Octavia II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Bez nadpisu
Tak jsem byl včera opět mile překvapen.Při zapřáhnutí vozíku jsem četl vzkaz na Maxidotu:"Nesvítí levé zadní obrysové světlo na přívěsném zařízení."
Že to umí rozpoznat vlastní žárovky jsem tak nějak tušil(uměla to i stará Oktávka?)ale tohle mě dostalo.
BTW:Pomalu se ohlížím po zimních pneu,rád bych i s elektrony,na 4x4 mi plecháče na zimu nějak nesedí.Dneska na Zličíně (myslím že to potrvá týden)měl Bridgestone akci slevu 20%na zimní pneu.Mám pocit,že se potřebují zbavit loňských zásob 8-s
Jinak škodovka ještě nevyjela s nabídkou zimních elektronů-dávají si na čas..docela bych do toho šel,ceny letních disků mi přišly přijatelné.Bral bych i ty,ale na zimních je special lak na zimní sůl,tož uvidíme co ta cena.. -
exup 01.10.05 21:22
« Re: 1.7 TDI
To roy :
A já si teda myslím, že někdo nebyl v té 4- kolce spokojený s tím koncernovým 1,9 TDI, pač to na něj moc zatahovalo, tak tam chtěl nacpat oplovský 1,7 DTI, jenže se mu to úplně nepovedlo, protože se mu ho nepodařilo sladit s řídicí jednotkou VW, tak to teď prodává a jak z toho je úplně hotovej a pod dojmem obojího, zfúzoval obě označení. Já bych to teda nekupoval. To jistě moc nepojede! >:D -
« Re: Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII
To Diamant : "...Ozaj, tuším tu v konfere niekto pôvodne chcel malú navi Cruise. Takže termín nábehu sa zase posunul, tentoraz až na začiatok r.2006...."
Já o tom psal, měl jsem to objednané, postupně to posouvali, na července, srpen, poté listopad (!), pak už jsem se na ně vy..., a objednal něco jiného...
Skoro bych to tipoval na nějakou marketingovou prasárnu, aby mohli vyprodat ty stávající zastaralé velké barevné a drahé navigace, které neumí ani MP3, a dokonce už (na rozdíl od O1) umí přehrát klasické CD DA bez přídavného changeru >:D -
Diamant 30.09.05 21:38
« Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII
Ja som tiež gumy navzájom neprehadzoval. Ale raz (ani neviem kedy) som vraj vymietol nejakú veľkú dieru a rozhodilo mi to geometriu a predné sa mi statočne ožrali z vnútornej strany. Ale volant nikam neťahal. Tak som tie gumy prehodiť musel, lebo vpredu by to už nevydržalo temer nič.
Ozaj, tuším tu v konfere niekto pôvodne chcel malú navi Cruise. Takže termín nábehu sa zase posunul, tentoraz až na začiatok r.2006. -
exup 30.09.05 21:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII
To Diamant :
Než jsem teď začal psát, trochu jsem se tu vrátil do historie tohohle tématu. Už na jeho, dle pořadí vzniku, druhé stránce, t.j na str. 20 jsem ve svém úplně prvním příspěvku psal o mém zděšení z toho uskakování. Docela už se těším, až sjedu ty Turanzi a vyzkouším něco jiného. Ne, že bych s nimi nebyl spokojený, ale změna je život. "Naštěstí" u tohohle (zá)tahouna 2,0 TDI ubývají vpředu celkem utěšeně. Možná daň za jinak slušné jízdní vlastnosti. Mám s nimi takovou veselou příhodu. Minulý týden jsem se v MB, cestou z Kosmonos, zastavil v pneuservisu, aby mně přehodili přední za zadní - abych v dobré víře sjel celou sadu rovnoměrně, a pak koupil zase celou sadu nových gum najednou. Na zvedáku sundal mecháno pravou stranu, pohladil zadní gumu a říká, že asi jezdím převážně sám (to je pravda), že je ojetá trochu zoubkovitě, a že bude na předku hučet. A jestli mě to nevadí. Já že vadí, tak mně to zase nandal zpátky se slovy, abych nebrečel, že se to dojíždí tam kde to je a že se to dneska už neprohazuje. Tak jsem byl trochu za pitomce, u kasy jsem pak za tohle poznání zaplatil 98,-Kč (tolik tedy za 3 min. kolikrát ani nevydělám, ale ceník je ceník..) a zase odfrčel sjíždět gumy tam kde jsou.
