Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: Zkušenost s motorem 1.2 HTP
nevim jak v ibize, ale ve fabii kdyz tlacim na tachometru rucicku pres 180 tak mam okamzitou spotrebu max tak 12l zalezi na podminkach ale da se to udelat s okamzitou pod 10. 16l by si myslim ten motor ani nestacil spalit... Pri ceste OL-PH s prumerem 136km/h byla prumerna 8.5l. Podotykam ze to velice casto atakovalo hranici 180 a bezne kolem 160 (kazde zbrzdeni kamionem atp. jde na prumerne rychlosti hodne znat). -
« Zkušenost s motorem 1.2 HTP
Veskrze pozitivní.Mám seata ibizu 1.4 16v 74kw.Měl jsem ho delší dobu v servisu a jako náhradní dostal 1.2 htp.Hodně mě překvapil.při usporné jízdě 5-5.4. při stadardu okolo 6,Auto bylo evidentně minimálně dobře zajeto co ž potvrdil i technik.Při cestě z Olomouce do vyškova ,jsem při stíhací jizdě za kamarádem s oktavii 1.8 jel z kopce tachometrových 190 a jen tak tak si motor na pátý rychlostní stupeň nebrnkl o omezovač.Kdyby mi to někdo vyprávěl tak to budu považovat za blábol.Průměrná spotřeba Olomouc - Vyškov 16l -
"-- skrytý --" 07.09.05 14:15
« Mám svíčky Denso.
Zdravím všechny. Vidím, že témata v těchto diskuzích se stále opakují a obdivuju Mitsiho, že dokáže tak neúnavně (a přitom skvěle) vysvětlovat stále tytéž věci pořád dokola. Že by "opakování-matka moudrosti"? ;-) Sám jsem ho "vyslýchal" před nějakou dobou na totéž téma a pak ty svíčky koupil. Nemám sice "haťapku", ale i v mém sedanu 1,4/50 kW mohu potvrdit Mitsiho doporučení. Jen ta úspora paliva se mi jaksi nedaří... Popravdě, když jsem se snažil, tak jsem překonal svůj rekord v ujeté vzdálenosti na jednu nádrž (resp. do pípnutí) o 67 km. Jenomže kde je pak radost z jízdy? Když jedu tak, aby mě to bavilo (a mě to baví), tak ujedu o 200 až 250 km méně. Vzpomínám, že mi auto připadlo znatelně živější a s větší "chutí" jet, ale tak dobře se na to zvyká, že už mi to nepřijde >:D Neměl bys Mitsi nějaký další prima fígl pro nás nízkovýkonové? :D -
« Re: Sviecky Denso
tv: niekde som nasiel taketo ceny
Dam to sem zhrnute, ak to admin ohodnoti ako reklamu, nech to vyhodi:
Takze:
IK20
D&M autodoplnky.cz - 566Kč/kus -> *1,3 = 736Sk v Cobre (4ks 2.944Sk)
Moto Lyko - 908Sk/kus (4ks 3.632Sk)
AZ Autodiely - 679Sk/kus (4ks 2.716Sk)
IK22 -Erik, pre tebaa:)
D&M autodoplnky.cz - 643Kč/kus -> *1,3 = 836Sk v Cobre (4ks 3.344Sk)
Moto Lyko - 1.012Sk/kus (4ks 4.048Sk)
AZ Autodiely - 740Sk/kus (4ks 2.960Sk -to je pekny rozdiel a to je MOC)
IK24
D&M autodoplnky.cz - 719Kč/kus -> *1,3 = 935Sk v Cobre (4ks 3.740Sk)
Moto Lyko - 980Sk/kus (4ks 3.920Sk)
AZ Autodiely - nemaju:(((
-snad som sa v uvedenych cenach a vypoctoch nesekol. Za nic nerucim:)
ale ktore do akeho auta patria netusim :-) -
"-- skrytý --" 07.09.05 11:36
« Re: Re: Sviecky Denso
Ano, dostatečně "inteligentní" ŘJ dokáže ze svíček Denso "vymáčknout" maximum (přes čidlo klepání a lambdu si brzy najde optimální nastavení ostatních parametrů), "hloupá" ŘJ neudělá nic a nic si nepřenastaví, ale přesto to funguje (příklad - Renault 21 2,2 MPI z r.v. 1987). Poškození motoru bych se obával pouze v případě, že by "uchcával" některý vstřik a bylo již "načaté" dno pístu. Ale s takovým motorem je třeba utíkat do servisu, ne mu měnit svíčky (Denso Iridium způsobuje zvýšení teploty ve spalovacím prostoru).
