Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« 2 fero1234
1.2 combi amb jsem s hagusy koupil za 318k. Je nesmysl koupit si ambiente s klimou a dalkacem, kdyz si clovek koupi eleganci, ma to samy tusim o 1500 drahzsi, ale navic ma lity kola, tempomat, maly kozeny paket, zadni okna v elektrice a par dalsich drobnosti... -
« Bez nadpisu
Re: Nevidím důvod proč by motor 1,2HTP neměl vydržet 200-300tis.km. Písty a vložky jsou z fabie 1,4(44,50kw), klika je 4x uložená oroti Fabií 1,4(44,55kw),která ma pouze 3x uložení to znamená menší namáhání ložisek na klice. Rozvody zajištuje řetěz s napínákem, který vydrží po celou dobu životnosti motoru takže odpadají výměny jako jsou u Feld 1,3 a Fabií 1,4(44,50kw) nutností protože se vytahá a řachťí.Motor má spoustu vychytávek včetně příčného chlazení atd.,dle mého názoru jedná se o motor který jde s dobou. Cenu benzínu řeším tím že jezdím za 5litrů >:D -
« Re: Re: Re: Re: Re: to xpalo
Kazdy mame svoju pravdu.
Ano vsetky tia auta na ktorych som jazdil boli sluzobne, niz to nemeni na tom, ze na Civic bola vysoka havarijna poistka, a preto isiel do prec.
Ak je ten Jazz 1.2 Cool a je za 430 000, tak to je naozaj velmi dobra kupa, pretoze cennikova cena je 475 000.
Precitaj si este raz moj prispevok, doplnil som tam nejake veci Fabia vs Jazz.
Ale ak chces porovnavat Fabiu, tak Jazz je naozej velmi vydarene auto, skoda par much. Vysledna volba zavisi od ceny a priorit zaujemcov.
S tymi nakladmi na servis Fabie trocha prehanas, my sme nemali vacsi problem okrem ulozenia stabilizatora pri cca 50 000 km. A Honda tiez nie je bezporuchova - Jazz ma problemove serie, kde sa vymienali riadiace jednotky motora.
A s tym vykonom to tiez nie je take strasne - Fabku das nachipovat, a si +-na urovni Jazza. -
"-- skrytý --" 22.07.05 17:37
« Re: Re: Re: Re: to xpalo
tolko povedal, nejaka akcia klima zadara alebo co, mozno mi klamal :))
pozrite sa, ja som na rozdiel od vas tuna nikoho priamo neurazal vyrokmi typu chory, *, 14rocny a pod. tak sa toho vyvarujte aj vy.
neviem, mozno robim chybu a neviem co je zivot, ale nikdy som nepozeral po takych picovinach ako cyklovac stieracov (mam ruky), tonovane skla (mam folie) atd. co sa tyka pruznosti, kolko ti toci fabka na V.st pri 120? 4500rpm? neviem povedzte, nepamatam sa. jazz toci okolo 2600 - tiez neviem presne. mozno je na tom istom stupni fabka pruznejsia, ale zase treba vediet podradovat. a ked podradim, fabka sa nechyta ani keby si jej dal NOS :), poznam dost ludi s hondami, ale o probleme s vybijanim som nepocul... a vobec, to su take argumenty ako podme je...t. BTW uz chapem, preco si mal na ciciku rozdrbany podvozok. Bol firemny, preco to nepovies hned? :)))
co sa tyka servisnych nakladov, dam na to krk, ze pri tom jazze okrem tebou uvedenych nakladov nezaplatis ani korunu navyse, a u fabky(aj oktafky) mam skusenosti take, ze co servisna prehliadka (15.000km) to 7-15,000 Sk (lebo vzdy musia vymenit pol auta :)))) preco SKODA nikde neuvadza ceny servisnych prehliadok? toyota aj honda ich maju presne definovane, mozno aj ine znacky, nesledujem to.
pekny viikedn vam prajem. -
« Re: Re: Re: to xpalo
Si si isty, ze to bolo za 429k? Na webe stoji Jazz cool 475 000. Ak ano tak to je velmi dobra cena za velmi dobre auto. Ja ked som sa o nu zaujimal, tak cena bola 475 000.
