Ojetina do 100 000, kterou značku?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« 2 ištvánek:
Dobrý muži, motor z fáva a a feldy 1.3 je pořád to samé, resp. 1.4 z prvních Fabií totéž.Jediná felda co má smysl řešit je ta s 1.6. Jinak souhlas s magicem, poslední rozhodnutí je na tobě. Nestojíš mi na place a asi nikdy nebudeš >:D takže mě to je taktéž jedno >:D .
Jenom dle mého názoru a zkušeností je to vhodný kompromis - pohodlí pravda nebyl hlavní důvod proč se felicia zrodila, pořád je to trochu lepší favo, technicky někde úroveň přelomu 70.-80.let ( aspoň mám ten pocit že tak nějak Bertone páchal první návrhy ). Jinými slovy - s 1.6 koncernovým motorem to v podstatě je srovnatelné s Golfem II, Escortem Mk.V - VI atd.Ve smyslu pokročilosti techniky samozřejmě, ne designu.
Špatná volba není ani Escort poslední generace s 1.6 16v, 1.4 moc žere a 1.8 už je na normální ježdění zbytečně agilní ( ale člověk se pěkně sveze to je fakt ). Pěkné kousky seženeš kolem 80.000. Trošku dražší bude Golf III, od 60.000 seženeš třebas Toledo ( můj tajný tip )s TD. Hele už to tady někdo psal - vytipuj si pár aut resp. pro a proti a pak konkrétní kousek. V extrémním případě, lepší super stav rákosí než šrot Felda a naopak..... -
"-- skrytý --" 23.05.05 22:49
« Bez nadpisu
Ištvánek > No, já měl na mysli "raritu" ve smyslu moderního motoru - tenhle tříložiskový OHV-zázrak pochází z Populára a to už je fakt přetěžká ostuda. Nerad bych se mýlil, ale poslední "konkurence" v Evropě byl snad Seat Marbella, který se už nevyrábí von Wok 14 let ...
A argument, "že to taky jede" - původně čtyřválcový Š 120 vídám jezdit na 2 válce a taky se to (občas) hejbe, to bych asi za bernou minci nebral...
Teď vážně. Vyzkoušej si ty auta a potom se rozhoduj. Ne opačně. Třeba si pak koupíš tu Felicii stejně, ale vyzkoušej. Bez toho mluvíš o cizích pocitech a irelvantních svědectvích z doslechu. Všimni si, že ti necpu ani to či ono auto, je mi naprosto fuk, co si koupíš a bude to tvá volba. Ale tvé "rozumové" argumenty pro tu Felicii nezní mému uchu dobře. Ale jak říkám, je to jen tvoje věc a tvá volba. -
« Re:magic
Hm...té značné části se jde jednoduše vyhnout, když nehceš auto ze zámoří.... Ona ta "značná část" z USA a Kanady má totiž úplně jiný označení, teda kromě NEONU. Ten se jmenoval i v USA Neon. Ale jinak - Stratus = Cirrus (v USA); Vision (Concorde) Voyager (Town and Country), New Yorker (LHS, i když tam je to trochu složitější)...Navíc když si do toho sedneš, tak to má budíky v majlích, červený blinkry apod. Závity whitwort už moc nejsou - v motoru vůbec ne (a nejen v těch co pocházející od Mitsubishi)...
To jen tak bokem...Co se týče té recenze - tak si ji přečti, co já jsem pochytil od známých apod. co tu Feldu maj, tak to 90% sedí.... -
« Re: Re: Re: Oddieho a magica řadím...
este k tej felde, mal som feldu ako novu od roku 98 skoro az doteraz, co sa tyka predajnosti, tak som ju nevedel predat. Bola to 1,6 pravidelne servisovana so serv. knizkou, bez zavad, vsetky gumi nove a na diskoch, kde tu sa uz ale ukazovali hrdzave bodky na kasni... Mala nalietanych 97 tis km a o nejakych vytlcenych silendblokoch a tlmicoch ani chyru... K tej spotrebe, tak napr. poslednu zimu vacsinou len mesto 7,0 az 7,7 l/100 km a v lete cesta do chorvatska spotreba 5,2 l/100 km. Je to vsetko vvsak asi individualne, lebo stretol som sa aj s feldou 1,3 a spotrebou 10 l/100 km v zime a to chlapec sa snazil chodit na setrilku ... -
« Re: Re: Re: Oddieho a magica řadím...
No párkrát jsem s Feldou 1,3 MPI jel, a musím říct, že to řazení je podle mě hodně přesné, lepší než VW. No a taky si myslím, že 1,3MPI má 5x uloženou klikovku. 3x není žádný unikát, to třeba má i Favo a ten taky najede 300 000. To k těm výtkám na feldu. Jinak souhlasím že to není moc phodlné, ale jezdím se 120cítkou, takže pro mě není problém spartánský interiér. To co mi vadí nejvíc je koroze. Chci servo, takže 1,6, ale za kolik se s ní dá jezdit?
