Octavia II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.10.05  14:11

    « Re: Re:

    to karlos5:
    Me by spise zajimalo, jestli Skodovka pravidelne vydava nejake nove verze firmwaru (specializovany software, napr. v mobilu, radiu, DVD prehravaci, pracce, ...) pro jejich radia. Dnes je firmware v kdecem, ale zrovna u skodovky bych necekal, ze tam dokazou nahrat (flashnout) novy verze firmwaru. To by treba mohli umet vyresit ten problem se zobrazenim diakritiky. To jako prijedu do servisu a zeptam se, "nemate novy firmware pro Audience nebo Stream?" A oni "jasne", pripoji auto na chvili k pocitaci a je to tam ... :-) ???
    Prosiiim, muzes nam k tomu poskytnout nejaky blizsi info nebo zkusenost? Diky!
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 06.10.05  12:38

    « Re:

    Karlos :
    na víc teď nemám čas, než se, truhla nevzdělaná, zeptat : a čo je to, hento také "se firmware flashuje"? Víš, my tady všichni mluvíme pokud možno slušně.. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.10.05  11:57

    « Bez nadpisu

    tengler: jenže já mám Stream :-( (a CD text nemá, Tvoje mít velmi pravděpodobně bude) Do Streamu se rozhodně firmware flashuje, do Audience předpokládám taky :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.10.05  10:38

    « TDI 2.0

    To Exup:
    No Na zkousku brzdu zatim nejdu rikam ze teprve pocituji zmeny v chovani motoru zatim sem pocitil zvyseni vykonu v nizsich otackach a ted jeste pockam cca do 5000km a pak uvidim jak se bude chovat v 4000-4500 otáčkách.
    TDI 2.0.103,kw, Já ho kupoval nejen ze je nejsilnejsi TDI v rade Skoda aut ale i taky proto ze ma mit funkci ze pri vyssich otáčkách nevadne a mel by jit lip do otacek nez muj Passat TDI81kw který po prekroceni 4000otáček pořád peláší dal!! a vadne az opravdu kolem 4400 otáček (jediný tuning na tomto aute mam ze sem dal do passatu KN filtr sportovni)
    A proto se mi zda ze TDI 2.0 moc nad 4100 otácek nejde rek bych hur nez TDI 1.9 ale pockam az po tech 5000km kdy si myslim ze motor uz by mel mit charakteristiku takovou konecnou.
    Perlicka na zaver kdyz si sednu ted do Passatu pripadam si jako kdybych nemel turbo :-) jelikoz mit to pripada ze to auto tahne porad stejne at je tam 1500 2000 3000 otácek Holt TDI 2.0je proste v techto otáčkách o tolik silnejsi a jde to dost hrube poznat pri presednuti.
    Zajimame proc tam lijete Castrol Long Life?? kdyz vsechny Octavie co sem videl maji predepsany interval 15 000km = a podle toho by se tam mel davat olej Castrol 505 01? Ja jdu ted na vymenu a budu tam davat tento olej. (primo na lahvi je napsane for PD TDI motor VW)
    Jo a zkousel sem jed jak OPRAVDU to prase v zatace a ESP (nic? ani nebliklo? a pritom sem citil ze kola jemne ujizdi a vynasi me to Jak zjistim jestli mam funkci ESP (a nemam tam jen v uvozovkach knoflik :-?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.10.05  10:12

    « Re: Re: Re:

    dnes mam za sebou prvu navstevu v servise s tym, ze lave stretavacie svetlo mi svietilo menej ako prave...no a skoncilo to vymenou svetlometu >:D a to len kvoli tomu, ze dobre nedrzi nejaky maly sroubik co ma drzat sponku alebo krytku (jedno z toho) na ziarovku. neviem teda ci mi nabuduce nevymenia olej spolu s motorom >:D aje ked som teda s mojou 1.6 celkom spokojny... a este by som sa vratil k tomu MAXI-dotu, Diamant mi spominal ze to ide pomerne jednoducho domontovat. Najprv mi vsetci tvrdili ze to je nemozne (servis+nejaka poradna na skoda-auto.sk) a dnes mi ten servisak povedal ze by to aj islo, ale ze mam ratat asi tak 30 000 za pristrojovy stit. takze oddnes som s mojim kalkulackovym displejom co tam teraz mam nadmieru spokojny >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.10.05  10:12

