Octavia II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto Alessio1

    Alessio1 07.01.07  20:02

    « Re: Re: Polarita

    diamant: a já měl za to, že sklo (např. tabulové) UV paprsky nepropouští...něpř. z laborek si pamatuji na Fotoelektrický jev, kdy jsme sklem stínili lampu, aby ten jev přestal :?: .
    omicron: Každé sluneční brýle jsou polarizované, pakliže mají být sluneční...nebo ne? zase mi něco ve škole zatajili? :?:
    všici: já teda mlhovky v OII zažil jen jednou (jako spolujezdec), ale bylo o něco líp vidět než jen s potkávacíma. někdy jde mlha "prosvítit" dálkovejma, asi záleží na místních podmínkách, pravdou je, že já to několikrát zkusil a narazil jsem na bílou zeď... Taky jen mlhovky byly naprd...opravdu si myslím, že nejlepší kombinace je potkávačky+mlhovky, jde-li to tak dálkové, pomáhá-li to.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.07  19:39

    « Re: Polarita

    To polarizovany Howard:
    Souhlasim s Diamantem, a jinak me to ani moc nestoji za to reagovat na ty Tvoje a matuSove zvasty :shock:
    Vez, ze mam take VS fyziku za sebou, sice ne optiku ve statnici (asi jako Ty ;-) ), ale Tve "objevy" o polarizovanem svetle jsou pro me min. velmi "zajimave" :shock: . Nepsal jsem nic o polariz. svetle v reflektorech, ani ve tme.
    Otazka filtrovani odrazeneho svetla brylemi Polaroid v mlze (i kdyz ne zcela jiste dokonale) je pomerne dost znama, a jiste necekala dodnes na Tve vedecke vyvody.
    Pokud si mlhu prosvecujes dalkovyma, tak je me Te lito, tech Tvych 50-60kkm o tom tedy moc tedy nehovori >:D
    A asi jsi mj. nikdy nepochopil smysl mlhovek, nejsou urceny pro svit nekam do dalky, ale prave asi tech 10-20 metru.
    A kTvemu zaverecnemu rypnuti - opravdu si to precti zpet poradne, a mozna prijdes na to, ze jsem vubec nezacal diskuzi o tom, jak poznat ci nepoznat "opravdove" polariz. bryle, jak je testovat, a zda-li se vyplati ci nevyplati ?
    Je me zcela putna, jestli chodis kupovat chleba, rum a Polaroidy treba k rakosnikum, ale pokud nemas zkusenosti s Polaroidy, tak zde prosim hloupě nemel o nejake bezhlave reklame a vyhazovani penez za znacku.
    Howgh !
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 07.01.07  16:03

    « Re: Polarita

    matus - na overenie, či sú okuliare polarizačné alebo nie netreba rovno dvojicu okuliarov. Stačí sa pozrieť na nejaký LCD displej (napr. na hodinky) a potom meniť uhol pohľadu. Ak sú polarizačné, tak pri istom uhle nebude displej vidieť vôbec. A funguje to aj na monitore k PC. ALe ja tiež uprednostňujem Polaroidy (myslím značku). To vieš, ja s tými okuliarami výdem aj von z auta.
    Omicron - dík za pozdrav
    K tomu Tescu. Ja tam zájdem len raz ročne, keď v práci nafasujeme na Vianoce poukážky (pokiaľ ich s niekým nevymením za peniaze). Neznášam Tesco, je to tam samý cigán a živel.
    Howard - hmlovky už z princípu nesvietia príliš ďaleko, nakoľko to v hmle akosi nemá zmysel. Ale aj keď sú hmlovky slabším zdrojom svetla, než xenóny, tak celkovo je na vozovke viacej svetla. Ak si mal na VŠ aj fotoniku, optoelektroniku, projektovanie osvetľovacích sústav alebo niečo podobné, tak bi si si to mohol aj spočítať, koľko svetla bude v ktorom mieste vozovky.
    Ženy asi vidia v hmle horšie, aj moja to hovorí, že nič nevidí.
    Howard - asi nečítaš dobre, lebo tu bola reč o polarizačných okuliaroch cez deň, nie za tmy. Ohľadom UV filtrácie, ak nemáš SunSageGlass, tak tvoje sklá prepustia stále 21% UV žiarenia.
  • 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 06.01.07  23:31

