Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
"-- skrytý --" 15.06.05 10:49
« Re: Re:
No je fakt, že měření zrychlení a maximální rychlosti jsou závislé na mnoha faktorech (atmosférický tlak, teplota vzduchu, nadmořská výška atd...). Zajímavý je že u tria Ibiza, Polo, Fabia se stejným motorem a téměř stejnou hmotností má každý jiné hodnoty maximální rychlosti a zrychlení, přičemž motory a převodovky jsou identické. Například porovnání Seata a Škodovky s 1,2 47kW, zrychlení 14,9 proti 15,9, maximální rych. 165 proti 160 a kombinovaná spotřeba 5,6 proti 5,9 (všechno to jsou údaje co udává výrobce). Že by tyto rozdíly byly dány odlišnou aerodynamikou se mi moc nezdá... -
"-- skrytý --" 15.06.05 10:22
« Re:
A proč by to právě VW takhle dělal? Jsou na to přece obecné metodiky: např. zrychlení se měří s referenční zatěží (tuším 150 kg, tj. řidič + nějaká měřicí technika + zbytek závaží "na dovážení") na ideální rovině a pokud možno co nejblíže k úrovni hladiny moře (kvůli atmosférickému tlaku), na stanovení maximálky byla kdysi norma EHK OSN (1500 m rozjezd s pevným startem, pak radar, po 500 m další radar, jede se 2x oběma směry, Vmax je pak průměrem ze všech měření, opět s referenční zatěží), jaká norma se používá dnes, to nevím. Samozřejmě vždy se jedná o zaběhaný motor, resp. vůz! Kromě toho si firmy hýčkají zkušené testery: např. u Opela mají už postaršího pána, který "umí" 0-100 km/h v průměru o 0,5 s lépe, než ostatní (jako výsledná hodnota se samozřejmě deklaruje nejlepší dosažený čas...). Proto prosím neglorifikovat "koncernovou" politiku! Tím současně nepopírám, že 1,2 HTP 47 kW má obvykle na brzdě víc. -
"-- skrytý --" 15.06.05 10:11
« Bez nadpisu
Někdo tady psal, že se mu zdejí údaje výrobce podhodnocené. Skutečnost je taková, že koncern VW udává zrychlení a maximální rychlost pro plně naložený a fungl nový (nezajetý) vůz. Stejné platí i pro parametry matoru (výkon, moment), který odpovídá čerstvě vyrobenému motoru. Sám jsem viděl výsledky měření motoru 1,2 12v po 150k km (najeto za 7 měsíců :shock: ) a výkon dosahoval asi 52 kW a moment přes 115 Nm. -
« Spotřeba
Taky přispěji svojí troškou do mlýna
Fabia Combi 1,2 HTP 47 KW Elegance 4/2005 najeto 1800 Km. Při 130 km/h (podle tachometru) a dvouch pasažérech průměrná spotřeba na dálnici na Brno a zpět 7.3l/100km na tempomatu. Jsem celkem příjemně překvapen, že nebyl nejmenší problém s výkonem při jízdě do kopců (např. Mirošovice ve směru na Brno) a šlo i celkem dobře přidávat (cca 4000ot/min). -
« Re: Re: Re: Re: Spotřeba
pokud spotreba mirne klesne, zlobit se nebudu, jsem ale pesimistou a radeji s tim nepocitam...
jinak ty prumerne spotreby v rychlostech sou podobne, prave OV-FM jsem zajel v pohode za 5,5 ale je fakt ze jsem jel jak pos....
ta konzistence rychlosti i terenu se opravdu na spotrebe hodne projevi... -
« Spotreba
47kW, najeto 7,5 tis. km, prum. spotreba dle pocitace: 5,8 l/100km za poslednich cca 4,5 tis. km.
85% km silnice pro mot. voz. OV - FM prum. rychlosti 90 - 110 km/h (dle tachometru).
zbytek km ve meste ci jine trasy...
Pri zvyseni rychlosti nad 110 km/h (dle tach.) aktualni spotreba (dle poc.) pomalu roste.. pri 130 km/h je cca 6,5 - 7 l (dle"terenu"), pri 140 km/h leckdy az 8l...
Naproti tomu pri ustalene rychlosti 80 km/h (tachom.) a absolutni rovince dle poc. aktual. spotr. 4-4,5 l.
