Octavia II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Re: Re: Zkušenosti 1200km OCTAVIA II. VADY a ZAjizdeni?
mam 1,6 MPI Elegance a najazdenych asi 15000 km. v podstate som s autom spokojny az na to co som pisal pred chvilou plus take detaily ako tempomat ktory funguje len ked sa mu velmi chce a lave svetlo ktore postupne svieti menej a menej... :roll: len skoda ze som ten motor podcenil...asi tam nepojde vymenit nejaky iny, ze? >:D -
« Re: Zkušenosti 1200km OCTAVIA II. VADY a ZAjizdeni?
uz som si myslel ze som jediny komu to huci pri tych spatnych zrkadlach, ja mam ten isty problem ibaze na lavom ako keby som mal pootvorene okno. A okrem toho mi vadi este hluk od podvozku ( neviem ci je to pnematikami) ale na dialnici tato kombinacia lezie na nervy :roll: -
"-- skrytý --" 22.09.05 14:24
« Re: Re: Re: Výměna oleje
exup: No u teba to zabudli asi prepisat v servisnej knizke na QG1, u nas to zabudli aj prestavit aj prepisat, sila :-) No cakam na tie namerane casy, tak sup sup ;-)
Passat_TDI: No my sme zajizdeli 2,0 TDI tak ze jazdili sme vylucne dlhe trasy a tak, do 500 km som mu pridal len malokedy a tak do 3500 ot., do 1500 uz castejsie ale len kratkodobo (na 2-ke) aj na 4000 ot. a od 1500 uz naplno. Ale vyzdy az po dlhej dobe jazdy, za studena vzdy velmi opatrne. Inak ono jak je na tom motor z vyroby vidis napriklad podla spotreby, hend z predajne som s nim na 95 km jazdy spravil v pohode spotrebu 4,7 l na 100 km, cize je vidiet ze neni v motore nadmerne trenie. U niektorych motorov je spotreba ovela vyssia nez po zabehu. Motor sa nemenil nejak citelne ani vykonovo, co zodpoveda tiez tomuto usudku. Ale kazdopadne aspon zo zacitaku opatrnejsie. Zalezi to kus od kusu, jak dlho treba motor zajizdet. -
"-- skrytý --" 22.09.05 12:55
« Re: Re: Re: Re: Tempo
Hmmm, to vypada zajimave. Od Turtle Waxu mam tekuty vosk s teflonem a je fakt, ze ten je dobrej. O ty tuzce tam na tech strankach maji malo informaci, navic nevim, jak to mysli, ze jedna barva je na celou skalu odstinu... Zkousel jste to nekdo? -
"-- skrytý --" 22.09.05 09:56
« Re: Re: Re: Tempo
tengler : Hele co rikas na tohle? (viz. odkaz dole) Korekční sada , která snadno zakryje škrábance a rýhy. Korekční tužka překryje hluboké škrábance a rýhy. Obsahuje antikorozní prvky. Chrání tak lak proti korozi po dobu několika měsíců.
[odkaz]%203493&lngDe… -
"-- skrytý --" 22.09.05 09:23
« Re: Re: Tempo
Ahoj,
ja sem Tempo pouzival i nekolikrat rocne na Felde, Oktavka je zatim netknuta ... tuk tuk tuk.
Sam sem byl vysledkem prekvapenej a skrabance na karoserii jsem takhle rozlestoval kazdy jaro a podzim. Pouzival jsem to predevsim na jemny skrabance, ktery byly od vetvicek u silnice, z mycky, od drobnych kaminku a tak, tedy tam, kde to nebylo skrabnuty az na zakladovku. Tam to fungovalo skvele a po rozlesteni nebylo poznat, kde skrabance byly.
Na hlubsi ryhy jsem mel skodovackou lakovou tuzku (cervena rallye). Ta me ale dost zklamala, za prve se s ni strasne spatne pracovalo a nikdy se mi nepodarilo nanest barvu jenom do skrabance, ale vzdy jsem to popatlal okolo. Za druhe po par mesicich zacala mit barva z tuzky jiny odstin a moc hezky to nevypadalo. Tak jsem pak takhle opravena mista parkrat prejel Tempem a bylo pak mnohem lepsi. Opravy byly videt jen z hodne blizke vzdalenosti, normalne nebyly videt vubec. Kdyz jsem auto po skoro sesti letech prodaval, lak vypadal jako novy.
Rozhodne bych nekupoval zadne drahe pripravky typu WS-blablabla, Tempo je za par korun a funguje bezvadne. Ale neco jineho krome lakove tuzky na ty hlubsi skrabance vyzkousene nemam, sam jsem svedav, jestli nekdo prijde s necim ucinnym.
