Zajetí benzinového motoru

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse


  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.06.2005  18:01

    Zajetí benzinového motoru

    Kolik kilometru je potreba najet s novym benzinovym autem aby byl motor dostatecne zajety? A v jakych maximalnich otackach bych se pritom mel pohybovat? jedna se o benzinovy 16V ctyrvalec s maximem vykonu v 5600 otackach...
    • 00 Reagovat !

      foto

      17.06.2005  21:55

      « Re: Zajetí benzinového motoru

      Od včerejška řeším ten samý problém. Mám najeto 100.
      V orig. příručce je prd a českou dostanu příští týden.
      Našel jsem ale toto:
      [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 18.06.2005  13:19

        « Re: Re: Zajetí benzinového motoru

        Pod to se klidně podepíšu! Chybí tam jen potřeba zajíždění brzd: nebrzdit naplno, brzdit pokud možno na několik dob (začnu raději dříve, pak pedál trochu uvoním a nástelně teprve dobrzdím).
        Kromě toho je vhodné si alespoň zpočátku pečlivě zaznamenávat spotřebu paliva (tedy pokud jezdím stejným tempem), stav oleje a sledovat dynamické vlastnosti vozu. Záběh je dokončen, když se nic z těchto tří věcí už dále nemění (u mého současného auta to bylo až po 20 tis. km).
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.06.2005  17:31

    A co výrobce?

    Ten se v manuálu o tom nezmiňuje?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.06.2005  14:55

    ...

    Mno ja upuju predvadeci auto, ktery ma najeto 700 kilaku takze asi uz stejne dostalo nalozeno:)) Znamej co dela mechanika na rallye mi ale rikal ze kdyby se neco delo spatne ze by se to uz projevilo a tak ze bych mel najet jeste tak treba 500 kilaku umirnene a pak uz muzu vsechno...
    • 00 Reagovat !

      foto

      18.06.2005  19:39

      « Re: ...

      Já si nemylim, že předváděcí auto musí nutně dostat do těla. On asi žádnej prodejce nenechá zákazníka dělat s předváděčkou psí kusy, než sme koupily našeho Golfa, tak sme na pár předváděčkách byly a většinou je to spíš o tom, jak se ti sedí a hraje rádio + kecy prodejce že "tohle je to pravé pro Vás a nic jinýho nemůžete mít". Věř mi, je to stejný u VW, Škody, Opelu, Mazdy, Fordu atd. Navíc známej před pár lety kupoval předváděčku a najel skoro 200tis bez nějakejch neobvyklejch poruch
      • 00 Reagovat !

        foto

        18.06.2005  21:55

        « Re: Re: ...

        wector: Z mych zkusenosti -> Predvadecku nikdy!!! Predvadecek za sebou mam jiz celkem dost, nezavisle na znacce ci dealerovi. Az na toyotu, ktera nam pujcila auto za zastavu obcany meli ty predvadecky na chlup stejny prubeh. Prodejce sednul do auta(absolutne nezahrateho, trebas i v zime) nakopl to, zaradil a hned tomu z fleku nakladal co to dalo (a to jsem absolvoval vetsinu jizd s turbodieslama). Ja osobne pri takovychto situacich vylitavam z kuze a to i kdyz se nejedna o me auto. Prodejci je to vsak celkem jedno, protoze tyhle auta jdou na dracku a cim vice zakaznik nasledne zaplati na servise tim lepe. Nutno jeste podotkout, ze vetsina prodejcu autum rozumi jako koza petrzeli a je mozne, ze o nejakem studenem startu vubec nemaji potuchy. :-/
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 19.06.2005  10:52

          « Re: Re: Re: ...

          Mno tak ja sem vychytal nastesti mladyho dealera, cca 25-30 let kterej s emi pak priznal ze je tohle prvni kara co prodava, takze kdyz sem jeli predvadecku tak tu cast kdy ridil on jel fakt ukazkove. Spis pak de o to, jak se k tomu autu chovaj lidi, kteri ho treba privezou z parkoviste na prodejnu a tak...
    • 00 Reagovat !

      foto Watak

      Waťák 22.06.2005  23:37

      « Re: ...

      tož kluci, se zajetím asi tak: motor nepřetáčet, ale ani nepodtáčet (to by pak bylo líný), častěji řadit a nenechávat to pořád ve stejných otáčkách. Ať si to zkusí všechny režimy, ale až je to zahřátý. Hrubý záběh cca 2tis km, motor si sedne tak 10 - 15tis km (benzín) a každý auto je originál. Brzdy taky pozvolna, jinak se zkroutí kotouče - vyjet z prodejny, rozjet to naplno a pak zkoušet jak to brzdí, tak se rovnou vracíte do servisu.
      Ad předváděčky: pokud to má turbo (ať benzín nebo nafta) tak bych byl opatrnej - někteří prodejci jsou magoři a někteří lidi co si to pujčujou taky. Nejlepší je, nechat se "nezávazně" svézt a uvidíte, jak se k tomu chovají.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 23.06.2005  20:03

        « Re: Re: ...

        Turbo to nema, je to corsa 1.2 80k...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.06.2005  10:46

    Bez nadpisu

    andree_cz: je to jak pravíš, a to nejenom s vytáčením motoru, ale třeba zkoušení brzd. Raději si zaplatím při koupi, něco sleví (sice teď beru novinku a tam je to problém, ale dalo se dohodnout). Předváděčku ne.
    Tam je otázka, kolik km to má doopravdy najeto. U Toyoty mi loni vzali auto přímo z autosalonu, tachometr neukazoval, km nepřibývaly, ABS nefungovalo a my jezdili. Takže asi po 45 min ježdění tam bylo stále 10 km. Já se k autu choval slušně, ale někdo to tu psal, jak se zachází s auty při zkušeb. jízdách. Nicméně kleknout může každé auto, je to vždy loterie.Ale alespoň mám pocit, že vím, co jsem mohl spáchat(nespáchám) já a co se nepodařilo výrobci.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.06.2005  13:16

    Bez nadpisu

    jednu chvili jsem to mel jako praci, jezdeni v predvadeckach a podobne a z toho, co jsem tehdy zazil bych nikdy zadnou nechtel.... presne jak tady zaznelo napriklad nejmenovany prodejce citroenu na vychode Prahy.... zima asi -5 st. citroen c3 1.4hdi 16v auto asi za pul mega, stalo pres noc venku, najeto asi 50km, jsem to auto odtama mel mit asi na tri dny a on ze mi ukaze jak to jezdi atd, aby se pry presvedcil jestli je tam vse ok nez mi ho da, sedl, nastartoval, vyjel z arealu hned plny 1, 2, 3 brzda zpatky totez tak tady to mate nashle. Me v tu chvili napadlo, ze ten ukazatel ujetych kilometru by mel poskocit tak na 5000. Tohle bylo to asi to nejhorsi co jsem zazil, ale jinde to nebyvalo o nic lepsi
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.06.2005  11:04

    Nove auto

    Mam necely tyden nove auto - Suzuki Swift 1.3 16V/69kW. Prodejce mi tvrdil, ze zpocatku nevytacet motor na maximum, drzet konstantni otacky, casto radit,nechat motor dostatecne zahrat, nez ho vic vytocim. Mam za ten tyden najeto 600km, zhruba 300km z toho jsem byl na dalnici, vetsinou ale jezdim po meste. Zatim v pohode.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 30.06.2005  11:08

      « Re: Nove auto

      Držet konstantní otáčky je nesmysl - ty je potřeba naopak co nejčastěji měnit. Jízda po dálnici je z hlediska záběhu druhý nejhorší způsob (tím prvním je denní dojíždění do práce na vzdálenost několika málo km).
      PS: Pro záběh platí obecně uznávané principy, které zde už byly několikrát ventilovány a které se neliší podle značek vozů!
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 30.06.2005  11:48

        « Re: Re: Nove auto

        To Mitsi: No vidis, a pak si vyber! :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.06.2005  17:01

    Bez nadpisu

    Takze mi nezbyva, nez si vzit dovolenou a jezdit po okreskách a stridat styl jizdy :shock:
    Mno, ja to musel poresit tak, ze jezdim prave mesto ... 10Km do prace a 10 zpet a po dalnicich a silnicich na chalupu a na Valassko. Snazim se tedy alespon jezdit promennym stylem a motor ani nepretacet, ani nepoddtacet.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.07.2005  21:58

    Bez nadpisu

    Také mám nový nízkoobsahový benzín. Nejde mi o způsob zajetí, ten je mi jasný, ale spíše kdy udělat první výměnu oleje? Zda dodržet termín servisní prohlídky 20tkm, nebo jinak? Fiat Panda 1.2 .
    Děkuji za rady a názory.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.07.2005  22:22

    Re

    Počkej do těch 20tkm, jinak by to byly zbytečně vyhozený prachy 8)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 03.07.2005  14:50

      « Re: Re

      No to bych neřekl. Z tribodiagnostického hlediska je to blbost a vyhozené peníze to nejsou. Otázkou je v kolika tkm jej vyměnit.
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 03.07.2005  11:26

    Bez nadpisu

    Ale veď kľudne si môžeš pri každom návrate z práce spraviť maličký 20-30 minútový výletík niekam za mesto. Ja som to robil tak. Zobral som polovičku a išli sme sa povoziť a potešiť z nového auta. Akurát v mojom prípade som ešte asi mesiac mal aj staré auto, takže do práce som chodil s ním a s novým sme sa išli len tak prejsť.
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 03.07.2005  11:34

    Bez nadpisu

    A ešte k tým prevádzačkám. Ani ja by som také auto nechcel. Jednak vie predajca legálne pár km na tachometri odmazať (u Škodoviek sa to 1x dá ak je na tachometri do 100 km). Potom je riešením aj to vypínanie počítadla. A samotný štýl jazdy je iná kapitola. Presne ako sa to tu spomínalo. Aj predajcovia sa na tých autách radi povozia a nikto nebude čakať, kým sa motor zahreje. Ale aj "inteligentní" zákazníci to hneď po štarte dusia, čo to dá. Taký nový nezabehnutý motor funguje ako jemný pilník. Tak je dobré na ten pilník poriadne pritlačiť >:D
    Ale samozrejme aj doprava áut k predajcovi je desivá. Robia tam nejakí brigádnici. A hoci predajca je seriózny, tie autá najskôr putujú na centrálny sklad z vlaku. A tam sa s tým jazdí hotová rally. Samozrejme motor studený. Ešte šťastie, že len cca 4 km.
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 03.07.2005  11:38

