Jaký malý vůz s automatickou převodovkou?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse


  • 00 Reagovat !

    foto

    27.06.2005  09:57

    Jaký malý vůz s automatickou převodovkou?

    Prosím, doporučte mi nějaké hezké malé autíčko s nízkým obsahem s automatickou převodovkou. Děkuji...
    • 00 Reagovat !

      foto

      27.06.2005  17:06

      « Re: Jaký malý vůz s automatickou převodovkou?

      Hm, co suzuki Swift? Ale nečekj od toho žádný rychlík, Pokud je to klasický automat (hydrodynamický měnič) je idelání tak obsah 2-3 litry a výš....Dobrej byl ještě automat u Fiatu Brava 1,6 ale jinak ty kalsický automaty dost trága u menších aut. Ted se nebavíme o fungl nových autem a polosamočinných a robotizovaných převodovkách nebo CVT atd....Rozhodně jedny z těch méně dobrých jsou koncernové automaty od VW
      • 00 Reagovat !

        foto

        27.06.2005  19:47

        « Re: Re: Jaký malý vůz s automatickou převodovkou?

        Ale ano, ja myslim nove auto. Vim, ze u starsich jsou s aut. prev. trosku problémy. Nechci kupovat nic velkyho, jedno rodinne auto uz doma mame, jsem zena a proto shanim jen "nakupni tasku"...
        Presto moc dekuji za reakci... :)
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 28.06.2005  08:28

          « Re: Re: Re: Jaký malý vůz s automatickou převodovkou?

          Kia Picanto 1,1. Nic jsem od toho nečekal, ale byl jsem velmi příjemně překvapen. Do města ideální, na dálniční závodění to ovšem příliš není.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.06.2005  09:24

    Re: Miii

    Tak to jó. U nových aut je toho na výběr víc. Ovšem tam už se nejedná (zvláště u těch nákupních tašek) často o klasickcý automat s hydrodynamickým měničem (Torque conventer), ale jsou tam robotizované převodvky nebo CVT (vlastně variátor jako u skůtru, něco podobného už měl hodně dávno DAF), samočinné spojky apod. Tam jde především o to vyzkoušet si co by ti vyhovovalo nejvíce a chce to vědět co od toho čekáš...
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.06.2005  09:45

    To R.Barrichello

    Co od toho čekám? Potřebuji denně jezdit do práce a z práce a pak takové ty běžné popojížďky, vidím to tak max. 1500km měsíčně. A jsem odjakživa opravdu poleno na klasickou manuální převodovku (abych byla přesnější, řadit umím dobře, ale rozjezdy jsou horší... špatné :-( ). Tak jsem zatoužila po automatu. Nic moc od toho neočekávám, jen se prostě dopravit z bodu A do bodu B. Je něco, co by jsi mi vyloženě nedoporučil?
    To Mitsi: Na Kiu Picanto v automatu bych musela čekat 1/2 roku, už jsem se informovala. To se mi nechce, potřebuju auto co nejdřív... :(
    • 00 Reagovat !

      foto

      28.06.2005  11:41

      « To Miii

      Pokud bereš automat z pozice ovládání (tj. bez spojkového pedálu) a nikoliv z hlediska konstrukce, je to troufám si říct jedno. Každá konstrukce se sice chová poněkud jinak, už jsem to tu psal, (automat se třeba umí "plížit", ale v zásadě je to jedno).
      Do úvahy připadají různá auta, evropská obvykle s robotizovanými převodovkami (klasická mechanika doplněná "skřítky", kteří šlapou na spojku a přehazují kvalty), ale najdeš i CVT nebo klasický automat, hlavně z Japonska a Koree. Dnes už je výběr dobrý a pokud chceš auto rychle, obvolej dealery, co mají na skladě - Citroën, Chevrolet, Fiat, Kia, Huyndai, Renault, Peugeot, Nissan, Honda (ale Jazz s automatem se k nám normálně nevozí), Mazda, Toyota, Smart, Mercedes, Opel, Ford, snad jsem na nikoho nezapomněl. Můžeš narazit na naprosto úžasné skladové auto nebo na nějakou předváděčku, podle stojí za to dát si tu práci a obvolat to.
      Vyřadil bych jen celý koncern VW, jinak si nemyslím, že by nějaká firma měla problém (s automatem k malému motoru). Co mi uvízlo v hlavě, tak Renault ten systém má dost dobrý, Fiata vlastním (byť většího), záporné reakce jsem nezaznamenal na nikoho. Ale, jako vždy, není nad osobní zkušenost a alespoň krátkou projížďku. Auto kupuješ na delší dobu a musí vyhovovat tobě.
      Některým robotikám může chvíli trvat, než přeřadí, ale je to spíš pocit - i ty nejpomalejší řadí rychleji než 95% řidičů. Mám Dualogic ve Fiatu Idea a spokojenost (ale automat v Bravě, to byla jiná káva...)
      Souhlas s R.Barrichellem - klasický automat potřebuje slušný objem a automaty pro malé objemy do 2 litrů umí v podstatě jen jihovýchodní Evropa (Fiat Brava měl automat Aisin, t.č. ve Fordu Focus).
      Údržba se nesmí zanedbat u žádného systému, musí se udělat včas a pořádně - jinak odejde.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.06.2005  10:20

