Jaký malý vůz s automatickou převodovkou?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Fiat
Jak všichni jistě ví, Fiat je přeborníkem v inovacích a do svých aut dodává několik druhú automatických převodovek. Jako jediný dodává robotizovanou převodovku Selespeed.Je to běžná převodovka, ale řízená počítačem a pedálem plynu a také zcela unikátní bezporuchovou robotikou, je možné ho ovládat plynem nebo ve stylu F1 za volantem nebo zmáčnutím tlačítka automat, který podřazuje z meziplynem a řadí rychlostí zkušeného řidiče jako řadící pákou. Fiat Panda je momentálně zcela bezporuchový vůz a láme čísla prodejů po celé Evropě,fabrika nestačí vyrábět, každý den se vyrobí 1230 ks. Panda je nejlepší volba. -
« To Viktor
Jsem ráda, že jsi vlastník Fiatu - pak vůči němu jistě nejsi předpojatý a mohl bys mi napsat svůj názor na Pandu v automatu - to je totiž druhá alterantiva mého rozhodnutí...
Nechám si poradit, nějak se mi nechce s tou Corsou smířit, nejsem z ní nadšená tak, jak bych si to představovala s vidinou nového auta :-( působí na mě tak nějak "studeně", německy... -
« To Mii: Výsledek
O té Corsy mi přišlo, že jí proces řazení trvá trochu déle, ale fakt je ten, že jsem si jí zkoušel dávno při uvedení EasyTronicu na trh a od té doby s tím nejspíš něco provedli.
Na Opely se někdo dívá skrz prsty, ale nevím o nikom, kdo by s ním měl problémy - bavím se o autech, u nichž byly prokazatelně prováděny všechny servisní zásahy, ne o autech, u nichž kus historie chybí. Tedy až na jednu výjimku - to auto mělo najeto cca 5 000 km a třetí čidlo oleje. Tehdy se jednalo o jeden z prvních kusů nové Astry v ČR (tj. dnešní Astra Classic), ale takové problémy najdeš všude. Když jsem si na 3 dny půjčil Merivu, tak jsem na ní jako vlastník Fiatu Idea nenechal nit suchou (hlavně šlo o určité "nedotaženosti" u Merivy), ale v žádné případě se nejednalo o špatné auto.
A že máš o kousek větší auto - na provozních nákladech podle mě moc neušetříš. -
"-- skrytý --" 04.07.05 09:39
« Re: Re: Re: tiptronic
Přesně tak! Např. neznám lepší automat, než je v Hondě Accord: sice má rovněž tiptronic, ale v plně automatickém režimu to funguje všechno jaksi lépe, rychleji, přirozeněji. Chce to jen umět zacházet s pedálem plynu. Zato automat třeba v Audi A4 je úplná katastrofa! Nemít tiptronic, nedá se s ním jezdit! -
"-- skrytý --" 01.07.05 18:35
« Re: Re: tiptronic
to Mitsi: tak tak...mam ten jakoby manualni rezim v M6 2.3..vlastne bych ho nepotreboval, ta almara tak nadherne radi na pokyn plynu, staci se to jen naucit. Ale nekdy je fajn si ten kvalt predem pripravit a necekat az na plyn pak smekam vsemu co mi umozni manualne davat kvalty.
jinak k tem malym automatum, co takhle ten variator on Nissanu? N-CVT?..tak se to jmenovalo v Micre? Jezdil jsem s tim a bylo to fajn... nevim jestli to nema nejaky mouchy ale me se to libilo. -
"-- skrytý --" 01.07.05 17:22
« Re: tiptronic
Právě naopak! Automat si přece nekupuji proto, abych musel řadit - byť v tomto případě spíše "tiptronikovat". Jenže "koncernové" automaty jsou dost špatné na to, abych se bez tiptroniku neobešel...
Takže když "koncernový" automat, pak jedině s tiptronikem! Jenže není pak už lepší koupit si rovnou manuál?! -
"-- skrytý --" 01.07.05 12:30
« Re: Re: koncernový tiptronic
Tiptronic je pouze několik v paměti ŘJ klasického automatu předprogramovaných režimů / jakýchsi převodových poměrů, resp. kvaltů, které blokují mode "full auto" fungující v poloze "D" ("drive") voliče. Jde jen o jakousi softwarovou nástavbu klasického automatu s hydrodynamickým měničem momentu. -
« Re: koncernový tiptronic
Tiptronic od VW není robot a nevím o tom, že by VW "robotiku dělal". Pod jediným marketingovým názvem se však skrývá řada převodovek a osobně jsem si jistý jen u modelů pro benzínové motory 1.4 a 1.6 + diesely 1.9 TDI - to jsou klasické automaty a zejména ten k 1.4, co se dává do Fábií, není nic moc. Na druhou stranu, udělat rozumný automat k malému motoru (řekněme do 2 litrů) fakt není sranda a na světě to umí málokdo - třeba Aisin (Jap.)
