Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« ad. pruvan
to JirkaKocman:
navazuji na tvuj postreh z kvetna, cituji:
při rychlosti tak cca od 100km/h začínám vnímat "průvan", okna zavřená, i ventilace zavřená a v pravé zadní části slyším jak tama někde fouká, zdá se mi jako by to bylo u okna úplně vzadu (combi). Zatím to nechávám tak, když mám zapnuté rádio trošku hlasitěji tak to nevnímám, navíc teď jezdím s otevřeným min. jedním oknem... až pojedu na první garančku tak se o tom zmíním... Máte nějaký tip co by to mohlo dělat (těsnění?) popřípadě zda je to "úmysl" že je v zadu někde nějakej "výfuk" vzduchu...
Asi mesic jezdim bez radia a pozoruji to same, vcera jsem se byl zeptat v servise - pry se s tim jeste nesetkali, ale jak vidim, tak to asi nebude jen kusova zalezitost. Jen mi je divne, pokud je to dusledek jakesiho "vyfuku" vzduchu, tzn. technickeho reseni, ze nereagovali hned - prece jen se Fabie Combi vyrabeji uz jakys rok. Jsem domluveny na pristi tyden, kouknou na to.
U tebe se to nejak resilo?
Jinak mi zacalo vrzat sedadlo ridice - jen v urcite pozici a dost casto pri zastaveni v kopci a pohybu na sedadle...taktez v reseni pro pristi tyden. -
« Re:
Problémy jsou se všemi auty-hlavně záleží jaké má kdo štěstí.
Jinak co se týče Fabie dlouhé trasy hlavně pokud jede člověk svižně není spotřeba nic moc.Ale zase tragická není myslím,že Lufovy výsledky spotřeby jsou reálné,je vidět,že není plácal který v životě ve Fabii neseděl.
Co je u Fabie výborné jsou popojíždky,není problém na trojkm.trasy v zimě pod sedum litrů se studeným motorem.Město je celkově na tak těžké auto výborné/vlastním 1.2 12v kombi/.Jinak dosahuji při velmi svižné jízdě mimo město kolem 6 až 6.5 l.Což je u mne podobná spotřeba jako ve městě/jezdím defenzívněji než mimo město-nejsem prase/.Jinak mimo město se dá při vyloženě defenzivní jízdě atakovat 5 litrů.Myslet si,že mimo město bude mít 1.2 o moc menší spotřebu než výkonnější 1.6 je naivita.Ve městě je to realita. -
« Re:
to luf: zo srandy som si precital tvoje prispevky k megane:
par citatov:
"Palubka je ticho, ale v spolujazdcovych dverach nieco hrkoce. Nieco hrkoce aj v spolujadzcovom sedadle, ked je prazdne"
"Plast z vnutornej strany piatych dveri mi odstaval - buchol som do neho, zaklapol do nejakych zapadok "
"Dva razy sa mi odmietol spustit zadny stierac, po znovunastartovani uz fungoval OK"
!!!!!"Raz za dazda bol problem nastartovat, auto potom chytilo na 3 valce a myslel som, ze motor vyskoci cez kapotu von." !!!!!
skusenosti Bumbaja:"Za dobu 10 mesiacov som mal na aute viacero mensich zavad. Prva sa prejavila prakticky hned po kupe. Dvere spolujazdca boli namontovane prilis vysoko a dali sa zatvorit len silnym zabuchnutim. Servis napasoval, dvere funguju.
Prisla zima a kedze mam vyhrievanie sedadiel, vyskusal som. Vypinac na vodicovej strane bol vadny a v zapnutej polohe drzal len vdaka vlozenej zapalke. Servis objednal, vymenil.
Odviezol som kolegov na zadnych sedadlach a cuduj sa svete, po ich vystupeni sme skonstatovali, ze kobercek, ktory je vylisok, akosi nedrzi pod listou u dveri (ktora ho ma drzat) a vyskocil spod nej. Zase servis. Napasovali, vadnu listu vymenili.
