Octavia II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 04.10.05  22:26

    « Re: 2.0 TDI na max po 3000km

    To Passat :
    Ještě k tomu Tvému zklamání z výkonu při cca 4100 - 4500 ot.. Oba jsme z toho motoru zklamaní, každý ale na opačném kraji spektra otáček. Také si potrpím na výkon, dost často ho celý využívám, hlavně při předjíždění. Jestli mu něco nevyčítám, pak je to absolutní výkon a živost nad 2000 ot. Nevadí mi, že při překonání cca 4000 ot. vadne. Je to jeho přirozenost, je to nafťák, co bys po něm chtěl? S tím se prostě musí počítat. Když se podíváš na jeho firemní grafickou charakteristiku (podívej se!), uvidíš tam, jak prudce právě ve 4000 ot. začne výkon padat dolů. Moje 3 měření na brzdě tuhle partii oficiální charakteristiky naprosto potvrzují a vzájemně se shodují. Motor vytáčím do vyšších otáček celkem často. Jezdím svižně -za posledních 4000 km mám spotřebu 6,7 l/100 km, což je docela dost, když většinu těch km najedu na dlouhých tratích. Ale tenhle problém vadnutí nějak neřeším, protože přes 4000 ot. ho nevytáčím a přes 200 normálně taky nejezdím (po dálnici jezdím "normálně" 160 -170), takže chování motoru a další zrychlování při téhle rychlostí mě celkem nechává chladným. Jestli chceš zažít skutečně brzké vadnutí, svez se v 1,9 TDI 77 kW.
    Co řeším já, jediný tady, je průběh výkonu a krouťáku v nízkých otáčkách, t.j. cca do 1300-1700 ot. Tedy oblast, kterou musí člověk překlenout při každém rozjíždění. Když ji překoná rychle, tak je dobře a jeden ani nic nepozná. Když v ní člověk z nějakého důvodu "zkejsne", nemá-li třeba podřazeno, pak to stojí za *, protože motoru se odspodu moc sbírat nechce. Že i subjektivně skutečně nechce, mám 3x objektivně potvrzeno měřením na brzdě. Když mluvím o objektivitě, pak porovnávám hodnoty 3x objektivně (?) změřené s hodnotami udávanými výrobcem. Deficit krouťáku v mnou "řešeném" rozsahu otáček je (pro mě) šokující. A tohle já tomu motoru vyčítám, a hodlám vyčítat výrobci. Můj předchozí očipovaný Passat 81 kW, t.j. shodný s tím Tvým, jel v těhle otáčkách o dost líp. A je mi úplně jedno, že to byl jiný motor. Papírově by na tohle PDéčko neměl mít ani v jednom místě charakteristiky. Žel, má. Tomu, kdo neměl před 2,0 TDI nějakou takovouhle laťku, nemusí tohle přijít jako téma, připouštím.
    Jinak mně tam po 17600 km nic nevrže ani nepraská, žádné pazvuky i při jízdě po kostkách. V tomhle to nemá chybu. Myslím, že to moje auto bylo vyrobeno tak v úterý v 1. směně - čerstvými a nenasranými pracovníky >:D
    Minulý týden jsem dolil 3. půllitr longlife, což mi přijde cca v normě, ten necelý litr na 10 000 km. Jinak to jede pěkně, auto je to celkově hezké, přístrojovka krásná, hezky svítí (přístrojovka, ne světla!!), materiály příjemné, kufr objemný, přední kola už budou za chvíli sjetá, jezdím rád.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.05  21:08

    « Re: 2.0 TDI na max po 3000km

    Shodou okolnosti jsem mel o vikendu taky najeto 2800 km a tak jsem taky na dalnici vyzkousel "co to da". Nezkousel jsem teda na 5ku to vytocit na maximum, ale uz od 130ti sem jel na 6ku. 180 tam bylo fakt za chvili, pak uz to slo pomaleji, ale tech 200 taky nebyl problem. Pak uz to slo nahoru hodne pomalu. Podle tacho jsem tam mel skoro 215, na rovince. Myslim, ze by to mozna i tech 220 tachometrovych po chvili jelo, ale uz jsem se blizil ke sjezdu z dalnice a navic jsem dohnal par aut, tak jsem nechtel zbytecne riskovat.
    Prekvapilo me, ze hluk z venku i od motoru byl porad prijatelny a radio bylo krasne slyset. Ja osobne jsem velmi spokojen.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.05  20:22

