Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Bez nadpisu
To Luf:jak píše Fero taky jsi se v něm naučil jezdit.Já teda nevím,ale pokud přesedneš do úplně jiného auta,kde je jiný plyn,je potřeba řadit při jiných otáčkách-chceš říct,že na tohle všechno přijdeš po pár km?Dobře víš/máš PP,já taky/jaký má vliv na spotřebu jenom větší přimáčknutí plynu než je potřeba-jistě jsi to u svého Megana zkoušel.S největší pravděpobností pokud by to bylo naopak,chceš říct,že někdo cizí by dosáhl ve Tvém autě takovou spotřebu jako Ty?
Co se týče slev,které jsem kritizoval u Megana je normální když auto které se prodává za 450 000kč,bez toho že by to byl výprodej naráz stojí 325000kč?To byla původní cena tak přemrštěná?Četl jsem příspěvek člověka ,který koupil za púvodní cenu mínus něco usmlouvané.Jedno ji jisté-víckrát Renaulta nekoupí.Podle mne je to neserióznost. -
« Luf & Fero
Kurna chlapi, nerikejte mi, ze tech par deci rodilu hraje roli >:D ? Jednou za mesic ve vas bouchnou saze, nalozite tomu a mate po spotrebe. Chapu kdyz se nekdo kdo najezdi 50 tkm rocne rozhoduje mezi auty, ktera maji rozdil ve spotrebe 3 litry, ale jestli mi to zere 5.8 nebo 6.2 je podle me strikni jako cakni. Nalozite tchyni, a mate spotrebu razem nekde jinde >:D -
« Re:
luf: tu trasu si s Fabiou spravil iba raz, sam si pisal, ako sa ti pri Megane znizovala spotreba, ked si sledoval PP; keby si dlhsie jazdil s Fabiou s PP, tak by si tiez vedel spravit lepsie spotreby, ale nikdy to nebude o 1.5 litra menej ako na megane
k tomu testu na autoserver.sk sa tazko vyjadruje, neviem ako to merali, ja som na 1.4 MPI mal pri 90 kmph cca 5.5 litra, 1.2 by mala brat menej; v 1.2 namam PP, takze to neviem overit
ad presnost rychlomera na Fabii:ja som meral presnost s GPS Fabia 1.2 47 kW HTP combi 03/2005; presnost mi vysla +5% meral som do cca 130 kmph, sameho ma to prehvapilo, lebo som jazdil stym, ze tachometer ukazuje +10%
ad Civic 1.5 VTEC - no ja proti tomuto motoru nic nemam, bol to najlepsi motor, s ktorym som doteraz jazdil, pri 2000 ot usporny, ked som potreboval vykon, tak som tocil 6500 otacok, kvoli spotrebe bol aj tazko sprevodovany, na V. pri 100 kmph tocil 2500 otacok, keby bol taky motor vo Fabii, tak to by bolo nieco, ale obavam sa, ze dnes by nepresiel cez emisie, ani Honda ho nema v aktualnom Civicu, ma 1.6 s nizsim vykonom ako tato 1.5
ad klima: no ak sa tu niekto v tych klimach vyzna, tak aj ja sa rad dozviem, ako to je; mozno mas ties v Megane polo-automat, otazka je, ci sa vykon kompresora reguluje podla vonkajsej teploty alebo podla teploty v aute
problemom fabie z hladiska spotreby a dynamiky je hmotnost, je v podstate na urovni Megana, a o 10%-20% vyssia ako ma konkurencia v
triede, a tazke auta so slabsim motorom vyzaduju jemnu nohu na plyne a sledovanie PP, lebo inak moze spotreba kludne prekrocit hodnoty vykonnejsich aut, ale to plati vseobecne pre vsetky auta -
« Bez nadpisu
paulz - este dodatok - mal by si vyskusat uz zabehane auto. Zo zaciatku zral ako divy, bezne som zo zaciatku jazdil dialnicych 130 za 8.5, kdezto teraz iba 7.2. Podobne spotreba v meste, povodne som bol rad, ked som do prace mal menej ako 9, dnes ked mam 7, tak som urcite stal >20 minut v zapche (co hlavne v Prahe nie je inc neobvykle).
