Ojetina do 100 000, kterou značku?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 03.06.05 18:09
« Bez nadpisu
To je dobrá cena, za tu Mareu. Odkud to je? Jestli za tuhle cenu je fakt ve stavu odpovídajícím popisu, bez problémů a nepobořená, je docela bez konkurence...
Na kravinu s čerpadlem na Xantii už odpověděl Qeta, já bych napsal asi něco podobného... ale když maj lidi nesmyslný předsudky, ať je maj. Mmch. i kdyby odešlo, nejedná se o nijak drahou záležitost, a na vrakáčích jich je dost. Pokud jde o samotné hydro, tak je důležité, jakou to auto mělo údržbu - záleží na tom víc než jinde. Pokud je to po normálním člověku a ne po praseti, je údržba příp. GO podvozku levnější než u klasického pérování - ono např. i výměna všech koulí za fungl nové vyjde levněji než sada slušných tlumičů na srovnatelné jiné auto... to jen tak na okraj. -
« Re: GO
To Ištvánek: Potřebuješ nějaký originální těžítko na pracovní stůl, že by jsi k té Xantii chtěl i náhradní čerpadlo? ;-) To je zrovna díl, který by ti dlouho ležel v garáži, to když už nějaké díly, tak zadní ramena, výškový regulátor. BTW Xantie je zrovna taková černá ovce všech fancouzských aut co se týče umístění v různých "seriozních a nejobjektivnějších" statistik spolehlivosti a býva umístěna dost vysoko. Dají se sehnat za velmi slušnou cenu, s velmi dobrou výbavou a přiměřeného stáří. -
"-- skrytý --" 03.06.05 15:30
« Re: GO
O.K. Tvůj výběr.
Kdybys měl zájem, dal by se přivýzt Fiat Marea Weekend ELX, 1.8/113 koní, r.v. 1997, 72.000 km, červená, ABS, el. okna 4x, 2x airbag, stav. volant + sedadlo řidiče, centrál, mlhovky, servo, klimatizace, rádio + 6 repro, hagusy, lišty. Zánovní baterka, rok starý výfuk. S vyřízením CZ dokladů cena v Praze 98.600 Kč. Náhradní díly má JPH buď skladem (řemeny, kladky, ramena, silentbloky, destičky, kotouče, výfuky), nebo na objednávku každý čtvrtek odpoledne příjezd z centrál. skladu (nutno objednat do středečního poledne).
Až budeš obrážet ty bazary, zkus si ji jen tak okrajově, abys porovnal s tou Felicií nebo Toledem... -
"-- skrytý --" 03.06.05 14:06
« Re: Re: pozink
Přestav si, že ano. Ovšem přinejmenším v bývalém Československu to skončilo někdy na přelomu 60. a 70. let, kdy se škodovky začaly dělat z plechů dodávaných VSŽ Košice. Předtím to byly plechy z Rakouska, a třebaže konstrukce např. Š100MB a Š100 byla stejná (stejně blbá z hlediska neodvětraných dutin - např. ukotvení zadního ramene dokázalo při brždění vylítnout i s kusem spodku: nechápu, k čemu tam byly 4 šrouby...), tak Š100 uměla shnít doslova před očima za 2 zimy, zatímco Š1000MB na tom byla o dost lépe. Čím byly ty rakouské plechy legované, to opravdu netuším. -
"-- skrytý --" 03.06.05 13:06
« Re: pozink
Mitsi: ono se někdy u něčeho dělaly karosářské díly z legovaných plechů??? A můžu vědět, co to bylo za materiál (legury a jejich cca obsah)? Vzhledem k tomu, že pro ty plechy je důležitá především velká tvarovatelnost zastudena (hlubokotažnost), a svařitelnost 1 (zaručená), a pro výrobu čehokoliv ještě k tomu cena, zdá se mi to jako blbost - zvlášť když není problém udělat povrchovými úpravami odolnost proti korozi pro dobu předpokládané životnosti auta víc než postačující...