    « Polarita

    Jeste k te polarizaci - dokonce se delaly testy (videl jsem kdysi davno dokument), kdy svetla aut byla polarizovana myslim prave v horizontalni rovine a celni sklo protijedouciho bylo pokrytou tez polarizacni vrstvou, aby ridic nebyl oslnovan - bylo tam hezke srovnani protijedoucich aut s a bez polarizovanych svetel. Bohuzel se to jaksi nechytilo - nejspis kvuli nakladum. Jinak myslenka je to dobra...
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 06.01.07  23:18

    « Re: Re: Re: Re: mlhovky a xenony ?

    @omicron:
    1. Pokud se ti muj najezd 50-60 tkm rocne zda byt malo, pak by me zajimala tva predstava o "opravdove praxi"...
    2. Tva zkusenost podlozena teorii u me jaksi nefunguje (i kdyz fyziku mam i VS), protoze holt ma mlhova svetla nesviti dostatecne daleko.
    3. V mlze jezdim celkem svizne, slabsi mlhu si prosvecuju dalkovyma (je to i o ocich, neb zena rika, ze nic nevidi a ja pritom jo ;) a proto nechapu, jak by mi mela napr. v 80 km/h rychlosti pomoct svetla, ktera osviti max. 10 m pred autem - ja potrebuju videt dal a tam mi mlhovky nepomuzou.
    4. Jak uz jsem psal, mlhovky jsem za poslednich par let pouzil opravdu jen v "mliku", kdy nebylo videt na krok a kdy jsem se vicemene plazil - holt jsem s nimi dostkrat laboroval, nez jsem na ne zanevrel (jak uz jsem psal, uzitecnym shledavam u OII s xenony pouze zadni mlhovku).
    5. Polarizovane bryle ti svestku pomuzou (to's mel rict driv, ze jezdis v mlze se slunecnimi brylemi, to bych ti ty mlhovky nekomentoval :-) neb svetlo odrazene od mlhy NENI polarizovane v jedne ose! Ono ty bryle jsou polarizovane v horizontalni rovine, tedy filtruji pouze svetlo odrazene od horizontalnich a polarizujicich ploch (napr. snehu, vody adpod.) Holt se slunecnimi brylemi vidis v mlze min (od silnice se toho zas az tolik neodrazi, oslnuje te odraz od mlhy samotne) a asi proto si prisvecujes mlhovkama, bys mel lepsi pocit ;o)
    6. A jeste si neodpustim rypnuti - pokud jsou bryle polarizovane, je uplne jedno, jestli jsou z Makra nebo od Ray-Banu - jednoduche overeni kvality polarity viz matuS, UV filtr ti zase zmeri v kazde optice (i kdyz v aute jej nepotrebujes - hadej proc? ;) Ale pokud jsi typ podlehajici bezhlave reklame a chces zbytecne vyhazovat penize za znacku, pak prosim, proti gustu...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 06.01.07  21:36

    « Re: Re: Re: Re: mlhovky a xenony ?

    ked uz nic ine, aspon si sa naucil formatovat text ;)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.07  18:36

    « Re: Re: Re: mlhovky a xenony ?

