Octavia II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
exup 30.09.05 12:47
« Re: Re:
Diamante,
ty jsi tuhle rubriku založil a řekl bych, že jako její kouč jsi i pozorný čtenář, takže o tom mém uskakování nemůžeš z dob minulých nevědět. A já mám, na rozdíl od tenglera 16" Sirius s Turanzami, tak co je pak nejlepší volba? Blahé paměti legendární 165/SR13? >:D Pamatuješ? -
"-- skrytý --" 30.09.05 12:45
« Re: Re:
Audience je super radio, spolu se Sound Systemem to hraje skvele, v zadnym jinym aute sem jeste neslysel seriovy radio hrat tak dobre. Spolu se zadnim parkovacim asistentem to je vybava, u ktery jsem denne vylozene happy, ze sem si to do auta dal :-! .
Ja mam 16ky na Siriusech. U ty Feldy to samozrejme bylo o necem jinym, to se neda rovnat. O to vic me ale prekvapilo to uskakovani, ktery jsem u Feldy nepozoroval, ale muze to byt subjektivni. Pripoustim, ze i kdyz si myslim, ze rychlost byla stejna, tak s tou oktavkou preci jen sem mohl jet rychleji. Uz se mi stalo, ze sem si tak pekne jel po dalnici, predjel nakladak, jeste jeden, pak osobak, co jel pred nima, pohodicka, radio hralo a najednou koukam, ze na tachometru mam 170. >:D To by se mi u Feldy nestalo, nad 100 km/h byl hluk v interieru tak velky, ze sem z poslechu radia prakticky nic nemel. -
exup 30.09.05 12:39
« Re: FÚ
To Titanus :
Na FÚ jsem se dostavil na tlf. výzvu mé správkyně daní, že než mi prý vrátí takový ranec DPH za tohle auto, tak by ho prý pan ředitel rád viděl..
Tak jsem tam samozřejmě na těch 5 minut musel namontovat přepážku. Je na 6-ti šroubkách M6, takže to zvládne každý. Jen jsem si při tom lehce poškrábal plast kolem zadních okýnek, jak jsem to po něm soukal. Ne že bych byl tak levej, ale nejsem moc opatrnej a trpělivej. Pan ředitel to pak zkouknul zvenku i zevnitř, neshledal žádný problém (kdybych přijel bez přepážky, problém by jistě byl) a já zase odfrčel vyšroubovat 6 šroubků. Už jenom s sebou pořád vozit těch 15 kg železa já teda nemusím.
Folie jsem si nechal dát i na zadní (boční dveře), aby tam tolik nepralo Slunce. Jsou ale asi o 2 stupně světlejší než ty u bočních okének kufru. Ty jsem volil takové, aby byly zvenku téměř neprůhledné. Zevnitř je skrz ne ve dne v pohodě vidět, za tmy téměř vůbec, ale s tím se nic nenadělá. ještě uvažuju o folii na 5. dveřích.
To tengler :
To uskakování není jen Tvůj a není jen pocit. O uskakování mé OII jsem tu psal před několika měsíci, když jsem ji pořídil. Nikdo mi tady na to moc nepřitakal. I jsem tu popisoval vlnkovatou zatáčku na sjezdu do Dubence na trase Strakonice - Praha. Tam se to při 140-ti "pěkně" pozná :-O . Zajeď si tam, v noci, když nebude provoz >:D , jestli to udržíš na silnici. Je to docela adrenalin. Jsem ale rád, že to takhle slyším i od někoho jiného. Mě to sere do dneška. U sebe jsem to dosud přičítal polnímu paketu, který má tvrdší pružiny. Ty máš normální podvozek? Reklamoval jsem to společně s motorem. V Kosmonosech mně pak na to minulý týden řekli, že je to normální. Pro ně je tam ale normální všechno, co to auto dělá, nebo nědělá.. Není to normální, tvrdím. A nemyslím si, že na něco přijdeš. prostě uskakuje >:-[] -
Diamant 30.09.05 11:33
« Re:
Tie MP3 zase až taká samozrejmosť nie sú. Napríklad do Passatu nehrozí vôbec a u audi len v najdrahšej navigácii za 170 tisíc, aj to len z SD karty. Nie z CD. Takže podľa mňa je Audience s MP3 a CD meničom super voľba za primeraný peniaz.
tengler - mne sa Felicia práveže vždy hrnula von zo zákruty. A samozrejme bola hodne naklonená. Takže to vyzerá tak, že 17" disky s nízkym profilom a tie extra široké gumy nie sú najideálnejšou voľbou, že? -
« Bez nadpisu
Omicron: MP3 už by mělo být ve standartu, zejména přihlédnu li k ceně Streamu. Gumy mám Potenzy (dává je Ferrari na Modeny, tkaže se cítímpoctěn). :-!
