Ojetina do 100 000, kterou značku?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« japonec
nevim jak moc ti záleží na tom co budeš mít za auto, ale já za 60tis. koupil toyotu Celicu 1,6 z 93 roky, je sice pravda že na zadní sedačky se vejdou lidi tak max do 175cm, ale jinak je to super kára, za ty prachy. Velikost kufru je víc než nadprůměrná( dvě mrtvoly by se tam vešly jak nic) a když máš choutky tak to i celkem jede(jen 105k) a navíc je sexi. Akorád z ceny náhradních dílú se celkem pose**reš.... naštěstí je to Toyota takže je to hodně spolehlivý, mě zatim zklamala jen baterka, ale ta původní už dávno nebyla. -
"-- skrytý --" 30.05.05 16:31
« Bez nadpisu
Magic: to mají být auta do 100tis, jak je v záhlaví diskuze? 306 combi do 100tis si nějak moc neumím představit - teda spíš umím, jak asi bude vypadat... Dtto Vectra combi - odkdypak se dělala, myslíš že už bude pod 100tis? Při porovnání 306 combi - Astra combi, oboje starší modely do cca 99, bych osobně vzal spíš tu Astru, přesto (nebo právě proto) že se pažoutům tak trochu věnuju (samozřejmě pokud bych nechtěl diesel, ve starší Astře žádný rozumný není). Podle mě se ten tvůj výběr do 100tis moc netrefuje, spíš tak 150 a víc, aby ty auta k něčemu vypadaly. -
"-- skrytý --" 30.05.05 16:02
« Bez nadpisu
Pokud tedy preferuješ kombíka a pracanta, přitom jsi relativně vysoký a i vzadu potřebuješ nějaké místo, já osobně bych volil nějakou spíš střední třídu. Podle kilometrů by to nebyl disel, protože by se ti nevyplatil. Padla tu Audi 80, já tam vidím velmi drahý servis a díly, dále Astra, na které by mě odrazovala nejhorší lakýrka ze všech evropanů, nejhorší evropský brzdy a nic moc kvalita. Já bych to osobně a čistě subjektivně asi porovnal takto:
1. Fiat Marea Weekend,
2. Mazda 626,
3. Nissan Primera Traveler,
4. Hyundai Lantra Combi,
5. Citroen Xsara Break,
6. Mitsubishi Lancer Combi,
7. Peugeot 306 Break,
8. Renault Laguna,
9. Toyota Carina SW,
10. Opel Vectra.
Určitě jsem na něco zapomněl a určitě to někdo jiný uvidí úplně jinak.
Když si ten seznam vezmeš a zjistíš si, kdo a jak v tvém okolí je DOBŘE opravuje, tak za ním zajdi a on už ti určitě poradí, kde to auto koupit tak, aby bylo v dobrém technickém stavu. Pravděpodobně i bude ochoten se na to auto před nákupem mrknout a případně udělat odhad, kolik peněz sežere prvotní investice. Snaž se najít auto, které nenese známky havárie (ne - to nic, to se jenom vymění to a to...), ke kterému je kompletní dokumentace včetně původu a servisu (do toho servisu se vyplatí zavolat a zeptat se). -
« Bez nadpisu
Ahoj. Co říkáte na Audi 80. ZA 100000 se dá sehnat v turbodieselu Tdi a ten je skoro nezničitelnej. Nemá totiž jako Oktávka a atd. snímač vzduchu. Jinak jakákoli 80 od 1988 je poměrně dobrej kup. Tydle auta měli jako první plně pozinkovanou kastli, takže pokud nebyly bouraný tak jsou bez koroze!!!!!!!! -
« Re: Re: Tak já si tu dam taky dotázek 8-)
Sice osobne jsem na jiny auta, ale doporucil bych Opel Astra kombi. Kolem 70 tis, koupis peknyho Opela Astru v kombiku, je na to vyborna dostupnost nahradnich dilu, vsechno je levny a je toho vsude dost, auta jsou velice vydrzny, vdecny a nenarocny. Zejmena bych doporucil verzi s motorem 1,6i - osmiventil, jede to dobre, nezere to moc a jsou to nejvetsi drzaci motory... Urcite existujou modernejsi motorizace tohodle modelu, ale tahle obycejna 1,6i je fakt celkem vyhra.
Ale pozor, je spoustu hnusnejch a shnilejch Aster tedlech, ale sezenes za dobrej peniz i opravdu velice pekny kousky!
Tak, ted me muzete rozmetat, rict mi, ze vsechno spatne a ze nejlepsi bude neco uplne jinyho, nejlip amerika naka.... :D -
"-- skrytý --" 27.05.05 11:49
« Tak já si tu dam taky dotázek 8-)
Požadavky:
- objem do 1800ccm
- najedu kolem 10-12tis (spíš couračky, ale když by byl provoz levnější než vlak...tak je to jasný)
- combi (vozim kola, úly-nástavky, seno, aj) nebo hodně šikovnej hatchback 8-)
- měřim 188cm a 50% budou jezdit 2os., 30% 4-5os. a 20%sám.
