Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Bez nadpisu
Este raz porovnam Fabiu HTP s Meganom 1.6 kombi. Vcera som absolvoval presne tu istu trasu s Meganom, ako nedavno s Fabiou. Sledoval som hlavne spotrebu, lebo to je to, co si vsetci pochvalujete a ja to nechapem. Pre objektivitu som isiel presne tu istu trasu, okresky 100 na tempomat, dediny 70. Obe cesty v noci, takze takmer ziadna premavka, bezvetrie, teplota vcera vecer bola asi o 5 stupnov nizsia, obsadenie tymi istymi osobami.
Po prvej casti cesty - asi 40km cez horsky priechod, mali obe auta navlas rovnaku priemernu spotrebu 6.2l/100!!! Dalsia cesta asi 50km bola po rovinatom terene s mnohymi dedinkami => casta akceleracia zo 70 na 100. Na tejto casti cesty uz HTP malo mierne navrch, pretoze vysledna spotreba jej vysla 5.6, Megan mal v cieli 5.9. Fabia spotrebovala 5.2l benzinu, Megan 5.5. Priemerna rychlost Megan 82km/h, Fabia 79km/h.
Fakt nechapem, nad cim tu tak onanujete. Rozdiel spotrieb je zanedbatelny, zato rozdiel triedy v autach, v bezpecnosti, v brzdach...
BTW podobnu trasu absolvoval kamarad s Mitsubishi Colt so spotrebou 4.2l/100. Dufam, ze toho Colta dostanem do ruky, aby som ho vyskusal sam. -
"-- skrytý --" 07.08.05 17:19
« Plné zatížení
Tak jsem se vydal od Jihlavy za Prahu s prázdným autem a přívěsem (cca 220 km, z toho 140 km dálnice) a zpátky s plně zatíženým autem (už. hmotnost ve voze 410 kg a celk. hmotnost přívěsu 390 kg). Jel jsem rychlostí okolo 110 km dle tachometru a průměrná spotřeba tam 5,3 l a zpátky 6,1 litru. Neměl jsem pocit, že by to do kopce bylo líné, samozřejmě, že to už nechce moc zrychlovat, ale zase těch 110-120 km/h si to drželo v pohodě. Zatím si nemohu stěžovat.
************************************** Škoda Fabia 1.2 V 47 kW, r.v. 2005/05, najeto 6.000 km. -
« 1.2 HTP - 47 kW
Len tak na zaciatok.... Je zaujimave, aspon ja to takto vnimam, ako sa znacila zo zaciatku 47kW verzia.... Otec ma na fabke vzadu HTP (oznacenie je cervenou) a popritom je to 47kW... Sa mi tak vidi, nie som si vsak isti, ale az neskor presli na znacenie HTP pre 40 kW a pre 47 kW zacali pouzivat oznacenie 12V.... to len tak na okraj.... Je to asi jedna z prvych serii trojvalcov.... kupena pred 2 rokmi... Je to tak? necham si to vysvetlit.... Nic podstatne, len tak pre zaujimavost...
Ja som asi na ocovej fabuli najazdil cca prvych 6000km pri priemernej spotrebe 5,7 litra.... Je pravda, ze som to nevytacal, nemal som srdce, ale sem tam som ju "protahnul".... Celkom sa mi to pacilo.... Ako som si kupil ja auto, tak otec ju zacal vyuzivat viac, konecne sa k nej dostal :P , a spotreba celkova klesla na 5,2 litra podla palubaka... Je sice pravda, ze otec jazdi ako dochodca.... A velmi oblubuje jeho "stary styl" jazdenia s vyradovanim rychlosti....
Motor je ok, da sa s tym jazdit v pohode, ale pri vsetkej ucte len vo 2, lebo potom ma motor velmi velky deficit pri predbiehani napr. navesovej supravy.... Moj pocit a dojem....
Ja mam koncernove dieta 1,4 55kW Ibizu a je to dost rozdiel.... v poistke >:-[] , v spotrebe >:-[] , v dynamike :P , v pruznosti :P , skratka mi to viac vyhovuje....
A otec ma kombajn, to jedine co mu na Fabuli skutocne zavidim.... -
« Re: to ivetka
Akýkolvek Civic? Bo japonec?
Nemám nic proti jak Honde, tak japoncům vůbec. A nemám nic proti novýmu autu, nesrovnatelnému komfortu, záruce, výběru toho co chci, a ne nečeho, co si vybral někdo jiný, nemám nic proti daleko větší bezpečnosti pro mě i ženu mou... >:D
A mimochodem, mám zkušenost i s Civikem, straým deset let. A děkuju pěkně, ale skutečně ne... :roll: -
"-- skrytý --" 05.08.05 23:32
« chudak xpalo
štaflíku, jestli je tady někdo "zamindrákovaný primitiv s erekcí z řízení" tak jsi to ty. xpalo původně opravdu jen napsal svůj názor na HTP a zdůvodnil ho - mimo jiné porovnáním s Civicem.