    to matuS:
    "...to je mozne, ale dnesne xenony svietia tak, ze hmlovky tomu nepomozu..."
    Nevim, zda-li umis ucist, ale pokud uz odpovidas na muj prispevek, tak by jsi si ho mohl skutecne poradne precist :'-( Jasne jsem v nem napsal, ze XENONY MAM take (v O2 !), a ze mlhovky jsou aj tak treba - TO ZNAMENA, ZE ME POMAHAJI (a take Diamantovi >:D - zdravim ho !)! Takze potom me Tva vyse citovana odpopved pripada jak nekde z Kocourkova >:D
    "...Zrovna min.tyzden sme mali naozaj hustmu hmlu, viac ako 60km/h sa ist nedalo, pustit dialkove znamenalo oslepit sam seba. Hmlovky nepomohli nicomu..."
    Temer bez komentare, jasne jsem se o dalkovych vyjadril, a jasne napsal, ze mlhovky pomohu. Zacinam mit podezreni, ze "matuS" ma nejake jine auto,nez my (tzn. O2), coz potvrzuje i to, ze dale mluvi o "corner" funkci na svem aute, o cemz u O2 nevim, ze by jiz bylo montovano ?
    "...tak ja som teraz naposledy presne tento test robil a - garantujem ti, ze normalne auto naozaj skorej neuvidis..."
    Take Ti asi uniklo, ze jsem deklaroval, ze rozvicene mlhovky v huste mlze jsou dulezite nejen abych ja videl, ale hlavne, abych i ja BYL VIDEN ! To je k popukani ;-)
    "...neviem ako ine znacky, ale mercedes toto pouziva iba do rychlosti cca 50km/h, potom uz neprisvecuje, je to zbytocne. Tam ta hmlovka pomoze hlavne ked manevrujes v tme, inak je to zbytocne..."
    Opravdu uz Kocourkov >:D Napsal jsem o "corner" funkci, ze to je dalsi moznost, jak dale vyuzit mlhovek a jejich extremne sirokeho uhlu vyzarovani svetla, a ty to takto komentujes ? A co jako ? Je to jen dalsi jeji vyuziti. Nerozumim áááá...
    "...ak by niekto potreboval usetrit, tak polarizacne slnecne okuliare sa uz daju kupit aj za par supov tescu. Jednoduche overenie ci je sklo naozaj polarizacne - zobrat dvojo "polarizacnych okuliarov" dajte ich na seba a otacajte okolo osi jedneho zo skiel (aby skla boli stale nad sebou). Ked sa meni priehladnost, tak su polarizacne, ked sa nemeni, tak je to podfuck..."
    Do Tesca chodime nakupovat jidlo, mineralky a zena menstruacni vlozky, ty jsi tam klidne kupuj i spodni pradlo, kdyz si chci koupit polarizovane bryle, obvykle jdu do specializ. prodejny s optikou, a v tomto pripade si kupuji Polaroidy. U nich si nepotrebuji nic overovat, coz v tom tvem tescu je asi nutnost >:D
    U nekterych veci by me nikdy nenapadlo je nakupovat v nejakem tescu, liedlu, na kvalitnich slunecnich brylich, navic polarizovanych se rozhodne setrit nevyplati. O tom je asi ale naprosto zbytecne diskutovat :D
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 06.01.07  17:47

    « Re: Re: Re: Re: mlhovky a xenony ?

    Jen na okraj, zkus v mlze (ve dne) nekdy pouzit polarizovane bryle, v aute jiz jine nepouzivam cca jiz 10 let (skvele Polaroidy). Nejsou sice moc levne.
    ak by niekto potreboval usetrit, tak polarizacne slnecne okuliare sa uz daju kupit aj za par supov tescu.
    Jednoduche overenie ci je sklo naozaj polarizacne - zobrat dvojo "polarizacnych okuliarov" dajte ich na seba a otacajte okolo osi jedneho zo skiel (aby skla boli stale nad sebou). Ked sa meni priehladnost, tak su polarizacne, ked sa nemeni, tak je to podfuck
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 06.01.07  17:39

    « Re: Re: mlhovky a xenony ?

    Ja si na svetlá OII asi nikdy nezvyknem, lebo jazdím aj firemákom, a ten ozaj "gúľa" bixenónovými očami do strán. Svieti to až neuveriteľne presne tam, kam to potrebujem. A to aj diaľkovými a to je tá pravá parádička! Klobúk dole!
    ano, mam natacanie tiez, a je to navykova vec.
    Hlavne teraz, ked bola ta hmla, tak som sustavne videl hlavny luc a v kazdej zatacke bolo uplne vidiet ako si tie svetla behaju :)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 06.01.07  17:37

    « Re: Re: mlhovky a xenony ?


