Jaký malý vůz s automatickou převodovkou?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
- Jaký malý vůz s automatickou převodovkou? 27.06.2005 09:57
- Re: Miii 28.06.2005 09:24
- To R.Barrichello 28.06.2005 09:45
- Bez nadpisu 28.06.2005 10:20
- Twingo? 28.06.2005 10:51
- Bez nadpisu 28.06.2005 11:06
- A co Citroen C3 Sensodrive? 28.06.2005 11:07 pallas
- Fiesta / Mazda 2 28.06.2005 11:29
- Re:Viktor 28.06.2005 13:05
- Bez nadpisu 28.06.2005 13:31
- smart fortwo coupé 28.06.2005 13:50
- To all 29.06.2005 09:09
- Re:viktor 29.06.2005 09:17
- Re: Viktor 29.06.2005 16:34
- Re: Mitsi 30.06.2005 10:32
- koncernový tiptronic 30.06.2005 12:21 martin.z
- tiptronic 01.07.2005 16:33 martin.z
- Výsledek 04.07.2005 09:56
- Re: Menec 07.07.2005 16:13
- Corsa vs. Panda 07.07.2005 16:37 lorenzlubos
- ATF 08.07.2005 16:32
- Re: petrumr 11.07.2005 10:38
- Re: zadek 11.07.2005 15:25
-
-
« Re: Jaký malý vůz s automatickou převodovkou?
Hm, co suzuki Swift? Ale nečekj od toho žádný rychlík, Pokud je to klasický automat (hydrodynamický měnič) je idelání tak obsah 2-3 litry a výš....Dobrej byl ještě automat u Fiatu Brava 1,6 ale jinak ty kalsický automaty dost trága u menších aut. Ted se nebavíme o fungl nových autem a polosamočinných a robotizovaných převodovkách nebo CVT atd....Rozhodně jedny z těch méně dobrých jsou koncernové automaty od VW-
« Re: Re: Jaký malý vůz s automatickou převodovkou?
Ale ano, ja myslim nove auto. Vim, ze u starsich jsou s aut. prev. trosku problémy. Nechci kupovat nic velkyho, jedno rodinne auto uz doma mame, jsem zena a proto shanim jen "nakupni tasku"...
Presto moc dekuji za reakci... :)
-
-
-
Re: Miii
Tak to jó. U nových aut je toho na výběr víc. Ovšem tam už se nejedná (zvláště u těch nákupních tašek) často o klasickcý automat s hydrodynamickým měničem (Torque conventer), ale jsou tam robotizované převodvky nebo CVT (vlastně variátor jako u skůtru, něco podobného už měl hodně dávno DAF), samočinné spojky apod. Tam jde především o to vyzkoušet si co by ti vyhovovalo nejvíce a chce to vědět co od toho čekáš... -
To R.Barrichello
Co od toho čekám? Potřebuji denně jezdit do práce a z práce a pak takové ty běžné popojížďky, vidím to tak max. 1500km měsíčně. A jsem odjakživa opravdu poleno na klasickou manuální převodovku (abych byla přesnější, řadit umím dobře, ale rozjezdy jsou horší... špatné :-( ). Tak jsem zatoužila po automatu. Nic moc od toho neočekávám, jen se prostě dopravit z bodu A do bodu B. Je něco, co by jsi mi vyloženě nedoporučil?
To Mitsi: Na Kiu Picanto v automatu bych musela čekat 1/2 roku, už jsem se informovala. To se mi nechce, potřebuju auto co nejdřív... :(-
« To Miii
Pokud bereš automat z pozice ovládání (tj. bez spojkového pedálu) a nikoliv z hlediska konstrukce, je to troufám si říct jedno. Každá konstrukce se sice chová poněkud jinak, už jsem to tu psal, (automat se třeba umí "plížit", ale v zásadě je to jedno).
