Octavia II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 08.10.05  09:17

    « Re: Odskakovanie

    Pravdepodobne preto je podvozok novej RS-y znizeny len o 12 mm (nie 15 ako u sportoveho podvozku pre beznu verziu) a prekvapivo sa znizila uzitocna hmotnost asi o 120 kg. To by mohlo v praxi znamenat, ze RS bude mat menej tuhe pruziny a ciste teoreticky sa uz to odskakovanie nebude konat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.10.05  00:26

    « Odskakovanie

    Zdravim, nebol som dlhsi cas pri PC. Zase sa tu rozoberala tema odskakovanie zadku, tak sa len pripojim k ostatnym, ktori toto pozorovali a vadi im to. Mame tam 17-ky so "sportovym" podvozkom a na priecnych nerovnostiach to nechutne skace von zo zakruty, je to pocitovo neprijemne. Bude to na 100% vlastnost zadnej napravy u O2 bez ohladu na pouzite kolesa alebo podvozok :?
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 07.10.05  21:46

    « Re: Re: Re: Olej do 2.O TDI vymeny po 15t

    Marios - vďaka za pochvalu. Aspon niekomu môj test pomohol.
    Merať zrýchlenie podľa tacho ale nie je najlepší nápad. Bežne tachometre už Škodovky premeriavajú tak o 10%. Ani podľa GPS sa zrýchlenie merať nedá, lebo GPS má zase pomerne veľké opozdenie. Takže asi by som si podľa tej GPS premeral tachomete a zrýchlenie by som už potom meral podľa tacho, ale samozrejme by som musel vedieť, kde je na tacho tých skutočných 100 km/h. Ideálne by som nastavil na MAXIdot to pípnutie pri nejakej rýchlosti a to by bol impulz pre zastavenie stopiek. Ale asi nemáš MAXIdot. Alebo áno?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.05  19:49

    « Re: Re: Olej do 2.O TDI vymeny po 15t

    Já mám O2 1.9TDI a interval QG1, tzn. že musím měnit olej po 15 000 km ? Pak nechápu proč tam musím dával long life 506 01 ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.10.05  15:34

    « 1,9 TDI a vibrace

    Nemáte někdo zkušenost s vibrací u TDI. Při zrychlení z cca 1500 ot motor zavibruje, je to zřetelně poznat - na volantu, přes sedačku. Že bych to měl zrychlovat raději při vyšších otáčkách nad 1500 ot (více to točit). Stává se to např u zrchlení na trojku z nižších otáček. Čím by to mohlo být. :roll:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.10.05  07:07

    « Re: Re: Súpis

    Diamant : Ahoj ja vim ze jsi testoval i 1.6 FSI. Mimochodem tvuj clanek s 1.6 FSI jsem cetl jako jeden z prvnich vubec na netu, kdyz jsem uvazoval do jakeho motoru mam jit. V te dobe (duben-kveten 05) na netu moc recenzi 1.6 FSI nebylo :-) Jinak ano meril jsem to pomoci tachometru ty hodnoty pruzneho zrychleni z 60 na 100, z 60 na 120 a z 80 na 120. Bylo to ve dvou lidech (prytelkyne mela stopky) a s plnou nadrzi >:D takze taky nejaky to kilo navic. Podmínky byly docela idealni, rovna cesta, bezvetri, "celkem kvalitni" asfalt. zrychleni z 60 na 100 na 3° = 6,1s , z 60 na 120 na 3° = 8,8s , z 80 na 120 si nepamatuju z hlavy, tak napisu jindy, ale vim ze to bylo neco pod 9 sekund a bylo to na 4°
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 06.10.05  23:06

    « Re: Olej do 2.O TDI vymeny po 15t

    Passat:
    Ještě upřesnění. Když jsem mluvil o 1. náplni oleje v OII, měl jsem samozřejmě na mysli 2,0 TDI, na kterou se ptáš.
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 06.10.05  23:03

