Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
"-- skrytý --" 01.09.05 09:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doub
Jukni do e-shopu na www.tuning.cz!
Ceny těch svíček se pohybují tak od 535 Kč do téměř 2 tis. za kus - v případě životnosti 200 tis. km, ale k dispozici jsou i o hodně dražší do vysoce laděných motorů, které samozřejmě v běžných motorech nemají žádné uplatnění).
Ceny bavlněných filtrů K/N (se zn. Green, která je lacinější, nemám osobně žádné zkušenosti, K/N mohu vřele doporučit) jsou v rozpětí 1500 - 3500 Kč podle typu. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
mam to v planu pokud se mi to podari casove rozumne sladit...
lahab
jestli je to pokus o flame tak te zklamu jsem s tim spokojeny a neni mi potreba silnejsiho motoru... nicmene uvitam vetsi pruznost v nejcasteji pouzivanem spektru otacek a je rozdil 5k za chip a 30k za motor. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doub
Jirka: ok, dobre - tvoje volba.
- Kazdopadne pokud mam tedy rici nejakej ten svuj subjektivni dojem z prave jiz "precipovane" 1.2, tak musim dat za pravdu prave Jirkovi, jelikoz mi opravdu prislo, ze ten subjektivni zatah v otackach 2-3tis je vyssi (marginalne), nez u serioveho SW. Jako kontrast mi zase prislo, ze se tomu motoru do vyssich otacek moc nechce. Takze neco za neco. Spotreba byla tak nejak v ramci normalu ( do 6,5l/100km - mimo dalnice ). Taky se moc neupinej na to porovnavani krivek krouticiho momentu od vyrobce s krivkou od tuningove firmy, nebot ctim nazor, ze co motor to unikat. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravá
nechci se přít...
viděl sem charakteristiky před a po chipu 1.2 12V...
dle charakteristik krouťák který mám nyní v 3000ot (a jde citit ze to zije az kolem tech 3t) budu mít už v 2500ot a to co mám ve 4000ot bude v 4500ot, mezi 3000-4000ot se zvedá o cca 7%...
andree_cz:
proč úsměv? je něco špatnýho na tom že jsem línej člověk někde sehnat to, tam zas ono a pak si to někde před barákem montovat? Pak zas myslet na to že na garančce mi budou chtít filtr i svíčky měnit, a upozornit je aby to nedělali... -
"-- skrytý --" 31.08.05 11:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák
Principem každého čipování je posunutí krouťáku v otáčkách výš, jeho přiblížení otáčkám max. výkonu a tím dodání "sportovního švihu" motoru. Kdo tomu nevěří, nechť skoukne charakteristiky "opravdu sportovních motorů" (1,2 HTP mezi ně určitě nepatří, ale to teď není důležité): čím blíže (v otáčkách) vrcholy křivek točáku a výkonu, tím lépe!
Čili je tomu přesně naopak. A kdo se domnívá, že čipování dodá motoru sílu ve středním pásmu otáček, žije v naprosto zásadním omylu!!!
Kromě toho pořízení "lepších svíček" a "trvalého vzduchového filtru" (bavlnu má na furt, stačí jednou za 50 tis. km "vyprat") není samoúčelnou investicí a motoru prospěje rozhodně více, než v daném případě zcela nesmyslné čipování. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák
pak ještě upravit sání, výfuk etc...
