Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
"-- skrytý --" 05.08.05 23:32
« chudak xpalo
štaflíku, jestli je tady někdo "zamindrákovaný primitiv s erekcí z řízení" tak jsi to ty. xpalo původně opravdu jen napsal svůj názor na HTP a zdůvodnil ho - mimo jiné porovnáním s Civicem.
Všechny ostantní jeho příspěvky byly jen reakcí na nadávky HTP fanů.
Pokud by se v této diskuzi zachovávaly jen ty příspěvky, které jsou ve vztahu k tématu diskuze, tak většina xpalových příspěvků zůstane (hlavně ten první). Ale ty tvoje zmizííííí.... kéž by to tak fungovalo. Taky by pak nebyl takový problém přečíst si ty věcné, člověk by se nemusel prokousávat balastem od zamindrákovaných primitivů. -
« Re: Re: Re: Re: proč jít do ESP?
no jelikoz jsem nijak nekolidoval tak to bylo v moznostech auta, na hranici moznosti... ale priznavam, necekal sem ze to bude takova zatacka... jel sem asi kolem 90 takze zase tak moc sem to nesmazil :)
myslim ze jezdim pod moznostmi auta a mam dostatecnou rezervu na pripadnou chybu, zde sem ji presne vyuzil... -
« Re: Re: Re: proč jít do ESP?
JirkaKocman: s tym ESP suhlas, urcite by Ti v tom pripade nieco pomohlo, ale kde si mal hlavu, ked si do neznamej zakruty vpalil prilis rychlo ?Vidno ze myslis dopredu a nepoznas moznosti svojeho auta :roll: ( toz dufam za inych, ze to bola len chyba a poucil si sa a nemienist takto jazdit neustale!! ) To chce mat aj odhad a nielen ESP!!!! Bez hlavy ESP je skoro zbytocnost. Mne sa talo, ze ma zo zakruty vynieslo dva krat:
1. zmena kvality snehu( suchy na mokry, nasoleny) a skryta namalovana zebra na ceste, pekena kombinacia , to bolo poprve. Tu by ESP mozno pomohlo , le tazko povedat. Skoncil som v protismere >:-[]
2. v zakrute sa nachadzali hrboli a toto auto si s tym nevie rady. Tie som ale spozoroval na posledny chvilu. Ale tak ako aj predtym, vse ustate auto uskocilo tak o 50cm, neskoncil som v protismere -
« Re: Re: proč jít do ESP?
heh, uprimne, puvodne sem chtel classica bez ABS, hodne lidi me od ABS odrazovalo, je fakt ze priplacet sem za nej nechtel, ale pak me prodejce presvedcil ze s vybavou co sem chtel navic do classica a mirnou slevou jsem jen o 5 tisic vyse za ambiente... a tech 5 tisic za zrcatka v elektrice, pp, 185 gumy a ABS stalo...
Driv sem s ABS nejezdil takze poprvy co zabralo me rozhodilo, myslim psychicky, sem se docela lekl a mel tendenci brzdu povolovat. Prselo a jel sem na tramvajovych kolejich... Pak se mi to na mokru stalo asi jeste 2x, ale to jsem se vylozene snazil nastup ABS vyvolat prudkym brzdenim abych si to osahal...
No a tedka v posledich cca 5 dnech jsem auto donutil k pouziti ABS aniz bych se o to snazil dokonce 2x. Pokazdy to bylo tim ze sem chtel odbocit doprava ale vzhledem k rychlosti a neznamemu prostredi jsem odbocku malem minul, takze jsem dal brzdam co proto... -
« Re: proč jít do ESP?
to JirkaKocman: uplny suhlas
to Xpalo: argument, ze ESP nepotrebujem, pretoze pouzivam hlavu neobstoji, pretoze takisto mozes argumentovat, ze nepotrebujes ABS, airbagy, dobry vysledok v crashteste, .... lebo jazdis hlavou, kludne by som mohol povedat, ze za posledneho pol roka mi ani raz nezaplo ABS, lebo jazdim hlavou. Je to argument proti ABS ??
