Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to 1234
Obavam sa, ze u garanciek sa bavime o imaginarnych veciach.
Garancky sa robia takto:
kazdych 15 000 km alebo rok - vymena oleja
kazdych 30 000 km - vymena vzduchoveho filtra
kazdych (napr 60000 km ) vymena sviecok,...
kazdy rok - rocna prehliadka - kotrola stavu vozidla (vsetko mozne, presny popis v servisnej knizka)
kazde dva roky - vymena brzdovej kvapaliny
cize ak niekto ide na garancku po 15 000 km a pol roku, tak ho to bude stat cca 4500 Sk - vymena oleja a filtra
ale ak niekto pojde na garancku po 15 000 km, a bude to sucasne rok od poslednej garancky, tak su tam navysu urcite ukony, co stoji nieco navyse
ked niekto pojde na garancku po dvoch rokoch od vymeny brzdovej kvapaliny, tak mu budu navyse menit aj brzdovu kvapalinu
cize porovnavat naklady na servis vyhlasenim "moj otec pol na prvej garancke a platil x Sk, a na druhej plati az y Sk" a skonstatovat "inac od skody ma dost odradili nehorazne vysoke ucty za garancne prehliadky, ktore platil otec za Fabiu 1,2 47kW" mi pride trocha neobjektivne, najma ak si neobjektivny sam k sebe.
stale trvam na tom, ze nevidim jediny dovod na to, aby boli garacky na Swifta nejako vyrazne lacnejsie ako na Fabiu, navyse na Fabiu mas za 2600 Sk predlzenie servisneho intervalu na 2 roky/30 000 km -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: to 1234
To Marcelino:já teda nevím jaké máte na Slovensku ceny garanček na Škody,ale já teda žádného známého v autorizovaném servise Škody nemám a platil jsem za první dvě garančky/15000+30000km/ dohromady necelých 6000 korun /českých/i s poměrně drahým olejem.
Jinak garančky jsem měl po roce,s tím že ta druhá byla dražší.
A taky to není nejlevnější servis co znám,ale zato v místě. -
Marcelino 30.07.05 14:56
« Re: Re: Re: Re: Re: to 1234
No cudoval by si sa ake su tam v garanckach rozdiely...
otec platil za tu Fabiu 1,2 HTP47kW prvu garancku tusim vyse 5000,-Sk a druhu po 30000km to uz atakovalo 8000,-Sk >:-[] - dostal este zlavu , takze nakoniec platil necelych 7000,-Sk
no a napr. garancky v CR su u Swiftu okolo 2500,-Kc ak sa dobre pamatam bolo to uvedene v porovnavacom teste casopisu Svet Motoru Micra vs. Fabia vs. Swift . Len pre zaujmavost Skoda ceny garanciek nezverejnuje a pekne sa na nich nabaluje - ak nemas znameho v servise tak ta pekne osklbu >:-[]
Napr. Toyota ma priamo na internete aj cennik garanciek...
Na Slovensku by mala byt cena garanciek na Swifta mierne vyssia ako v CR - zatial mi tvrdili cenu okolo 4000,-Sk
add poistka: ako som pisal poistil som sa "podla vykonu" u Wustenrot-a stoji ma to 6500,-Sk rocne (ak by bolo na manzelku tak len 6000,-Sk) (otec plati okolo 6000 v Kooperative za 1,2ku HTP - ale on ma to "drahsie" poistne s vyssim rucenim). -
« To Marcellino
Neznám ceny na Slovensku, každopádně minimálně v Čechách nemůžeš u Fabie brát v potaz ceníkové ceny (tedy pokud nechceš mermomocí sponozorovat nějakého dealera), protože na Fabie jsou dost velké slevy. Já měl na mr. 2005 slevu cca něco přes 20 tisíc, pravda, jen část v penězích, zbytek ve výbavě (zámek převodovky, alarm, koberce, hagusy, extra odhlučnění). Takže se mi cena Combi Elegance - po odpočtu té výbavy dostala někam k 340 kKč. Což mi přijde dobré, resp. prostě nic levnějšího (navíc pojistky, leasing s inimálním navýšením) v této velikosti nebylo. Ale jak říkám, kdybych nepotřeboval kufr a kupoval auto pro dva, tak Swift bude kandidát z nejžhavějších a asi bych do něj šel. Super motor, po přezutí solidní podovzek, dobrá vbava a cena a navíc i palubka i to auto se mi líbí. Vevnitř je sice o něco málo méně místa než ve Fabii, ale vzhledem k tomu, že mám průměrnou výšku, tak by mě to nijak netrápilo a nebyl by to pro mě argument. -
« Re: Re: Re: Re: to Marcelino
Nevidim jediny dovod, preco by garancky u Suzuki mali byt lacnejsie ako u Skodovky. Zistoval si si to ?