Jazz je velmi podarene auto, az na tych par much:podvozok nic moc, male sedaky, volant sa neda nastavit v oboch smeroch, nema to bocne airbagy, NEMA TO NASTAVITELNY CYKLOVAC STIERACOV - iba jednu polohu !!!! katastrofa, nema to tonovane skla, spotreba je na ukor prevodov - v pruznosti je na to Fabia 1.2 ovela lepsie, napr 60-100 na IV. prevodovom stupni - Fabia 11 sekund Jazz 18 sekund, Jazz pouziva zastarale ziarovky H4 - fabia ma H7+H3, jazz nema teplomer chladiacej kvapaliny, fabia combi ma praktickejsi kufor 426 l Jazz ma 380 litrovy kufor ale kratky a hlboky, nedostatocny priestor pre lavu nohu vedla spojkoveho pedala, nema to palubny pocitac - ukazuje to iba priemernu spotrebu, jazz ma iba mechanicku klimu, fabia ma poloautomaticku, za tie prachy mas fabiu elegance, kde mas 4 airbagy, EDS+ASR, tempomat ... Jazz ma trapny 28 Ah akumulator, a navyse japonska norma
to sme mali vecny problem aj s Civicom - stale sa nam v zime vybijal akumulator, robilo to na troch Civicoch,
Servisne naklady Jazz:
Po 20 000 km 4 700,- Sk
40 000 km 8 000,- Sk
60 000 km 5 200,- Sk
80 000 km 8 000,- Sk
100 000 km 4 700,- Sk
ale opakujem, ak to bolo fakt za 429 000 (co sa mi nezda), tak to je dobra cena
A napriklad NCAP crash test dopadol pre Jazz horsie ako pre Fabiu, al euz to nie je taka katastrofa ako pri Civicu. -
"-- skrytý --" 22.07.05 16:58
« Re: Re: Re: to xpalo
a este jeden detail, ked teda tak vychvalujem civika, teda to co mam. ty na svojej 1.2 ke dokazes ist 175km/h, ja na svojom, skoro 2x silnejsom, rovnako tazkom superciviku viem ist maximalne 178 tacho (na V.st. - na 4.da sem tam po vetre 185) takze sa teraz hanbim vlastne za to, ze taky motor a tak slabo taha, a ja si ho este zastavam :)))) hehe, zlata 3valcova super 1.2 ka!!!! -
"-- skrytý --" 22.07.05 16:54
« Re: Re: to xpalo
neni to syndrom uz neviem ako to mam vysvetlit, ale ide len o to poukazat na paradox 10rocne versus nove auto. mam odpor voci VW group a povedal som ze golf 5 2.0TDI by som bral, to je syndrom? OK.
ad. vysoke sadzby havarijnej poistky. /Ked je Civic taky vyhodny na udrzbu, tak mi vysvetli, preco ma take vysoke sadzby havarijnej poistky ? Pri nej sa totiz zohladnuju aj naklady na opravy pri havarii. /
co sa ti pri havarii posere? plechy! co som pisal nizsie? ze plecharina su to jedine, co je na japonce drahsie! myslis ze je koser opravu buracky charakterizovat ako udrzbu? ty kokos, to su argumenty....
/Ake ine nove auto mas za tie prachy ? (405 000 Fabia combi 1.2 vo vybave ako som pisal nizsie.../
tak inak, este jeden argument (ale vsadim sa ze nepochodim, ste "tvrdi" chlapci :)
v stredu som bol skusat novy jazz 1.2 (zhoda nahod, zase honda), je dost novy? je to ta ista kategoria? motoricky urcite, kasnou to zaradit neviem (katalogy nestudujem), ale je v nom podstatne viac miesta ako v kratkej fabke.