    Bez nadpisu

    Ešte som chcel dodať, že je to proti môjmu presvedčenie týrať studený a nový motor. Ale bol som na jednej akcii, kde som musel týrať Audi A6 4,2 Qattro. Pekne športový režim a plyn na doraz a potom zase celou silou na brzdy. A medzi tým všakovaké manévre a šmyky. Chudák auto malo na tachometri 350 km, gumy na hranách úplne zodraté. Spotreba prekvapivo len tesne nad 40 litrov.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.07.2005  16:52

    Bez nadpisu

    No, ja na to rezignoval. Moje cesty vedou jen bud po Praze (10-20Km) nebo ted po dalnici na druhou stranu republiky. Proste doufam, ze soudruzi japonci neudelali nekde chybu a vydrzi to i tento zpusob provozu.
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 03.07.2005  19:59

    Bez nadpisu

    Jasne, že by to vydržať malo! Ale dobrým zábehom sa môže ovplyvniť spotreba pohonných hmôt či oleja. Ja mám napríklad straší 2,0 MPI na ktorý všetci nadávajú, aký je nenažraný. A čuduj sa svete, olej temer nedolievam (niektorí aj do 3 L / 15.000 km, ja len 0,5) a dokážem zajazdiť kombinovanú spotrebu aj 5,4 na 400 km dlhej trase.
    • 00 Reagovat !

      foto

      08.07.2005  11:20

      « Re:

      Za jak dlouho se da prohlasit motor jako zajety ? tj. ma nejvetsi vykon a malo "zere"
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 08.07.2005  12:00

        « Re: Re:

        Zajetý je tehdy, když už se dále nemění jeho výkonové parametry, spotřeba paliva ani spotřeba oleje.
        • 00 Reagovat !

          foto

          08.07.2005  12:05

          « Re: Re: Re:

          No jasne, ale podle vykonu to nepoznam, podle spotreby taky ne (nekdy jezdim na spotrebu, jindy zatopim pod kotlem) a podle spotreby oleje uz vubec ne.
          Da se rict obecne po nejakych najetych km ?
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 08.07.2005  12:08

            « Re: Re: Re: Re:

            Obecně? 3 tis. - 25 tis. km!
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.07.2005  23:37

    Bez nadpisu

    Chystam se koupit hondu jazz, mel bych si pro ni jit pristi tejden, je to moje prvni novy auto a tak bych ji chtel poradne zaject. Na skoda.panda.cz jsem docetl tohle, co si o tom myslite?:
    -Po složení motoru a montáži do vozidla nechat motor běžet na volnoběh asi 30 min., kontrolovat stav kapalin, tlak oleje (kdo má tlakoměr oleje), teplotu chladící kapaliny (jestli se rychle nezvyšuje).
    -Prvních 1 000 – 1500 km se studeným motorem velmi opatrně, jezdit s málo sešlápnutým akcelerátorem na nižší rychlostní stupně, po zahřátí motoru se snažit nesešlapovat akcelerátor naplno, sešlapovat s vláčnou plynulostí, zrychlovat se dá obstojně i na půl plynu (zkuste si to, budete velmi překvapeni jak na centimetrové sešlápnutí dokáže motor svižně běžet) .
    -Varianta 1: po uplynutí této doby je možné postupně motor více zatěžovat, ale vždy až po důkladném prohřátí motoru, což v zimě může být i po 12 – 15 km jízdy, se studeným motorem se jezdí opatrně vždy, i když je motor zajetý. Není dobré dlouhodobě udržovat stejné otáčky, mají se často měnit otáčky a zátěž motoru, nejhorší je jízda po dálnici. Motor se bude zabíhat postupně delší dobu.
    -Varianta 2: po důkladném zahřátí motoru mu začnu řádně nakládat, pod plným plynem vytáčet do otáček maximálního výkonu (nepřetáčet!), akcelerovat vždy s plným plynem, prostě styl brzda – plyn. Takhle se motor prohání asi 5 – 10 000 km, což pro záběh postačuje. Ovšem platí, že dlouhodobá jízda na plný plyn není ku prospěchu věci. Také trvalé vytáčení motoru po skončení záběhu není optimální řešení, motor se namáhá více než je nutné, zkracuje se jeho životnost.
    -Výhody a nevýhody varianty 1:
    - menší spotřeba paliva při záběhu
    - často vyšší dosažitelná maximální rychlost, pokud je dostatečně dlouhá dráha na její dosažení, motor se dá dost přetočit (nemá-li omezovač)
    - nižší subjektivní i objektivní akcelerace
    - tišší chod
    - vyšší životnost motoru
    - motor se chová civilizovaně – „pantátovsky“
    Proč: motor se vzhledem k nízkému průměrnému zatížení zaběhne na minimální vůle na klice a ojnicích, které vytvoří větší odpory otáčení. Malé vůle naopak zpřesní vedení součástí a tak je životnost motoru většinou výrazně vyšší, pokud se s motorem jezdí stejným jízdním stylem. Dosažený výkon bude na dolní hranici udávanou výrobcem. Nejhorším řešením je takový motor později zkusit „rozdivočit“ variantou 2, nepovede se to a motor relativně brzy zkolabuje.
    -Výhody a nevýhody varianty 2:
    - výrazně vyšší spotřeba paliva při záběhu
    - mívá větší spotřebu oleje proti variantě 1
    - většinou se motor nedá na vyšší rychlostní stupně příliš přetočit, na otáčkách maximálního výkonu často končí (také dobře)
    - motor má lepší akceleraci a je i celkově živější
    - hlučnější chod
    - životnost motoru bývá nižší, ale nemusí to být zase tak markantní
    - motor není „pantátovský“, často se chová jako motor o vyšším výkonu
    Proč: motor si díky vysokému zatížení vytvoří stlačením povrchových vrstev na pánvích klikového hřídele a ojnicích větší vůle (podobně, jako se to dělá u závodních motorů, kde jsou ale vůle ještě větší), píst je daleko více tepelně namáhán, více se roztahuje a tím se dobrousí, tím se také jeho vůle zvětší a klade menší odpor pohybu. Zvětší se ale spotřeba oleje, protože píst není tak dobře veden a kroužky ve válcích nepracují v optimálním režimu. Spotřeba oleje se ale nemusí zvýšit zvlášť výrazně, často je rozdíl zanedbatelný. Právě pro horší vedení pístů ve válci klesá životnost motoru. Ovšem pokles nemusí být výrazný, při správné údržbě a včasné výměně kvalitního oleje většinou dosáhne předpokládané hodnoty životnosti.
    Co si o tom myslite? Vic by si mi libila varianta 2, tedy aby byl motor zivejsi a mel lepsi zrychleni, ale bojim se, abych ho tim nejak neposkodil.
    • 00 Reagovat !

      foto

      14.07.2005  07:49

      « Re:

      chod strednou cestou ani jedno nieje pre bezneho cloveka idealne
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 14.07.2005  09:00

      « Re:

      Mirek: Uvedený článek mi silně připomíná znění, která jsem se učil někdy před více než 30 lety. Dříve (díky použitým materiálům) skutečně bylo možné výrazně ovlivnit stav motoru záběhem. Dnes zdaleka není možné tolik "pokazit" nebo přidat. Vyhneš-li se extrémům - plný plyn v nízkých otáčkách a nebo přetáčení - tak je to to nejlepší co pro motor můžeš udělat. Životnost motoru a dlouhodobý výkon ovlivňují víc faktory pozdějšího servisu, než záběh.
  • 00 Reagovat !

    foto prekladys

    prekladys 14.07.2005  09:38

    záběh 2

    nezajíždí se jen motor ale celý agregát. pokud chceš víc koníků, kup si silnější káru, je to levnější než začít dříve investovat do předčasně opotřebeného.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.07.2005  15:43

    corsa

    No tak me prodejce rekl ze u techhle nejnovejsich motoru staci ta prvni tisicovka a pak uz je to jedno, ja mam tedka na tachometru asi 1400 kilometru, sam sem s tim najel asi 600 za dva tydny a stridam styly jizdy, vetsinou jezdim svizne a drzim motor kolem tech 3000 otacek, kdyz potrebuju predjet nebojim se to vytocit az do 5500 kdy ma motor nejvyssi vykon a nemuzu si na nic stezovat...
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.07.2005  20:29

    Jak ho naučíš, takovej bude...

    Pánové (a případné dámy) v roce 1989 ještě před sametem jsem měl možnost být u vagonování new Fagoritů v Mladé Boleslavi a to byl zážitek! Stejně tak převoz aut z nádraží na Mototechny. Ovšem to jsem opravdu trpěl. Zpátečka - plnej - otočka smykem - mezitím jedna, stylem zuby jsou všechny - spojka - průhrab - nutný malý hvizd i na dvojku - .... No humus. A pak si to strejda koupil a zajížděl dle příruček. Bohužel stejnou situaci jsem zažil ještě jednou asi před 7mi lety, kdy polští kamioňáci s přepravníkama vezli nová Cinquecenta a z nějakého důvodu je překládali z jednoho auta na druhý na odlehlém parkovišti. Nejradši bych jim nakopal * - pořádně!
    Zajíždějte s rozumem.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 18.07.2005  21:10

      « Re: Jak ho naučíš, takovej bude...

      takze je nejlepsi nijak to nehrotit a doufat ze zrovna tomu mymu auto nenakladal nejakej amgor..
  • 00 Reagovat !

    foto Adrian77

    Adrian77 19.07.2005  00:10

    Zajetí nového motoru

    Když otec kupoval v roce 1998 novou Felicii u F3K v Třebíči, tak mu šéf tohoto centra (bydlel tenkrát v naši ulici), že se nový auta už nezajíždějí, že je to už zajetý z fabriky :roll: . Asi doufal, že se to brzo zhuntuje, a za pár let příjde otec pro další auto. No asi mu to nevyjde. První auto - Fiata 125 měl otec 25 let, s Felicií to vypadá na stejně dlouhou dobu. A já si Škodu nekoupím. Mám oči jen pro novou Pandu (až doslouží Saxík).
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 19.07.2005  05:37

      « Re: Zajetí nového motoru

      Když ono je tomu právě naopak! Dnes se při výrobě používají mnohem menší výrobní tolerance, ale aby se to vůbec točilo, dělají se hrubší povrchy, čímž se současně ušetří (finalizace povrchů je totiž časově náročná a tím i drahá záležitost). Pokud se zabíhá s rozumem, vznikne celek, kde do sebe jednotlivé díly zapadají přesněji, než v minulosti. Takový záběh ovšem trvá mnohem déle, než zmíněný 1 tis. km. Ostatně už proto dnešní motory dosahují optimálních výkonových parametrů nejdřívě po 5 tis. km, zatímco dřívější motory "na tom byly nejlépe" mnohem dříve a pak už se to jenom zhoršovalo...
      Při "drastickém stylu záběhu" dochází k lokálním tepelných šokům na "výstupcích" hrubých povrchů, které se namísto zarovnání/vyhlazení doslova vylamují ve větších celcích. Motor se pak jakoby rychle "uvolní", což se projeví rychlejším nástupem výkonových parametrů, avšak se všemi negativními důsledky z toho vyplývajícími (už to tu někdo popisoval). Pro toho, kdo nechce držet auto déle, než několik desítek tis. km, jde ale o dobrou variantu, jak "si to auto rychle užít".
      Ovšem úplně nejhorší z hlediska škod na motoru je systematické podtáčení!
      • 00 Reagovat !