Do úvahy připadají různá auta, evropská obvykle s robotizovanými převodovkami (klasická mechanika doplněná "skřítky", kteří šlapou na spojku a přehazují kvalty), ale najdeš i CVT nebo klasický automat, hlavně z Japonska a Koree. Dnes už je výběr dobrý a pokud chceš auto rychle, obvolej dealery, co mají na skladě - Citroën, Chevrolet, Fiat, Kia, Huyndai, Renault, Peugeot, Nissan, Honda (ale Jazz s automatem se k nám normálně nevozí), Mazda, Toyota, Smart, Mercedes, Opel, Ford, snad jsem na nikoho nezapomněl. Můžeš narazit na naprosto úžasné skladové auto nebo na nějakou předváděčku, podle stojí za to dát si tu práci a obvolat to.
Vyřadil bych jen celý koncern VW, jinak si nemyslím, že by nějaká firma měla problém (s automatem k malému motoru). Co mi uvízlo v hlavě, tak Renault ten systém má dost dobrý, Fiata vlastním (byť většího), záporné reakce jsem nezaznamenal na nikoho. Ale, jako vždy, není nad osobní zkušenost a alespoň krátkou projížďku. Auto kupuješ na delší dobu a musí vyhovovat tobě.
Některým robotikám může chvíli trvat, než přeřadí, ale je to spíš pocit - i ty nejpomalejší řadí rychleji než 95% řidičů. Mám Dualogic ve Fiatu Idea a spokojenost (ale automat v Bravě, to byla jiná káva...)
Souhlas s R.Barrichellem - klasický automat potřebuje slušný objem a automaty pro malé objemy do 2 litrů umí v podstatě jen jihovýchodní Evropa (Fiat Brava měl automat Aisin, t.č. ve Fordu Focus).
Údržba se nesmí zanedbat u žádného systému, musí se udělat včas a pořádně - jinak odejde.
-
-
"-- skrytý --" 28.06.2005 10:20
Bez nadpisu
ja jsem mel 3 roky starou pandu s automatem. prevazne s tim jezdila manzelka po meste a okoli. spotreba 6,2 l/100. bohuzel jsem ji musel dat pryc (pandu) a koupili jsme si vetsi Multiplu s manualem. ale ta pandicka byla super. tehdy me stala 40 000,- pro mestsky provoz super auticko. nevim, jestli se i nova Panda dela s automatem, ale jestli ano, tak bude hodne draha. -
-
Re:Viktor
U klasického automatu spočívá údržba v tom, že jednou za čas zkontroluješ hladinu (zásadně při nastartovaném motoru, předtím prořadit od P až na konec a nazpět) a jednou za určitou dobu (u nových auta je ten interval delší) se provde výměna ATF (Automatic trnasmission fluid) a filtru. I s prací bratru za 2000-3000,- Kč, pokud to nesou zloději...
Jak je to u cVT netuším,ale podle mě tam filtr není (u skůtru teda nejsou) a mění se jen olej (kapalina).-
« Re: Výměna kapaliny
Mi to povídej, měl jsem tu Bravu 6 let, ale když jsem měnil ATF, tak jsem si dost dával pozor, kdo to bude dělat. Ono to není jak olej u motoru, jen vypustit, nechat chvíli okapat a nalít novou kapalinu. Musí se to dělat při zahřáté převodovce, snad nechat to puštěné chvíli "na sucho", aby vyteklo úplně všechno, kapalina musí mít správnou teplotu a musí se jí dát přesně.
V principu to je jednoduché, ale když se něco zanedbá, je to průser a převodovka jde do háje - to ti motor nebo klasická mechanická neudělá. Když ale jsou výměny dělané pořádně, tak to vydrží 4 auta:-)
A s jakou Bravou s automatem jsi jezdil? Neměla SPZ AHR xx xx? O ní bych měl doma komplet historii, současnému majiteli klidně předám.
-
-
-
To all
Vaše diskuze se rozvinula do oblasti, které už moc nerozumím - myslím, že servis (a tedy i výměnu kapaliny) mi na autě udělá školený mechanik, no a ten by přece měl vědět naprosto přesně, jakým způsobem... A kromě pravidelné kontroly hladiny ATF je třeba dát si pozor ještě na něco? Jinak jsou pro mě Vaše příspěvky dost inspirativní a hlavně poučné, takže všem díky. ;-)-
« Re: Miii
Kromě pravidlené kontroly hladiny a dodržení intervalů výměny na nic. Akorát po každé výměně v servisu se kouknout pod auto jestli to neteče. Vím, jako rada ženě to zní divně,ale je to tak. Já bych těm servisům moc nevěřil, jistota je jistota. Za to kleknutí na zem člověk nic nedá. -
« To Miii
Právě s tím školeným technikem může být potíž - vím o případu, kdy servis zrušil 2x automat gen. řediteli dovozce u jeho služebního auta. Málem přišli o pověření ta auta prodávat.
