Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« 4 zed
jeste jsem to neresil. Byl jsem ted montovat loketni operku v autocentru na Strzi a tam prej ze maj podobny problem s OII ale ze je to spatnym usazenim skla ve dverich. Na Fabia foru nekdo ten problem resil, prej to jsou spatne usazeny dvere a je treba s nimi trosku soupnout... typek s tim byl v servise 5x ale podarilo se... Ja pockam na servisni interval a pri tom si to necham proverit -
« Re:
to xpalo:
nepracujem v skodovke, ale mam +- prehlad
neviem, preco by mal byt kamarat, ktory chcel dat 475 000 za Hondu Jazz nespokojny s Golfom za cca 530 000 ??
ma ho skoro rok a iba si pochvaluje, ma tam automaticku dvojzonou klimu, 6xABG, cd radio+10repro, ... -
« Bez nadpisu
Co se týče sedaček u Fabie,nevím jak tam Luf seděl,možná je zvyklý na měkké sedačky,ale naprosto jednoznačně pro záda jsou lepší tvrdé sedačky/kdo nevěří ať se zeptá u odborného lékaře/a co se týká pohodlí chápal bych kritiku zadních sedadel,ale přední jsou OK. -
"-- skrytý --" 10.08.05 13:51
« Bez nadpisu
fero, aaaa uz je mi to jasne... pracujes v SKODE, a kedze vam teraz dost poklesol predaj, v robote sa nudis, tak na nete vsetkych presviedcas ako spravny predajca a marketingovy manazer o bohovskej vyhodnosti plecky za 400 t SK.
To by aj vysvetlovalo tvoju perfektnu znalost cien a vybav fabii.
apropos, poradit kamosovi golfa, byt tym kamosom, tak ta jebnem krompacom do hlavy... ja by som ho poradil tak nepriatelovi... :) -
« Re: Aha, dvaja co mi dali za pravdu :-)
to luf:
no presadol si z Megana 1.6 115k na 17" kolesach do Fabie 1.2 65k na 14" kolesach a porovnaval si vykon /spotrebu a podvozok...
ta trasa je klasicke medzimesto, a jednoducho tam potrebujes odovzdat nejaky vykon a benzinove motory maju urcitu ucinnost, takze pod 5l sa dostanes strasne tazko, jednoducho tie auta maju +-rovnake jazdne odpory, na prekonanie ktorych musis dodat +- rovnaku energiu, ktoru ziskas spalenim +-rovnakeho mnozstva paliva s +- podobnou ucinnostou
vid udavane spotreby medzimesto
Honda Jazz 57 kW - 4.7
Fabia 1.2 47 kW - 5.1
Fabia 1.4 55 kW - 5.3
Fabia 1.4 74 kW - 5.4
Megane 1.4 72 kW - 5.6
Megane 1.6 83 kW - 5.7
ak si ocakaval, ze na takejto trase bude mat fabia o 2 litre mensiu spotrebu, tak to si ocakaval perpetum mobile; pisem po x-ty krat, ze rozdiel sa vyznamnejsie prejavi v mestskej premavke, do ktorej je motor primarne urceny
ad sedacky: tazko posudit, ja som vo Fabii spravil v rozmedzi cca 20 hodin cca 1700km bez problemov, problemy som ale mal uz po cca 500 km v starom mondeu aj v civicu, podla mna tu hra dolezitu ulohu poloha za volantom, ale ta sa vo Fabii da dobre nastavit(volant v oboch smeroch+vyskovo sedadlo)
ad tie ceny: no ak to bolo za take ceny, ako uvadzas, tak kupit Fabiu by bolo, mierne povedane, "iracionalne rozhodnutie", kamos tiez rozmyslal medzi Fabiou za cca 420k alebo Jazzom za 475k, ale Golf bol od 500k, tak som mu vysvetlil, nech nerobi blbosti a ide do Golfa
Fabia ale s faceliftom dost znizila ceny + pridala nejake prvky do vybavy, co tam neboli + znizila cenu na 1.4, momentalne mas Fabiu combi HTP s klimou za cash cca 400 000 Sk=cca 305 000 CZK, 1.4 55 kW je +20 000 oproti HTP, 1.4 74 kW je + 45 000 oproti HTP, megane 1.4 mas od cca 520 000 Sk=cca 400 000 CZK -
"-- skrytý --" 10.08.05 13:01
« Re: Aha, dvaja co mi dali za pravdu :-)
Omlouvám se, že Vám tímto způsobem vstupuji do diskuze, ale abych pravdu řekla, hodně mě zaujala.
1,2/47kW nemůže překvapit nikoho (v tom negativním slova smyslu) kdo Fabie už jistým způsobem zná.