BTW sorry zxa predchadzajuci prispevok, je to trosku neprehladne, ale snad sa v tom vyznate. A ked nie, tak ho necitajte, nic take podstatne tam nieje ;-) -
« Bez nadpisu
fero1234 - Tak za prve - ta trasa neboal iba po okreskach. Na kazdej okreske najdes mnozstvo dedin, zakrut a podobne, kde je nutne brzdit a akcelerovat. Na tejto je cca. 20 dedin a 2 mesta. K tomu este prejazd cez hory. To ja povazujem za zmiesanu prevadzku a preto by sa tu mala vyhoda Fabie prejavit. Za druhe - ked ma na spotrebu vsetko mozne taky velky vplyv, ako je mozne, ze cele leto jazdim tuto trasu s rovnakou spotrebou? Nemala by byt statisticka odchylka v rade 10tok percent, ako sa tu sanzis prezentovat ty? Za tretie - 5.6 mi auto zerie pri tempomatovych 100km/h. Overene na trase 1045km na jeden zatah po dialniciach. Ale tie spotreby z testu auteserver.sk sa mi moc nepozdavaju, pri 130 podla tachometra Fabia zobrala ~6.7/100 na 200km useku dialnice. Presla ho v rovnakom case ako Megan s tempomatom nastavenym na 120km/h ;-) Za stvrte - aka klima je potom v Megane, ked je tam plynulo regulovany kompresor (tusim regulaciou zdvihu) ale na palubovke je iba tlacitko a ziadne ciselka, ktorymi si nastavujes teplotu? Ten kompresor sa fakt sam reguluje, poznas rozdiel ked je vonku 35 a 15 stupnov. Za piate - Civic 1.5 v meste mal iba o 0.4l vyssiu spotrebu. To ti nepripada ako viac nez primerana cena za to, ze ma vykonny motor? BTW tento tyzden som do Prahy prisiel so spotrebou 6.9/100, pocas tyzdna jazdenia iba po Prahe mi klesla na 6.7/100 >:-[] BTW2 pri 100km/h to toci 3t otacok, kedysi davno si sa na to pytal, tak som ti to vcera vecer otestil a rozbehol ho v meste na 100 :*)
paulz - asi by si si nejakeho Megana 1.6 mal vyskusat. Skutocne jazdi aj po meste velmi usporne. -
« Bez nadpisu
Ono je zajímavé,jak majitelé jiných typů než škoda/Honda.Fiat,Renault Hyunday a pod.potřebují k životu poučovat majitele škodovek,že zrovna jejich auto je to nej.Všechno na jejich auto je prakticky zadarmo,servisy taky-připadá mi to jako nějaká fóbie.Když si člověk přečte dizkuze např.Fiat.Renault tak jsou to příspěvky majitelů-a ne šílených zastánců např.škody kteří by jim opakovali máte problémy to je z toho,že nemáte škodu!!!Jinak se každou chvíli na webu tvrdí,majitelé škodovek jsou fanatici,ale kolik vlezlo např.na web Renaultu aby zde propagovali škodu? -
« Re: Re: Re: Re: Re:
To Miro:já myslím,že na hádání o slovíčka máme parlamenty.Tvrdím jedno-ve městě je Fabie na spotřebu velmi dobrá,mimo město nic moc.Jinak pokud si projdeš i testy tak zjistíš to samé.Jinak ve verzi kombi je váhově dost blízko Meganu.Jinak nevěřím na 100koňové auta které jezdí po městě za 6 litrů/mimo TDI a pod/.Zas mám dost známých kteří vlasní různé auta a nemusí nikomu nic dokazovat v nesmyslných dozkuzích na webu.Nevěřím na Megana 1,6 který bude stabilně jezdit v přecpaných městech pod 7 litrů.Občas se to může v ideálních podmínkách podařit,taky se mi jednou mimo město podařilo při úsporné jízdě průměr 4.2 litru,ale jenom jednou.Za první takovým stylem nejezdím/skoušel jsem pro zajímavost/za druhé ideální podmínky.
