Ojetina do 100 000, kterou značku?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.06.05  10:24

    « Bez nadpisu

    Marea za 1000,- € je pěkná cena. Ale slušnou na etu za tu cenu neobjevím. Jsi ochoten dát nějaký kontakt kromě toho, že je to sever Itálie?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.06.05  08:55

    « Bez nadpisu

    oddie> no, odkud asi tak může bejt Marea, kterou já nabízím? Je jich tam hromada od Eur 1000, např. ještě modrá ELX, na tu je sice rok záruka, ale je už o celých 500 E dražší ... všechno sever Itálie, auta na razítko pro nákup novýho. Dedra od Eur 500 (nelze přihlásit) a má nový gumy a destičky (ale Lancia v ČR nemá zastoupení, takže každej servis na to čumí jak tele na nový vrata; na druhý straně málo která automobilka má u nás tak pohodovou dodávku ND jako Fiat/AR/Lancia). Asi nikdy nepochopím, proč tam nedají "daruji do dobrých rukou". Nejhorší na tom je, že jsme už pro pár byli. Třeba AR 155 2.0 TS 16v za Eur 900,- Jak nová, po výměně náplně v klimačce, nový oleje a řemeny, jen měla totálně sjetý přední gumy (zadní byly snad nový Bridge 720). Prodej tejden před jejich STK. Krom těch gum jsem na ní nenašel chybu (třeba kotouče sotva hmatatelnej věnec - pohledem nebyl ani vidět). Zatím jezdí bez chybičky a byla tam i nová lékárna a originál neporušená sada s rezervou, trojúhelníkem a nářadím (což jsem u nás nikdy neviděl - vše ještě originál s logama AR). Jela po ose z Benátek a potom se ještě projela i dvakrát Benátky-Praha + cca 25.000 km po ČR a zatím vše o.k.
    ištvánek> Marea je auto střední třídy (Felici sotva nižší střední). Proti Felicii jsi o jednu až dvě třídy vejš, a to nejen prostorem, ale i řízením, jízdníma vlastnostma a hlavně výbavou (X je s klimačkou). Spotřeba u 1.6 se pohybuje v mým případě (Praha a okolí) kolem 7,5 l, u 1.8 něco přes 8 l. Ale nevím, jak a kde jezdíš ty (Felicia 1.6 je v mých rukou žíznivější - pod 9 se jen tak člověk nedostane; u 1.3 jsem ale zase pod 7 l). Výkonově je na papíře Marea 1.6 a 1.8 sice skoro stejná (1.6/100 k, 1.8/113 k), ale ta 1.8 je podstatně lepší tahoun hlavně v nižších otáčkách, není potřeba ji tolik vytáčet a je tišší. Marea má např. zajímavou konstrukci zadních dveří - vyklápí se klasicky nahoru, ale pod nimi je zadní nárazník, který se ještě dá vyklopit dolů a tím pádem je nakládací hrana hrozně nízko. Je to super v tom, že nakládat těžký věci můžeš přímo z paleťáku. Samozřejmě nevím, jestli to využiješ, psal jsi něco o úlech, atd. Veškerý poruchy se týkají žárovek (musí být v zadu 10W, 5W praskaj) a sem tam i elektroniky Bosch (debimetr, lambda) a zhruba na 100.000 km je dobrý udělat výměnu předních ramen (dají se sice vyměnit jen silentbloky, ale ze zkušenosti radím měnit komplet rameno, protože je v něm zakovanej svislej čep). Je to jedno z nejspolehlivějších aut, co znám. Ale to jen tak jako inspiraci - co se za ty peníze dá kde koupit. Rozhodně ti ji necpu a importem aut se neživím, takže mi je to fuk. Narazit na dobrej kus v ČR je ale problém.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.06.05  08:52

    « Bez nadpisu

    Smudla: ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.06.05  08:18

    « Lidičky neblázněte

    neraďte mu xantii, narazit na kousek s pravidelnou údržbou jestejně pravděbodobné jako potkat sněhuláka v červenci.Vysoká pravděpodobnost problémů.Xantii bych vzal jedině od známého s jasnou minulostí.Za finanční limit bych preferoval klasickou konsrtukci bez anomálií.Nezapomeňte že si to auto bude chtít pár let nechat a pokud bude mít smůlu a narazí na nějaké dementy pseudocitroeny ( jako já v začátcích svých auto-kouzel ) tak se nebude stačit divit.Než jsem se o Hydractivu naučil vše potřebné, měl jsem za sebou investici 30.000,-
    To už raději 405 posledních ročníků 1.9TD, co Oddie?
    Přimlouvám se za vyškrtnutí Xantie z doporučovaných vozidel.
  • « 00 Reagovat !

