Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
mam to v planu pokud se mi to podari casove rozumne sladit...
lahab
jestli je to pokus o flame tak te zklamu jsem s tim spokojeny a neni mi potreba silnejsiho motoru... nicmene uvitam vetsi pruznost v nejcasteji pouzivanem spektru otacek a je rozdil 5k za chip a 30k za motor. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doub
Jirka: ok, dobre - tvoje volba.
- Kazdopadne pokud mam tedy rici nejakej ten svuj subjektivni dojem z prave jiz "precipovane" 1.2, tak musim dat za pravdu prave Jirkovi, jelikoz mi opravdu prislo, ze ten subjektivni zatah v otackach 2-3tis je vyssi (marginalne), nez u serioveho SW. Jako kontrast mi zase prislo, ze se tomu motoru do vyssich otacek moc nechce. Takze neco za neco. Spotreba byla tak nejak v ramci normalu ( do 6,5l/100km - mimo dalnice ). Taky se moc neupinej na to porovnavani krivek krouticiho momentu od vyrobce s krivkou od tuningove firmy, nebot ctim nazor, ze co motor to unikat. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravá
nechci se přít...
viděl sem charakteristiky před a po chipu 1.2 12V...
dle charakteristik krouťák který mám nyní v 3000ot (a jde citit ze to zije az kolem tech 3t) budu mít už v 2500ot a to co mám ve 4000ot bude v 4500ot, mezi 3000-4000ot se zvedá o cca 7%...
andree_cz:
proč úsměv? je něco špatnýho na tom že jsem línej člověk někde sehnat to, tam zas ono a pak si to někde před barákem montovat? Pak zas myslet na to že na garančce mi budou chtít filtr i svíčky měnit, a upozornit je aby to nedělali... -
"-- skrytý --" 31.08.05 11:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák
Principem každého čipování je posunutí krouťáku v otáčkách výš, jeho přiblížení otáčkám max. výkonu a tím dodání "sportovního švihu" motoru. Kdo tomu nevěří, nechť skoukne charakteristiky "opravdu sportovních motorů" (1,2 HTP mezi ně určitě nepatří, ale to teď není důležité): čím blíže (v otáčkách) vrcholy křivek točáku a výkonu, tím lépe!
Čili je tomu přesně naopak. A kdo se domnívá, že čipování dodá motoru sílu ve středním pásmu otáček, žije v naprosto zásadním omylu!!!
Kromě toho pořízení "lepších svíček" a "trvalého vzduchového filtru" (bavlnu má na furt, stačí jednou za 50 tis. km "vyprat") není samoúčelnou investicí a motoru prospěje rozhodně více, než v daném případě zcela nesmyslné čipování. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák
pak ještě upravit sání, výfuk etc...
Díky, nechci podlehnout tomu abych u auta seděl každej den... chci aby mi sloužilo, nechci sloužit autu... chip mi přidá krouťák v otáčkách ve kterých mi chybí a to je to proč jdu do chipu, nechci honit každý kw či nm za cenu že budu někde běhat a schánět nějaký věci... -
"-- skrytý --" 29.08.05 18:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák
Já především nechápu, proč chce někdo čipovat 1,2 HTP! Mně ten motor rovněž připadá konstrukčně zajímavý a povedený - tedy vzhledem k účelu, k němuž je určen: do malého auta, které bude jako 2. až 3. v rodině sloužit k pojížďkám po městě. Navíc se jedná o "základní motorizaci" a výrobce to ani nijak neskrývá. A to, že si ho někdo pořídí do kombíka na dlouhé trasy a že je to v ČR u Fabií naprosto "převažující motorizace", je problém českých zákazníků, nikoli onoho motoru a jeho výrobce! -
« Re: Re: Re: Re: Doubravák
To Luf:každé auto jede nejlépe kolem otáček maximálního výkonu.Možná pokud by se Favorit držel těsně kolem otáček max.výkonu zas by tak špatně nejel.Bohužel v normálním provozu je to nemožné a přechody např.2500 až max.otáček byli dost tragické.Aspoň u karburátorové verze, u vstřikování nevím. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák
zed: Do rozdilnosti 1.4 16V moc nevidim, ale rekl bych, ze zrovna to je prikladem marketingovych cacher. Subjektivne muzu rici, ze ta silnejsi varianta me zklamala a 74kW jsem tak nejak nemohl dohledat. Na druhou stranu lide co meli cest s 55kW variantou v automatu byli necekane prijemne prekvapeni timto motorem. Jinak souhlas s Mitsim, ze felinarsky 1.4 40kW jezdily vyrazne lepe, nez bylo udavano vyrobcem. Jeste k ty 1.2 12V... . Ten motor mi prijde celkem vyvedeny, a divil bych se, kdyby zrovna v tomto pripade vyrobce motor umyslne poddimenzovaval at uz z jakychkoliv duvodu. Preci jenom bych vice veril testovanemu SW od VW, nez Pepovi z garaze. Jeden muj kamarad si prave nechal takhle od druheho kamarada poupravit SW ve Fiatu Uno 1.0 a jedinym vysledkem byla zvysena spotreba az o 2l/100km. -
"-- skrytý --" 29.08.05 16:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák
zed: V tomto konkrétním případě nevím. Ale např. motory 1,3 MPI ve Feldě 40 a 50 kW se lišily vačkovým hřídelem a stupněm komprese (o rozdílnosti SW nic nevím, ale předpokládám, že datová pole byla jiná - už kvůli jinému stupni komprese a časování ventilů). Navíc ta 40 kW verze měla ve skutečnosti na brzdě větší výkon, takže šlo spíše o deklarované, než nějaké v praxi podstatné rozdíly.
Dále vím o motoru Honda 1,6 z UK, který měl dvě výkonové verze, jež se naopak lišily výhradně průměrem difuzoru tělesa škrticí klapky. Atd., atd. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák
A kdyz skocime na ty atmosfericke motory, je tedy to PODSTATNE A ROZDILNE napr. mezi vw 1.4 55kW a vw 1.4 74kW ci mezi S 1.4 44kW mpi a S 1.4 50kW mpi
v konstrukci motoru (ci jinych navazujicich casti) nebo je to zcasti i zalezitost upravy sw? -
"-- skrytý --" 29.08.05 15:06
« Re: Re: Re: Re: Doubravák
luf: Naprostý souhlas!
JirkaKocman: Ale řeč šla přece o čipování atmosférického motoru! 1,8T je přeplňovaný motor, jehož jednotlivé výkonové verze se navíc neliší pouze SW v ŘJ. Takže je to srovnávání hrušek s jablky, nic víc.
Moje osobní zkušenost: čipování atmosférického motoru je naprostá hloupost, neboť práce odvedená motorem se nezmění. -
« Re: Re: Re: Doubravák
paulz - vo facku som nieco malo najazdil, ale ovela viacej som najazdil v Skode Rapid s motorom z Favorita a vo Feliciach. A IMHO keby bol motor Favorita dobre odhlucneny (tak, aby clovek nemal pocit, ze vyskoci cez kapotu ked ma nad 3t otacok), tak by sa ho ludia nebali tocit a nestacili by sa divit jeho vykonom. Vacsina tych motorov ale otacky nad 3t nikdy nezazilo. Pomer vykon/hmotnost neosalis tocakom. Tym samozrejme nechcem povedat, ze by jazda s fackom alebo favoritom bola prijemnejsia, ako s Fabiou HTP ;-)
Zajimaly by me cenove relace bavlneneho filtru a kvalitnejsich svicek, o kterych byla rec. Dik