auto s klimou, ABS, 2x ABG, elektrika a ine nepodstatne veci ako litaky, CD atd.... sakumprask 429.000. ta 1.2 ma tusim 77koni. spotreba podla TP pri 90/4,7... a vobec, kto chce, pozrie si... real (podotykam ze surovy motor, prvych 500km) podla PP - 5,4
priestor uz som spominal vyssie, brzdy vynikajuce, vzadu kotuce - standartne :-) vnutrony hluk za jazdy, fabia je hlucnejsia ked stoji (kto neveri, nech si ide vyskusat) aby som bol objektivny, vo fabii je motor odhlucneny vyborne, na jazz-e nie, ale ma pekny zvuk a hlavne celkova hladina hluku pri 120km/h je neporovnatelna v prospech jazz-u (viac ako 120 som na nom nesiel, kvoli zabehu), podvozok nechcem porovnavat, malo som na nom jazdil. Inak kupil ho zaryty skodovkar, predtym felda 1.3, potom fabka 1.2, teraz toto a je vysmiaty, ze konecne pochopil a vyskusal...
presvedcte ma, ze fabka je za tie iste prachy lepsia kupa....konkretne argumenty.
za argument nepovazujem oznacenie ma za -nast rocneho :) -
« Re: to xpalo
Podla mna sa u teba prejavuja klasicky syndron "kazdy chvali to co ma". Ja som jazdil vo firma na sluzobnom Civicu 1.5 VTEC 85 kW, na Mondee 2.0 100 kW 1996, a na roznych Fabiach.
Ako som povedal Civic mal skvely motor, ale to bolo asi vsetko. Podvozok bol rozdrbany. Ty si asi neplatis havarijnu poistku, lebo potom by si toho Civica asi tak nevychvaloval - strasne sadzby v porovnani s Fabiou. Po cca 500 km jazde po Slovensku ma boleli krize aj v Civicu aj v Mondee. Ja s mojimi 192 cm, som si nevedel najst v Civicu dobry posed, pretoze volant sa da nastavit iba v jednom smere. Vo Fabii som nemal problem, bezne robim 500 km trasy po Slovensku, par krat som mal aj 1600 km trasu BA-Frankfurt-BA, a vo Fabii som nemal problem-ma tvrdsie sedadla, ktore poskytuju telu dobru oporu.
K tej maximalke - ja mam maximalnu 175 tachometrovych (165 na GPS). A este by to 5 kmph dalo.
Nechapem aky problem si mal s brzdenim, ja som sa so ziadnym problemom nestretol.
Ked je Civic taky vyhodny na udrzbu, tak mi vysvetli, preco ma take vysoke sadzby havarijnej poistky ? Pri nej sa totiz zohladnuju aj naklady na opravy pri havarii.
Fabia ma urcite lepsi podvozok ako to Mondeo, Civic s podvozkom v poriadku a dobrymi tlmicmi je urcite lepsi ako pri Fabii, ale opakujem, ze uchylne porovnavat 600 000 auto s 300 000 autom.
Ake ine nove auto mas za tie prachy ? (405 000 Fabia combi 1.2 vo vybave ako som pisal nizsie... -
"-- skrytý --" 22.07.05 16:19
« Bez nadpisu
nie, v skutocnosti mam 11 rokov, len som o 3 popredu :)))) (aj tak by som rad konkretne vedel, cim sa prejavuje moj vek)
a uz som to napisal, * a chory je podla mna ten, kto sa urazi kvoli kritike nejakej "veci". nekritizoval som totiz ziadnu osobu, to neni moj styl.
tu nejde o civika, ale o fabiu... a len vyjadrujem svoj nazor...civic bol pouzity na prirovnanie z jedineho dovodu, pretoze ho doverne poznam.
neporovnaval som nikde cenu noveho a stareho auta, a keby aj, tak stale si stojim za tym, ze:
1. fabia nie je tak super auto, ako tu vacsina z vas prezentuje...ani za tie prachy..skor naopak.
1.2 nikdy nepojde viac jak 160km/h, a spotrebu nema ani nebude mat nijak zazracnu, obycajny priemer + handycap smiesneho a slabeho 3-hrnca bez potencialu... to je prvy FAKT.