        foto

        19.07.2005  08:44

        « Re: Re: Zajetí nového motoru

        Co je "podtaceni"? Je to sourani v kolone na 2000 otacek s minimalnim plynem jen na udrzeni rychlosti? Nebo to plati pro 1000 otacek a plyn az na podlaze a nejlepe do prudkeho kopce?
        Jezdim tak, ze kdyz chci akcelerovat, podradim a snazim se jezdit v rozsahu 2500 - 4500 (dokud neprelezu pres 3000, davam plyn s citem polehoucku). Obcas motor i potocim, kdyz je k tomu prostor.
        Jinak kdybych se mel drzet pedantsky v rozsahu nad 3000 ot. musel bych radit nekde pres 5000.
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 19.07.2005  09:39

          « Re: Re: Re: Zajetí nového motoru

          (cit.) Jezdim tak, ze kdyz chci akcelerovat, podradim a snazim se jezdit v rozsahu 2500 - 4500 (dokud neprelezu pres 3000, davam plyn s citem polehoucku). Obcas motor i potocim, kdyz je k tomu prostor.
          - To je ideální.
          - Podtáčení? Pod 2000 ot./min. a hned plný kotel, pokud možno na pětku...
          • 00 Reagovat !

            foto

            04.08.2005  09:55

            « Re: Re: Re: Re: Zajetí nového motoru

            Dobrá... auto mívám v garáži, která je pod kopcem, tj. každé ráno musím se studeným motorem ten kopec vyjet.
            Může mít tak 25-30° a asi 300 m.
            Celkem by mě zajímalo, jak tento kopec co nejlépe zvládat - tj. ve smyslu ohleduplnosti k motoru.
            Mám 1.2 12v Fabii a řeším to tak, že jedu na 2 st. cca 2100 ot, víc otáček se mi zdá nešetrné vzhledem ke studenému motoru...
            • 00 Reagovat !

              foto

              04.08.2005  10:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zajetí nového motoru

              takt to co robis je urcite zle. Ale radsej by si mal ist 3000ot na jednotke , ako 2000 na dvojke. Do takeho kopca ide o podtacanie a trapenie motora. Motoru ani zastudena tych 3000 otacok neuskodi tak, ako tych 200 na dvojke.
              • 00 Reagovat !

                foto

                04.08.2005  10:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zajetí nového motoru

                Jasně, nechci podtáčet, ale i na těch 2100 otáček a dvojku to jede plynule a na pedál plynu vyvíjím jen jemný tlak, což je podle mě hlavní ukazatel...
                Na jízdu s jedničkou jsem teda vůbec nepomyslel, spíše váhám, zda-li teda více ot. na dvojku, ale jak jsem psal výše, nepřipadá mi, že bych při tom motor trápil.
                Třeba mám blbý názor, ale já se hlavně řídím podle toho, jak mám v dané chvíli nohu na plynu, tj. klidně jedu 1500 otáček na dvojku, ale plyn mám jen lehce "naťuknutý". Např. jízda do ostřejších zatáček - nedovedu si představit, že bych v 20-25km/h řadil jedničku jen abych nepodtáčel..a to i s zahřátým motorem.
                Ale dík za názor
                • 00 Reagovat !

                  foto Diamant

                  Diamant 04.08.2005  12:13

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zajetí nového motoru

                  Ja by som asi nechal tú dvojku, ale točil by som na trochu vyšších otáčkach. Ono si uvedom, že tesne po štarte sa hodne dobíja aj akumulátor (po štarte je trochu pumpnutý) a vyššími otáčkami sa aj rýchlejšie zahreje lambda.
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    04.08.2005  12:25

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zajetí nového motoru

                    ...ono možná s tím úhlem jsem to fakt přehnal, když si to teď promítám v hlavě, tak z nejnižšího místa do nejvyššího to bude max. 70m.
                    Díky za názory, obecně mi šlo o to, že se studené motory nemají příliš vytáčet...pokud bych ten kopec jel s zahřátým motorem, držel bych to kol 3t.otáček a to už se mi zdá na studený motor moc. čau
            • 00 Reagovat !

              foto dcgsd

              dcgsd 04.08.2005  12:03

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zajetí nového motoru

              no jestli to nahodou neni prestreleny udaj s tim uhlem 25-30°. Maximalni stoupavost na I.r.s. bych hadal kolem tech 30° ale na II.r.s. tak max 20° a to pri "plnem" plynu. Doporucuju vzit si uhlomer :-) 300m pod uhlem 30° je prevyseni 150m pokud pocitam dobre a to je peknej kopec...
            • 00 Reagovat !

              foto dcgsd

              dcgsd 04.08.2005  12:29

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zajetí nového motoru

              Jeste k tematu: pokud opravdu jde auto dobre za plynem ta navrhuji nasledujici. Nastartovat a pockat az se zacne motor mazat (zalezi na oleji a teplote ale), melo by stacit 20s a potom s lehkou nohou kopecek vyjet. Jednicka urcite neuskodi ale pokud je to stoupani do 12° snese to asi i dvojka.
              • 00 Reagovat !

                foto

                05.08.2005  06:55

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zajetí nového motoru

                A co popojíždění v koloně na rovině, tj. courání po metrech, dejme tomu cca 1,5 tis az 2tis ot na 2 st. s lehkou nohou na plynu, je to taky podtáčení? Přestože mám 1,2 htp, připadá mi tak trochu drastické mít řazen 1 st. Dík
                • 00 Reagovat !

                  foto dcgsd

                  dcgsd 05.08.2005  07:01

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zajetí nového motoru

                  zed: tak vyskousej nekdy vyslapnout spojku a seslapnout plyn aby se motor vytocil na 3000ot (na "neutral") a potom se stejne seslapnutym plynem nebudes "podtacet" ani pri 1500ot
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    05.08.2005  07:07

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zajetí nového motoru

                    Nejsem teda moc technický typ, můžeš mi blíže vysvětlit, jaký je rozdíl mezi tím, co doporučuješ a "plavbou" na 2 st. s 1,5 tis. ot. bez předchozího "nadupnutí" plynu?
                    • 00 Reagovat !

                      foto Diamant

                      Diamant 05.08.2005  09:25

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zajetí nového motoru

                      Ono to nie je ani tak o otáčkach, ale o zaťažení motora. Navyše pri studenom motore ten olej tak dobre nemaže a teda by si ho pod 2000 nemal príliš dusiť. Ja som zástanca teórie, že pod tých cca 2000 otáčok jazdím až keď je motor zahriaty a idem po rovinke ustálenou rýchlosťou.
                    • 00 Reagovat !

                      foto dcgsd

                      dcgsd 05.08.2005  13:29

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zajetí nového motoru

                      Zed: rozdil neni zadny, jen jsem naznacil hranici plynu kteroui povazuju za podtaceni
                      • 00 Reagovat !

                        foto

                        05.08.2005  14:16

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zajetí nového motoru

                        Už je mi to jasné, díky.
                        to Diamant:
                        zajímavé je, že v originálním návodu pro Š Fabia je uvedeno, že se má vždy při dosažení 2 tis. otáček přeřadit na vyšší (!) rychlostní stupeň. Nechápu, proč to tam tak píšou...
                        • 00 Reagovat !

                          foto Diamant

                          Diamant 05.08.2005  17:13

                          « Re: Zajetí nového motoru

                          To je veľmi divné. Oskenuj mi tú stránku. Ešte aj keby sa jednalo o nafťák, ktorý je všeobecne stavaný viacej na nízke otáčky, tak okolo 1900 otáčok sa práve preberie turbo, tak prečo by si mal preradiť. Skôr by som to chápal naopak, že ak otáčky klesnú na 2000, tak sa odporúča preradiť. To by šlo.
                          • 00 Reagovat !

                            foto

                            05.08.2005  17:37

                            « Re: Re: Zajetí nového motoru

                            V tom navode je to take dvojzmyselne pise sa tam:
                            "Na prvni rychlostni stupen jedte asi jen na vzdalenost delky vozidla. Na vyssi rychlostni supen radte v okamziku, kdyz motor dosahne asi 2000 otacek"
                            Je k tomu taky obrazok, kde je znazornena zavislost spotreby od zaradeneho stupna a IV. stupen je tam od cca 45 kmph, V. od cca 50 kmph a VI. od cca 60 kmph.
                            Otazka je ci to myslia iba pre I. stupen alebo pre vsetky.
                            Ten navod je tu: [odkaz]
                            strana 145
                            Moj nazor na tuto temu je taky, ze pre kazdy motor je to ine a ak sa clevek trochu vyzna, tak to vyciti. Napr Fabia 1.4 MPi 50 kW nema problem po rovinke na V. 1500-1600 otackok, ale 1.2 47 kW uz potrebuje aspon 1800 otacok.
                            Pri posuvani v zapchach 1.4 MPI nema problem ist na volnobeh a podla mna to nie je podtacanie.
                            Klasicky priklad podtacania je ked nejaky magor ide do kopca na V. stupni 80kmph, auto zpomaluje a on drzi plny plyn.
                            Ale univerzalne asi funguje uz viac-krat spomenuta rada - ak mate mierne zosliapnuty plyn a auto ide rovnomerne a na dalsie zosliapnutie motor reaguje tak je to v pohode.
                            Ak mate napr 6-8valec s automatikou, tak ta udrziava pri kludnej jazde motor aj okolo 1500 otackok.
                            • 00 Reagovat !

