Octavia II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 05.10.05 14:25
« Ad zavírání "posledních dveří"...
To, že s tím má někdo na Oct.II problém, svědčí pouze o jediném: konečně se výrobci podařilo utěsnit interiér! Jde o fenomén známý např. u Mitsubishi už od počátku 90. let (právě automobilka MMC přišla koncem 80. let s trojitým těsněním dveří): při zavírání těch "poslední dveří - a je úplně jedno, o jaké jde - je třeba vynaložit podstatně větší sílu. "Seřídit" se na tom samozřejmě nedá vůbec nic, prostě to tak je a je to tak správně!
Mně osobně to nečiní sebemenší problém, ale docela mne se.., že se mi dodneška (první Mitsubishi s trojitým těsněním jsem kupoval v r. 1991...) nepodařilo členy rodiny naučit, aby si laskavě ráčili všimnout, zda ty dveře, které právě zavírají, jsou nebo nejsou "poslední". A tak vesele zavíráme třeba až na třetí pokus a z toho zase (u těchže dveří) jimi někdo práskne tak, že se málem vysype jejich zasklení, a to jenom proto, že si nevšiml dalších stále ještě otevřených dveří... -
Diamant 05.10.05 12:53
« Re: Re: Re: Spitfire
exup - takú spotrebu oleja (cca 1 L / 10.000 km) som mal aj ja na 2,0 MPI. Asi je to vlastnosť motorov s veľkou plochou valcov. Ešte by si mohol vyskúšať 2,0 FSI alebo TFSI a napíš potom, aký máš názor na záťah odspodu u týchto motorov.
Titanus - všade sa píše, že vďaka vyššiemu točivému momentu treba u nafťákov menej radiť. Ale aj ja som bol prekvapený, že to tak nie je. Napríklad v porovnaní 2,0 MPI/85 a 1,9 TDI/81 som to zistil na vlastnej koži. Ono zrejme ide o to, že ten vysoký točivý moment je sprevodovaný do ťažka.
exup - súhlasím, 1,9 TDI nemá tak prudký nárast výkonu a aj mne to pripadá ako pohodovejšie zvezenie. Ale samozrejme keď už treba výkon (napr. to predbiehanie), tak je tam medzi 2,0 a 1,9 priepastný rozdiel. Inak vidím, že uvažuješ podobne ako ja. Ani mne neprestane na aute ničo vadiť, ak mi to zásadne vadí už na začiatku.
exup - som rád, že aj v tvojej duši (rovnako ako v mojej) Československo žije stále ďalej.
Tengler - no neviem. Ja som predtým jazdil s 1,9 TDI / 81 kW a aj tam bolo rovnako potrebné podradiť ako u benzináku, keď som chcel predbiehať. Akurát na tom TDI sa mi ozaj neraz stalo, že som sa sústredil na predbiehací manéver a zbadal som sa až v momente, kedy prícun výkonu začal značne poľavovať. U benzínu je to predsa len menej časté (v mojom prípade).
Áno, človek sy zvykne, ale na jedno ľahšie a na iné ťažšie. O tom to je. Na čo sa zvyká rýchlo, je super. Na čo pomaly, je horšie (pre daného človeka). Napríklad ja som si z 1,9 TDI zvykol na 2,0 MPI fakt veľmi veľmi rýchlo a ľahko. Mne benzím viac pasuje.
Barrichello - je pravda, že Octavia už nie je najlacnejšie auto na trhu (to ale ani nikdy nebola), ale aj tak si myslím, že Octavia nie je predražená. Skôr má primeranú cenu vzhľadom na to, čo ponúka. A čím vyššia verzia výbavy, tým výhodnejšie to vychádza. Takže social edition model (Classic) je menej výhodný, než Elegance. Inak možnosť nedať si do auta niečo, čo nepotrebujem je podľa mňa výhoda. Napríklad kedysi bol Golf drahší a mal vyššiu výbavu. Možno by Octavia s tou istou výbavou stála rovnako. Ale zákazník má možnosť si u Octavie niečo neobjednať (auto je lacnejšie), alebo si kúpi napríklad niečo iné (má za rovnakú cenu auto, ktoré mu viac vyhovuje).