    Bez nadpisu

    ja jsem mel 3 roky starou pandu s automatem. prevazne s tim jezdila manzelka po meste a okoli. spotreba 6,2 l/100. bohuzel jsem ji musel dat pryc (pandu) a koupili jsme si vetsi Multiplu s manualem. ale ta pandicka byla super. tehdy me stala 40 000,- pro mestsky provoz super auticko. nevim, jestli se i nova Panda dela s automatem, ale jestli ano, tak bude hodne draha.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.06.2005  10:51

    Twingo?

    Co Renault Twingo? Překvapuje mě, že se stále ještě dělá ... ale je to sympatické autíčko.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.06.2005  11:06

    Bez nadpisu

    ja osobne mam Citroen C2 VTR s robotizovanou (automatickou) prevodovkou, toto uz sice pri tej vybave a motore nie je nakupna taska, ale pokial viem SensoDrive sa da objednat aj u slabsich motorov
  • 00 Reagovat !

    foto pallas

    pallas 28.06.2005  11:07

    A co Citroen C3 Sensodrive?

    Citroen C3 ma celkom vydarenu automaticku prevodovku. A keby bola C3 velka a stacili by len 2 dvere, tak potom C2.
    VTR: tusim sme odpisali v tej istej chvili :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.06.2005  11:29

    Fiesta / Mazda 2

    Robota ma v nabidce jeste take Ford Fiesta nebo sestricka Mazda 2. Nevim jak jsou na tom ceny ted, ale pred 2 lety kdyz jsem to zkoumal, tak se tyhle auta daly poridit ve slusny vybave (klima, 2xAB, ABS, atd + automat) za cca 400 tisic. Ted by to melo byt levnejsi.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.06.2005  13:05

    Re:Viktor

    U klasického automatu spočívá údržba v tom, že jednou za čas zkontroluješ hladinu (zásadně při nastartovaném motoru, předtím prořadit od P až na konec a nazpět) a jednou za určitou dobu (u nových auta je ten interval delší) se provde výměna ATF (Automatic trnasmission fluid) a filtru. I s prací bratru za 2000-3000,- Kč, pokud to nesou zloději...
    Jak je to u cVT netuším,ale podle mě tam filtr není (u skůtru teda nejsou) a mění se jen olej (kapalina).
    • 00 Reagovat !

      foto

      28.06.2005  23:39

      « Re: Výměna kapaliny

      Mi to povídej, měl jsem tu Bravu 6 let, ale když jsem měnil ATF, tak jsem si dost dával pozor, kdo to bude dělat. Ono to není jak olej u motoru, jen vypustit, nechat chvíli okapat a nalít novou kapalinu. Musí se to dělat při zahřáté převodovce, snad nechat to puštěné chvíli "na sucho", aby vyteklo úplně všechno, kapalina musí mít správnou teplotu a musí se jí dát přesně.
      V principu to je jednoduché, ale když se něco zanedbá, je to průser a převodovka jde do háje - to ti motor nebo klasická mechanická neudělá. Když ale jsou výměny dělané pořádně, tak to vydrží 4 auta:-)
      A s jakou Bravou s automatem jsi jezdil? Neměla SPZ AHR xx xx? O ní bych měl doma komplet historii, současnému majiteli klidně předám.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 29.06.2005  08:51

        « Re: Re: Výměna kapaliny

        Viktor: A to jsi zjistil kde? Opravdu by mne zajímalo, co řekne automat na běh bez náplně... Kromě toho, obsah náplně z automatu nikdy úplně nevypustíš, tedy pokud ho zrovna nebudeš úplně rozebírat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.06.2005  13:31

