Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.06.05  13:20

    « Re: Spotřeba

    Ke spotřebě zde uváděné vám gratuluji. Na služební 1,2 HTP 47 kW, kombi a cca 100 tis. km máme dlouhodobou spotřebu tak 8,4 l/100 km.
    Na slušné normální silnici se dostanu kolem 6 l/100 km, ale to je fakt klidná jízda bez spěchu, max tak do 110 km/hod.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.06.05  12:36

    « Re: Potahy

    Pozor na boční airbagy, tam musí jít pouze Škodovkou schválené autopotahy
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.06.05  11:55

    « Potahy

    Da nekdo tip na funkcni a neprilis drahe potahy na Fabii? Jde použít "univerzalni" z hypermarketu anebo je v tom nejaky hacek? Diky za odpovedi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.06.05  10:49

    « Re: Re:

    No je fakt, že měření zrychlení a maximální rychlosti jsou závislé na mnoha faktorech (atmosférický tlak, teplota vzduchu, nadmořská výška atd...). Zajímavý je že u tria Ibiza, Polo, Fabia se stejným motorem a téměř stejnou hmotností má každý jiné hodnoty maximální rychlosti a zrychlení, přičemž motory a převodovky jsou identické. Například porovnání Seata a Škodovky s 1,2 47kW, zrychlení 14,9 proti 15,9, maximální rych. 165 proti 160 a kombinovaná spotřeba 5,6 proti 5,9 (všechno to jsou údaje co udává výrobce). Že by tyto rozdíly byly dány odlišnou aerodynamikou se mi moc nezdá...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.06.05  10:22

    « Re:

    A proč by to právě VW takhle dělal? Jsou na to přece obecné metodiky: např. zrychlení se měří s referenční zatěží (tuším 150 kg, tj. řidič + nějaká měřicí technika + zbytek závaží "na dovážení") na ideální rovině a pokud možno co nejblíže k úrovni hladiny moře (kvůli atmosférickému tlaku), na stanovení maximálky byla kdysi norma EHK OSN (1500 m rozjezd s pevným startem, pak radar, po 500 m další radar, jede se 2x oběma směry, Vmax je pak průměrem ze všech měření, opět s referenční zatěží), jaká norma se používá dnes, to nevím. Samozřejmě vždy se jedná o zaběhaný motor, resp. vůz! Kromě toho si firmy hýčkají zkušené testery: např. u Opela mají už postaršího pána, který "umí" 0-100 km/h v průměru o 0,5 s lépe, než ostatní (jako výsledná hodnota se samozřejmě deklaruje nejlepší dosažený čas...). Proto prosím neglorifikovat "koncernovou" politiku! Tím současně nepopírám, že 1,2 HTP 47 kW má obvykle na brzdě víc.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.06.05  10:11

    « Bez nadpisu

    Někdo tady psal, že se mu zdejí údaje výrobce podhodnocené. Skutečnost je taková, že koncern VW udává zrychlení a maximální rychlost pro plně naložený a fungl nový (nezajetý) vůz. Stejné platí i pro parametry matoru (výkon, moment), který odpovídá čerstvě vyrobenému motoru. Sám jsem viděl výsledky měření motoru 1,2 12v po 150k km (najeto za 7 měsíců :shock: ) a výkon dosahoval asi 52 kW a moment přes 115 Nm.
  • 00 Reagovat !

    foto prekladys

    prekladys 15.06.05  09:50

    « Bez nadpisu

    určitá procentní progrese by nebyla od věci, zůstalo by na živu více daňových plátců ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.06.05  09:20

    « Re:

    Ta norma stanoví 0 až +10% plus další 4 km/h navrch. Takže např. "tacho" 224 při 200 v reálu je stále ještě "v normě".
  • 00 Reagovat !

    foto prekladys

    prekladys 15.06.05  06:42

    « Bez nadpisu

    dálnice má kilometráž, vezmi si stopky (nemáš navi)
    norma dnes stanoví 0 až +10%, většina přístrojů skutečně ukazuje +8 až +10%
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.06.05  11:08

    « Re: 1,2 Combi HTP 47 kW

    no dle tacha jsem tam mel temer 190 ale fakt bych te hodnote moc neveril... Pri 130 tacho je skutecna rychlost 120 dle nejakeho clanku ktery jsem nekde cetl... takze skutecna rychlost byla mozna 170km/h
  • 00 Reagovat !

    foto prekladys

    prekladys 13.06.05  05:48

    « JM

    Ale no tak! Takovouhle "maximálku podle rychloměru" umí i některá miniauta s litrovým motorem (Yaris, Picanto, trojčata)! V tom okamžiku jede tak 160-165...
    Podle spotřeby jsi pěkný čert >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.06.05  21:55

    « 1,2 Combi HTP 47 kW

    Fak to auto překvapuje maximálka cca 180 km/h dle tachometru a spotřeba tměř pořád pod 10l/100km! A to Felda brala i 13!
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.06.05  13:37