Omicron - z vlastnej skúsenosti viem, že fakt sa s motorom V6 (benzín) dá zajazdiť s priemernou spotrebou aj pod 10L. Myslím, že technológia postupuje vpred a vďaka tomu rokmi stúpa výkon a spotreba pozvoľna klesá.
jurko28 - len malá poznámočka, Octavia nie je sedan, ale liftback. Sedan je napríklad Passat. Na väčšine testovaných liftbackoch sa kufor zatváral ľahko, stačilo pustiť a sám sa zaklapol. U kombíkov som s tým väčšinou musel solídne trepnúť. Ale nezúfaj, dá sa to nastaviť a aj tebe sa to bude ľahko zatvárať. -
"-- skrytý --" 05.10.05 12:03
« Re: to exup
Jo, ten kufr (u liftbacku) se zavira opravdu spatne. Kdyz z par desitek cm to pustim, nikdy se to nezaklapne, musim se do dveri trochu oprit a zabouchnout to silou. U dveri to je dost podobne, hlavne kdyz se zaviraji ty posledni. Vse to pricitam tomu dvojimu tesneni, protoze kdyz jsou nektere dvere otevrene, pak jde kufr zabouchnout lehce. Mam pocit, ze u tech dveri uz se to "ochodilo", ale kufr jde porad stejne ztuha. Chce to holt grif. Jestli nekdo vite, jak to zlepsit, dejte vedet. -
spitfire 05.10.05 11:26
« Re: Re: Spitfire
to R. Barichello: Ono by asi bylo ideální mít jedno auto na plnění běžnejch úkolů (jízda do práce, vožení kol a lyží...) a druhý pro radost, aby si člověk mohl vychutnávat sametový šesti nebo osmiválec, když má na to náladu. Na to ale asi nejsem spávnej blázen i když netrdím, že třeba takový klasický trans-am nebo firebird v garáži pro radost nemá hodně do sebe. -
matuS 05.10.05 11:13
« Re: Re: Matus
A ostatními mají ještě větší trumf - tu volitelnou výbavu maj už v základu takže není potřeba nic volit. Ušetření času přinejmenším...
Příplatková výbava u O2 je sice famózní, ale 60% toho mají jiná auta v základu...
to je jasne, ale ja som schvalne vypichol spojenie automat+pohon 4 kolies+dizel.
to naozaj nema vela aut. Napr C-klasse to ma, ale tam musis siahnut o dost hlbsie do vrecka... -
matuS 05.10.05 11:11
« Re: Re: Re: Spitfire
Takže se myslím s V6 dá jet i pod 10 l/100km, ale asi to je otázka auta a konkrétního motoru, také jsme tehdy byli velmi překvapení !
neviem posudit ci je to nezvycajne, ale ja sa mimo mesta tiez dostavam v pohode pod 10 litrov. Naposledy Vysoke tatry - BA, priemer 90km/h, spotreba 8.9
Dialnica do 140km/h je tiez pod 10.
Jedine co kazi spotrebu je mesto. -
rest 05.10.05 11:08
« to exup
Zdravim všetkých,
po prečítaní exup=ových príspevkov mi nedá nezareagovať tiež.
Mám firemnú O II TDI 77kW, sedan. Najazdené má niečo cez 15 000 km. Pneumatiky su z výbavy elegance, 15" orion.
Auto je celkom v pohode, až na ten podvozok a už zmieňované odskakovanie,a to naozaj citelné, aj pri menších nerovnostiach v tiahlych zákrutách, dokonca ani nie vo veľkých rýchlostiach 50-60km v hod.
Čo je niekedy, mierne povedané, dosť nepríjemné :roll: Tak naozaj neviem čo sa môže stať keď sa mi to stane v zime na poľadovici :?: :shock:
Dá sa to nejako vyladiť or odstrániť :?:
...ešte taká dronosť, ako sa vám zatvára kufor? U mňa je to asi tak že musím citelne buchnúť kufrom aby yapadol až na doraz. Moja priateľka pravidelne na to potrebuje 2-3 pokusy :x Musím sa na to spýtať v servise.
....ale inak jazdíííííím ráááád........a v Tatrách nám už aj sneží :P -
« Re: spotreba V6
To Barrichello :
Upozornoval jsem Te, ze nase spotreba rozhodne nebyla nejakou "americkou idealni" spotrebou nekde z Interstate.