                              foto Diamant

                              Diamant 05.08.2005  19:33

                              « Re: Re: Re: Zajetí nového motoru

                              OK, pri tom 1° je to ešte pochopiteľné, motor je vďaka prevodom veľmi málo zaťažený. Ale aj tak sa mi zdá rozumnejšie zaradiť vyšší stupeň až okolo 2500 otáčok. Ale u vyšších prevodových stupňov je dosť riziko napísať niečo takéto do návodu. Jasne, človek, ktorý má vzťah k technike a cit si môže dovoliť jazdiť so štvorvalcom už od 1500 otáčok (sám to tak robím). Ale univerzálne sa to nedá napísať, že majú ľudia radiť už pri 2000 otáčkach na vyšší stupeň. Ešte, že ten návod málokto číta. Zrejme to je odstavec, ktorí tam vsunuli ekologickí aktivisti, aby ten návod dostal nejaké body za ekológiu :D
                              U trojvalca je presne ako píšeš rozumnejšie radiť pri vyšších otáčkach, lebo si s rovnakým motorom musia poradiť len 3 valce a teda budú viac namáhané (samo závisí aj na sprevodovaní). A aj tvoj postreh o 6 a viac valcoch je správny. Automat napríklad u Volva S80 T6 (t.j. biturbo 6 valec 2,8) radí tak, že po preradení poklesnú otáčky pri pokojnej jazde na cca 1300 otáčok. Výrobca snáď vie, čo robí. Ale ak by som mal vždy pri dosiahnutí 2000 otáčok radiť na vyšší stupeň u fabie 1,2/47, tak by po preradení klesli otáčky takto:
                              2° - 1150 - 15 km/h
                              3° - 1400 - 26 km/h
                              4° - 1450 - 37 km/h
                              5° - 1650 - 50 km/h
                              Aj tých 1600 otáčok je na zrýchľovanie dosť málo. A ak idem ustálenou rýchlosťou po rovine, tak predsa nepotrebujem radiť. Takže môj názor sa potvrdil, práve u toho 1° je viac ako vhodné radiť až pri vyšších otáčkach, lebo po preradení na 2° podľa návodu by mal motor 1150 otáčok. A to je predsa len na zrýchľujúci trojvalec fest málo. Neporedpokladám, že by niekto chcel ísť ustálenou rýchlosťou 15 km/h.
                              • 00 Reagovat !

                                foto

                                07.08.2005  21:55

                                « Re: Re: Re: Re: Zajetí nového motoru

                                to Diamant: tie otacky,co si uvadzal sa mi nepozdavali, ale ked som to preratal, tak to fakt takto vychadza.
                                Cize ta informacia v navode, ze sa ma preradzovat, ak motor dosiahne 2000 otacok je blbost. Je to blbost aj na I. stupen, 1.2 sa na 1200 otacok vyslovene trapi.
                                Ja som sledoval, kedy preradzujem pri rozbehu na 1.2 47 kW a vychadzalo to tak, ze PO preradeni mam cca 2000 ot/min, ked som jazdil s 1.4 MPI 50 kW tak po preradeni som mal cca 1800 ot/min.
                                Pri rovnomernej jazde po rovine 1.4 MPI islo rozumne od cca 1500 otacok, 1.2 od cca 1700-1800 otacok. To su samozrejme hodnoty pre zabehnuty zohriaty motor. Pri zabehu je optimum okolo 2500 otacok, pri zatazeni aj okolo 3000.
                                • 00 Reagovat !

                                  foto Diamant

                                  Diamant 07.08.2005  23:22

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Zajetí nového motoru

                                  Áno, to, čo píšeš je úplne správne. Odporúčam radiť presne, ako píšeš, teda aby otáčky po preradení na vyšší stupeň klesli do okolia 2000 otáčok. Ak sa ide rovnomerne po rovinke, tak to môže byť otáčky aj o trochu menej než tých 2000.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.2005  12:14

    Bez nadpisu

    Celkem záleží jaké máš auto. Vmám případě u nové Pandy není třeba točit více jak 3500. Max. Mt je v 2500, takže pohodička.
    • 00 Reagovat !

      foto Diamant

      Diamant 23.07.2005  10:31

      « Re:

      Musím s Mitsi súhlasiť. Určite motor nie je zabehnutý už z výroby a taktiež povrchy jednotlivých dielov nie sú hladšie ako kedysi. Presne ako píše, tolerancie by mohli byť dnes menšie, takže magori vo fabrike a na preprave z vlaku do predajne to snáď tak nezlikvidujú. Pri zábehu ide o to tie povrchy zahladiť a to platilo kedysi a platí to aj teraz.
      Inak tá minimálna spotreba sa dá zistiť pomerne ľahko. Ak stále používate rovnaký olej, tak stačí sledovať spotrebu na voľnobehu. Samozrejme treba docieliť stále rovnaké podmienky. Teda ideálne bez klimatizácie, s dobre zahriatym motorom a ideálne po dlhšej jazde, aby bol aj akumulátor dobitý. Tá spotreba môže byž u 4-valcového benzínu trebárs 0,9 L/h a časom bude častejšie a častejšie preblikávať na 0,8 až sa tam napokon ustáli. Mne to obvykle trvá tak 20.000 km.
      A potom u slabších áut (okolo 50 kW) sa dá testovať aj maximálka. Ideálne merať prístrojom GPS na prázdnej diaľnici a v rovnakom úseku zmerať maximálku smerom tam aj smerom naspäť a urobiť priemer (vylúči sa vplyv sklonu cesty či vetra). Vždy samozrejme skontrolovať nahustenie pneumatík. Takto sa dá zároveň neskôr zisťovať kondícia auta, ak si to človek píše.
      • 00 Reagovat !

        foto

        23.07.2005  20:46

        « Re: Re:

        Diamant : pokud se nepletu tak mas dvolitrovou fabku ze ? A muj dotaz je za jak dlouho se zajela ? tj. ustalila se spotreba a zacala se chovat "zive" . A pokud mas klimu tak jak se projevi v aktualni spotrebe ?
        • 00 Reagovat !

          foto Diamant

          Diamant 24.07.2005  00:38

          « Re: Re: Re:

          Ako som písal, asi po 20.000 km. Ale subjektívne som mal dojem, že auto sa dostalo do najlepšieho až okolo 30.000 km. Inak som meral na brzde po 15.000 km aj po 30.000 km a motor dával 93 resp. 95 kW a krivka točivého momentu sa tými ďalšími 15.000 km viacej narovnala a namerané maximum bolo 178 resp 185 N.m a krivka v celom spektre narástla. Ako som spomínal, zabiehal som opatrne. Môj kamoš, čo má tiež 2,0 a jazdí ako závodník bol na meraní tiež a pri 30.000 km mal 95 kW a 183 N.m. Akurát krivky boli ešte rovnejšie, než moje. Takže ani ten štýl jazdy s motorom veľa nenarobí, akurát bude kratšia životnosť.
          Klima? Ak je spotreba na voľnobeh okolo 0,8-0,9 L, tak s klimou obvykle okolo 1,1-1,3 L. Ale veľa záleží od nastavenia teploty a rýchlosti ventilátora. Piestový kompresór klimy totiž plynule mení zdvih podľa potreby a teda aj mení odoberaný výkon z motora. Za jazdy klima urobí obvykle tak okolo +0,5 L. Ale ja sa nedávam príliš vymrazovať.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.08.2005  17:34

    Bez nadpisu

    Slapanie na plyn pri 2000 otackach na HTPcku je spoluvina na vrazde motora >:-[] Pod 3t sa ten motor vylozene trapi a s vynimkou rozjadov z dvojky (krizovatky, kde netreba uplne zastavit; zeleznicne priechody...) by som ten motor drzal stale nad 3t.
    • 00 Reagovat !

      foto

      08.08.2005  17:46

      « Re:

      tu luf:
      ahaaaaam tak uz je jasne, preco ti vychadza stale tak velka spotreba :-)
      nemaj strach, ten motor je sprevodovany nakratko, neviem aky problem by mal mat pri 2000 otackach. Pri 2000 otackach ma k dispozicii 80 % maxima kr. momentu, pri 3500 ma maximum kr. momentu.
      Tvoj Megane ma max. krutak pri 4200, ty drzis motor aspon na 3500 otackach ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.08.2005  18:13

    Bez nadpisu

    fero - moj problem je, ze mam na auta cit. Ze ma 80% krutaku je pekne na pocuvanie a citanie v reklamnych prospektoch, ale nie na jazdu. Skus si trosku matematiky 3/4*2000 = 1500ot. S ktorym benzinovym 4valcom sa jazdi pri 1500ot? So ziadnym, pretoze je podtoceny. Tak isto podtoceny, ako HTP pri 2000.
    S Meganom jazdim bezne v rozmedzi 2500 az 4500, casto vsak ale az do obmedzovaca pri 6500. Prebudit stado 115 koni chce ten motor tocit.
    BTW kedysi davno som pozical Clio znamemu, ktory mal svoje auto v servise. Nestacil som sa divit, ked jemu bralo iba cosi nad 5l, ale ked som sa s nim zviezol, tak som plakal - pri 50km/h radil patku. Spotrebu benzinu mal sice nizku, ale spotrebu motorov asi poriadne vysoku. Ale vam to moze byt jedno, HTP si kupuju ludia, co najzdia 10t rocne, tych 10 rokov podtacania snad nejako ten motor vydrzi.
    • 00 Reagovat !

      foto

      08.08.2005  18:27

      « Re:

      to luf: ten tvoj predpoklad ze 3/4 z 2000=1500 nema nic spolocne s logikou ani matematikou ani fyzikalnou podstatou spalovacieho motora
      schopnost motora pracovat od nizkych otackok zavisi od objemu, nie od poctu valcov !!!!
      1.2 47 HTP ma pri 2000 otackach 91 Nm, 1.4 55 kW 93.5
      potom sa necuduj, ze mas take vysoke spotreby na 1.2, ked do nej presadnej z Meganu 1.6 a este k tomu na nej nevies jazdit a potom tu pridavas prispevky, ze ako strasne ta 1.2 zerie
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.08.2005  18:41

    Bez nadpisu

    fero - ty si fakt *. Ked pri 2 otackach vykona 3 valec 3 pracovne cykly a 4 valec 4, tak je ti asi jasne, preco moja matematika funguje a preco 8 valce v klude mozu tocit 1500ot. Jazdi si s Fabiou ako chces. Ked s mou jazdim ja, tak chcem, aby sa hybala, aby som nikomu nezavadzal a aby motor netrpel => jazdim ako jazdim. Napriek mojmu toceniu ten motor nejde a zerie.
    Doporucujem ti vyskusat si motor v novom Mitsubishi Colte. Pochopis, ze 3 valce mozu aj dobre jazdit a vyzaduju vyssie otacky. Dobre odhlucnenie tvojho "vysavaca" este neznamena, ze sa netrapi.
    BTW vysvetli mi, preco ta moja matematika nema nic spolocne s principom spalovacieho motora.
    • 00 Reagovat !