    Bez nadpisu

    presne suhlasim s kolegami nizsie, "klasicky" automat teda ten s hydrodynamickym menicom by som v aute pod 2,0l objemu nechcel zazit, ono roztocit ten velky "mixer" :-) uz chce par zbytocnych koni
    do malych aut su najvhodnejsi naozaj roboti
    • 00 Reagovat !

      foto

      28.06.2005  13:44

      « Re:

      Jde to,ale musí to bejt dobře udělaný. U tý Bravy 1,6 (osobní zkušenost) to jelo solidně...
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.06.2005  13:50

    smart fortwo coupé

    smart fortwo coupé - pure 37 kW, 698 cm3 - 278 000 Kč včetně DPH
    [odkaz]
    [odkaz] (olomoucký dealer)
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.06.2005  09:09

    To all

    Vaše diskuze se rozvinula do oblasti, které už moc nerozumím - myslím, že servis (a tedy i výměnu kapaliny) mi na autě udělá školený mechanik, no a ten by přece měl vědět naprosto přesně, jakým způsobem... A kromě pravidelné kontroly hladiny ATF je třeba dát si pozor ještě na něco? Jinak jsou pro mě Vaše příspěvky dost inspirativní a hlavně poučné, takže všem díky. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto

      29.06.2005  09:21

      « Re: Miii

      Kromě pravidlené kontroly hladiny a dodržení intervalů výměny na nic. Akorát po každé výměně v servisu se kouknout pod auto jestli to neteče. Vím, jako rada ženě to zní divně,ale je to tak. Já bych těm servisům moc nevěřil, jistota je jistota. Za to kleknutí na zem člověk nic nedá.
    • 00 Reagovat !

      foto

      29.06.2005  15:26

      « To Miii

      Právě s tím školeným technikem může být potíž - vím o případu, kdy servis zrušil 2x automat gen. řediteli dovozce u jeho služebního auta. Málem přišli o pověření ta auta prodávat.
      Dnes už to snad problém nebude, těch autoamtů tu jezdí víc než před řekněme 5 lety. Vždycky je ale lepší, když tvoje auto nebude v republice jediné, na kterém se budou mechanici učit.
      A údržba - ty odvezeš auto po x kilometrech do servisu a oni mají předpis, co s tím mají udělat. Jde o to, aby to udělali dobře a pečlivě a aby na nic nezapomněli. jestli máš takový servis (a ještě lépe technika) je to významné plus pro značku, kterou opravuje.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.06.2005  09:17

    Re:viktor

    SPZ už si nepamatuji, jezdil jsem s tím asi 3 měsíce a nebyla moje ale půjčená....
    K výměně: Nikdy ti nemůže vytéct vše - v měniči vždy něco zůstane, to bys musel tu púřevodvku celou rozebrat, pak ti vyteče vše. Taky v každým manuálu je kolik je náplň při naplnění (když to tam nalejou ve fabrice) a kolik je množství určené na výměnu. rozdíl může být třeba 3 litry. Důležitý je ten filtr, an ten řada lidí zapomínala a pak správná hladina.
    Na sucho se to rozhdoně běžet nenechává a správnou teplotu mít nemůže, když se tam leje z flašky. V tom máš krapet zmatek :o)
    • 00 Reagovat !

      foto

      29.06.2005  15:13

      « Re: výměna ATF

      Omlouvám se za zmatek - ATF jsem nechával měnit někdy před 3 lety. Nejdříve jsem si myslel, že bych to zvládl sám, tak jsem rozumy čerpal mimojiné z knížky Opravy vozů Fiat Brava - je to celá edice formátu A4, tuším od nakladatelství Kopp. Fakt je ten, že tam dost upozorňovali na to, že celý postup je nutné přesně a bezpodmínečně dodržet.
      Ten postup si už přesně nepamatuju, ale každopádně jsem si z toho odnesl ten poznatek, že i tato výměna se dá zku... zkazit a že si na to musím najít někoho, kdo to udělá dobře. To se povedlo, autem jsem najel bez problémů dalších 30 tkm, než šlo pryč.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 29.06.2005  16:12

        « Re: Re: výměna ATF

        Něco od Koppa jsem si už také koupil. Je to vhodné akorát tak na poličku do knihovničky, pracovat se podle toho (povětšinou) nedá!
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.06.2005  16:34