    - mlhovky (pokud jsou urceny pro mlhu, a maji vhodne zarovky) mlhu "podsviti" spodem a stranami, a casto je takto pouziji s uspechem, maji i o neco sirsi rozptyl a sviti "za roh", coz je i dobre pro lepsi orientaci ve ztizenych podminkach (napr. zatacka)

    to je mozne, ale dnesne xenony svietia tak, ze hmlovky tomu nepomozu.
    Zrovna min.tyzden sme mali naozaj hustmu hmlu, viac ako 60km/h sa ist nedalo, pustit dialkove znamenalo oslepit sam seba.
    Hmlovky nepomohli nicomu.
    Raz som skusal metodu - vypnut stretavacky a nechat iba hmovky - nepomohlo to. Je pravda, ze hmlovka pri zemi podsvieti hmlu lepsie ako stretavacka, ale intenzita svetla je slaba, takze nakoniec ajtak nevidis dalej.
    Jinak si myslim, ze nepouzivat mlhovky napr. v huste mlze je ignorace (bez urazky) bezpecnosti. A to i v pripade, ze mam HID (napr. xenony), ba NAOPAK!
    Staci si udelat maly test - kdyz jedu v huste mlze, tak staci sledovat auta v protismeru, z jake vzdalenosti je uvidim, garantuji Ti, ze auta s rozvicenymi mlhovkami uvidis podstatne drive, nez bez nic, zejmena u starsich vozu. O zadni mlhovce snad ani neni treba mluvit.

    tak ja som teraz naposledy presne tento test robil a - garantujem ti, ze normalne auto naozaj skorej neuvidis.
    To by skor platilo na tie uplne stare auta so zltymi parabolami, ale kto z nich ma predne hmlovky?
    Zadna hmlovka je samozrejme nieco ine, tam je to mimo mesta, resp na dialnici, povinnost.
    Ja by som pouzivanie hmloviek v meste zakazal, este som sa v zivote nestretol v meste so situaciou, kedy by boli potrebne.
    Ano, so zadnou hmlovkou uvidim v hustej hmle auto na 100 metrov a bez nej na 40, ale pri mestskej jazde je to stale dostacujuca vzdialenost.

    Ne nadarmo se nyni objevuji ruzne "Corner" funkce (napr. Mercedes, BMW, ale i Skoda Roomster), ktere umi mazane mlhovky vyuzit pri prujezdu ostrou zatackou - nahrada natacecich svetel. Vyuzije se informaci z ESP, kde je mj. i natoceni volantu, a automaticky to pri prujezdu takovou zatackou rozsviti jinak zhasnutou mlhovku, a zase ji pote zhasne, coz pomuze orientaci v zatacce. Pouziva se i u aut s xenony...

    neviem ako ine znacky, ale mercedes toto pouziva iba do rychlosti cca 50km/h, potom uz neprisvecuje, je to zbytocne. Tam ta hmlovka pomoze hlavne ked manevrujes v tme, inak je to zbytocne. Mam to odkusane na A-klasse (ktorej mimochodom xenony svietia velmi dobre)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 06.01.07  17:27

    « Re:

    Pamatovalo si to poslední interval mezi setřeními, které určil strojník pohybem páčky dle své potřeby, vyplývající z intenzity deště či mrholení. Do další ruční změny ho to do umdlení opakovalo
    toto ma aj T700 - genialne riesenie!
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 06.01.07  16:24

    « Re: Re: Re: Re: mlhovky a xenony ?

    Nedá sa, len súhlasiť.
    Za hmly, hustého sneženia alebo hustého dažďa ísť 400 km je riadna drina. Ja sa síce snažím svietiť ak to ide aj diaľkovými, lebo tak mám väčšiu šancu, že pred sebou uvidím prípadnú prekážku, ale vždy je to niečo za niečo. Takéto svietenie človeku rapídne uberá z energie a veľmi rýchlo sa zrak unaví. A tie hmlovky za hmly dokážu celkom pomôcť. Zrejme sa to svetlo hmlou nejako inak šíri, alebo čo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.01.07  23:24

    « Re: Re: Re: mlhovky a xenony ?

