Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.05  23:20

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák

    kola takovy mam, a na brzdy si nestezuju :-) i kdyz kotouce v zadu by nebyly od veci...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.05  19:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák

    Mitsi: Presne tak!
    Vsem potencialnim "ciperum" vrele doporucuji penize investovat do bud kol 6Jx14" s jinym pneu nez barum brilant/is, nebo do lepsich brzd.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.08.05  18:58

    « Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák

    Já především nechápu, proč chce někdo čipovat 1,2 HTP! Mně ten motor rovněž připadá konstrukčně zajímavý a povedený - tedy vzhledem k účelu, k němuž je určen: do malého auta, které bude jako 2. až 3. v rodině sloužit k pojížďkám po městě. Navíc se jedná o "základní motorizaci" a výrobce to ani nijak neskrývá. A to, že si ho někdo pořídí do kombíka na dlouhé trasy a že je to v ČR u Fabií naprosto "převažující motorizace", je problém českých zákazníků, nikoli onoho motoru a jeho výrobce!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.05  18:25

    « Re: Re: Re: Re: Doubravák

    To Luf:každé auto jede nejlépe kolem otáček maximálního výkonu.Možná pokud by se Favorit držel těsně kolem otáček max.výkonu zas by tak špatně nejel.Bohužel v normálním provozu je to nemožné a přechody např.2500 až max.otáček byli dost tragické.Aspoň u karburátorové verze, u vstřikování nevím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.05  17:36

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák

    zed: Do rozdilnosti 1.4 16V moc nevidim, ale rekl bych, ze zrovna to je prikladem marketingovych cacher. Subjektivne muzu rici, ze ta silnejsi varianta me zklamala a 74kW jsem tak nejak nemohl dohledat. Na druhou stranu lide co meli cest s 55kW variantou v automatu byli necekane prijemne prekvapeni timto motorem. Jinak souhlas s Mitsim, ze felinarsky 1.4 40kW jezdily vyrazne lepe, nez bylo udavano vyrobcem. Jeste k ty 1.2 12V... . Ten motor mi prijde celkem vyvedeny, a divil bych se, kdyby zrovna v tomto pripade vyrobce motor umyslne poddimenzovaval at uz z jakychkoliv duvodu. Preci jenom bych vice veril testovanemu SW od VW, nez Pepovi z garaze. Jeden muj kamarad si prave nechal takhle od druheho kamarada poupravit SW ve Fiatu Uno 1.0 a jedinym vysledkem byla zvysena spotreba az o 2l/100km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.08.05  16:37

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák

    zed: V tomto konkrétním případě nevím. Ale např. motory 1,3 MPI ve Feldě 40 a 50 kW se lišily vačkovým hřídelem a stupněm komprese (o rozdílnosti SW nic nevím, ale předpokládám, že datová pole byla jiná - už kvůli jinému stupni komprese a časování ventilů). Navíc ta 40 kW verze měla ve skutečnosti na brzdě větší výkon, takže šlo spíše o deklarované, než nějaké v praxi podstatné rozdíly.
    Dále vím o motoru Honda 1,6 z UK, který měl dvě výkonové verze, jež se naopak lišily výhradně průměrem difuzoru tělesa škrticí klapky. Atd., atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.05  15:17

    « Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák

    A kdyz skocime na ty atmosfericke motory, je tedy to PODSTATNE A ROZDILNE napr. mezi vw 1.4 55kW a vw 1.4 74kW ci mezi S 1.4 44kW mpi a S 1.4 50kW mpi
    v konstrukci motoru (ci jinych navazujicich casti) nebo je to zcasti i zalezitost upravy sw?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.08.05  15:06

    « Re: Re: Re: Re: Doubravák

    luf: Naprostý souhlas!
    JirkaKocman: Ale řeč šla přece o čipování atmosférického motoru! 1,8T je přeplňovaný motor, jehož jednotlivé výkonové verze se navíc neliší pouze SW v ŘJ. Takže je to srovnávání hrušek s jablky, nic víc.
    Moje osobní zkušenost: čipování atmosférického motoru je naprostá hloupost, neboť práce odvedená motorem se nezmění.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.08.05  13:59

    « Re: Re: Re: Doubravák

    paulz - vo facku som nieco malo najazdil, ale ovela viacej som najazdil v Skode Rapid s motorom z Favorita a vo Feliciach. A IMHO keby bol motor Favorita dobre odhlucneny (tak, aby clovek nemal pocit, ze vyskoci cez kapotu ked ma nad 3t otacok), tak by sa ho ludia nebali tocit a nestacili by sa divit jeho vykonom. Vacsina tych motorov ale otacky nad 3t nikdy nezazilo. Pomer vykon/hmotnost neosalis tocakom. Tym samozrejme nechcem povedat, ze by jazda s fackom alebo favoritom bola prijemnejsia, ako s Fabiou HTP ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.05  13:09

