Jaký malý vůz s automatickou převodovkou?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re: Re: Corsa vs. Panda
Malé auto je malé. Jeho bezepčnost se nemůže rovnat velkému. At je sebelepší. Každého rozhodnutí. Ono nemusíš bourat do tatrovky, ono stačí srážka např. Punta a MB řady S nebo takovej Lincoln Town car či velkej offroad....Metry a objem (motoru) ničím nenahradíš, stará pravda. -
« Re: Corsa vs. Panda
Panda v crash-testu prohrává hlavně při bočním nárazu - při čelní ten rozdíl není tak velký. Jinak obě tato auta jsou v katogorii Superminis, takže nároky by měly být stejné.
BTW, jinak je stejně nejdůležitější dávat bacha a jezdit opatrně - bohužel, při čelním nárazu s tatrou tě ani 5 hvězdiček nezachrání. -
« Re: To Miii
V Pandě jsem neseděl a nejel jsem s ní, takže nemůžu sloužit. Na stránce www.stilo.org najdeš i české fórum věnované Pandě, takže tam se o ní můžeš dozvědět víc. Dualogic mám v Idee a nestěžuji si (i když klasický automat je lepší), do Pandy se nejspíš dává jiná verze systému. Jinak osobně mě Panda oslovuje víc než Corsa, marná sláva. -
lorenzlubos 07.07.05 16:37
« Corsa vs. Panda
crash-test Euro-NCAP:
Panda ***
Corsa ****
Vraj sa v testoch Euro-NCAP zohladnuje aj kategoria auta, co sice nie je podla mna dobre, ale v tomto pripade este vacsi argument pre Corsu, nakolko Panda patri do kategorie nizsej na ktoru zrejme kladu mensie naroky pri Euro-NCAP. Keby sa hviezdicky udelovali v absolutnej rovine, bol by rozdiel mozno este vacsi.
Corsa ma velmi dobry podvozok a presne riadenie.
Panda je vsak zrejme lacnejsia a nepopieram, ze je fakt dobra.
Treba ju vsak skor porovnavat s Oplom Agila a nie Corsou.
To by bolo zaujimavejsie rozhodovanie. -
« Re: Fiat
Jak všichni jistě ví, Fiat je přeborníkem v inovacích a do svých aut dodává několik druhú automatických převodovek. Jako jediný dodává robotizovanou převodovku Selespeed.Je to běžná převodovka, ale řízená počítačem a pedálem plynu a také zcela unikátní bezporuchovou robotikou, je možné ho ovládat plynem nebo ve stylu F1 za volantem nebo zmáčnutím tlačítka automat, který podřazuje z meziplynem a řadí rychlostí zkušeného řidiče jako řadící pákou. Fiat Panda je momentálně zcela bezporuchový vůz a láme čísla prodejů po celé Evropě,fabrika nestačí vyrábět, každý den se vyrobí 1230 ks. Panda je nejlepší volba. -
« To Viktor
Jsem ráda, že jsi vlastník Fiatu - pak vůči němu jistě nejsi předpojatý a mohl bys mi napsat svůj názor na Pandu v automatu - to je totiž druhá alterantiva mého rozhodnutí...
Nechám si poradit, nějak se mi nechce s tou Corsou smířit, nejsem z ní nadšená tak, jak bych si to představovala s vidinou nového auta :-( působí na mě tak nějak "studeně", německy... -
« To Mii: Výsledek
O té Corsy mi přišlo, že jí proces řazení trvá trochu déle, ale fakt je ten, že jsem si jí zkoušel dávno při uvedení EasyTronicu na trh a od té doby s tím nejspíš něco provedli.