    « Re:

    to karlos5 (radio): CD Text jsem nezkousel, ale u Audience me docela stve, ze kdyz je v "ceskem" aute, tak neumi zobrazit pri prehravani MP3 diakritiku. U nazvu souboru ne adresare to misto kazdeho znaku s diakritikou zobrazi dva otazniky ??, pri zobrazeni informace z ID3 tagu to pro jistotu zobrazi jen text oriznuty po prvni znak s diakritikou. Ale jinak to je to dobre radio a spolu s changerem na 6 CDcek mi naprosto vyhovuje.
    Jo a jeste jsem se chtel zeptat, do tech radii se da nahravat novej firmaware? Nebo to se tykalo ridici jednotky? To by me docela zajimalo.
    to exup (dalkova svetla): Zatim jsem jel jednou za opravdu cerne noci, mimo mesto, asi 20 km jsem jel po okreskach, kde jsem minimalne potkaval auta proti, takze jsem konecne ty "dalkace" vyzkousel. No musim rict, ze oproti xenonum je svetlo z dalkovych halogenu podstatne teplejsi (zlute) a neni moc vyrazne. Na druhou stranu subjektivne jsem mel pocit, ze vidim dobre, nemel jsem zadny problem s rozhranim svetla mezi potkavacimi a dalkovymi svetly, jak jsem nekde cetl. Ale bixenony by byly urcite lepsi. :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.10.05  09:28

    « Re: Re:

    Jak jsem už psal - na FSI se mi nelíbí zvuk, průběhy výkonu a krouťáku a - ovšem - "nutnost" 98čky. Pokud srovnám 1.6FSI s MPI je FSI o něco málo rychlejší, ale to je z mého pohledu jediná výhoda a za 50K mi to přijde skutečně málo. V okamžiku, kdy se dá do FSI a MPI stejný benzín se rozdíly v dynamice dost smazávají, FSI má nerovnoměrné průběhy krouťáku a výkonu s relativně výraznou špičkou, MPI má rovnoměrné průběhy - ovšem prakticky bez jakékoliv špičky. Co se úspornosti týče, je FSI lepší imho pouze při vyloženém "eco-runu" a to tak o půl litru možná. S oběma motorizacemi jsem ujel jen několik set (možná tisíc) kilometrů, z toho moje hodnocení vychází. A s dobře zajetou OII MPI jsem jel Ostrava - Praha při rychlostním průměru 128 km/h (počítač) s průměrnou spotřebou 7.7 litru (počítač), pochybuju, že FSI jede za míň. Tolik k 1.6tkám, je to skutečně subjektivní, takhle to vidím já.
    btw: když jsem poprvé slyšel zvenku zvuk 2.0FSI, rozhlížel jsem se, kde někdo odjíždí s dieselem ... (nic proti dieselu, ale tohle prostě k benzínu imho nepatří) Zajímavé, že TFSI (alespoň v Audi A4 a Golfu) akustické problémy nemá, spíš naopak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.10.05  08:22

    « Re:

    karlos5: ahoj nevim co se ti na FSI motorech nelibi? Ja mam 1.6 FSI v O2 a jsem s nim naprosto spokojený!!!! Zátah na svůj obsah hezkej, zrychlování cca. o 1 sekundu lepší než udává škodovka, tichej, spolehlivej a uspornej!! Predtim jsem jezdil s 1.6 MPI 75 kW a musím uznat ze 1.6 FSI jede lépe!!! MPI zatahovalo od 3000 ot/min FSI jde uz od 2400 ot/min a nepolevuje az do 6000 ot/min. Proste super a predjizdi se s nim jedna radost!! Nevim presne jak jezdi 2.0 FSI i kdyz jsem nad nim uvazoval, ale prislo mi, ze rozdily mezi temi dvema motory nebyli tak propastne abych platil vetsi povinny ruceni a 40000 kc pri koupi. Na druhou stranu se mi libi ze 2.0 FSI ma sestikvalt, ja totiz strasne rad kvedluju se saltrpákou a nesnesl bych jezdit v automatu brrrr....... :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.10.05  23:30

