Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« 1.2 vers.1.4 16v
Já se nakonec rozhodl taky pro 1.2. Není to teda žádný trhač asfaltu, ale výhodou je celkem nízká spotřeba. Na trase asi 16km kterou jezdím každý den tam a zpět mám spotřebu mezi 5.5 a 6L/100km - a to od studeného startu, takže v tomto směru spokojenost. Měl jsem dřív Feldu 1.6 a průměr byl tak 7.5 až 8. -
Marcelino 29.05.05 23:17
« Re: Re: 7 tis. km
ehm, tak neviem, ale ja mam najazdene jak z 1,2 47kW tak s 1,4 55kW asi cca 30tis. na kazdej a u mna je to pri cca 3500ot tak vyse 110km/h u 1,2-ky a cca 120km/h u 1,4-ky ... pri 4000ot uz 1,2-ka slape okolo 125 km/h ... no ale presnot tacha moze byt kludne 5-10% do plusu... -
« 1.2 vers.1.4 16v
Ono kdo jezdí často po dálnici je 1.4 16v lepší řešení.Ale zase kdo jezdí většinou ve městě by se spíš měl rozhodnout pro 1.2,který je do města výhodnější a to nejenom spotřebou.Osobně mi připadá,že s 1.2 se jezdí po městě příjemněji díky záběru od nižších otáček ať už s 8 nebo 12 ventily. -
« Re: 7 tis. km
Nedavno tu jeden kolega psal, ze se rozhodoval pri koupi mezi motory 1.2 12V a 1.6 16V 55kW, ze se rozhodl pro 1.2 a doted jezdi se smisenymi pocity. Ja se rozhodoval mezi stejnymi motory a nakonec si vybral 1.4 16V. Pri testovacich jizdach jsem zkousel jizdu na "pětku" kvůli dálnici a při 3500 ot. jede 1.2 neco pres 105 km/h zatimco 1.4 pres 125 km/h. Oby udaje jsou z novych nezajetych aut, takze berte s rezervou. -
« Při vyšší rychlosti...
při rychlosti tak cca od 100km/h začínám vnímat "průvan", okna zavřená, i ventilace zavřená a v pravé zadní části slyším jak tama někde fouká, zdá se mi jako by to bylo u okna úplně vzadu (combi). Zatím to nechávám tak, když mám zapnuté rádio trošku hlasitěji tak to nevnímám, navíc teď jezdím s otevřeným min. jedním oknem... až pojedu na první garančku tak se o tom zmíním... Máte nějaký tip co by to mohlo dělat (těsnění?) popřípadě zda je to "úmysl" že je v zadu někde nějakej "výfuk" vzduchu... -
« Bez nadpisu
Děkuji za odpověď. Když nevím o co jde, nemůžu si něco ujasním. U Škodovek je zvykem, že některé nepřesnosti a zvláštnosti jsou normální věcí ... bohužel, teď ale cítím, že se asi další návštěvě servisu nevyhnu... "cvrlikání" v motoru při rozjezdu a pak v nížších otáčkách (1500 až 2000) při dvojce i trojce asi normální nebude ... -
"-- skrytý --" 27.05.05 11:29
« Re:
A z čeho jsi usoudil, že se jedná "o klepání" ventilů? Ty totiž jako takové vůbec klepat nemohou! Ale může se jednat o problém s hydraulickými vymezovači ventilové vůle (tzv. hydroštely) nebo o detonační spalování. Proto je třeba si napřed ujasnit, o co vlastně jde. -
« Re: 7 tis. km
Zdravím, teď jsem odpovídal na stejný problém kolegovi, pokud je auto v záruce, šel bych hned na diagnostiku a nechal si to opravit v době záruky. Pro vysvětlení, u mně to byl problém s ovládáním klapek mísení vzduchu.Pět klapek, cca 5x 3.500,- .... není to sranda ... -
« 7 tis. km
Fabia 1.2 12V, vybava Comfort Plus (tj.k vybave Comfort +ABS,klima,elektrony), najeto 7 tis. km.
Poruchy/problemy:
1. odpadavajici plastova krytka nast. vnejsich zrcatek
Vymeneno v ramci zaruky po 3 dnech od prodeje auta, od te doby v poradku.
2. pipani pri startu (3x), bez rozsviceni nejake kontrolky na palubce, nepravidelne, tak pri 30% startu, jiz od okamziku koupe auta.
Vymeneno v ramci zaruky - dle sdeleni servisu, vymena ridici jednotky ABS (ofi cena opravy 45 tis. Kc!!!) po 2 mesicich provozu auta, od te doby v poradku.
3. pokud chci naridit teplotu ventilace (bez pouziti AC), mam problemy s ruznou teplotou vzduchu pri stejnych nastavenich (napr. leckdy jiz pri pootoceni regulatoru do 1/4 pole - stale studena oblast, vhani ventilace horky vzduch, pretocim na max. horky a zpet a zmena- vzduch je nahle studeny)
Zatim jsem neresil, mate nekdo zkusenosti?
4. vrzani klik od dveri
promazano - vl.prace
5. sedacky vzadu jsou dosti vybrane do hloubky - maji vyrazne bocni vedeni, pokud mate vetsi dite a potrebuje tzv. podsedak, je problem jej adekvatne umistit, po vyreseni problemu s dirou vzadu nastava problem zapnuti pasu (zapinaci body prilis blizko u sebe), dale pak horni cast pasu ma prilis vysoke uchyceni, vysledkem cehoz je vedeni horni casti bezp. pasu diteti na krku.
Vse vyreseno postupnymi upravami (pridani polstaru, upevneni pasy do uchytu ISOFIX atd.), dnes vyhovuje
Secteno: zatim primerena spokojenost.
Co se tyce razeni zpatecky, nestavalo se mi, ze bych radil misto 1 zpatecku a naopak, ale je pravda, ze se mi stavalo pomerne casto, ze zpatecka nesla zaradit vubec. Nekdy az na treti pokus. Dnes se to stava vyjimecne, tak 1x za mesic a vzdy max. na druhy pokus jde, takze to prikladam jistemu cviku...taktez drive jsem mel pocit, ze to nekdy mirne drhne. Zrejme to chce vypilovat razeni te spravne drahy v kombinaci s primerenym stlacenim.
Pri koupi jsem dlouho zvazoval volbu motoru (1.2 12V vs. 1.4 16V 55kW), dodnes jezdim se stridavymi pocity, ale zrejme bych se dnes rozhodl (z financnich duvodu) stejne, mam osobni zkusenosti s 1.4 16V, k Fabii se hodi lepe, ale 1.2 12V neni az o tolik horsi. -
« Vrzání II.
šroub podb?hu jsem asi našel - je z um?lé hmoty, taková placka s dv?ma malýma dírkama, asi na speciální klí?. Dotáhl jsem to rukou ale vrzání nep?estalo. Pokusama jsem zjistil, že když sklopím sedák dop?edu tak to p?estane. Napadá m? jestli to není n?jaký šroub v op?rce hlavy. Do ní se nem?žu nijak dostat takže zatím nevim.
Už jsem m?l i sundané plato kufru a taky to nep?estalo.
Paja
Nestojí snad vlastní dítě za ty cca 3 000,- Kč co stojí rozumná sedačka? >:-[]
Když si na auto koupím elektrony, tak se snad postarám i o posádku.