Díky, nechci podlehnout tomu abych u auta seděl každej den... chci aby mi sloužilo, nechci sloužit autu... chip mi přidá krouťák v otáčkách ve kterých mi chybí a to je to proč jdu do chipu, nechci honit každý kw či nm za cenu že budu někde běhat a schánět nějaký věci... -
"-- skrytý --" 29.08.05 18:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák
Já především nechápu, proč chce někdo čipovat 1,2 HTP! Mně ten motor rovněž připadá konstrukčně zajímavý a povedený - tedy vzhledem k účelu, k němuž je určen: do malého auta, které bude jako 2. až 3. v rodině sloužit k pojížďkám po městě. Navíc se jedná o "základní motorizaci" a výrobce to ani nijak neskrývá. A to, že si ho někdo pořídí do kombíka na dlouhé trasy a že je to v ČR u Fabií naprosto "převažující motorizace", je problém českých zákazníků, nikoli onoho motoru a jeho výrobce! -
« Re: Re: Re: Re: Doubravák
To Luf:každé auto jede nejlépe kolem otáček maximálního výkonu.Možná pokud by se Favorit držel těsně kolem otáček max.výkonu zas by tak špatně nejel.Bohužel v normálním provozu je to nemožné a přechody např.2500 až max.otáček byli dost tragické.Aspoň u karburátorové verze, u vstřikování nevím. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák
zed: Do rozdilnosti 1.4 16V moc nevidim, ale rekl bych, ze zrovna to je prikladem marketingovych cacher. Subjektivne muzu rici, ze ta silnejsi varianta me zklamala a 74kW jsem tak nejak nemohl dohledat. Na druhou stranu lide co meli cest s 55kW variantou v automatu byli necekane prijemne prekvapeni timto motorem. Jinak souhlas s Mitsim, ze felinarsky 1.4 40kW jezdily vyrazne lepe, nez bylo udavano vyrobcem. Jeste k ty 1.2 12V... . Ten motor mi prijde celkem vyvedeny, a divil bych se, kdyby zrovna v tomto pripade vyrobce motor umyslne poddimenzovaval at uz z jakychkoliv duvodu. Preci jenom bych vice veril testovanemu SW od VW, nez Pepovi z garaze. Jeden muj kamarad si prave nechal takhle od druheho kamarada poupravit SW ve Fiatu Uno 1.0 a jedinym vysledkem byla zvysena spotreba az o 2l/100km. -
"-- skrytý --" 29.08.05 16:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doubravák
zed: V tomto konkrétním případě nevím. Ale např. motory 1,3 MPI ve Feldě 40 a 50 kW se lišily vačkovým hřídelem a stupněm komprese (o rozdílnosti SW nic nevím, ale předpokládám, že datová pole byla jiná - už kvůli jinému stupni komprese a časování ventilů). Navíc ta 40 kW verze měla ve skutečnosti na brzdě větší výkon, takže šlo spíše o deklarované, než nějaké v praxi podstatné rozdíly.
Dále vím o motoru Honda 1,6 z UK, který měl dvě výkonové verze, jež se naopak lišily výhradně průměrem difuzoru tělesa škrticí klapky. Atd., atd.
Ale opravdu by mne zajímalo, jak umíš počítat, když Ti je zatěžko dát cca 3x700 Kč za svíčky na min. 100 tis. km, ale spíše 150 tis. km, když ty, co tam máš teď, stojí s výměnou v servisu rozhodně více, vydrží max. srovnatelně, ale nepřinášejí vzhledem k těm od Densa žádnou úsporu paliva ani více radosti z jízdy.
Samozřejmě, musím je považovat za tzv. "referenční", tj. 100%, a Ty můžeš argumentovat tím, že "běžné" svíčky stojí o dost méně, když si je vyměníš sám (jako kdyby sis musel sám namontovat ty od Densa), jenže s těmi "běžnými" se dostaneš tak na 80% parametrů těch "skutečně dobrých originálních", zatímco s Densem jsi min. na 120%. Takže asi tak.
Ještě k tomu čipu: Kdosi tady zmínil (snad andree_cz), že jel s načipovaným motorem 1,2 HTP a že mu skutečně připadal o něco ochotnější spolupracovat ve středním pásmu otáček, ale zase neochotný vytáčet se nad středním pásmem.
A o tom co celé je! Kdybych já "hledal čip", přál bych si, aby dodal motoru trochu toho sportovního ducha, tj. posunul otáčky max. výkonu a zj. vrchol točivého momentu výše, zatímco Ty "hledáš čip", který Ti ze slabého motoru udělá navíc ještě motor tupý (to vše při vědomí, že čipování atmosférického motoru bez dalších úprav je prostě jen a jen hraní si s průběhy křivek při stejné odvedené práci motoru, nic víc). Inu, každému co jeho jest.
PS: Kdybys byl trochu kutil a fanda, tak bys třeba už sám dávno přišel na to, že pro efektivní práci motoru je klíčovým momentem jeho schopnost ve vymezeném čase nasát co nejvíce vzduchu a kvalitně spálit co nejvíce směsi. Co z toho vyplývá? Že vliv vzduchového filtru a zapalovací soustavy je z hlediska odvedené práce motoru mnohem důležitější, než velikost vstřikované dávky paliva a předstihu zážehu (a právě to je o datových mapách, tedy o "čipování"), jelikož velká dávka paliva je k ničemu za situace, kdy ji motor vzhledem k exhalačním omezením na straně výfuku není schopen efektivně využít/spálit a velký předstih je zase k ničemu v podmínkách používání "standardního" (tím mám na mysli nikoli vysokooktanového) benzínu, jelikož čidlo klepání ho (ten předstih) v nízkých (téměř vždy) a středních (při přetěžování motoru podtáčením) otáčkách stejně "srazí", aby se motor ochránil před velmi škodlivým detonačním spalováním. To jen velmi zjednodušeně k promítnutí trochy té teorie do praxe...