    Re: Viktor

    Zkazit se dá úplně všechno. Znám případy, kdy hoši nalili v serivisu méně, pak jeden kdy více a pak několik kdy nalili to co vyteklo zase zpět. Těch co nemělnili filtr je celá řada....Pak lidi nadávali že autoamty jsou hodně prochuvý, mno bodjet ne, při takovýchto "odborníkách". Jinak kromě těch úplně moderních aut se to u těch do roku tak 99 dá udělat běžně doma. Nevim jak na evropský a japonský vozy, ale na ameriky stačí koupit príslušné ATF (většinou Dexron II nebo III (pouze u chryslerů je to ATF+3 nebo ATF+4) a sadu filtru, ve kterém je fitr, tesnění a o-kroužek.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 29.06.2005  18:26

      « Re: Re: Viktor

      Jasně, žádný extra problém to není, a to zvláště u moderních aut, které už mají filtr velmi podobný, jako filtr motorového oleje - tj. někde na plášti převodovky našroubovanou baňku. Právě u starších mašin, kde se musí sundavat olejová vana převodovky, aby se člověk dostal k filtru, je to o dost komplikovanější.
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.06.2005  10:32

    Re: Mitsi

    Hmmm, až je jeden kapku dost podstanej detail - u řady novějších mašin se musi provést výmaz pomocí diagnostiky a tu jaksi doma nikdo nemá. U starších povolíš několik šroubů u vany, počkáš až to přestane vytékat, pak povolíš zbytek, odendáš starý tesnění, vyndáš starej filtr, otřeš nečistoty a bordel, nandáš novej filtr, na očištěné víko dáš nový tesnění (může se namáznout i speciální sračkou - někdo to dělá, někdo ne) a nandáš, a zašroubuješ. Naleješ požadované množství, nastartuješ, prořadíš, zkotroluješ množstí, projedeš, koukneš jestli to neteče, případně dotáhneš sřouby....Hotovo. Žádná věda.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 30.06.2005  10:51

      « Re: Re: Mitsi

      To je sice pravda, ale se "stálou hláškou" se dá jezdit klidně dál, třebaže to řidiče asi dost se.. Kromě toho zdaleka ne všechny mašiny, včetně těch nějnovějších) mají hlídání výměny náplně automatu podle kilometráže.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 30.06.2005  12:21

    koncernový tiptronic

    když tady diskutujete o druzích a principech aut. převodovek tak bych se rád optal jak funguje tiptronic od koncernu vw?
    Předpokládám, že to není robot?
    • 00 Reagovat !

      foto

      01.07.2005  11:10

      « Re: koncernový tiptronic

      Tiptronic od VW není robot a nevím o tom, že by VW "robotiku dělal". Pod jediným marketingovým názvem se však skrývá řada převodovek a osobně jsem si jistý jen u modelů pro benzínové motory 1.4 a 1.6 + diesely 1.9 TDI - to jsou klasické automaty a zejména ten k 1.4, co se dává do Fábií, není nic moc. Na druhou stranu, udělat rozumný automat k malému motoru (řekněme do 2 litrů) fakt není sranda a na světě to umí málokdo - třeba Aisin (Jap.)
      A nekamenujte mě, jestli se pletu:-)
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 01.07.2005  12:30

        « Re: Re: koncernový tiptronic

        Tiptronic je pouze několik v paměti ŘJ klasického automatu předprogramovaných režimů / jakýchsi převodových poměrů, resp. kvaltů, které blokují mode "full auto" fungující v poloze "D" ("drive") voliče. Jde jen o jakousi softwarovou nástavbu klasického automatu s hydrodynamickým měničem momentu.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 01.07.2005  16:33

    tiptronic

    Zajímá mě hlavně tiptronic dodávaný k benzínu 1,8T a pak 1,9Tdi 96kw.
    Někdo tu psal a četl jsem to už i jinde, že není dobrý.
    Zajímalo by mě čím není dobrý? Předpokládám, že ne poruchovostí ale např. řadí pomaleji a ne až tak plynule?
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 01.07.2005  17:22

      « Re: tiptronic

      Právě naopak! Automat si přece nekupuji proto, abych musel řadit - byť v tomto případě spíše "tiptronikovat". Jenže "koncernové" automaty jsou dost špatné na to, abych se bez tiptroniku neobešel...
      Takže když "koncernový" automat, pak jedině s tiptronikem! Jenže není pak už lepší koupit si rovnou manuál?!
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 01.07.2005  18:35