- dieslu se nebránim - je mi to jedno
- jezdim pohodičku, teď mam š120 takže se neženu za megavýkonem, zajímá mě spíš spotřeba.
- jo ještě abs a 1airbag by bylo fajn, jinak na stáří kašlu - spíš stav
Budu kupovat tak na podzim, ale je dobrý už vědět co chci a rozhlížet se, tak mi dejte ňákej tip.
Dík. -
"-- skrytý --" 25.05.05 23:02
« Re: japonec vs. felda
Feldu jsem mel necely rok, nedavno jsem se ji zbavil a uz bych to nechtel ani zadarmo. Prece jen jsem si zvykl na jina auta a necekal jsem ze rychlost nad 120 bude v ni tak silny adrenalinovy zazitek (nekecam, vic jsem nejel, bal jsem se - takove nejak nestabilni, v Omeze jinak nemam problem pri 200). Proste takovy auto s hodne kompromisy, aby bylo levne a pritom jako ojetina je dost predrazene. Ja tu feldu vzal jen ze byla od znameho hodne levne a na zimu do mesta se mi nechce nicit diesel :-) -
mech13 25.05.05 21:55
« japonec vs. felda
ja teda zase doporucim japocne. Jako BFU z neho mam mnohem lepsi pocit nez z feldy. Bracha si koupil auto ve stejnou dobu jak jine zname. Bracha ma 323F (91 nebo 93?) za 40k a zname ma feldu, jednu z poslednich za 120k a podle vseho je na tom mazda nesrovnatelne lip. posilovac, motor, jizdni vlastnosti... ja s magdou obcas jezdim a parada. je to aspon 2x lepsi auto za 1/3 ceny.
na tu magdu nepadlo jediny krivy slovo za to na feldu slisim jenom nadavky.
co se tyce tech nahradnich dilu tak to podle neni zadna nevyhoda - ony totiz nejsou potreba.
co budes radsi? kazdy 3 mesice neco kutit a menit za malou cenu nebo jednou za rok udelas to samy o neco draz? -
"-- skrytý --" 25.05.05 20:50
« Bez nadpisu
Napsat vytipujte mi auto je nesmysl.
1. Co od auta o?ekáváš?
2. Má být velké, st?ední nebo malé?
3. Má mít 2,3,4, nebo 5 dve?í?
4. Jaký máš nároky na kufr? Nebo rad?ji kombík? Vyžaduješ skláp?ní zadních sedadel?
5. Kolik v n?m bude jezdit lidí a jak jsou velcí/tlustí?
6. Benzin nebo nafta?
7. Je pro tebe podstatné stá?í (t?eba pro m? ne, protože mám auto 11 let stré a je v podtatn? lepším stavu než kámošovo 2 roky "nový")?
8. Trváš na n?jaké minimální výbav? nebo na n?jakém konkrétním prvku?
9. Je n?co, co vysloven? odmítáš?
10. Máš nap?. omezení kubatury, spot?eby nebo n?jaké jiné? -
« Re: Re: Re: 2 ištvánek:
Ištvánek: Já bych pro tebe měl jedno BMW 524td v bídném optickém a úplně normálním technickém stavu, najeto 730.000 km, auto dávám tak jak je za 39 tisíc, budu to co nevidět měnit za jednu superlibovou E28mu se serviskou. Zbytek můžeš klidně prošukat s děvkama a máš setsakramentsky pohodlný auto na běžný ježdění. Jenom musíš mít tak dobrýho mechanika na tyhle auta jako já jinak z tebe někdo vytahá duši a budeš věčně poslouchat jak praskaj hlavy, což se ti když se k tomu budeš chovat lidsky nestane ani za pět miliónů kilometrů. Já s tím jezdil a byl jsem s tím naprosto spokojenej, ale ta E28 mě prostě dostala a tak to musí pryč. -
« Re: Re: 2 ištvánek:
Dobře no, tak mi teda vytipněte pár dobrejch aut o ktrejch si myslíte že se dají pořídit do těh 100 000, v jakým roku a ještě bych rád věděl jak je to cenově a s dostupností dílů. Nevím kde bych to scháněl, možná auto kelly.... Dal bych za auto i víc, ale nevyplatí se mi to, při tom co najedu, jasný? -
"-- skrytý --" 24.05.05 13:46
« Re: 2 ištvánek:
Můj švagr má velmi pěknou Feldu s motorem 1,4 (samozřejmě s tím tříložiskovým), snad s poslední várky, která tehdy přišla na trh. Najeto cca 80 tis. km, karoserie netknutá korozí, perfektní stav laku. On i jeho manželka (ta s tím hlavně jezdí) jsou s ní velmi spokojeni. Nedávno mne požádala o zjištění, co tam vpředu pořád klepe... Svezl jsem se a úplně se zhrozil: brzdy, podvozek, řízení, řazení, spojka, převodovka, ventilace, veškeré ovládací prvky a pohyblivé díly v interiéru, kliky a zámky atd., prostě tohle všechno zralé na GO! Nejlepší na celém autě jsem shledal onen konstrukční zázrak z roku raz dva (motor), plechařinu a lak. Jinak to auto je v nesrovnatelně horším stavu, než bývaly kdysi Š105/120/130 stejného stáří a stejné kilomtráže.
