vrať se zpátky do archivu a čti tentokrát pozorněji. Jsi ve svých vzpomínkách na "zdechlost, a že nevyjede při 1600 ot. kopec" dost nepřesný. Nesnižuj se na úroveň té jedné paní, co něco povídala.. Co jsem tu kdy napsal (ne však vše, co ty zmiňuješ) můžu kdykoliv doložit a předvést. Žádné dojmy a zdání.
Jinak 6-tka je doprava a dozadu, jestli ji nemůžeš najít. Pokud ti to tak tahne od volnoběhu a najel jsi 100 km mimo město, pak vidím problém skoro ve strojníkovi. Já, co to mám do 1500 ot. zdechlé ji řadím i na některých úsecích ve městě. -
-
« Re: Re: Octavia II - crashtest
[odkaz]
Porovnajte si vysledok celneho narazu Octavie II s Focusom, Golfom, Meganom, C4, Astrou, Alteou. Fabia ma lepsi vysledok v celnom naraze ako Octavia II !!!! Podobny pruser sa podaril BMW s novou radou 5, ale tam je jasny dovod-pred A stlpikmi nie je pouzita ziadna ocel, iba hlinikove zliatiny. -
"-- skrytý --" 13.09.05 16:34
« Re: Octavia II - crashtest
Ja jsem videl pred par mesici nejake crash testy, bohuzel na zdroj si nevzpomenu, tam byl vysledek lehce nadprumerny, rozhodne ale ne katastrofalni. Mozna se jedna o nejake jine testy, muzes prosim uvest link, abychom se mohli podivat?
Jinak ja jsem si do auta objednaval hlavove airbagy i ESP ... jistota je jistota... :D -
« Octavia II - crashtest
Otazka do fora pre majitelov, resp buducich majitelov:
Priehliadate pri rozhodovani pre Octaviu II, na katastrofalny vysledok v NCAP crashteste ? Pri celnom naraze dopadla Octavia II horsie ako Fabia. Dnes, ked auta tejto triedy maju povinne 5 hviezdiciek je to podla mna problem.
Taktiez hlavove airbagy nie su ani v Eleganci.
Takze ma zaujima, ci na to majitelia beru ohlad. A tiez by ma zaujimalo, ci ste si doplatili za hlavove ABG a za ESP, co je pri tej cene hadam samozrejmost.