A proč se takové svíčky nedávají do motorů už ve výrobě? Protože je "umí" pouze dvě firmy na světě (co by si počaly ty ostatní?), protože výrobci mají nasmlouvané dodávky od jiných firem a protože cena i pro velkodoběratele je někde úplně jinde (s cenou jedné unce vzácného kovu iridium na světovém trhu totiž nic neuděláš). Ale vývoj (pod vlivem stále se spřísňujících exhalačních požadavků) přesto spěje právě tímto směrem: proč např. Škodovka (zj. u 1,2 HTP) přešla od "shitových" svíček Bosch na hodně dobré NGK (třebaže jsou "made in France") a přál bych Ti vidět např. fabrické svíčky v Mazdě 3 s dvoulitrem... -
« Re: Sviecky Denso
mitsi: ale ked sa daju tie Denza, netreba aj preprogramovat RJ ? Lebo ak je chytry programator, tak s oneskorenim u beznych sviecok rata a tak je asi aj nastavena RJ a ked tam das Denza, moze to skor uskodi. Toto je len moja spekulacia a otazka :-) Este jedna vec, preco to nedavaju standartne do motorov, ved ten cenovy rozdiel je na bezne motory 2000, co pri kupe noveho auta je zanedbatelna polozka. -
"-- skrytý --" 07.09.05 10:35
« Denso Iridium
Celé je to postaveno na jednom ze základních fyzikálních poznatků, totiž že největší elektrostatický náboj je "na hraně" (viz též např. fenomén tzv. "Eliášova ohně"). Tedy ideální zapalovací svíčkou by byla taková, kde by jiskra přeskakovala mezi dvěma špičkami jehly. Ovšem aby se ty špičky neupalovaly, musí být vyrobeny z co nejtvrdších/nejhouževnatějších/teplotně nejodolnějších kovů. Takovými jsou mj. platina, iridium a rhodium. Z nich právě iridium je ještě za "přijatelnou cenu" vzhledem k potřebným vlastnostem, zatímco platina je sice mnohem levnější, ale "příliš měkká", a rhodium zase extrémně drahé.
Problémem je obtížná zpracovatelnost iridia pro potřeby výroby elektrod zapal. svíček: tuto technologii mají dnes zvládnutou pouze dvě firmy na světě, shodou okolností (proč asi...?) japonské: NGK a Denso. Jenže NGK používá technologii spékaného kovu, která má jednu dostečně zásadní nevýhodu: elektroda totiž není dostatečně "hustá" a "pevná", tudíž se bezpečně nedá jít pod průměr 0,7 mm (což je "ještě příliš tupý" hrot - viz trocha fyziky shora), zatímco "klasická" technologie Densa (nejsem si jist, zda jde o tažení nebo lití s následným kováním) umožňuje jít až na úroveň průměru hrotu středové elektrody 0,4 mm. Srovnejte se standardními svíčkami o průměru středové elektrody 2,5 mm! U Densa jsou ještě další "vyfikundace" typu speciálního provedení kostřící elektrody, speciální keramiky, provedení odrušovacího odporu atd. atd., ale to teď pro zjednodušení raději pominu.
Výsledkem je mnohem intenzivnější a "lokalizovanější" jiskra při jinak nezměněném výkonu zapalovací soustavy, která svíčky "krmí". Jinými slovy: jiskra o mnohem větší energii přeskočí právě v momentě, kdy to určí ŘJ motoru, a právě tam, kde má. Za normálních okolností, tj. při použití standardních svíček, totiž jiskra přeskočí až tehdy a tam, kdy a kde jsou pro to fyzikálně vhodnější podmínky, tj. často se zpožděním a "bokem" (nikoli přesně mezi elektrodami, ale třeba mezi tělem svíčky a středovou elektrodou). To samozřejmě negativním způsobem ovlivňuje proces hoření ve válcích, resp. "šíření plamene".