        « Re: Re: tiptronic

        to Mitsi: tak tak...mam ten jakoby manualni rezim v M6 2.3..vlastne bych ho nepotreboval, ta almara tak nadherne radi na pokyn plynu, staci se to jen naucit. Ale nekdy je fajn si ten kvalt predem pripravit a necekat az na plyn pak smekam vsemu co mi umozni manualne davat kvalty.
        jinak k tem malym automatum, co takhle ten variator on Nissanu? N-CVT?..tak se to jmenovalo v Micre? Jezdil jsem s tim a bylo to fajn... nevim jestli to nema nejaky mouchy ale me se to libilo.
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 04.07.2005  09:39

          « Re: Re: Re: tiptronic

          Přesně tak! Např. neznám lepší automat, než je v Hondě Accord: sice má rovněž tiptronic, ale v plně automatickém režimu to funguje všechno jaksi lépe, rychleji, přirozeněji. Chce to jen umět zacházet s pedálem plynu. Zato automat třeba v Audi A4 je úplná katastrofa! Nemít tiptronic, nedá se s ním jezdit!
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.07.2005  09:56

    Výsledek

    Tak zatím to vypadá tak, že u mě vyhraje Opel Corsa s převodovkou Easytronic... Je fakt, že jsem chtěla něco ještě menšího, ale dostala jsem docela dobrou nabídku, a tak to nakonec pravděpodobně vezmu. Nemáte s ní někdo nějaké zkušenosti?
    • 00 Reagovat !

      foto

      04.07.2005  10:48

      « To Mii: Výsledek

      O té Corsy mi přišlo, že jí proces řazení trvá trochu déle, ale fakt je ten, že jsem si jí zkoušel dávno při uvedení EasyTronicu na trh a od té doby s tím nejspíš něco provedli.
      Na Opely se někdo dívá skrz prsty, ale nevím o nikom, kdo by s ním měl problémy - bavím se o autech, u nichž byly prokazatelně prováděny všechny servisní zásahy, ne o autech, u nichž kus historie chybí. Tedy až na jednu výjimku - to auto mělo najeto cca 5 000 km a třetí čidlo oleje. Tehdy se jednalo o jeden z prvních kusů nové Astry v ČR (tj. dnešní Astra Classic), ale takové problémy najdeš všude. Když jsem si na 3 dny půjčil Merivu, tak jsem na ní jako vlastník Fiatu Idea nenechal nit suchou (hlavně šlo o určité "nedotaženosti" u Merivy), ale v žádné případě se nejednalo o špatné auto.
      A že máš o kousek větší auto - na provozních nákladech podle mě moc neušetříš.
      • 00 Reagovat !

        foto

        04.07.2005  11:16

        « To Viktor

        Jsem ráda, že jsi vlastník Fiatu - pak vůči němu jistě nejsi předpojatý a mohl bys mi napsat svůj názor na Pandu v automatu - to je totiž druhá alterantiva mého rozhodnutí...
        Nechám si poradit, nějak se mi nechce s tou Corsou smířit, nejsem z ní nadšená tak, jak bych si to představovala s vidinou nového auta :-( působí na mě tak nějak "studeně", německy...
        • 00 Reagovat !

          foto

          04.07.2005  22:00

          « Re: Fiat

          Jak všichni jistě ví, Fiat je přeborníkem v inovacích a do svých aut dodává několik druhú automatických převodovek. Jako jediný dodává robotizovanou převodovku Selespeed.Je to běžná převodovka, ale řízená počítačem a pedálem plynu a také zcela unikátní bezporuchovou robotikou, je možné ho ovládat plynem nebo ve stylu F1 za volantem nebo zmáčnutím tlačítka automat, který podřazuje z meziplynem a řadí rychlostí zkušeného řidiče jako řadící pákou. Fiat Panda je momentálně zcela bezporuchový vůz a láme čísla prodejů po celé Evropě,fabrika nestačí vyrábět, každý den se vyrobí 1230 ks. Panda je nejlepší volba.
        • 00 Reagovat !

          foto

          07.07.2005  17:28

          « Re: To Miii

          V Pandě jsem neseděl a nejel jsem s ní, takže nemůžu sloužit. Na stránce www.stilo.org najdeš i české fórum věnované Pandě, takže tam se o ní můžeš dozvědět víc. Dualogic mám v Idee a nestěžuji si (i když klasický automat je lepší), do Pandy se nejspíš dává jiná verze systému. Jinak osobně mě Panda oslovuje víc než Corsa, marná sláva.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.07.2005  16:13