Dnes už to snad problém nebude, těch autoamtů tu jezdí víc než před řekněme 5 lety. Vždycky je ale lepší, když tvoje auto nebude v republice jediné, na kterém se budou mechanici učit.
A údržba - ty odvezeš auto po x kilometrech do servisu a oni mají předpis, co s tím mají udělat. Jde o to, aby to udělali dobře a pečlivě a aby na nic nezapomněli. jestli máš takový servis (a ještě lépe technika) je to významné plus pro značku, kterou opravuje.
-
-
Re:viktor
SPZ už si nepamatuji, jezdil jsem s tím asi 3 měsíce a nebyla moje ale půjčená....
K výměně: Nikdy ti nemůže vytéct vše - v měniči vždy něco zůstane, to bys musel tu púřevodvku celou rozebrat, pak ti vyteče vše. Taky v každým manuálu je kolik je náplň při naplnění (když to tam nalejou ve fabrice) a kolik je množství určené na výměnu. rozdíl může být třeba 3 litry. Důležitý je ten filtr, an ten řada lidí zapomínala a pak správná hladina.
Na sucho se to rozhdoně běžet nenechává a správnou teplotu mít nemůže, když se tam leje z flašky. V tom máš krapet zmatek :o)-
« Re: výměna ATF
Omlouvám se za zmatek - ATF jsem nechával měnit někdy před 3 lety. Nejdříve jsem si myslel, že bych to zvládl sám, tak jsem rozumy čerpal mimojiné z knížky Opravy vozů Fiat Brava - je to celá edice formátu A4, tuším od nakladatelství Kopp. Fakt je ten, že tam dost upozorňovali na to, že celý postup je nutné přesně a bezpodmínečně dodržet.
Ten postup si už přesně nepamatuju, ale každopádně jsem si z toho odnesl ten poznatek, že i tato výměna se dá zku... zkazit a že si na to musím najít někoho, kdo to udělá dobře. To se povedlo, autem jsem najel bez problémů dalších 30 tkm, než šlo pryč.
-
-
Re: Viktor
Zkazit se dá úplně všechno. Znám případy, kdy hoši nalili v serivisu méně, pak jeden kdy více a pak několik kdy nalili to co vyteklo zase zpět. Těch co nemělnili filtr je celá řada....Pak lidi nadávali že autoamty jsou hodně prochuvý, mno bodjet ne, při takovýchto "odborníkách". Jinak kromě těch úplně moderních aut se to u těch do roku tak 99 dá udělat běžně doma. Nevim jak na evropský a japonský vozy, ale na ameriky stačí koupit príslušné ATF (většinou Dexron II nebo III (pouze u chryslerů je to ATF+3 nebo ATF+4) a sadu filtru, ve kterém je fitr, tesnění a o-kroužek.-
"-- skrytý --" 29.06.2005 18:26
« Re: Re: Viktor
Jasně, žádný extra problém to není, a to zvláště u moderních aut, které už mají filtr velmi podobný, jako filtr motorového oleje - tj. někde na plášti převodovky našroubovanou baňku. Právě u starších mašin, kde se musí sundavat olejová vana převodovky, aby se člověk dostal k filtru, je to o dost komplikovanější.
-
-
Re: Mitsi
Hmmm, až je jeden kapku dost podstanej detail - u řady novějších mašin se musi provést výmaz pomocí diagnostiky a tu jaksi doma nikdo nemá. U starších povolíš několik šroubů u vany, počkáš až to přestane vytékat, pak povolíš zbytek, odendáš starý tesnění, vyndáš starej filtr, otřeš nečistoty a bordel, nandáš novej filtr, na očištěné víko dáš nový tesnění (může se namáznout i speciální sračkou - někdo to dělá, někdo ne) a nandáš, a zašroubuješ. Naleješ požadované množství, nastartuješ, prořadíš, zkotroluješ množstí, projedeš, koukneš jestli to neteče, případně dotáhneš sřouby....Hotovo. Žádná věda. -
martin.z 30.06.2005 12:21
koncernový tiptronic
když tady diskutujete o druzích a principech aut. převodovek tak bych se rád optal jak funguje tiptronic od koncernu vw?