    foto petrumr

    petrumr 03.06.05  22:16

    « Re:

    A ty si myslíš,že xantie nemá tlumiče-ty koule moc nestojí,myslím okolo 700Kč,ale v té kouli je membrána a nad membránou plyn a pod membránou olej z tlumiče a z toho čerpadla co pohání aji servo na brzdy. :roll:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.06.05  18:09

    « Bez nadpisu

    To je dobrá cena, za tu Mareu. Odkud to je? Jestli za tuhle cenu je fakt ve stavu odpovídajícím popisu, bez problémů a nepobořená, je docela bez konkurence...
    Na kravinu s čerpadlem na Xantii už odpověděl Qeta, já bych napsal asi něco podobného... ale když maj lidi nesmyslný předsudky, ať je maj. Mmch. i kdyby odešlo, nejedná se o nijak drahou záležitost, a na vrakáčích jich je dost. Pokud jde o samotné hydro, tak je důležité, jakou to auto mělo údržbu - záleží na tom víc než jinde. Pokud je to po normálním člověku a ne po praseti, je údržba příp. GO podvozku levnější než u klasického pérování - ono např. i výměna všech koulí za fungl nové vyjde levněji než sada slušných tlumičů na srovnatelné jiné auto... to jen tak na okraj.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.06.05  17:12

    « Re: Re: GO

    To Magic:
    Koukal jsem na ni na netu a zdá se dost velká, ještě to omrknu na vlastní oči. Jinak kolik to tak může žrát, takle v kombíku asi dost ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.06.05  16:03

    « Re: GO

    To Ištvánek: Potřebuješ nějaký originální těžítko na pracovní stůl, že by jsi k té Xantii chtěl i náhradní čerpadlo? ;-) To je zrovna díl, který by ti dlouho ležel v garáži, to když už nějaké díly, tak zadní ramena, výškový regulátor. BTW Xantie je zrovna taková černá ovce všech fancouzských aut co se týče umístění v různých "seriozních a nejobjektivnějších" statistik spolehlivosti a býva umístěna dost vysoko. Dají se sehnat za velmi slušnou cenu, s velmi dobrou výbavou a přiměřeného stáří.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.06.05  15:30

    « Re: GO

    O.K. Tvůj výběr.
    Kdybys měl zájem, dal by se přivýzt Fiat Marea Weekend ELX, 1.8/113 koní, r.v. 1997, 72.000 km, červená, ABS, el. okna 4x, 2x airbag, stav. volant + sedadlo řidiče, centrál, mlhovky, servo, klimatizace, rádio + 6 repro, hagusy, lišty. Zánovní baterka, rok starý výfuk. S vyřízením CZ dokladů cena v Praze 98.600 Kč. Náhradní díly má JPH buď skladem (řemeny, kladky, ramena, silentbloky, destičky, kotouče, výfuky), nebo na objednávku každý čtvrtek odpoledne příjezd z centrál. skladu (nutno objednat do středečního poledne).
    Až budeš obrážet ty bazary, zkus si ji jen tak okrajově, abys porovnal s tou Felicií nebo Toledem...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.06.05  14:16

    « GO

    Taky nemám rád auta po "GO".
    Jinak jsem teda vytipnul : Toledo, Felicia, Astra, Xantii- leda s náhradním čerpadlem >:D V sobotu objedu pár bazarů, kouknu na to jak to vypadá a buď koupím nebo pak něco přes inzerát. Co je lepší? :?:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.06.05  14:06

    « Re: Re: pozink

    Přestav si, že ano. Ovšem přinejmenším v bývalém Československu to skončilo někdy na přelomu 60. a 70. let, kdy se škodovky začaly dělat z plechů dodávaných VSŽ Košice. Předtím to byly plechy z Rakouska, a třebaže konstrukce např. Š100MB a Š100 byla stejná (stejně blbá z hlediska neodvětraných dutin - např. ukotvení zadního ramene dokázalo při brždění vylítnout i s kusem spodku: nechápu, k čemu tam byly 4 šrouby...), tak Š100 uměla shnít doslova před očima za 2 zimy, zatímco Š1000MB na tom byla o dost lépe. Čím byly ty rakouské plechy legované, to opravdu netuším.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.06.05  13:06