Ad generálky - nemám rád auta po GO čehokoliv. Klidně koupím bouračku - ale NE po opravě, hezky tak jak je, s mojí důkladnou prohlídkou, a opravovat ji bude klempíř, kterého já si vyberu a který mě k případným nečekaným problémům při opravě okamžitě zavolá, a nebude nic masovat. Že takový klempíř nepracuje za flašku, snad asi psát nemusím :-) Dtto motor - dřívější pojem GO znamenající opravdu "velkou" GO je již dnes nenávratně ztracen. Dnes se za GO vydává výměna těsnění pod hlavou, případně vrcholem dnešní "opravdu poctivé GO" je naprasení Goetze kroužků - že by dneska někdo dělal výbrusy atd, to snad jen fandové sami pro sebe. Opěk - klidně koupím auto s vysypaným, vylítaným, potkaným motorem, s prasklou hlavou atd, a budu si jej řešit sám - ale "po GO" ve mě budí podezření... -
"-- skrytý --" 03.06.05 12:25
« pozink
Ani ten samozřejmě není samospasitelný. Naprosto klíčový je výchozí materiál (jsou vůbec ještě k mání legované plechy?), zacházení s plechy a příprava povrchu před jakoukoli další úpravou (rezavý základ válející se v dešti na dvoře fabriky nezachrání ani sebelepší pozink) a konstrukční provedení detailů (neodvětrané dutiny, kde kondenzuje vlhkost při každé změně teploty může být klidně z nerezu a stejně časem skončí špatně).
A pak samozřejmě průběžné opravy lakovaných částí: k čemu mi je, že auto má nový krásný kabát/lak, když pod ním je kdovíco a vydrží ta tak max. první zimu?! Proto nechápu lidi, kteří touží po pozinku, pokud možno po čestvé opravě karoserie s kompletním přelakováním. To je asi stejné, jako když mi někdo vykládá, jak je prima, že koupil auto s motorem čerstvě po GO, přičemž ten, kdo to dělal, nemá dostupnou dynamickou vyvažovačku... -
"-- skrytý --" 03.06.05 11:14
« Bez nadpisu
Peta: kdo že tu psal, že miluje Peugeoty? Snad nemáš na mysli mě? Tak to jsi vedle, já miluju jen a pouze svou drahou polovičku, a všem autům říkám shodně "popelnice" :-) . Že jsou starší Peugeoty mou doménou ani náhodou neznamená, že bych je měl milovat, jen do nich prostě trochu víc vidím....
S tou bouračkou a "pozinkem": nevím, jaké jsou tvé zkušenosti, ale já měl možnost se rýpat a rozebírat různě bouraná auta v několika desítkách případů - ať již šlo o odstrojování pro opravu, či o rozebrání na díly. A buď ujištěn, že rána se projeví ve skeletu VŠECH aut, nejen Felicie. Možná by ses divil, kam až se přenese lehký ťukanec na špičku, znamenající "pouze" narovnání šavle - ono to na první pohled není vidět, ale našel jsem u takových aut trhlinky ve spojích ještě v půli podlah. Ne že by to byla nějaká katastrofa, ale o to rychleji pak takové auto rezne v nosných částech. A ad pozink - chceš poslat fotku vnitřku prahu jinak pěkného auta koncernu PSA z konce r.95, tedy ani ne 10 let starého? Pozink je dobrá věc, ale není všespasitelný a taky nevydrží věčně...
Ad Felicie - nikdo zde nepsal, že je to nejlepší, co lze koupit. Samozřejmě že není. O žádném ojetém autě nelze obecně napsat, že je nejlepší - a když to někdo udělá, jen tím dokazuje, že ví naprosté ho... Pro každého je nejlepší něco jiného - a pro laika je nejlepší zajít se zeptat do svého osvědčeného servisu, čemu rozumí nejvíc a co mu budou schopni nejlépe servisovat, to už tu taky padlo. Jinak klišé a mýty tu byly, jsou a vždycky budou, stejně jako předsudky - těch je tu snad nejvíc, a taky zabedněnost a neschopnost přiznat si vlastní omyl či změnit názor - a toho je na takovýhle fórech přeplněno...