Předpokládám, že to není robot?-
« Re: koncernový tiptronic
Tiptronic od VW není robot a nevím o tom, že by VW "robotiku dělal". Pod jediným marketingovým názvem se však skrývá řada převodovek a osobně jsem si jistý jen u modelů pro benzínové motory 1.4 a 1.6 + diesely 1.9 TDI - to jsou klasické automaty a zejména ten k 1.4, co se dává do Fábií, není nic moc. Na druhou stranu, udělat rozumný automat k malému motoru (řekněme do 2 litrů) fakt není sranda a na světě to umí málokdo - třeba Aisin (Jap.)
A nekamenujte mě, jestli se pletu:-)-
"-- skrytý --" 01.07.2005 12:30
« Re: Re: koncernový tiptronic
Tiptronic je pouze několik v paměti ŘJ klasického automatu předprogramovaných režimů / jakýchsi převodových poměrů, resp. kvaltů, které blokují mode "full auto" fungující v poloze "D" ("drive") voliče. Jde jen o jakousi softwarovou nástavbu klasického automatu s hydrodynamickým měničem momentu.
-
-
-
martin.z 01.07.2005 16:33
tiptronic
Zajímá mě hlavně tiptronic dodávaný k benzínu 1,8T a pak 1,9Tdi 96kw.
Někdo tu psal a četl jsem to už i jinde, že není dobrý.
Zajímalo by mě čím není dobrý? Předpokládám, že ne poruchovostí ale např. řadí pomaleji a ne až tak plynule?-
"-- skrytý --" 01.07.2005 17:22
« Re: tiptronic
Právě naopak! Automat si přece nekupuji proto, abych musel řadit - byť v tomto případě spíše "tiptronikovat". Jenže "koncernové" automaty jsou dost špatné na to, abych se bez tiptroniku neobešel...
Takže když "koncernový" automat, pak jedině s tiptronikem! Jenže není pak už lepší koupit si rovnou manuál?!-
"-- skrytý --" 01.07.2005 18:35
« Re: Re: tiptronic
to Mitsi: tak tak...mam ten jakoby manualni rezim v M6 2.3..vlastne bych ho nepotreboval, ta almara tak nadherne radi na pokyn plynu, staci se to jen naucit. Ale nekdy je fajn si ten kvalt predem pripravit a necekat az na plyn pak smekam vsemu co mi umozni manualne davat kvalty.
jinak k tem malym automatum, co takhle ten variator on Nissanu? N-CVT?..tak se to jmenovalo v Micre? Jezdil jsem s tim a bylo to fajn... nevim jestli to nema nejaky mouchy ale me se to libilo.-
"-- skrytý --" 04.07.2005 09:39
« Re: Re: Re: tiptronic
Přesně tak! Např. neznám lepší automat, než je v Hondě Accord: sice má rovněž tiptronic, ale v plně automatickém režimu to funguje všechno jaksi lépe, rychleji, přirozeněji. Chce to jen umět zacházet s pedálem plynu. Zato automat třeba v Audi A4 je úplná katastrofa! Nemít tiptronic, nedá se s ním jezdit!
-
-
-
-
-
« To Mii: Výsledek
O té Corsy mi přišlo, že jí proces řazení trvá trochu déle, ale fakt je ten, že jsem si jí zkoušel dávno při uvedení EasyTronicu na trh a od té doby s tím nejspíš něco provedli.
Na Opely se někdo dívá skrz prsty, ale nevím o nikom, kdo by s ním měl problémy - bavím se o autech, u nichž byly prokazatelně prováděny všechny servisní zásahy, ne o autech, u nichž kus historie chybí. Tedy až na jednu výjimku - to auto mělo najeto cca 5 000 km a třetí čidlo oleje. Tehdy se jednalo o jeden z prvních kusů nové Astry v ČR (tj. dnešní Astra Classic), ale takové problémy najdeš všude. Když jsem si na 3 dny půjčil Merivu, tak jsem na ní jako vlastník Fiatu Idea nenechal nit suchou (hlavně šlo o určité "nedotaženosti" u Merivy), ale v žádné případě se nejednalo o špatné auto.