Každej tu chválí japonce, ale ty díly mě fakt odrazujou. -
Saab 23.05.05 14:00
« Re: Re: Oddieho a magica řadím...
Tak to budu zřejmě jediný, který tě bude od nákupu Felicie odrazovat. To auto má sice levné ND, ale jinak je to tragédie, to auto má mizerný podvozek, bez posilovače se pěkně nadřeš nehledě na to, že volant nejde nastavit a polohu má jak v autobuse, taky má velice nepřesné řazení a taky je to auto hlučné a když motor 1.3 trošku vytočíš, aby to jelo, tak řve jako kdyby mlel z posledních sil, ten zvuk je úděsný. Já s Feldou jezdil 4 roky, kupovaná jako nová 1996 (akční model Atlanta s certifikátem, že to auto prošlo nějakou nadstandardní kontrolou), prodána 2000 a Feldu už nikdy více. Nicméně je fakt, že s ní nebyli téměř žádné problémy ani reznoucí páté dveře, které byli zřejmě ve standardní výbavě až u pozdějších modelů :-) Takže jestli je pro tobe důležitý cestovní komfort, tak se jí vyhni. -
« Re: Oddieho a magica řadím...
No, je fakt, ze normalni clovek, kterej si chce koupit rodinny posunovadlo, ten si asi tezko poridi Chryslera... To je podle me fakt pro fandu nebo pro super rybu, ktera si to v bazaru koupi, ze se ji to libi, pak za mesic ho najdete obesenyho...!:-)
Doporucuju taky tu Feldu, klidne i u nas koupit... ta se vzdycky nejak splaca a bude to s rozumnejma investicema jezdit. -
« Oddieho a magica řadím...
k nejrozumějším lidem v tomhle fóru. Řešit žárovky na Chrysleru v tomhle tématu je ztráta času ( stejně jako pročítat 75% příspěvků od samozvaných znalců ). Sežeň si slušného dovozáře a nech si dovézt Feldu třeba z Belgie nebo Francie.Za auto dáš cca. 60.000 tak jak leží a běží.Když rozpočítám 10.000 na přihlášení a rozprach ( úplatky atd. ). zbývá mi 30.000 na opravy. Pokud jsi průměrně manuálně zručný ( podle toho co píšeš ) tak přední ramena uděláš s palcem v zadku: silentbloky, rejdové a kulové čepy, uložení tlumičů tzv.misky. k tomu dejme tomu nové desky, sem tam díl výfuku a jiné korunové položky.Když natrefíš na načaté 5-té dveře taxe dá koupit v náhradě výlisek inkriminovnaého místa, stejně tak třeba zadní lemy - stovkové investice.Když nepočítáš svou práci tak v materiálu jsem u sumy max. 10.000,- a to už máš i nové náplně a baterku.Nějaká lakařina cca 5.000,-.
Pokud počítám dobře máš auto v solidní výbavě v tiptop stavu za nějakých 85.000,- . Uštětřil jsi 15.000,- a ještě víš co máš, žádné výzkumy a výmrdy. není to luxus ani image, ale o co jde? lapat kočky, nebo jezdit v poměrně slušném autě za rozumné náklady na kilometr?Ber v potaz, že felda bude ztrácet pomaleji na hodnotě než všechny ty korejci, italové, amíci aspol. Za 5 let bude mít určitě pořád vyšší cenu a hlavně, prodáš ji bez potíží!!!!!!! -
"-- skrytý --" 23.05.05 10:20
« Bez nadpisu
Barrichello> probíráme tu nákup ojetýho auta a značná část Chryslerů tu je dovezených z USA nebo Ch a dalších zemí, takže je velmi pravděpodobné, že koncovka žárovky (byť je to H4) je ta velká, závity jsou Witworth, atd. Proto bych do toho lajka nezatahoval, byť není neřešitelný ani tyhle věci sehnat.