    « Spotřeba

    Taky přispěji svojí troškou do mlýna
    Fabia Combi 1,2 HTP 47 KW Elegance 4/2005 najeto 1800 Km. Při 130 km/h (podle tachometru) a dvouch pasažérech průměrná spotřeba na dálnici na Brno a zpět 7.3l/100km na tempomatu. Jsem celkem příjemně překvapen, že nebyl nejmenší problém s výkonem při jízdě do kopců (např. Mirošovice ve směru na Brno) a šlo i celkem dobře přidávat (cca 4000ot/min).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.05  15:25

    « Re: Re: Re: Re: Spotřeba

    pokud spotreba mirne klesne, zlobit se nebudu, jsem ale pesimistou a radeji s tim nepocitam...
    jinak ty prumerne spotreby v rychlostech sou podobne, prave OV-FM jsem zajel v pohode za 5,5 ale je fakt ze jsem jel jak pos....
    ta konzistence rychlosti i terenu se opravdu na spotrebe hodne projevi...
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.06.05  14:12

    « Spotreba

    47kW, najeto 7,5 tis. km, prum. spotreba dle pocitace: 5,8 l/100km za poslednich cca 4,5 tis. km.
    85% km silnice pro mot. voz. OV - FM prum. rychlosti 90 - 110 km/h (dle tachometru).
    zbytek km ve meste ci jine trasy...
    Pri zvyseni rychlosti nad 110 km/h (dle tach.) aktualni spotreba (dle poc.) pomalu roste.. pri 130 km/h je cca 6,5 - 7 l (dle"terenu"), pri 140 km/h leckdy az 8l...
    Naproti tomu pri ustalene rychlosti 80 km/h (tachom.) a absolutni rovince dle poc. aktual. spotr. 4-4,5 l.
    K osvetleni kufru:
    pokud se kufr jen priklopi (na 1"zacvaknuti"), svetlo zhasne...pouzivam denne pri parkovani v garazi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.05  13:55

    « Re: Re: Re: Spotřeba

    To Kocman:spotřeba Ti půjde o něco dolů,5000 km je dost málo.Aspoň u mne se motor dost zlepšoval hlavně v pružnosti tak do 20 000km,což má dost velký vliv na spotřebu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.05  13:08

    « Re: Re: 0 - 100km/h

    osobne mam jen 14/185 a meril sem od oka... mozna by byly pri lepsim mereni hodnoty pozitivnejsi... fakt ale zustava stejny, hodnoty jsou podcenene...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.05  13:01

    « Re: Re: Spotřeba

    jen upresnim, najeto mam na tom motoru tedka cca 5t km a spotreba prave na techto dlouhych cestach na dalnici se opravdu drzi na 7,5l, a necekam ze bych jezdil za min... v praze a okoli sem zase schopny jezdit dlouhodobe pod 6l
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.05  12:59

    « Re: Spotřeba

    heh, 7,5 OV-PRAHA je myslím v pohodě za dané rychlosti. Jezdím tuhle cestu pravidelně, s fábkou zatím jen 2x ale pohyboval jsem se na podobné hodnotě. PRAHA-OL rychlost kolem 140-150 do kopce pomaleji, průměr 7.5. Zpět sem šlapal víc, průměrná rychlost byla 136km/h, maximum bylo něco přes 180km/h a to jsem jel jen ve dvou, v kufru nic moc.. spotřeba 8,5! Jel jsem ale třeba Praha - ČB průměr tuším 6,5 a to jsem to na R4 těch cca 30km rval 170. Na okreskách kde jsem jel maximálně tak 120, většinou tak kolem 100km/h je prostě spotřeba podstatně nižší. Ten motor opravdu není dělaný na dobrou spotřebu na dálnici, ve městě je myslím lepší, nejlepší asi na okreskách kde se dá jet konzistentně. ´Po dálnici na rovném úseku se dá jet i kolem 5,5l/100km ale jen v případě kdy jedete tak cca 110km/h bez akcelerace a zpomalení
  • 00 Reagovat !

    foto prekladys

    prekladys 07.06.05  09:49

    « Bez nadpisu

    mitsi:
    všechny škodovky konstrukčně vycházející z MB, dokonce i felicie 1.3 se vstřikováním měly takto tragickou spotřebu (nejlépe na tom bylo paradoxně ještě MB, protože konstrukce karburátoru BS spotřebu 10-11 litrů neumožňila - prostě to tam při těch otáčkách a kompresi neproteklo i pamatuju si , že při jízdě s velmi lehkou nohou bylo na pedálu plynu cítit, jak se mění tlakové poměry v hrdle podle zdolávaných stoupání)
    fabka 47:
    při popsaném použití mi spotřeba 7,5 l připadá víc než adekvátní, kdybys ten dálniční průměr snížil, šla by spotřeba dolů víc, než bys čekal. vždyť je to maoobjemový motor s 65k! jaká byla okamžitá spotřeba při jízdě do kopce při 130 s takto naloženým autem?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…