Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
"-- skrytý --" 15.06.05 10:49
« Re: Re:
No je fakt, že měření zrychlení a maximální rychlosti jsou závislé na mnoha faktorech (atmosférický tlak, teplota vzduchu, nadmořská výška atd...). Zajímavý je že u tria Ibiza, Polo, Fabia se stejným motorem a téměř stejnou hmotností má každý jiné hodnoty maximální rychlosti a zrychlení, přičemž motory a převodovky jsou identické. Například porovnání Seata a Škodovky s 1,2 47kW, zrychlení 14,9 proti 15,9, maximální rych. 165 proti 160 a kombinovaná spotřeba 5,6 proti 5,9 (všechno to jsou údaje co udává výrobce). Že by tyto rozdíly byly dány odlišnou aerodynamikou se mi moc nezdá... -
"-- skrytý --" 15.06.05 10:22
« Re:
A proč by to právě VW takhle dělal? Jsou na to přece obecné metodiky: např. zrychlení se měří s referenční zatěží (tuším 150 kg, tj. řidič + nějaká měřicí technika + zbytek závaží "na dovážení") na ideální rovině a pokud možno co nejblíže k úrovni hladiny moře (kvůli atmosférickému tlaku), na stanovení maximálky byla kdysi norma EHK OSN (1500 m rozjezd s pevným startem, pak radar, po 500 m další radar, jede se 2x oběma směry, Vmax je pak průměrem ze všech měření, opět s referenční zatěží), jaká norma se používá dnes, to nevím. Samozřejmě vždy se jedná o zaběhaný motor, resp. vůz! Kromě toho si firmy hýčkají zkušené testery: např. u Opela mají už postaršího pána, který "umí" 0-100 km/h v průměru o 0,5 s lépe, než ostatní (jako výsledná hodnota se samozřejmě deklaruje nejlepší dosažený čas...). Proto prosím neglorifikovat "koncernovou" politiku! Tím současně nepopírám, že 1,2 HTP 47 kW má obvykle na brzdě víc. -
"-- skrytý --" 15.06.05 10:11
« Bez nadpisu
Někdo tady psal, že se mu zdejí údaje výrobce podhodnocené. Skutečnost je taková, že koncern VW udává zrychlení a maximální rychlost pro plně naložený a fungl nový (nezajetý) vůz. Stejné platí i pro parametry matoru (výkon, moment), který odpovídá čerstvě vyrobenému motoru. Sám jsem viděl výsledky měření motoru 1,2 12v po 150k km (najeto za 7 měsíců :shock: ) a výkon dosahoval asi 52 kW a moment přes 115 Nm. -
« Spotřeba
Taky přispěji svojí troškou do mlýna
Fabia Combi 1,2 HTP 47 KW Elegance 4/2005 najeto 1800 Km. Při 130 km/h (podle tachometru) a dvouch pasažérech průměrná spotřeba na dálnici na Brno a zpět 7.3l/100km na tempomatu. Jsem celkem příjemně překvapen, že nebyl nejmenší problém s výkonem při jízdě do kopců (např. Mirošovice ve směru na Brno) a šlo i celkem dobře přidávat (cca 4000ot/min). -
« Re: Re: Re: Re: Spotřeba
pokud spotreba mirne klesne, zlobit se nebudu, jsem ale pesimistou a radeji s tim nepocitam...
jinak ty prumerne spotreby v rychlostech sou podobne, prave OV-FM jsem zajel v pohode za 5,5 ale je fakt ze jsem jel jak pos....
ta konzistence rychlosti i terenu se opravdu na spotrebe hodne projevi... -
« Spotreba
47kW, najeto 7,5 tis. km, prum. spotreba dle pocitace: 5,8 l/100km za poslednich cca 4,5 tis. km.
85% km silnice pro mot. voz. OV - FM prum. rychlosti 90 - 110 km/h (dle tachometru).
zbytek km ve meste ci jine trasy...
Pri zvyseni rychlosti nad 110 km/h (dle tach.) aktualni spotreba (dle poc.) pomalu roste.. pri 130 km/h je cca 6,5 - 7 l (dle"terenu"), pri 140 km/h leckdy az 8l...
Naproti tomu pri ustalene rychlosti 80 km/h (tachom.) a absolutni rovince dle poc. aktual. spotr. 4-4,5 l.
K osvetleni kufru:
pokud se kufr jen priklopi (na 1"zacvaknuti"), svetlo zhasne...pouzivam denne pri parkovani v garazi. -
« Re: Spotřeba
heh, 7,5 OV-PRAHA je myslím v pohodě za dané rychlosti. Jezdím tuhle cestu pravidelně, s fábkou zatím jen 2x ale pohyboval jsem se na podobné hodnotě. PRAHA-OL rychlost kolem 140-150 do kopce pomaleji, průměr 7.5. Zpět sem šlapal víc, průměrná rychlost byla 136km/h, maximum bylo něco přes 180km/h a to jsem jel jen ve dvou, v kufru nic moc.. spotřeba 8,5! Jel jsem ale třeba Praha - ČB průměr tuším 6,5 a to jsem to na R4 těch cca 30km rval 170. Na okreskách kde jsem jel maximálně tak 120, většinou tak kolem 100km/h je prostě spotřeba podstatně nižší. Ten motor opravdu není dělaný na dobrou spotřebu na dálnici, ve městě je myslím lepší, nejlepší asi na okreskách kde se dá jet konzistentně. ´Po dálnici na rovném úseku se dá jet i kolem 5,5l/100km ale jen v případě kdy jedete tak cca 110km/h bez akcelerace a zpomalení -
prekladys 07.06.05 09:49
« Bez nadpisu
mitsi:
všechny škodovky konstrukčně vycházející z MB, dokonce i felicie 1.3 se vstřikováním měly takto tragickou spotřebu (nejlépe na tom bylo paradoxně ještě MB, protože konstrukce karburátoru BS spotřebu 10-11 litrů neumožňila - prostě to tam při těch otáčkách a kompresi neproteklo i pamatuju si , že při jízdě s velmi lehkou nohou bylo na pedálu plynu cítit, jak se mění tlakové poměry v hrdle podle zdolávaných stoupání)
fabka 47:
při popsaném použití mi spotřeba 7,5 l připadá víc než adekvátní, kdybys ten dálniční průměr snížil, šla by spotřeba dolů víc, než bys čekal. vždyť je to maoobjemový motor s 65k! jaká byla okamžitá spotřeba při jízdě do kopce při 130 s takto naloženým autem?
Na slušné normální silnici se dostanu kolem 6 l/100 km, ale to je fakt klidná jízda bez spěchu, max tak do 110 km/hod.