Při použití svíček Denso Iridium se podle mých praktických zkušeností ze vzorku cca 20 aut nejrůznějších značek, typů, stáří a počtu najetých km snižuje spořeba o 0,6 - 1,8 l/100km při současném (někdy velmi výrazném) zlepšený dynamických parametrů motoru, zj. tzv. pružného zrychlení a schopnosti vytáčení do nejvyšších otáček na straně jedné a zklidnění volnoběhu na straně druhé. To vše i za situace, když většina majitelů/uživatelů těchto vozů s namontovanými svíčkami Denso Iridium využívá lepší dynamiky motorů.
Ale pozor! Zvláštní upozornění pro "sledovače" okamžité spotřeby na PP: Denso Iridium způsobí zvětšení rozpětí mezi min. a max. spotřebou, tj. motor umí jet za míň, ale při plném plynu umí spálit víc (to platí samozřejmě pro každý "tuning"). Při tom všem se ale v součtu dosahuje již zmíněné úspory paliva v řádu 0,6 - 1,8 l/100km.
PS: Ten poslední údaj platí pro Mazdu 323 s dvoulitrem, s níž její majitel jezdil v průměru za 10 (byl to svižný řidič) a po instalaci Denso Iridium Power mu spotřeba klesla na 8,2. On však jezdil stále stejně, tudíž (na rozdíl od většiny ostatních) nevyužíval výkonového přínosu nových svíček. Kdo nevěří, ať tam běží... -
« Bez nadpisu
K spotrebe Fabie 1.2 47 kW: najazdil som cca 1700 km, z toho 900 km bola trasa BA-vychod Slovenska, v aute som bol sam, priemerna rychlost podla GPS 85 kmph, cize 90 podla PP, maximalna rychlost podla GPS 156 kmph (nesiel som nadoraz), zvysnych 800 km je taky mix mesto mimo-mesto, studene starty, prazdne auto, plne nalozeny
Priemerna spotreba podla tankovania - 5.93 l/100 km. Je to vela, malo ? Podla mna velmi slusna spotreba. -
"-- skrytý --" 01.09.05 22:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Nový "obyčejný" filtr má zhruba stejné průtokové parametry, jako bavlněný. Jenže už po pouhých 5 tis. km to bude silně ve prospěch bavlny! Svíčky samozřejmě ovlivňují výkonové parametry mnohem více.
Pokud jde o ty svíčky, tak s těmi jsem si v životě vyhrál až až: i pár motorů jsem se kdysi snažil v amatérských podmínkách upravovat, což pak za totality naráželo hlavně na problém nedostupnosti adekvátních svíček. Nic lepšího, než Denso Iridium, jsem ale ještě nikdy v ruce neměl! A to mám ve svém nejbližším okolí motory nejrůznějších značek, typů a objemů, které na ně už stačily najezdit přes 100 tis. km, přičemž šlo o ty "nejobyčejnější". Montoval jsem kamarádům však i typy svíček Denso na 200 tis. km, jenže nikdo z nich ještě za dobu, kdy jsou na trhu, tolik nestačil ujet. Podle vývoje opotřebení elektrod ale soudím, že ty motory přežijí...
Když už chceš upravovat motor, musíš vždy začít u vačky/vaček a hlavy motoru. Teprve pak se můžeš zabývat výfukem atd.! Proto považuji výměnu svíček a vzduchového filtru za tu nejjednodušší, nejrychlejší, nejlacinější, pro motor nejbezpečnější či spíše dokonce nejprospěšnější metodu, jak si pomoci k "něčemu navíc" a nevyhazovat peníze naprosto zbytečně. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
no co se týká filtru tak soudím dle mnoho lidí kteří tvrdí že filte nepomůže, ale souhlasím že nasávání vzduchu je důležité... v F1 jsou to stovky litrrů vzduchu za sekundu...
chápu spojení filtru, svíček, chipu a náročnější úpravy výfuku... to určitě význam má... nemyslím si že filtr+svíčky vydají za chip motoru... neříkám ale že třeba někdy po chipu do svíček a filtru pujdu...
Svíčky na 150tkm se mi až příčí, nemám zkušenost, ale chtěl bych takový svíčky zažít... origoš jsou stavěný na 60tkm tedy alespoň v rámci servisky se mění, ale někdo je mění už o několik tisíc dřív...