    Re: Menec

    Pěkné, můžeš jít dělat do amrketingového odd. Fiatu a psát tam reklamní brožurky. Teda jestli už tam neděláš :o) Sorry, ale fakt mi to přišlo jak z letáčku....
    • 00 Reagovat !

      foto

      07.07.2005  17:28

      « Re: Re: Menec

      Taky mě to napadlo >:D
  • 00 Reagovat !

    foto lorenzlubos

    lorenzlubos 07.07.2005  16:37

    Corsa vs. Panda

    crash-test Euro-NCAP:
    Panda ***
    Corsa ****
    Vraj sa v testoch Euro-NCAP zohladnuje aj kategoria auta, co sice nie je podla mna dobre, ale v tomto pripade este vacsi argument pre Corsu, nakolko Panda patri do kategorie nizsej na ktoru zrejme kladu mensie naroky pri Euro-NCAP. Keby sa hviezdicky udelovali v absolutnej rovine, bol by rozdiel mozno este vacsi.
    Corsa ma velmi dobry podvozok a presne riadenie.
    Panda je vsak zrejme lacnejsia a nepopieram, ze je fakt dobra.
    Treba ju vsak skor porovnavat s Oplom Agila a nie Corsou.
    To by bolo zaujimavejsie rozhodovanie.
    • 00 Reagovat !

      foto

      07.07.2005  17:38

      « Re: Corsa vs. Panda

      Panda v crash-testu prohrává hlavně při bočním nárazu - při čelní ten rozdíl není tak velký. Jinak obě tato auta jsou v katogorii Superminis, takže nároky by měly být stejné.
      BTW, jinak je stejně nejdůležitější dávat bacha a jezdit opatrně - bohužel, při čelním nárazu s tatrou tě ani 5 hvězdiček nezachrání.
      • 00 Reagovat !

        foto lorenzlubos

        lorenzlubos 07.07.2005  17:43

        « Re: Re: Corsa vs. Panda

        Aj tak by som porovnaval radsej takto:
        Agila-Panda
        Corsa-Punto
        To je akoby som sa rozhodoval medzi BMW "5" a Mercedesom C, nie?
        A predsa len nie kazdy naraz je s Tatrovkou... ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto

          08.07.2005  11:25

          « Re: Re: Re: Corsa vs. Panda

          Malé auto je malé. Jeho bezepčnost se nemůže rovnat velkému. At je sebelepší. Každého rozhodnutí. Ono nemusíš bourat do tatrovky, ono stačí srážka např. Punta a MB řady S nebo takovej Lincoln Town car či velkej offroad....Metry a objem (motoru) ničím nenahradíš, stará pravda.
          • 00 Reagovat !

            foto

            08.07.2005  12:17

            « Re: Re: Re: Re: Corsa vs. Panda

            Barik: Menil jsi nekdy vlastnorucne olej v automatu? Neni to sice problem, ale rozhodne to neni zadna sranda, delam to tak v prumeru jednou za mesic a tu praci fakt nemam moc rad...
            Vypustit olej z vany, vypustit menic, pak sundat vanu, pak filtr, vzdycky se z toho pak vyvali spoustu dalsiho oleje, je to hnusna prasarna...
            Jinak ta hladina oleje a presne mnozstvi neni fakt problem, je to vzdycky podle modelu kterej delam 6-6,5 litru (mercedes). I kdyz treba litr chybi, normalne to funguje, doleje se pak pri kontrole po projizdce a huraaa jede se!
            • 00 Reagovat !

              foto

              08.07.2005  12:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: Corsa vs. Panda

              Nědělal, ale vím jak se to dělá, a znám přesné popisya historky z výměn. Olej z měniče ti nikdy nemůže vytéct celý. Jinak dá se to odsát pomocí odsávačky a nemusíš na tebe nic vytéct. Je vícero metod. Hladina problém není, pokud s tím nejezdíš jako někdo 3/4 roku. To už pak problém je, některé převodovky jsou na to citlivé.
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 08.07.2005  12:55

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corsa vs. Panda

                Barrichello: Až půjdeš např. do Simixu, nemohl by ses mi zeptat, zda by byl k mání ATF se specifikací SP-III (v nejhorším případě SP-II) a za kolik. Nějak se v Evropě nechytám.
                Díky předem!
                PS: Nepěchá to. Potřebuji toho cca 5 lt.
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  08.07.2005  13:44

