Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Spotřeba
Přidávám vlastní zkušenost se spotřebou. Mám 47 kWh Fabii. Jel jsem Praha-Ostrava a zpět. Plný kufr a malé dítě v autosedačce. Průměrná spotřeba byla shodně 7,5 l (podle palubního počítače). Jel jsem stále kolem 140 kmh, z kopce trochu rychleji, do kopce někdy i 130. Najeto mám asi 8,5 tis. km.
Zatím nejníže jsem se dostal na 5,8 l na cestě z Hradce do Prahy (3 lidi v autě).
Pořád se mi to zdá hodně a to by mělo být dávno po záběhu ne? Dá se s tím něco dělat? Myslím servis a tak.
Paja -
« Re: 0 - 100km/h
Osobně mi vycházeli lepší výsledky než uváděné i u zrychlení 60-100 na 4 a 80-120 na 5.Co se týče zrychlení 0-100 jsem dosahoval lepší o více než 1 vteřinu než uváděné zrychlení/při přepočítaném tachu/ a to při 15 palc.pneu/195/ které mají zhoršující vliv na zrychlení. -
« Re: Osvětlení kufru - vypínání
No osvětlení kufru by mělo fungovat stejně jako v interiéru, tzn. mělo by mít zpožďovač a světlo by mělo tuším po nějaké době zhasnout, v kabinězhasíná tuším po půl minutě, v kufru jestli jsem to dobře zahlíd v manuálu po 30 minutách... Ten vypínač bych si snad namontoval sám, neviděl jsem zapojení, ale pokud k tomu vede jeden drát a žárovka je uzeměná na kostře pak bych neviděl problém to napojit na ten drát... alarm by to zbořit nemělo, neb by ho pak bořila i prasklá žárovka... -
"-- skrytý --" 06.06.05 13:43
« Osvětlení kufru - vypínání
Nevíte někdo, jak by šel udělat vypínač vnitřního osvětlení zavazadlového prostoru? Mám 1.2 47 Ambiente (světlo jen na levé straně) a vadí mi, že mi při otevřeném kurfu pořád svítí. Mám alarm a nerad bych ho nějak nabořil (pokud je na to napojený), proto už jsem se do toho nepustil. V servisu mi řekli, že by to stálo asi tisíc korun, což se mi zdá hodně. Díky. -
« 0 - 100km/h
Zdá se mi že údaj výrobce u 47kw 1,2 pro akceleraci je trošku podceněný (16,3 u kombi). Zkoušel jsem si to a mám to cca za 12s. Pravda je to dle tachometru,k beruli odchylku musel bych jet tak 110 dle tacha... ale myslim ze bych to zvladl za min nez 16s. Nesel sem uplne do extremu, radil sem cca v 5,5k otacek... -
"-- skrytý --" 02.06.05 08:47
« Re: Re: Sportřeba Fabia 1.2 HTP 47kW
Mám combi r.v. 2005, najeto 2500 km. Naprosto souhlasím s optimální rychlostí kolem 100 km/h, pak je spotřeba kolem 5-6l/100km. Jezdím s ní sám do práce (25 km přes několik vesnic) a na spotřebě je hodně znát, pokud se jede do kopce. Do práce mám spotřebu 5,1 l a z práce 6,5 l. Doporučuji ji všem, kdo ji potřebujete na běžné ježdění, jsem s ní zatím spokojen. Výkon je dostatečný, samozřejmě při ostřejší jízdě spotřeba vyleze až na 9 l. Kromě ní jezdím s Mitsubishi Galant 2.0 (88kW), ale protože nejsem žádný ďábel, výkon Fábky mi bohatě stačí. -
« Re: Fabia 1.2 HTP
já ji mám taky měsíc, najeto má 4,5tkm. Zájezd z tak 80% na D1, bohužel jsem potřeboval jezdit hned od začátku. Někde dříve v diskuzi už jsem to zmiňoval. Poslední jízdu pod D1 (o víkendu) jsem absolvoval téměř celou pod plným plnymen (olomouc-praha průměrná rychlost 136km/h). Jak už tady padlo do kopce táhne slušně a neztrácí nějak výrazně, ale je nutné ji držet pod plynem.... Ono pravda při téhle jízdě jsem měl průměrnou spotřebu 8,5l/100km holt držení ve vysokých otáčkách tomu motoru nesvědčí tolik. Po okreskách se s tím dá jezdit relativně svižně tak do 6,5, z kopce povolit plyn, jen při předjíždění a do kopce řadit 4. Cestu do práce - Jíloviště - Praha 4 se mi občas podaří zajet i za 5 na 100... většinou mám ale průměr tak 5,8. Zjistil sem že když se jede 90km/h stojí udržování rychlosti v podstatě stejně benálu jako jízda v rychlosti 110km/h, ono pokud v těch 90 člověk chce trošku zrychlit tak musí opravdu šlápnout více na plyn a rázem je okamžitá třeba 9 místo 4,5. Osobně považuji optimální rychlost vůči spotřebě a jakéz takéz jízdě po výpadovkách v praze a okolí někde kolem 100km/h -
« Re: Re: Re: Fabia 1.2 HTP
Z dálnice Praha-Brno bych strach neměl. Říkals že nejsi "závodník" proto se dá předpokládat že pojedeš cca 120-130 km/h. V této rychlosti na D1 určitě nemůžeš počítat s extrémní plynulostí jízdy (kamiony, rychlíci kterým budeš uhýbat apod.) -> budeš poměrně často řadit a měnit styl jízdy.