Všechny ostantní jeho příspěvky byly jen reakcí na nadávky HTP fanů.
Pokud by se v této diskuzi zachovávaly jen ty příspěvky, které jsou ve vztahu k tématu diskuze, tak většina xpalových příspěvků zůstane (hlavně ten první). Ale ty tvoje zmizííííí.... kéž by to tak fungovalo. Taky by pak nebyl takový problém přečíst si ty věcné, člověk by se nemusel prokousávat balastem od zamindrákovaných primitivů. -
« Re: Re: Re: Re: proč jít do ESP?
no jelikoz jsem nijak nekolidoval tak to bylo v moznostech auta, na hranici moznosti... ale priznavam, necekal sem ze to bude takova zatacka... jel sem asi kolem 90 takze zase tak moc sem to nesmazil :)
myslim ze jezdim pod moznostmi auta a mam dostatecnou rezervu na pripadnou chybu, zde sem ji presne vyuzil... -
« Re: Re: Re: proč jít do ESP?
JirkaKocman: s tym ESP suhlas, urcite by Ti v tom pripade nieco pomohlo, ale kde si mal hlavu, ked si do neznamej zakruty vpalil prilis rychlo ?Vidno ze myslis dopredu a nepoznas moznosti svojeho auta :roll: ( toz dufam za inych, ze to bola len chyba a poucil si sa a nemienist takto jazdit neustale!! ) To chce mat aj odhad a nielen ESP!!!! Bez hlavy ESP je skoro zbytocnost. Mne sa talo, ze ma zo zakruty vynieslo dva krat:
1. zmena kvality snehu( suchy na mokry, nasoleny) a skryta namalovana zebra na ceste, pekena kombinacia , to bolo poprve. Tu by ESP mozno pomohlo , le tazko povedat. Skoncil som v protismere >:-[]
2. v zakrute sa nachadzali hrboli a toto auto si s tym nevie rady. Tie som ale spozoroval na posledny chvilu. Ale tak ako aj predtym, vse ustate auto uskocilo tak o 50cm, neskoncil som v protismere -
« Re: Re: proč jít do ESP?
heh, uprimne, puvodne sem chtel classica bez ABS, hodne lidi me od ABS odrazovalo, je fakt ze priplacet sem za nej nechtel, ale pak me prodejce presvedcil ze s vybavou co sem chtel navic do classica a mirnou slevou jsem jen o 5 tisic vyse za ambiente... a tech 5 tisic za zrcatka v elektrice, pp, 185 gumy a ABS stalo...
Driv sem s ABS nejezdil takze poprvy co zabralo me rozhodilo, myslim psychicky, sem se docela lekl a mel tendenci brzdu povolovat. Prselo a jel sem na tramvajovych kolejich... Pak se mi to na mokru stalo asi jeste 2x, ale to jsem se vylozene snazil nastup ABS vyvolat prudkym brzdenim abych si to osahal...
No a tedka v posledich cca 5 dnech jsem auto donutil k pouziti ABS aniz bych se o to snazil dokonce 2x. Pokazdy to bylo tim ze sem chtel odbocit doprava ale vzhledem k rychlosti a neznamemu prostredi jsem odbocku malem minul, takze jsem dal brzdam co proto... -
« Re: proč jít do ESP?
to JirkaKocman: uplny suhlas
to Xpalo: argument, ze ESP nepotrebujem, pretoze pouzivam hlavu neobstoji, pretoze takisto mozes argumentovat, ze nepotrebujes ABS, airbagy, dobry vysledok v crashteste, .... lebo jazdis hlavou, kludne by som mohol povedat, ze za posledneho pol roka mi ani raz nezaplo ABS, lebo jazdim hlavou. Je to argument proti ABS ??
ALE aj ked ty jezdis hlavou, nikdy nevies predvidat vsetky okolkosti
ABS, ESP, airbagy, pasivna bezpecnost tu nie su preto, aby sme ich vyuzivali tri krat za den, ale mame ich preto, aby nam podstatne pomohli v krizovej situacii, aj ked to bude iba RAZ za zivot
povedzme si otvorene, ze argumenty "ESP nepotrebujem" maju zaklad v peniazoch, jednoducho to stoji viac, ako je niekto ochotny akceptovat a tak sa hladaju argumenty, ze preco to nepotrebujem. Pred par rokmi to bolo takto s ABS, dnes dufam uz nikto neuvazuje o tom, ci ABS ano alebo nie, (najma preto, ze vacsinou je v seriovej vybave :-) )
napr v novej Octavii je ESP za skvelych 16 000Sk, clovek, co si kupi auto za min. 500 000 Sk a chce usetrit 16 000 Sk na ESP, to nema v hlave uplne v poriadku alebo nevie o co prichadza; za tu cenu to uz Skodovka mohla dat do seriovej vybavy, tiez neviem, preco nema Octavia 6 airbagov v serii, traposi si nechavaju platit za hlavove airbagy aj v najvyssej vybave - TRI KRAT HANBA !!!!