Martin -
"-- skrytý --" 22.09.05 09:16
« Re: Zkušenosti 1200km OCTAVIA II. VADY a ZAjizdeni?
Ahoj,
ja jsem zatim zadny hluk zvenku nepozoroval, ani pri 200 km/h. Zato mi obcas neco drnci v interieru a jeste jsem neprisel na to, co to je. :x I pri takove rychlosti normalne slysim radio, i co potichu rikaji lidi v aute. Ani se to nezda, ze clovek jede tak rychle, ale bezne tak nejezdim, jenom obcas zkusim auto trochu "protahnout", aby nebylo "lenivy". ;-)
Mam najeto asi 2300 km a tak od tech 500 jsem obcas dal i plny plyn. K maximalnim otackam (nikdy ne do cerveneho, tam uz motor stejne rychle ztraci vykon) jsem ho zacal tocit az po 1500 km.
Na Internetu jsem se docetl, ze nejbeznejsi praxe u TDI (a to stejne mi doporucoval i prodejce) je, ze nikdy (ani po zabehu), proste NIKDY se nema motor tocit pres 2500 otacek a jezdit na plny plyn, dokud neni motor prohraty na 90 stupnu. Jinak pry dochazi k nerovnomernemu zahrivani jednotlivych casti motoru a dochazi k pnuti a praskani, nejvice tim pry trpi samotne turbo. Po prvnich par stech kilometrech se ma zacit motor i trochu "vytacet" a obcas mu dat i plny kotel. Pri klidne jizde se v motoru behem zabehu vytvori male vule a motor ma pak vetsi treni a mensi vykon (ale i mensi spotrebu oleje a je tissi). Naopak pokud se motor v zabehu obcas protahne, ma pak trochu vetsi vule, coz se projevi ve vyssim vykonu (mensi treni) a vetsi ochote jit do otacek, ale na druhou stranu to ma za nasledek o neco vyssi spotrebu oleje a take vetsi hlucnost. Takze je to take otazka, co od motoru clovek v budoucnu chce.
Ja jsem si z tech informaci udelal zaver ten, ze pokud chci, aby auto bylo po zabehu zivy, pak je treba uz po tech prvnich 500 km "obcas" motor poskadlit, ale az po dosazeni provozni teploty a postupne.
Martin -
"-- skrytý --" 22.09.05 08:09
« Re:
Blasio : Ahoj. Prosimtě píšeš, že jsi ty škrábance rozleštil Tempem. Já mám na autě taky pár škrábanců, kde místo laku jsou "bílé čárky" Myslíš, že Tempo pomuže to zakrýt? Na lakovou tužku to jsou moc tenké rýhy, takže bych to akorat tím sprasil a zatím jsem to přeleštil jen barevným voskem. Mám červenou Corrida barvu. Dík za radu! Prosím odepiš co nejdřív... -
« Zkušenosti 1200km OCTAVIA II. VADY a ZAjizdeni?
:cry: Zatím spokojenost ale SERE! mě hluk od 120km/h kolem praveho zrcatka jako by u okna jako bych mel mirne pootevrene okno takovy hluk susteni ale okno je zavrene. Nevim co stim! Nedovedu si predstavit az zajedu motor a zkusim jed 200km/h a vice to bude urcite desny hluk. Mam i druhy dotaz jak zajizdet motor? V knize pisou do 1500 jezdit jako kloboucnik ale pak pry klidne az na maxim otacek ALE nezda se mi to! Kolik Poradte jak zajizdet auto ? Diky Passat_TDI :idea: -
« Bez nadpisu
Tak jsem ty škrábance leštil starým známým TEMPEM za 60,-k.Zlepšilo se to tak o 50%.Kdybych nevěděl kde je mám hledat a nesvítilo na lak slunce tak je asi nenajdu.Pokud je ale auto jen lehce špinavé což je už po 1.dni od mytí tak to absolutně zaniká..
Je to fakticky věc;přiznávám jinak bych se z toho načisto zcvoknul..
PS:byla to jen povrchová-průhledná vrstva laku. -
« Re: Re: Re: Re: Škrábanec
No jo vopruz, aha. No - když jsem viděl tuhle ženskou jak parkovala stylem couvnu - drcnu do auta za sebou (a to tak že se prohly plasty) a pak se teprve srovnán do místa kam chci zajet, tak bejt tím majitelem drcnutého vozu a vidět to.....