      foto

      08.08.2005  18:53

      « Re:

      to luf:
      "*" ? dovolim si ta upozornit, ze mam dost silny fyzikalny zaklad, takze bacha na slova
      no a preco je ta tvoja teoria blbost?
      no preto, ze 8 valec moze tocit 1500 otacok nie preto, ze je 8-valec, ale preto, ze ma 4 litre
      priklad dufam, ze tvojmu "citu" pre motor je jasne ze 2000 otacok je nieco ine pre 2-litrovy stvorvalec a pre 1-litrovy stvorvalec
      ide o objem: zober si 1.2 4-valec a 1.2 - trojvalec, je fakt, ze stvorvalec ma o 1/3 viac cyklov, ale kazdy cyklus trojvalca prebieha vo valci s objemom o 1/3 vacsim (400 ccm vs 300 ccm) -bingoooooo, cize je to to iste
      ale tvoje vyroky ma vobec neprekvapuju - matematicke a fyzikalne povedomie je na dost nizkej urovni, a to nehovorim, ze este by som mal brat ohlad na vyrokovu logiku, to uz by som chcel vela.... ludia sa vacsinou rozhoduju na zaklade emocii ako na zaklade racionalnej uvahy, proste tebo tjo "cit" hovori, ze je to tak, tak je to tak
      a ak by tvoja teoria bola spravna, tak ak 8-valec moze tocit 1500 otacok, tak pre 4-valec by to bol ekvivalen 3000 otacok a pre trojvalec ekvivalent 4000 otacok, no ale riad sa dalej tvojim "citom" pre motor a jazdi na 1.2 od 4000 otacok vyssie :-)
      (to uz som bol nechutny, ale ty si pouzil slovo, citujem "*")
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.08.2005  19:02

    Bez nadpisu

    Na ferovku by si so mnou nesiel, to ti garantujem!
    Nema to s tebou cenu, ty si ten, co dava na emocie a hlada agrumenty, ako ich podporit. Ja vyberam aj jazdim chladnou hlavou, nie podla reklamneho prospektu. Ale ked uz tak velmi tuzis po tom, aby si mi dokazal, ze HTP je usporne, kludne sa mozeme stretnut, dohodnut podmienky a trat a ver, ze nezajazdis ovela uspornejsie, ako moja 1.6. A potom si navzajom rozbijeme hubu :-!
    BTW poohliadni sa do minulosti formule 1, ked boli povolene motory 3500ccm. Vtedy jazdili motory V12 aj V10, zisti si nieco o ich spravani.
    • 00 Reagovat !

      foto

      08.08.2005  19:08

      « Re:

      krasny priklad, ked dochadzaju argumenty
      ja som ti logicky argumentoval, ze sa myslis a ty ma vyzyvas na ferovku ? :-)
      cize to viac menej chapem ako priznanie vlastneho omylu, necakam, ze napises, ze si sa mylil
      alebo mas nejake argumenty?
      bte F1, to myslis vazne? ze budeme porovnavat seriove motory s F1?
      ja ti nemusim dokazovat, ze 1.2 HTP je usporna, pozri si udavanu spotrebu pre mestsky cyklus, v tom je 1.2 dobra, na to bola stavana - rychlo sa zohreje, ma nizke pasivne odpory, v meste aj tak nepotrebujes vykon, akurat fabia je trocha tazsia, ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.2005  19:30

    Bez nadpisu

    to fero1234: Nic mu nedokazuj, Fabia usporna je a je to pomerne prijemnej motor na plynulou jizdu. Na zavody do kopce to nebude, ale na kazdodenni jezdeni do prace pro 1 cloveka je to idealni. Rocne najedu 25000, prumernou spotrebu mam 5.4l/100km, jezdim normalne s maximalnim vyuzitim rychlostnim limitu a zatim se mi nestalo ze by mi nejak zvlast schazela dynamika toho motoru. Predtim jsem mel 1.6 65kW a ten si vzal pri stejnem zpusobu jizdy na stejne trase o 2l/100 km vic at jsem jsem se snazil sebevic.
    • 00 Reagovat !

      foto

      08.08.2005  19:35

      « Re:

      to NiceOne:
      Ja sa lufovi ani necudujem, totiz ked presadne z Megane 1.6 115k do Fabie 1.2 65k , tak sa mu to samozrejme zda pomale, tak to toci jak hovado - a potom napise do diskusie, ze jaka je to sracka a jak to strasne zere.
      • 00 Reagovat !

        foto Diamant

        Diamant 08.08.2005  20:18

        « Trojvalec

        luf - fakt sa mýliš. Si totiž zvyknutý na 4-valec. Pri 2000 otáčkach si zvyknutý na istý počet taktov. Ale u trolvalca počuješ tých taktov iba 3/4 a to ťa mätie. Tu bežný cit zlyháva. Rovnako aj ja som mal pri prvej skúšobnej jazde s HTP tendenciu motor vytáčať. A keď som jazdil na 6-valci, mal som zase dojem, že voľnobeh je nejaký privysoký. Takže si musíš iba zvyknúť.
        Presne ako tu fero napísal, ochota pracovať v nízkych otáčkach je tým väčšia, čím väčšiu kubatúru motor má. Ale čiastočne to ovplyvňuje aj sprevodovanie a vo výhode sú aj dlhozdvihové motory. Preto stále trvám na svojom názore, že 1,2 HTP je optimálne držať v otáčkach nad cca 2000. A rovnako by to platilo aj keby to bol 4-valec s objemom 1,2.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.08.2005  11:01

    Bez nadpisu

    fero - napisal si toto: "dovolim si ta upozornit, ze mam dost silny fyzikalny zaklad, takze bacha na slova" a na to som si ja dovolil upozornit ta, ze mne sa vyhrazat nema cenu. Dalej ku tomu 3 valcu vs. 4 valcu - zober si 1.6 4 valec, odober jeden valec a mas 3 valcovu 1.2 => moja matematika funguje! Ja som porovnaval moju 1.6 s 1.2 HTP, kedy ti to konecne docvakne. Ty bud prekrucas, alebo nechapes (podla inych tvojich argumentov a pravopisu si asi clovek nizsieho inteligencneho potencialu)
    Ze niekto jazdi s HTP za 5.4 je krasne, ale aj ja som zajazdil za 5.4. Aj napriek tomu vytacaniu. Ale na porovnanvanej trase je prechod cez kopec a zvysnych 50km po rovine uz nedokazalo tento handicap dorovnat. Poriadne citaj a zamysli sa!
    • 00 Reagovat !

      foto

      09.08.2005  11:37

      « Re:

      tu luf:
      :-)
      no ja som pisal, ze mam fyzikalny zaklad (cize tykajuci sa fyziky) a nie fyziologicky (tykajuci sa fyziologie) - tym som chcel naznacit, aby si sa krotil, pretoze mam slusne vedomosti z FYZIKY :-)
      no ked z 1.6 odoberies valec, tak vznike 1.2 - no sak presne toto c skodovke spravili A CO SI TYM CHCEL POVEDAT ? ze 3/4*1.6=1.2, to viem
      ja som reagoval na tu tvojy CHYBNU teoriu, ze 3/4*2000=1500 a z toho si usudil, ze pre 1.2-trojvalec je 2000 otacok malo.
      pytal si sa aky stvorvalec fici od 1500 otacok, no napriklad dvoj-ventilovy 2.0 MPI 85 kW, ale preto,ze ma pri 1500 otackach k dispozicii 130 Nm,
      a teraz posledny pokus:
      porovname 4-valec 1.4 55 kw a 3-valec 1.2 47 kW pri 1500 (2000) otackach:
      1.4 4-valec ma 83 (93.5) Nm
      1.2 3-valec ma 84 (90.7) Nm
      co z toho usudi tvoj "cit" pre motor ? to neviem, ale moja logika z toho usudi, ze 3-valec s objemom nizsim o 16 % ma pri 1500 otackach rovnaky krutiaci moment (cize rovnako taha), ako 4-valec, pri 2000 otackach je to tiez velmi podobne
      skus to konecne pochopit, tvoja 1.6 taha lepsie v nizsich otackach preto, LEBO MA VACSI OBJEM AKO 1.2, NIE PRETO ZE JE TO 4-VALEC
      porovnaj si ako taha 2-litrovy stvorvalec a 1-litrovy stvorvalec
      porovnaj si 1.2-litrovy TROJVALEC a 1-litrovy 4-valec, ktory bude lepsie tahat od spodu ? podla tvojej teorie 1-litrovy 4-valec, ale je ti hadam jasne, ze je to blbost.
      Diamanta sa pytas, ze ci netrapi 1.2 pri zaradenej 4-rke a 2000 otackach:
      mozem ti garantovat, ze pri zaradenej 4-rke a 2000 otackach ten motor netrapis, lebo dalsia vec, co si tvoj "cit" pre motor neuvedomil je zprevodovanie
      porovnam ti motory 1.2 47 kW a 1.4 55 kW pri zaradenej 4-rke a 2000 otackach
      celkovy prevodovy pomer pre 1.2 je 4.3, pre 1.4 je 3.92
      krutiaci moment na motore pre 1.2 je 90.7 Nm, pre 1.4 93.5 Nm
      krutiaci moment na kolesach pre 1.2 je 390 Nm, pre 1.4 366 Nm.
      Cize kratke sprevodovanie sposobi, ze 3-valec 1.2 ma pri zaradene 4-rke a 2000 otackach na kolesack k dispozicii vacsi krutiaci moment ako 4-valec 1.4. Samozrejme, ze rychlost 1.4 je o cca 8 % vyssia ako 1.2, cize 1.4 musi prekonavat vacsie jazdne odpory s nizsim krutiacim momentom k dispozicii.
      Ale kedze rozdiely su radovo 5 %, tak si dovolujem prehlasit, ze 3-valec 1.2 a 4-valec 1.4 su pri zaradenej 4-rke a 2000 otackach rovnako "namahane" a rovnako "trapene"
      a nesuvisi to nijako s lufovou teoriou, ale s tym, ze 1.2 ma nizsi objem, ale ma dobry priebeh v nizkych otackach a je kratsie sprevodovana
      To ze si porovnaval tvoju 1.6 s 1.2 si chcel povedat co ??? Ze tvoja 1.6 ma vyssi vykon a vyssi krutiaci moment ako 1.2 ? A to ti prezradil tvoj "cit" pre motor?
      Je uplne zcestne porovnava 1.6 a 1.2, ja tu reagujem na tu tvoju chybnu teoriu, ktorou si argumentoval, preco je 2000 otacok malo pre 3-valec 1.2.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.08.2005  11:23

    Bez nadpisu

    Diamant - ty mas fakt pocit, ze pri zaradenej 4ke a 2000ot ten motor netrapis? Auto po tebe by som veru nechcel... Ja radsej podradim aby som mal okolo 3t a vtedy sa aspon nieco deje. To auto ma 1200kg, uvedomte si, kolko vykonu treba na jeho rozpohybovanie.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.08.2005  12:16