    « Re: Re: Dojmy

    Diky,
    ne ze bych byl skodoliby, ze by me to tesilo, ale myslel jsem si, ze to bude jen takova drobnost. Protoze mi to jako klasicke povrzavani treba palubovky neprislo, ale jen dreni gumy o neco.
    Ted uz mi zbyva jen vyresit co s tim odiranim laku.
    Na vnitrni strane sloupku mezi prednimi a zadnimi dvermi to je docela citelne. A Potom jak zajizdi ta guma ze zadnich dveri do prednich, tam mi zustavaji na te gume taky pekne otisky.
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 04.10.05  17:58

    « Re: 2.0 TDI na max po 3000km

    Passate, když jsi tada taky svolný k takovým těmhle "zkouškám" tak by sis mohl taky dojet na brzdu, co říkáš? To že: citelně stoupl zátah, 2 turboefekty atd. to jsou spíš takové pocity. Až uvidíš "svoji" křivku na papíře, budeš vědět na čem jseš. Já už mám kromě těch dvou placených měření i jedno rovnou od výrobce, z Kosmonos a zdarma! Jen jsem se ještě nedostal k tomu, abych na základě těchto dokumentů sepsal takové jedno zásadní slohové cvičení...
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 04.10.05  15:00

    « Re: Re: Dojmy

    to R. Barichello: Když někdo chce Sebringa, ať si ho klidně koupí. Já jsem si ho onehdy byl prohlídnout u prodejce, když jsem uvažoval, v čem jezdit. Výbava O.K., vzhled taky. Vadilo mi, že na to nejde dát zahrádka, využitelnost a vellikost kufru taky nic moc, spotřeba nemalá, zrychlení 0-100 za 10 na takovej motor taky žádnej zázrak. No a tak jsem se rozhodnul tak jak jsem se rozhodnul a jsem spokojej. Jasně, projev V6 je o něčem jinym, než TDI traktor, za palivo utratim ale asi tak polovinu, než bych utratil s V6.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.05  14:29

    « Re: Dojmy

    To povrzávání jsem měl také, lehce mi to dělal při jízdsě na zvlněném terému-polní cesta. Tak jsem gumy promazal nějakým přípravkem na gumy, začali vrzat všechny. Zajel jsem do servisu,promazali mi to něčím svým a vrzalo to ještě více. Tak jsem tak zajel ještě 1x, opět to namazali-docela důkladně,skoro až hodně a přestalo to.Nyní se to možná ojediněle jetě objeví.Takže promazání by mělo pomoci.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.10.05  11:24

    « 2.0 TDI na max po 3000km

    Zkušenost po zajetí:
    TDI 2.0.103kw. (Motoru stoupl citelne zatah!! driv byl turbo efekt kolem 2200 nyní po 3000km je zátah kolem 1900, ale pořád citím 2 turbo efekty jeden v těch 1900 a truhý pak kolem 2200 otáček zajímavé.
    Zrcátka a větr. Hluk se z rychlostí nezvětšuje! ba naopak jak se projeví kolem te 120km/h tak s rustem rychlosti se tlumí a ztráci se pak v celkovém aerodinamickém hluku = VELKE POTESENI! uz s tim nic delat nebudu el sem 210(a byl to takovy celkovy jemny hluk od vetru fakt super utlumene! a hlavne i motor sem neslysel!! a to tocil na °6° kolem 4100.
    Motor! a síla! Sem celkem zklaman kolem 4100-4500 otácek! už sem sel vyzkouset maximalku a maximalní zrychleni jel sem od 0-210km/h na maximum a zdá se mi ze motoru se po prekroceni 4100 otácek vubec nechce dal. tudiz jsem prerazoval(nechci ho jeste trapit kdyz ma najeto 2800km snad se to zlepsi az bude vic zajety) Jinak rychlosti 200-210 neni opravdu zadny problem dosahnout ani na rovince! Tamkde jsem driv s Passatem TDI 81kw jel co to dalo tak jsem udelal na tom samem usek 188km/h ted s Octavii neco trosku pres 200.
    Zajímámě kolik se dá dosáhnout na 5° rychlost maximálky Mě to připadá že víc jak 190 to nejde! ?????
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.05  10:40