Bohužel se i na tomto voze podepsal vliv VW. Šetří se na každém kroku a v mnoha případech i na úkor zákazníka (takže s těma sedadlama to bude ještě horší :o))), připravte si zadečky), na druhou stranu je všeobecně známo, že co se týče konkurence, je Fabie ve zpracování plastů, návaznosti dílů a pod. daleko přede všemi. Auditové známky Fiat Idei, Kia Picanto, Hyundai Getz jsou kolem 2,0 - 2,2, dokonce i VW Passat ma 2,1, pouze u škodovek je nutnost mít audit 1,1 - 1,2 a tím se šponuje i cena. Jestli to zákazník ocení nebo ne, je druhá věc, ale naštěstí jsem díky Vaši diskuzi zjistila, že ano. -
« Aha, dvaja co mi dali za pravdu :-)
Ja som nikde nenapisal, ze Fabia je zle auto. Ani ze HTP je zly motor. Iba som si dovolil napisat, ze najlepsia rozhodne nie je a pomer cena/odeveda sluzba a spotreba/vykon su u nej hodne spatne. Ocakaval som od nej viacej. A tiez som ocakaval, asi pod dojmom vylevov jej majitelov, nejaku velmi rozumnu spotrebu, asi tak pod 5l, ked moja krava tu trasu jazdi za 6.2 az 6.5 (porovnaval som tieto dve trasy, pretoze 80% mojich jazd jazdim po nich a tak ich mam naucene a dokazem ich ist rovnako). Hlavne ta vysoka spotreba spolu s neochotou motora tahat v nizkych otackach ma rozladili. A teda este aj tvrdost sedaciek, z ktorych ma bolela *, soferovat to auto 5 hodin mi stacilo na dost dlhu dobu (este druhy den som v praci nevedel, ako si mam sadnut aby ma nic netlacilo)
BTW porovnavam Megan vs. Fabiu aj preto, ze sme mali dohodnuteho Megana 1.6 za ~390t CZK vs. Fabiu HTP za 360t CZK. Nakoniec sa kupila Fabia, pretoze bola k dodaniu hned v ten tyzden. Takze auta priblizne rovnake aj cenou... -
« Re: Re: Re: Re:
paulz: uplne s tebu suhlasim. Inac si myslim, ze luf chcel povedat asi to, ze spotreba/vykon vyhrava asi ta 1.6 . Ja s Meganom mam problemy tiez, ale assistencnu sluzbu som zatial nevolal. Ale ak by to stale soferovala moja zena, uz by ju volala asi 4x :-) Aj s vydarenym Renautom mas pravdu, ono luf ma dost vydareny kus, tie veci co ma zle su skor kozmeticke + tie klucky( to robi kazdemu), ak si dore pamatam a spotrebu ma ukazkovu. Pri 130km/h tusim 7,2 co je krasa na taku kravu, co nalozena vazi tak od 1500kg( staci tam mat 4 osoby bez batoziny :-) ). Ono ta vaha 1215kg je vaha cisteho auta bez vodica( skoda tusim rata s 75kg vodica) a v zakladnej vybave( zidna klima a ine serepeticky). Realne to bude podla mna auto aspon o 200kg tazsie ako Fabia. Tazko povedat, aka by bola spotreba, keby ten motor bol vo Fabii. To uz by moho byt zaujimave zrovnanie, lebo tych +200kg v zaklade sa prejavy hlavne v meste. A tu suhlasim z lufom, ze ta 1.2 nemusi byt az tak spickova na spotrebu. Co sa tyka spotreby na volnobeh, ta mne preblikava 0,6-0,8/h. Takze ???