K osvetleni kufru:
pokud se kufr jen priklopi (na 1"zacvaknuti"), svetlo zhasne...pouzivam denne pri parkovani v garazi. -
« Re: Spotřeba
heh, 7,5 OV-PRAHA je myslím v pohodě za dané rychlosti. Jezdím tuhle cestu pravidelně, s fábkou zatím jen 2x ale pohyboval jsem se na podobné hodnotě. PRAHA-OL rychlost kolem 140-150 do kopce pomaleji, průměr 7.5. Zpět sem šlapal víc, průměrná rychlost byla 136km/h, maximum bylo něco přes 180km/h a to jsem jel jen ve dvou, v kufru nic moc.. spotřeba 8,5! Jel jsem ale třeba Praha - ČB průměr tuším 6,5 a to jsem to na R4 těch cca 30km rval 170. Na okreskách kde jsem jel maximálně tak 120, většinou tak kolem 100km/h je prostě spotřeba podstatně nižší. Ten motor opravdu není dělaný na dobrou spotřebu na dálnici, ve městě je myslím lepší, nejlepší asi na okreskách kde se dá jet konzistentně. ´Po dálnici na rovném úseku se dá jet i kolem 5,5l/100km ale jen v případě kdy jedete tak cca 110km/h bez akcelerace a zpomalení -
prekladys 07.06.05 09:49
« Bez nadpisu
mitsi:
všechny škodovky konstrukčně vycházející z MB, dokonce i felicie 1.3 se vstřikováním měly takto tragickou spotřebu (nejlépe na tom bylo paradoxně ještě MB, protože konstrukce karburátoru BS spotřebu 10-11 litrů neumožňila - prostě to tam při těch otáčkách a kompresi neproteklo i pamatuju si , že při jízdě s velmi lehkou nohou bylo na pedálu plynu cítit, jak se mění tlakové poměry v hrdle podle zdolávaných stoupání)
fabka 47:
při popsaném použití mi spotřeba 7,5 l připadá víc než adekvátní, kdybys ten dálniční průměr snížil, šla by spotřeba dolů víc, než bys čekal. vždyť je to maoobjemový motor s 65k! jaká byla okamžitá spotřeba při jízdě do kopce při 130 s takto naloženým autem? -
"-- skrytý --" 07.06.05 08:12
« Re: Spotřeba
Na Tvém místě bych byl spokojen! Jezdíš normálně, proto Ti to bere "normálně". Nechápu, kde se vzal ten mýtus, že malý objem motoru = malá spotřeba. Tohle totiž platí pouze tehdy, pokud bys s tím také jezdil podle toho, že to má malý motor: to je ovšem při dnešním tempu provozu dost iluzorní.
Mně kdysi dávno brávala Š120 ve městě 10,5! Už žádné jiné auto (ani s dvojnásobným objemem motoru) mi nebralo ve městě víc (při stejném "závodnickém stylu")! Ale také žádné jiné auto nemělo ve městě spotřebu větší, než mimo město (to jen abych dokladoval můj "obvyklý způsob užívání" - přece jen v obcích dodržuji...). Prostě když se malému motoru šlape na krk, tak si vezme i o dost víc, než podstatně větší motor při stejném tempu. -
« Spotřeba
Přidávám vlastní zkušenost se spotřebou. Mám 47 kWh Fabii. Jel jsem Praha-Ostrava a zpět. Plný kufr a malé dítě v autosedačce. Průměrná spotřeba byla shodně 7,5 l (podle palubního počítače). Jel jsem stále kolem 140 kmh, z kopce trochu rychleji, do kopce někdy i 130. Najeto mám asi 8,5 tis. km.
Zatím nejníže jsem se dostal na 5,8 l na cestě z Hradce do Prahy (3 lidi v autě).
Pořád se mi to zdá hodně a to by mělo být dávno po záběhu ne? Dá se s tím něco dělat? Myslím servis a tak.
Paja -
« Re: 0 - 100km/h
Osobně mi vycházeli lepší výsledky než uváděné i u zrychlení 60-100 na 4 a 80-120 na 5.Co se týče zrychlení 0-100 jsem dosahoval lepší o více než 1 vteřinu než uváděné zrychlení/při přepočítaném tachu/ a to při 15 palc.pneu/195/ které mají zhoršující vliv na zrychlení.