Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: 7 tis. km
Nedavno tu jeden kolega psal, ze se rozhodoval pri koupi mezi motory 1.2 12V a 1.6 16V 55kW, ze se rozhodl pro 1.2 a doted jezdi se smisenymi pocity. Ja se rozhodoval mezi stejnymi motory a nakonec si vybral 1.4 16V. Pri testovacich jizdach jsem zkousel jizdu na "pětku" kvůli dálnici a při 3500 ot. jede 1.2 neco pres 105 km/h zatimco 1.4 pres 125 km/h. Oby udaje jsou z novych nezajetych aut, takze berte s rezervou. -
« Při vyšší rychlosti...
při rychlosti tak cca od 100km/h začínám vnímat "průvan", okna zavřená, i ventilace zavřená a v pravé zadní části slyším jak tama někde fouká, zdá se mi jako by to bylo u okna úplně vzadu (combi). Zatím to nechávám tak, když mám zapnuté rádio trošku hlasitěji tak to nevnímám, navíc teď jezdím s otevřeným min. jedním oknem... až pojedu na první garančku tak se o tom zmíním... Máte nějaký tip co by to mohlo dělat (těsnění?) popřípadě zda je to "úmysl" že je v zadu někde nějakej "výfuk" vzduchu... -
« Bez nadpisu
Děkuji za odpověď. Když nevím o co jde, nemůžu si něco ujasním. U Škodovek je zvykem, že některé nepřesnosti a zvláštnosti jsou normální věcí ... bohužel, teď ale cítím, že se asi další návštěvě servisu nevyhnu... "cvrlikání" v motoru při rozjezdu a pak v nížších otáčkách (1500 až 2000) při dvojce i trojce asi normální nebude ... -
"-- skrytý --" 27.05.05 11:29
« Re:
A z čeho jsi usoudil, že se jedná "o klepání" ventilů? Ty totiž jako takové vůbec klepat nemohou! Ale může se jednat o problém s hydraulickými vymezovači ventilové vůle (tzv. hydroštely) nebo o detonační spalování. Proto je třeba si napřed ujasnit, o co vlastně jde. -
« Re: 7 tis. km
Zdravím, teď jsem odpovídal na stejný problém kolegovi, pokud je auto v záruce, šel bych hned na diagnostiku a nechal si to opravit v době záruky. Pro vysvětlení, u mně to byl problém s ovládáním klapek mísení vzduchu.Pět klapek, cca 5x 3.500,- .... není to sranda ... -
« 7 tis. km
Fabia 1.2 12V, vybava Comfort Plus (tj.k vybave Comfort +ABS,klima,elektrony), najeto 7 tis. km.
Poruchy/problemy:
1. odpadavajici plastova krytka nast. vnejsich zrcatek
Vymeneno v ramci zaruky po 3 dnech od prodeje auta, od te doby v poradku.
2. pipani pri startu (3x), bez rozsviceni nejake kontrolky na palubce, nepravidelne, tak pri 30% startu, jiz od okamziku koupe auta.
Vymeneno v ramci zaruky - dle sdeleni servisu, vymena ridici jednotky ABS (ofi cena opravy 45 tis. Kc!!!) po 2 mesicich provozu auta, od te doby v poradku.
3. pokud chci naridit teplotu ventilace (bez pouziti AC), mam problemy s ruznou teplotou vzduchu pri stejnych nastavenich (napr. leckdy jiz pri pootoceni regulatoru do 1/4 pole - stale studena oblast, vhani ventilace horky vzduch, pretocim na max. horky a zpet a zmena- vzduch je nahle studeny)
Zatim jsem neresil, mate nekdo zkusenosti?
4. vrzani klik od dveri
promazano - vl.prace
5. sedacky vzadu jsou dosti vybrane do hloubky - maji vyrazne bocni vedeni, pokud mate vetsi dite a potrebuje tzv. podsedak, je problem jej adekvatne umistit, po vyreseni problemu s dirou vzadu nastava problem zapnuti pasu (zapinaci body prilis blizko u sebe), dale pak horni cast pasu ma prilis vysoke uchyceni, vysledkem cehoz je vedeni horni casti bezp. pasu diteti na krku.