Exup Diamant Matus ...:: vzpěra mi chybí akorát tak 5 sec po otevření kufru (což dělám málo) a to jenom proto, že ji stále hledám ze zvyku na místě kde byla u OI.
Exup:Vyvětli mi jak ses dostal na kontrolu auta na FÚ (spíš šli po dokumentaci nebo snad čuměli na skla auta?). Sundavals to sám nebo servis? Není to problém sundat? Uvažuji, že bych bok nechal olepit průhlednýmí (buď celý nebo aslspoň mezi BaC a C a D sloupkem).
Tengler: S těmi pátými dveřmi u kombi mi to taky připadá thodně ěžké (oproti liftbeku je to rodíl - kolega na mně nevěřícně čuměl když jsem mu práskl zadními dveřmi jako zvíře >:-[] ). Občs taky sleduji, že to trochu uskočí, ale přičítám to tomu, že si s tím podvozkem víc dovoluji (průjezd je trošku ryhlejší viz Diamant) a fyzikální zákony se zcela obejít nedají. Navíc nižší profil je na sedačce více poznat.
K té vibraci (občas) od cca 1500 ot u TDI, dělá to někomu? jde to i na volant. -
"-- skrytý --" 30.09.05 09:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII
Gumy mám Bridgestone Turanza ER30, karoserie sedan. Právě, že jsem jel přibližně stejně rychle (pravoúhlá dlážděná křižovatka s tramvajovýma kolejema se ani moc rychle přejet nedá :-) ), možná o něco rychleji, ale určitě ne o moc. Na Feldě sem měl širší gumy (175) na 14" elektronech a ve srovnání s normálníma "balónama" na třináctkách ta Felda seděla nesrovnatelně líp. Když sem s ní ostřejš odbočoval na zmíněný křižovatce, cítil sem, že se auto hodně naklání, ale kola seděla pevně na povrchu. U tý oktávky mám pocit, že kola skáčou a auto se poposouvá na stranu, jakoby by byly vymlácený tlumiče. Ale jak říkám, je to pocit a je možný, že kola sedí na zemi jako přibitý a jenom se do strany houpe karoserie, což vyvolává subjektivní pocit, že auto na silnici poskakuje. Možná je to větší váhou auta, čert ví. Až bude příležitost, budu to zkoušet, třeba na to přijdu... :D -
Diamant 30.09.05 09:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII 1,9
tengler - aj mne tá opierka pri skúšobných jazdách vyhovovala v tej základnej polohe.
A ešte prosba. Nechce sa mi lúskať celú konferu, aké máš obutie a karosériu? Inak jazdné vlastnosti sa s Feliciou ani náhodou porovnať nedajú. Už prestup z Felicie na Fabiu bol v mojom prípade obrovským skokom k lepším jazdným vlastnostiam. Felicia sedela na ceste celkom mizerne, hoci som mal verziu aj so stabilizátorom prednej nápravy a vzperou v motorovom priestore. A medzi Fabiou a Octaviou (dokonca na 15" diskoch) som zbadal rozdiel. Tak neviem. Nefrčíš ty tou zákrutou tak 2x rýchlejšie, než s tou Feliciou? -
"-- skrytý --" 30.09.05 08:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII 1,9 TDI
Me pri zavirani kufru spis vadi, ze pokud jsou zavreny vsechny dvere, tak se paty dvere odpruzi a pro zavreni s tim clovek musi docela hodne svihnout. Vlastne to plati pro zavirani jakejhkoliv "patejch" dveri. Jezdim autem denne dva mesice, ale porad se mi stava, ze zaviram dvere nadvakrat, porad sem se nenaucil s tim poradne "trisknout". Pocitam, ze to dela to dvojity tesneni, je to holt "neco za neco".