este trocha statistiky k HTP v lavom pruhu a k pariacim fabiam:
na Slovensku sa preda cca 10-12x viac fabii ako Meganov, cize aj keby boli Megany dva-krat poruchovejsie, tak pravdepodovnost, ze stretnes pokazeny Megane je stale 5x nizsia ako ze stretnes pokazenu fabiu
detto, aj keby medzi vodicmi Meganov bolo pomerne 2x viac tych, ktory jazdia v lavom pruhu, tak stale je 5xvyssia pravdepodobnost, ze ta bude v lavom pruhu blokovat fabia -
« ještě maličkost...
pokud někdo říká že ESP je na dvě věci, že jezdí bezpečně a že ho nikdy nevyužije. Proč pak takoví lidé vybírají auta s 5 hvězdami z NCAP crash testu a chtěj v autě 10 vagů? Ty přece nikdo kdo kupuje auto nehodlá využít za dobu co to auto bude mít, ale prevence je prevence, raději když budu mít drahý ESP a sepne jedinkrát za dopbu co to auto budu mít než abych ho neměl a jednou jedinkrát s tím autem uklouz... Zrovna o víkendu by se mi ESP určitě šiklo... vyjížděl jsem z rychlostní komunikace a sjezd se stáčel více než jsem myslel, v podstatě jsem byl v nedotáčivém smyku, auto jelo rovně a odmítalo dostatečně zatáčet, s dobržděním jsem to vybral, gumy si ale pěkně zapíškaly... věřím že ESP by takovouto situaci nedovolilo protože by automaticky přibrzdilo vnitřní přední kolo a nasměrovalo by mě tam kam jsem chtěl...
Také nezapomínejme na nové funkce ESP Plus, HHC, DSR, věci jako vysoušení brzd či systém který při rychlém povolení plynu přitáhne brzdové čelisti ke kotoučům blíže aby případné brždění mělo rychlejší nástup... -
« proč jít do ESP?
Jistě mnozí viděli jako dopadl logan v losím testu... nechci se vyjadřovat k loganovi, ale věřím že ESP by v tom případě pomohlo. Ti co neví jaký efekt má ESP nechť mrknou na [odkaz] úhybný manévr může být reálný denno denně... buď v obci chodec který se nepodívá jestli něco jede, nedočkavec v křižovatce vám náhle popojede, jedete před nějakým autem a třeba mu ze střechy slítne kolo, z náklaďáku vypadne přepravka či krabice... -
"-- skrytý --" 03.08.05 18:24
« Bez nadpisu
to ze v poslednej dobe vidim pri cestach nejako vela fabi a oktavii s valiacou sa parou s podkapoty asi tiez bude tym statisticky vyssim poctom tychto aut na cestach... :)))
prave pred piatimi minutami takato skvela a moderna fabia (HTP) utvorila kolonu na pristavnom moste.
Samozrejme ja, ako zaryty kritik skodovky musim uznat, ze v takomto teple (19,8 °C) je problem tak vykonny motor uchladit.
koneckoncov skodovka s tym mala problem pri kazdom modeli, pocnuc 105, cez fava az po dnesne moderne vozy... skoda = tradicia :)))
fero, dufam ze si to nebol ty... -
« Re: Re:
ved to je jasne, ze ten lufov komentar o zavadzani v lavom pruhu nema nic spolocne s logickou argumentaciou, je to standartny postup, ked niekomu dojdu argumenty, tak zacne s osobnymi invektivami a osocovanim.
to ci nniekto zavadzia v lavom pruhu zavisi od vodica a nie od auta, ale je logicke, ze ak je na cestach 50 % fabii HTP, tak je statisticky ovela vyssia pravdepodobnost, ze vam bude zavadzat v lavom pruhu fabia htp
Ale z tohto faktu usudit, ze vodici fabii htp zavadzju v lavom pruhu je prejav neznalosti vyrokovej logiky. -
« Re:
picaso: to HTP pri vyuzivani plneho vykonu bude urcite zavadzat. Tak ci tak to zavadzanie je len o vodicovi. Myslim si , ze toto nieje treba zbytocne rozvadzat ;-) Toto prirovnanie je to iste, ako ked niekto s 2.0 povie, ze mu zavdza luf. Proste to tak je, ked ten s 2.0 bude chciet vyuzivat vykon svojho auta a 1.6 sa mi bude chciet silou mocou ukazat a predbiehat pred nim :-)








No neviem, co si cakal Fabia ma mimo mesta udavanu spotrebu 5.1 l Megane 5.7 , co +- vyslo aj tebe.
Uz som tu viac-krat pisal, ze 1.2 je najma do mesta, tam ma Fabia 1.2 udavanu spotrebu 7.7, Megane 1.6 9.1
Cele je to o osobnych preferenciach kazdeho cloveka, kolko je ochotny dat za ake auto.