Jezdili jsme ve velmi extremnich podminkach (min. 40% cesty), kde nam spotreba narustala do extremnich hodnot, napr. ruzne narodni parky se sotolinou a prumer. rychl. 15-20mph, vysoke hory (Tioga Pass ve S.N.) kolem 13.000 stop (!), extremni vedra (Nevada, Kalifornie, Texas, Louisiana atd..), pouste atd... hodne mestsky provoz.
Takze zadne idealni podminky, v tom jsi vedle. -
« Re: Re: Re: Spitfire
Vono bude zásadní rozdíl v dopravě v USA a tady (evropa). Totiž když se jukneš na [odkaz] na spotřebu řekněme Toyota Camry 3,0 V6 za za ty parametry, které jsou tam uvedeny se tu jezdit nedá. Američani totiž tvrdě dodržují rychl. limity, mimo velká města je plynulá doprava, v řadě států jsou hlavně rovinky, jezdí se na tempomat atd. Takže je jasný že tam to žere méně. Průměr tady např. 11,2 lze srovnat s tamním 8,6 -
« Re: Re: Spitfire
To Barrichello:
"...Spotřeba - no V6 pod 10 v průměru holt nejezdí, ani u jinejch značek. ..."
No já jsem před časem (asi 7 let, v r.1998) najezdil při jedné velké cestě napříč USA z východu na západ, poté na jih, a zpět na východ cca 11 tis. mil s Fordem Contourem (US Mondeo) 2.6/V6 (4rychl. HDM automat, AC), a za tuto cca 1 měsíční cestu (extrémy typu Údolí smrti, Sierra Nevada - Tioga Pass atd..) jsme měli spočítanou průměrnou spotřebu kolem 8.8-9,1 l / 100km. Jezdili jsme dle rychl. limitu +8 až 10%, jak je v US běžné.
Auto mělo naježděné asi 30 tis. mil (relat. nové).
Takže se myslím s V6 dá jet i pod 10 l/100km, ale asi to je otázka auta a konkrétního motoru, také jsme tehdy byli velmi překvapení ! -
exup 05.10.05 10:02
« Re: Re: Re:
To tengler:
Souhlasím s tebou, sám bych to "přizpůsobení se" realitě tohohle motoru líp nepopsal. Takže nejezdím jinak, než píšeš, to se ví. K tomu čipování. To mé auto už řídil šéf té firmy, kde mně čipovali Passata. Důvěřuju mu. Povídá, v kostce - jasně, pane, tenhle průběh my umíme vylepšit. Připravte si 20 000,- bez DPH a my vám to, k vaší spokojenosti, vyladíme. O tom, po zkušenosti s Passatem, celkem nepochybuju. Že by se mi ale chtělo dávat 20 klacků, abych dohnal to, co mi klamavě slíbil výrobce v sérii, a ještě potom ztratit garanci na dost drahej agregát, to se mi teda vopravdu nechce >:-[] . O to jde. Jinak s tím autem samosebou umím vhodně jezdit taky. -
« Re: Spitfire
To já beru. Já O2 nijak nehaním, to v žádném případě ne (narozdíl od O1 ale to je na jinou debatu) jen jsem chtěl říct že prostě cena už není to hlavní, čím kupce zaujme, pokud tedy nevezme základní verzi, která je dost oholená.
Sebring není auto na který se hodí zahrádka, to možná tak ještě box na lyže když chceš vyrazit na dovču na hory....Ale vozit na tom třeba horský kola, to fakt nevim, mi přijde divný - asi jako to vezt na Juaguaru (i když v žádným případě nechci porovnávat Jag a Chrysler).
Ke kufru - no nesmíš zapomenout že je to ryze sedan, žádnej hatchback...
Spotřeba - no V6 pod 10 v průměru holt nejezdí, ani u jinejch značek. Uznávám že na denní ježdění to není ideální pro kapsu no...Ale zase pocit z jízdy je taky úplně jinej než jak jsi sám řekl v "traktorovém TDI". -
"-- skrytý --" 05.10.05 09:21
« Re: Re:
Taky bych neco prihodil k te "lenivosti" 2.0 TDI v nizkych otackach ze sve zkusenosti.
Ja byl z minulosti zvykly temer vylucne na benzinove motory v objemech hlavne mezi 1.1 az 1.6. Jel jsem i s precipovanym 1.8T, ale to je trosku o necem jinem :-! . Nejvice jsem jezdil se svou Feldou 1.3 MPI 50 kW. U vsech benzinu jsem byl zvykly, ze pokud jsem potreboval predjet, musel sem vzdy podradit, protoze benzinovy motory proste nemaji v nizkych otackach dostatecny kroutak ani vykon.