                  « Re: Mitsi

                  Myslíš Dexron III? Mohu dodat sám, na ATF mám zcela jiné zdroje. K mání za 130,- Kč litr, od fa Pennzoil, oirginál balení, v originál krabici, nenačaté, nepoškozené. K dodání ihned 9 litrů (později i více)....Pokud si z Prahy a okolí, můžu dodat hned příští týden...Ovšem platba pouze v hotovosti a bez dokladu. Ale zas levnější než jinde. Pokud máš zájem, napíšu ti mail, můžem se domluvit.
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    "-- skrytý --" 08.07.2005  13:50

                    « Re: Re: Mitsi

                    Právě že se nejedná o Dexron III. Určitým ekvivalentem SP-III by snad mohl být Dexron 4+, ale musela by se tam přidat ještě nějaká přísada. Alespoň tolik jsem zvěděl při brouzdání po internetu.
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      08.07.2005  13:54

                      « Re: Re: Re: Mitsi

                      Dexron 4 jsem v tuzemských prodejnách ještě neviděl. Pouze ATF+4 od Moparu do Chrysleráckých převodovek, k mání za cenu cca 250-270,- Kč za litr...Též mohu sehnat. SP mi nic neříká, hod po mě nějaký odkaz (z netu) co je to zač. Na Dexron 4 se juknu...
                      • 00 Reagovat !

                        foto

                        "-- skrytý --" 08.07.2005  14:10

                        « Re: Re: Re: Re: Mitsi

                        Zadej si do googlu heslo "Diamond SP-III" a vyhodí Ti to fůru odkazů. Jinak o ATF+4 od MOPARu jsem už slyšel a měl bych zájem (díky za nabídku!). Teď ale budu týden pryč, takže bych se ozval až poté. V mezidobí to zkusím ještě ve značkových garážích Mitsubishi, Hyundai a Kia. Uvidím, jak pochodím.
                        PS: 513,- Kč bez DPH za 1/2 litru mi totiž připadá až příliš...
                        • 00 Reagovat !

                          foto

                          08.07.2005  14:30

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Mitsi

                          513 bez DPH??? Hihi, fajn zloději....A pak že jsou věci na ameriky drahý...Jasně, klidně se ozvi, ATF+4 od Moparu nejni problém, seženu. Ten Dexron 4 ale asi ne, to by trvalo dlouho a výsledek nejistý. Na to Diamond SP II/III se ještě podívám, to by mohlo klidně jít.
                          • 00 Reagovat !

                            foto

                            "-- skrytý --" 08.07.2005  14:41

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mitsi

                            Jo, Amerika... Tam jim připadá i 5 USD za téměř litr Diamondu SP-III moc.
                            Jinak těch 513 Kč je za něco od Castrolu (údajně nejlepší ATF, co existuje - cha,cha...), ale podle mne stejně SP-III nesplňuje, alespoň to nikde nemají napsané. Zato tvrdí, že "oni přece mají olej do každého auta"! Cha, cha...
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      08.07.2005  14:07

                      « Re: Re: Re: Mitsi

                      Dexron 4 bude velkej problém, spousta výrobců to vůbec ještě nedělá (Castrol,Pennzoil), to tady asi nebude vůbec k sehnání...To SP II (je i SP III) je specifikace pro Mitsubishi převodovky ne? To sehnat půjde, něco takového dělá RedLine a i další....
                      • 00 Reagovat !

                        foto

                        08.07.2005  14:10

                        « Re: Re: Re: Re: Mitsi

                        Jeste stesti, ze se tocim jenom kolem aut, ktery chroupou spokojene Dextron 2 a na dalsi se neptaj... :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.07.2005  16:32

    ATF

    5 USD je tam běžná cena...Jestli se jedná o Castrol ČR, tak to jsou vůbec experti. Do Chrysleru doporčují Dexron III zatímco tam má být ATF+3, kterou ale nedovážej atd. Pak věř jejich mazacímu plánu apod.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 08.07.2005  17:33