Jinak metodika měření spotřeby-je to dle nějaké normy-všechny autom.používají stejnou. -
« Re: Re: Re: Re: Re:
to Miro:
este raz: spotreba aut v triede fabia 1.2 je od 5.5 do 6.3 litra, v tomto rozsahu sa tazko diskutuje o uspornosti-zravosti
porovnanie s puntom 1.2 16V - ano je to dobry motor so slusnou spotrebou, btw je aktualne v ponuke ?
ALE punto vazi cca 940 kg Fabia cca 1140 kg, cize Fabia je o cca 20 % tazsia, co sa musi prejavit na spotrebe a dynamike, jednoducho ak by si ten motor z Punta dal do Fabie, tak bude mat najma v meste vyssiu spotrebu ako v Punte
ak to hodnotis ako celok, tak fabia combi s udavanou priemernou spotrebou 6 l/100 km je +- v priemere svojej triedy, cize auto ako take ma spotrebu +- priemer v triede, motor ako taky je vzhladom na hmotnost auta usporny
ta hmotnost je z hladiska spotreby nevyhoda, z hladiska bezpecnosti vyhoda, hadaj ako to dopadne, ked sa stretne 940 kg punto s 1140 kg Fabiou, resp 2.5 hviezdickovy CIVIC s rovnako tazkou 4 hviezdickovou Fabiou.
pokial porovnate najuspornejsie auta v triede s Fabiou 1.2, tak Fabia ma o cca 0.5 l/100 km vyssiu spotrebu, v realnych cislach je to cca 20 000 Sk na 100 000 km, cize pre cloveka, ktori najazdi 20 000 km/rok je to 4 000 Sk/rok, co je zanedbatelne s ostatnymi nakladmi na auto
ad papierove spotreby od vyrobcu - no je to prave jedina vec, podla ktorej mozes porovnavat, vsetci vyrobcovia pouzivaju rovnaku metodiku danu smernicami EU -
« Re: Re: Re: Re:
fero1234: ono si myslim ze tu ide o to, ze to auto je jednoducho priemer a prezentuje sa ako usporne, co podla testou co tu bol link, tak tomu tak nieje. Ono to mas zrejme z tych testou, kde povedia ake je to usporne. Co je normal, co je usporne a co je zrave ? Definuj a potom sa mozeme bavit, ci ta 1.2 je usporna. Ja to vidim ako sprostu reklamu a ta 1.2 je proste obycajny motor a nic extra. Skus to porovnat s puntom 1.2 16v. Ta R 1.6 je brutalne usporna ak to porovnam s motorom favorita a tak budem o tom motore prehlasovat, ze je najuspornejsi ci usporny. Neporovnavam jablka s hruskami. Proste je uspornejsi a nezalezi na tom, ze favorit je zastarali, a ja neviem co este.
A s tymi vahami aut je to tiez osemetne, lebo vravite ze fabia 1.2 je usporna, ice ako celok. Teda voci komu je to auto usporne ? Alebovoci komu ? A papierove spotreby od vyrobcu ? Tazko porovnavat, myslim ze kazdy m inu metodiku merania, alebo lepsie nie kazdy ma rovnaku. Ford ma presne napisane, ako sa uvedene spotreby meraju. Skus si to precitat a skus ist ich styom a zreferuj. -
« Re: Re: Re:
Pokusim sa o par dalsich komentarov:
uz chapem, preco na vsetchych forach a aj v beznom zivote vznika tolko problemov, ludia si nedaju ani trocha namahy, aby sa vymanili zo svojich "pocitov" a diskutovali aspon trocha objektivne
dalej mam taky pocit, ze vela ludi tu nema technicke vzdelanie, pretoze potom by nemohli porovnavat hrusky s jablkami (ja mam na Megane takuto spotrebu, ja na Civicu takuto, a jazdil som na Fabii 600 km a mal som takuto strasne vysoku spotrebu), pokial by ste robili nejake merania, tak by ste vedeli, ze musite zabezpecit rovnake podmieky, meranie sa vykonava niekolko krat, a potom sa to vyhodnodzuje statistickymi metodami.