Takze ja jsem se po kratke dobe s 2.0 TDI naucil jezdit tak, ze kdyz jedu pekne v klidku, leharo, nechavam motor mezi 1500 a 2000 otackami, na spotrebu. Kdyz potrebuji mirne zrychlit, pak motor ma dostaek vykonu a brzy prijde na radu turbo. Ale jakmile jezdim treba po meste nebo se priblizim k situaci, kdy ocekavam, ze bude mozna treba predjet, udelat nejakou rychlou mysku nebo proste z mista cinu co nejrychleji vypadnout, podradim si dopredu tak, ze motor toci okolo 2000 otacek a pak, kdyz potrebuju, hamtnu na to, zabere turbo a ja sem za par sekund daleko v prachu >:D . U benzinu sem byl zvyklej tocit to pak az na maximum, protoze maximalni vykon byva blizko maximalnich otacek. Rychle jsem ale zjistil, ze u TDIcka to nema pres 4000 vubec smysl tocit, takze radeji radim, pokud nepotrebuji dale akcelerovat maximalni merou, "ob" rychlost, u dvoulitru s sestikvaltem to neni problem.
No, a co tim chtel basnik rici? Kazde auto a motor chce svoje. Vzdy je clovek po delsim jezdeni s jednim autem zvykly na urcite chovani a muze nekdy chvili trvat, nez si zvykne na nove. Podle me je ten velky rozdil vykonu 2.0 TDI v zavislosti na otackach proste jeho vlastnosti, se kterou se budeme muset naucit zit, pokud si tedy exup nenecha motor precipovat. >:D Ja osobne jsem s nim spokojeny, proste jsem si na nej zvyknul a naucil jsem se, jak se vyhnout tem slabym otackam a naopak vyuzit toho nejlepsiho.
No tak to by asi stacilo, to bych tady mohl psat jeste hodinu... jdu pracovat... >:D Mejte se! -
exup 05.10.05 00:49
« Re: Re: Re: Dojmy
To matus:
je mraky hodin, černočerná noc, řádnou pracovní činnost na PC, co mě živí, jsem před chvílí zapíchl, popíjím už jen (lehce!) vínko, a tak mám čas si myslet, při vší úctě k imprezze, jak píšeš, že prostě škodovka je škodovka! To normálně není co řešit. Kdo je jen trochu vlastenec, a vás, co nám je Klaus s Mečiarem vzali, počítaje pořád mezi nás, musí mít přirozený zájem na zvyšování státního HDP Československa, a ne těch dobytků tam na východě, co vybíjí bez skrupulí velryby jako tuňáky! Tak to je potom přece jasná volba, že škodovka. Já jí fandím, tak jsem si ji koupil taky, jak jinak. Vylisovali jsme ji tady pěkně, cožpak o to, jen mně trochu nasrali soudruzi z NSR, mající nás mají pořád, věřte tomu!, za opičáky, co visí jednou rukou za větev, s tímhle papírovým chvastounstvím a bitím se v hrudník za ten jejich a teď můj motor. A už s tím nebudu votravovat. Před chvílí jsem byl u pumpy, jen takovej krátkej pojezd, a hele!, vono to jelo docela pěkně! -
exup 05.10.05 00:27
« Re:
To Titanus :
Ještě k tomu řazení. S OI 1,6 jsem jel jen jednou (pač ji má můj bratr..), ale přece jen si myslím, že s tou 1,9 TDI tolik řadit nemusíš, je to přece jen turbodiesel. Na druhé straně, poslední takový poctivý turbodiesel byl ten 81 kW s poctivým rotačním křídlovým čerpadlem. To mi říkal kdysi i šéfmechanik u Exnera, když právě začala ve VW PD-čka. Ale k tomu řazení. Je to třeba dostat naprosto do krve, to včasné přeřazení u TDI, protože to jinak jde tak trochu proti takovému přirozenému pudu - snaze motor točit a točit. Vysvětlím. Nedávno jsem si jel tím svým svižným tempem na Šumavu a dojel jsem OI s 2,0 benzin, kterej si jel zase tím svým tempem. Nicméně jsem ho dojel :shock: . Jel jako prase - předjížděl v provozu stylem, že se vmáčknul