    « Bez nadpisu

    Náhodou jsem narazil na tenhle thread, něco málo jsem početl, podělím se tedy s vlastními zkušenostmi - mám 2.0 FSI Elegance v liftbacku. Něco k tomu, co se tu řeší:
    - ad odskakování - s tím souhlasím, ale jen do jisté míry. Ano, při prakticky jakékoliv příležitosti zadek odskočí - jenže právě jednou a pak se chytí a nepustí. Jezdil jsem na spoustě aut, mimo jiné i na zmíněném Passatu (1.9TDI PD/96kW) a mimo dálnici je vždy Passat horší. Na podvozek OII je spolehnutí a vyjma tohohle odskočení (které vůbec nic neindikuje), nelze mít v dané třídě výhrad. btw: mám 16" kola.
    - ad sedadla - dřív, než jsem začal OII řídit sám, jsem absolvoval dost dlouhých štrek na místě spolujezdce a musím říct, že jsem nadával na sedačky hrozně. Ovšem jako řidič nemám námitek, byť znám lepší sedačky. 500 kilometrů najednou neznamená vůbec nic, žádná únava. Aktuálně jsou dostupné i sportovní sedadla, která by mohla vyřešit i zbylé lehké námitky (především pak ne ideální oporu stehen), ale nezkoušel jsem. Rozpor v kvalitě sezení řidič/spolujezdec je ovšem zvláštní. (počáteční obavy z úzkosti sedaček se nepotvrdily - mám 2 metry a dost přes 100 kg a problémy nemám). Evidentně výborně je řešeno sezení vzadu - všichni jsou nadšení - dobré a vysoké opěrky hlavy a stabilizovaná poloha na konto velkých boků a dobré střední opěrky (ale koho sezení vzadu zajímá :-) )
    - ad rádio - na citlivost a spol. si stěžovat nemůžu, nechápu ale, jak může v současnosti být takovéhle rádio bez podpory CD textu, to mi hlava fakt nebere ...
    - ad 2.0FSI - tenhle motor nemůžu s klidným svědomím doporučit. Nelineární průběh výkonu i krouťáku, při pořádném zatížení dost vysoká spotřeba a chvílemi zvuk ne nepodobný dieselu :roll: Jel jsem se všemi motorizacemi OII (vyjma 1.4 :-) ) a v benzínu je podle mě nejlepší volba 1.6 MPI - sice to moc nejede, ale průběh výkonu i krouťáku je naprosto lineární, kultivovaný zvuk a rozumná spotřeba. 1.6 FSI je nesmyslná, v reálném životě jede spíš hůř než MPI a za 50K navrch ... Co se týče dieselů, mám pocit, že 1.9 má skutečně lepší průběhy krouťáku, ale že by nebyl 2.0 lepší, tak to ne - především je z mého pohledu podstatně kultivovanější a když je třeba, tak taky rychlejší. Nejsem ale expert na diesely, takže tohle s rezervou.
    - ad problémy se spolehlivostí - bohužel, stejně jako u jiných značek jde o štěstí na kus. Opakovaně v servisu řešili kontrolku airbagů, bylo mi měněno rádio (vysosalo baterku přes noc! i s posledním firmwarem), občas nefungují správně jednodotyková vytahování zadních oken (to mě ale netrápí), problémy s počítačem (vždycky se přepnul po nastartování na "trip"), kvalita zpracování interiéru je ale výborná, s xenony problémy nemám
    - ad výhled vzad - asistenta jsem nekupoval záměrně a není problém parkovat na 5 cm, nikdy jsem ani neťukl. Co ale nechápu je, že ani v Eleganci není standardně sklápění pravého zrcátka při zařazení zpátečky ... (je v rámci některého z paketů, teď nevím). OII má velice solidní rejd.
    - ad příplatková výbava. Doporučuji určitě následující:
    - malý kožený paket (volant bez něj je k nepoužití i když u novějších kusů se materiál zlepšil)
    - sítě a odkládačka do kufru
    - xenony (byť po tom, co jsem si přečetl, jak se kradou, nevím ...)
    - další věci nepovažuji za nutné (jistě, samostmívací zrcátka jsou fajn, stejně jako multifunkční volant, MaxiDOT, aut. světla, polokůže, atd., ale prodraží se to)
    Jednoznačně doporučuju kupovat jenom Eleganci, vyplatí se to. Po dlouhodobých zkušenostech a porovnání taky můžu směle konstatovat, že moje volba béžového interiéru byla velmi šťastná - když pominu obvyklé výhody (vzhled a pocit, menší zahřívání na slunci, atd.) dnes vím, že černé čalounění v Eleganci se špiní spíš víc než béžové, u kuřáka stoprocentně (ovšem neplatí na béžové koberečky). Tohle neplatí pro šedé a šedomodré čalounění v Ambiente, na tom je zašpinění znát také málo.
    Co mám na OII rád:
    - kombinaci velikosti auta, provozních vlastností, prostoru a pohodlí
    - podvozek (to odskakování prostě neberu, jinak je dobrý a zadní náprava tichá)
    - řazení
    - pedál ukotvený od podlahy (velká výhoda)
    - dobře tvarovanou šaltpáku a opěrku ruky
    - výbornou aut. klimatizaci (chybí jí jen aut. přepínání vnitřní cirkulace, ale s nepodařkem v podobě původního Climatronicu v Passatu se nedá srovnat)
    - dobrá zrcátka a výhled dopředu a do stran
    - propagaci údajů všeho možného na displej rádia
    - dobré držáky lahví ve dveřích i mezi sedadly
    - solidní stěrače i relativně malá spotřeba kapaliny
    - na tuhle kategorii slušně nastavené ABS (nicméně se evidentně také liší od kusu - známému spouští o dost dřív)
    Co nemám rád:
    - problémy (ano, je to u každé značky, ale bohužel, na to si člověk nezvykne - zvlášť když ráno nenastartuje, protože rádio vysosne baterku a řídící jednotka uzná, že světla, centrál, rádio, atd. fungovat mohou, ale startovat se snažit nebude, protože na to není baterka dost nabitá :-( )
    - aerodynamický hluk od zrcátek ve vyšších rychlostech (cca 160 a víc)
    - FSI motory
    - výhrady k standardní audio konfiguraci v Eleganci (díky konfiguraci repro to prostě nehraje, jak bych si představoval a snad bude v příští s DSP)
    - ošizenou kontrolu tlaku v pneu
    - špatně umístěné tlačítko centrálu zevnitř (nehledě na to, že mohlo být vícepolohové s nastavitelným automatickým zamykáním)
    - sice přesné, ale nekomunikativní řízení (to je jen další piha - nic jiného bych nečekal)
    Po dojetí téhle (najedu obvykle cca 100tkm ročně) si s největší pravděpodobností pořídím TFSI a vyřeším většinu zmíněných problémů - a snad i spolehlivost ...
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 05.10.05  22:21