ad spotreba:
no pokial si vsimnete v mojich predoslych prispevkoch, tak spotreba aut s rozdielom vykonov radovo 100-vky percent a s rozdielom triedy sa mimo mesta lisi radovo o 10%-15 %
(fabia 1.2 47 kW - 5.1,
Civic 1.5 85 kW - 5.5
Megane 1.6 83 kW-5.7,
Laguna 2.0T 150 kW -6.6
Potom ak niekto ma "pocit" ze Fabia 1.2 47 kW by mala mimo mesta spotrebovat o minimalne cca 1.5 litra menej ako jeho Megane je uplne mimo, a ak na zaklade tohto pocitu zistime, ze Fabia spotrebuje iba o trocha menej, tak hend mame prispevok do diskusie, ze Fabia vobec nie je usporna.
ad uspornost motora 1.2
no pokial by ste si dali trosku roboty, tak by ste zistili, ze v triede aut, do ktorej patri Fabia 1.2 sa spotreba najuspornejsieho a najzravejsieho modelu lisi o cca 0.8 l od cca 5.5 do cca 6.3, cize uspornost motora sa mera v radovo decilitroch. ALE dobre vieme, ze externe vplyvy (pocasie, vozovka, rychlost, sposob jazdy, tlak pneu, obsadenie vozidla) dokaze sposobit rozdiel spotreby radovo v litroch, cize z tohto je jasne, ze sa kludne vyskytne situacia, kedy ma niekto s najzravejsim motorom spotrebu nizsiu ako niekto s najuspornejsim motorom, a hned je ohen na streche. Nieco podobne plati aj o porovnavani spotreby medzi roznymi triedami aut.
Ja som nikdy netvrdil, ze Fabia 1.2 ma najuspornejsi motor, tvrdim, ze je usporny, ale to neznamena, ze sa snim neda ist neusporne.
Dalsim vyznamnym faktorom, ktory ovplyvnuje dynamiku a hospodarnost Fabie 1.2 je hmotnost. Fabia je najtazie auto vo svojej triede. Vybaveny kombik 1.2 ma cca 1140 kg. Megane 1.6 vazi iba o cca 30 kg viac !!! Civic 1.5 vazi cca 1095 kg, cize je lahsi aako Fabia !!!
Ak si uvedomite, ze oproti vacsine konkurentov je Fabia o cca 10-20% tazsia, a kvoli tomu ma kratke sprevodovanie, tak potom vam musi byt jasne, ze ten motor je usporny.
btw sprevodovanie - 80-120 na V. stupen Fabia-16.6 s, Jazz 25.3 s, Fiesta 28.1s
ad ceny nahradnych dielov:no xpalo, toto asi ani nezasluzi komentar, precitas si porovnanie 5 dielov (nieco je lacnejsie, nieco drahsie) a ak fabia ma nieco o 5 % drahsie, tak suverennie prehlasis, ze Fabia ma drahsie diely, tu uz je len objektivita
ad ceny servisnych prehliadok - keby si to cital poriadne, tak by si sa docital, ze vymena oleja v oficialnom servise renaulte v BA stoji cca 5000, v Topolcanoch cca 2600, podobne to bude aj so skodovkou, ak je fabia po zaruke, tak olej s filtrom ma za 1000 Sk, cize celkove naklady na vymenu oleja mas cca 1500 Sk, a servis mas v kazdej *, takze laskavo sa pokus o trosku objektivity
ad spolahlivost - no subjektine - vo firme mame 4 fabie (2x MPI - cca 60 000 km, 2x HTP - cca 7 000 km) v MPI bolo menene ulozenie tyciek stabilizatora, inak ziadny problem, s htp ziadny problem
objektivne-na slovensku sa preda cca 10-20 krat viac fabii ako civicov, meganov a neviem coho. Cize aj keby boli ostatne auta 2-krat problemovejsie, stale je 5-krat vyssia pravdepodobnost, ze stretnete niekoho, kto ma problem s Fabiou, netvrdim, ze su to najspolahlivesjie auta, ale trocha objektivity by opat nazaskodilo.