A že máš o kousek větší auto - na provozních nákladech podle mě moc neušetříš.-
« To Viktor
Jsem ráda, že jsi vlastník Fiatu - pak vůči němu jistě nejsi předpojatý a mohl bys mi napsat svůj názor na Pandu v automatu - to je totiž druhá alterantiva mého rozhodnutí...
Nechám si poradit, nějak se mi nechce s tou Corsou smířit, nejsem z ní nadšená tak, jak bych si to představovala s vidinou nového auta :-( působí na mě tak nějak "studeně", německy...-
« Re: Fiat
Jak všichni jistě ví, Fiat je přeborníkem v inovacích a do svých aut dodává několik druhú automatických převodovek. Jako jediný dodává robotizovanou převodovku Selespeed.Je to běžná převodovka, ale řízená počítačem a pedálem plynu a také zcela unikátní bezporuchovou robotikou, je možné ho ovládat plynem nebo ve stylu F1 za volantem nebo zmáčnutím tlačítka automat, který podřazuje z meziplynem a řadí rychlostí zkušeného řidiče jako řadící pákou. Fiat Panda je momentálně zcela bezporuchový vůz a láme čísla prodejů po celé Evropě,fabrika nestačí vyrábět, každý den se vyrobí 1230 ks. Panda je nejlepší volba. -
« Re: To Miii
V Pandě jsem neseděl a nejel jsem s ní, takže nemůžu sloužit. Na stránce www.stilo.org najdeš i české fórum věnované Pandě, takže tam se o ní můžeš dozvědět víc. Dualogic mám v Idee a nestěžuji si (i když klasický automat je lepší), do Pandy se nejspíš dává jiná verze systému. Jinak osobně mě Panda oslovuje víc než Corsa, marná sláva.
-
-
-
-
-
lorenzlubos 07.07.2005 16:37
Corsa vs. Panda
crash-test Euro-NCAP:
Panda ***
Corsa ****
Vraj sa v testoch Euro-NCAP zohladnuje aj kategoria auta, co sice nie je podla mna dobre, ale v tomto pripade este vacsi argument pre Corsu, nakolko Panda patri do kategorie nizsej na ktoru zrejme kladu mensie naroky pri Euro-NCAP. Keby sa hviezdicky udelovali v absolutnej rovine, bol by rozdiel mozno este vacsi.
Corsa ma velmi dobry podvozok a presne riadenie.
Panda je vsak zrejme lacnejsia a nepopieram, ze je fakt dobra.
Treba ju vsak skor porovnavat s Oplom Agila a nie Corsou.
To by bolo zaujimavejsie rozhodovanie.-
« Re: Corsa vs. Panda
Panda v crash-testu prohrává hlavně při bočním nárazu - při čelní ten rozdíl není tak velký. Jinak obě tato auta jsou v katogorii Superminis, takže nároky by měly být stejné.
BTW, jinak je stejně nejdůležitější dávat bacha a jezdit opatrně - bohužel, při čelním nárazu s tatrou tě ani 5 hvězdiček nezachrání.-
lorenzlubos 07.07.2005 17:43
« Re: Re: Corsa vs. Panda
Aj tak by som porovnaval radsej takto:
Agila-Panda
Corsa-Punto
To je akoby som sa rozhodoval medzi BMW "5" a Mercedesom C, nie?
A predsa len nie kazdy naraz je s Tatrovkou... ;-)-
« Re: Re: Re: Corsa vs. Panda
Malé auto je malé. Jeho bezepčnost se nemůže rovnat velkému. At je sebelepší. Každého rozhodnutí. Ono nemusíš bourat do tatrovky, ono stačí srážka např. Punta a MB řady S nebo takovej Lincoln Town car či velkej offroad....Metry a objem (motoru) ničím nenahradíš, stará pravda.-
« Re: Re: Re: Re: Corsa vs. Panda
Barik: Menil jsi nekdy vlastnorucne olej v automatu? Neni to sice problem, ale rozhodne to neni zadna sranda, delam to tak v prumeru jednou za mesic a tu praci fakt nemam moc rad...