    « Re: pozink

    Mitsi: ono se někdy u něčeho dělaly karosářské díly z legovaných plechů??? A můžu vědět, co to bylo za materiál (legury a jejich cca obsah)? Vzhledem k tomu, že pro ty plechy je důležitá především velká tvarovatelnost zastudena (hlubokotažnost), a svařitelnost 1 (zaručená), a pro výrobu čehokoliv ještě k tomu cena, zdá se mi to jako blbost - zvlášť když není problém udělat povrchovými úpravami odolnost proti korozi pro dobu předpokládané životnosti auta víc než postačující...
    Ad generálky - nemám rád auta po GO čehokoliv. Klidně koupím bouračku - ale NE po opravě, hezky tak jak je, s mojí důkladnou prohlídkou, a opravovat ji bude klempíř, kterého já si vyberu a který mě k případným nečekaným problémům při opravě okamžitě zavolá, a nebude nic masovat. Že takový klempíř nepracuje za flašku, snad asi psát nemusím :-) Dtto motor - dřívější pojem GO znamenající opravdu "velkou" GO je již dnes nenávratně ztracen. Dnes se za GO vydává výměna těsnění pod hlavou, případně vrcholem dnešní "opravdu poctivé GO" je naprasení Goetze kroužků - že by dneska někdo dělal výbrusy atd, to snad jen fandové sami pro sebe. Opěk - klidně koupím auto s vysypaným, vylítaným, potkaným motorem, s prasklou hlavou atd, a budu si jej řešit sám - ale "po GO" ve mě budí podezření...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.06.05  12:25

    « pozink

    Ani ten samozřejmě není samospasitelný. Naprosto klíčový je výchozí materiál (jsou vůbec ještě k mání legované plechy?), zacházení s plechy a příprava povrchu před jakoukoli další úpravou (rezavý základ válející se v dešti na dvoře fabriky nezachrání ani sebelepší pozink) a konstrukční provedení detailů (neodvětrané dutiny, kde kondenzuje vlhkost při každé změně teploty může být klidně z nerezu a stejně časem skončí špatně).
    A pak samozřejmě průběžné opravy lakovaných částí: k čemu mi je, že auto má nový krásný kabát/lak, když pod ním je kdovíco a vydrží ta tak max. první zimu?! Proto nechápu lidi, kteří touží po pozinku, pokud možno po čestvé opravě karoserie s kompletním přelakováním. To je asi stejné, jako když mi někdo vykládá, jak je prima, že koupil auto s motorem čerstvě po GO, přičemž ten, kdo to dělal, nemá dostupnou dynamickou vyvažovačku...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.06.05  11:14

    « Bez nadpisu

    Peta: kdo že tu psal, že miluje Peugeoty? Snad nemáš na mysli mě? Tak to jsi vedle, já miluju jen a pouze svou drahou polovičku, a všem autům říkám shodně "popelnice" :-) . Že jsou starší Peugeoty mou doménou ani náhodou neznamená, že bych je měl milovat, jen do nich prostě trochu víc vidím....
    S tou bouračkou a "pozinkem": nevím, jaké jsou tvé zkušenosti, ale já měl možnost se rýpat a rozebírat různě bouraná auta v několika desítkách případů - ať již šlo o odstrojování pro opravu, či o rozebrání na díly. A buď ujištěn, že rána se projeví ve skeletu VŠECH aut, nejen Felicie. Možná by ses divil, kam až se přenese lehký ťukanec na špičku, znamenající "pouze" narovnání šavle - ono to na první pohled není vidět, ale našel jsem u takových aut trhlinky ve spojích ještě v půli podlah. Ne že by to byla nějaká katastrofa, ale o to rychleji pak takové auto rezne v nosných částech. A ad pozink - chceš poslat fotku vnitřku prahu jinak pěkného auta koncernu PSA z konce r.95, tedy ani ne 10 let starého? Pozink je dobrá věc, ale není všespasitelný a taky nevydrží věčně...
    Ad Felicie - nikdo zde nepsal, že je to nejlepší, co lze koupit. Samozřejmě že není. O žádném ojetém autě nelze obecně napsat, že je nejlepší - a když to někdo udělá, jen tím dokazuje, že ví naprosté ho... Pro každého je nejlepší něco jiného - a pro laika je nejlepší zajít se zeptat do svého osvědčeného servisu, čemu rozumí nejvíc a co mu budou schopni nejlépe servisovat, to už tu taky padlo. Jinak klišé a mýty tu byly, jsou a vždycky budou, stejně jako předsudky - těch je tu snad nejvíc, a taky zabedněnost a neschopnost přiznat si vlastní omyl či změnit názor - a toho je na takovýhle fórech přeplněno...
    P.S. když vidíš do citrónů a bydlíš kousek od něj, vyber mu nějakou pěknou Xantii, ať vidí, jak se jezdí kočárem ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.06.05  10:42

    « auto ??

    Kluci,
    někdo z vás miluje Italy, jiný medvědy, další Peugeoty, já třeba ty "neskutečně" poruchové Citroeny, kterým se každý z dálky " vyhýbá".
    Ale tím pádem asi nebudeme běžní users, kteří umí do auta nalít benzín, možná i olej a chtějí, aby auto s co nejmenšími problémy sloužilo, moc nežralo a nějaký rok vydrželo.
    Tak jsem alespoň pochopil požadavek autora. Mnohá doporučení různých exotických značek jsou samozřejmě out, s mnoha bych i souhlasil. Bohužel však nemohu souhlasit s doporučením Felicie jako optimální volby. Moje služební felicie skončila u mého kamaráda, tak můžu sledovat i její vývoj. Pokud zhodnotím pořizovací cenu, výbavu , jízdní vlastnosti, komfort, spotřebu, tak si myslím že na tom za ty samé peníze mohl být značně lépe. On však měl S120, chtěl zase něco obyčejného, co spraví i na vesnci (co na tom, že 12 km je krajské město, kde je vše na jakoukoli značku). Prostě nechtěl nic cizího. Dnes mají felecie už dvě v rodině a po čase zjišťují že to s tou spolehlivostí a nenáročností není až taková pravda. Jedna Felicie navíc utrpěla havarii na zadní část, přesto že to byl jenom ťukanec, projevilo se to na celém skeletu a je to nyní znát i na jízdních vlastnostech (prostě ten skelet asi nemá nic moc tuhost). Jak píšete, auto se sice před očima nerozpadne, ale pozink u jiných typů je prostě pozink. A spotřeba ? Vím sám, když jsem s ní jezdil, kolik žrala, když se s ní chtěl člověk pohybovat trochu svižněji.
    Myslím si, že Felicie není v svojí cenové kategorii to nejlepší, o možné výbavě už vůbec nehovořím. Lidi si jí snad kupují jenom proto, že je česká (dá se to říci ještě o dalších typech škodovek - že jsou české ?)), protože mají zažité, že na ostatní zančky jsou drahé ND, servis a bla bla. Prostě samá klišé a mýty.
    Chtěl jsem říci, že sám si umím vybrat auto, které bude stát stejně jako ta Felicie, bude mít o 300% lepší výbavu, bude mít o 100% lepší zpracování, jízdní vlastnosti, užitnou hodnotu a vydrží o nějaký ten rok déle bez rezavých fleků na zadních dveřích. Pravda, možná nad ním bude soused od vedle vrtět hlavou, že takové auto spravovat neumí, přesto že dokáže spravit každý traktor. Ale na to už mám své lidi, kteří tomu rozumí a je na ně spolehnutí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.06.05  09:53

    « Re: Re: Re: Sorry

    Záleží taky na manželce - třeba ta moje měla nejraději Rapida a teď mi nechce s ničím jezdit, že se jí to řídí blbě. Trošku pohne nohou na plynu a auto už poskočí, jenom pohne rukou na volantu a auto už zatáčí, ťukne do brzdy a auto už stojí...prej nic pro ni. A pak se z toho nezastřel, člověk shání po celým světě auto, který poslouchá pokud možno už na myšlenku a ona s tím pak nechce jezdit! Tak jezdí metrem a je spokojená.
    Jinak se ale většině ženským, který znám, líbí spíš malý auta - prej "co je malý, to je milý" (skoro všechny toužej po P206). Krom jedný kámošový přítelkyně, které měla do nedávna Dačenu a jednou si od něho pučila lehce zbořenou Deltu Nuovu HF (2.0 16v Turbo, cca 220 koní, kilo za 6,3 s) a od tý doby mu ji nevrátila...že prej když to turbo zabere, má orgasmus...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.06.05  08:03