    « Re: Dojmy

    No měl jsem na mysli konkrétně Sebring (což už je oproti O2 pravda výběhový typ - ale i tak je ještě konkurenceshcopný), ale lze dosadit i evropskou nebo japosnkou proudukci. Za částku kolem 1 milionu (ponechme stranou ted dieslové motory) není opravdu těžké sehnat v plné výbavě vícero druhů aut. To že O2 stojí stejně jako jiní zanmená že zaujme bud vlastence a lidi co si na škodu potrpí anebo nezaujme. Pro Škodu mluví ten fakt že si tady každej druhej řekne že přeci na Škodu je nejvíc servisů a na každým rohu a díly za rozumnou cenu (což už není až tak pravda)...
    Ještě skok k výbavě - ten Sebring má v položce výbava na přání vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce - pokud si toto zvolíte, nezaplatíte nic navíc, stejně jako u el. ovl. střešního okna. To asi O2 ve výbavě mít nikdy nebude (jako možnost zvolit si to a nic za to nepřiplatit).
  • 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 04.10.05  10:25

    « Dojmy

    To R. Barrichello: O2 v kůži s navigací, automatem a 140 PS TDIčkem přijde tak asi 800 tisíc, což je přeci jenom trochu míň než 1,2 mega. Chrysler (nebo co máš na mysli) asi poskytne trochu víc komfortu. Rozdíl v ceně paliva (odhaduju 1,8 kč/km u oktávky TDI proti 3,3 kč/km u V6) je ale značný a je na každym, aby si zvolil, kolik je ochotnej cpát pumpařům. Nechtěl bych to nějak srovnávat, každý je prostě jinej druh a ja každýho věc, co si vybere.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.05  09:05

    « Re: Re: Re: Dojmy

    No O2 dokáže být velmi luxusní, ovšem je pokud je v plné výbavě, je velmi luxusní i ta cena - za 1,1-1,2 melounu lze sehant 2,7 V6 (ovšem to není motor pro spořínky) s automatem, kožené sedačky i navigace jsou samozřejmostí
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.05  08:10

    « Lak

    Tak přilepený lak na gumovém těsnění...? z výroby? proboha... no to bych tedy hned reklamoval a vůbec nebádal, jestli to bylo či nebylo "čerstvé" - to se jim přeci nesmí stát... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 03.10.05  23:10

    « Re: Re: Dojmy

    este som v novej oktavke nesiel, ale uz som v nej sedel, na autosalone v nitre.
    Musim uznat, ze so starou oktavkou sa to neda porovnat, je to naozaj auto. Pekne a prijemne, vyzera byt kvalitne vypracovane (magic miluje ked ludia chvalia palubovku ;) )
    Bolo to TDI 2.0 PD s DSG a haldexom, v kozi, kenwood navigacia. Asi to bolo v plnej vybave.
    Ale musim povedat, ze ma skoro jeblo, ked som videl cenovku: 1.25mil Sk.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 03.10.05  21:39

    « Re: Dojmy

    S tým pukaním neporadím. Ale čo sa týka laku, tak jednoznačne reklamuj. Nemyslím, že by šlo o odovzdanie nedozretého laku. Auto už ide z lakovne s dostatočne vytvrdeným lakom. Napríklad moje auto bolo byrobené vo štvrtok a už ďalší štvrtok som jazdil. A bez problémov.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.10.05  20:09