Vypustit olej z vany, vypustit menic, pak sundat vanu, pak filtr, vzdycky se z toho pak vyvali spoustu dalsiho oleje, je to hnusna prasarna...
Jinak ta hladina oleje a presne mnozstvi neni fakt problem, je to vzdycky podle modelu kterej delam 6-6,5 litru (mercedes). I kdyz treba litr chybi, normalne to funguje, doleje se pak pri kontrole po projizdce a huraaa jede se!-
« Re: Re: Re: Re: Re: Corsa vs. Panda
Nědělal, ale vím jak se to dělá, a znám přesné popisya historky z výměn. Olej z měniče ti nikdy nemůže vytéct celý. Jinak dá se to odsát pomocí odsávačky a nemusíš na tebe nic vytéct. Je vícero metod. Hladina problém není, pokud s tím nejezdíš jako někdo 3/4 roku. To už pak problém je, některé převodovky jsou na to citlivé.-
"-- skrytý --" 08.07.2005 12:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corsa vs. Panda
Barrichello: Až půjdeš např. do Simixu, nemohl by ses mi zeptat, zda by byl k mání ATF se specifikací SP-III (v nejhorším případě SP-II) a za kolik. Nějak se v Evropě nechytám.
Díky předem!
PS: Nepěchá to. Potřebuji toho cca 5 lt.-
« Re: Mitsi
Myslíš Dexron III? Mohu dodat sám, na ATF mám zcela jiné zdroje. K mání za 130,- Kč litr, od fa Pennzoil, oirginál balení, v originál krabici, nenačaté, nepoškozené. K dodání ihned 9 litrů (později i více)....Pokud si z Prahy a okolí, můžu dodat hned příští týden...Ovšem platba pouze v hotovosti a bez dokladu. Ale zas levnější než jinde. Pokud máš zájem, napíšu ti mail, můžem se domluvit.-
"-- skrytý --" 08.07.2005 13:50
« Re: Re: Mitsi
Právě že se nejedná o Dexron III. Určitým ekvivalentem SP-III by snad mohl být Dexron 4+, ale musela by se tam přidat ještě nějaká přísada. Alespoň tolik jsem zvěděl při brouzdání po internetu.-
« Re: Re: Re: Mitsi
Dexron 4 jsem v tuzemských prodejnách ještě neviděl. Pouze ATF+4 od Moparu do Chrysleráckých převodovek, k mání za cenu cca 250-270,- Kč za litr...Též mohu sehnat. SP mi nic neříká, hod po mě nějaký odkaz (z netu) co je to zač. Na Dexron 4 se juknu...-
"-- skrytý --" 08.07.2005 14:10
« Re: Re: Re: Re: Mitsi
Zadej si do googlu heslo "Diamond SP-III" a vyhodí Ti to fůru odkazů. Jinak o ATF+4 od MOPARu jsem už slyšel a měl bych zájem (díky za nabídku!). Teď ale budu týden pryč, takže bych se ozval až poté. V mezidobí to zkusím ještě ve značkových garážích Mitsubishi, Hyundai a Kia. Uvidím, jak pochodím.
PS: 513,- Kč bez DPH za 1/2 litru mi totiž připadá až příliš...-
« Re: Re: Re: Re: Re: Mitsi
513 bez DPH??? Hihi, fajn zloději....A pak že jsou věci na ameriky drahý...Jasně, klidně se ozvi, ATF+4 od Moparu nejni problém, seženu. Ten Dexron 4 ale asi ne, to by trvalo dlouho a výsledek nejistý. Na to Diamond SP II/III se ještě podívám, to by mohlo klidně jít.-
"-- skrytý --" 08.07.2005 14:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mitsi
Jo, Amerika... Tam jim připadá i 5 USD za téměř litr Diamondu SP-III moc.
Jinak těch 513 Kč je za něco od Castrolu (údajně nejlepší ATF, co existuje - cha,cha...), ale podle mne stejně SP-III nesplňuje, alespoň to nikde nemají napsané. Zato tvrdí, že "oni přece mají olej do každého auta"! Cha, cha...