    « Re: Re: Re: Sorry

    Už jsem to ti psal, kup si nějakou feldu, něco si nechej na opravu a pořád budeš v klidu. Image je na * to jsi sám psal taxe nenech ovlivnit těma teenagerama co jsou tak těžce in.vytipuj pár aut a podle kusu do toho jdi. každé auto más svoje slabé místo proto je dobré si k výběru vzít někoho kdo ví o čem je řeč, pokud nejsi sám takový všeználek.Těch pár stovek co dáš nějakýmu mechánovi aby s tebou objel pár aut se ti určitě vrátí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.06.05  13:23

    « Re: Re: Sorry

    Ja uz tady nic nedoporucuju, stejne si kazdej koupi co chce...
    Ale jen poznamecka k tem severoitalum, posledni dobou co se tak v autech pohybuju, tak jsou auta z tyhle oblasti hodne chvaleny a prej zachovalejsi, malo jezdeny.... nez v tom D... Samozrejme nikdy nic neplati na 100% plosne!
    Jeste me zaujal dalsi aspekt aut pro manzelky... Jsem asi nakej divnej nebo co, ale moje kdysi pritelkyne a soucasna manzelka vzdycky u nas mela lepsi a drazsi a luxusnejsi auto nez ja. Ja jsem celkem nenarocnej a uskrovnim se, taky kdyz mam na trase nejaky problem, mnohem snaz se s nim vyporadam, nez zenska...
    Takze kdyz chlapi casto shanej neco pro zenskou na jezdeni, neco levnyho, malyho, nemusi bejt nic moc, tak se usmivam a rikam si, ze to je pro manzelku pomsta!!! :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.06.05  12:46

    « Re: Sorry

    Brázdič: jasně že se na lepší zvyká velice rychle, a to původní, co předtím "stačilo", je najednou strašný střep... Mý první auto byl žigulík, a jaká to tehdy byla kára! A sedni si do toho dneska :)
    Ištvánek: víš jak to vezmi? En ten tý ky... ;-) Ta Astra je jednoduchostí a odolností proti korozi s tou Felicií zhruba nastejno, dtto třeba Escort a mnoho dalších. Mnohem víc záleží na stavu té které šlupky, než na konkrétní značce. Z Felicií se bude asi vybírat nejlíp, ale jinak je to vážně fuk - klidně si vyber co se ti líbí, najdi nějaký konkrétní slušný kousek, a pak se podívej na klub té dané značky, jestli sis náhodou třeba nevybral nešťastný kousek. Mou doménou jsou Peugeoty (najdeš mě taky ve fóru na peugeot-club.cz), takže ti např. rovnou nedoporučím 306 1,4i, naopak 306 1,9D je velmi vděčné auto, a cenou se od benzínů moc neliší. Na nějaké závodění s tím ovšem zapomeň, jede to zhruba jako ta Felicie... Z ostatních značek mám povědomí třeba o té Astře 1,6i (ten starý 8-ventil), ten je velice nenáročný, naopak 16v motorům bych se vyhnul, stejně tak dieselům. Už tu byl zmíněný Escort, ten mi osobně moc nevoní, určitě ne 1,4i, určitě ne diesel. Po ostatních autech moc nekoukám,to ať ti nadhodí někdo jinej... Ještě je zajímavý auto Xantia - ale při výběru je nutná asistence někoho, kdo jim skutečně rozumí, tam na stavu záleží opravdu hodně.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.06.05  12:20

    « Sorry

    Nojo, nějak jsem si nevšiml že je to téma auto do 100tis. Je pravda že v této cenové kategorii se na plasty již moc hledět nedá. To je také jeden z důvodů, proč jsem nedavno manželce sháněl auto v relaci 100-150tis.Kč a skončil jsem na ceně 177tis.Kč, protože jsem nebyl schopen skousnout nic levnějšího. Občas s tím autem taky jezdím a potřebuji trochu komfortu.
    Je to ale o zhýčkanosti. Kdysi mi přišel krásný i Favorit GLXi z roku 94 a jak si člověk zvykne na první třídu, tak se mu do druhé či třetí sedá špatně.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…