Sorry ale když neumim parkovat nebo nejni vidět, tak se jdu kouknout. Třeba 3x, pokud je to potřeba.
Ono tam totiž jednou může stát třeba nějaká americká plečka s železnou traverzou místo nárzaníku. Abyste nedopadli jako jeden známej, co takhle na nějaký "párty po širým nebem) na louce nacouval do skrytého pařezu obrostlého trávou - výfuk měl takovou radost, až se radostí ulomil :)
Ještě že jsou ty plastové nárazníky že...
Nejlepší je mít vzádu kouli co? A tou někomu nacouvat do auta. Tak to je tak na cihlou do obou oken :o))
Ne já vůbec nejsem konfliktní, v koncernové rubrice bych si to nedovolil :o)....Co se týče variátoru, kup si skútr, tam jsou všude a můžeš si jít užívat "bezestupňové převodovky" :o)) -
exup 19.09.05 13:23
« Výměna oleje
To Tommy_02 a všichni zainteresovaní :
Ptal jsem se tedy osobně přímo u zdroje, v AZNP (Kosmonosy), kde jsem dnes ráno byl, na to námi dlouze diskutované téma výměny oleje.
Věc se má prý tak, že :
-motory plní longlife olejem, ale do servisních knížek paušálně píšou (nebo psali) QG2, protože ta auta jdou taky třeba do Polska, kde prý mají sračkovitou naftu, která zasírá olej a tento je třeba měnit častěji.
- je pak věcí tuzemského prodejce, aby v rámci předprodejního servisu PP překódoval z fabrických QG2 na QG1 a tento zásah zapsal do servisní knížky. Pokud já tam tento zápis nemám, tak na to prodejce jednoduše zapomněl, k čemuž si mi i přiznal.
- údaj QG2 byl prý psán paušálně pro všechny vozy vyráběné na sklad. Individuální auta by měla mít v knížce QG1. Což ovšem právě nekoresponduje s mým autem, které bylo na objednávku, takže by tam tím pádem mělo být QG1. Inu asi byla prostě tiskárna rozjetá...
- pokud tobě připomínal PP výměnu už od 13500 km, pak ti ho zřejmě zapomněl prodejce překódovat na QG1. Jeden to tedy překóduje, ale zapomene to zapsat, druhý to zase zapomene překódovat. To je docela taškařice. -
exup 19.09.05 11:51
« Re: Re: Re: Škrábanec
Hele, Barikelo,
zdá se, že jsi nějakej konfliktní člověk. Nemáš nějaké problémy? Třeba s erekcí? Anebo když ne konfliktní, tak docela tragickej, když všechno bereš tak vážně. Možná už jsi na parkovištích oťukal víc aut než já, pokud jsi drbnul jen do jediného...
Jinak už sháním závozníka, aby mi při couvání říkal. Tak neboj, že na mě někde narazíš. Či spíš já do tebe. Vylejzat předtím z auta, to je mi vážně opruz.
Mlhovku v nárazníku, to bych teda nechtěl. To ti vypadá pěkně hnusně, poslyš. Nemáš ji náhodou na tom svém chrysleru, nebo co to máš? Ani tak bych ale o ni neměl strach. Mám na svém autě toho víceúčelového kulového ocelového parkovacího asistenta...
Pověz mi radši něco o těch automatyckejch variátorech. Krásně se to četlo, čoveče. -
"-- skrytý --" 19.09.05 09:24
« Bez nadpisu
Barrichello: Ehm ehm. Píšeš, citujem ťa "Máme ve firmě O1 4x4 Combi ve verzi Classic, r.v. 2001" a pár riadkov nižšie či vyššie sa sťažuješ na prístrojovku. Dovolím si tvrdiť, že sa mýliš, pretože 4x4 sa v Classicu nikdy nerobila. 4x4 vychádza z verzie Ambiente, a od MR2001 sa od Ambiente vyššie dávala už nová prístrojovka "slush". Classicu zostala stará predfaceliftová prístrojovka šedej/šedočiernej farby... To len tak pre poriadok 8)
hmm, ta čísla...
Než je uvedu, musím to měření trochu okomentovat, aby se pak za chvíli nenašel nějakej rejpal, co ho začne rozebírat do šroubku. Měření probíhalo tak, že jsem při dosažení každé rychlostní hranice 80, 100, 120 atd. vykřikl co možná v ten pravý okamžik "teď" a můj dospívající syn s příslušnou reakční dobou zmáčkl na mobilu mezičas. Při rozjíždění jsem sledoval střídavě rychloměr, provoz a vzrostlé kaštany lemující silnici, na kterých už v dotčeném úseku vyhasl nejeden život..