Chvilu bol klud az som jedno popoludnie prisiel k autu a co nevidim, pod autom kaluz oleja. Tentokrat som bol nuteny pouzit sluzbu Renault Assistent, aby ma do servisu odtiahli. V servise konstatovali vadne gufero na prevodovke a kedze bol piatok a v Rakuzsku mali statny sviatok, gufero nalo prist az v utorok. Zastavil som sa v utorok v servise a zacal kolotoc. Mechanik dal dolu prevodovku a zistil, ze nie je vadne len gufero, ale nejakym zahadnym sposobom sa posunul diferencial a jehop koliecka vyfrezovali do skrine prevodovky dieru. Nepochopitelna situacia pre auto, ktore ma najazdene 14.500 km, ale budiz. Moze sa stat, hoci ma vyrobca certifikat kvality a kazde auto prejde vystupnou kontrolou. Prevodovku objednali a cakal som dva tyzdne. Prisla, poskodena. To ma uz vytocilo a dal som si stretnutie s riaditelom servisu. Porozpravali sme sa a zistil som, ze to nie je ojedinely pripad a v celku Renault FR kasle na svojich zakaznikov. Budem zase cakat dva tyzdne, hoci som pozadoval expresne dodanie novej prevodovku. Renault ma svoje predpisy a procesu, no a dodanie novej prevodovky trva 10 pracovnych dni. Nezalezi na to, ze poslu chybny nahradny diel, alebo nie. Maju to tzv. na haku.
"
necham to bez komentara -
« Bez nadpisu
musím uznat že elantra je nyní svou cenou velice blízko fabii kombi elegance 1,2 s tim ze ma 1.6 motor a papirove ma snad i vetsi kufr (nejsem si jist) pokud to bude hatchback pak bude i blizko combi karoserii. Dnes kdybych mel volit hodne bych premyslel nad elantrou. Accent mi prijde o dost mensi (mame jich ve firme - accentu i elanter dost) Accent bych nevolil pokud bych nesetril kazdou korunu. Oproti O2 pak stoji sonata, tu mame cerstve jednu novou a vypada fakt luxusne... -
« Re:
To Luf:nevím jak si mám teda vysvětlit Tvá slova cituji:ero - nehnevaj sa, ale tvrdy podvozok != dobry podvozok. Tie hyundaie su na tom uplne rovnako ako Fabia, ale nevyse Elantra je aj pohodlna.
Srovnávat podvozek Getze,Accenta,Elantry a Fabie dohromady to nechápu.
Getz+Fabie ještě jde jaktaž k sobě,ale Elantra a nedajbože Accent je něco úplně jiného. -
« Bez nadpisu
paulz - kde si ty prisiel na to, ze by som nieco take pisal? Elantra je makka a pohodlna.
Chlapci, trosku sa ukludnite, po precitani prispevku naratajte do 100 a precitajte si ho este raz, naratajte do 1000, 10 mnut nad nim rozmyslajte, precitajte este raz a potom piste ohnive debaty, ako je HTP najsamlepsie auto na celucickom svete :D -
« Re:
No ja by som bol rad, ak by si tu ludia mohli kupovat normalne auta.
Ten Accent, Elantru nebudem vobec komentovat. (najma v suvislosti s tym, ako si zdrbal podvozok Fabie... :-) )
rio neviem cenu
Almera moze byt, ale cenu si strelil, aku maju v reklame, neviem vybavu, nema to ABS... -
« Bez nadpisu
Pochop, ze nikde inde, ako u nas sa kombi od mini triedy nepredava. Proste to nikto nechce. Socky si radsej kupia tu polododavku a maju tam fakt vela miesta. Male auto ma byt male a aj sa tam tak berie. To iba u nas je Fabia rodinne auto a Thalia slavi predajne uspechy...
Ale teda ked nedas, tak Hyundai Accent 1.3 za 389900; Hyundai Elantra 1.6 za 459900 (o dve triedy vyssie!!), Kia Rio 1.4 (neviem najst kolko stoji), Nissan Almera 1.5 za ~450t atd. Teraz ale urcite napises, ze su to socky korejske, pretoze nemaju ESP a parkovacie senzory, ze? ;-) -
« Re:
v yarise verso je za podobnu cenu miesta na rozdavanie?
no na slovenskych strankach som ho nenasiel, na nejakych linkoch bola cena od 597 000 Sk
berlingo a kangoo uz vyzeraju prilis "dodavkovo" a cenou su UPLNEEE mimo Fabie combi, takze tak.
kocik zaberie cely kufor ? no a do konkurencie s 250l kufrom sa vobec zmesti?