Tempomat bych nepoužíval - najel bych alespoň 3-4 kkm. I poté bych to nepřeháněl.
Navíc Praha - Brno je jen 200 km tzn. max. 2hod. (pokud se někde něco nepřihodí) -
« Re: Re: Fabia 1.2 HTP
Díky za reakci, já moc "závodník" nejsem a během záběhu jsem točil do 4500 rpm jen 2x a to vysloveně na doporučení výrobce, jinak se většinou pohybuji mezi 2000-3500, záleží na nákladu a situaci. Spíše podtáčím (to víš, šetřílek >:D ), ale myslím, že ne zase až tak moc (na rovince 4rs při 60 km/h prázdný eventuelně za 5rs při jízdě z kopečka místo vyhození kvaltu). Myslíš že ta dálnice při 1500 Km nebude vadit? -
« Re: Fabia 1.2 HTP
Zdravím,
mám s tímto motorem ve Fabii Combi najeto cca 40 k km a jsem docela spokojen. Prvních cca 3 - 5 k km jsem jezdil "na 3/4 plynu" tzn. do 4000 ot. (párkrát se mi krátkodobě podařilo jít i výš což by neměl být problém).
Vzhledem k poměrně nízkému výkonu i krouťáku bych do vozíku ještě nešel. Ze zkušenosti vím, že např jízda v 5ti má značný vliv na dynamiku i spotřebu -> zatížení motoru. Když k tomu ještě zapneš klimatizaci tak je vymalováno :-)
Ideální otáčky závisí na stylu jízdy, pod 2500 bych však moc často nechodil.
Co se jízdy týče:
Podotýkám, že jde čistě o mé subjektivní pocity s mým autem kdy z 90% jezdím sám.
2. rychlostní stupeň při nižších otáčkách špatně táhne - na jedničku se to musí trochu vytočit. Při vyšších otáčkách pak táhne dobře - je dobrá pro "nakopnutí" před přeřazením na 3ku při předjíždění v nižších rychlostech -> rychle jde do otáček.
Trojka je v pohodě a dá se vytáčet až k cca 110 - 120 km/h (často použiješ při předjíždění).
4. rs je fajn tak pro jízdu v obci - moc netáhne - na dálnici mám pocit, že 5. táhne stejně nebo lépe (mám pocit, že pro akceleraci např. po zpomalení za kamionem by bylo výhodnější řadit z 3ky hned na 5ku)
Příjemným překvapením pro mě byla skutečnost, že auto na dálnici do kopce neztrácí rychlost (nebo minimálně), když máš pod kopcem na tachu 150 tak na kopci to bude 150 taky. Mluvím o D1 - pro představu o kopcích.
Poznámka z jiného soudku:
Pokud někdo jezdí po dálnici určitě obujte 185kové pneu. Na 165kách (Barum Brilantis) je to od 140-150 km/h docela poplaváníčko. Vzhledem k tomu, že jsem bývalý plavec tak vím o čem mluvím a bral jsem to jako trénink :D -
« Re: Re: Fabia 1.2 HTP
O záběhu máme stejný názor, mě spíše zajímá, zda je 1500 Km jak se píše v manuálu dost pro to, abych s ním vyrazil na dálnici a dost na ten vozík. Dále se mi jedná o optimální otáčky pro motor PO záběhu (podotýkám, že po dánicích budu jezdit spíše vyjímečně, většinou budu jezdit po okreskách a ve městě). Nicméně za tvojí odpověď dík. -
« Re: Fabia 1.2 HTP
Ahoj,
par postrehu a rad k spravnemu zabehu motoru mas v obecnem foru o Fabiich na str.1.
Ja bych osobne min. do 3 tis. km netahal vozik..do zahrati motoru jej prilis nevytacel..jezdil co"nejpestreji"-ruzne otacky, casto radit..rozhodne vsak ne s plynem na podlaze (s citem).
