Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Bez nadpisu
Kiez by som take hodnotenie od spolucestujucich niekedy dostal aj ja. Vacsinou ale pocuvam: jazdis ako blazon; bojim sa; trosku spomal; preco ten motor tak vytacas; strasne ostro bzdis a pridavas; rezes zakruty; neobihaj, oproti ide auto atd. A ja pritom jazdim ako baranok. Tie casy, ked som jazdil rychlo a nebezpecne uz mam davno za sebou :-) -
« Bez nadpisu
Včera jsem jel z letiště s Fabií Combi 1.2 HTP 47 kW manželky a ten motor mi NEVYHOVUJE. Zátah kolem 3-4 tisíc je dost slušný na ten objem, ale vadí mi, že při rozjezdu je nutno neustále točit nad 2 tisíce, jinak to zdechne. To víte, kdo jezdí s TDi, ten si bude těžko zvykat... jo a taky třeba při řazení 2---3 při vytočeném motoru můžu jakkoli pouštět spojku a vždy to dost silně škubne.
P.S. Nikomu nevnucuji svůj názor -
« Re: Re:
jj, vykon na brzde se meri na predposledni nejvyssi rychlostni stupen. Jestli si to dobre pamatuju tak roztoci motor na jednicce na 2000ot a pak zaradi, v mem pripade IV. RS, a odtud pomalu akceleruje az po omezovac...
Jinak dnes me rano cekalo s autem prekvapeni
[odkaz]
celkova skoda necelych 4500, takze se spoluucasti 5000 z pojistovny nic nevytahnu :( -
"-- skrytý --" 16.09.05 11:00
« Re: Re:
tv: Nejedná se žádnou hypotetickou konstantu ztrát, ale o jejich skutečné měření. Ale jak, to se mě neptej - já to nevím.
Jinak měření opravdu probíhá na 4. převodový stupeň, tedy alespoň v případě mechanické pětistupňové převodovky. Motor se rozbíhá pod zatížením prakticky od volnoběhu až do max. otáček, kdy to utne omezovač. V případě absence omezovače netuším... -
"-- skrytý --" 16.09.05 10:45
« Bez nadpisu
To znamena, ze ten max. vykon skusaju na 5. prevodovom stupni? A teda zakazdym meranim meraju stratovy vykon? A prejdu cele spektrum rychlosti od min. po max.?
Mitsi: tomu rozumiem, ze sa vykon motoru dopocitava z nameraneho na kolesach + straty. A prave preto sa pytam, ako a ci meraju tie straty, lebo ak by ich nemerali, iba uvazovali s dajakou konstantou, tak potom by to cele meranie bolo nanic, lebo taku konstantu si moze kazdy vymysliet aku chce. :) -
"-- skrytý --" 15.09.05 16:53
« Re:
tv: Jak jsem napsal - brzda "měří" výkon na kolech a "měří" tzv. ztrátový výkon, zatímco výkon motoru pouze "dopočítává".
K přesnému odměření výkonu motoru slouží motorová brzda/stolice, což samozřejmě nejde jinak, než na vymontovaném motoru s množstvím tomu danému motoru specificky přizpůsobeného příslušenství (chlazení, přívod paliva, elektroinstalace, výfuk atd.).
Jinak ztráty mého vozu dosahovaly při opakovaných měřeních nějakých 26kW (při výkonu motoru 110kW), a to zj. "díky" jinak dimenzovanému převodnému ústrojí a širším gumám (se zimními gumami byly ztráty menší). Takže těch 17kW považuji za zcela odpovídající hodnotu.
PS: Já jsem měl na mysli, že v konečném důsledku je mnohem důležitější, kolik výkonu se dostane až na vozovku, než kolik výkonu vyrobí motor. Tedy jít cestou omezení ztrát je dokonce ještě lepší, než "tunit" motor. A základním prvkem omezení ztrát je montáž "galusek"... :P