    « Re: Olej do 2.O TDI vymeny po 15t

    Passat:
    Ty oleje se tady už nařešily až až. Podívej se do historie. Kdysi jsem tu uváděl, po dotazu přímo na Shellu, označení jejich 2 aktuálních olejů pro obě specifikace - na 15 000 km, i longlife. Na internetu není na jejich stránkách ani jeden z těch dvou, od kterých mně poslala 1. paní, na kterou jsem tam narazil, jakési katalogové listy.
    Stejně tak se tu snad vysvětlilo, jak je to s první náplní od výrobce a servisními intervaly QG1 a QG2. Bylo tu z toho blázen víc lidí, ale myslím, že se to vysvětlilo.
    Závěr byl ten, že OII má z výroby longlife a pokud je PP nastaven na 15000 km (t.j. QG2), je to chyba. Buď u výrobce, nebo u prodejce. Chceš měnit olej po 15000 km. Ptám se proč?
    PS. dal jsem si tu práci a našel jsem svůj příspěvek, kde ty Shell oleje uvádím. Je to na stránce 16, tak se tam, čoveče, podívej.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.10.05  22:41

    « Olej do 2.O TDI vymeny po 15t

    Jakyý olej do Octavie II., TDI 2.O vymena po 15 000, km??? Ja nasel pouze podle norem Castrol 505 01 tak se dokonce ten olej jmenuje! temi cislicemi. Kdyz otevru víko kufru u sve Octavie II, 2.O TDI tak na ramu narazniku je nalepka( doporucujeme Shell Helix ale nikde nevidim u Shell olejů specifikaci 505 01 toz sem z toho blazen :roll: Ze by byl zatim jen jeden olej primo pro tyto PD motory (dle doporuceni i podle servisni knizky 505 01 specifikace onen Castrol? Poradte :idea:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.10.05  22:10

    « Re: Re: Re: Re: Súpis

    Zkoušel, všude vysokoktany prostě nejsou. Úbytek výkonu je trochu znát, ale samozřejmě to není podstatné. Osobně u většiny aut pociťuju rozdíly v benzínech, takže mi lehká změna chování a zvuku nepřišla ničím zvláštní - opačným směrem to jde i u motorů s předepsanou 91/95. Spotřebu takhle nehlídám, rozdíl tam bude, ale imho obvyklý - kolem 0.5 litru, takže v úrovni, která se lehce změní jinou manipulací s plynem :-) (vzhledem k předepsanému palivu a mému názoru na relativní nespolehlivost VW motorů se 4 až 5 ventilovými hlavami to pokud - není nutno - neškádlím, jenže já taky ten benzín neplatím ...)
    Mimochodem - pokud nezkoušeli, tak doporučuju majitelům 1.6MPI natočit tu 100+, na tom motoru je rozdíl oproti 95 subjektivně opravdu dost výrazný.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 06.10.05  21:51

    « Re: Re: Re: Súpis

    A neskúšal si tankovať Natural 95? Výrobca to umožňuje, keďže sa nepoužíva vrstvenie zmesi vo valci. Prípadne ako sa zmenil zvuk, výkon a spotreba. Ideálne by bolo testnúť nejakú trasu, ktorú jazdíš pravidelne. Raz to prejsť s N98 a druhý krát s N95 pri zhruba rovnakom štýle jazdy. To by bolo zaujímavé. Aj ja totiž poškuľujem práve po 2,0 FSI. Naftu rovnako nemusím.
    BTW: Aj ja uznávam radové 6-valce od BMW (hlavne ten pripravovaný 3,0i biturbo bude super), ale taktiež BMW nemusím.
  • « 00 Reagovat !

    foto rest

    rest 06.10.05  21:22

    « Re: Re: zadný nárazník

    Tak som si práskol 4 pivká a je mi to jedno.....teraz >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.10.05  20:16

