Ojetina do 100 000, kterou značku?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
matuS 18.05.05 13:56
« Re:
Peta, tiez som bol s citroenom optimista, na C5 dokonca vyrobca uvadza ze cely system nepotrebuje na 6 rokov alebo 150.000km udrzbu.
kazdopadne to pokazene hydraulicke cerpadlo, ktore stalo 40.000sk, ma z toho velmi rychlo vyliecilo
inac pruzenie u xantie je naozaj mimoriadne pohodlne, C5 je v tomto o dost horsia. -
"-- skrytý --" 18.05.05 12:32
« Re:
Svezení s Nexií (pravda, jen několik desítek km) mi rychle připomenulo jinak dávno zapomenuté časy mého služebního Opela Kadetta, s nímž jsem měl tu čest cca 3 roky/několik desítek tis. km. Samozřejmě nemohu porovnávat hledisko spolehlivosti, ale jak jsem už napsal: "Nepovedená kopie od ještě nepovedenějšího originálu". V daném případě mi "návrat do minulosti" opravdu silně vadil! -
"-- skrytý --" 18.05.05 10:42
« Bez nadpisu
Omlouvám se , jsem trochu napřed :-) rok výroby Xantie samozřejmě není 2007, ale 1997. Jinak mne překvapilo, že ani po těch letech se z auta neozývají žádné pazvuky z plastů apod. Auto má ještě centrál na DO a mlhovky. Motor je překvapivě tichý na volnoběh i rozumné otáčky. Zatím si prostor a pohodovou plavnou jízdu užívám a neměnil bych za nic. Jednou ale ta výměna taky přijde a nebude to zase nic jiného než Citroen C5 Break, samozřejmě jak jinak než s hydropérováním >:D -
"-- skrytý --" 18.05.05 10:03
« Bez nadpisu
A co takhle Citroen Xantia ?
Prosím nekamenujte mne hned od začátku, že má poruchové hydropneumatické pérování. To je trochu zažitý mýtus a proto Citroeny kupuje málokdo a jejich ceny podle toho vypadají. Pokud si přečtete testy této ojetiny ve SM nebo někde jinde, uvádí se tam, že je to nejspolehlivější citroen a v podstatě se mu vytýká jen pár drobností jako korodující výfuk apod.
Osobně mám s Citroenem a hydraulikou zkušenosti, takže si myslím, že při alespoň základní péči s ní nejsou žádné problémy.
Moje Xantia Brejk 1,8 74 kW vyrobená 12/2007 najeto 122 tkm dovezená z D vloni jako mírně poškozená (ohnutý závěs a šrám pod zadním světlem) 2x airbag, ABS, aut. klimatizace, okna, zrcátka, orig. radio s ovl. na volantu. Pěkná metalíza, čistý a nepoškozený plyšový interiér, servisní knížka. Celkem přišla na 109 tKč, myslím že dnes by se její cena pohybovala nejméně o 10t méně. Na STK bez závad, nikde ani kapka úniku oleje, vše funkční.
Za rok provozu se nechaly dofouknout koule (Citroen doporučuje kontrolu za 2 roky, dofuk 6x150 Kč, nová koule stojí podle výrobce 1000-1500, tedy srovnatelné s klasickým tlumičem), výměna zadního výškového korektoru, který začal kapat (1500 i s prací - použitý korektor, nový jinak 3500)
Vzhledem k celopozinklované karoserii žádný problém s korozí, myslím, že auto při standardní údržbě bude ještě dlouho sloužit. Pravda, Citroen 1,8 není až tak úsporný motor (většinou městský provoz průměr lehce nad 8,5 l), to musí každý zvážit v poměru k najetým km, jako vhodná motorizace se nabízí i TD a HDi, samozřejmě pořizovací cena je trochu vyšší a i nároky na údržbu. Nicméně když se podíváte na velikost auta a hlavně jeho rozvor, myslím že má málo konkurence. Vlastnosti hydropneumatického pérování, případně i Hydroactivem II ocení jenom ten, kdo se v Xantii svezl, ostatní jen papouškují co někde slyšeli.
Myslím, že při trochu znalosti trhu a schopnosti rozpoznat kvalitu kupovaného vozu se dá i kolem 100 tKč vybrat slušné rodinné auto s bohatou výbavou, které se záhy nestane požíračem dalších financí. Nechtěl jsem dělat Xantii nějakou reklamu, ale porovnejte si ceny, vlastnosti, užitné parametry a výbavu s jinými auty (např. se zde zmiňovanými "žádanými" P 306 (i zloději - opravdu počet p306 ve statistikách krádeží mne překvapil) a myslím že Xantia nevychází vůbec špatně -
« Re: Ojetina do 100 000, kterou značku?
Ištvánek: Tu Ochcávku za 100 bych chtěl vidět. To musel být pěknej vrak, do kterýho během 3 měsicí zahučís tak 50 táců...
Já bych se poohlédnul po nějakém autě od firmy. Má sice více najeto, ale většinou kvalitní a pravidelný servis. Ovšem musí to být něco, na čem se nestřídali ridiči jak na kolotči (takže Feldu ne), něco s čím jezdil např. ředitel nebo nějakí menší šéfíci.... -
« Bez nadpisu
Ahoj, já bych si kopil Golfa, i když za sto tisíc bude okolo roku 1995. Při jeho koupi bych ale dával velikej pozor. Většina Golfů má totiž stočený tachometry a většinou to jsou bouračky z německa, který se u nás opraví a pak se prodaj. Ale pokud natrefíš na dobrej kousek tak ten Ti vřele doporučuji -
"-- skrytý --" 17.05.05 22:38
« Re:
Snad všechny ojeté 306 mají špatné převodovky, na GO zralé přední nápravy a řízení, některé i zadní naprávy (záleží, jestli v tom jezdili max. dva lidi vpředu, nebo spíše rodina se zavazadly). Jinak je to "pojízdná olejnička" - únik oleje a dalších kapalin téměř odevšud, odkud unikat může/mohou. Kromě toho jsou žádané (proto vysoká cena, stočené tachometry, dokonce auta dotažená z francouzských vrakáren: když Francouz odloží auto na vrakoviště, tak už tam určitě patří - na rozdíl např. od Švýcarska), a to i u zlodějů (děsně se kradou). Kup si Hyundaie Lantru a pokud zrovna netrefíš na "splácaninu z několika kusů", budeš určitě spokojen.
PS: Jsi typická oběť marketingu: "Máte pneumatiky, nebo Michelin?"; Jezdím na Castrol!"; "Nejlepší jsou německé vozy!"; "Italská auta se ser..." atd.
Proto Ti vřele doporučuji zbavit se předsudků, které už dnes nemají žádné racionální opodstatnění. -
« Ojetina do 100 000, kterou značku?
Chci nějaký auto tak max do 100 000. Nejdřív jsem uvažoval o Felicii tak do 80 000. Když jsem viděl jak reznou tak se mi zalíbyl Peugeot 306, ten je pozink. No jenže má zas hroznou převodovku a tak nějak se mi špatně řídil. Teď uvažuju o Golfu III. Chvilku jsem uvažoval o Octavce :-))Většinou jezdím do práce a občas nějakej vejlet. Tak max 1000 Km měsíčně. Motor myslím tak 1,6 benzín..... Nechci korejce a italský auta. Co vy na to? Na který auta jsou dostupný ND
Klidně i nabíďnete