    To Howard :
    "...@omicron: Bez urazky, myslim, ze's napsal prilis mnoho teorie (i kdyz znejici hezky), ktera se mne v praxi jevi jinak. Opravdu nevidim zadny efekt pro jizdu s xenony s a bez mlhovek treba i v huste mlze krome toho, ze se zvisi intenzita svetla par metru pred autem (a tyto me stejne nezajimaji). Zkratka nevidim dal --> nemuzu jet rychleji, coz jsou veci, ktere me zajimaji..."
    Ale, ne, zadne teorie, naopak jsem se Ti snazil vysvetlit svou praxi podlozenou tou "teorii", ktera se ti mozna zdala byt prilis teorii, jsou to ale (bez urazky) veci zname jiz ze stredoskolske fyziky. Asi jsi toho v mlze ci extremnim desti ci snehu moc nenajezdil, kdyz tyto veci tak podcenujes, a pritom se zastitujes svou praxi ?
    Na konec (nemam chut to nejak dal obhajovat, svit jak chces) jeste poznamka, mlhovky jsou jiste prinosem, ale evidentne ne pro kazdeho, ja a jini potrebujeme jet i mlze dal, bezpecne, a pokud lze i rychle, bez ohrozeni sebe i jinych. Mlhu pred sebou bych "rozsvitil" jen pouzitim dalkovych, a mlhovky me v tom moc pomahaji, tot ma praxe i jinych.
    Jen na okraj, zkus v mlze (ve dne) nekdy pouzit polarizovane bryle, v aute jiz jine nepouzivam cca jiz 10 let (skvele Polaroidy). Nejsou sice moc levne. ale velmi ucinne totiz filtruji odrazenou slozku viditelneho svetla, ktere mimoch. zpusobuje "sviceni" mlhy ve dne...
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 05.01.07  20:45

    « Re: Re: mlhovky a xenony ?

    Presne ako píše ozi. Tie hmlovky nie sú zase až tak nepoužiteľné. Skúste si ich niekedy, keď tým nenazbierate body, zapnúť a po pár minútach jazdy ich zase vypnite a uvidíte, ako vám budú chýbať.
    Tá kontrolka predných hmloviek je fakt mrzutá, mne ten svietiaci symbol pri prepínači úspešne zakrýva volant, tak sa mi zo začiatku dosť často stávalo, že som si prisvecoval za zhoršených podmienok prednými hmlovkami a zapol som vlastne nevedomky aj tie zadné, lebo až vtedy bola na prístrojovke kontrolka. Pritom ja zadné používam len ak je fakt veľmi malá viditeľnosť a nevlečie sa nikto bezprostredne za mnou. Až keď mi blikali ľudia odzadu, tak mi to došlo, že tá kontrolka je na zadné. Nejako som sa nad tým nezamýšľal, že tá lampa na kontrolke je otočená dozadu.
    Marios - jáj, slinty slint..... Ale neprovokuj tu s tou krásnou zimou so snehom a bez soli. Toho sa zrejme tejto zimy nedočkáme a bude zase len slaná kaša miešaná s ostrými kameňmi, ktoré neušetria ano lak, ani sklo.
    exup - netreba sa OII príliš báť. Nie je to po stránke elektriky zase až také strašné a obvykle je na každom konci CANu nejaké zariadenie, ktoré tie dáta a signály pre CAN pripravuje. A tam je obvykle spôsob, ako to upraviť. Napríklad tie stierače, dažďový senzor podľa mojich informácií len generuje impulzy a tie potom vyhodnocuje RJ. Ak by sa tieto impulzy neprivádzali zo senzora pod sklom, ale z nejakého iného zariadenie, tak by to mohlo fungovať taktiež. A to zariadenie by kľudne mohlo byť niečo ako pamäťový cyklovač. Pamätám si ten vo Felicii, tam bol náhodou bombový. Doposiaľ som nič lepšie u koncernových vozidiel nezažil. Hoci je pravda, že na rozdiel od dažďových senzorov u koncernu VW, tie od iných značiek fungujú na jednotku. V Golfe IV to stieralo nič extra, u OII si to tiež robí čo chce a u A8 za riadny balík prachov ho pre istotu ani nedali. Pod zrkadlom je len prázdne okienko!
    omicron - tá corner funkcia je dosť nanič. Ono to funguje len do rýchlosti 70 km/h. Úplne identicky fungujú aj adaptívne svetlá u našej A8. V hlavnom svetlomete je vedľa bixenónu ešte taká malá šikmo natočená parabolka s halogénkou, ktorá sa plynule rozsvecuje a zhasína presne tak isto, ako corner u Roomsteru. A popravde je to dosť nanič. Teda v porovnaní s natáčacím bixenónom je to slabota! Ja si na svetlá OII asi nikdy nezvyknem, lebo jazdím aj firemákom, a ten ozaj "gúľa" bixenónovými očami do strán. Svieti to až neuveriteľne presne tam, kam to potrebujem. A to aj diaľkovými a to je tá pravá parádička! Klobúk dole!
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 05.01.07  16:09

    « Re:

    @exup: Ridice, kteri sviti s mlhovkami porad nebo treba jen za deste, bych strilel - zbytecne oslnuji ostatni a vyslednym efektem je pouze dokazani ostatnim, ze jsou burani...
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 05.01.07  16:08

    « Re: Re: mlhovky a xenony ?

