Jaký malý vůz s automatickou převodovkou?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.07.05  11:25

    « Re: Re: Re: Corsa vs. Panda

    Malé auto je malé. Jeho bezepčnost se nemůže rovnat velkému. At je sebelepší. Každého rozhodnutí. Ono nemusíš bourat do tatrovky, ono stačí srážka např. Punta a MB řady S nebo takovej Lincoln Town car či velkej offroad....Metry a objem (motoru) ničím nenahradíš, stará pravda.
  • « 00 Reagovat !

    foto lorenzlubos

    lorenzlubos 07.07.05  17:43

    « Re: Re: Corsa vs. Panda

    Aj tak by som porovnaval radsej takto:
    Agila-Panda
    Corsa-Punto
    To je akoby som sa rozhodoval medzi BMW "5" a Mercedesom C, nie?
    A predsa len nie kazdy naraz je s Tatrovkou... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.07.05  17:38

    « Re: Corsa vs. Panda

    Panda v crash-testu prohrává hlavně při bočním nárazu - při čelní ten rozdíl není tak velký. Jinak obě tato auta jsou v katogorii Superminis, takže nároky by měly být stejné.
    BTW, jinak je stejně nejdůležitější dávat bacha a jezdit opatrně - bohužel, při čelním nárazu s tatrou tě ani 5 hvězdiček nezachrání.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.07.05  17:28

    « Re: Re: Menec

    Taky mě to napadlo >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.07.05  17:28

    « Re: To Miii

    V Pandě jsem neseděl a nejel jsem s ní, takže nemůžu sloužit. Na stránce www.stilo.org najdeš i české fórum věnované Pandě, takže tam se o ní můžeš dozvědět víc. Dualogic mám v Idee a nestěžuji si (i když klasický automat je lepší), do Pandy se nejspíš dává jiná verze systému. Jinak osobně mě Panda oslovuje víc než Corsa, marná sláva.
  • 00 Reagovat !

    foto lorenzlubos

    lorenzlubos 07.07.05  16:37

    « Corsa vs. Panda

    crash-test Euro-NCAP:
    Panda ***
    Corsa ****
    Vraj sa v testoch Euro-NCAP zohladnuje aj kategoria auta, co sice nie je podla mna dobre, ale v tomto pripade este vacsi argument pre Corsu, nakolko Panda patri do kategorie nizsej na ktoru zrejme kladu mensie naroky pri Euro-NCAP. Keby sa hviezdicky udelovali v absolutnej rovine, bol by rozdiel mozno este vacsi.
    Corsa ma velmi dobry podvozok a presne riadenie.
    Panda je vsak zrejme lacnejsia a nepopieram, ze je fakt dobra.
    Treba ju vsak skor porovnavat s Oplom Agila a nie Corsou.
    To by bolo zaujimavejsie rozhodovanie.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.07.05  16:13

    « Re: Menec

    Pěkné, můžeš jít dělat do amrketingového odd. Fiatu a psát tam reklamní brožurky. Teda jestli už tam neděláš :o) Sorry, ale fakt mi to přišlo jak z letáčku....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.07.05  22:00

    « Re: Fiat

    Jak všichni jistě ví, Fiat je přeborníkem v inovacích a do svých aut dodává několik druhú automatických převodovek. Jako jediný dodává robotizovanou převodovku Selespeed.Je to běžná převodovka, ale řízená počítačem a pedálem plynu a také zcela unikátní bezporuchovou robotikou, je možné ho ovládat plynem nebo ve stylu F1 za volantem nebo zmáčnutím tlačítka automat, který podřazuje z meziplynem a řadí rychlostí zkušeného řidiče jako řadící pákou. Fiat Panda je momentálně zcela bezporuchový vůz a láme čísla prodejů po celé Evropě,fabrika nestačí vyrábět, každý den se vyrobí 1230 ks. Panda je nejlepší volba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.07.05  11:16

    « To Viktor

    Jsem ráda, že jsi vlastník Fiatu - pak vůči němu jistě nejsi předpojatý a mohl bys mi napsat svůj názor na Pandu v automatu - to je totiž druhá alterantiva mého rozhodnutí...
    Nechám si poradit, nějak se mi nechce s tou Corsou smířit, nejsem z ní nadšená tak, jak bych si to představovala s vidinou nového auta :-( působí na mě tak nějak "studeně", německy...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.07.05  10:48

    « To Mii: Výsledek

    O té Corsy mi přišlo, že jí proces řazení trvá trochu déle, ale fakt je ten, že jsem si jí zkoušel dávno při uvedení EasyTronicu na trh a od té doby s tím nejspíš něco provedli.
    Na Opely se někdo dívá skrz prsty, ale nevím o nikom, kdo by s ním měl problémy - bavím se o autech, u nichž byly prokazatelně prováděny všechny servisní zásahy, ne o autech, u nichž kus historie chybí. Tedy až na jednu výjimku - to auto mělo najeto cca 5 000 km a třetí čidlo oleje. Tehdy se jednalo o jeden z prvních kusů nové Astry v ČR (tj. dnešní Astra Classic), ale takové problémy najdeš všude. Když jsem si na 3 dny půjčil Merivu, tak jsem na ní jako vlastník Fiatu Idea nenechal nit suchou (hlavně šlo o určité "nedotaženosti" u Merivy), ale v žádné případě se nejednalo o špatné auto.
    A že máš o kousek větší auto - na provozních nákladech podle mě moc neušetříš.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.07.05  09:56

