Ojetina do 100 000, kterou značku?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
petrumr 19.05.05 20:23
« Bez nadpisu
já sem koupil corollu,a nezdál se mě termostat,tak sem ho koupil taky-293kč.Zjisti si kolik stojí na feldu 1,6-je to stejný jak na wv,seat atd.Výš jaká je nádhera zvuku japonských šestnáctiventilů ;-) mrkni na stranky co mě zbylo do sto,tak za to bych feldu dostal. -
« Bez nadpisu
No, auto už potřebuju, jezdím se schnilou 120, a je lehce bouchlá.... Moc toho nenajezdím, ale z tý Feldy 1,6 mám strach že mi před barákem schnije. Kdyby to rezlo jako 120ky tak by to ještě šlo, ale todle rezne i pod lakem.....
Spoustu věcí (většinu) si opravím sám a díly jsou na 120ku skoro za darmo. Ty japonci mě lákaj, ale pár kamarádů je mělo a už je nechtěj, kvůly těm ND. Pokud trefím na supr feldu, tak ji koupím a vymáchám v oleji..... Ještě mrknu na ty japonce a korejce....... -
"-- skrytý --" 19.05.05 12:16
« Re:
Pajda: Jenže to v CH není sůl, ale něco, co se u nás nazývá (tuším) Tonacal. Je to 3-5x dražší než sůl, nemá korozivní účinky, neničí životní prostředí a účinkuje snad až do -7 st. C, zatímco sůl jenom do -4. Jen to po vyschnutí (na rozdíl od soli) dost práší, zanechává mnohem výraznější bílé mapy a např. mne z toho pak pálí oči. Takže asi tak! -
« Bez nadpisu
Tak to tady tak procitam .... Taky jsem pred nedavnem resil podobny problem a nevedel, kam se vrtnout. Mezi kandidaty nakonec zbyla Honda Civic v 1.6 (dobre zkusenosti nekolika znamych) nebo Mazda 323F s 1.8.
No nakonec jsem nekoupil nic s tim, ze radsi pockam az budu mit 200KKc a budu mit vetsi moznost vyberu.
Hlavne me u tech aut stvalo to, ze jsou prece jen min 7-8 let stary a protoze jsem lama a nevidim do toho, bal jsem se, ze do toho zahuci moc penez na opravach.
Ted jsem si stanovil hranici 200KKc. Takze uz se tesim, az zacnu vybirat. Nejhorsi je, ze ani sam sobe nemuzu zarucit, ze ji zas nezvednu :-)
Omlouvam se za dlouhy prispevek, ktery tazateli asi moc nepomuze. -
"-- skrytý --" 19.05.05 10:10
« Re: Re:
S dílama alespoň na Mitsubishi není problém vůbec žádný! Všechno, co jsem kdy potřeboval, bylo max. do druhého dne.
PS: Pravda, jednou jsem potřeboval gumovou vzpěrku na zadní plato ke Galantu hatchback, a to trvalo to měsíc (dodávka z Japonska). Jenže to byl díl na už 10 let staré auto, který do té doby nikdy nikdo přede mnou nesháněl... -
« Re:
S dílama na japonce už snad nemůže být dneska problém ne??? Běžný věci by měly být skladem, zbytek se dá objednat a musí tu do týdne/14 dní být. Pokud ne, je to neschopnsot prodejců protože když to jde z USA (osobní zkušenosti) tak to musí jít i z Japonska.
Jinak bych doporučil Chrysler Neon 2,0 (bud s manuálem nebo je na výběr i automat) nebo Chrysler Stratus 2,0 (5 st. manuál, jezdí za cca 8 litrů). Komu není líto pár Kč navíc, tak s motrem 2,5 V6 (motor od Mitsubishi). Levný díly (zhruba jako na Octavii I), běžně dostupný, dobrá výbava (klima,ABS, el. okna, zrcátka,mlhovky, rádio s 6 repro, posilovač atd.). Do 100 tisíc běžně k sehnání -
« pro někoho stupid názor:
kup si feldu 1,6, za ty prachy už seženeš tiptop stav a nebudeš řešit problém s dalšíma investicema.Doporučuju něco ve výbavě, ABS, servo, centrál, 2x airbagy.Spraví ti to každý garážník, žádná záludnost tě nečeká.Ve finále ještě ušetříš za výzkumy.není to auto na image, ale za ty prachy si taky na nic moc hrát nemůžeš. -
"-- skrytý --" 18.05.05 21:41
« Re:
Do 100.000 Kč se dá sehnat obrovská hromada aut. Osobně bych se spíš klonil k dovozu z I, F nebo CH (perfektní servis, povinný pojistky a tím pádem precizní opravy, žádná sůl, žádný díry v silnicích), naopak bych se obloukem vyhnul dovozu z D, A a NL (jsou to stejný prasata jako Češi, akorát je tam dráž).
