Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Fabia 1.2 HTP
Ahoj všichni, jsem novým hrdým majitelem Fabie 1.2 HTP 47 KW COMBI Elegance. Za cca měsíc co jí mám jsem najel asi 1300 Km převážně ve městě (mimo město jen asi 200 Km po okreskách) a nemůžu si jí vynachválit. Žádné problémy s řazením zpátečky nepozoruji, nic mi nevrže vzadu u sedadel nebo na roletě zavazadlového prostoru, ale chci se zeptat na něco jiného. Nejsem něják moc zkušenný řidič (jen asi 120-150K Km :roll: ) a vůbec neznám tento motor a postupy zajíždění (vždy jsem měl pouze ojeté služební vozy). Moje otázka zní: jaké jsou zhruba optimální otáčky pro jízdu s tímto motorem a převody po zajetí ("zkušení" řidiči kolem mi říkají že ideál je mezi 2000-3000 rpm nejlépe 2500, ale z diskuzí na tomto serveru vidím že by bylo asi lepší více i když jsem založením spíš "podtáčeč"), a můžu si po najetí 1500 km troufnout na dálnici Praha-Brno s tempomatem eventuelně tahat vozejk s nákladem (mimo dálnici)? -
"-- skrytý --" 01.06.05 09:50
« ISOFIX
To zed
rozumná odpověď, ale pozor na jednu věc. Isofix nevyřeší problém s výškovým vedením pásu ten jen dobře ukotví sedák vůči sedadlu. Někdy sedačky s Isofixem není možné použít v autě bez něj (babička atd.).
Přeji šťastnou ruku.
Idéální je si sedák v autě předem vyzkoušet. -
« Re: to ZED
Souhlasim s tim, ze bezpecnost ditete MUSI byt na prvnim miste.
Na zacatku meho prispevku je uvedeno, ze alu disky byly soucasti akcniho modelu. Pro me osobne byly nedulezite, ABS (a v horkych dnech i klima) vsak bezesporu s bezpecnosti co delat maji.
U vetsiho ditka je praktictejsi pouzivat sedaky nezli sedacky (prevazeni nakladu..sklapeni sedacek..atd., sedak je lepe skladovatelny).
Sedak Britax Horizon (diky za tip) by mohl odstranit problem se spravnym vedenim bezp. pasu, ale jiste neodstrani problem s "dirou" za zady. Zadni sedacky jsou proste prilis vybrane do boku. Ma to samo i vyhody, avsak zde to beru jen z pohledu sedaku pro deti..Zajimalo by me taky, jak by tento sedak byl stabilni v bocnim smeru, napr. pri prujezdu zatackami, nerknu-li pri bocnim narazu.
Idealni reseni pro bezpecnost ditete je zcela jiste sedacka s upevnenim do systemu ISOFIX. Odpada zde problem s pasy a sedacka je dostatecne uchycena. Reseni, ktere jsem pouzil ja, nijak do vedeni pasu nezasahuje, spocivalo pouze v upevneni sedaku a vyplneni mezery za zady. Pokud nema sedak vuli k pohybu, vede pas stredem klicni kosti, tj. tak jak to ma byt..
Paradoxne maji vsak problem s pasy ve Fabii dospeli s mensi vyskou (kolem 160 cm), pas vede pres krk..neni mozno nastavit vysku vedeni..do sedacky bych je osobne nedaval. Nastaveni vysky ukotveni pasu by to jiste resilo..