ALE aj ked ty jezdis hlavou, nikdy nevies predvidat vsetky okolkosti
ABS, ESP, airbagy, pasivna bezpecnost tu nie su preto, aby sme ich vyuzivali tri krat za den, ale mame ich preto, aby nam podstatne pomohli v krizovej situacii, aj ked to bude iba RAZ za zivot
povedzme si otvorene, ze argumenty "ESP nepotrebujem" maju zaklad v peniazoch, jednoducho to stoji viac, ako je niekto ochotny akceptovat a tak sa hladaju argumenty, ze preco to nepotrebujem. Pred par rokmi to bolo takto s ABS, dnes dufam uz nikto neuvazuje o tom, ci ABS ano alebo nie, (najma preto, ze vacsinou je v seriovej vybave :-) )
napr v novej Octavii je ESP za skvelych 16 000Sk, clovek, co si kupi auto za min. 500 000 Sk a chce usetrit 16 000 Sk na ESP, to nema v hlave uplne v poriadku alebo nevie o co prichadza; za tu cenu to uz Skodovka mohla dat do seriovej vybavy, tiez neviem, preco nema Octavia 6 airbagov v serii, traposi si nechavaju platit za hlavove airbagy aj v najvyssej vybave - TRI KRAT HANBA !!!!
este trocha statistiky k HTP v lavom pruhu a k pariacim fabiam:
na Slovensku sa preda cca 10-12x viac fabii ako Meganov, cize aj keby boli Megany dva-krat poruchovejsie, tak pravdepodovnost, ze stretnes pokazeny Megane je stale 5x nizsia ako ze stretnes pokazenu fabiu
detto, aj keby medzi vodicmi Meganov bolo pomerne 2x viac tych, ktory jazdia v lavom pruhu, tak stale je 5xvyssia pravdepodobnost, ze ta bude v lavom pruhu blokovat fabia -
« ještě maličkost...
pokud někdo říká že ESP je na dvě věci, že jezdí bezpečně a že ho nikdy nevyužije. Proč pak takoví lidé vybírají auta s 5 hvězdami z NCAP crash testu a chtěj v autě 10 vagů? Ty přece nikdo kdo kupuje auto nehodlá využít za dobu co to auto bude mít, ale prevence je prevence, raději když budu mít drahý ESP a sepne jedinkrát za dopbu co to auto budu mít než abych ho neměl a jednou jedinkrát s tím autem uklouz... Zrovna o víkendu by se mi ESP určitě šiklo... vyjížděl jsem z rychlostní komunikace a sjezd se stáčel více než jsem myslel, v podstatě jsem byl v nedotáčivém smyku, auto jelo rovně a odmítalo dostatečně zatáčet, s dobržděním jsem to vybral, gumy si ale pěkně zapíškaly... věřím že ESP by takovouto situaci nedovolilo protože by automaticky přibrzdilo vnitřní přední kolo a nasměrovalo by mě tam kam jsem chtěl...
Také nezapomínejme na nové funkce ESP Plus, HHC, DSR, věci jako vysoušení brzd či systém který při rychlém povolení plynu přitáhne brzdové čelisti ke kotoučům blíže aby případné brždění mělo rychlejší nástup... -
« proč jít do ESP?
Jistě mnozí viděli jako dopadl logan v losím testu... nechci se vyjadřovat k loganovi, ale věřím že ESP by v tom případě pomohlo. Ti co neví jaký efekt má ESP nechť mrknou na [odkaz] úhybný manévr může být reálný denno denně... buď v obci chodec který se nepodívá jestli něco jede, nedočkavec v křižovatce vám náhle popojede, jedete před nějakým autem a třeba mu ze střechy slítne kolo, z náklaďáku vypadne přepravka či krabice... -
"-- skrytý --" 03.08.05 18:24
« Bez nadpisu
to ze v poslednej dobe vidim pri cestach nejako vela fabi a oktavii s valiacou sa parou s podkapoty asi tiez bude tym statisticky vyssim poctom tychto aut na cestach... :)))
prave pred piatimi minutami takato skvela a moderna fabia (HTP) utvorila kolonu na pristavnom moste.