A nekamenujte mě, jestli se pletu:-) -
« Re: Mitsi
Hmmm, až je jeden kapku dost podstanej detail - u řady novějších mašin se musi provést výmaz pomocí diagnostiky a tu jaksi doma nikdo nemá. U starších povolíš několik šroubů u vany, počkáš až to přestane vytékat, pak povolíš zbytek, odendáš starý tesnění, vyndáš starej filtr, otřeš nečistoty a bordel, nandáš novej filtr, na očištěné víko dáš nový tesnění (může se namáznout i speciální sračkou - někdo to dělá, někdo ne) a nandáš, a zašroubuješ. Naleješ požadované množství, nastartuješ, prořadíš, zkotroluješ množstí, projedeš, koukneš jestli to neteče, případně dotáhneš sřouby....Hotovo. Žádná věda. -
"-- skrytý --" 29.06.05 18:26
« Re: Re: Viktor
Jasně, žádný extra problém to není, a to zvláště u moderních aut, které už mají filtr velmi podobný, jako filtr motorového oleje - tj. někde na plášti převodovky našroubovanou baňku. Právě u starších mašin, kde se musí sundavat olejová vana převodovky, aby se člověk dostal k filtru, je to o dost komplikovanější. -
« Re: Viktor
Zkazit se dá úplně všechno. Znám případy, kdy hoši nalili v serivisu méně, pak jeden kdy více a pak několik kdy nalili to co vyteklo zase zpět. Těch co nemělnili filtr je celá řada....Pak lidi nadávali že autoamty jsou hodně prochuvý, mno bodjet ne, při takovýchto "odborníkách". Jinak kromě těch úplně moderních aut se to u těch do roku tak 99 dá udělat běžně doma. Nevim jak na evropský a japonský vozy, ale na ameriky stačí koupit príslušné ATF (většinou Dexron II nebo III (pouze u chryslerů je to ATF+3 nebo ATF+4) a sadu filtru, ve kterém je fitr, tesnění a o-kroužek. -
« To Miii
Právě s tím školeným technikem může být potíž - vím o případu, kdy servis zrušil 2x automat gen. řediteli dovozce u jeho služebního auta. Málem přišli o pověření ta auta prodávat.
Dnes už to snad problém nebude, těch autoamtů tu jezdí víc než před řekněme 5 lety. Vždycky je ale lepší, když tvoje auto nebude v republice jediné, na kterém se budou mechanici učit.
A údržba - ty odvezeš auto po x kilometrech do servisu a oni mají předpis, co s tím mají udělat. Jde o to, aby to udělali dobře a pečlivě a aby na nic nezapomněli. jestli máš takový servis (a ještě lépe technika) je to významné plus pro značku, kterou opravuje. -
« Re: výměna ATF
Omlouvám se za zmatek - ATF jsem nechával měnit někdy před 3 lety. Nejdříve jsem si myslel, že bych to zvládl sám, tak jsem rozumy čerpal mimojiné z knížky Opravy vozů Fiat Brava - je to celá edice formátu A4, tuším od nakladatelství Kopp. Fakt je ten, že tam dost upozorňovali na to, že celý postup je nutné přesně a bezpodmínečně dodržet.
Ten postup si už přesně nepamatuju, ale každopádně jsem si z toho odnesl ten poznatek, že i tato výměna se dá zku... zkazit a že si na to musím najít někoho, kdo to udělá dobře. To se povedlo, autem jsem najel bez problémů dalších 30 tkm, než šlo pryč. -
« Re: Miii
Kromě pravidlené kontroly hladiny a dodržení intervalů výměny na nic. Akorát po každé výměně v servisu se kouknout pod auto jestli to neteče. Vím, jako rada ženě to zní divně,ale je to tak. Já bych těm servisům moc nevěřil, jistota je jistota. Za to kleknutí na zem člověk nic nedá.