    Bez nadpisu

    Asi som teda jazdil na uple inom aute, pretoze pri 2t otackach sa na 3ke, 4ke a 5ke nic nedialo, iba sa zmenil zvuk motoru. V tomto momente podradujem na kazdom aute! Nech si grafy a vsetko ostatne tvrdi co chce.
    Ad vedomosti z fyziky - aj ja mam nejake. Ale to ma este neopravnuje povedat, ze sa vyznam do konstrukcie motorov. A s tym tahom 1.2 4valec vs. 1.2 3valec je to tak, ze viacej valcov ma vyhodu lepsieho priebehu krutiaceho momentu. Iste su ludia, ktori dokazu vysvetlit preco, ja to neviem. Ale taka je prax. Pre nasu debatu to je ale nepodstatne. HTP pri 2t otackach urobi presne tolko pracovnych cyklov, ako 1.6 pri 1500. Hmotnost aut je rovnaka, sprevodovanie je nepodstatne. Urcite by kazdy povedal, ze pri 1500 ot 1.6 v aute s 1200kg trpi. Ale skvele HTP netrpi a to mi nejako rozum nechce pobrat. Navyse prakticka skuska mi to potvrdila.
    • 00 Reagovat !

      foto

      09.08.2005  12:25

      « Re:

      to luf: pokud ti fero jeste po x-te znova vse vysvetli, bude mit asi nepredstavitelnou trpelivost, ale uz ted jsem si jisty, ze v tvem pripade naprosto zbytecnou :roll:
    • 00 Reagovat !

      foto

      09.08.2005  12:43

      « Re:

      luf: tvoj problem je, ze sadnes z 115 konoveho auta do 65 konoveho a "podvedome" ocakavas podobne spravanie, 1.2 aj keby sa roztrhala, tak ti nikdy neda to, co 1.6
      co si cakal, ze sa bude diat pri 3000 otackach ? ze ta 1.2 brutalne zatlaci do sedadiel?
      to je ten "cit" pre motor, ked dieslak presadne z 90 k TDI do 150 k benzinu a prehlasi "sak to vobec nejde"
      ad 1.2 4valec vs. 1.2 3valec
      dalsi priklad:
      4-valec 1.2 55 kW v cliu ma max. krutiaci moment 105 Nm pri 3500 ot
      3-valec 1.2 47 kW HTP ma max. krutiaci moment 112 Nm prei 3500 ot
      4-valec 1.2 43 kW v cliu ma 93 Nm pri 2500 ot
      4-valec 1.2 40 kW HTP ma 106 Nm pri 3000 ot
      spickovy 4-valec v Honde Jazz s dvoma svieckami na valec ma 110 Nm pri 2800 otackach
      takze co ma lepsi priebeh v nizkych otackach 3 valec alebo 4-valec?
      ja stale tvrdim, ze zaklad je objem, potom konstrukcia motora, pocet valcov je zanedbatelna vec
      ze sprevodovanie je nepodstatne? zasadna chyba !!!
      cize podla teba tvoja 1.6 sa pri 1500 otackach a II. prevodovom stupni "trapi" rovako ako pri IV. prevodovom stupni ?
      sprevodovanie a "zataz" motora, ktora je od toho zavisla je dolezita pre hodnotenie "namahania"
      • 00 Reagovat !

        foto

        09.08.2005  12:49

        « Re: Re:

        to fero:
        u te 47kW by mel byt max. kroutak pri 3000 otacek. Jest tak?
        • 00 Reagovat !

          foto

          09.08.2005  12:53

          « Re: Re: Re:

          to zed:
          podla udajov skodovky je max krutiaceho momentu pre 1.2 HTP naozaj pri 3000 otackach
          ja som vychadzal z "realne" nameranych hodnot:
          [odkaz]
          500 otacok hore dole to je jedno, aj tak sa to moze lisit motor od motora
          snazil som sa na konkretnych prikladoch vysvetlit princip
          • 00 Reagovat !

            foto

            09.08.2005  13:18

            « Re: Re: Re: Re:

            Je pravda, ze jsem zkousel jizdu do kopce s ruznymi otackami mezi 3tis. az 4tis. a taky se mi zdalo, ze pri tech 3tis. to jeste neni maximum, a ze to o neco lepe tahne kolem 3,5 tis. otacek.
            Ty tabulky jsou zajimave (pro lufa ale asi ne :-)
            Ke spotrebe: kdyz porovnam tabulkove spotreby s mou spotrebou, tak se zhruba shoduje. Nechci prilevat olej do ohne, ale pozoruji nakupy novych vozu pro taxisluzbu v nasem okr. meste a za posledni rok jsou to 4 htp 12v (ruzne taxisluzby), 1 panda a 1 focus c-max (motorizace neznam, nejsou na dverich), trebas to jakous vypovidaci schopnost ma....ale to uz je stejne mimo tema - "zajeti...
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.08.2005  13:54

    Bez nadpisu

    fero - ta tabulka ti moc nenahrava. Pri 2t otackach ma 19kW. A je uplne jedno, ci tam mas 1ku alebo 5ku, proste 19kW-straty sa prenesie na vozovku. Takych istych 19kW ma 1.6 z Meganu pri 1500 otackach. Preberte si to ako chcete, mne je to jedno, ja sa k motoru spravam tak, ako si myslim ze mu najlepsie vyhovuje, ako sa spravate ku vasim vy mi je vlastne uplne jedno.
    BTW porovnavat 1.2 v Cliu s HTP je pocta pre ten reanultacky motor z roku ~1990 (ten motor bol predstaveny v prvej generacii Clia)
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.08.2005  13:56

    Bez nadpisu

    BTW vobec necakam, ze HTP mi da to, co moj motor. Ale ked mi to neda, preco si za to zapyta skoro to iste? Nemyslis, ze to je dovod mysliet si, ze je to motor - nepodarok?
    • 00 Reagovat !

      foto matuS

      matuS 09.08.2005  14:09

      « Re:

      podla mna tu riesis blbosti.
      • 00 Reagovat !

        foto

        09.08.2005  14:11

        « Re: Re:

        Nechapu co tady porad chcete zajizdet... Proste jezdit normalne a bude to OK.
    • 00 Reagovat !

      foto

      09.08.2005  14:19

      « Re:

      No praveze je zasadny rozdiel, ci tam mas 2000 otacok na 1ku alebo 5ku, pretoze na 1ke ides cca 15 kmph na 5ke cca 60 kmph, a je ti dufam jasne, ze jazdne odpory pri 60 kmph su niekolkonasobne vyssie ako pri 15 kmph
      predsa nechces dufam povedat, ze motor sa na 1ke pri 2000 otacok "trapi" takisto ako na 5ke pri 2000 otackach ??
      mimomesta maju tieto motory podobnu spotrebu pretoze prekonavas +- tie iste jazdne odpory, na co potrebujes nejaky vykon a na to potrebujes nejake mnostvo paliva, ale v meste ti staci podstatne nizsi vykon, a tam ma 1.2 nizsiu spotrebu, lebo bla bla bla
      ja jazdim mimo mesto za cca 5-5.5 mesto za cca 6.0-6.5
      tento motor ma problem akuart s tym, ze nema 55 kW, lebo koncernova politika a Fabia je dost tazka
      koncim s touto diskusiou, pretoze uz som podal dost argumentov, a porovnavanie 1.2 vo Fabii s 1.6 v Megane je trosku problematicke napr preto, ze podla cennikovych cien je najlacnejsi Megane 1.6 za 560 000 a najlacnejsia fabia 1.2 za 300 000 je to iny segment, tieto auta si kupuju ludia podla svojich potrieb, a tie ma kazdy ine
      jedna otazka: aku mas rychlost na Megane 1.6 na 5ke pri 2000 otackach?
      • 00 Reagovat !

        foto

        09.08.2005  17:38

        « Re: Re:

        to luf:
        tvoj citat
        "Vobec ma netrapi jazdit pri 1500ot, trojka si v klude poradi."
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.08.2005  17:51

    Bez nadpisu

    Tieto citaty vytrhnute z diskusie maju velku informacnu hodnotu. Priznavam, ze ked som lenivy, tak trojku pri 1500 nechavam. To ale neznamena, ze to nieje podtacanie.
    BTW ty asi nemas toho moc na praci, ze?
    • 00 Reagovat !

      foto

      09.08.2005  17:55

      « Re:

      BTW, no fakt sa dost nudim :-)
      z coho usudzujes ze je to podtacanie, sam pises, ze to zvlada v pohode, a ked to nedusis do prudkeho kopca, tak by som v tom nevidel problem, detto 1.2 pri 2000 ot
      ked bezi motor pri volnobehu na 700 otacok, je to podtacanie?
      6-8 valce s automatmi v pohode radia tak, ze sa otacky pohybuju okolo 1200-1300, jednoducho, ten motor ma aj pri tychto otackach dostatocny vykon aby prekonaval jazdne odpory po rovinke, tak v com je problem?
      • 00 Reagovat !

        foto Diamant

        Diamant 09.08.2005  18:15

        « Re: Re:

        luf - samozrejme, že ak idem ustálenou rýchlosťou, tak motor môže bežať kľudne na 2000 otáčkach. Ten výkon, ktorý potrebuješ na udržanie auta v chode je dosť malý. Takže aj sily pôsobiace na pohyblivé diely motora sú malé. Okrem toho sa v motore spáli málo paliva, takže sú tie diely aj málo tepelne namáhané a rovnako sa menej znečistí olej od spalín prenikajúcich do neho zo spaľovacieho priestoru.
        1200 kg? To máš set sakra ťažké auto. Ja mám ťažký motor, Elegance a ešte kopec výbavy navyše, originál ťažné (riadny kus železa) a kufrík s náradím. S plnou nádržou váži moja Fabia 1220 kg. (To som naozaj vážil).
        Fero - nie je to s tým odobratým valcom celkom tak. Za základ motora 1,2 HTP bol použitý motor 1,4 16V. Piesty sú identické a aj niektoré ostatné diely. To bola úloha pre konštruktérov - ale to len tak na okraj. Ale inak je to zdôvodnenie pravdivé. Nemám námietok.
        Luf - pochop, že pre priebeh točivého momentu je podstatných mnoho faktorov. Ako napíklad naladenie vstrekovania, tvar piestu, tvar a dĺžka sacieho potrubia, kompresný pomer a mnoho ďalších faktorov. Takže tvoja jednoduchá matematika tak celkom neplatí.
        zed - ale jasne, že pri 3000 otáčkach to ešte nie je ono, lebo výkon ešte nedosiahol svoje maximum.
        luf - pochop, že auto so silnejším motorom (predpokladám, že tvoja 1,6-ka je silnejšia než HTP) má aj ťažšie sprevodovanie a teda na tom istom prevodovom stupni pri 2000 otáčkach pôjdeš rýchlejšie a to v praxi znamená, že ten motor musí vyrobiť viac energie na udržanie auta v chode. A predpokladám, že tvoj Renault je aj o čosi ťažší, takže aj pri zrýchľovaní potrebuješ viacej energie. Preto je to namáhanie oboch motorov približne rovnaké. Zober si taký benzínový turbomotor. Ten má v nižších otáčkach omnoho vyšší výkon aj točivý moment a teda aj väčšie zaťaženie napríklad piestov či kľukového hriadeľa (a keď je ešte aj s priamym vstrekom benzínu, tak má ešte aj vyšší kompresný pomer a namáhanie je ešte o to vyššie). A ako vidíš, prežije to. Tak to už nerieš a zmier sa s tým, že svojmu HTP nijako neublížiš, ak budeš jazdiť aj v okolí 2000 otáčok. Samozrejme nie hore prudkým kopcom na 5° a s plynom na podlahe. Hoci v princípe by mal prežiť aj to, nakoľko ten maximálny výkon, čo je motor schopný vyrobiť nie je vysoký. Okrem toho výkon na jednu otáčku nie je konštantný, ale s otáčkami narastá. Takže vlastne vo vyšších otáčkach je ten motor namáhaný viacej (a to aj tepelne).
        Dajme tomu, že tvoj motor má pri 1500 ot. 19 kW. Ale ak ich budeš využívať na 1°, tak ti rýchlosť veľmi rýchlo stúpne a otáčky tiež. Ale ak to isté spravíš na 5°, tak ten motor bude v tých nízkych otáčkach podstatne dlhšie. Myslím, že ani tieto otáčky nie sú pre motor nijako škodlivé, ale predpokladá sa, že pod tých 1500 otáčok už nie je tlak oleja dostatočný a motor by mohol byť horšie mazaný. Hoci aj o tom pochybujem, keďže bežné autá s výkonom trebárs tých 47 kW majú aj klimu a tá si môže zobrať cca 5 kW. Ešte je tam alternátor, takže ak človek stojí v zápche a má pustenú klimu naplno, tak kľudne ten motor môže na tom voľnobehu ísť takpovediac na plný plyn a musí to prežiť.
        Že ti HTP žerie toľko ako 1,6-ka je len a len tvoja chyba. Nevieš s tým HTP jazdiť. Ostatným majiteľom skonzumuje HTP toľko, že takej 1,6-ke (ani FSI) sa o tom ani nezdá.
        fero - v tomto má luf pravdu, že ak má motor pri 2000 ot. 19 kW, tak ich má bez ohľadu na prevodový pomer. A ak by tie odpory boli vyššie než potrebný výkon, tak auto bude spomaľovať. Ale faktom je, že na tej 1-tke to človek nedusí na plný plyn a tých 19 kW to zďaleka nebude. Inak HTP nemá 55 kW lebo aj tých 47 dosahuje tak akurát. Mal som info, že keď vyrábali tie motory, tak tú slabšiu verziu museli trochu priškrtiť, lebo aj napriek absencii ventilov mala veľmi podobný výkon ako 12V verzia.
        • 00 Reagovat !

          foto

          09.08.2005  19:08

          « Re: Re: Re:

          to Diamant:
          ad odobratie valca: blok 1.6 55 kW ma vrtanie x zdvih presne take iste ako 1.2 76.5x86.9 , ja som len z toho usudzuval, ako to bolo naozaj neviem
          jasne ze pri 2000 otackach je tam stale maximalnych 19 kW, na "namahanie" motora ma ale zasadny vplyv aj zprevodovanie (co ma luf problem pochopit), lebo motor sa uplne inac namaha na 1-ke a na 5ke pre 2000 otackach, suvisi to samozrejme s jazdnymi odpormi, ktore su na 5-ke pri 2000 otackach ovela vacsie
          ad vykon 1.2 47 kW , no ja som prave pocul, ze aj 12V verziu museli utlmovat, lebo v pohode zvladla 55 kW (ked si pozries konkurencne motory, tak 55 kW pre 1.2 nie je ziadny problem) ale potom by nemal vyznam motor 1.4 55 kW
          to luf: nezda sa ti nefer posudzovat spotrebu Fabia 1.2, ktora ma iba 5500 km ? sam si pisal, ze ti spotreba na 1.6 postupne klesala, pisem to po x-ty raz 1.2 je skvela v meste-zapchy, studene starty, krizovatky,...
        • 00 Reagovat !

          foto Saab

          Saab 10.08.2005  06:26

          « Re: Re: Re:

          "Zober si taký benzínový turbomotor. Ten má v nižších otáčkach omnoho vyšší výkon aj točivý moment a teda aj väčšie zaťaženie napríklad piestov či kľukového hriadeľa (a keď je ešte aj s priamym vstrekom benzínu, tak má ešte aj vyšší kompresný pomer a namáhanie je ešte o to vyššie). A ako vidíš, prežije to. "
          to Diamant: turbomotory mají díly motoru (písty apod.) z "pevnějších" materiálů než motory bez turba, proto to zvládnou. Kdyby se dali písty z atmosferického motoru do turbomotoru, tak by byl motor za chvíli KO.
          • 00 Reagovat !

            foto Diamant

            Diamant 10.08.2005  08:16

            « Re: Re: Re: Re:

            Máš pravdu. Ja som len chcel naznačiť, že jednak technológia sa dnes vyvíja a jednak fakt, že ono nezáleží ani na tom motore. Motory sú konštruované tak, aby vydržali bez poškodenia zhruba tie isté otáčky. Samozrejme nerátam extrémy od Japoncov, kde sú maximálne otáčky vyššie.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.08.2005  19:04

    Bez nadpisu

    Diamant - hmotnost mam z webu skodovky: fabia sedan elegnace HTP 1090-1180kg. Ako asi tak mozem vediet, ci to je ta dolna alebo ta horna hranica? Megane kombiik ma uvedenych 1215kg. V idealnom pripade je fabia o 100kg lahsia...
    HTP mi nezerie vela, 130km po okreskach som spravil s priemernou spotrebou 5.4l pri toceni, o akom sa tu hadame. Ale serie ma to, ze vacsie auto s vacsim motorm to urobi za 5.8l. Od kupenia doteraz (5500km) ma ta Fabia priemernu spotrebu 6.1l/100 (podla PP, skutocnu nikto nepocita). Nejazdim na nej ja, ale clovek, ktory jazdil vzdy pomaly a s rozvahou. Ja sa neobmedzujem, jazdim skoro stale s plnym autom a napriek tomu mam priemer za 52.000km 7l/100 skutocnych, za toto leto mam priemer iba 6.5l/100. Kde teda vidis vyhodu tej Fabie?
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 09.08.2005  19:39

      « Re:


      luf napsal:Kde teda vidis vyhodu tej Fabie?

      Kde asi? Fabia Combi 292000, Renault Megane Combi 420000. Chapes?
      • 00 Reagovat !

        foto Diamant

        Diamant 09.08.2005  21:29

        « Re: Re:

        luf - Aha, takže tým vlastne ani nejazdíš. Pokiaľ jedným autom jazdí jeden a iným druhý, tak môže byť odlišný nie len štýl jazdy, ale aj trasy, po ktorých to auto jazdí. Ale rozdiel medzi 6 a 7 L je pomerne významný. Zober si, že také 2,0 TDI má oproti benzínu spotrebu o 1,5 L nižšiu a už je z toho veľké pozdvihnutie a každý to TDI chváli.
        A potom ako u už padlo, ak chceš so slabším motorom držať nejaké vyššie tempo ako so silnejším, tak aj tá spotreba je podobná. Lenže ak budeš chcieť ísť úsporne, tak s tým slabším spravíš nižšiu spotrebu, ako s tým silnejším. A o tom to je. Je tam potenciál ušetriť, len ho treba správne využiť. A presne ako Fero píše, 1,2 je super do mesta. A taktiež som toho názoru, že ešte treba trochu počkať, potreba ešte trochu klesne. Mne napríklad spotreba na voľnobehu definitívne sadla na hodnotu 0,8 L/h až po cca 20.000 km.
        Ale keď ti tá spotreba nedá spať, tak urob experiment. Zmeraj spotrebu pri ustálenej rýchlosti 70, 90, 110, 130 km/h. Ideálne tak, že po ustálení rýchlosti vynuluješ palubný počítač a prejdeš úsek aspoň 1 km touto rýchlosťou. Priemernú spotrebu zapíš na papier. Potom to zopakuj približne v tom istom úseku cesty aj opačným smerom a urob vždy priemer pre spotreby pri tej istej rýchlosti. A potom si požičaj Fabiu a skús to isté. Potom sa uvidí.
        Fero - je pravda, že vŕtanie aj zdvih je identický ako u 1,6 / 55, ale skutočne bolo zadanie také, že nový trojvalec mal vzniknúť tak, aby využíval maximum dielov za 1,4 16V.
        • 00 Reagovat !

          foto

          10.08.2005  09:19

          « Re: Re: Re:

          diamant: ale meranie spotreby ako si pisal je maximalne neobjktivne. Ten 1km moze byt laho dole kopcom, s vetrom v chrbte a mas take krasne cisla :-). Sa som takto meral spotrebu na 10-20km useku. Tam aj ked ides z kopca, potom ides do kopca a ako tak sa to vynuluje + aj - .
          • 00 Reagovat !

            foto matuS

            matuS 10.08.2005  09:23

            « Re: Re: Re: Re:

            ved preto napisal ze ma ist 1km tam a 1 km spat.
            vynuluje sa tak nielen sklon cesty ale aj vietor, a prave kvoli tomu vetru je treba robit ten test simultanne, inak podmienky na meranie nebudu zhodne.
            • 00 Reagovat !

              foto

              10.08.2005  09:45

              « Re: Re: Re: Re: Re:

              atus: len to vynolovanie moze nastat pri ubrani plynu a pokles rychlosti si ani nevsimnes a mas 0,5l len taka radost. Mozes mi verit. Pri 70km rychlosti sa da ist za 3.8l( nepatrne spomalovanie ) a aj za 4.5l/100km( nepatrne zrychlovanie) a na rychomery v useky 1km nic nezistis !!!! Preto z objektivneho hladiska je jazda na 1km hodne neobjektivna a nic vypovedajuca. Takymto meranim so stravil trosku casu:-) . Take iste su hodnoty co mas od vyrobcu.
              • 00 Reagovat !

                foto matuS

                matuS 10.08.2005  09:52

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                tak to hej, to mas pravdu.
                ja som zabudol ze htp nema tempomat :)
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  10.08.2005  10:08

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                  ale to co som pisal sa tyk aj tempomatu, ten neustale pridava a ubera .V idealnom stave +/- od 0,5l do .. /l a to na relativnej rovinke. Pamatam si ako raz som mal pri 130km 7l priemer pocas prvych cca 3km a som sa tesil, PP som prepol inam a ked som pri Trnave kukol nazad, bolo tam 8l :shock: . A to asi z Piestan, neviem aky dlhy to je usek, ale dost.
                  • 00 Reagovat !

                    foto matuS

                    matuS 10.08.2005  10:13

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                    ved ale to je ta chyba tempomatu u renaultu, co ste sa bavili, nie?
                    pretoze mne to nerobi. auto krasne drzi rychlost a potvrdzuje to aj ukazatel aktualnej spotreby.
                    samozrejme ze uz mierny kopcek sa hned prejavuje, alebo aj vyjazd zo zalesnenej zony do otvoreneho priestoru v pripade vetra atd...
                    ale naozaj je lepsie merat to na vacsej vzdialenosti ako 1km
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      10.08.2005  10:27

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                      jedine objektivne by bolo v "laboratornych " podmienkach, kde zarucis "rovnake" podmienky pre obe auta. Tak ci onak je ta R 1.6 dost usporna, teda vie byt, ona vie aj zobrat. Maximalna aktualka co som videl bolo 32l na II, stupanie za Terchovou smer Dolny Kubin, 3 vacsie osoby ( 290kg)v aute + rybarska vybava, stan, pristresok cca 80kg. Este by stupla, ale odspodu som zavahal a tak som sa dostal len k 5t otackam, pri 6t. by to este nieco zvladlo . To by asi ta 1.2 nemala ako spalit. Ale aj tak, ta 47kW je proti 1.3 50kW lepsia . U musim uznat.
                      • 00 Reagovat !

                        foto matuS

                        matuS 10.08.2005  10:41

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                        ja som zaznamenal najvyssiu spotrebu pri podtacani motora a plnom plyne.
                        v otackach to tak vela neberie.
                        • 00 Reagovat !

                          foto dcgsd

                          dcgsd 10.08.2005  11:03

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                          Matus: co je to za blabol? Pro zapaleni smesi paliva a vzduch je potreba urcity pomer. Hranicni hodnota je lambda asi 0,8 pro bohatou smes. Pri nizkych otackach se vymeni mene vzduchu a tak i mene paliva. Proto ve vysokych otackach bere motor vice nez v nizkych. asi najdu nejaky graf zavislosti spotreby a otacek pripadne zatizeni.
                          • 00 Reagovat !

                            foto matuS

                            matuS 10.08.2005  11:08

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                            ja som napisal svoje pozorovanie z palubneho kompu-aktualnej spotreby, ktora pochopitelne neukazuje presne, ale iba odhad.
                            dalsia vec je, ze aktualna spotreba ukazuje hodnotu l/100km, t.j. je mozne, ako hovoris ty, ze skutocna spotreba je v nizkych otackach nizsia ako vo vysokych, ale merna spotreba je vyssia.
                            ale prax je taka, ze podtacanie motora neprinasa usporu paliva, castokrat skor naopak.
                            • 00 Reagovat !

                              foto Diamant

                              Diamant 10.08.2005  17:09

                              « Spotreba

                              Miro, napísal som aspon 1 km. Jasne, že čím viac, tým lepšie. A keď sa vodič bude sústrediť na udržiavanie rýchlosti, tak nejaké mierne ubratie plynu sa prejaví na rýchlosti a tak treba pridať. Ja mám tempomat, takže si napichnem požadovanú rýchlosť a vybavené. A keď tebe pridáva a uberá +- 0,5L, tak máš nejaké divné auto. Keď idem po diaľnici ja, tak mi spotreba za rovnakých podmienok skáče nanajvýš o deci. A keďže sa odčíta priemrná spotreba, tak je to beztak fuk, lebo sa to na meranom úseku spriemeruje.
                              32 L? Ja som mal na Fabii aj 52. Ale toto číslo temer o ničom nesvedčí.
                              BTW - píše sa na rýchlomeri a nie rýchlomery!
                              MatusS - Zoberme to po stránke teórie. S narastajúcimi otáčkami stúpa zotrvačnosť pohyblivých dielov ako piest a spol alebo ventily. Teda viac energie sa na jej prekonanie musí vynaložiť. Rovnako výfukové plyny prúdia rýchlejšie a viac energie uniká výfukovým potrubím. A napokon mnohé diely majú vplyvom spálenia väčšieho množstva paliva vyššiu teplotu a teda menšie vôle čo rovnako spôsobuje väčšie straty. A ešte k tomu vo vyšších otáčkach ide auto vyššou rýchlosťou a taktiež z toho vyplývajú väčšie straty. Takže spotreba paliva musí byť vyššia.
                              • 00 Reagovat !

                                foto matuS

                                matuS 10.08.2005  17:53

                                « Re: Spotreba

                                kazdy motor ma otacky, v ktorych pracuje idealne.
                                ked sa nachadzas mimo tychto otacok, tak prinajmensom ide o zbytocne zvysenie spotreby, prinajhorsom aj o znizovanie zivotnosti sucasti agregatu.
                                ja som pisal o podtacani...zvysok je nizsie. treba lepsie citat!
                              • 00 Reagovat !

                                foto

                                11.08.2005  07:56

                                « Re: Spotreba

                                "BTW - píše sa na rýchlomeri a nie rýchlomery! "
                                Diamant: aspon opisovat by si mohol presne, ked uz opravujes :-), rychomery som napisal :*) . Ale to je nepodstatny detal. Ozaj, kde Ti dlhodobo na dialnici tempomat udrzi spotrebu +/- 0.1l? Ja na ialnici moc nenajazdim, preto sa pytam. Ci mam divne auto je ina kapitola. Je fakt, ze ustalenie u mojho tempomatu sa i za dost zdlhave. Udezovanie rychlosti je tiez tahe hr. Ziadne postupne otvaranie klapky, ale trosku hrr. No co uz, Renault to vymyslel takto. Inac ja ked som na dialnici, tak pokazde fuka a mozno aj tym je to skakanie aktualky sposobene.
                                • 00 Reagovat !

                                  foto Diamant

                                  Diamant 11.08.2005  09:27

                                  « Re: Re: Spotreba

                                  OK, ale aj keby boli nápory vetra (to by si snáď počul), tak ak ten úsek prejdeš oboma smermi a urobíš z toho priemer, tak vplyv vetra (ako aj sklonu cesty) vylúčiš. A nepredpokladám, že by sa práve v momente, keď sa otočíš, otočil aj vietor.
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto

                                    11.08.2005  09:47

                                    « Re: Re: Re: Spotreba

                                    az na bocny vietor. Ten vzdy na spotrebe napriklad len prida. Ako moc bude zalezat od jeho rychlosti. Vanok bude zanedbatelny. Ale to uz zachadzam zbytocne do extremu.
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto dcgsd

                                      dcgsd 11.08.2005  10:16

                                      « Re: Re: Re: Re: Spotreba

                                      a co potom fakt ze spotreba neni linerni funkci rychlosti a tak se protivitr "nenuluje" pri trase tam a z5. Tak a mate to. Nejlepsi asi bude valcova zkusebna.
                                      • 00 Reagovat !

                                        foto

                                        11.08.2005  11:15

                                        « Re: Re: Re: Re: Re: Spotreba

                                        pkod: to ma nenpdlo, vedia zabezpecit rovnaky odpor kazdemu autu ? Neviem ako to funguje, ale toto by bolo asi najpresnejsie, ak sa bavime o spotrebe motora. Lebo na ceste je to spotreba kde hra velku rolu Cx a celna plocha. Ale uz je to asi chore, tak daleko zachadzat :-)
                                        • 00 Reagovat !

                                          foto dcgsd

                                          dcgsd 11.08.2005  11:42

                                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotreba

                                          ano, nektere valcove zkusebny umi regulovat vykon a tak lze zadat treba 100km/hod a 10kW. Nasledne porovnani je porovnanim hnacich soustroji. pokud se ma zohlednit Cx a plocha tak je nutne bud dopocitat korekci nabo merit na valcich v aerodynamickém tunelu a korekci delat behem mereni. aer. odpor se da taky orizntacne zmerit tazenim mereneho auta na lane. O hodne levnejsi variantou je merit spotrebu jizdou dvou vozu zaroven stejnou trasu stejnou rychlosti treba na okruhu.
                                          • 00 Reagovat !

                                            foto Diamant

                                            Diamant 11.08.2005  18:44

                                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotreba

                                            Fakt netuším, prečo už zachádzate do takýchto extrémov. Predpokladajme, že sa meranie nebude uskutočňovať za nejakého silného vetra. A pokiaľ by ten vietor fúkal rýchlosťou povedzme 20 km/h, tak to nemôže to meranie nejako extrémne skresľovať. Navyše sa to meranie bude viac blížiť realite, keďže obvykle tiež nejaký vietor pofukuje. Ale kto chce, môže si počkať na bezvetrie a merať vtedy.
                                            • 00 Reagovat !

                                              foto

                                              12.08.2005  08:09

                                              « : Re: Re: Spotreba

                                              diamant: to je z toho, ze postupne sa vzdy zachadza do detailov. Inac 20km/h protivietor na spotrebe nebude zanedbatelna polozka. Aky je rozdiel v spotrebe madzi 100-120 a 120 - 140km/h ? Pod 1,5l to nepojde, takze taky vetrik naviac mas minimalne rodiel 1l na 100km. Ale to uz skoda pisat.
                                              • 00 Reagovat !

                                                foto Diamant

                                                Diamant 12.08.2005  10:03

                                                « Re: : Re: Re: Spotreba

                                                Je ale otázne, koľko percent z tej zvýšenej spotreby pri rýchlosti 120 km/h zohráva odpor vzduchu a koľko fakt, že motor pracuje vo vyšších otáčkach a koľko ostatné jazdné odpory. Všetko nemôžeš pripisovať iba na vrub odporu vzduchu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.08.2005  19:20

    Bez nadpisu

    OK, pridem sa hadat znovu, ked bude mat 30000km ;-). Uz necakam nejake extremne zlepsenie vykonov a spotreby, do 2000km sa nieco dialo, ale odvtedy jazdi rovnako. Proti tomu Megane sa zabehaval az nechutne dlho.
    BTW v meste jazdi za 6.8 (ja s nou po meste nejazdim), ale ja za 7.5, maximalne za 8 ked postavam dlho v zapchach, co zase nie je ziadny extremny rozdiel. Casom ju snad budem mat moznost prehanat po Prahe aspon tyzden, aby som na konci vedel poreferovat, ako na tom je.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…