P.S. když vidíš do citrónů a bydlíš kousek od něj, vyber mu nějakou pěknou Xantii, ať vidí, jak se jezdí kočárem ;-) -
"-- skrytý --" 03.06.05 10:42
« auto ??
Kluci,
někdo z vás miluje Italy, jiný medvědy, další Peugeoty, já třeba ty "neskutečně" poruchové Citroeny, kterým se každý z dálky " vyhýbá".
Ale tím pádem asi nebudeme běžní users, kteří umí do auta nalít benzín, možná i olej a chtějí, aby auto s co nejmenšími problémy sloužilo, moc nežralo a nějaký rok vydrželo.
Tak jsem alespoň pochopil požadavek autora. Mnohá doporučení různých exotických značek jsou samozřejmě out, s mnoha bych i souhlasil. Bohužel však nemohu souhlasit s doporučením Felicie jako optimální volby. Moje služební felicie skončila u mého kamaráda, tak můžu sledovat i její vývoj. Pokud zhodnotím pořizovací cenu, výbavu , jízdní vlastnosti, komfort, spotřebu, tak si myslím že na tom za ty samé peníze mohl být značně lépe. On však měl S120, chtěl zase něco obyčejného, co spraví i na vesnci (co na tom, že 12 km je krajské město, kde je vše na jakoukoli značku). Prostě nechtěl nic cizího. Dnes mají felecie už dvě v rodině a po čase zjišťují že to s tou spolehlivostí a nenáročností není až taková pravda. Jedna Felicie navíc utrpěla havarii na zadní část, přesto že to byl jenom ťukanec, projevilo se to na celém skeletu a je to nyní znát i na jízdních vlastnostech (prostě ten skelet asi nemá nic moc tuhost). Jak píšete, auto se sice před očima nerozpadne, ale pozink u jiných typů je prostě pozink. A spotřeba ? Vím sám, když jsem s ní jezdil, kolik žrala, když se s ní chtěl člověk pohybovat trochu svižněji.
Myslím si, že Felicie není v svojí cenové kategorii to nejlepší, o možné výbavě už vůbec nehovořím. Lidi si jí snad kupují jenom proto, že je česká (dá se to říci ještě o dalších typech škodovek - že jsou české ?)), protože mají zažité, že na ostatní zančky jsou drahé ND, servis a bla bla. Prostě samá klišé a mýty.
Chtěl jsem říci, že sám si umím vybrat auto, které bude stát stejně jako ta Felicie, bude mít o 300% lepší výbavu, bude mít o 100% lepší zpracování, jízdní vlastnosti, užitnou hodnotu a vydrží o nějaký ten rok déle bez rezavých fleků na zadních dveřích. Pravda, možná nad ním bude soused od vedle vrtět hlavou, že takové auto spravovat neumí, přesto že dokáže spravit každý traktor. Ale na to už mám své lidi, kteří tomu rozumí a je na ně spolehnutí. -
"-- skrytý --" 03.06.05 09:53
« Re: Re: Re: Sorry
Záleží taky na manželce - třeba ta moje měla nejraději Rapida a teď mi nechce s ničím jezdit, že se jí to řídí blbě. Trošku pohne nohou na plynu a auto už poskočí, jenom pohne rukou na volantu a auto už zatáčí, ťukne do brzdy a auto už stojí...prej nic pro ni. A pak se z toho nezastřel, člověk shání po celým světě auto, který poslouchá pokud možno už na myšlenku a ona s tím pak nechce jezdit! Tak jezdí metrem a je spokojená.
Jinak se ale většině ženským, který znám, líbí spíš malý auta - prej "co je malý, to je milý" (skoro všechny toužej po P206). Krom jedný kámošový přítelkyně, které měla do nedávna Dačenu a jednou si od něho pučila lehce zbořenou Deltu Nuovu HF (2.0 16v Turbo, cca 220 koní, kilo za 6,3 s) a od tý doby mu ji nevrátila...že prej když to turbo zabere, má orgasmus... -
« Re: Re: Re: Sorry
Už jsem to ti psal, kup si nějakou feldu, něco si nechej na opravu a pořád budeš v klidu. Image je na * to jsi sám psal taxe nenech ovlivnit těma teenagerama co jsou tak těžce in.vytipuj pár aut a podle kusu do toho jdi. každé auto más svoje slabé místo proto je dobré si k výběru vzít někoho kdo ví o čem je řeč, pokud nejsi sám takový všeználek.Těch pár stovek co dáš nějakýmu mechánovi aby s tebou objel pár aut se ti určitě vrátí. -
« Re: Re: Sorry
Ja uz tady nic nedoporucuju, stejne si kazdej koupi co chce...