Dale mi vadilo, ze v interieru neco rachta. Tenhle tyden sem konecne asi prisel na to, co to bylo ... hands free sada. Je tam jeden plastovej dil, kterej se zezadu dotyka telefonu a je docela volnej. Zkusil sem tam dat slozenej papir a bylo po rachtani. O vikendu tam dam samolepici filcovou podlozku a bude po ptakach. >:D
A jeste poznamku k tem gumam, mam take Turanzy. Hlucne mi neprijdou, ale to muze byt tim, ze skoro porad posloucham radio. Auto na tech gumach opravdu sedi dobre, ale uz nekolikrat me prekvapilo, kdyz sem trochu ostreji projel zatacku na nerovnym povrchu (kostky, vlny na asfaltu apod.), auto sice drzelo smer, ale mel sem pocit, ze auto na tech nerovnostech dost "ustreluje". Jak rikam, smer drzelo v pohode, ale ten pocit moc prijemny neni. A to sem ty zatacky nijak extremne nerezel, kdyz sem tam jezdil s Feldou, tak ta se sice naklanela, ale na silnici drzela. Mam pocit, ze sem tohle uz tady nebo na jiny konfere cetl, takze to muzu potvrdit. Nevim, jestli za to muzou gumy nebo podvozek. V lete sem gumy mel o par desetinek prehusteny s tim, ze jak se ochladi, tak se to srovna, tak nevim, jestli taky za to nemuze to, ze sou gumy moc tvrdy.
Posledni poznamka k loketni operce (to Diamant). Jo, je to tak, operka se nezveda cela, ale meni se uhel. Ale me osobne ta operka vyhovuje v nejnizsi poloze, takze to moc neresim. -
exup 30.09.05 00:26
« Re: Re: Re: Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII 1,9 TDI comb
To matus:
souhlasím, s tou vzpěrou. Před OII jsem měl auto s plynovou vzpěrou - samosebou, že to je pohodlnější, ale abych teď vyhazoval peníze za plynovou (kolik asi bude stát?), to mě teda může milovat.. Tak často tam zase nelezu.
Mně spíš vadí ten cecek, který se musí podojit, když chce člověk zavřít 5. dveře. To je mi lacinost převzatá z fabie. Když jsem s ním viděl prvně OII kombi, nevěřil jsem svým očím.
To Titanus :
taky platím poctivě DPH, ale přepážku jsem demontoval okamžitě po přihlášení auta, stejně jako jsem strhnul ty neprůhledný folie a nahradil je zevnitř průhlednými. Prošly i kontrolou na finančáku. Ne, že jsou ty tovární nepraktické, jsou na zabití - sebe, i toho blba, co to vymyslel. -
Diamant 29.09.05 22:54
« Re: Re: Re: Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII 1,9 TDI comb
V princípe mi to nevadí, ale aj na Golfe to bolo a aj na služobnom aute to mám a je to také fajnové. Aj bez vyhrievaných sedadiel a kopy iných vecí sa dá žiť, ale je to fajn. Rozumieš? A potom tým drôtom sa pri nepozornosti dá poškrabať lak na blatníku. -
Diamant 29.09.05 21:16
« Re: Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII 1,9 TDI combi, Elega
Presne tak! Kľudne mohla Octavia vo vyššej výbave stáť ešte o nejakú tú stovku naviac a tá vzpera tam už mohla byť. Ale nevadí, hlavne že existuje aspoň takéto riešenie. Hoci z tej chrómovej farby nie som odviazaný, vyzerá to tak príliš tuningovo. Ja by som volil buď čiernu vzperu alebo aj s držiakom nalakovať vo farbe auta, aby to tak neodbíjalo. -
« Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII 1,9 TDI combi, Elegance,
Titanus
- ad MP3, Ty jsi si nevšiml mého hodnocení o pár řádků níže ? Psal jsem právě o výborně řešené MP3 výbavě rádia Audience. Takže jsi spíše zvolil špatné rádio, než že to O2 nemá řešené... :'-(
- hodnocení motoru je dobré, souhlasím, jen ta spotřeba je pro mě jaksi jiná, ale zatím to přičítám syrovosti motoru a možná i DSG (ale ta by měla spotřebu spíše snížit)), mám najeto cca 7.5 kkm, ale asi nejezdím na spotřebu, cca 6.5 l/100 km
- ad ABS u O1, ty jsi ho tam neměl ? To jsi měl asi nějaký vůz z počátku výroby, ale já měl O1 v Eleganci po faceliftu a ABS bylo ve standardu !