zpátky do pruhu mezi auta těsně před protijedoucím autem. Leccos zkousnu, jako motorkář, ale tohle bylo i na mě moc. Prostě riskoval. I životy jiných. Pak se provoz rozplynul a já se ocitnul za ním. Moje cestovní tempo, i bez riskování, bylo přece jen rychlejší :roll: . Nasadil jsem na předjíždění a on začal schválně zrychlovat. Větší prasárnu neznám. Jelo mi to o něco líp, ale ne o moc, protože ta 2,0 Natural 95 taky špatně nejede. Takže jsem se kolem něj sunul rozdílem tak 2 km/h. Měl jsem vytočenou 4-ku. Kdybych přeřadil na 5-ku, asi bych to stihnul. Jenže já "dřel" 4-ku dál - pudově. Rovinka nebyla nekonečná, takže když jsem míjel teprve jeho ksicht, tak se v dálce vynořilo auto, takže jsem manéfr nedokončil. Až na další, delší rovince. A pak jsem ho zase vydusil já. Nikdy jsem tak dlouho nejel tak pomalu, jak jsem ho "hnal" za sebou. Tak to byla ta o řazení v TDI. A příště radši tu o Budulínkovi, že >:D -
matuS 05.10.05 00:18
« Re: Re: Dojmy
a částku kolem 1 milionu (ponechme stranou ted dieslové motory) není opravdu těžké sehnat v plné výbavě vícero druhů aut.
to je pravda, ale skodovka ma jeden obrovsky tromf: ohromne mnozstvo volitelnej vybavy a motorov, cize vysoku variabilitu.
najme ked niekto preferuje pohom oboch naprav (hoci ten haldex nieje najidealnejsie riesenie, ale do kopcov to predsa len urcite pomoze) a urcity komfort, tak v podstate je to jedno z mala aut, ktore tym disponuju.
taka impreza je z hladiska 4x4 urcite lepsia, ale nema automaticku klimu, nema xenony, nema dizel atd atd. legacy uz je zasa dakde inde aj cenovo, ale opat nema dizel. -
exup 04.10.05 23:51
« Re:
To Titanus.
No, čoveče, já mám skoro (subjektivní!) pocit, že ta 1,9 jede úplně dole buď spíš líp než 2,0, nebo stejně, ale ten pocit plynulejšího rozjezdu je pak dán tím, že tam nenastává ve 2000 ot. ten brutální kopanec jako u 2,0. Takže si z toho odnášíš jakoby "plynulejší" dojem.
Jinak samosebou platí, že člověk si v tom autě, jako v životě, zvykne na leccos a čas, ten spolehlivý dělník, otupí se svým postupem jakkoli ostrý břit >:D . Takže co ještě řešíš včera, pozítří je už součástí tvé každodennosti. To ovšem není můj případ, takže já, já to jen tak nenechám, tyhle charakteristiky >:-[] !
A kdopak by si jinak, ješita, nemyslel , že jezdí dobře, že? Ale hned to jaksi troubit do světa, v téhle konkurenci, tady, že? Tak já teda jen jezdím rád.. No ale se vším! Co jsem se tedy ale nikdy dobře nenaučil, je couvání s traktorem, s valníkem (4-kolovým). S 2- kolovou károu kamkoliv, ale s valníkem, couvat, to už chce fištróna >:D -
« Bez nadpisu
Exup: zapoměl jsi na konci připsat "jezdím dobře jezdím rád" ;-)
Jinak, taky mi to nevrže, nerachotí a jsem spokojen. Mám 1,9 a potvrzuji, že to dokáže po 3500 ryczle vyvadnout, je třeba na to při řazení nebo předjíždění myslet. DOle kolem 1500 - 1700 je to stejné jako 2,0. Ale když si člověk zvykne, je to dostačující. Myslel jem po pžechodu z 1,6 že nebudu u 1,9 muset tak čsto řadit, ale není to pravda.
Nicméně na 1,9 si nestěžuji, její výkon mi pro mé používání dostačuje.
"Je-li otevreno vice dveri, zavirejte je lehce. K zavreni poslednich dveri ale vynalozte podstatne vetsi silu." :-!
Uz vidim, jak se pak rodinka okolo auta hada, na koho ze to tentokrat zbyly ty posledni dvere a kdo je tedy mamlas, ze s nima poradne netrisknul.