    « Re: Re: Súpis

    Nutno předem říct, že neposuzuju ten motor v rámci koncernových produktů VW. Mám rád řadové šestiválce BMW (ale nemám rád BMW :-) ), absolutně miluju benzíny od Hondy. A ve světle Hondy je skutečně cokoliv od VW o světelné roky vzadu a já to tak prostě hodnotit musím. 2.0FSI jsem vzal proto, že jsem na to měl budget (je to služební) a nic lepšího v benzínu nebylo (a když si můžu vybrat, tak diesel pořád nemusím - nicméně pro toho, komu nafta problém nedělá imho bude lepší volba v 2.0TDI).
    Co se týče spotřeby - jezdím "normálně", takže je v pohodě, nijak zvlášť to nesleduju, tak snad jen některé modelové situace - Praha - Plzeň - Praha je volným tempem a lehkou nohou (cestovní rychlost 150 - 170, žádné podřazování, plné plyny a spol.) je pod 9l/100 km. Vyloženě "eko" ploužení se po volných okreskách 80-110 km/h je cca 6.5l/100 km. Přes Prahu se zácpami 12 - 13 l/100 km. Dlouhodobý průměr (než mi v servisu vyresetovali počítač) byl cca 9.5 l/100 km, přičemž se na něm podepisují celkem časté "studené" cca 10 km cesty do práce a z práce (i když bez zácpy), na druhou stranu mě nijak zvlášť nebere honit se po dálnici, myslím, že tahle spotřeba je "normální" - jsem zvyklý jezdit slušně, auto je skutečně poctivě zajížděné do 5000 km (jako vlastní :-) ), většinou beru Shell 100+. Auto je kupované začátkem roku.
    btw: přibyl nám nedávno 2.0TDI v kombíku a v absolutně maximální výbavě, tak až si trochu sedne a bude chvíle, tak to ještě projedu.
    btw2: jel jsem s načipovaným (a nějak lehce upraveným) FSI (128 kW na brzdě) a rozdíl byl docela znát, ale zvuk mi přišel horší (ale to je taky kus od kusu)
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 06.10.05  19:11

    « Re: Súpis

    karlos5 - super, ďalší benziňák! Potešilo by ma, keby si čo najviac napísal o motore (ako reaguje na plyn, či si ho neporovnával s TDi prípadne prečo si si ho vybral). A potom ma mimoriadne zaujíma spotreba. Môžeš dať nejakú priemernú. Ale poteším sa aj spotrebe na nejakú trasu (ak máš aj priemernú rýchlosť) prípadne či si neskúšal spotrebu pri ustálenej jazde trebárs 70-kou, 90-kou, 110-kou a 130-kou. Inak ja som jazdil s 2,0 FSI v Audi a tem mi ten motor pripadal práve veľmi kultivovaný, priebeh výkonu bol temer lineárny, ťahal už od nízkych otáčok a nepoľavoval až po obmedzovač. Približne to isté tvrdia aj novinári, tak ma prekvapili tvoje poznatky. Kedy si auto kupoval?
    karlos5 - aj ja som fanúšik béžového interiéru. Na Fabii som mal čierny a keď som ho vymenil za béžový, bol som omnoho spokojnejší. Na stredovom tuneli už nebolo vidno každú smietku, na dverách či plastoch pod sedadlom zase každý dotyk zaprášenej podrážky.
    Marios - a meral si to zrýchlenie iba podľa tachometra? Ak áno, tachometre u Škodoviek celkom solídne klamú.
    Marios - 2,0 FSI má aj 2 protibežné vyvažovacie hriadele, vďaka ktorým ten motor produkuje fakt minimum vibrácií. Jazdil som aj s 1,6 FSI - viď www.railweb.sk sekcia Škoda.
    tengler - a neuvažoval si o výmene žiaroviek za nejaké viac domodra? Možno by to čiastočne vyriešilo ten farebný rozdiel voči xenónom. Ja som síce odporca kadejakých tuningových či farebných žiaroviek, ale toto vidím ako opodstatnené.
    kvak - pozeral som do ETKY, tak prístrojový štít fakt stojí toľko. Konkrétne vyše 800 Eur.
    Passat_TDI - ak zaprší, tak na nejakom parkovisku skús na chvíľu škubnúť ručnou brzdou v zákrute a keď ustrelí zadok, tak ESP musí zasiahnuť. Ale chce to vyššiu rýchlosť. Budeš cítiť sekanie kolesa a kontrolka na prístrojovke by mala blikať.
    Mňa také oškrené miesta štvali aj neskôr. Takže som nárazník demontoval, krásne som poškodené miesta zaplnil farbou, nechal na slniečku vytvrdnúť a potom prebrúsil a rozleštil. Nie je to síce ako predtým (trochu to vidno), ale nekričí to tak, ako predtým. A hlavne to okrem času temer nič nestálo.
    Titanus - plnohodnotná kontrola tlaku v pneu je napríjklad u Audi. Na displeji palubného počítača sa zobrazí autíčko (ako u Octavie, keď sa otvoria dvere) a pri každom kolese vrátane rezervy je zobrazený tlak a teplota pneumatiky. Toto je podľa mňa plnohodnotná kontrola.
    Ešte by bolo zaujímavé vedieť, či sa to praskanie v rádiu pri štartovaní neodstráni tým novým FW.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.10.05  16:16