- s pneu Bridgestone Turanza souhlasím, skutečně drží jako přibité, přiznám se, že takovou stabilitu jsem zatím nezažil, asi tomu přispívá i Multilink zadní nápravy a ESP (ačkoliv jsem ho blikat téměř zatím neviděl), jnak mám 16" Sirius
- vše ostatní, hlavně repráky naprosto souhlasím
Diamant
- ad vzpěry přední kapoty - moc se těším, měl jsem to dodělávané i na své předchozí O1, moc dobrá a velmi praktická věc, už aby to měli k dispozici, jen se divím (již opakovaně), že něco takového nemá Š. ani ve zvláštní výbavě, v tomto segmentu by to již měla být povinná výbava... -
« RE
Diamant: Jsou to Bridg. Potenza 040, nicméně nějaká hlušnost tam je,male sedí jak přibité.
K tomu Milotecu: díval jsem se na ty kryty na sloupky. Je to s karbonovým vzhledem. Raději bych černé. Pokud však na nic jiného nenarazím půjdu do toho.
Zoom: co íkáš na ten 5tidálný paket (pod nárazníky a na prahy). mi se to líbí až na tu spodní náhradu mřížky, jen nevím jak by to bez toho pak vypadalo. -
Diamant 29.09.05 18:22
« Re: Re:
Zoom - tak potom mysli aj na nás tu v Motor Café a napíš, aký je rozdiel v tom komforte jazdy na bežných pneu (ideálne ale 16") a aký je rozdiel v stabilite.
tengler - takže sa vlastne mení skôr uhol tej lakťovej opierky než jej výška, že?
Titanus - pekné zhodnotenie s ktorým v podstate súhlasím aj ja. Aj tá spotreba, čo uvádzaš mi pripadá veľmi reálna. Kedysi som mal Golfa 1,9 TDI/81 kW a potom benzínovú Fabiu 2,0 MPI/85, tak to tam bolo dosť podobné. Akurát u 2,0 MPI to bolo asi o 0,3 L posunuté vyššie, než u teba s benzínom. Myslím, že kto vie, tak by s FSI ten rozdiel oproti TDI ešte o chlp znížil. Veď keď sa zadarí a budem ešte tak rok pilne pracovať, tak možno prinesiem aj svoje vlastné dlhodobé skúsenosti a spotreby (práve z toho FSI). Podvozok novej Octavie je proti O1 nikde inde, takže výborné jazdné vlastnosti sú jasné. Ale ak máš Bridgestone Turanza ER30, tak úprimnú sústrasť. Sedia síce OK, ale časom začnú byť viac a viac hlučné (asi od polovice životnosti to sám budeš počuť) a potom neskôr už nebudú ani tak dobre sedieť ako teraz. Ja to už mám za sebou. Ku koncu som Fabiu prezul do GY Excellence (alebo čosi také, vraj novinka, netuším) a auto bolo ako vymenené. Nikdy nebolo také tiché a išlo omnoho ľahšie. Na spotrebe som to síce nezbadal, ale subjektívny pocit bol taký. Pritom jazdné vlastnosti by som povedal boli ešte lepšie než s Bridg. -
« Moje dosavadní zkušenosti s OII 1,9 TDI combi, Elegance, 17
Dovoluji si přihodit pro zajímavost vlastní hodnocení OII:
Karosérie: Kombi N1 - trest pro plátce DPH od státu (zato, že poctivě platím DPH) v podobě černých zadních okýnek - nepraktické (uvažuji vyměnit za průhlednější včetně doladění s celým bokem). Špatně se odhaduje vzdálenost při couvání, měl jsem jít do senzorů. Zadní mříž ještě nepřekážela, jednou jsem musel dotáhnout - drnčela. Kombi mi příjde hezčí než sedan, nicméně můžu být zaslepen jeho častým používáním...
Výtka: nelíbí se mi zakulacené spodní části sloupků B a C. Chtěl bych je začernit ale nevím jak.