Na každý pád jsem přesvědčený, že to uskakování nemá s pneu a průměrem disků co dělat. Jezdil jsem i s OII kombi s 15", standardní podvozek, a uskakovala taky. Potvrdil mně to sám její majitel, celkem vyjímečný řidič, kterého respektuju. Takže já si myslím, že to je prostě obecným naladěním podvozku OII, na kterém se dominantně podílí ta slavná víceprvková zadní náprava. Puntík.
Neumím říct, co je optimum pro OII, jestli 15,16, nebo 17". Šel jsem na to prakticky, při konfiguraci. Na léto jsem chtěl sportovnější kola, takže jsem zvolil 16". To se ví, že se mi líbí 17" víc, ale při mém ročním nájezdu do 40 kkm se mi zase nechtělo dávat za 1 sadu sadu 17" ročně podstatně větší peníze. Na zimu jsem dostal k autu přibalenu sadu 15" s nějakými Barumkami. Mám na ně k obutí ještě sadu zánovních Michelinek, co mně zbyly z předchozího Passata. Takže za chvíli přejdu na tahle kola. Uvidím, co to bude dělat pak. Neočekávám uskakující změnu.
To Novák:
Nevím, jestli už ses někde dozvěděl, zda se dají dálková světla štelovat samostatně. Že to neví v servisu je mi napřesdržku. Takže dají, imbusákem, už jsem to tu jednou psal. Jen ale nahoru a dolu. To je při při jejich ubohé svítivosti na druhou přesdržku někomu jinému. Jestli to nemáš totálně rozhozený, ušetři si čas. Nemá to cenu. Z * bič neupleteš.
A jestli ti někdo v servisu řekl, abys lil do motoru olej za 800,-Kč (t.j. Longlife) a měnil ho po 15000 km, měls mu dát rovnou pěstí! Nejezdíš ty s tím autem nakonec do nějaké traktorky? (rozuměj STS, třeba Chvojkovice Brod? >:D ) -
Diamant 30.09.05 18:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII 1,9
exup - bol som 2 týždne preč a totálne sa mi po návrate všetky tie konfery pomiešali. Preto sa pýtam. Snažím sa urobiť si obraz o tom, čo je vlastne príčinou toho odskakovania. Pôvodne som si myslel, že kombi v kombinácii so 17" diskami. Ale teraz to začína vyzerať, že to robia aj 16-ky. Ale čo sa gúm týka, stále si myslím, že optimum pre Octaviu sú práve tie 16-ky. Ale stále to nedokážem úplne objektívne posúdiť, lebo 17-ky som ešte netestoval.
Titanus, som fakt zvedavý na prvé postrehy po prezutí. Ako som spomínal, stále nemám jasno, ktoré gumy na Octaviu zvoliť.
novak - to sklápanie zrkadiel (ak myslíš pri cúvaní) sa dá len v kombinácii s elektrickým sedadlom vodiča s pamäťou. Ale podľa mňa je to dosť blbosť, lebo vraj sa u Octavie zrkadlo sklopí vždy. Na firemnom aute sa mi ale zrkadlo (pravé) sklápa iba vtedy, ak prepnem taký prepínač, ktorým sa volí nastavovanie ľavého alebo pravého zrkadla, doľava. Ak ho nechám vpravo, tak sa zrkadlo nesklopí. A obyčajne to sklopenie nepotrebujem (vtedy by som na sklopené zrkadlo ani nevedel cúvať, keďže vidím iba asfalt). Takže si to prepnem na sklápanie iba výnimočne.
novak - Škoda má tú výhodu, že ak sa ti nempáči jeden servis, môžeš do ďalších troch. Ale u niektorých značiek je zmena servisu temer nemožná, potom človek musí ísť za iným servisom niekolko desiatok, ba v niektorých prípadoch až stoviek kilometrov.