Majitelé/uživatelé jsou s ním přesto nadmíru spokojeni, jelikož je spolehlivé (podotýkám, že jezdí denně max. 8 km ráno tam a večer zpět) a když jim kiksne na cestě (zrovna tuhle jim odešel blok zapalovacích cívek za několik tis. Kč!), tak nemají problém s rychlou opravou.
Inu, měřítka spokojenosti s autem mají opravdu velký rozsah... -
Saab 24.05.05 08:13
« Re: Re: Re: Re: Oddieho a magica řadím...
to Ištvánek: s VW nemám zkušenosti, takže přesnost řazení srovnat nemůžu, ta Felda byla rodinné auto se kterým jsem často jezdil a byl jsem celkem spokojený. Pak jsem si musel koupit vlastní a zvolil jsem Corollu 1.3 z roku 1989 a řazení bylo lehčí a přesnější minimálně o 2 třídy. Když doma viděli jaká je Felda "střep" ve srovnání s tou o 7 let starší Toyotou, tak šla z domu a na mé doporučení ji nahradil Saab, který na tom byl s řazením taktéž mnohem líp (ikdyž Toyota je o chlup lepší ;-) ). V současnosti mám Corollu z roku 1993 a pro porovnání, trojku zařadíš bez problému malíčkem (4ku ukazováčkem), rychlost zapadne lehce a bez problému, to u Feldy nehrozilo.
Zkus, jak ti tady někteří doporučují, různá auta nejdříve vyzkoušet a které ti nejlíp padne, tak to vyber. -
« 2 ištvánek:
Dobrý muži, motor z fáva a a feldy 1.3 je pořád to samé, resp. 1.4 z prvních Fabií totéž.Jediná felda co má smysl řešit je ta s 1.6. Jinak souhlas s magicem, poslední rozhodnutí je na tobě. Nestojíš mi na place a asi nikdy nebudeš >:D takže mě to je taktéž jedno >:D .
Jenom dle mého názoru a zkušeností je to vhodný kompromis - pohodlí pravda nebyl hlavní důvod proč se felicia zrodila, pořád je to trochu lepší favo, technicky někde úroveň přelomu 70.-80.let ( aspoň mám ten pocit že tak nějak Bertone páchal první návrhy ). Jinými slovy - s 1.6 koncernovým motorem to v podstatě je srovnatelné s Golfem II, Escortem Mk.V - VI atd.Ve smyslu pokročilosti techniky samozřejmě, ne designu.
Špatná volba není ani Escort poslední generace s 1.6 16v, 1.4 moc žere a 1.8 už je na normální ježdění zbytečně agilní ( ale člověk se pěkně sveze to je fakt ). Pěkné kousky seženeš kolem 80.000. Trošku dražší bude Golf III, od 60.000 seženeš třebas Toledo ( můj tajný tip )s TD. Hele už to tady někdo psal - vytipuj si pár aut resp. pro a proti a pak konkrétní kousek. V extrémním případě, lepší super stav rákosí než šrot Felda a naopak..... -
"-- skrytý --" 23.05.05 22:49
« Bez nadpisu
Ištvánek > No, já měl na mysli "raritu" ve smyslu moderního motoru - tenhle tříložiskový OHV-zázrak pochází z Populára a to už je fakt přetěžká ostuda. Nerad bych se mýlil, ale poslední "konkurence" v Evropě byl snad Seat Marbella, který se už nevyrábí von Wok 14 let ...
A argument, "že to taky jede" - původně čtyřválcový Š 120 vídám jezdit na 2 válce a taky se to (občas) hejbe, to bych asi za bernou minci nebral...
Teď vážně. Vyzkoušej si ty auta a potom se rozhoduj. Ne opačně. Třeba si pak koupíš tu Felicii stejně, ale vyzkoušej. Bez toho mluvíš o cizích pocitech a irelvantních svědectvích z doslechu. Všimni si, že ti necpu ani to či ono auto, je mi naprosto fuk, co si koupíš a bude to tvá volba. Ale tvé "rozumové" argumenty pro tu Felicii nezní mému uchu dobře. Ale jak říkám, je to jen tvoje věc a tvá volba.