    « Re: Re: Re: Re: Re: zed

    no kdyz automobilky delaji stejny motor a pouze SW upravou resi vykonnejsi verze (1.8T 110kW a 1.8T 132kW napriklad) tak verim ze lze z motoru dosahnout vice pouze zmenou SW... z nektereho vic, z nektereho mene...
    I kdyz zustane prace motoru stejna v celem rozsahu tak mi to neva... Zvaste kdyby to slo na ukor vyssich otacek... Z 95% vyuzivam otacky ve spektru 2,5-4,5t...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.05  13:01

    « Re: Re: Re: Re: zed

    Jirka: Vsechno co pises je moc hezky, ale prirodni zakony proste nejakou upravou softwaru proste neobelstis. Dobre, dejme tomu se ti nejakym zpusobem zmeni kroutici moment, ale prace odvedena motorem v celem spektru otacek bude takrka stejna. (pokud vrchol kr. momentu posunes smerem "dolu" nizsi). Kazdopadne zmeny v dynamice motoru, bez uprav sani, vyfuku, vacek, kompresniho pomeru, jsou fakt naprosto marginalni. Vsak sam poznas :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.05  12:35

    « Re: Re: Doubravák

    To Luf:buď jsi nikdy nejel ve favoritu nebo ve Fabii.Ve Favoritu jsem najel 160 000km ve Fabii 33 000.Jestli Fabie 1.2 47kw má větší výkon/v testu naměřili skoro 57kw/,ale rozdíl ve výkonosti je velký.V kopcích jezdím průměrně o 20km rychleji než s Favoritem/ten jsem měl taky nový/.
    A rok jsem měl Favorita i Fabii kombi spolu takže můži srovnávat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.05  12:12

    « Re: Re: Re: zed

    pokud se zvedne krouťák tak při akceleraci nebude nutné šlapat tolik na plyn aby auto zabralo, na PP jde vidět rozdíl když chci akcelerovat z 2500 a z 3000 ot a pokud po chipu dostanu optimalni kroutak z 3-4t na 2,5-4,5t tak věřím že to může mít kladný vliv na spotřebu a pokud se to nijak neprojeví (což není důvod proč to dělám) tak se alespoň zlepší pružnost motoru...
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.08.05  11:29

    « Re: Doubravák

    To facko muselo byt vo vynikajucom stave. Normalne facko ma vykon rovnaky ako HTP (striekacky dokonca vyssi) a hmotnost o >200kg nizsiu. Tak nepochopim, ako mohlo chodit horsie. Alebo vobec netusis, naco je v aute prevodovka ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.05  11:21

    « Re: Re: zed

    zed: Ja mel ted moznost najet cca 2tis km v "cipnute" fabii 1.2 kombi. Utvrdilo me to v tom, ze cipovani atmosferickeho motoru je vyhazovani penez. Nejakej dalsi rozbor by byl asi nosenim drivi do lesa, co?
    JirkaKocman: Snizeni spotreby? HAHAHAHA
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.05  11:12

    « Re: Re: zed

    no ted resim dilema jestli chip od sportmotoru nebo cimbu... mam jeste par dnu na rozhodovani... ale asi vyhraje sportmotor, mam to podstatne bliz..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.05  07:55

    « Re: zed

    Rado se stalo.
    Budu docela rad, kdyz napises po case zkusenosti s precipovanim, dost me to zajima. Dik predem
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.08.05  22:11

    « zed

    tak sem mrkl na to těsnění ve dveřích a fakt je tam cca 3mm škvíra. Něco málo je i vlevo, ale levá je podstatně menší... díky za tip
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.08.05  23:04

    « Doubravák

    každý je zvyklý na něco... neříkám že 1.2 12V je nějaký rychlík zvláště v combi (i když combi není zase o moc těžší než hatchback a když pojedou dva v krátký tak je to jak jeden v dlouhý...).
    Osobně čas od času vozím opravdu narvaný kufr, ale moc to neváží (takové 2 20kg balíky sena a je plno...). Jelikož jsem byl zatím líný koupit si nosič na kolo, tak když čas od času potřebuju kolo někam dovést (jen svoje naštěstí) tak ho do kombíku narvu... Ale zpět k motoru.
    Ne každý je zvyklý na silný motor, pořípadě nemá potřebu silného motoru. Před fábkou jsem jezdil více méně jen ve fáčkách (tedy abych nekecal prošel mi rukou 3.5 V8 motor v Tatře kterou jsem taky chvíli měl >:D ) Ve fábce jsem poprvý (jako řidič) když jsem si ji šel vyzvednout... Byl jsem neskutečně překvapený jak jezdí. Kopec který jsem ve fáčku s cihlou na plynu vyjížděl v 80 a víc už jen velmi s těží to s 1.2 vyjedu kolem 120 bez cihly s cihlou kolem 140...
    V první půlce září bych měl jet na čipnutí.. výkon mírně vyleze, ale hlavně průběh krouťáku se celkem ustálí v rozmezí 2,5-4k ot. Což je přesně to spektrum které při běžné jízdě s HTP člověk nejvíce využije... mělo by to přinést i snížení spotřeby... jsem zvědavý...
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.08.05  22:49

    « 4 zed

    diky za tip, rano to omrknu jestli si neceho nevsimnu pohledem. Do servisu to dam az tak koncem zari kdy pojedu kvuli oleji
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…