    « Re: Odskakovanie zadku

    Diamant :
    Oč prosíš? Shrnul jsi to dobře sám! Já mám kombíka, 16", polní paket a odskakuje (už mě to začíná rozčilovat víc než než charakteristika motoru >:-[] Dnes a denně! Kdo na tomhle ale, sakra, exaktně něco změří??, jako na tom motoru..), kamarád má kombíka, standardní podvozek na 15" a odskakuje. Jeho kamarád má liftbacka, na 15" a odskakuje. Když jsem před časem zkoušel jinou 2,0 TDI (kvůli motoru), liftback, na 15", standardní podvozek - odskakovala. Můžu osobně shromáždit 3 další majitele OII, kterým auto odskakuje. Je to málo?!
    Je prostě jedno, jakou máš karoserii, kola, nabo úpravu podvozku. Prostě to odskakuje a basta! Na asfaltu se po odskoku nemůže nechytit, to se rozumí, pokud člověk zrovna nejede kudlu na hranici smyku. Jsem ale zvědav, co to bude dělat v zimě na sněhu. Když to ten podvozek na díře zase nepobere a zatíží tímhle dynamickým rázem adhezi gum, která bude třeba právě na hraně... Na to se teda fakt těším, jak si pak z rukou na volantu upletu housku, v lepším případě. Kéž bych se mýlil. Na dole líný motor bych si možná i zvyknul. Tenhle jev ale ve mně, co to auto mám, nepřestává vyvolávat pocit nejistoty, někdy až strachu. A nasírá mě čím dál víc! Takže každopádně budu i tohle reklamovat. A až mě někdo bude říkat, že to je normální, vezmu ho na můj pražský polygonek. Když mu to nebude stačit, vezmu ho do Dubence (zasvěcení ví..), ten zabere jistě. Osobně si myslím, že to bude těmi moderními více-prvky v zadní nápravě. Ta zřejmě bude plod stejného typu šturmu, který jistě předcházel vzniku dálkových světel. Přihlašte se, prosím, kdo jezdí hodně v noci, na dálková, a je s nimi spokojený. Chci si je teď o výkendu trochu detailněji vyzkoušet. Samotné, bez xenonů. Ty překryju černou silážní plachtou (nechce se mi je odpojovat od elektriky) a nechám svítit jen dálkové. Uvidíme, půjde-li to takhle od sebe oddělit. Když ne, odpojím je.
    Odskakování a dálková světla, to se fakt na tomhle autě povedlo..
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 05.10.05  21:33

    « Odskakovanie zadku

    Poprosil by som teda o také zhrnutie. Začínam mať totiž dojem, že odskakuje zadok ako u liftbacku, tak aj u combi a je jedno, či auto má športový, sériový alebo zvýšený podvozok a robí to ako na 16" tak aj 17" kolesách.
  • 00 Reagovat !

    foto rest

    rest 05.10.05  21:23

    « re

    oki doki
    tak mam teda liftback, keď už mám tie 5 dvere >:D
    Tak to teda vyskúšam či sa ten kufor bude zatvárať ľahšie, keď budú 1 dvere otvorené :shock: 8-s
    Inak, čo ostatní, aké máte skúsenosti s tým uskakovaním zadnej časti, hm :?: ?
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 05.10.05  20:45