ad fabia combi 1.2 do mesta-no tento argument som pouzil, kedze luf tu rozoberal, otazku, ze jeho megane mimo mesta zerie +- to iste ako fabia 1.2. Ja som mu argumentoval, ze rozdiel sa prejavi v meste. To, ze je Fabia 1.2 urcena najma do mesta neznamena, ze s nou nemozes ist do Chorvatska. Max rychlost ma 160 kmph. Nemas prebytok vykonu, ale da sa tym v pohode jazdit. Mne sa kufor aj v meste zisiel x-krat, a cca raz mesacne spravit 1000 km po slovensku s plnym kufrom.
ad ojazdeny japonec vs nova fabia - ja nemam nic proti 3-rocnemu jazdenemu japoncovi, ale mam problem s 10-rocnym civicom :-)
ad poloautomaticka klima-
manualna klima - zapnes, ide na stale na plne gule, teplotu regulujes primiesavanim tepleho vzducuu
polo-automat(climatic) - klima udrzuje nastavenu teplotu na vystupe, kompresor ma modulovatelny vykon (cize odobera tolko vykonu, kolko potrebuje), smer a rychlost ventilatorov regulujem manualne
automat(climatronic) - nastavis teplotu a o nic sa nestara, klima udrzuje nastavenu teplotu V AUTE
no pokusil som sa o moj pohlad na vec, snazil som sa byt objektivny a vtedy su tie prispevky trocha dlhsie, takze neviem, ci to niekto cita. Je jednoduche tu napisat nejaky nazor bez argumentov.
neviem, kolko ste najazdili na Fabii, ze ju tak kritizujete, ja mam na MPI cca 65 000 km so spotrebou cca 7.2,na Civicu 1.5 mam spravenych cca 25 000 km, s priemernou spotrebou 6.5 litra na Fabii 1.2 HTP cca 7000 km so spotrebou 6 litrov, jazdene v +- tych istych podmienkach
este pre porovnanie udavane spotreby
Civic 1.5 VTEC:
mimo mesta -5.5, mesto -8.1, priemer -6.5
Fabia 1.2 HTP
mimo mesta -5.1, mesto -7,7, priemer -6.0 -
« Re:
To Luf:musíš uznat,že slevy na Megane sedan jsou až podezřelé.Jinak slevy dávají všechny automobilky,ale žádnou takovou další u nových aut /dokonce na objednávku neznám.
Co se týče spotřeby u 1.2 HTP většina tady píše celkem reálné spotřeby,nějakých zazračných jsem si nevšiml.Přesvědčovat někoho jaké je výhodné koupit Megana je sice pěkné,ale třeba já jsem měl čekat dva roky až Francouzští šmejdi laskavě zrazí 125000 kč ze 450 000?Taková cenová politika vzbuzuje odpor.Třeba Tobě to udělá radost ,až s Tvého typu auta zlevní 30% a zjistíš,že jsi ho koupil nesmyslně draho.
Jinak pokud si člověk přečte stížnosti na servisy Renaultu,při počtu nových Meganů je problémů dost. -
« Bez nadpisu
paulz - co sa da na tie tvoje zlavy povedat? Jedina automobilka, ktora je schopna predavat stary a subezne novy model za skoro rovnake ceny je... Ja predsa nemozem za to, ze vsetci vyrobcovia (ano, sleduj trosku trh, VSETCI DAVAJU ZLAVY) davaju zlavy okrem VW group. Len aby im nenaprsalo do nosa ;-)
Denno-denne jazdim okolo predajcu Skody, uz asi pol roka ma na parkovisku stale tie iste Fabie s velkym napisom zlava 30000CZK. A z nich za tu dobu ubudla mozno jedna, ale asi ani to nie. Ak im nevadi, ze tam takto starnu, je to ich problem.
BTW s tym Coltom som tuto trasu este nesiel. Ale osobne som videl na PP priemernu spotrebu za ~300km 4.2l!!! A netvrd mi, ze isliel stale dolu kopcom :D -
« Re: Re:
To Luf:a Ty jsi jel v Mits.Colt pod pět litrů?Vážně si myslíš,že kdyby jsi jel stejnou trasu s M.Colt a dosáhl by jsi takové spotřeby?
Jinak co se týče sedaček,každému nevyhovuje všechno.