Inac o Fabii som uvazoval aj ja, ale nelala motor. TDi sa mi zdal zbytocne drahy a nedavali do nej 1.6. V tej dobe sa mi nechcelo platit zbytocne vysoku poistku za 1.4 a 1.2 nepripadala u mna vo verzii kombi uz vobec v uvahu. -
« Re: Re: Re:
To Miro:ono celkově porovnávat spotřeby je dost problematické.Každý jezdí úplně jinak a taky jinde.V celku platí,město menší objem menší spotřeba mimo město do určité rychlosti taky.Při vyšších rychlostech už začínají být úspornější větší objemy.Pro menší objemy hovoří většinou nižší pořizovací cena pojistné atd.Když jsem kupoval nové auto/2.5 roku/tak byl ještě starý Megan a v dost vysokých cenách.Jinak jak teď bývá Megan sedan v akcích/kolem 325000kč tak už je to velice zajímavá cena.Jinak co vím u Renaultu se dá narazit na výborné auta,ale taky vyložené šmejdy.Nakonec perlička:známý měl několik Renaultů/žádné problémy,mnoho km-podnikatel/koupil si Audinu A4 a při 19000km už vyskoušel assistenční službu Audi/kontrolky zablikali a stál/,což se mu u žádného Renaultu nestalo. -
« Re: Re:
paulz: ja len k tej spotrebe v meste. Tazko porovnavat uz rovnake auta ak nejazdia na rovnakej trase a za sebou :-). ina trasa, ine podmienky a hlavne ina NOHA = ina spotreba. Ja na dialnici dosahujem blbu spotrebu, ale v meste sa nemozem stazovat. Nahanat sa neda a tak v lete ked nieje extra buracka ( cakacky na moste su ale vzdy, tak 2-5min) som s priemerom po tyzdni jazdenia na 6.2l( raz mi vychdzal cely usek do prave aj z prace a v ten den mi vysiel rekord 5,8 ) a to ma Lufov motor, teda 1.6 v Grandtoure. Auto vyzorovo ako Luf. Jazdil som tu istu trasu s Feldou 1.3 a Bravou 1.2, toto auto vyhrava, aj ked vtedy sa dalo jazdit rychlejsie, bolo menej aut. Teraz je to plne a dako sa mi nechce trenovat "brzda-plyn" . Ale nikoho neobmedzujem, idem s davom :-) Takze celkovo aj dobra 1.6 dokaze byt velmi usporna aj v meste. No a v zime bez snehu a kolon som s priemerom do 7l v pohode. pre obrznost, moja cesta do a z prace ma 9+9km , bezne stojim na 5 + 2 svetla.
fero1234: tak s kvalitou tychto Meganou mas bohuzial pravdu ak vravis ze je uboha. Ono sa tyka este aj Lagun. Je to dost zle, vela nepodarenych kusov a nevravim o vrzgani palubnej dosky.No a servis je este horsi( ma v tom prsty importer). Cest vynimkam , aspon co sa tyka pristupu k zakaznikovy. Osobne Fabou v podstate nepoznam, tak nemozem porovnavat, ale problemy co sa najdu v nasej diskusii tuto nenajdem . Cukanie motora, skrizena geometria, servo a dalsie , toto vsetko od nova. Viezol som sa iba raz v kratkej 74kW 1.4. Motor odspoda velmi lenivy, auto sa mi zdalo velmi pohodlne, fajn. Mal som vtedy Feldu.
cena/vykon ? no za cenu svojej 1.6 som mohol mat TDi ,combi 74kw, zakladny Elegance. Mysim ze Megan by celkovo asi vyhral. Hlavne pri dnesnych akciach, ked moj model teraz kupis bez problemou za 625t >:-[] a este vies ubyt par doplnkv zdarma. Neviem ako je to u Fabie. -
« ad. pruvan
to JirkaKocman:
navazuji na tvuj postreh z kvetna, cituji:
při rychlosti tak cca od 100km/h začínám vnímat "průvan", okna zavřená, i ventilace zavřená a v pravé zadní části slyším jak tama někde fouká, zdá se mi jako by to bylo u okna úplně vzadu (combi). Zatím to nechávám tak, když mám zapnuté rádio trošku hlasitěji tak to nevnímám, navíc teď jezdím s otevřeným min. jedním oknem... až pojedu na první garančku tak se o tom zmíním... Máte nějaký tip co by to mohlo dělat (těsnění?) popřípadě zda je to "úmysl" že je v zadu někde nějakej "výfuk" vzduchu...
Asi mesic jezdim bez radia a pozoruji to same, vcera jsem se byl zeptat v servise - pry se s tim jeste nesetkali, ale jak vidim, tak to asi nebude jen kusova zalezitost. Jen mi je divne, pokud je to dusledek jakesiho "vyfuku" vzduchu, tzn. technickeho reseni, ze nereagovali hned - prece jen se Fabie Combi vyrabeji uz jakys rok. Jsem domluveny na pristi tyden, kouknou na to.
U tebe se to nejak resilo?
Jinak mi zacalo vrzat sedadlo ridice - jen v urcite pozici a dost casto pri zastaveni v kopci a pohybu na sedadle...taktez v reseni pro pristi tyden. -
« Re:
Problémy jsou se všemi auty-hlavně záleží jaké má kdo štěstí.
Jinak co se týče Fabie dlouhé trasy hlavně pokud jede člověk svižně není spotřeba nic moc.Ale zase tragická není myslím,že Lufovy výsledky spotřeby jsou reálné,je vidět,že není plácal který v životě ve Fabii neseděl.