    « Re:

    Titanus - OK, tak aby si bol spokojný,špeciálne pre teba napíšem, že 1,9 TDI je temer také dobré, ako 2,0 TDI, takže kúpa dvojlitra by boli vlastne vyhodené peniaze >:D >:D
    Barrichello - to je smiešne, Akonáhle by sa o OII tvrdilo, že je to nižšia stredná, tak je predražená, ak by to bola stredná, tak je to OK. Veľmi zaujímavé! Pritom je to stále jedno a to isté auto.
    Čo sa týka sedanov, tak s TDI a 4x4 ich ponúka pomerne širokú paletu (od strednej až po vyššiu triedu) napríklad Audi. A nevidím na tejto kombinácii nič zvláštneho. Napríklad také Audi A8 je v kombinácii s Qattrom super kombinácia.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.10.05  16:52

    « Bez nadpisu

    exup: ten zátah odle maxlím u 1,9 nebude o moc lepší. Když jsem jezdil převáěčky před koupí, uznávám, že 2,0 TDI mělo brutální záběr. 2,0 Fsi už nebylo oproti 1,9 tak výrazně lepší. Je ale fakt, že jsem jej testoval chíli, takže jsem moc nevyužil předjíždění ve vysokých otáčkách, kde by možná bylo rovnocené s 2,0 TDI (né li lepší?).
    Diamant: ty prepastný rozíle!, nepřechvaluj ten dvoulitr, i ta 1,9 se slušně vypořádává s okolními vozidly :-! ;-) musím se jí zastat, když jsem si ji koupil. ;-)
    R.Barrichello: Jseš aktivní přispěvovatel, jenom si prosímtě všimni názvu. Ty tady zaobaluješ do OII ameriky. Pokdu vlastníš novou ameriku a nejezdíš
    OII tak si vyber vhodnější diskuzi.
    Tengler a spol.: Jinak zavírání 5 dveří u liftbeku - buďte rádi, že nezavíráte kombi - už jsem to tu popisoval, jsem rád, že kolegovi zústalo ve dveřích okno. :*)
    Občas se přistihnu, že jezdím ve městě pouze na 4 (cca 50-80) což dříve 1,6 zvládala na 5 rychlost, určitě jsou převody udělané tak, že využívají krouťák. Dle mého je to 1,9 dostatečně živé pro běžné ježdění i předjíždění. Ale, "nepouštěl bych se do nějakých větších akcí"! No a k vyvadnutí během předjíždění: taky to někdy chce přeřadit i během předjíždění (např. ze 4 na 5)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.05  16:32

    « Re: Re: Re: Re: Re: Matus

    S-klasse: jo připadá....Ale je to můj názor, nikomu ho nenutim...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.05  16:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: Matus

    No, Octavia není sedan neb má pátý dveře. To jestli není střední třída nebo je je diskuzí na jiné téma. POkud je to nižší střední třída jak tvrdí někteří, tak je to proklatě drahá nižší střední třída :o)))))
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 05.10.05  15:52

    « Re: Re: Re: Re: Matus

    ale oktavia II nieje sedan strednej alebo vyssej triedy.
    btw tebe pride S-klasse 320cdi 4matic divne auto? mne nie.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.05  15:47

    « Re: Omicron

    No tak v tom případě nevím no. Klidně doma vyhrabu test Mondea 2,5 V6 a tam sice bude průměr taky 9 litrů, ale při normální jízdě. Ne žádné extrémy. Tak tady s tím asi neumíme jezdit, nebo to bude tím že je podíl město/mimo město tak 50:50.....Aspoň u mne
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.05  15:44

    « Re: Re: Re: Matus

    No jo - to spojení dělá málokodo protože je to divné spojení. Nic proti, ale do sedanu střední/vyšší třídy cpát pohon 4x4 a ještě dízl. Nevim, možná jsem staromodni ale mne to připadá divný. Když bych chtěl 4kolku, koupim si offroad nebo SUV....
    Impreza je takovej sedan pro lidi co chtej mít sporták ale zároven sedan..To samý Lancer EVO XY. Jestli se někdo potřebuje cítit jako závodník....
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.10.05  15:36

    « Re: Spitfire

    Jo to by bylo ideální. Mít dvě auta, jedno třeba nějakej veterán, taky bych to chtěl. Vono nejde vo to být blázen, ale mít na to. Kdyby se mi válelo v šupleti zbytečnejch 150 000, tak neváhám vteřinu...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…