Interval maju rovnaky 15 000 km. Maximalne ta mozu odrbat, ze ti predaju strasne drahy olej. Cize olej si donesies sam, a hodinova sadzba je +- rovnaka, resp pri Fabii mas vyhodu, ze mas ovela viac servisov, a tak si mozes vyberat.
Swift ma tiez nevyhodu pre povinne rucenie. Objem motora je tesne nad 1300 ccm, cize si vo vyssej sadzbe. Viem, ze Suzuki sa dohodlo s nejakou poistovnou, ze to budu akceptovat do nizsej sadzby, ale je to iba jedna poistovna - nemas vyber.
V CR je hranica 1350 ccm, tam je to v pohode.
detto Hyundai Getz 1.3 -
Marcelino 29.07.05 19:33
« Re: Re: Re: to Marcelino
Inac uz vim, jak som sa vlastne dopracoval k cene 425tis za Swift - povodne som chcel auto do 350tis potom ked prisiel Swift tak som bol ochotny zaplatit tych 379tis. (klimu a metalizu som povodne "nepotreboval"), takze akekolvek uvahy o aute s cenou nad 400tis sa nekonali - postupne vypadli vsetky auta z vyberu - zostal len Swift a Fiesta v1,3 akcii za 376tis. ale stacila jedna porovnavacia jazda a Fiesta bola odpisana jej 1,3 ka je dychavicnejsia jak 40kW HTP-cko, takze Suzuki Swift "jasny vitaz", ALE pozor - ideme objednat auto - to uz ide aj manzelka - v ten den bolo strasne teplo - "ukecala" ma ze nove auto musi mat klimu - no a ked prisla rec na farbu, tak uz musela byt metaliza - cena "mierne" 8-s prekrocila povodnu kalkulaciu, ale uz som nemal sancu a vpodstate ani zaujem o dalsie porovnavanie cennikov... :*)
...inac od skody ma dost odradili nehorazne vyysoke ucty za garancne prehliadky, ktore platil otec za Fabiu 1,2 47kW... -
« to Marcelino
to Marcelino
sorry, som to prehliadol :-),
ale niekde udavaju 67 kW, niekde 69 kW
btw Suzuki ma na Slovensku problem so servismi, neviem ci ste si vsimli, ale brutalnym sposobom (radovo o 100-vky %) zvysili predaj, najma vdaka Ignisu, ale servisna siet absolutne nestiha, cize su dlhe cakacie doby na servis
ale hadam sa im to podari doriesit -
« to ivetka
mohol by si nam prosim vysvetlit, ako je mozne, ze si si nekupil 10-rocnu Hondu CIVIC !?!?
Totizto xpalo tvrdi :
"mam na vyber: akakolvek skoda (nova) vers. akykolvek japonec (ojazdeny). Moja jednoznacna volba = japonec, kludne aj 10 rocny, lebo mi posluzi 100% lepsie, a hlavne lacnejsie ako akakolvek nova skoda ))) a o opaku ma nikto nepresvedci, na to totiz neexistuje argument. "
Tak by sme si vsetci radi vypoculi tvoje argumenty pre Fabiu. -
Marcelino 29.07.05 19:12
« Re: Re: to Marcelino
hmm, no ano ale kolko ta to vyjde celkovo - prirataj cenu za zmluvu, navysenie a aj odkupnu cenu auta ... ta zlava 55tis. sa moze zaujmavo "scvrknut"
tam moja zlava 30tis. u OTP sa "scvrkla" oproti konkurencnym lizingovkam (tatra, csob,... a spol.)na necelych 9-10tis.
ale samozrejme nevylucujem, ze som sa pri tom studiu cennikov troska "prepocital" :*) aj ja som len clovek,
...ale mozem povedat, ze zatial som so Swiftom spokojny a rozhodne nelutujem, ze som si ho vybral na ukor Fabie ci niektorych cenovo porovnatelnych korejcov a to ovladanie radia na volante by som uz urcite chcel v kazdom svojom novom aute :) -
« Bez nadpisu
Mno, musím taky trošku přispět.
Není to tak dávno, co jsem tady zakládal fórum na téma Mazda6 nebo Mondeo?
Člověk míní, život mění. ..peníze byly potřeba někde jinde...a cena auta musela dolů...
Ještě před měsícem jsem říkal, že Škodu skutečně ne...
A za měsíc mi přivezou Fabku Combi 1.2 47kW v Eleganci. >:D
Měli jsme 1.6 Zetec v Escortu, ale co tříhrněček předvedl při testovací jízdě (jel jsem s ním nejen v Brně) mě dostalo.