PSA prodělali za posledních 15 let zásadní kvalitativní změny a není důvod, proč se jich nějak moc bát. Jsou samozřejmě nepovedený modely nebo nepovedený součásti, který mají lidi, kteří se jimi zabývají zmáknutý a umí je opravit nebo i preventivně řešit. Já znám spíš Špageťácký auta, opět velmi zásadní kvalitivní posun za posledních 15 let a po osobních zkušenostech považuju za nejhorší evropská auta Německá (vím - jsem divnej). Nejspolehlivější auta dělají samozřejmě Japonci, má to ale svá úskalí (koroze, brzdy, ceny a dodávky ND).
Jestli chceš nějaký krátký hodnocení Italů, tu je:
Fiat Punto - od r. 98 (do tý doby odcházelo zavěšení zad, nápravy) je o.k. ve všech provedeních. První kusy 3. generace trpěly na rosení světel - v záruce vyměněno a občas zlobily vstřikovače Bosch - materiál se neúčtoval. Bravo/Brava - určitě vynechat provedení 1.4 12v. Čím pozdější modifikace, tím líp (měnily se materiály přístrojovky, některý součásti elektriky, ap.). Vyhnul bych se starým verzím TD. Marea a Marea Weekend - jedno z nejspolehlivějších aut, co znám. 2.0 20v je super, ale papá. Asi bych se opět vyhnul starým TD, naopak JTD je super, hlavně pětiválec 2.4 (ale těch je málo). Alfa Romeo 155 - nedoporučuji motorizaci TwinSpark 16v kvůli spotřebě oleje a následné destrukci lágrů. 8v naprosto v pohodě, u V6 je jediný problém - nelze sundat zadní hlavu = motor musí při průseru ven. Spolehlivost průměrná, V6 chlastá. Nebrat 2.5 TD!!! Ani 2.0 TD teda není žádnej zázrak, ale není to zdaleka takovej průser.
AR 146 - o.k., ale zásadně se vyhnout verzím do r. 1997 - žádný boxer!!!! Nebrat ani TD, naopak JTD je výborná (od r. 99). Je zvláštní, že i při absolutní konstrukční podobnosti motorů TS 16v není na 146 zdaleka tolik závad, jako na 155/156 TS 16v. Nevím proč.
AR 164 - jenom druhou generaci (od r. 93 - světla čočky), TS 8v, V6 TB a 3.0 12v/24v jsou celkem v pohodě (ale u třílitru to ručení...). Nebrat nikdy první generaci, odchází tam motorek Bosch na klimačce a to je potrat + další poruchy. Hlavně žádnou 2.5 TD!!! Verze Q4 chlastá 20 l a moc nejede, naopak V6 TB jede výborně a moc nechlastá (vyráběla se do r. 97).
Lancia Dedra - výhradně druhou generaci (celochromovaná mřížka - od r. 94), spolehlivost o.k., motor 1.9 TD žádnej zázrak. Za pozornost stojí verze 2.0 16v SW Integrale 144 koní s pohonem všech kol a zadní elektrohydraulickou uzávěrkou.
Lancia Kappa - vyhnout se verzi TD (problémy), naopak dobrá je 2.4 JTD, benzinový pětiválce 2.0 20v a 2.4 20v s tím nejedou nic moc, 2.0 20v Turbo jede jako sviňa, ale chlastá kolem 13 l. Dobrej a úspornější je šestiválec 3.0 , ale to ručení...
pro Italy mluví dobrý ceny (páč je nikdo nechce - všichni se jich bojí jak čert kříže), většinou výborný jízdní vlastnosti (v dané třídě), dobrá mechanika, nadstandardní výbava (hlavně Alfa-Lancia) a levný náhradní díly. Trochu na nich skřípe elektronika Bosch (ale to všude, kde se Bosch vyskytuje) a protože v Itálii nevědí, co je díra v silnici, tak interiér vydává na našich tankodromech nepříjemný pazvuky. Mým osobním favoritem by byla AR 146 1.8 TS nebo Marea JTD, obě se prodávají kolem těch 100.000 Kč.
Pak bych se zamyslel nad Mazdou (323, 626), Lancerem, Galantem, dá se i třeba Civic 1.5 VTi (ale hlavně ne VTEC a žádný Type-R).
S díly na Japonce mám osobní zkušenosti a nepropadal bych zrovna nadšení; na většinu Evropanů se v I dělají kvanta dílů (Rhibo, Vema, Magneti-Marelli, Fri-Tech atd.), které jsou za velmi rozumný peníz při kvalitě minimálně stejné (často i lepší) jako originál. Na Japonce ne-e, např. Rhibo sice rozjeli nějakou Japan-line, ale moc širokou nabídku teda nemají. Na druhý straně jsou Japonci prostě nejspolehlivější, což je dáno jejich mentalitou - jsou velmi pečliví, detailističtí a neuvěřitelně flexibilní. Češi tyto vlastnosti jakýmsi historickým omylem přisuzují Němcům, což je pro mne naprosto nepochopitelné.
Jinak v I, F a CH se solí buď chloridem draselným nebo rozmrazovacími postřiky, nikoliv chloridem sodným jako u nás, v Německu nebo Rakousku. U nás se tyto drahé rozmrazovací postupy používají pouze v chráněných oblastech.