    « Výsledek

    Tak zatím to vypadá tak, že u mě vyhraje Opel Corsa s převodovkou Easytronic... Je fakt, že jsem chtěla něco ještě menšího, ale dostala jsem docela dobrou nabídku, a tak to nakonec pravděpodobně vezmu. Nemáte s ní někdo nějaké zkušenosti?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.07.05  09:39

    « Re: Re: Re: tiptronic

    Přesně tak! Např. neznám lepší automat, než je v Hondě Accord: sice má rovněž tiptronic, ale v plně automatickém režimu to funguje všechno jaksi lépe, rychleji, přirozeněji. Chce to jen umět zacházet s pedálem plynu. Zato automat třeba v Audi A4 je úplná katastrofa! Nemít tiptronic, nedá se s ním jezdit!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.07.05  18:35

    « Re: Re: tiptronic

    to Mitsi: tak tak...mam ten jakoby manualni rezim v M6 2.3..vlastne bych ho nepotreboval, ta almara tak nadherne radi na pokyn plynu, staci se to jen naucit. Ale nekdy je fajn si ten kvalt predem pripravit a necekat az na plyn pak smekam vsemu co mi umozni manualne davat kvalty.
    jinak k tem malym automatum, co takhle ten variator on Nissanu? N-CVT?..tak se to jmenovalo v Micre? Jezdil jsem s tim a bylo to fajn... nevim jestli to nema nejaky mouchy ale me se to libilo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.07.05  17:22

    « Re: tiptronic

    Právě naopak! Automat si přece nekupuji proto, abych musel řadit - byť v tomto případě spíše "tiptronikovat". Jenže "koncernové" automaty jsou dost špatné na to, abych se bez tiptroniku neobešel...
    Takže když "koncernový" automat, pak jedině s tiptronikem! Jenže není pak už lepší koupit si rovnou manuál?!
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 01.07.05  16:33

    « tiptronic

    Zajímá mě hlavně tiptronic dodávaný k benzínu 1,8T a pak 1,9Tdi 96kw.
    Někdo tu psal a četl jsem to už i jinde, že není dobrý.
    Zajímalo by mě čím není dobrý? Předpokládám, že ne poruchovostí ale např. řadí pomaleji a ne až tak plynule?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.07.05  12:30

    « Re: Re: koncernový tiptronic

    Tiptronic je pouze několik v paměti ŘJ klasického automatu předprogramovaných režimů / jakýchsi převodových poměrů, resp. kvaltů, které blokují mode "full auto" fungující v poloze "D" ("drive") voliče. Jde jen o jakousi softwarovou nástavbu klasického automatu s hydrodynamickým měničem momentu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.07.05  11:10

    « Re: koncernový tiptronic

    Tiptronic od VW není robot a nevím o tom, že by VW "robotiku dělal". Pod jediným marketingovým názvem se však skrývá řada převodovek a osobně jsem si jistý jen u modelů pro benzínové motory 1.4 a 1.6 + diesely 1.9 TDI - to jsou klasické automaty a zejména ten k 1.4, co se dává do Fábií, není nic moc. Na druhou stranu, udělat rozumný automat k malému motoru (řekněme do 2 litrů) fakt není sranda a na světě to umí málokdo - třeba Aisin (Jap.)
    A nekamenujte mě, jestli se pletu:-)
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 30.06.05  12:21

    « koncernový tiptronic

    když tady diskutujete o druzích a principech aut. převodovek tak bych se rád optal jak funguje tiptronic od koncernu vw?
    Předpokládám, že to není robot?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.06.05  10:51

    « Re: Re: Mitsi

    To je sice pravda, ale se "stálou hláškou" se dá jezdit klidně dál, třebaže to řidiče asi dost se.. Kromě toho zdaleka ne všechny mašiny, včetně těch nějnovějších) mají hlídání výměny náplně automatu podle kilometráže.
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.06.05  10:32

    « Re: Mitsi

    Hmmm, až je jeden kapku dost podstanej detail - u řady novějších mašin se musi provést výmaz pomocí diagnostiky a tu jaksi doma nikdo nemá. U starších povolíš několik šroubů u vany, počkáš až to přestane vytékat, pak povolíš zbytek, odendáš starý tesnění, vyndáš starej filtr, otřeš nečistoty a bordel, nandáš novej filtr, na očištěné víko dáš nový tesnění (může se namáznout i speciální sračkou - někdo to dělá, někdo ne) a nandáš, a zašroubuješ. Naleješ požadované množství, nastartuješ, prořadíš, zkotroluješ množstí, projedeš, koukneš jestli to neteče, případně dotáhneš sřouby....Hotovo. Žádná věda.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…