K vlastnímu zkušebnímu úseku musím poznamenat, že to není lautr rovina, byť se tak skoro jeví. 100 m od něj teče souběžně řeka, třebaže ne prudce, nějaký sklon tam musí být, že. To dokazují i rozdílné časy "do kopce" a "z kopce". Tím vším chci říct, že toto primitivní měření je zatíženo všelijakými chybami a nepřesnostmi, takže ho sám nepovažuji zdaleka za objektivní. Lepší ale než drátem do oka, na druhou stranu. Na lepší úsek, o kterém vím, jsem se prostě z časových důvodů nedostal. Je daleko od mého výchozího bodu.
Zde jsou čísla, Tommy :
Jízdy "do kopce"
1. jízda :
80-100(7,2)-120(13,0)-140(19,6)-150(23,5… /> 2. jízda :
80-100(6,5)-120(12,2)-140(19)-150(150 se nepodařilo..)
Jízdy "z kopce"
1. jízda :
80-100(5,1)-120(9,9)-140(15,5)-150(18,8)… /> 2. jízda :
80-100(5,3)-120(10,1)-140(15,5)-150(18,7… /> Poznámky :
- jezdil jsem na 6-ku
- čísla v závorkách jsou (mezi)časy v [s], od prvního zmáčknutí stopek
- 1. jízda do kopce vyšla dost blbě, protože jsem nedal hned na začátku "plnej" a zkoušel přidávat plyn jakože postupně. Druhá jízda na plnej ukázala, že to bylo zbytečné snažení. On jak od toho pedálu nevede k motoru žádný bowden, tak si to jede stejně podle té své sofwarové 3- rozměrné datové mapy.
Zrychlení z místa, jen 1 jízda, jen do kopce :
0-100(9,8)-120(14,0)-140(18,5)-160(26,2)… /> Poznámka :
- tohle rozjíždění se už musí trochu umět. Abych to trochu dostal do ruky a trochu to uměl, musel bych si vyzkoušet rozjezd tak nejmíň 10x za sebou a pak teprve měřit. Jednou se to při rozjezdu na 1-ku hrabe, jednou to člověk v zápalu boje přetočí, ono to zvadne atd.. Chce to prostě získat grif, když bych chtěl honit desetinky vteřiny (na motorce jsem už pár sprintů na 400 m absolvoval). A já jsem jel tentokrát jen 3 jízdy. První jsem podělal jako strojník, druhou podělal můj časoměřič. Teprve třetí byla regulérně změřena, ale neříkám, že jsem při ní byl sám se sebou spokojen. Z testu pružnosti je evidentní, že kdybych se rozjížděl i při tomto měření z kopce, byly by časy lepší, takže pravda bude někde uprostřed..
K tomu zajíždění.
S ohledem na kilometry, co najíždím, jsem auto moc dlouho nezajížděl. Ale dá se říct, že jsem se držel rad výrobce. Do 1500 km piánko a pak klidně sem tam kolík. Sem tam jsem to vlídně vytočil, toť se ví. Ve 2000 km jsme už jeli do Švýcarska a v NSR jsme jezdili po dálnicích trvale 160 - 180 km. Auto jsem kupoval v Olomouci, takže jsem hned při 1. jízdě zpět do Prahy z toho limitu notně ukrojil (potom 2 x na Šumavu, a bylo skoro zajeto...). Jel jsem schválně po okreskách, abych motoru dopřál různorodý režim a sám si užíval si co chvíli toho očekávaného zátahu 2,0 TDI, proti dosavadnímu 1,9 TDI (ehm ehm, byl jsem tehdy celý v očekávání, dnes už to mám trochu jinak srovnané..)
Jistý aerodynamický hluk od levého okénka tak od 120 km taky pozoruju, ale je to snesitelné a neřeším to.
To kvak :
Příští týden, předpokládám (Tommy....), bude možná k mání jeden zbytečný 2,0 TDI, pěkně zajetý (tvrdím), slušný výkon (změřeno), úsporný (měřím trvale), najeto poctivých cca 16500 km. Kdybys ho chtěl implantovat do té své OII, dej mi vědět.. >:D Mám známěho, který dal do Volva 750 zánovní TDI 81 kW, co koupil za 12000,- od nejmenovaného prodejce ( >:-[] ...) a spasoval to přes vyrobený mezikus s originál Volvo převodovkou! A pak si šel udělat regulérně technickou! Tak proč by ti tam neměl jít? >:D