Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.05  06:44

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravá

    Mitsi:
    Zajimaly by me cenove relace bavlneneho filtru a kvalitnejsich svicek, o kterych byla rec. Dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.08.05  13:59

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    mam to v planu pokud se mi to podari casove rozumne sladit...
    lahab
    jestli je to pokus o flame tak te zklamu jsem s tim spokojeny a neni mi potreba silnejsiho motoru... nicmene uvitam vetsi pruznost v nejcasteji pouzivanem spektru otacek a je rozdil 5k za chip a 30k za motor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.08.05  13:34

    « ???

    A nebylo by lepsi koupit si dokonce i auto nez prestavovat slapaci auticko ;-) ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.08.05  12:34

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doub

    Tak obětuj těch pár pětek navíc a nech si to změřit na brzdě před a po čipu! Pak se můžeme bavit dál.
    PS: Nesmíš hned všemu věřit a tomu, co vehementně tvrdí "čipař", už vůbec ne...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.08.05  12:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doub

    Jirka: ok, dobre - tvoje volba.
    - Kazdopadne pokud mam tedy rici nejakej ten svuj subjektivni dojem z prave jiz "precipovane" 1.2, tak musim dat za pravdu prave Jirkovi, jelikoz mi opravdu prislo, ze ten subjektivni zatah v otackach 2-3tis je vyssi (marginalne), nez u serioveho SW. Jako kontrast mi zase prislo, ze se tomu motoru do vyssich otacek moc nechce. Takze neco za neco. Spotreba byla tak nejak v ramci normalu ( do 6,5l/100km - mimo dalnice ). Taky se moc neupinej na to porovnavani krivek krouticiho momentu od vyrobce s krivkou od tuningove firmy, nebot ctim nazor, ze co motor to unikat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.08.05  12:05

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravá

    nechci se přít...
    viděl sem charakteristiky před a po chipu 1.2 12V...
    dle charakteristik krouťák který mám nyní v 3000ot (a jde citit ze to zije az kolem tech 3t) budu mít už v 2500ot a to co mám ve 4000ot bude v 4500ot, mezi 3000-4000ot se zvedá o cca 7%...
    andree_cz:
    proč úsměv? je něco špatnýho na tom že jsem línej člověk někde sehnat to, tam zas ono a pak si to někde před barákem montovat? Pak zas myslet na to že na garančce mi budou chtít filtr i svíčky měnit, a upozornit je aby to nedělali...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.08.05  11:25

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák

    Principem každého čipování je posunutí krouťáku v otáčkách výš, jeho přiblížení otáčkám max. výkonu a tím dodání "sportovního švihu" motoru. Kdo tomu nevěří, nechť skoukne charakteristiky "opravdu sportovních motorů" (1,2 HTP mezi ně určitě nepatří, ale to teď není důležité): čím blíže (v otáčkách) vrcholy křivek točáku a výkonu, tím lépe!
    Čili je tomu přesně naopak. A kdo se domnívá, že čipování dodá motoru sílu ve středním pásmu otáček, žije v naprosto zásadním omylu!!!
    Kromě toho pořízení "lepších svíček" a "trvalého vzduchového filtru" (bavlnu má na furt, stačí jednou za 50 tis. km "vyprat") není samoúčelnou investicí a motoru prospěje rozhodně více, než v daném případě zcela nesmyslné čipování.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.08.05  11:07

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák

    Jirka: "nechci honit každý kw či nm za cenu že budu někde běhat a schánět nějaký věci..." promin, ale hahaha ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.08.05  10:56

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák

    pak ještě upravit sání, výfuk etc...
    Díky, nechci podlehnout tomu abych u auta seděl každej den... chci aby mi sloužilo, nechci sloužit autu... chip mi přidá krouťák v otáčkách ve kterých mi chybí a to je to proč jdu do chipu, nechci honit každý kw či nm za cenu že budu někde běhat a schánět nějaký věci...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.08.05  12:42

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák

    A k tomu filtru ještě zapal. svíčky Denso Iridium Power. Určitě lepší investice, než čipování!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.05  12:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák

    Jirka: Tak si kup KN filtr a zbytek dej na dovolenou :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.05  23:20

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák

    kola takovy mam, a na brzdy si nestezuju :-) i kdyz kotouce v zadu by nebyly od veci...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.05  19:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák

    Mitsi: Presne tak!
    Vsem potencialnim "ciperum" vrele doporucuji penize investovat do bud kol 6Jx14" s jinym pneu nez barum brilant/is, nebo do lepsich brzd.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.08.05  18:58

    « Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák

    Já především nechápu, proč chce někdo čipovat 1,2 HTP! Mně ten motor rovněž připadá konstrukčně zajímavý a povedený - tedy vzhledem k účelu, k němuž je určen: do malého auta, které bude jako 2. až 3. v rodině sloužit k pojížďkám po městě. Navíc se jedná o "základní motorizaci" a výrobce to ani nijak neskrývá. A to, že si ho někdo pořídí do kombíka na dlouhé trasy a že je to v ČR u Fabií naprosto "převažující motorizace", je problém českých zákazníků, nikoli onoho motoru a jeho výrobce!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.05  18:25

    « Re: Re: Re: Re: Doubravák

    To Luf:každé auto jede nejlépe kolem otáček maximálního výkonu.Možná pokud by se Favorit držel těsně kolem otáček max.výkonu zas by tak špatně nejel.Bohužel v normálním provozu je to nemožné a přechody např.2500 až max.otáček byli dost tragické.Aspoň u karburátorové verze, u vstřikování nevím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.05  17:36

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák

    zed: Do rozdilnosti 1.4 16V moc nevidim, ale rekl bych, ze zrovna to je prikladem marketingovych cacher. Subjektivne muzu rici, ze ta silnejsi varianta me zklamala a 74kW jsem tak nejak nemohl dohledat. Na druhou stranu lide co meli cest s 55kW variantou v automatu byli necekane prijemne prekvapeni timto motorem. Jinak souhlas s Mitsim, ze felinarsky 1.4 40kW jezdily vyrazne lepe, nez bylo udavano vyrobcem. Jeste k ty 1.2 12V... . Ten motor mi prijde celkem vyvedeny, a divil bych se, kdyby zrovna v tomto pripade vyrobce motor umyslne poddimenzovaval at uz z jakychkoliv duvodu. Preci jenom bych vice veril testovanemu SW od VW, nez Pepovi z garaze. Jeden muj kamarad si prave nechal takhle od druheho kamarada poupravit SW ve Fiatu Uno 1.0 a jedinym vysledkem byla zvysena spotreba az o 2l/100km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.08.05  16:37

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák

    zed: V tomto konkrétním případě nevím. Ale např. motory 1,3 MPI ve Feldě 40 a 50 kW se lišily vačkovým hřídelem a stupněm komprese (o rozdílnosti SW nic nevím, ale předpokládám, že datová pole byla jiná - už kvůli jinému stupni komprese a časování ventilů). Navíc ta 40 kW verze měla ve skutečnosti na brzdě větší výkon, takže šlo spíše o deklarované, než nějaké v praxi podstatné rozdíly.
    Dále vím o motoru Honda 1,6 z UK, který měl dvě výkonové verze, jež se naopak lišily výhradně průměrem difuzoru tělesa škrticí klapky. Atd., atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.05  15:17

    « Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák

    A kdyz skocime na ty atmosfericke motory, je tedy to PODSTATNE A ROZDILNE napr. mezi vw 1.4 55kW a vw 1.4 74kW ci mezi S 1.4 44kW mpi a S 1.4 50kW mpi
    v konstrukci motoru (ci jinych navazujicich casti) nebo je to zcasti i zalezitost upravy sw?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.08.05  15:06

    « Re: Re: Re: Re: Doubravák

    luf: Naprostý souhlas!
    JirkaKocman: Ale řeč šla přece o čipování atmosférického motoru! 1,8T je přeplňovaný motor, jehož jednotlivé výkonové verze se navíc neliší pouze SW v ŘJ. Takže je to srovnávání hrušek s jablky, nic víc.
    Moje osobní zkušenost: čipování atmosférického motoru je naprostá hloupost, neboť práce odvedená motorem se nezmění.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.08.05  13:59

    « Re: Re: Re: Doubravák

    paulz - vo facku som nieco malo najazdil, ale ovela viacej som najazdil v Skode Rapid s motorom z Favorita a vo Feliciach. A IMHO keby bol motor Favorita dobre odhlucneny (tak, aby clovek nemal pocit, ze vyskoci cez kapotu ked ma nad 3t otacok), tak by sa ho ludia nebali tocit a nestacili by sa divit jeho vykonom. Vacsina tych motorov ale otacky nad 3t nikdy nezazilo. Pomer vykon/hmotnost neosalis tocakom. Tym samozrejme nechcem povedat, ze by jazda s fackom alebo favoritom bola prijemnejsia, ako s Fabiou HTP ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…