Tak mi vysvětli proč Renault dává nyní takové slevy na sedany-nešťastník co si ho koupil před pár měsíci musí být na infarkt.Sleva ze 450 000kč na 325000kč u nového auta.....Asi mají v Renaultu rádi lidi...kteří jsou ve správný okamžik na správném místě.
Jinak jsem taky viděl test na VW 2,0FSI,třeba se tady nějaký majitel přihlásí a bude tvrdit,že všechny ostatní jsou nevýkonné a žravé auto/nejvíc R.1,6-protože na svůj objem a výkon strašně žere. -
"-- skrytý --" 10.08.05 17:13
« Re:
ferinko, skus si zabrowsovat aj do inych for... hned pod tymto napr. zistis ze poloautomaticka klima je vlastne manual ako som tvrdil ja, a ze sa fabia sere a stoji to kurwa prachy, a ze polovicu veci ti na zaruku neuznaju, tak tu netlac kaleraby.... neverim ze jazdis na sluzobnej fabii, podla mna ju mas ty, tvoj fotrik aj dedo, mozno frajerka, inak by si ju tak neobhajoval...do * aj s celym koncernom, predrazene nespolahlive kramy, ktore stale tazia zo svojej niekdajsej slavy a debility ludi, nastastie sa to zacina obracat, VW-nu sa v poslednom polroku znizil predaj a jak v DE tak u nas sa to na cestach zacina coraz viac hemzit japoncami, uz castejsie vidim novy avensis, corolu, accord, swift, colt... nielen ti chladne nemecke krabice...ktorych majitelia naivne ziju v tom, ze maju najsamplepsie auta na svete a 90% z nich sa tak aj sprava a jazdia jak prasce - aj to je dovod, preco nenavidim koncern -
"-- skrytý --" 10.08.05 16:45
« Bez nadpisu
fero ty uz si fakt jak arab na trhu. SCESTNE JE TVRDIT ZE FABIA 1.2 HTP JE USPORNE AUTO (ked su aj uspornejsie s podstatne vyssim vykonom, a nie je podstatne ci sa jedna o stary civic alebo novy megan)
SCESTNE JE TVRDIT ZE FABIA JE LACNA NA PREVADZKU (ked su na nu drahe garancky a drahsie diely ako na japoske(yaris) a nemecke (ibiza, opel) diely
SCESTNE JE ARGUMENTOVAT TYM ZE JE NAVRHNUTA DO MESTA (v tom pripade je nepochopitelny ten kokotsky ruksak na chrbte, ktory koneckoncov az tak velky (rozumej efektne vyuzitelny) vobec nie je
A SCESTNE JE TVRDIT ZE JE SPOLAHLIVA ked vacsina z majitelov doteraz nema nabehanych ani 50tkm a dovoluju si tvrdit ze je spolahliva??? ked budu mat 150-200 tkm, nech to skusia tvrdit znova. Zatial nepoznam ani jedneho majitela oktavky, golfa, 1.4 fabie ktory po tychto km nezmenil nazor. V mojom okoli vsetci po tychto skusenostiach presli a prechadzaju na corolly, accordy, avensis, swift atd....
takuto koncernovu ofenzivu som na tomto webe veru necakal.
fero, pozeras len predajnu cenu vers. vybava... ale skus si to zratat vsetko, scitaj si naklady na palivo, platnicky, kotuce, tlmice, (skus ist do takych detailov, ake gumy montuju v prvovyrobe), prirataj si vymeny oleja (kolko lt.) filtre a zistis ze po 50tkm si zaplatil tolko, ze si si mohol doplatit na almeru/corollu a bol by si na tom istom. S tym ze by si auto nebol nuteny po 100tkm predat, ale vydrzalo by ti 3x dlhsie s tymi istymi nakladmy na udrzbu. pokial nemas na to, aby si si to kilo/dve doplatil, JE SCESTNE TVRDIT, ze 3rocne ojazdene japonske auto strednej triedy v plnej vybave je horsia kupa ako nova 1.2HTP
keby som ja mal dat kazdych 15.000km /5-7000 Sk/ tak ako ty davas na garanckach fabie, tak by som mal za rok na aute vsetky diely nove...nehovorim o strate hodnoty pri naslednom predaji!