Na Opely se někdo dívá skrz prsty, ale nevím o nikom, kdo by s ním měl problémy - bavím se o autech, u nichž byly prokazatelně prováděny všechny servisní zásahy, ne o autech, u nichž kus historie chybí. Tedy až na jednu výjimku - to auto mělo najeto cca 5 000 km a třetí čidlo oleje. Tehdy se jednalo o jeden z prvních kusů nové Astry v ČR (tj. dnešní Astra Classic), ale takové problémy najdeš všude. Když jsem si na 3 dny půjčil Merivu, tak jsem na ní jako vlastník Fiatu Idea nenechal nit suchou (hlavně šlo o určité "nedotaženosti" u Merivy), ale v žádné případě se nejednalo o špatné auto.
A že máš o kousek větší auto - na provozních nákladech podle mě moc neušetříš. -
"-- skrytý --" 04.07.05 09:39
« Re: Re: Re: tiptronic
Přesně tak! Např. neznám lepší automat, než je v Hondě Accord: sice má rovněž tiptronic, ale v plně automatickém režimu to funguje všechno jaksi lépe, rychleji, přirozeněji. Chce to jen umět zacházet s pedálem plynu. Zato automat třeba v Audi A4 je úplná katastrofa! Nemít tiptronic, nedá se s ním jezdit! -
"-- skrytý --" 01.07.05 18:35
« Re: Re: tiptronic
to Mitsi: tak tak...mam ten jakoby manualni rezim v M6 2.3..vlastne bych ho nepotreboval, ta almara tak nadherne radi na pokyn plynu, staci se to jen naucit. Ale nekdy je fajn si ten kvalt predem pripravit a necekat az na plyn pak smekam vsemu co mi umozni manualne davat kvalty.
jinak k tem malym automatum, co takhle ten variator on Nissanu? N-CVT?..tak se to jmenovalo v Micre? Jezdil jsem s tim a bylo to fajn... nevim jestli to nema nejaky mouchy ale me se to libilo. -
"-- skrytý --" 01.07.05 17:22
« Re: tiptronic
Právě naopak! Automat si přece nekupuji proto, abych musel řadit - byť v tomto případě spíše "tiptronikovat". Jenže "koncernové" automaty jsou dost špatné na to, abych se bez tiptroniku neobešel...
Takže když "koncernový" automat, pak jedině s tiptronikem! Jenže není pak už lepší koupit si rovnou manuál?! -
"-- skrytý --" 01.07.05 12:30
« Re: Re: koncernový tiptronic
Tiptronic je pouze několik v paměti ŘJ klasického automatu předprogramovaných režimů / jakýchsi převodových poměrů, resp. kvaltů, které blokují mode "full auto" fungující v poloze "D" ("drive") voliče. Jde jen o jakousi softwarovou nástavbu klasického automatu s hydrodynamickým měničem momentu. -
« Re: koncernový tiptronic
Tiptronic od VW není robot a nevím o tom, že by VW "robotiku dělal". Pod jediným marketingovým názvem se však skrývá řada převodovek a osobně jsem si jistý jen u modelů pro benzínové motory 1.4 a 1.6 + diesely 1.9 TDI - to jsou klasické automaty a zejména ten k 1.4, co se dává do Fábií, není nic moc. Na druhou stranu, udělat rozumný automat k malému motoru (řekněme do 2 litrů) fakt není sranda a na světě to umí málokdo - třeba Aisin (Jap.)
A nekamenujte mě, jestli se pletu:-) -
« Re: Mitsi
Hmmm, až je jeden kapku dost podstanej detail - u řady novějších mašin se musi provést výmaz pomocí diagnostiky a tu jaksi doma nikdo nemá. U starších povolíš několik šroubů u vany, počkáš až to přestane vytékat, pak povolíš zbytek, odendáš starý tesnění, vyndáš starej filtr, otřeš nečistoty a bordel, nandáš novej filtr, na očištěné víko dáš nový tesnění (může se namáznout i speciální sračkou - někdo to dělá, někdo ne) a nandáš, a zašroubuješ. Naleješ požadované množství, nastartuješ, prořadíš, zkotroluješ množstí, projedeš, koukneš jestli to neteče, případně dotáhneš sřouby....Hotovo. Žádná věda.