Motor: Po 1,6 74 kW příjemná změna. Obrovský zátah kolem 2000 ot. - není třeba podřazovat. Jelikož jsem byl zvyklý na dlouhý zátah benzínu je proto pochopitelné, že si všímám ryhlého vyvadnutí dieselu po kolem 3500 ot. Ačkoliv by do města byl vhodnější benzín, paradoxně svým krouťákem je pro mne lepší TDI. Myslím, že výrobce musí vyrábět auta, která vydrží časté ježdění po městech, takže to dál neřeším. Hlučnost je puze při rozjezdu z 1 nebo zrychlování zejména ze 2 st. Nejde však o hlučnost v pravém smyslu, auto je dobře odhlučněno, ale spíš o druh zvuku, který není tak příjemný pro uši jako benzín.
Občas se však při nízkých otáčkách projevují vibrace od motoru, musím podřadit (stává se to mezi 1500 - 2000 ot) dělá to někomu?
Ideální je TDI na delších trasách - živý, tichý, úsporný. Nejezdím úsporně, více jezdím po městě a tak mám spotřebu cca 5,8 - 5,9 l. Pokud jezdím po městě je spotřeba cca 6,2 - 6,5 l. Mimo město mám tak 4,8 při striktním dodržování rychlostí pak 4,5 l což je pro mne super (u benzínu to bylo město 8,5 kombinovaná 7,5 a při spořivé jízdě cca 5,5 l). Při jízdě zejména nad 100 km/h si člověk připadá, že jede tak o 20 - 30 km méně.
Brzdy: dostačující, někdy mi vadí ABS (u OI nebylo, smykem jsem nebrzdil, ale naučil jsem se pně využívat brzdy) stane se málo často při nadlehčení vozidla a brždění. V zimě se těším, doufám že to nebude fungovat přehnaně. Vše je na něco dobré i zlé.
Podvozek: super. Kola 17 225/55 Bridgestone. Drží to jak motokára a to i na vodě. Při normálním dešti jsem na volné zatáčkovité cestě prubl a můžu řící, že to vydrží v zatáčkách daleko víc, než si člověk myslí. Byl jsem mile překvapený při jízdě v průtrži pro rovné čtyřproudovce, že na tu šířku gum a vodu v kolejích nemělo tendenci chytat aquaplaninga ani při ryhlosti nad 100 km/h. Toto však nedělám pravidelně, spíše jsem si chtěl udělat obrázek o možnostech auta.
Nevýhodou je hlučnost podvozku, která jde od gum. Kolega má 16 Toturanzy a hlučí mu to taky, takže Bridge asi upřenostňuje dobré jízdní vlastnosti nad komfortem. Dále podvozek je tužší (nízký profil gum, asi tvrdší péra) takže kdo má rád ameriky pro toho to není, nicméně není to motokárovité, žádný extrém je to v poho (manželka nic nenamítá). Po rozbité cetě šířka kol žehlí nerovnosti.
Řízení: žádné vůle v poho, seřízení sedadla mi trvalo trošku déle, ale pak super. V návaznosti na sportovní podvozek my chcbí lepší boční výstuhy v opěradle (sedák je GUT) člověku to nedá a sem tam to stříhne no a pak se kolíbá ze strany na stranu..
Vnitřek: každý kdo se dovnitř posadil chvlálil palubku a materiály (i ti co mají Audiny). Je to opravdu na úrovni. To, že je super dvouokruhovaá klima, a vyhřívaní sedadel je jasný. Stream je super, repráky oproti OI 100 ku 1. Nepochopitelně chybí MP3. To beru jako největší nedostatek auta.
Shrnuto: super rodinné auto. Desing lepší průměr, v segmentu nižší střední tř. nadprůměr. Podovzek super i díky 17 kolům Pegasus. (věřím že i 16 budou dosatčující, vybíral jsem to hezčí a doplatek cca 7000 byl lákavý). Výbava dostačující, chybí MP3 a parkovací senzory (měl jsem do nich jít). Cenově je to na první pohled dražší auto, po slevě od prodejce už to šlo, s ohledem na to co vše v nebo na autě je to adekvátní.
Teď vybíram pneu na zimu, váhám mezi 15 a 16 V merku je Pirelli Sottozero evnt GY 7 nebo Dunlop. Měl jsem Snowsporty od Pirelii a byl jsem velmi spokojen, tak ví tíhnu k Pireli - můžete mi to rozmluvit.