A auto, pro mě, v plné výbavě plus něco navíc za rovných 360000,-... -
« Re: to Marcelino
Pokial by si to bral na leasing, tak Skodovka ma teraz zlavu -55 000 Sk, cize Fabia 1.4 55 kW Elegance mas na leasing za 405k Sk.
Elegance ma navyse oproti ambiente: bocne airbagy, klimu, tempomat, ASR+EDS !!!, elektrony, dokonca ta to este upozorni, ze mas malo kvapaliny do ostrekovacov. -
DoktorKubina 29.07.05 18:41
« Moje zkušenosti s 1,2 40kw a 1,2 47kw
Nejdřív trochu zareaguju na diskusi ohledně ceny - jasně, že je Fabie poměrně drahé auto a ve vyšší výbavě stojí víc, to je podle mě bez debat. Je však podle mě otázkou co za tou vyšší cenou je, podle mě kvalita, aspoň v to doufám a zatím nemám důvod tomu nevěřit, obě Fabie zatím bez problémů.
Čím to teda vlastně jezdím? Fabie 1,2 40kw najeto cca 11 tisíc a Fabie 1,2 47 kw tuším něco přes 20 tisíc.
No tak ta slabší se podle mě hodí tak maximálně pro dva lidi, ti s ní budou spokojeni, pokud nebudou chtít jezdit jako závodníci. Jel jsem s ní na dovolenou cca 500 km po dálnici + cca 600 silnice mimo obec, plně naložená. Tak to nikomu nedoporučuju. Lenoch a žrout, spotřeba mi neklesla pod 8,5 litru a o zrychlení se dalo mluvit do 70 km/h, pořád jsem ji musel držet nad 3000 otáček, jinak to nejelo. Na dálnici do kopce rychlost klesla i na 120-110km/h a někdy pěkně rychle, takže občas nemilé překvapení při předjíždění...
No zkrátka jak jsem psal v úvodu, tak akorát pro dva lidi a klidnou jízdu, pak zrychluje do těch 80 - 90km/h celkem slušně, no a pak se projeví nedostatek výkonu... Maximálně se s ní dá jet těch 160 (samozřejmě tachometrových), ale to musí být vážně dobré podmínky a není to na cestovní rychlost, tu vidím kolem 130-140, ale pozor na kopce. Ale abych ji zas tolik nekritizoval, když ji porovnám s feldou 1,3 50kw, tak mi tahle Fabia přišla o poznání svižnější.
Teď k té silnější, to už je lepší volba. Bohužel jsem ji nevyzkoušel s plnou zátěží, ale max. ve dvou. Každopádně mnohem lépe zrychluje, do těch 100km/h to je pěkný, pak už to slábne, ale na zas tak výrazně jako u 40kwverze. Spotřeba už je taky lepší. Na dálnici se už toliko neztrácí jako 40ka, dá se s ní jet 180km/h, ale už na hranici červených otáček, cestovní rychlost bych viděl 140-160km/h.(Nenadávejte mi, že to je víc než na dálnici, jen píšu co se od toho dá očekávat).
No a ještě k těm motorům 1,2 pro oba točit a točit, pod 2000ot. ho nepouštějte tam se trápí a drnčí, a přeřazovat nejdřív na 3500ot., pro zrychlování ho točte dokud zrychluje, ale pozor na spotřebu :-) No co bych doporučil za motor do Fabie, raději něco silnějšího 1,4 16V 55kw nebo 74kw, ale u nich už musíme počítat s vyšší cenou...
A ještě jedna rada, určitě si ji nenechávejte na kolech 165/14", minimálně tam dejte 185/14" a pokud nehledíte moc na finance dal bych tam 195/15", pak mnohem lépe sedí - mám vyzkoušeno, ta slabší má 165ky (budu je měnit) a silnější 185ky. -
« to Marcelino
Cize Swift 1.3 63 kW stal 415k Sk.
Za 436k Sk mas kratku Fabiu 1.4 74 kW (1.4 55 kW je za 410k Sk).
Vybava navyse oproti Swiftu: + 11 kW (-8 kW), zadne kotucove brzdy(nie som si isty pri 55 kW verzii), vasci kufor 260 vs 210 l, klima je poloautomaticka, zadne parkovacie senzory, hmlovky, nie som si isty, ze ci ma swift volant nastavitelny v dvoch osiach
Fabia ma velku vyhodu v tom, ze je rozsirena (chiptunning, LPG, servis -znackovy, neznackovy,,,)
ALE za smiesny priplatok 15 000 mas combi (426 l) co uz sa ti oplati uz len ked to budes predavat. S takym kufrom, nemas problem - dovolenka, stahovanie, bicykel, ... uz sa mi to x-krat zislo.
