Jaký malý vůz s automatickou převodovkou?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.06.05  18:26

    « Re: Re: Viktor

    Jasně, žádný extra problém to není, a to zvláště u moderních aut, které už mají filtr velmi podobný, jako filtr motorového oleje - tj. někde na plášti převodovky našroubovanou baňku. Právě u starších mašin, kde se musí sundavat olejová vana převodovky, aby se člověk dostal k filtru, je to o dost komplikovanější.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.06.05  16:34

    « Re: Viktor

    Zkazit se dá úplně všechno. Znám případy, kdy hoši nalili v serivisu méně, pak jeden kdy více a pak několik kdy nalili to co vyteklo zase zpět. Těch co nemělnili filtr je celá řada....Pak lidi nadávali že autoamty jsou hodně prochuvý, mno bodjet ne, při takovýchto "odborníkách". Jinak kromě těch úplně moderních aut se to u těch do roku tak 99 dá udělat běžně doma. Nevim jak na evropský a japonský vozy, ale na ameriky stačí koupit príslušné ATF (většinou Dexron II nebo III (pouze u chryslerů je to ATF+3 nebo ATF+4) a sadu filtru, ve kterém je fitr, tesnění a o-kroužek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.06.05  16:12

    « Re: Re: výměna ATF

    Něco od Koppa jsem si už také koupil. Je to vhodné akorát tak na poličku do knihovničky, pracovat se podle toho (povětšinou) nedá!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.06.05  15:26

    « To Miii

    Právě s tím školeným technikem může být potíž - vím o případu, kdy servis zrušil 2x automat gen. řediteli dovozce u jeho služebního auta. Málem přišli o pověření ta auta prodávat.
    Dnes už to snad problém nebude, těch autoamtů tu jezdí víc než před řekněme 5 lety. Vždycky je ale lepší, když tvoje auto nebude v republice jediné, na kterém se budou mechanici učit.
    A údržba - ty odvezeš auto po x kilometrech do servisu a oni mají předpis, co s tím mají udělat. Jde o to, aby to udělali dobře a pečlivě a aby na nic nezapomněli. jestli máš takový servis (a ještě lépe technika) je to významné plus pro značku, kterou opravuje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.06.05  15:13

    « Re: výměna ATF

    Omlouvám se za zmatek - ATF jsem nechával měnit někdy před 3 lety. Nejdříve jsem si myslel, že bych to zvládl sám, tak jsem rozumy čerpal mimojiné z knížky Opravy vozů Fiat Brava - je to celá edice formátu A4, tuším od nakladatelství Kopp. Fakt je ten, že tam dost upozorňovali na to, že celý postup je nutné přesně a bezpodmínečně dodržet.
    Ten postup si už přesně nepamatuju, ale každopádně jsem si z toho odnesl ten poznatek, že i tato výměna se dá zku... zkazit a že si na to musím najít někoho, kdo to udělá dobře. To se povedlo, autem jsem najel bez problémů dalších 30 tkm, než šlo pryč.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.06.05  09:21

    « Re: Miii

    Kromě pravidlené kontroly hladiny a dodržení intervalů výměny na nic. Akorát po každé výměně v servisu se kouknout pod auto jestli to neteče. Vím, jako rada ženě to zní divně,ale je to tak. Já bych těm servisům moc nevěřil, jistota je jistota. Za to kleknutí na zem člověk nic nedá.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.06.05  09:17

    « Re:viktor

    SPZ už si nepamatuji, jezdil jsem s tím asi 3 měsíce a nebyla moje ale půjčená....
    K výměně: Nikdy ti nemůže vytéct vše - v měniči vždy něco zůstane, to bys musel tu púřevodvku celou rozebrat, pak ti vyteče vše. Taky v každým manuálu je kolik je náplň při naplnění (když to tam nalejou ve fabrice) a kolik je množství určené na výměnu. rozdíl může být třeba 3 litry. Důležitý je ten filtr, an ten řada lidí zapomínala a pak správná hladina.
    Na sucho se to rozhdoně běžet nenechává a správnou teplotu mít nemůže, když se tam leje z flašky. V tom máš krapet zmatek :o)
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.06.05  09:09

    « To all

    Vaše diskuze se rozvinula do oblasti, které už moc nerozumím - myslím, že servis (a tedy i výměnu kapaliny) mi na autě udělá školený mechanik, no a ten by přece měl vědět naprosto přesně, jakým způsobem... A kromě pravidelné kontroly hladiny ATF je třeba dát si pozor ještě na něco? Jinak jsou pro mě Vaše příspěvky dost inspirativní a hlavně poučné, takže všem díky. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.06.05  08:51

    « Re: Re: Výměna kapaliny

    Viktor: A to jsi zjistil kde? Opravdu by mne zajímalo, co řekne automat na běh bez náplně... Kromě toho, obsah náplně z automatu nikdy úplně nevypustíš, tedy pokud ho zrovna nebudeš úplně rozebírat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.06.05  23:39

    « Re: Výměna kapaliny

    Mi to povídej, měl jsem tu Bravu 6 let, ale když jsem měnil ATF, tak jsem si dost dával pozor, kdo to bude dělat. Ono to není jak olej u motoru, jen vypustit, nechat chvíli okapat a nalít novou kapalinu. Musí se to dělat při zahřáté převodovce, snad nechat to puštěné chvíli "na sucho", aby vyteklo úplně všechno, kapalina musí mít správnou teplotu a musí se jí dát přesně.
    V principu to je jednoduché, ale když se něco zanedbá, je to průser a převodovka jde do háje - to ti motor nebo klasická mechanická neudělá. Když ale jsou výměny dělané pořádně, tak to vydrží 4 auta:-)
    A s jakou Bravou s automatem jsi jezdil? Neměla SPZ AHR xx xx? O ní bych měl doma komplet historii, současnému majiteli klidně předám.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.06.05  13:50