Vse vyreseno postupnymi upravami (pridani polstaru, upevneni pasy do uchytu ISOFIX atd.), dnes vyhovuje
Secteno: zatim primerena spokojenost.
Co se tyce razeni zpatecky, nestavalo se mi, ze bych radil misto 1 zpatecku a naopak, ale je pravda, ze se mi stavalo pomerne casto, ze zpatecka nesla zaradit vubec. Nekdy az na treti pokus. Dnes se to stava vyjimecne, tak 1x za mesic a vzdy max. na druhy pokus jde, takze to prikladam jistemu cviku...taktez drive jsem mel pocit, ze to nekdy mirne drhne. Zrejme to chce vypilovat razeni te spravne drahy v kombinaci s primerenym stlacenim.
Pri koupi jsem dlouho zvazoval volbu motoru (1.2 12V vs. 1.4 16V 55kW), dodnes jezdim se stridavymi pocity, ale zrejme bych se dnes rozhodl (z financnich duvodu) stejne, mam osobni zkusenosti s 1.4 16V, k Fabii se hodi lepe, ale 1.2 12V neni az o tolik horsi. -
« Vrzání II.
šroub podb?hu jsem asi našel - je z um?lé hmoty, taková placka s dv?ma malýma dírkama, asi na speciální klí?. Dotáhl jsem to rukou ale vrzání nep?estalo. Pokusama jsem zjistil, že když sklopím sedák dop?edu tak to p?estane. Napadá m? jestli to není n?jaký šroub v op?rce hlavy. Do ní se nem?žu nijak dostat takže zatím nevim.
Už jsem m?l i sundané plato kufru a taky to nep?estalo.
Paja -
« Vrzání II.
Ten šroub v podb?hu jsem asi našel - je z um?lé hmoty, taková placka s dv?ma malýma dírkama, asi na speciální klí?. Dotáhl jsem to rukou ale vrzání nep?estalo. Pokusama jsem zjistil, že když sklopím sedák dop?edu tak to p?estane. Napadá m? jestli to není n?jaký šroub v op?rce hlavy. Do ní se nem?žu nijak dostat takže zatím nevim.
Už jsem m?l i sundané plato kufru a taky to nep?estalo.
Paja -
« Vrzání.
Ten šroub je pod zadním opěradlem,prakticky jakkdyby v podběhu/půměr hlavičky asi 20mm/.Přitahuje tam nějaký umělohmotný kryt.
Jinak zadní sedadlo má kromě mechaniznu zacvaknutí ještě takový gumový doraz/tesně vedle/je to oboje schované zezadu v opěradle.A pokud není sedadlo opřené o tento kryt-pokud nikdo tam nesedí vrže.
A kdyby Vám vrzalo plexi,nebo celá palubovka-tak pod kapotou před sklem jsou čtyři jakkdyby plechové matky-stačí rukou dotáhnout a klid.Zřejmě se tím přitáhne celá palubka a přestane drnčet.* na garančce to nevěděli a spravil jsem to až teď sám.Nakopal bych jim do pr....! -
« Bez nadpisu
Ahoj, pod zadním pravým sedákem jsem ten štoub nenašel, jediný šroub, který byl volnější a opravdu potřeboval dotáhnout byl pod pravým opěradlem, v oblasti podběhu zadního kola. Myslím že je určen pro dětskou sedačku. Navíc jsem pod sedákem uložil střední bezpečnostní pás, který nepoužívám. Uložil jsem ho tak, aby samotná kovová západka pásu nedrnčela o spodní výztuhy sedáku.Od té doby zatím klid. -
"-- skrytý --" 19.05.05 08:45
« Olej v motoru
Jaký olej mám dávat do nové Fábky 1.2 47 kW. Prodejce mi řekl, že je tam plná syntetika 5W-40 a že tam musím dávat jedině Shell. V obchodech mi zase tvrdí, že pokud si vyberu 5W-40 od Cinolu, Parama, Mogulu a pod., že je to stejné. Jde mi o to, že stejně mi asi litr bude na těch 15000km do výměny stačit a pak tam na servisní prohlídce stejně zase dají Shell ... Díky.