    @omicron: Bez urazky, myslim, ze's napsal prilis mnoho teorie (i kdyz znejici hezky), ktera se mne v praxi jevi jinak. Opravdu nevidim zadny efekt pro jizdu s xenony s a bez mlhovek treba i v huste mlze krome toho, ze se zvisi intenzita svetla par metru pred autem (a tyto me stejne nezajimaji). Zkratka nevidim dal --> nemuzu jet rychleji, coz jsou veci, ktere me zajimaji.
    O dulezitosti zadni mlhovky nepochybuju, ovsem ze bych nemel videt protijedouci auta bez mlhovek se mi vazne nezda - ono pokud uz je takove mleko, musim prizpusobit jizdu tak, bych dokazal reagovat na cervene zadni svetlo pred sebou (a i veskere jine treba i nesvitici prekazky), ktere bude vzdycky svitit min nez protijedouci potkavacky...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.01.07  09:15

    « Re: mlhovky a xenony ?

    To exup :
    "...Ale jo, normálním světlům možná mlhovky pomůžou, to připouštím a nemůžu posoudit, pač mám xenony a s touhle kombinací první a jedinou zkušenost. V tomhle případě jsou tam však mlhovky fakt zbytečný. Xenony mají do šířky tak velký záběr, že k tomu mlhovky nemají co přidat. Jediné, co přisvítí navíc, je prostor cca 5 m před levou polovinou auta, kde teprve začíná (aspoň mně..) hlavní osvit xenonů (ne ale, že by tam byla tma a to světlo tam chybělo..). Tenhle doplňkový efekt nicméně nic neřeší a ničemu nepomůže. ..."
    Myslim, ze v tomto nemas pravdu, rozhodne mlhovky i xenonum (mam je take) velmi pomohou, a to ze 2 zasadnich duvodu :
    - mlhovky (pokud jsou urceny pro mlhu, a maji vhodne zarovky) mlhu "podsviti" spodem a stranami, a casto je takto pouziji s uspechem, maji i o neco sirsi rozptyl a sviti "za roh", coz je i dobre pro lepsi orientaci ve ztizenych podminkach (napr. zatacka)
    - vzhledem k tomu, ze xenony (nebo i jine HID) maji pomerne dost vysokou barevnou teplotu K5000-6500 (velmi vhodnou pro bezne podminky) nejsou z principu dost vhodne prave naopak pro velmi ztizene povetrnostni podminky (mlha, velmi intenzivni dest a snezeni), zde se naopak dobre uplatnuji svetla s nizsi barevnou teplotou, idealne kolem K3000, napr. ostre zluta (napr. PIAA Ion Crystal), ktera dobre doplni jasne bilou barvu HID (modra se jen zda, ale je to bila), a sviti extremne dole - proto mlhovky.
    Jinak si myslim, ze nepouzivat mlhovky napr. v huste mlze je ignorace (bez urazky) bezpecnosti. A to i v pripade, ze mam HID (napr. xenony), ba NAOPAK!
    Staci si udelat maly test - kdyz jedu v huste mlze, tak staci sledovat auta v protismeru, z jake vzdalenosti je uvidim, garantuji Ti, ze auta s rozvicenymi mlhovkami uvidis podstatne drive, nez bez nic, zejmena u starsich vozu. O zadni mlhovce snad ani neni treba mluvit.
    Ne nadarmo se nyni objevuji ruzne "Corner" funkce (napr. Mercedes, BMW, ale i Skoda Roomster), ktere umi mazane mlhovky vyuzit pri prujezdu ostrou zatackou - nahrada natacecich svetel.
    Vyuzije se informaci z ESP, kde je mj. i natoceni volantu, a automaticky to pri prujezdu takovou zatackou rozsviti jinak zhasnutou mlhovku, a zase ji pote zhasne, coz pomuze orientaci v zatacce. Pouziva se i u aut s xenony... :D
  • 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 05.01.07  00:04