Ištvánek> to je přesně ono, zvážit co od toho auta očekáváš. Na Felicii budeš muset měnit ramena i na 1.3 (pravděpodobně i tlumiče alespoň vpředu a ložiska tam taky nic nevydržej), ale ta 1.6 má 5 ložisek na klice (1.3 má jen 3 - unikát), takže ta klika není na 100.000 km ani zdaleka tak rozjetá. Prostě životnost motoru 1.6 je mnohem vyšší. Mně by na tom autě vadilo hlavně řízení, brzdy a podvozek, dále spotřeba, koroze a sportánský interiér. Zato ND jsou za krásnou cenu a opravuje to každej Jouda i v Horní Dolní. Z aut, co jsem uvedl bude nejrychlejší, nejovladatelnější a nejrobustnější ta Alfa, ale pokud jezdíš narozbitých silnicích, tak na to rozhodně není vhodná (a spotřeba je taky vyšší), na díry se spíš hodí Peugeot/Citroen - ty jsou nejen nejlíp odružený, ale i stejně dobře vybavený; nejspolehlivější asi bude Mazda/Toyota a to není na úkor konstrukce ani výbavy, jenom ty díly trochu váznou; nejlevnější a 99 % skladem n. díly jsou na Felicii a Fiata, největší kufr má Toledo, atd. Nejdřív se ale neboj jít do autobazaru a pár těch aut si vyzkoušet. I víc od jedný značky/typu třeba jen v různých motorizacích (se kterou většinou souvisí i výbava). Na auta je mezi lidma nějaký obecně rozšířený názor, který vytváří hlavně novináři a který spíš souvisí s jejich osobními vztahy s importéry. Když se ale v redakci AMS udělal test s normálníma lidma, nikdo nechtěl Škodovku ani Folkse, naopak nejlíp lajci hodnotiti Almeru a Bravu. Proto si to hlavně vyzkoušej, nejlíp alespoň chvilku za volantem, klidně obraž o víkendu několik bazarů a nestyď se, jsou tam od toho, aby ti to auto předvedli. Co ti řeknou ber ale s rezervou (každý auto, o který má zákazník zájem je to nejlepší na světě, protože z toho koukaj prachy). Nespěchej, nekupuješ přeci rohlík. Pokud jsi z Prahy a okolí, neboj se zajít třeba i do Autopalace na Spořilově do firmy AutoPoint. I v této cenové relaci tam můžeš sehnat auto se zárukou, kterou kupodivu můžeš i uplatňovat a už jsem tam zažil i GO motoru v rámci záruky. -
"-- skrytý --" 23.05.05 10:01
« Bez nadpisu
Tyhle "recenze" nečtu ze zásady. Pár jsem jich kdysi přečetl, a byly to tak neuvěřitelné slinty mimo mísu, že je ztráta času je číst. Člověk, který se okolo aut pohybuje, a má vlastní praktické zkušenosti, něco takového věru číst nepotřebuje, a laik, který tomu ani za mám nerozumí, udělá líp, když se dojde zeptat "svého" osvědčeného servicemana, toť můj názor. Pohříchu, je vůbec nejtěžší najít nějakého takového rozumného servicemana :(
Jinak k té Felicii - pokud někdo hodlá najet ca 10-15tis ročně, tak jako tazatel zmiňuje v úvodu, tak prostě jednou za dva roky nechá vyměnit silentbloky ramen, příp. čepy, to je práce na chvilku a materiál ani ne za litr. S jinými značkami aut si nadto nějak extra v životnosti nepomůže - já ty silentbloky beru taky jako spotřebák, akorát mě sada stojí 2x-3x tolik (když beru i kosti). A i kdyby se našlo něco s životností podvozkových dílů přes 100tis km, tak na 10 tis ročně je to stejně zbytečné - pochybuju, že dotyčný bude mít 10-letou ojetinu doma dalších 10 let. -
« Re:oddie
No tak dobrá no, já jen že zbytečně mystifukje lidi...Ono jeden tvrdí že to má blbý žárovky, druhej že to žere 20 litrů, třetí že na to nejsou díly a čtvrtej že se to rozpadne za 5 000,- Km. Takhle vznikaj fámy a "zaručené informace z 3 ruky". Uvádím jen na pravou míru, neb vím na 110% jak to je opravdu.
K nákupu Felicie - ano, všechno je tam za babku. Taky tomu ovšem odpovídá živostnost. Doporučuji si přečíst recenzy Feldy na ww.tipcars.cz v sekci Magazín. Po její přečtení se nezbývá než pousmát a utéct pryč. :D -
"-- skrytý --" 22.05.05 09:45
« Bez nadpisu
Neřekl bych, že Magic píše kraviny. Naopak bych řekl, že to byl zatím zdaleka jediný rozumný a k věci příspěvek, ten co tady napsal právě Magic. Nesouhlasím sice s každým písmenem, třeba zrovna tu Felicii bych za výše zadaných podmínek doporučil nejspíš, ale ten popsaný obecný postup při výběru ojetiny sedí naprosto do puntíku, a nikdo jej tu nepopsal lépe, a co pamatuju tak ani v celém motorcafé za nějaké poslední 3 roky. A jestli má Chrysler žárovky takové či makové, je věc naprosto podružná... -
« Bez nadpisu
Kurnik tak si kup slusneho (nejlepe z CH) Renault 25 V6 za 30k Kč. Zbytek ušetříš na pojistku a benal, prip vymenu oleje, filtru atd. U techto motoru je uplne jedno kolik maji najeto. Narozdil od tech malych hrkacu co uvazujes se alespon poradne svezes a v poradne vybave. Dily jsou o hodne predimenzovane a odolnejsi, ceny jsou sice vyssi, ale ne prehnane.