At ti dela radost! -
« Fabia 1.2 HTP
Ahoj všichni, jsem novým hrdým majitelem Fabie 1.2 HTP 47 KW COMBI Elegance. Za cca měsíc co jí mám jsem najel asi 1300 Km převážně ve městě (mimo město jen asi 200 Km po okreskách) a nemůžu si jí vynachválit. Žádné problémy s řazením zpátečky nepozoruji, nic mi nevrže vzadu u sedadel nebo na roletě zavazadlového prostoru, ale chci se zeptat na něco jiného. Nejsem něják moc zkušenný řidič (jen asi 120-150K Km :roll: ) a vůbec neznám tento motor a postupy zajíždění (vždy jsem měl pouze ojeté služební vozy). Moje otázka zní: jaké jsou zhruba optimální otáčky pro jízdu s tímto motorem a převody po zajetí ("zkušení" řidiči kolem mi říkají že ideál je mezi 2000-3000 rpm nejlépe 2500, ale z diskuzí na tomto serveru vidím že by bylo asi lepší více i když jsem založením spíš "podtáčeč"), a můžu si po najetí 1500 km troufnout na dálnici Praha-Brno s tempomatem eventuelně tahat vozejk s nákladem (mimo dálnici)? -
"-- skrytý --" 01.06.05 09:50
« ISOFIX
To zed
rozumná odpověď, ale pozor na jednu věc. Isofix nevyřeší problém s výškovým vedením pásu ten jen dobře ukotví sedák vůči sedadlu. Někdy sedačky s Isofixem není možné použít v autě bez něj (babička atd.).
Přeji šťastnou ruku.
Idéální je si sedák v autě předem vyzkoušet. -
« Re: to ZED
Souhlasim s tim, ze bezpecnost ditete MUSI byt na prvnim miste.
Na zacatku meho prispevku je uvedeno, ze alu disky byly soucasti akcniho modelu. Pro me osobne byly nedulezite, ABS (a v horkych dnech i klima) vsak bezesporu s bezpecnosti co delat maji.
U vetsiho ditka je praktictejsi pouzivat sedaky nezli sedacky (prevazeni nakladu..sklapeni sedacek..atd., sedak je lepe skladovatelny).
Sedak Britax Horizon (diky za tip) by mohl odstranit problem se spravnym vedenim bezp. pasu, ale jiste neodstrani problem s "dirou" za zady. Zadni sedacky jsou proste prilis vybrane do boku. Ma to samo i vyhody, avsak zde to beru jen z pohledu sedaku pro deti..Zajimalo by me taky, jak by tento sedak byl stabilni v bocnim smeru, napr. pri prujezdu zatackami, nerknu-li pri bocnim narazu.
Idealni reseni pro bezpecnost ditete je zcela jiste sedacka s upevnenim do systemu ISOFIX. Odpada zde problem s pasy a sedacka je dostatecne uchycena. Reseni, ktere jsem pouzil ja, nijak do vedeni pasu nezasahuje, spocivalo pouze v upevneni sedaku a vyplneni mezery za zady. Pokud nema sedak vuli k pohybu, vede pas stredem klicni kosti, tj. tak jak to ma byt..
Paradoxne maji vsak problem s pasy ve Fabii dospeli s mensi vyskou (kolem 160 cm), pas vede pres krk..neni mozno nastavit vysku vedeni..do sedacky bych je osobne nedaval. Nastaveni vysky ukotveni pasu by to jiste resilo..
Samozrejme, fabia je male auto..atd. atd...a samozrejme i v ni se daji bezproblemu vozit bezpecne deti a samozrejme je na trhu dostatecny vyber originalnich sedacek a samozrejme cena v tomto pripade roli nehraje. Diky za reakci -
"-- skrytý --" 31.05.05 17:04
« to ZED
Pokud dítěti na sedáku vede pás přes krk, tak na sedák NEPATŘÍ. Je nutné mu zakoupit buď sedák s nastavitelným vedením pásu např. Britax Horizon nebo celou sedačku se zádama. Podobné amatérské úpravy jsou opravdu hooodně nebezpečné. Doporučuju se podívat na www.autosedacky.cz
Nestojí snad vlastní dítě za ty cca 3 000,- Kč co stojí rozumná sedačka? >:-[]
Když si na auto koupím elektrony, tak se snad postarám i o posádku. -
« 1.2 vers.1.4 16v
Já se nakonec rozhodl taky pro 1.2. Není to teda žádný trhač asfaltu, ale výhodou je celkem nízká spotřeba. Na trase asi 16km kterou jezdím každý den tam a zpět mám spotřebu mezi 5.5 a 6L/100km - a to od studeného startu, takže v tomto směru spokojenost. Měl jsem dřív Feldu 1.6 a průměr byl tak 7.5 až 8.
Mně kdysi dávno brávala Š120 ve městě 10,5! Už žádné jiné auto (ani s dvojnásobným objemem motoru) mi nebralo ve městě víc (při stejném "závodnickém stylu")! Ale také žádné jiné auto nemělo ve městě spotřebu větší, než mimo město (to jen abych dokladoval můj "obvyklý způsob užívání" - přece jen v obcích dodržuji...). Prostě když se malému motoru šlape na krk, tak si vezme i o dost víc, než podstatně větší motor při stejném tempu.