Jaký malý vůz s automatickou převodovkou?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« To all
Vaše diskuze se rozvinula do oblasti, které už moc nerozumím - myslím, že servis (a tedy i výměnu kapaliny) mi na autě udělá školený mechanik, no a ten by přece měl vědět naprosto přesně, jakým způsobem... A kromě pravidelné kontroly hladiny ATF je třeba dát si pozor ještě na něco? Jinak jsou pro mě Vaše příspěvky dost inspirativní a hlavně poučné, takže všem díky. ;-) -
« Re: Výměna kapaliny
Mi to povídej, měl jsem tu Bravu 6 let, ale když jsem měnil ATF, tak jsem si dost dával pozor, kdo to bude dělat. Ono to není jak olej u motoru, jen vypustit, nechat chvíli okapat a nalít novou kapalinu. Musí se to dělat při zahřáté převodovce, snad nechat to puštěné chvíli "na sucho", aby vyteklo úplně všechno, kapalina musí mít správnou teplotu a musí se jí dát přesně.
V principu to je jednoduché, ale když se něco zanedbá, je to průser a převodovka jde do háje - to ti motor nebo klasická mechanická neudělá. Když ale jsou výměny dělané pořádně, tak to vydrží 4 auta:-)
A s jakou Bravou s automatem jsi jezdil? Neměla SPZ AHR xx xx? O ní bych měl doma komplet historii, současnému majiteli klidně předám. -
« Re:Viktor
U klasického automatu spočívá údržba v tom, že jednou za čas zkontroluješ hladinu (zásadně při nastartovaném motoru, předtím prořadit od P až na konec a nazpět) a jednou za určitou dobu (u nových auta je ten interval delší) se provde výměna ATF (Automatic trnasmission fluid) a filtru. I s prací bratru za 2000-3000,- Kč, pokud to nesou zloději...
Jak je to u cVT netuším,ale podle mě tam filtr není (u skůtru teda nejsou) a mění se jen olej (kapalina). -
« To Miii
Pokud bereš automat z pozice ovládání (tj. bez spojkového pedálu) a nikoliv z hlediska konstrukce, je to troufám si říct jedno. Každá konstrukce se sice chová poněkud jinak, už jsem to tu psal, (automat se třeba umí "plížit", ale v zásadě je to jedno).
Do úvahy připadají různá auta, evropská obvykle s robotizovanými převodovkami (klasická mechanika doplněná "skřítky", kteří šlapou na spojku a přehazují kvalty), ale najdeš i CVT nebo klasický automat, hlavně z Japonska a Koree. Dnes už je výběr dobrý a pokud chceš auto rychle, obvolej dealery, co mají na skladě - Citroën, Chevrolet, Fiat, Kia, Huyndai, Renault, Peugeot, Nissan, Honda (ale Jazz s automatem se k nám normálně nevozí), Mazda, Toyota, Smart, Mercedes, Opel, Ford, snad jsem na nikoho nezapomněl. Můžeš narazit na naprosto úžasné skladové auto nebo na nějakou předváděčku, podle stojí za to dát si tu práci a obvolat to.
Vyřadil bych jen celý koncern VW, jinak si nemyslím, že by nějaká firma měla problém (s automatem k malému motoru). Co mi uvízlo v hlavě, tak Renault ten systém má dost dobrý, Fiata vlastním (byť většího), záporné reakce jsem nezaznamenal na nikoho. Ale, jako vždy, není nad osobní zkušenost a alespoň krátkou projížďku. Auto kupuješ na delší dobu a musí vyhovovat tobě.
Některým robotikám může chvíli trvat, než přeřadí, ale je to spíš pocit - i ty nejpomalejší řadí rychleji než 95% řidičů. Mám Dualogic ve Fiatu Idea a spokojenost (ale automat v Bravě, to byla jiná káva...)
Souhlas s R.Barrichellem - klasický automat potřebuje slušný objem a automaty pro malé objemy do 2 litrů umí v podstatě jen jihovýchodní Evropa (Fiat Brava měl automat Aisin, t.č. ve Fordu Focus).
Údržba se nesmí zanedbat u žádného systému, musí se udělat včas a pořádně - jinak odejde. -
« Fiesta / Mazda 2
Robota ma v nabidce jeste take Ford Fiesta nebo sestricka Mazda 2. Nevim jak jsou na tom ceny ted, ale pred 2 lety kdyz jsem to zkoumal, tak se tyhle auta daly poridit ve slusny vybave (klima, 2xAB, ABS, atd + automat) za cca 400 tisic. Ted by to melo byt levnejsi. -
"-- skrytý --" 28.06.05 10:20
« Bez nadpisu
ja jsem mel 3 roky starou pandu s automatem. prevazne s tim jezdila manzelka po meste a okoli. spotreba 6,2 l/100. bohuzel jsem ji musel dat pryc (pandu) a koupili jsme si vetsi Multiplu s manualem. ale ta pandicka byla super. tehdy me stala 40 000,- pro mestsky provoz super auticko. nevim, jestli se i nova Panda dela s automatem, ale jestli ano, tak bude hodne draha. -
« To R.Barrichello
Co od toho čekám? Potřebuji denně jezdit do práce a z práce a pak takové ty běžné popojížďky, vidím to tak max. 1500km měsíčně. A jsem odjakživa opravdu poleno na klasickou manuální převodovku (abych byla přesnější, řadit umím dobře, ale rozjezdy jsou horší... špatné :-( ). Tak jsem zatoužila po automatu. Nic moc od toho neočekávám, jen se prostě dopravit z bodu A do bodu B. Je něco, co by jsi mi vyloženě nedoporučil?
To Mitsi: Na Kiu Picanto v automatu bych musela čekat 1/2 roku, už jsem se informovala. To se mi nechce, potřebuju auto co nejdřív... :( -
« Re: Miii
Tak to jó. U nových aut je toho na výběr víc. Ovšem tam už se nejedná (zvláště u těch nákupních tašek) často o klasickcý automat s hydrodynamickým měničem (Torque conventer), ale jsou tam robotizované převodvky nebo CVT (vlastně variátor jako u skůtru, něco podobného už měl hodně dávno DAF), samočinné spojky apod. Tam jde především o to vyzkoušet si co by ti vyhovovalo nejvíce a chce to vědět co od toho čekáš... -
« Re: Re: Jaký malý vůz s automatickou převodovkou?
Ale ano, ja myslim nove auto. Vim, ze u starsich jsou s aut. prev. trosku problémy. Nechci kupovat nic velkyho, jedno rodinne auto uz doma mame, jsem zena a proto shanim jen "nakupni tasku"...
Presto moc dekuji za reakci... :) -
« Re: Jaký malý vůz s automatickou převodovkou?
Hm, co suzuki Swift? Ale nečekj od toho žádný rychlík, Pokud je to klasický automat (hydrodynamický měnič) je idelání tak obsah 2-3 litry a výš....Dobrej byl ještě automat u Fiatu Brava 1,6 ale jinak ty kalsický automaty dost trága u menších aut. Ted se nebavíme o fungl nových autem a polosamočinných a robotizovaných převodovkách nebo CVT atd....Rozhodně jedny z těch méně dobrých jsou koncernové automaty od VW
K výměně: Nikdy ti nemůže vytéct vše - v měniči vždy něco zůstane, to bys musel tu púřevodvku celou rozebrat, pak ti vyteče vše. Taky v každým manuálu je kolik je náplň při naplnění (když to tam nalejou ve fabrice) a kolik je množství určené na výměnu. rozdíl může být třeba 3 litry. Důležitý je ten filtr, an ten řada lidí zapomínala a pak správná hladina.
Na sucho se to rozhdoně běžet nenechává a správnou teplotu mít nemůže, když se tam leje z flašky. V tom máš krapet zmatek :o)