-
-
-
-
« Re: Re: Re: Mitsi
Dexron 4 bude velkej problém, spousta výrobců to vůbec ještě nedělá (Castrol,Pennzoil), to tady asi nebude vůbec k sehnání...To SP II (je i SP III) je specifikace pro Mitsubishi převodovky ne? To sehnat půjde, něco takového dělá RedLine a i další....
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 08.07.2005 17:33
« Re: ATF
Jestli je Diamond SP-III taková "fajnovost" jako převoďák do manuálu u Mitsubishi, tak to tedy potěš pánhůh: sám jsem u svého současného vozu od MMC našel "stravitelnou" alternativu až na sedmý pokus! Kdybych to byl býval věděl, tak jsem ten olej snad vůbec neměnil (navíc v pouhých 70 tis. km, tj. ovšem v souladu s předpisem výrobce). Potom není divu, když každý druhý vykládá, jaké má problémy s řazením u Mitsubishi. Bodejť by ne, když tam každý, kdo to už měnil, má něco, co tam vlastně vůbec nepatří... -
-
-
Re: petrumr
Hm, zas jeden chytrej. ATF a dexron nemůže být to samý, ono totiž ATF znamená Automatic transsmission fluid (náplň do automatické převodovky). Což jsou všechny náplně. Ted jsou různé specifikace: ATF Dexron II; ATF Dexron III, ATF Ford Mercon; ATF+4 (Mopar); ATF+3 (Mopar a další), ATF type F, starší specifikace jako ATF 7176 (dnes už se nedělá) a mnoho dlaších....Všechno je ATF, ATF znamená náplň do automatu. Je to jako název olej u motorového oleje, jen se k tomu dodává specifikace. Kapišto???? -
-
« rada :o)
Ale vzdyt ja jsem rada, ze se moje diskuse tak rozproudila... >:D Kazdou takhle vypsanou zkusenost vitam, protoze pak muzu delat doma chytrou a manzel kouka, kam na to chodim >:D
Navic, nejprve jsem na auticko hodne spechala, ted jsem si rekla, ze pockam treba do konce roku, hlavne nechci nic uspechat. Mam ted obdobi, kdy se mi libi Peugeot 107, ale za 14 dni to muze byt jinak, obzvlast kdyz mi tu stosedmicku v automatu nevyrobi driv jak na podzim... :-(
Akorat me fakt mrzi, ze jsem "leva" na tu manualni prevodovku, protoze mam doma necely 3 mesice stary Picanto (ktery se mi mimochodem moc libi) a ted ho musim prodat hodne pod cenou, a to me dost trapi :'-( - kupec se shani VELMI TEZKO...-
« Re: rada :o)
Jen abys neměla žárlivého manžela - možná mu radši toto fórum prozraď, aby ses nedostala doma do problémů :-)
Ta kolínská trojčata vypadají dobře, ale s automatem bych bral spíš Toyotu - jestli se nepletu, tak ta převodovka je od Toyoty, takže se s ní její mechanici u nás už setkali v Yarisovi. U Peugeotů a Citroënů na to budou v servisu koukat jak zjara... Ale u trojčat si zkus, jak se ti budou dávat těžší věci do kufru - prý to má vysoko práh, abys to neprodávala jako teď to Picanto.
S manuálem se netrap - žena si jedinkrát před 11 lety vyzkoušela automat (Laguna) a od té doby o tom bájila, než jsme ho koupili i domů. Od té doby o něm bájíme oba, ale fakt je ten, že jsme oba za volantem klidní.
S prodejem ti nepomůžu, je to blbý, ale musíš buď počkat na toho právého kupce), nebo jít s cenou dolů. Zkusil bych to i na protiúčet, třeba by servis mohl dát lepší cenu... Líp poradit neumím.-
« Re: Re: rada :o)
U nas doma manzelka taky vyzaduje automat... Ne, ze by s manualem neumela, s manualem najezdila hodne a hodne a rozhodne ji to slo dobre, pak ale sedla do automatu a odmita jezdit s manualem, ohrnuje nos... >:D No, ja mam taky tedko automat a manuala moc nemusim, taky to neni proto, ze bych nedovedl...:-))))))) Do Prahy je to fakt pohoda!
-
-
-