Co je u Fabie výborné jsou popojíždky,není problém na trojkm.trasy v zimě pod sedum litrů se studeným motorem.Město je celkově na tak těžké auto výborné/vlastním 1.2 12v kombi/.Jinak dosahuji při velmi svižné jízdě mimo město kolem 6 až 6.5 l.Což je u mne podobná spotřeba jako ve městě/jezdím defenzívněji než mimo město-nejsem prase/.Jinak mimo město se dá při vyloženě defenzivní jízdě atakovat 5 litrů.Myslet si,že mimo město bude mít 1.2 o moc menší spotřebu než výkonnější 1.6 je naivita.Ve městě je to realita. -
« Re:
to luf: zo srandy som si precital tvoje prispevky k megane:
par citatov:
"Palubka je ticho, ale v spolujazdcovych dverach nieco hrkoce. Nieco hrkoce aj v spolujadzcovom sedadle, ked je prazdne"
"Plast z vnutornej strany piatych dveri mi odstaval - buchol som do neho, zaklapol do nejakych zapadok "
"Dva razy sa mi odmietol spustit zadny stierac, po znovunastartovani uz fungoval OK"
!!!!!"Raz za dazda bol problem nastartovat, auto potom chytilo na 3 valce a myslel som, ze motor vyskoci cez kapotu von." !!!!!
skusenosti Bumbaja:"Za dobu 10 mesiacov som mal na aute viacero mensich zavad. Prva sa prejavila prakticky hned po kupe. Dvere spolujazdca boli namontovane prilis vysoko a dali sa zatvorit len silnym zabuchnutim. Servis napasoval, dvere funguju.
Prisla zima a kedze mam vyhrievanie sedadiel, vyskusal som. Vypinac na vodicovej strane bol vadny a v zapnutej polohe drzal len vdaka vlozenej zapalke. Servis objednal, vymenil.
Odviezol som kolegov na zadnych sedadlach a cuduj sa svete, po ich vystupeni sme skonstatovali, ze kobercek, ktory je vylisok, akosi nedrzi pod listou u dveri (ktora ho ma drzat) a vyskocil spod nej. Zase servis. Napasovali, vadnu listu vymenili.
Chvilu bol klud az som jedno popoludnie prisiel k autu a co nevidim, pod autom kaluz oleja. Tentokrat som bol nuteny pouzit sluzbu Renault Assistent, aby ma do servisu odtiahli. V servise konstatovali vadne gufero na prevodovke a kedze bol piatok a v Rakuzsku mali statny sviatok, gufero nalo prist az v utorok. Zastavil som sa v utorok v servise a zacal kolotoc. Mechanik dal dolu prevodovku a zistil, ze nie je vadne len gufero, ale nejakym zahadnym sposobom sa posunul diferencial a jehop koliecka vyfrezovali do skrine prevodovky dieru. Nepochopitelna situacia pre auto, ktore ma najazdene 14.500 km, ale budiz. Moze sa stat, hoci ma vyrobca certifikat kvality a kazde auto prejde vystupnou kontrolou. Prevodovku objednali a cakal som dva tyzdne. Prisla, poskodena. To ma uz vytocilo a dal som si stretnutie s riaditelom servisu. Porozpravali sme sa a zistil som, ze to nie je ojedinely pripad a v celku Renault FR kasle na svojich zakaznikov. Budem zase cakat dva tyzdne, hoci som pozadoval expresne dodanie novej prevodovku. Renault ma svoje predpisy a procesu, no a dodanie novej prevodovky trva 10 pracovnych dni. Nezalezi na to, ze poslu chybny nahradny diel, alebo nie. Maju to tzv. na haku.
"
necham to bez komentara -
« Bez nadpisu
musím uznat že elantra je nyní svou cenou velice blízko fabii kombi elegance 1,2 s tim ze ma 1.6 motor a papirove ma snad i vetsi kufr (nejsem si jist) pokud to bude hatchback pak bude i blizko combi karoserii. Dnes kdybych mel volit hodne bych premyslel nad elantrou. Accent mi prijde o dost mensi (mame jich ve firme - accentu i elanter dost) Accent bych nevolil pokud bych nesetril kazdou korunu. Oproti O2 pak stoji sonata, tu mame cerstve jednu novou a vypada fakt luxusne... -
« Re:
To Luf:nevím jak si mám teda vysvětlit Tvá slova cituji:ero - nehnevaj sa, ale tvrdy podvozok != dobry podvozok. Tie hyundaie su na tom uplne rovnako ako Fabia, ale nevyse Elantra je aj pohodlna.
Srovnávat podvozek Getze,Accenta,Elantry a Fabie dohromady to nechápu.
Getz+Fabie ještě jde jaktaž k sobě,ale Elantra a nedajbože Accent je něco úplně jiného. -
« Bez nadpisu
paulz - kde si ty prisiel na to, ze by som nieco take pisal? Elantra je makka a pohodlna.
Chlapci, trosku sa ukludnite, po precitani prispevku naratajte do 100 a precitajte si ho este raz, naratajte do 1000, 10 mnut nad nim rozmyslajte, precitajte este raz a potom piste ohnive debaty, ako je HTP najsamlepsie auto na celucickom svete :D