Neviem aky problem mate s motorom:
1.2 47 kW - 405 000 Sk
1.4 55 kW - 425 000 Sk
1.4 74 kW - 450 000 Sk
v tej vybave, ako som uvadzal
cakam na konkurencne vozidla.
Neviem, kde si cital chvaly na podvozok Golfu IV. pretoze ja som vsade videl chvalit podvozok Focusu. A je jasne, ze ked do Golfa V dali dozadu viacprvkovu napravu, tak to dost pomohlo. -
« Bez nadpisu
Ad kufor Fabie - v kombiku ma sice vela litrov, ale tym to aj konci. Jeho vnutorna sirka medzi podbehmi je zufalo mala a trapne "golfove hole" - to je taky ten najskladnejsi kocik, aky existuje - sa do neho zmestia iba na uhlopriecku. Normalny kocik po zlozeni zaberie skoro cely kufor. To nevyzera ani na rodinne auto.
Ad podvozok - chvalia ho tak, ako chvalili podvozok Golfa IV. A ked prisiel Golf V, zrazu boli aj oni nemci napisat, ze mal zastaraly podvozok so zlymi jazdnymi vlastnostami. Dovtedy ho vsak chvalili akoby neexistoval lepsi. Sme pod nadvladou nemeckych automobiliek a preto citame, co citame, nazor zvysku europy je ale casto iny.
Ad tvoj vyber - takato Fabia nema konkurenciu. Ziadny vyrobca nerobi kombi s takym malym motorom, aby to aspon trosku islo (resp. robi sa Peugeot 206SW, ale ten je cenou uplne inde). Vyspely trh radsej kupuje auta typu Berlingo, Kangoo, Yaris Verso a podobne, kde je za podobnu cenu miesta na rozdavanie. Kombi Fabia nie je ani mestske auto, ani prepravca nakladov => neexistuje pre nu dostatocne siroky trh. Toto xpalo skutocne vystihol. BTW za podobnu cenu mozes mat urcite nejakeho Hyundaia/Daewoo/Kiu, ktore su o triedu vyssie. -
« Re: Re: Re:
to xpalo:
posledna reakcia na tvoje prispevky:
asi naozaj nema zmysel viest dalej tuto diskusiu (10-rocny Civic vs nova Fabia) Tieto auta nemaju nic spolocne, aj cena je dost rozdielna.
Ludia maju slobodnu volu, kazdy sa rozhodne ako chce, ale za svoje rozhodnutia nesie zodpovednost
Kto si chce kupit 10-rocneho Civica, nech si ho kupi. Zelam mu vela stastia.
Ja osobne nemam principialne nic proti jazdenym autam, ak si niekto chce kupit za 300 000 Sk Fabiu bez vybavy, tak mu poradim, nech radsej hlada nieco 3-4 rocne za podobnu cenu s vybavou, ale poradit niekomu, aby si kupil 10-rocne auto, tak to by som si nezobral na triko.
btw za 450 000 Sk, ma 1.4 100k v tej vybave, co som pisal
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
fero1234: tak s kvalitou tychto Meganou mas bohuzial pravdu ak vravis ze je uboha. Ono sa tyka este aj Lagun. Je to dost zle, vela nepodarenych kusov a nevravim o vrzgani palubnej dosky.No a servis je este horsi( ma v tom prsty importer). Cest vynimkam , aspon co sa tyka pristupu k zakaznikovy. Osobne Fabou v podstate nepoznam, tak nemozem porovnavat, ale problemy co sa najdu v nasej diskusii tuto nenajdem . Cukanie motora, skrizena geometria, servo a dalsie , toto vsetko od nova. Viezol som sa iba raz v kratkej 74kW 1.4. Motor odspoda velmi lenivy, auto sa mi zdalo velmi pohodlne, fajn. Mal som vtedy Feldu.
cena/vykon ? no za cenu svojej 1.6 som mohol mat TDi ,combi 74kw, zakladny Elegance. Mysim ze Megan by celkovo asi vyhral. Hlavne pri dnesnych akciach, ked moj model teraz kupis bez problemou za 625t >:-[] a este vies ubyt par doplnkv zdarma. Neviem ako je to u Fabie.