    « Dojmy

    Zdravim ctenare fora.
    Pred dvemi tydny jsem se stal novym majitelem dalsiho clena rodiny. A mel bych par dotazu.
    Po najeti cca 2000km se mi ozyva ode vsech dveri neco jako vrzani, ale vrzani to neni. Myslim, ze to bude asi treni toho dvojiho gumoveho tesneni, ale to je jen domenka. Vzhledem k tomu, ze jsem vuz jiz umyval a mozna i setrel neco na tom tesneni, bylo-li tam neco, mi to ted dela "peknou" zvukovou kulisu.
    Existuje neco na regeneraci tesneni? Nebo napada vas co by to mohlo jineho zpusobovat?
    Taky mi dali auto zrejme moc cerstve, tak se mi na tesneni navic nalepilo kus laku, respektive otisklo a na skeletu je nyni odreny. Je to normalni? Nebo zrale na reklamaci. Moc na reklamace nejsem a radsi bych si to treba rozlestil sam, ale aby se mi to nevymstilo.
    Jinak az na to drive popisovane lupani v radiu, ktere mi pri zapnutem prehravani CD u startu zpusobuje infarktove stavy, zatim naprosta spokojenost.
    Diky za kazdy napad co s tim tesnenim
    Radek 2
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.10.05  20:01

    « Kola

    Blasio: uznáš, že taky nemusí být všichni z Prahy? ;-) Takže se na to asi podívat nepojedu. Ale pokud máš tip na nějaké Al do 2000 na netu, tak sem s ním. Dával jsem se na Alutec Energy. Nevím zda jsou na zimu vhodné... :?
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 03.10.05  19:37

    « Re: Re: Kola

    Blasio - to sme si nerozumeli. Ja som mal na leto aj na zimu extra sadu elektrónov, ale boli rovnaké. Chcel som tým povedať, že zimu v pohode vydržia aj obyčajné (nie špeciálne zimné) disky.
    Prezúvanie pneumatík im príliš nesvedčí. Preto by som každopádne volil druhú sadu diskov. A bežný 15-tisícový servis mi vychádzal vždy 2x do roka, takže mi vždy vyvážili striedavo letnú a potom zimnú sadu pneumatík. Preto som vždy prezúval doma bez nervov a v pohode.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.10.05  18:48

    « Re: Kola

    Titanus:Jestli chceš elektrony tak na tom Zličíně nabízeli i ty-1500,-za kus 15".Neznačkové samozřejmě,nudný design.
    Diamant:Máš pravdu.Počkám co nabídnou.Uvažuju i nechat si letní elektrony a přehazovat jen gumy,ale nevím..Je fakt,že mě nebaví jezdit co půl roku do pneuservisu na přezutí a těm pneu to taky moc neprospěje..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.05  18:41

    « Re: Stream

    Jo, vsimnul jsem si toho - asi 4 nebo 5 x za posledni 3 tydny, ale zatim tomu nejak nevenuji pozornost. Vzdycky jedna "rana" malou chvilku po startu a pak klidek....
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 03.10.05  16:38

    « Re: Re: Stream

    No, prostě si i ten laser musí sednout... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.05  07:09

    « Re: Stream

    Titanus: Jo ze začátku, když jsem měl Octavku asi týden, a nechal ve Streamu CD a otočil klíčkem k nastarování, tak se rádio pustilo a začlůo hrát a jakmile jsem nahodil motor, tak i když by na tu chvilu startování motoru mělo rádio přestat hrát, tak hrálo veselé dál a až po nastartování najednou ztichlo a hned na to docela fest v reprákách zapraskalo... Dost mě to vyděsilo a tak jsem pak asi 2 měsíce si na to dával pozor a startoval vždy buď z vyplím rádiem a nebo přeladěným na nějakou stanici, ale nikdy né s hrajícím CD. Nedávno jsem si říkal ale že to skusím znova a teď uŽ startuju i s hrajícím CD a vše v pohodě, tak nevím čím to bylo...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…