MatuS - Ach tak. Jasne, vzhľad vzpery je vecou vkusu. Mne proste chrómovaná pripadá trochu príliš tuningová. -
matuS 30.09.05 15:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII 1,9 TDI
V princípe mi to nevadí, ale aj na Golfe to bolo a aj na služobnom aute to mám a je to také fajnové. Aj bez vyhrievaných sedadiel a kopy iných vecí sa dá žiť, ale je to fajn. Rozumieš? A potom tým drôtom sa pri nepozornosti dá poškrabať lak na blatníku.
aha, troska sme sa neporozumeli.
plynova spera na kapote je super vec, to je jasne.
ja som sa pozastavil nad tym, ze mi je jedno ci je cierna, alebo pochromovana, ked ju vidim raz mesacne... -
"-- skrytý --" 30.09.05 14:28
« Re: Re: uskakuje...
Moje 4x4 taky...nevěřil jsem, ale je to tak (za těch 13kkm jsem to pocítil několikrát)..mam dojem že do toho nějak zasahuje ESP a vznikne výsledný dojem uskočení (cuknutí do boku..) nic katastrofického ale člověk si vteřinu není nějak jistý směrem... Včera jsem byl v servisu a dělal jsem si tam pořádek s výbavou a výsledný efekt byl že jsem soptil ještě hodinu po odjezdu. Začalo to servisní hláškou 2kkm do výměny oleje. Fajn tak proč mám na štítku příští prohlídka po 50000km? Odpověď : to je prohlídka ne výměna, dobrá nemá být prohlídka po 30kkm ? odpověď ano má....Dotaz dají se seřídit dálkové světlomety tak aby bylo lépe viděti - jsou seřiditelné nezávisle na potkávacích - odpověď nevím. Otázka dá se doinstalovat komforní funkce konkrétně sklápění zrcátek, couvací senzor a osvětlení nástupního prostoru ze zrcátek? Odpovědˇnedají.. Jaký olej tam mám používat 50601 nebo 50501 pokud budu měnit po 15kkm odpověď 50601 a máme ho za 800Kč/l tedy levně.
Auto je to moc dobré ale ten servis..... ten servis... -
« Pneu na zimu
Exup: to na FÚ je teda maso. Jsi první, o kom vím, že byl kontrolován. Ta mříž mi moc nevadí (zatím) až bude překážet, tak ji budu muset sundat a jak se znám, tak spátky už nebudu mít sílu ji vrátit. No a a okýnka do toho půjdu. Ty ku...vy politické ždímou daně ze všeho co se dá. Připadá mi to jako znevýhodňování plátců DPH.
Díval jsem se na ty folie na Milotecu, chtělo by to černé.
tengler: Trochu odbočuji, dnes mi v poměrně známem pneuservisu (v regionu) řekli, že nebyly marné ty Dunlop 2. Ale 3 prý taky není marná. Z čeho mě odradil byly Good Y UG7 - prů jsou stavěné na suché dálnice. Takže osobně zůstávám u Pirelli. Nejspíš klesnu k 15 palcům, jsem zvědavý na ten rozdíl. :-( >:D . -
"-- skrytý --" 30.09.05 12:54
« Re: Re: FÚ
To exup:
Ja to vedel, ze to psal nekdo na tyhle konfere... :-) A vsichni se jenom smali, ze 140 na takovy silnici jezdi jenom sebevrazi... :-!
Podvozek mam standardni, ani sportovni paket, ani paket pro horsi cesty. Fakt me jeste napadaji ty gumy, kdyz mi u staryho auta v pneuservisu nafoukali gumy na 3,0 misto 2,0, tak to taky skakalo jako koza na lede. Zkusim ty gumy premerit, ale v lete mely o 0,2 az 0,3 nad doporucenej tlak, tak ted, kdyz je chladnejs, pocitam ze by nemely mit vic jak desetinu, takze bych to na gumy moc netipoval. Uvidime, az prezuju v rijnu na zimaky (vsichni ve firme dostaneme DUNLOP Wintersport D3 195/65/R15 T), jak se to bude chovat.