Ale jen poznamecka k tem severoitalum, posledni dobou co se tak v autech pohybuju, tak jsou auta z tyhle oblasti hodne chvaleny a prej zachovalejsi, malo jezdeny.... nez v tom D... Samozrejme nikdy nic neplati na 100% plosne!
Jeste me zaujal dalsi aspekt aut pro manzelky... Jsem asi nakej divnej nebo co, ale moje kdysi pritelkyne a soucasna manzelka vzdycky u nas mela lepsi a drazsi a luxusnejsi auto nez ja. Ja jsem celkem nenarocnej a uskrovnim se, taky kdyz mam na trase nejaky problem, mnohem snaz se s nim vyporadam, nez zenska...
Takze kdyz chlapi casto shanej neco pro zenskou na jezdeni, neco levnyho, malyho, nemusi bejt nic moc, tak se usmivam a rikam si, ze to je pro manzelku pomsta!!! :D -
"-- skrytý --" 02.06.05 12:46
« Re: Sorry
Brázdič: jasně že se na lepší zvyká velice rychle, a to původní, co předtím "stačilo", je najednou strašný střep... Mý první auto byl žigulík, a jaká to tehdy byla kára! A sedni si do toho dneska :)
Ištvánek: víš jak to vezmi? En ten tý ky... ;-) Ta Astra je jednoduchostí a odolností proti korozi s tou Felicií zhruba nastejno, dtto třeba Escort a mnoho dalších. Mnohem víc záleží na stavu té které šlupky, než na konkrétní značce. Z Felicií se bude asi vybírat nejlíp, ale jinak je to vážně fuk - klidně si vyber co se ti líbí, najdi nějaký konkrétní slušný kousek, a pak se podívej na klub té dané značky, jestli sis náhodou třeba nevybral nešťastný kousek. Mou doménou jsou Peugeoty (najdeš mě taky ve fóru na peugeot-club.cz), takže ti např. rovnou nedoporučím 306 1,4i, naopak 306 1,9D je velmi vděčné auto, a cenou se od benzínů moc neliší. Na nějaké závodění s tím ovšem zapomeň, jede to zhruba jako ta Felicie... Z ostatních značek mám povědomí třeba o té Astře 1,6i (ten starý 8-ventil), ten je velice nenáročný, naopak 16v motorům bych se vyhnul, stejně tak dieselům. Už tu byl zmíněný Escort, ten mi osobně moc nevoní, určitě ne 1,4i, určitě ne diesel. Po ostatních autech moc nekoukám,to ať ti nadhodí někdo jinej... Ještě je zajímavý auto Xantia - ale při výběru je nutná asistence někoho, kdo jim skutečně rozumí, tam na stavu záleží opravdu hodně. -
« Sorry
Nojo, nějak jsem si nevšiml že je to téma auto do 100tis. Je pravda že v této cenové kategorii se na plasty již moc hledět nedá. To je také jeden z důvodů, proč jsem nedavno manželce sháněl auto v relaci 100-150tis.Kč a skončil jsem na ceně 177tis.Kč, protože jsem nebyl schopen skousnout nic levnějšího. Občas s tím autem taky jezdím a potřebuji trochu komfortu.
Je to ale o zhýčkanosti. Kdysi mi přišel krásný i Favorit GLXi z roku 94 a jak si člověk zvykne na první třídu, tak se mu do druhé či třetí sedá špatně. -
« Re: Re: Re: Re:
Hele, tak jaký auto splní moje požadavky? Třeba Astra-rezne, je asi lepší než felda, ale zas o něco nákladnější a pro mě složitější opravy.... Chtěl bych prostě auto, kterejch je u nás dost, aby se dalo snadno rychle opravovat. Do servisu s tím jezdit nechci......