A navic pokud nekam vletis s takovym korabem, tak mas o hodne vetsi sanci ze vyvaznes zdravý :-) . -
« Re: Magic
Sorry, ale ted píšeš kraviny. Na Chrysleru pro Evropu jsou normální H4, do blinkrů můžeš použít oranžový žárovky z Feldy a vzadu jsou taky normální žárovky, který maj v každym druhym kšeftu nebo v nějakym hypermarketu....
Automat je potřeba projet a auto odvýzt na diagnostiku...Nesmí v tom nic škubat, pokud ano, nebrat!!! Navíc jak jsem psal jsou verze s manuálem...S kvalitou žádný problémy nejsou.. -
"-- skrytý --" 20.05.05 12:12
« Bez nadpisu
U ojetiny je naprosto nejdůležitější V JAKÝM STAVU to auto je a PO KOM. Proto bych vždycky vycházel z konkrétní nabídky, vytipoval 5-6 dobrejch a pěknejch aut a hodil dotaz, co na nich může bejt problém, protože každá značka umí udělat mizernej model a zmetek kus. Hlavně si upřesni, jestli to má být dvou- nebo tříprostorový auto, s jako mírou komfortu, má mít 3,4 nebo 5 dveří, jak zhruba velkej kufr (dělil bych na malej/velkej, nepočítal bych každej litr), jakou mám představu o spotřebě, pov,. ručení, atd. Dále jakou mám dostupnost kterýho servisu a ND a poinformoval bych se na zkušenosti s konkrétním typem/značkou. Z toho mi vyjde, že chci např. hatchback nebo sedan, 4 nebo 5 dveřák, s motorem 1,4-1,6 l, kufr alespoň 300 litrů, chci aby na to šel závěs a přitom to trochu poslouchalo a jelo. Vezmu annonci a půjdu postupně - začnu Alfou 146, přes Citroen Xsara, Fiat Brava, Ford Escort, Hondu Civic, Hyundai Accent, Mazdu 323, Mitsubishi Lancer, Nissan Almera, Opel Astra, Peugeot 306, Renault Megane, Rover 45, Saab 900, Seat Toledo, Subaru Imprezu, Suzuki Baleno, Toyotu Corollu až po třeba VW Boru. Potom z toho něco vyloučím (nelíbí se mi, špatné zkušenosti v okolí, nemám dostupný servis nebo naopak to dělají vedle v baráku) a zbyde mi nějaký užší okruh, v němž si vyberu co je mi blízké, prodiskutuju to a nakonec mi vyjde těch 5-6 aut, u nichž se rozhodnu na základě konkrétního tech. stavu. Pokud to auto má celkově stát 100.000 Kč, musím počítat s tím, že hned po nákupu může (ale ne vždy musí) potřebovat další investice (pneumatiky, náplně, brzdové součásti, řemeny...). jestliže jsou vedle sebe dvě stejný auta z nichž jedno má nový gumy, všechny náplně a řemeny a to druhý sjetý gumy, vůle v ramenech, olej černej jako botu a kotouče vydřený do průhlednosti, tak je cenovej rozdíl v tech. stavu cca 15-20.000 Kč. Proto je dobré si u konkrétního auta udělat předběžný rozpočet, co to tak zhruba bude stát. S autem z CH jsou trochu větší problémy, protože Ch není v EU. CH, I a F mají zjednodušený TP, takže se musí spousta údajů dokládat od importéra (hlučnosti, hmotnosti, atd.). Prostě všechno má svý klady a zápory a to poslední slovo musíš mít ty. -
« Re:
Takže doporučuješ spíš evropský nebo japonský? Vono to má každý asi svoje klady a zápory.
Neznáte někoho kdo dotáhne na objednávku auto z toho CH do CZ? Nebo to při koupi do těh 100 000 nemá cenu a radiji to koupit v bazaru nebo přes inzerát?
Klidně bych si i za auto připlatil, ale podle mě čím dražší auto, tím víc ztratí na ceně třeba za 5 let co ho budu mít. Jasně, levnější může bejt nakonec v dílech dražší, to se stát může........
edit: no feldu bych za 100 nekoupil, tak max za 85, ale to by musela bejt...........
Zkus, jak ti tady někteří doporučují, různá auta nejdříve vyzkoušet a které ti nejlíp padne, tak to vyber.