Samozrejme, fabia je male auto..atd. atd...a samozrejme i v ni se daji bezproblemu vozit bezpecne deti a samozrejme je na trhu dostatecny vyber originalnich sedacek a samozrejme cena v tomto pripade roli nehraje. Diky za reakci -
"-- skrytý --" 31.05.05 17:04
« to ZED
Pokud dítěti na sedáku vede pás přes krk, tak na sedák NEPATŘÍ. Je nutné mu zakoupit buď sedák s nastavitelným vedením pásu např. Britax Horizon nebo celou sedačku se zádama. Podobné amatérské úpravy jsou opravdu hooodně nebezpečné. Doporučuju se podívat na www.autosedacky.cz
Nestojí snad vlastní dítě za ty cca 3 000,- Kč co stojí rozumná sedačka? >:-[]
Když si na auto koupím elektrony, tak se snad postarám i o posádku. -
« 1.2 vers.1.4 16v
Já se nakonec rozhodl taky pro 1.2. Není to teda žádný trhač asfaltu, ale výhodou je celkem nízká spotřeba. Na trase asi 16km kterou jezdím každý den tam a zpět mám spotřebu mezi 5.5 a 6L/100km - a to od studeného startu, takže v tomto směru spokojenost. Měl jsem dřív Feldu 1.6 a průměr byl tak 7.5 až 8. -
Marcelino 29.05.05 23:17
« Re: Re: 7 tis. km
ehm, tak neviem, ale ja mam najazdene jak z 1,2 47kW tak s 1,4 55kW asi cca 30tis. na kazdej a u mna je to pri cca 3500ot tak vyse 110km/h u 1,2-ky a cca 120km/h u 1,4-ky ... pri 4000ot uz 1,2-ka slape okolo 125 km/h ... no ale presnot tacha moze byt kludne 5-10% do plusu... -
« 1.2 vers.1.4 16v
Ono kdo jezdí často po dálnici je 1.4 16v lepší řešení.Ale zase kdo jezdí většinou ve městě by se spíš měl rozhodnout pro 1.2,který je do města výhodnější a to nejenom spotřebou.Osobně mi připadá,že s 1.2 se jezdí po městě příjemněji díky záběru od nižších otáček ať už s 8 nebo 12 ventily. -
« Re: 7 tis. km
Nedavno tu jeden kolega psal, ze se rozhodoval pri koupi mezi motory 1.2 12V a 1.6 16V 55kW, ze se rozhodl pro 1.2 a doted jezdi se smisenymi pocity. Ja se rozhodoval mezi stejnymi motory a nakonec si vybral 1.4 16V. Pri testovacich jizdach jsem zkousel jizdu na "pětku" kvůli dálnici a při 3500 ot. jede 1.2 neco pres 105 km/h zatimco 1.4 pres 125 km/h. Oby udaje jsou z novych nezajetych aut, takze berte s rezervou. -
« Při vyšší rychlosti...
při rychlosti tak cca od 100km/h začínám vnímat "průvan", okna zavřená, i ventilace zavřená a v pravé zadní části slyším jak tama někde fouká, zdá se mi jako by to bylo u okna úplně vzadu (combi). Zatím to nechávám tak, když mám zapnuté rádio trošku hlasitěji tak to nevnímám, navíc teď jezdím s otevřeným min. jedním oknem... až pojedu na první garančku tak se o tom zmíním... Máte nějaký tip co by to mohlo dělat (těsnění?) popřípadě zda je to "úmysl" že je v zadu někde nějakej "výfuk" vzduchu... -
« Bez nadpisu
Děkuji za odpověď. Když nevím o co jde, nemůžu si něco ujasním. U Škodovek je zvykem, že některé nepřesnosti a zvláštnosti jsou normální věcí ... bohužel, teď ale cítím, že se asi další návštěvě servisu nevyhnu... "cvrlikání" v motoru při rozjezdu a pak v nížších otáčkách (1500 až 2000) při dvojce i trojce asi normální nebude ... -
"-- skrytý --" 27.05.05 11:29
« Re:
A z čeho jsi usoudil, že se jedná "o klepání" ventilů? Ty totiž jako takové vůbec klepat nemohou! Ale může se jednat o problém s hydraulickými vymezovači ventilové vůle (tzv. hydroštely) nebo o detonační spalování. Proto je třeba si napřed ujasnit, o co vlastně jde. -
« Re: 7 tis. km
Zdravím, teď jsem odpovídal na stejný problém kolegovi, pokud je auto v záruce, šel bych hned na diagnostiku a nechal si to opravit v době záruky. Pro vysvětlení, u mně to byl problém s ovládáním klapek mísení vzduchu.Pět klapek, cca 5x 3.500,- .... není to sranda ...









par postrehu a rad k spravnemu zabehu motoru mas v obecnem foru o Fabiich na str.1.
Ja bych osobne min. do 3 tis. km netahal vozik..do zahrati motoru jej prilis nevytacel..jezdil co"nejpestreji"-ruzne otacky, casto radit..rozhodne vsak ne s plynem na podlaze (s citem).
At ti dela radost!