Nejedete někdo náhodou někam do EU pro auto? Nebo neznáte někoho slušnýho kdo by něco přitáhnul? -
"-- skrytý --" 02.06.05 11:58
« Re: Re: Re: Re:
To jo, pokud někdo sere na servis a štří na něm, tak je to snad největší průser. To jsem na mysli neměl. Já taky obšas vyměním olej, řemeny a další věci, který jsou napsaný v návodu k použití. To samozřejmě. Jde mi o mimořádná vydání, která jdou nad rámec pravidelnýho servisu. Poruchy vzniklé jinou příčinou než zanedbáním servisu. Hlavně pak o následky bouraček a jiných katastrof. Stačí se kolem sebe rozhlídnout - kolik je kolem nebouarnejch aut? A kolik těch bouranejch je dobře spravenejch (takže to není poznat)?
Máš samozřejmě pravdu - musím přeci počítat s tím, že každá auto má nějaký provozní náklady mimo benzinu (náplně a kapaliny, gumy, silentbloky, rozvody, desky, kotouče) a na tom se šetřit rozhodně nevyplácí. Hodně aut je zničenejch jen proto, že to někdo koupil a časem zjistil, že nemá na servis a začal chytračit (nejvíc se to asi týká sportovních aut) nebo to naboural a při rozpočtu na seriozní opravu šel do kolen (často průser made in pojišťovna, která zaplatí z tý opravy tak půlku). Navíc, aby to bylo ještě zamotanější, já vůbec nekupuju "vyhlášený držáky", ale naopak v česku "vyhlášený sráče"! No, a pak si jednu nedej.... -
"-- skrytý --" 02.06.05 11:45
« Re: Re: Re:
Magic: člověče, já jsem po pár letech okolo servisu naopak na auta, jak píšeš "o který se předchozí majitel evidentně nemusel starat, protože jenom jezdil a dolejval benzin a vodu do ostřikovačů" lehce alergickej. Už skoro nesnáším výraz "držák", a to z jednoho jedinýho důvodu: KAŽDÉ auto potřebuje nějakou základní údržbu a péči. No a když je nějaké auto vyhlášený držák, tak se s ním prostě jen jezdí a na nějakou péči se se.e... Takže, to že s tím předešlý majitel jen tankoval a jezdil vůbec nemusí znamenat, že tomu bude až navěky amen. Žádný držáky totiž nevydrží věčně, takže se taky klidně může stát, že to původní majitel prodá včas, a novému majiteli se vysype všechno. A těch případů znám bohužel velmi mnoho, a dost špatně se to u těch "držáků" odhaduje. Takže je fajn mít vyhlášený držák, ale ještě líp po někom, kdo mu přesto věnoval pravidelnou péči... -
"-- skrytý --" 02.06.05 11:38
« Re: Re: Brázdič
Ištvánek: zas tu Felicii tolik nehroť, tak katastrofálně zase nerezne. Stačí vybrat vhodnej polotovar (nepobořený nezprasený), a nechat opravdu důkladně vylejt dutiny a spodek, pak ti reznout nebude. Sice je na tom o dost hůř než vrstevníci, přeci jen je to jen převlečenej Favorit, ale před očima se ti nerozpadne, to se zas tak bát nemusíš. Na víko kufru snad ani nekoukej, to budeš muset vyměnit tak jako tak, ale to je na šroubech, tak co. Jinak, stejnou spoustu věcí si opravíš i na jiných autech, zas takový rozdíl ve složitosti to není, takže se nemusíš upínat jen na to - ale je to nejjednodušší volba. to tvoje "Mám i na dražší auto, ale prostě je těh peněz škoda, chci taky někde bydlet atd" je absolutně trefné - taky mám starou šlupku mj. i proto, že jsem to radši dal do bydlení apod., a nemám potřebu se kvůli blbý plechovce a +-20tis km ročně zadlužovat... Je to o prioritách, takový Magic na tom bude tutově podobně, Zadek jakbysmet...