      « Re: ATF

      Jestli je Diamond SP-III taková "fajnovost" jako převoďák do manuálu u Mitsubishi, tak to tedy potěš pánhůh: sám jsem u svého současného vozu od MMC našel "stravitelnou" alternativu až na sedmý pokus! Kdybych to byl býval věděl, tak jsem ten olej snad vůbec neměnil (navíc v pouhých 70 tis. km, tj. ovšem v souladu s předpisem výrobce). Potom není divu, když každý druhý vykládá, jaké má problémy s řazením u Mitsubishi. Bodejť by ne, když tam každý, kdo to už měnil, má něco, co tam vlastně vůbec nepatří...
      • 00 Reagovat !

        foto petrumr

        petrumr 08.07.2005  20:08

        « Re: Re: ATF

        dexron a atf je to samý ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto

          11.07.2005  12:46

          « Re: Re: Re: ATF

          Hele, páni Dextroni a poradili jste vubec tady poptavajici, co si ma poridit za auto?? >:D Rekl bych, ze ve vymenach oleju v automatu bude prebornik....:-)))))))))))
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.07.2005  10:38

    Re: petrumr

    Hm, zas jeden chytrej. ATF a dexron nemůže být to samý, ono totiž ATF znamená Automatic transsmission fluid (náplň do automatické převodovky). Což jsou všechny náplně. Ted jsou různé specifikace: ATF Dexron II; ATF Dexron III, ATF Ford Mercon; ATF+4 (Mopar); ATF+3 (Mopar a další), ATF type F, starší specifikace jako ATF 7176 (dnes už se nedělá) a mnoho dlaších....Všechno je ATF, ATF znamená náplň do automatu. Je to jako název olej u motorového oleje, jen se k tomu dodává specifikace. Kapišto????
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.07.2005  15:25

    Re: zadek

    Vono se jí to hodí >:D Jinak neporadily, neb půlka lidí z tohohle fóra s automatem nikdy nejela a druhá půlka (vč. mě) nedělá do nákupních tašek. Těžko radit.....
    • 00 Reagovat !

      foto

      11.07.2005  18:05

      « rada :o)

      Ale vzdyt ja jsem rada, ze se moje diskuse tak rozproudila... >:D Kazdou takhle vypsanou zkusenost vitam, protoze pak muzu delat doma chytrou a manzel kouka, kam na to chodim >:D
      Navic, nejprve jsem na auticko hodne spechala, ted jsem si rekla, ze pockam treba do konce roku, hlavne nechci nic uspechat. Mam ted obdobi, kdy se mi libi Peugeot 107, ale za 14 dni to muze byt jinak, obzvlast kdyz mi tu stosedmicku v automatu nevyrobi driv jak na podzim... :-(
      Akorat me fakt mrzi, ze jsem "leva" na tu manualni prevodovku, protoze mam doma necely 3 mesice stary Picanto (ktery se mi mimochodem moc libi) a ted ho musim prodat hodne pod cenou, a to me dost trapi :'-( - kupec se shani VELMI TEZKO...
      • 00 Reagovat !

        foto

        11.07.2005  20:43

        « Re: rada :o)

        Jen abys neměla žárlivého manžela - možná mu radši toto fórum prozraď, aby ses nedostala doma do problémů :-)
        Ta kolínská trojčata vypadají dobře, ale s automatem bych bral spíš Toyotu - jestli se nepletu, tak ta převodovka je od Toyoty, takže se s ní její mechanici u nás už setkali v Yarisovi. U Peugeotů a Citroënů na to budou v servisu koukat jak zjara... Ale u trojčat si zkus, jak se ti budou dávat těžší věci do kufru - prý to má vysoko práh, abys to neprodávala jako teď to Picanto.
        S manuálem se netrap - žena si jedinkrát před 11 lety vyzkoušela automat (Laguna) a od té doby o tom bájila, než jsme ho koupili i domů. Od té doby o něm bájíme oba, ale fakt je ten, že jsme oba za volantem klidní.
        S prodejem ti nepomůžu, je to blbý, ale musíš buď počkat na toho právého kupce), nebo jít s cenou dolů. Zkusil bych to i na protiúčet, třeba by servis mohl dát lepší cenu... Líp poradit neumím.
        • 00 Reagovat !

          foto

          12.07.2005  07:59

          « Re: Re: rada :o)

          U nas doma manzelka taky vyzaduje automat... Ne, ze by s manualem neumela, s manualem najezdila hodne a hodne a rozhodne ji to slo dobre, pak ale sedla do automatu a odmita jezdit s manualem, ohrnuje nos... >:D No, ja mam taky tedko automat a manuala moc nemusim, taky to neni proto, ze bych nedovedl...:-))))))) Do Prahy je to fakt pohoda!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…