    « smart fortwo coupé

    smart fortwo coupé - pure 37 kW, 698 cm3 - 278 000 Kč včetně DPH
    [odkaz]
    [odkaz] (olomoucký dealer)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.06.05  13:44

    « Re:

    Jde to,ale musí to bejt dobře udělaný. U tý Bravy 1,6 (osobní zkušenost) to jelo solidně...
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.06.05  13:31

    « Bez nadpisu

    presne suhlasim s kolegami nizsie, "klasicky" automat teda ten s hydrodynamickym menicom by som v aute pod 2,0l objemu nechcel zazit, ono roztocit ten velky "mixer" :-) uz chce par zbytocnych koni
    do malych aut su najvhodnejsi naozaj roboti
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.06.05  13:05

    « Re:Viktor

    U klasického automatu spočívá údržba v tom, že jednou za čas zkontroluješ hladinu (zásadně při nastartovaném motoru, předtím prořadit od P až na konec a nazpět) a jednou za určitou dobu (u nových auta je ten interval delší) se provde výměna ATF (Automatic trnasmission fluid) a filtru. I s prací bratru za 2000-3000,- Kč, pokud to nesou zloději...
    Jak je to u cVT netuším,ale podle mě tam filtr není (u skůtru teda nejsou) a mění se jen olej (kapalina).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.06.05  11:41

    « To Miii

    Pokud bereš automat z pozice ovládání (tj. bez spojkového pedálu) a nikoliv z hlediska konstrukce, je to troufám si říct jedno. Každá konstrukce se sice chová poněkud jinak, už jsem to tu psal, (automat se třeba umí "plížit", ale v zásadě je to jedno).
    Do úvahy připadají různá auta, evropská obvykle s robotizovanými převodovkami (klasická mechanika doplněná "skřítky", kteří šlapou na spojku a přehazují kvalty), ale najdeš i CVT nebo klasický automat, hlavně z Japonska a Koree. Dnes už je výběr dobrý a pokud chceš auto rychle, obvolej dealery, co mají na skladě - Citroën, Chevrolet, Fiat, Kia, Huyndai, Renault, Peugeot, Nissan, Honda (ale Jazz s automatem se k nám normálně nevozí), Mazda, Toyota, Smart, Mercedes, Opel, Ford, snad jsem na nikoho nezapomněl. Můžeš narazit na naprosto úžasné skladové auto nebo na nějakou předváděčku, podle stojí za to dát si tu práci a obvolat to.
    Vyřadil bych jen celý koncern VW, jinak si nemyslím, že by nějaká firma měla problém (s automatem k malému motoru). Co mi uvízlo v hlavě, tak Renault ten systém má dost dobrý, Fiata vlastním (byť většího), záporné reakce jsem nezaznamenal na nikoho. Ale, jako vždy, není nad osobní zkušenost a alespoň krátkou projížďku. Auto kupuješ na delší dobu a musí vyhovovat tobě.
    Některým robotikám může chvíli trvat, než přeřadí, ale je to spíš pocit - i ty nejpomalejší řadí rychleji než 95% řidičů. Mám Dualogic ve Fiatu Idea a spokojenost (ale automat v Bravě, to byla jiná káva...)
    Souhlas s R.Barrichellem - klasický automat potřebuje slušný objem a automaty pro malé objemy do 2 litrů umí v podstatě jen jihovýchodní Evropa (Fiat Brava měl automat Aisin, t.č. ve Fordu Focus).
    Údržba se nesmí zanedbat u žádného systému, musí se udělat včas a pořádně - jinak odejde.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.06.05  11:29

    « Fiesta / Mazda 2

    Robota ma v nabidce jeste take Ford Fiesta nebo sestricka Mazda 2. Nevim jak jsou na tom ceny ted, ale pred 2 lety kdyz jsem to zkoumal, tak se tyhle auta daly poridit ve slusny vybave (klima, 2xAB, ABS, atd + automat) za cca 400 tisic. Ted by to melo byt levnejsi.
  • 00 Reagovat !

    foto pallas

    pallas 28.06.05  11:07

    « A co Citroen C3 Sensodrive?

    Citroen C3 ma celkom vydarenu automaticku prevodovku. A keby bola C3 velka a stacili by len 2 dvere, tak potom C2.
    VTR: tusim sme odpisali v tej istej chvili :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.06.05  11:06

    « Bez nadpisu

    ja osobne mam Citroen C2 VTR s robotizovanou (automatickou) prevodovkou, toto uz sice pri tej vybave a motore nie je nakupna taska, ale pokial viem SensoDrive sa da objednat aj u slabsich motorov
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.06.05  10:51

    « Twingo?

    Co Renault Twingo? Překvapuje mě, že se stále ještě dělá ... ale je to sympatické autíčko.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.06.05  10:20

    « Bez nadpisu

    ja jsem mel 3 roky starou pandu s automatem. prevazne s tim jezdila manzelka po meste a okoli. spotreba 6,2 l/100. bohuzel jsem ji musel dat pryc (pandu) a koupili jsme si vetsi Multiplu s manualem. ale ta pandicka byla super. tehdy me stala 40 000,- pro mestsky provoz super auticko. nevim, jestli se i nova Panda dela s automatem, ale jestli ano, tak bude hodne draha.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…