    « Bez nadpisu

    Karlos5: ty nemáš rád ošizenou kontrolu tlaku v pneu. Co je na ní ošizené?
    K repro: to mi příjde OK, vzpomenu li si na to z OI. Teda pro můj hluch.
    Kurnik, už mi to rádio luplo po páté, kolegovi to dělá taky. CO bue za 2 roky, až to bude po záruce. :'-(
    Diamant: díky za uznání kvalit 1,9 :)
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 06.10.05  15:37

    « Re: Re: Re: Re:

    A já myslel, že se tomuhle říká upgrade..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.10.05  15:29

    « Re: Re: Re:

    tengler: nevěděl bych to, kdyby - když se mi přes noc vybila ta baterka a dostal jsem se nakonec do servisu, tak po cca 1 a 1/2 hodině řekli, že je to spotřebou rádia (i když je vypnuté) a že o tom Škodovka ví a vydala nový firmware a že ho tam naflashují, proto to vím. Narozdíl od logiky věci se ovšem evidentně neflashuje pomocí CDčka, ale nějakým přístrojem - to vím taky, protože s ním měli problémy :roll: Chce se mi na Tvojí otázku odpovědět "ano, mohlo by to klidně takhle být, třeba skutečně už nová verze je".
    exup: stejné jako u počítačů (a další elektroniky) - je to přehrání nové verze obslužného softwaru.
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 06.10.05  15:27

    « Re: Re: zadný nárazník

    Lubos1 je můj člověk... :)
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 06.10.05  15:00

    « Re: zadný nárazník

    Skus pat tyzdnov pockat a potom zistis, ze ta to sere menej a menej. A potom sa na to vykasles. Neprides o peniaze a stat sa to moze znova, hlavne v husto obyvanych oblastiach.
    Mna to sralo asi 2 mesiace - niekto mi oskrel predny aj zadny naraznik a teraz mi je to jedno :)
  • 00 Reagovat !

    foto rest

    rest 06.10.05  14:34

    « zadný nárazník

    Tak práve dnes ráno som parkoval pri obchoďáku a pri návrate som zistil, že mi nejaký pako oškrel zadný nárazník >:-[] >:-[]
    Je to sice plast, ale aj tak ma to riadne sere :!:
    Koľko by som musel zacálovať keby som to chcel dať prestreknúť v servise? Robia to vôbec? ....v tomto sa neorientujem, poradte.
    Každý mi hovorí nech sa na to vyprdnem, ale keď je to kurwa vidiet na tej modrej metalíze >:-[]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…