Samozrejme ja, ako zaryty kritik skodovky musim uznat, ze v takomto teple (19,8 °C) je problem tak vykonny motor uchladit.
koneckoncov skodovka s tym mala problem pri kazdom modeli, pocnuc 105, cez fava az po dnesne moderne vozy... skoda = tradicia :)))
fero, dufam ze si to nebol ty... -
« Re: Re:
ved to je jasne, ze ten lufov komentar o zavadzani v lavom pruhu nema nic spolocne s logickou argumentaciou, je to standartny postup, ked niekomu dojdu argumenty, tak zacne s osobnymi invektivami a osocovanim.
to ci nniekto zavadzia v lavom pruhu zavisi od vodica a nie od auta, ale je logicke, ze ak je na cestach 50 % fabii HTP, tak je statisticky ovela vyssia pravdepodobnost, ze vam bude zavadzat v lavom pruhu fabia htp
Ale z tohto faktu usudit, ze vodici fabii htp zavadzju v lavom pruhu je prejav neznalosti vyrokovej logiky. -
« Re:
picaso: to HTP pri vyuzivani plneho vykonu bude urcite zavadzat. Tak ci tak to zavadzanie je len o vodicovi. Myslim si , ze toto nieje treba zbytocne rozvadzat ;-) Toto prirovnanie je to iste, ako ked niekto s 2.0 povie, ze mu zavdza luf. Proste to tak je, ked ten s 2.0 bude chciet vyuzivat vykon svojho auta a 1.6 sa mi bude chciet silou mocou ukazat a predbiehat pred nim :-) -
« Re: to luf
ja netvrdim, ze ESP osali fyziku
priklad ides do zakruty 60, pretoze tvoja hlava na zaklade vsetkych vstupov to vyhodnotila ako pohodovu rychlost, ALE v zakrute sa objavi nieco, co si nevidel (blato pod listim, lad pod sneho, vybehne ti niekto do cesty) a vtedy ESP zareaguje lepsie ako ty
naco je podla teba potom dobre ESP ? ved ked vletis do zakruty rychlo, tak ti nepomoze a ked rozmyslas, tak ho nepotrebujes ???? opakujem presne ako argumentacia proti ABS.
js som za to aby vsetky auta mali seriovo ABS+ESP
ak si tvojimi argumentami chcel povedat, ze hlava to riesi lepsie, pretoze sa snazi co najviac minimalizovat riziko, tak s tebou uplne suhlasim, ludia co riskuju a argumentuju - ja mam abs, esp, 6 airbagaov su *
a si tvojimi argumentami chcel povedat, ze nejaku kriticku situaciu, do ktorej si sa dostal dokazes lepsie vyriesit ty ako esp, tak sa hlboko mylis, ale to urcite vies
k EDS - samozrejme, ze ABS vie koleso aj pribrzdit, pozri si funkciu ABS a logicky skodovka chce za ASR+EDS 4750 SK, vo vybave elegance je to zadarmo, je ti jasne, ze keby to bola konstrukcne narocna vec, tak by to stalo podstatne viac
[odkaz]
ASR stacia takisto iba senzory ABS, skrtiace klapka sa reguluje elektronicky, ESP taktiez vyuziva senzory ABS, aj na brzdenie vyuziva ABS, navyse su tam ale snimace zrychlenia, a polohy volantu
ad samosvor: pouziva sa pri vysokovykonnych autach, kedy mas problem preniest krutiaci moment v zakrute, ked mas odlahcene vnutorne kolesa, na normalnych autach sa nepouziva preto, ze je to konstrukcne a financne narocne riesenie (ma ho napr, M3, Focus RS, Subaru WRX STI, ...)