2. prirovnavanim so starym autom sa snazim len poukazat na paradox, ze stare auto s par sto tkm pri brzdeni hladko brzdi, oproti tomu nova fabia s 50tkm a jednym majitelom len spomaluje za sprievodu prisernych zvukov a vibracii, ze stare auto 90k, 1.5 ma nizsiu spotrebu (aj emisie - podla STK) ako moderne 4?kolko? kw,1.2, ze na stare japonske auto (s povestou drahych servisov) maju vacsinu dielov (asi len okrem plechariny) rovnako drahych, alebo lacnejsich ako na "ludovu" fabiu, ze stare auto ma podstatne rychlejsi a stabilnejsi, zaroven komfortny podvozok ako to moderne... ze to stare je tichsie a takto by som mohol menovat dalej....
ale koncim, lebo este si to precita tato, a zakaze mi internet. aj tak uz musim ist spat. -
« Re: Re: Re: Re: Re: to paulz
Jenom * s odpuštěním může srovnávat např.10let starého Civika s novou Škodovkou.Ono dokonce když srovnáš 10 let starého Civika s novým dojdeš k zajímavým závěrům.Starý Civik lépe jede a má menší spotřebu než nový.
Proč?
1.Starý byl lehčí-hlavně na úkor bezpečnosti.
2.Emisní limity-podstatně jsou tvrdší-to znamená,že i nová auta se stejným výkonem než stará jedou hůř. -
« Re: Re: Re: Re: Re: to paulz
To Kries:já samozřejmě netvrdím,že na Tvém Civicu jsou stočené km,ale prostě je to ojeté auto a rizika tam jsou.Jinak proč by byl servis proti sobě kdyby ubral km?Na tzv.spotřebky tlumiče a pod.stejně záruka neplatí.
Pokud bych já kupoval ojeté auto tak bych taky dřív koupil zahraniční než Škodu,ceny u ojetých aut jsou u zahraničních skutečně výhodnější.Ale nejde srovnávat nové a ojeté to je nesmysl. -
« Re: Re: Re: Re: to paulz
ojete predvadeci vozidlo, kupoval sem to od dealera hondy a pochybuju ze by mel potrebu na tom stacet tachometr, tohle dela mozna nakej bazar kerej to vozi buhvi od kud. nehlede na to ze by byly sami proti sobe kdyz to auto ma zaruku 3roky nebo 100 tis km. no honda ma vysoky ale jak rikam ja muzu mit pojisteni za cca 16k a na fabku sme platili 14.5 k ... tohle proste byla super koupe, to auto je hlavne jenom o pul roku starsi nez ta fabka ... druha vec ze za tyhle penize je ta honda defakto nesehnatelna. Kdybych se mel rozhodnout znovu jestli fabii nebo civic klidne i takhle lehce jetej tak du do civica. Nehlede na to ze u fabky je pri 150 tis uz hodne problemu, kdezto civic kerej je pravidelne servisovanej vydrzi az 250 tis bez investic ...
Jak rikam ten civic neni pro me jetej, je to pouze prevzeti leasingu. -
« Bez nadpisu
neviem, odkial mate tie ceny
fabia combi 1.2 ambiente(okna+zrkadla v elektrike, central, PP, ABS, 2xABG, volant nastavitelny v 2 osiach, vyskovo nastavitelne sedadlo vodica...) + klima, dialkove k centralu, zadne parkovacie senzory - 405 000
1.4 55 kW je + 20 000
ukazte mi ine auto s takymito uzitkovymi vlastnostami za takuto cenu
kto ma problem s 1.2, tak za +20 000 ma 1.4 55 kW
podla mna lepsi pomer cena/vykon mal iba Golf V 1.4 v akcii za 499 000 -
« Re: Re:
tak to tě opět musím zklamat Fabia 1.2 HTP combi,model 2005 výbava elegance (elektrika, tempomat, klima, PP, 4 airbagy) +taž. zařízení, autoradio Blaupunkt + Safetronic za celkem 405Kkč.
Nemám nic proti tomu, že se ti nelíbí, nebo že ti nevyhovuje, ale štve mně, že o tom voze mluvíš jako o mrdce. To auto je evidentne určené pro jinou cílovou skupinu, to však neznamená, že na něj můžeš plivat. Už se nehodlám dále podílet na tomto flamu.