    « Bez nadpisu

    Ale jo, normálním světlům možná mlhovky pomůžou, to připouštím a nemůžu posoudit, pač mám xenony a s touhle kombinací první a jedinou zkušenost. V tomhle případě jsou tam však mlhovky fakt zbytečný. Xenony mají do šířky tak velký záběr, že k tomu mlhovky nemají co přidat. Jediné, co přisvítí navíc, je prostor cca 5 m před levou polovinou auta, kde teprve začíná (aspoň mně..) hlavní osvit xenonů (ne ale, že by tam byla tma a to světlo tam chybělo..). Tenhle doplňkový efekt nicméně nic neřeší a ničemu nepomůže. Vyzkoušel jsem to i za lautr mlíka. Takže já je vozím zbytečně. Proto mě zarazila potřeba Jarodova kámoše svítit mlhovkami u eresa, kam se xenony dávají standardně.
    Co mně vadí, jsou mlhovky neseřízené a šoféři, kteří s nimi svítí i třeba jen za deště, ve tmě, kdy se silnice leskne a ta hradba světla oslňuje i při seřízených světlech. Když na ně pak člověk blikne dálkovými, většinou nic nepochopí, cítí se neprávem osočeni a bliknutí opáčí.
    Další kapitolou jsou mlhovky zadní. Když je mlíko, prosím. Spousta lidí je ale zapomíná zapnuté a jet za někým takovým v koloně je za trest - v případě, že se jedná o auto, kterému svítí extrémně intenzivně. Jako třeba u Favoritů. Tam se daly použít jako docela účinný plašič proti sveřepým lepičům na zadek. Jet za ním ale třeba i s odstupem 30 - 40 m, toť pořád fialový hnus.
    Mitsi:
    já jsem si kdysi do Š 130 sám osobně namontoval takový šikovný cyklovač stěračů. Žádné pevně nastavené intervaly, jako v těhle nabušených OII. Cyklus to mělo takový jakože "adaptivní", určovaný ručně. Pamatovalo si to poslední interval mezi setřeními, které určil strojník pohybem páčky dle své potřeby, vyplývající z intenzity deště či mrholení. Do další ruční změny ho to do umdlení opakovalo. Dobrá myšlenka, což o to, akorát že to nějak celé umdlelo po relativně krátké době. Asi že to dělali hoši v rámci odborné výuky v nějakém učňáku Tesly, či kde, nebo použité polovodičové prvky měly ještě tu bolševickou kvalitu. Mluvím o tom proto, že do téhle akce, stejně jako třeba do instalace přídavných dálkových světel s dodatečnými spínacími relátky, jsem se ještě pustil. Dneska, v OII, jak píšeš, že prý mžikový spínač - tak to já teda ani ťuk. Ty zřejmě jo, děláš do toho, proč ne. Co ale tihle měniči ve značkových servisech, co neudělají mimo fabrické klišé krok stranou? Vždyť už jsi na to odpověděl níže..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.01.07  20:43

    « Re: Mlhofky

    Bych ty mlhovky zas tak nepodceňoval, za prosinec 2x jsem jel v hluboké noci OVA-HK horní cestou (přes Šumperk) a podvakrát tam byla místy mlha jak prase (Rýmařov, Klepáčov, Suchák). Jel jsem se zapnutýma mlhovkama, nadával jsem, že se vleču a když jsem se podíval na tachometr tak tam bylo 60-70. Ono to jaksi svití nějak rozplizle do stran a tam jakoby vystoupí okolní terén (krajnice, čára, patníky). Tak podle toho se nějak na tý silnici udržím. Zase na druhou stranu nemám xenony, tak nevím jak se to kouká s nima. Taky bych řekl, že to je znatelně lepší než u OI (kterou jsem jezdil v uplynulých letech).
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 04.01.07  20:23

    « Re: Re: Mlhofky

    @Blasio: S mlhovkama spolecne s xenony mas uplne pravdu - za poslednich 5 let jsem predni mlhovky (zadni obcas za mlhy zapnu, bych "nedostal navstevu") pouzil snad dvakrat.
    Sice na O I byly sdruzene, tedy s nulovym efektem, ale i na O II jsem se jaksi nedostal do takove kase, bych videl nejake zlepseni zapnutim mlhovek...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…