ad rada horalov: netvrdim, ze to urcite nefunguje, ale je to otazna vec, pretoze ked pribrzdujes kolesa, tak pribrzdujes obidve rovnakou silou, a kedze koleso, ktore stoji, ma voci brzdovemu oblozeniu vacsie trenie (pretoze trenie v klude ja vacsie ako v pohybe), tak opakujem je to VEEEELMI osemetna vec
ad osocovanie: uz som sa k tomu vyjadril -
« Bez nadpisu
fero1234 - posledny prispevok odo mna. Hlava je dolezitejsia oka ESP. A vies preco? Pretoze fyziku neosali nijake ESP. Preto ked si *, vletis do zakruty na snehu 80 a nepomoze ti ani ESP. Ked rozmyslas, pojdes 50, lebo 60 je podla teba rychlost, ktorou sa ta zakruta da prejst. A vtedy ti je proste ESP opat nanic. Pochopil si tuto jednoduchu logiku?
EDS nie je iba uprava softveru. ABS samo o sebe vie koleso odbzrzdit ale nie zabrzdit. Takze dalsie casti navyse. Tak isto ako samosvor, ale ten funguje ciste mechanicky a za kazdych okolnosti (ziadne obmedzenie max. rychlosti)
Ad rada horalov - brzdy funguju analogovo, nie ON/OFF. A preto existuje poloha, kde sa kolesa tocia a zaroven su brzdene, ktora by mala sposobit uzatvorenie diferaku. Neskusal som, ale vzhladom na to, ze ziju v oblasti, kde je 50% nezamestnanost (=> nikto nema na novu stvrokolku) a sneh je na ceste 120 dni do roka, im verim, ze vedia, o com hovoria.
BTW kludne si zi vo svojom blude. Len ta poprosim (a vsetkych Fabiatikov HTPckarov), nezavadzaje v predbiehacom pruhu. Uvedom si, ze mas maximalny vykon rovny vykonu inych aut kusok nad volnobehom a spravaj sa podla toho. To je asi to, co mi na HTP najviac vadi >:-[] -
« Re:
luf: toz tak daleko som sa este nedostal, aby som pravackou ovladal plyn a brzdu :*) . Asi to budem musiet natrenovat. Taketo riesenie ma nenapadlo.
fero1234: nuz ale s tymto jednoznacne suhlasim" Preto je hlava dolezitejsia ako plne auto elektroniky, su proste situacie, ktore ani ziadna elektronika nezvladne. "
ale na druhej strane, to ESP ak by bolo ako bunusalebo za lepsiu cenu by som bral. Ako pisal luf v bode 2. v tej situacii je to urcite pomocnik a nie vzdy clovek vie, ake prekvapenie je za zakrutov, hrizontom.
ASR clovek moc nevyuzije a da sa bez toho, tod moj osobny nazor, ESP tiez moc nevyuzijem, ale zase moze zahranit zivot. Ono clovek moze urobit aj chybu, zly usudok a vtedy to ESP moze pomoct, ak sa to este da.
ale nezda sa mi ze v Kestlery a Topolcanoch dostanem za tie ceny to iste. Sak to je rozdiel 2200,- :?: hmmm, sak som zvedavy, ci poslu rozpis prac -
« to luf:
o podvozku s tebou uz nemienim diskutovat, ak je podla teba podvozok v Megane lepsi a stabilnejsi ako v novej Octavie, tak budis.