Swift ma navyse oproti Fabii vyskovo nastavitelne sedadlo spolujazdca, swift ma trocha lepsi crash test (sak je to nove auto) 26 vs 29 bodov.
Ale opat prizvukujem, ze SWIFT je veeeelmi podarene auticko. Ak ti vyhovuje, tak to nebola zla kupa. -
Marcelino 29.07.05 18:29
« Re: To Marcellino
ehm, no ale mne islo o vybavu za danu cenu... Fabia 1,4 55kW bola v ponukach co som mal drahsia ako Swift ...
... aj ked priznavam bol som uz dopredu zaujaty v prospech Swifta, takze Fabiu by som kupil len ak by mala lepsiu vybavu za nizsiu cenu ako Swift... ;-)
...rozhodne som netvrdil, ze do fabie sa neda dokupit vsetko to co ma Swift, aj ked o tom ovladani na volante a zabudovanom autoradiu s CD mam pochybnosti - to urcite v cennikoch nebolo
...dufam, ze ziadny pako mi ho nebude chciet zo swiftu ukradnut... 8-s ked pasujeje jedine do swiftu... -
« To Marcellino
Ohledně Swifta s Tebou v hodně věcech souhlasím - kdybych nepotřeboval auto, které má kufr, asi bych do něj šel - ale nerozumím Tvým větám o výbavě.
Vše z toho, co jsi psal o Swiftu že Swift má a Fabie ne, tak Fabie v serii má a ještě věci navíc, které nemá Swift. V základu Elegance máš čtyři airbagy a ne jen dva, je tam ještě tempomat a volant čalouněný kůží (což je mimochodem hodně dobrá věc) + vše z toho, co jsi psal, že má Swift. Ale jak říkám - Swift je určitě lepší volba, než krátká Fabie - její nákup mi ostatně moc smysl nedává. -
« To xpalo
Sorry, ale takový literát, abych musel číst všechny Tvoje příspěvky, nejsi. Četl jsem jen dva na této stránce a ty mi stačili,a ybch si utvořil jasný obraz zamindrákovaného primitiva, který na fóru, kam to vůbec nepatří neustále vříská něco o své staré rachotině. Nebudeš jeden z těch chytráků, co ve starým votuněným Civicu mají erekci z toho, že předjeli ve městě škodovku, protože "vole mu to nejelo víc než šedesát, tak jsem ho f tý zatáčce mezi školou a nemocnicí předjel.."?
Znovu - proč bych si měl kupovat starý krám s drahou pojistkou, když si můžu koupit nové auto, které je podstatně bezpečnější a méně znečišťuje životní prostředí? A kilowaty? Pokud jsou T měřítkem kvality (asi jako "čím větší číslo u procesoru, tím rychlejší počítač, aspoň to řykaly chlapi f hospodě") tak 74 kW na 1,4 mi přijde slušné. Mimochodem - v těch pár řádcích co jsem od Tebe četl, tak to byl samý * apod., tak nevím, kdo je tady hulvát. Měj s. -
Marcelino 29.07.05 17:54
« Re: to Marcelino
aaah, sorry :*) preklep, GLX t.j. 379tis. + priplatok za klimu = 414tis. a nie 404tis :*) ... inak ja som priplatil aj za metalizu trakze vysledna cena je 425tis - pri lizingu je zlava na 395tis, ale zase su vyssie koeficienty, takze vysledna suma po 3 rokoch splacania so zapocitanim vsetkych poplatkov za zmluvu a odkupnej ceny bude ma ten Swift vlastne stat nie 425tis ale okolo tusim 448tis - uz si presne nepamatam ten prepocet 8-s
a je to 5dv. model
ak potrebujem vacsi kufor, tak proste sklopim uzsiu cast operadla a sedaka a mam miesta habakuk... ;-) a s rovnou podlahou
...este raz opakujem, ak by som mal 3 deti, tak toto elegantne riesenie velmi zriedkavej potreby vacsieho kufra uz mozne nie je a kupil by som Fabiu kombi
...no ale kedze ten "velky" kufor pri 95% jazdach vobec nepotrebujem a v pripade nutnosti mi staci riesenie opisane vyssie, tak je pre mna zbytocne vozit zo sebou velky dlhy ale poloprazdny kufor ;-)
BTW nevychvalujte tu kozenny volant. Asi ste este nedrzali kozenny volant, ked tomu vo fabii tak velmi fandite. IMHO to je syntetika, a ak aj nie je, tak je na omak aj ostatne vlastnosti (grip, odolnost voci potu...) uplne rovnaky. Zbytocne vyhodene peniaze :-(
BTW2 naco je motorceku do kosacky ASR? Ten motor je rad, ked pri rozbehu nezdochne, nie aby este pretacal kolesa :-)