Zajetí benzinového motoru
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
Diamant 03.07.05 11:26
« Bez nadpisu
Ale veď kľudne si môžeš pri každom návrate z práce spraviť maličký 20-30 minútový výletík niekam za mesto. Ja som to robil tak. Zobral som polovičku a išli sme sa povoziť a potešiť z nového auta. Akurát v mojom prípade som ešte asi mesiac mal aj staré auto, takže do práce som chodil s ním a s novým sme sa išli len tak prejsť. -
« Bez nadpisu
Takze mi nezbyva, nez si vzit dovolenou a jezdit po okreskách a stridat styl jizdy :shock:
Mno, ja to musel poresit tak, ze jezdim prave mesto ... 10Km do prace a 10 zpet a po dalnicich a silnicich na chalupu a na Valassko. Snazim se tedy alespon jezdit promennym stylem a motor ani nepretacet, ani nepoddtacet. -
"-- skrytý --" 30.06.05 11:08
« Re: Nove auto
Držet konstantní otáčky je nesmysl - ty je potřeba naopak co nejčastěji měnit. Jízda po dálnici je z hlediska záběhu druhý nejhorší způsob (tím prvním je denní dojíždění do práce na vzdálenost několika málo km).
PS: Pro záběh platí obecně uznávané principy, které zde už byly několikrát ventilovány a které se neliší podle značek vozů! -
"-- skrytý --" 30.06.05 11:04
« Nove auto
Mam necely tyden nove auto - Suzuki Swift 1.3 16V/69kW. Prodejce mi tvrdil, ze zpocatku nevytacet motor na maximum, drzet konstantni otacky, casto radit,nechat motor dostatecne zahrat, nez ho vic vytocim. Mam za ten tyden najeto 600km, zhruba 300km z toho jsem byl na dalnici, vetsinou ale jezdim po meste. Zatim v pohode. -
« Bez nadpisu
jednu chvili jsem to mel jako praci, jezdeni v predvadeckach a podobne a z toho, co jsem tehdy zazil bych nikdy zadnou nechtel.... presne jak tady zaznelo napriklad nejmenovany prodejce citroenu na vychode Prahy.... zima asi -5 st. citroen c3 1.4hdi 16v auto asi za pul mega, stalo pres noc venku, najeto asi 50km, jsem to auto odtama mel mit asi na tri dny a on ze mi ukaze jak to jezdi atd, aby se pry presvedcil jestli je tam vse ok nez mi ho da, sedl, nastartoval, vyjel z arealu hned plny 1, 2, 3 brzda zpatky totez tak tady to mate nashle. Me v tu chvili napadlo, ze ten ukazatel ujetych kilometru by mel poskocit tak na 5000. Tohle bylo to asi to nejhorsi co jsem zazil, ale jinde to nebyvalo o nic lepsi -
Waťák 22.06.05 23:37
« Re: ...
tož kluci, se zajetím asi tak: motor nepřetáčet, ale ani nepodtáčet (to by pak bylo líný), častěji řadit a nenechávat to pořád ve stejných otáčkách. Ať si to zkusí všechny režimy, ale až je to zahřátý. Hrubý záběh cca 2tis km, motor si sedne tak 10 - 15tis km (benzín) a každý auto je originál. Brzdy taky pozvolna, jinak se zkroutí kotouče - vyjet z prodejny, rozjet to naplno a pak zkoušet jak to brzdí, tak se rovnou vracíte do servisu.
Ad předváděčky: pokud to má turbo (ať benzín nebo nafta) tak bych byl opatrnej - někteří prodejci jsou magoři a někteří lidi co si to pujčujou taky. Nejlepší je, nechat se "nezávazně" svézt a uvidíte, jak se k tomu chovají. -
"-- skrytý --" 19.06.05 10:52
« Re: Re: Re: ...
Mno tak ja sem vychytal nastesti mladyho dealera, cca 25-30 let kterej s emi pak priznal ze je tohle prvni kara co prodava, takze kdyz sem jeli predvadecku tak tu cast kdy ridil on jel fakt ukazkove. Spis pak de o to, jak se k tomu autu chovaj lidi, kteri ho treba privezou z parkoviste na prodejnu a tak... -
"-- skrytý --" 19.06.05 10:46
« Bez nadpisu
andree_cz: je to jak pravíš, a to nejenom s vytáčením motoru, ale třeba zkoušení brzd. Raději si zaplatím při koupi, něco sleví (sice teď beru novinku a tam je to problém, ale dalo se dohodnout). Předváděčku ne.
Tam je otázka, kolik km to má doopravdy najeto. U Toyoty mi loni vzali auto přímo z autosalonu, tachometr neukazoval, km nepřibývaly, ABS nefungovalo a my jezdili. Takže asi po 45 min ježdění tam bylo stále 10 km. Já se k autu choval slušně, ale někdo to tu psal, jak se zachází s auty při zkušeb. jízdách. Nicméně kleknout může každé auto, je to vždy loterie.Ale alespoň mám pocit, že vím, co jsem mohl spáchat(nespáchám) já a co se nepodařilo výrobci. -
« Re: Re: ...
wector: Z mych zkusenosti -> Predvadecku nikdy!!! Predvadecek za sebou mam jiz celkem dost, nezavisle na znacce ci dealerovi. Az na toyotu, ktera nam pujcila auto za zastavu obcany meli ty predvadecky na chlup stejny prubeh. Prodejce sednul do auta(absolutne nezahrateho, trebas i v zime) nakopl to, zaradil a hned tomu z fleku nakladal co to dalo (a to jsem absolvoval vetsinu jizd s turbodieslama). Ja osobne pri takovychto situacich vylitavam z kuze a to i kdyz se nejedna o me auto. Prodejci je to vsak celkem jedno, protoze tyhle auta jdou na dracku a cim vice zakaznik nasledne zaplati na servise tim lepe. Nutno jeste podotkout, ze vetsina prodejcu autum rozumi jako koza petrzeli a je mozne, ze o nejakem studenem startu vubec nemaji potuchy. :-/ -
« Re: ...
Já si nemylim, že předváděcí auto musí nutně dostat do těla. On asi žádnej prodejce nenechá zákazníka dělat s předváděčkou psí kusy, než sme koupily našeho Golfa, tak sme na pár předváděčkách byly a většinou je to spíš o tom, jak se ti sedí a hraje rádio + kecy prodejce že "tohle je to pravé pro Vás a nic jinýho nemůžete mít". Věř mi, je to stejný u VW, Škody, Opelu, Mazdy, Fordu atd. Navíc známej před pár lety kupoval předváděčku a najel skoro 200tis bez nějakejch neobvyklejch poruch -
"-- skrytý --" 18.06.05 14:55
« ...
Mno ja upuju predvadeci auto, ktery ma najeto 700 kilaku takze asi uz stejne dostalo nalozeno:)) Znamej co dela mechanika na rallye mi ale rikal ze kdyby se neco delo spatne ze by se to uz projevilo a tak ze bych mel najet jeste tak treba 500 kilaku umirnene a pak uz muzu vsechno... -
"-- skrytý --" 18.06.05 13:19
« Re: Re: Zajetí benzinového motoru
Pod to se klidně podepíšu! Chybí tam jen potřeba zajíždění brzd: nebrzdit naplno, brzdit pokud možno na několik dob (začnu raději dříve, pak pedál trochu uvoním a nástelně teprve dobrzdím).
Kromě toho je vhodné si alespoň zpočátku pečlivě zaznamenávat spotřebu paliva (tedy pokud jezdím stejným tempem), stav oleje a sledovat dynamické vlastnosti vozu. Záběh je dokončen, když se nic z těchto tří věcí už dále nemění (u mého současného auta to bylo až po 20 tis. km).
Ale samozrejme aj doprava áut k predajcovi je desivá. Robia tam nejakí brigádnici. A hoci predajca je seriózny, tie autá najskôr putujú na centrálny sklad z vlaku. A tam sa s tým jazdí hotová rally. Samozrejme motor studený. Ešte šťastie, že len cca 4 km.