"Preto je hlava dolezitejsia ako plne auto elektroniky, su proste situacie, ktore ani ziadna elektronika nezvladne."
to chces povedat, ze su situacie, ktore ani EDS ani ESP nezvladne, ale ty so svojou hlavou ano?
no tak to by som chcel vidiet, aku mas ty hlavu, ak dokazes selektivne pribrzdit jedno koleso ako EDS, resp ESP
1. To akoze myslis vazne, ze EDS je drahsi ako samosvorny diferencial !?!?!?!
Akoze uprava softveru (pretoze EDS a ASR vyuziva casti ABS) je drahsia ako samosvor (kontrukcne narocne riesenie?) ?!?!? blaznis?
2. No comment, ze vraj "hlava urobi viacej", opakujem, chcem vidiet, ako tvoja hlava selektivne pribrzdi lave zadne koleso na 132 ms silou 250N
ty stale vies do coho ides ? v noci na mokrej ceste vies co bude za zakrutou? ako tvoja hlava zabezpeci, ze sa pod snehom nahle vyskytne lad, ktory nevidis? atd.. atd.. pripadas mi ako pred par rokmi niektori argumentovali proti ABS
3. Dokazes si predstavit, ze aj taky chaby motor, ako 1.2 dokaze pretocit kolesa na lade? Ano ?? Tak ideme dalej. Dokazes si predstavit, ze to moze byt problem ? Ano ??? Parada. Tak si urcite dokazes predstavit, ze ASR je na nieco dobre. Ma ASR nejaku chybu, ze ho kritizujes ?!?! Ja som presvedceny, ze kombinacia ASR+EDS ti vela pomoze a potvrdzujes to aj ty vo svojich prispevkoch.
4. to akoze porovnavas Fabiu s Meganom ??? tak to je potom Fabia na tom velmi dobre, ak ju niekto porovnava s Meganom, pretoze Megane by si mal porovnavat s Octaviu a Fabiu s Cliom
ti horali ti poradili fakt dobre, ak pribrzdis, tak sa pribrzduju obidve kolesa, cize ten krutiaci moment, co dostane na druhe koleso, hned pribrzdujes, s otvorenym diferakom stale plati, ze na obidvoch kolesach mas rovnaky krutiaci moment, teoreticky by to mohlo TROSKU pomoct vzdladom na prechodne javy, ale dufam, ze to nechces porovnavat s EDS !!! (aj ked tvoja hlava by to urcite zvladla :-) )
ale nejaka trapna fabia to riesi elegantne - ASR+EDS :-)
ze som nesedel v inom aute ??!! - takyto argument ma tesi, pretoze to je klacisky postup, ak niekomu dochadzaju argumenty, tak sa zacneme osocovat; som rad, ze takto podvedome uznavas, ze sa mozes mylit
a mozem ta uistis, ze som sedel aj v inych autach ako vo Fabii a otcovom Zigulaku (na ktorom som btw naozaj zacinal :-) )
a ak ta to ukludni, tak minuly tyzden som jazdil v 350Z roadster (so samosvorom :-) )
koncern VW neumoznuje sucasne brzdit a pridavat plyn pretoze na to nie je dovod, kedze mas EDS :-)
nie, zartujem, je to preto, aby ak pri ktitickom brzdeni zosliapnes sucasne brzdu a plyn ( to sa niekomu moze stat), tak aby to iba brzdilo, keby to tak nemali nastavene, tak si vies predstavit, co by sa dialo (ak podradzujes s medziplynom, tak sa ti to uz urcite par krat stalo :-)
samozrejme, mozeme sa bavit o tom, ci je to dobre alebo nie, je to podobna vec ako brake asistent - dobry sofer to nepotrebuje, ale tym ostatnim sa to fakt zide
a nas dobrych soferov je tak malo :-)))
Nemám nic proti jak Honde, tak japoncům vůbec. A nemám nic proti novýmu autu, nesrovnatelnému komfortu, záruce, výběru toho co chci, a ne nečeho, co si vybral někdo jiný, nemám nic proti daleko větší bezpečnosti pro mě i ženu mou... >:D
A mimochodem, mám zkušenost i s Civikem, straým deset let. A děkuju pěkně, ale skutečně ne... :roll: