Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Jo, ale to se dostávám jinam s cenou - to už opravdu nemohu zvládnout :-(
Elegance, Combi -
1,2 HTP - 358 000,
1,4 TDI - 438 000,
1,9 TDI - 468 000 Kč.
Popravdě řečeno - za takovou cenu bych se díval po Octávce .....1/2 mega se mi fakt zdá moc .:-( -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
To Miro:s tou slevou na Megana sedana,přečetl jsem to někdě v dizkuzi.Říkám si blbost,jdu se podívat na stránky pár prodejců všude to bylo.Říkám si asi to jsou nějaké předváděčky,tak jsem napsal mailem do třech prodejen.Včechno na objednávku možné cokoliv objednat mi všichni odpověděli.Teď jsem tady četl u místního prodejce zase Megan sedan a už pod 350000kč i s klimou a plnou výbavou.Já nevím,ale prostě taková cenová politika/i když podle Lufa je to normální/ u žádné jiné automob.není. -
« Re: Re: Re: Re: Re:
to mirecc:
1.4 TDI - z pohladu vykonu a spotreby je to dobra volba, ale pozor na kultivovanost-hluk+vibracie, chod si to niekde vypocut a povozit sa
je to totiz PD+trojvalec, horsia kombinacia asi ani neexistuje
vzhladom na to, ze u nas v SR je 1.9 TDI "iba" o cca 35 000 Sk drahsi, tak si neviem predstavit dovod, preco 1.4 TDI - mimo mesta +- rovnaka spotreba ako 1.9 TDI, do mesta sa diesel nehodi
jedine, ze by ti davali veeeelmi dobru cenu -
« Re: Re: Re: Re: Re:
Já nevím, raději nejmenuji firmu ani prodejce (ať si každý okusí sám), ale dojdu do autosalonu, řeknu přibližnou velikost přibližovadla, a prodejce vytasí s modely a začne to: ceník (podotýkám nový), vezme tužku a napíše - 40 000 Kč, a budeme se bavit dál - při skladovém voze dalších nejmíň 10 000 Kč !
Na mou chabou otázku PROČ toi není v ceníku je odpověď - je "AKCE".
Ptám se od kdy - od Nového roku ......
Když diskutuji a říkám, že si drobet i vybírám dle ceny, na internetu, samosebou, tak prodejce řekne - máme to příkazem ....
Tak nevím, já jsem z toho drobet roztrpčen.
Okolo cen a ceníků je solidní zmatek, jsou různé "akce", kdo chodil okolo nového auta ví své. -
« Re: Re: Re: Re:
tak pod nakupnu cenu asi nepojdu, tomu neverim. Neviem ake maju marze, ale urcite slusne, inac by to predsa nerobili a darit sa im rozhodne dari. Ono je rozdiel ci akciu robi importer, ci predajca, co fabrika. No a potom su tu marketingove akcie,akcne modely a ako vravim, neprerabaju na tom :-). Z niecoho zit musia, takze aj zarobit musia. -
« Re: Re: Re:
Pánové, díky za nádhernou diskusi :-)
Myslím, že posledních pár příspěvků je fakt pěkných a čtivých.
Zcela vážně: sám nyní chodím a koukám na nové auto (asi Fabule elegance Combi), sám zírám na neskutečný odpor některých lidí ke Škodě (-a přitom NIC konkrétního ! - žádná konkrétní věc, přoč ne!) .
Diskutoval jsem s jedním prodejcem - a ten mi říká - někteří PRODEJCI jdou POD nákupní cenu a doufají, že se nový majitel vrátí alespoň do servisu ...
Ty někdy šílené slevy - proč asi - NIC není zadarmo. (a popravdě, být majitelem, který zaplatí plnou ceny a za týden to prodejce slevní o 50 - 80 tis. Kč - já bych asi byl hodně smutný)
Nevíte, jak se chová 1,4TDi ? Nikde jsem neviděl diskusi o tomto motoru ....
Pěkný den! -
« Re: Re:
"Co se týče slev,které jsem kritizoval u Megana je normální když auto které se prodává za 450 000kč,bez toho že by to byl výprodej naráz stojí 325000kč?To byla původní cena tak přemrštěná?Četl jsem příspěvek člověka ,který koupil za púvodní cenu mínus něco usmlouvané.Jedno ji jisté-víckrát Renaulta nekoupí.Podle mne je to neserióznost. "
ja so si tiez povedal, ze ked nove auto, tak nie Renault. Poruchovost, zarucny servis, pristup importera a zlavy su dovodom. Ja som dostal horko , tazko 34t na cennikovu cenu. Bol som spokojny. Teraz importer ponuka 75t. Aj ked odvtedy cen stupli o 20t., to si zase nie kazdy vsimne. Ten zvysok su potom zlavy na leasing, co je marketingovy podvod :-) Tak to je v SR, ako v CR to neviem. -
« Bez nadpisu
To Luf:jak píše Fero taky jsi se v něm naučil jezdit.Já teda nevím,ale pokud přesedneš do úplně jiného auta,kde je jiný plyn,je potřeba řadit při jiných otáčkách-chceš říct,že na tohle všechno přijdeš po pár km?Dobře víš/máš PP,já taky/jaký má vliv na spotřebu jenom větší přimáčknutí plynu než je potřeba-jistě jsi to u svého Megana zkoušel.S největší pravděpobností pokud by to bylo naopak,chceš říct,že někdo cizí by dosáhl ve Tvém autě takovou spotřebu jako Ty?
Co se týče slev,které jsem kritizoval u Megana je normální když auto které se prodává za 450 000kč,bez toho že by to byl výprodej naráz stojí 325000kč?To byla původní cena tak přemrštěná?Četl jsem příspěvek člověka ,který koupil za púvodní cenu mínus něco usmlouvané.Jedno ji jisté-víckrát Renaulta nekoupí.Podle mne je to neserióznost. -
« Luf & Fero
Kurna chlapi, nerikejte mi, ze tech par deci rodilu hraje roli >:D ? Jednou za mesic ve vas bouchnou saze, nalozite tomu a mate po spotrebe. Chapu kdyz se nekdo kdo najezdi 50 tkm rocne rozhoduje mezi auty, ktera maji rozdil ve spotrebe 3 litry, ale jestli mi to zere 5.8 nebo 6.2 je podle me strikni jako cakni. Nalozite tchyni, a mate spotrebu razem nekde jinde >:D -
« Re:
luf: tu trasu si s Fabiou spravil iba raz, sam si pisal, ako sa ti pri Megane znizovala spotreba, ked si sledoval PP; keby si dlhsie jazdil s Fabiou s PP, tak by si tiez vedel spravit lepsie spotreby, ale nikdy to nebude o 1.5 litra menej ako na megane
k tomu testu na autoserver.sk sa tazko vyjadruje, neviem ako to merali, ja som na 1.4 MPI mal pri 90 kmph cca 5.5 litra, 1.2 by mala brat menej; v 1.2 namam PP, takze to neviem overit
ad presnost rychlomera na Fabii:ja som meral presnost s GPS Fabia 1.2 47 kW HTP combi 03/2005; presnost mi vysla +5% meral som do cca 130 kmph, sameho ma to prehvapilo, lebo som jazdil stym, ze tachometer ukazuje +10%
ad Civic 1.5 VTEC - no ja proti tomuto motoru nic nemam, bol to najlepsi motor, s ktorym som doteraz jazdil, pri 2000 ot usporny, ked som potreboval vykon, tak som tocil 6500 otacok, kvoli spotrebe bol aj tazko sprevodovany, na V. pri 100 kmph tocil 2500 otacok, keby bol taky motor vo Fabii, tak to by bolo nieco, ale obavam sa, ze dnes by nepresiel cez emisie, ani Honda ho nema v aktualnom Civicu, ma 1.6 s nizsim vykonom ako tato 1.5
ad klima: no ak sa tu niekto v tych klimach vyzna, tak aj ja sa rad dozviem, ako to je; mozno mas ties v Megane polo-automat, otazka je, ci sa vykon kompresora reguluje podla vonkajsej teploty alebo podla teploty v aute
problemom fabie z hladiska spotreby a dynamiky je hmotnost, je v podstate na urovni Megana, a o 10%-20% vyssia ako ma konkurencia v
triede, a tazke auta so slabsim motorom vyzaduju jemnu nohu na plyne a sledovanie PP, lebo inak moze spotreba kludne prekrocit hodnoty vykonnejsich aut, ale to plati vseobecne pre vsetky auta -
« Bez nadpisu
paulz - este dodatok - mal by si vyskusat uz zabehane auto. Zo zaciatku zral ako divy, bezne som zo zaciatku jazdil dialnicych 130 za 8.5, kdezto teraz iba 7.2. Podobne spotreba v meste, povodne som bol rad, ked som do prace mal menej ako 9, dnes ked mam 7, tak som urcite stal >20 minut v zapche (co hlavne v Prahe nie je inc neobvykle).
BTW sorry zxa predchadzajuci prispevok, je to trosku neprehladne, ale snad sa v tom vyznate. A ked nie, tak ho necitajte, nic take podstatne tam nieje ;-) -
« Bez nadpisu
fero1234 - Tak za prve - ta trasa neboal iba po okreskach. Na kazdej okreske najdes mnozstvo dedin, zakrut a podobne, kde je nutne brzdit a akcelerovat. Na tejto je cca. 20 dedin a 2 mesta. K tomu este prejazd cez hory. To ja povazujem za zmiesanu prevadzku a preto by sa tu mala vyhoda Fabie prejavit. Za druhe - ked ma na spotrebu vsetko mozne taky velky vplyv, ako je mozne, ze cele leto jazdim tuto trasu s rovnakou spotrebou? Nemala by byt statisticka odchylka v rade 10tok percent, ako sa tu sanzis prezentovat ty? Za tretie - 5.6 mi auto zerie pri tempomatovych 100km/h. Overene na trase 1045km na jeden zatah po dialniciach. Ale tie spotreby z testu auteserver.sk sa mi moc nepozdavaju, pri 130 podla tachometra Fabia zobrala ~6.7/100 na 200km useku dialnice. Presla ho v rovnakom case ako Megan s tempomatom nastavenym na 120km/h ;-) Za stvrte - aka klima je potom v Megane, ked je tam plynulo regulovany kompresor (tusim regulaciou zdvihu) ale na palubovke je iba tlacitko a ziadne ciselka, ktorymi si nastavujes teplotu? Ten kompresor sa fakt sam reguluje, poznas rozdiel ked je vonku 35 a 15 stupnov. Za piate - Civic 1.5 v meste mal iba o 0.4l vyssiu spotrebu. To ti nepripada ako viac nez primerana cena za to, ze ma vykonny motor? BTW tento tyzden som do Prahy prisiel so spotrebou 6.9/100, pocas tyzdna jazdenia iba po Prahe mi klesla na 6.7/100 >:-[] BTW2 pri 100km/h to toci 3t otacok, kedysi davno si sa na to pytal, tak som ti to vcera vecer otestil a rozbehol ho v meste na 100 :*)
paulz - asi by si si nejakeho Megana 1.6 mal vyskusat. Skutocne jazdi aj po meste velmi usporne. -
« Bez nadpisu
Ono je zajímavé,jak majitelé jiných typů než škoda/Honda.Fiat,Renault Hyunday a pod.potřebují k životu poučovat majitele škodovek,že zrovna jejich auto je to nej.Všechno na jejich auto je prakticky zadarmo,servisy taky-připadá mi to jako nějaká fóbie.Když si člověk přečte dizkuze např.Fiat.Renault tak jsou to příspěvky majitelů-a ne šílených zastánců např.škody kteří by jim opakovali máte problémy to je z toho,že nemáte škodu!!!Jinak se každou chvíli na webu tvrdí,majitelé škodovek jsou fanatici,ale kolik vlezlo např.na web Renaultu aby zde propagovali škodu?
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Jeli jsme 2 auta - jako druhá byla Zafira 1.6. Trasa vedla na Dolní Dvořiště, Linz, Salzburg, KitzSteinHorn,Lienz,Cortina d'Ampezzo, Marmelade a cílové letovisko na pobřeží, zpátky potom podobnými podmínkami. Obsazení aut cca stejné 2 lidi +děcko +nabouchanej kufr....cca celkem 300-350 Kg.
Na okreskách a dálnicích naprosto bez problémů i co se týče předjíždění do kopce na 4 nebo 5 rychlost. V horách už to bylo samozřejmě jinak, ale to se dalo čekat. Oba vozy jinak zpřevodované, jiné objemy motorů a výkony. Zatímco u Zafiry se jezdilo hlavně na 3 rychlostní stupeň a do kolen za 2 šla prý jen párkrát >:D , u Fábky veškerá jízda do kopců v Alpách (hlavně v okolí Cotriny a po "Marmeládě") probíhala na 2 a 3 kvalt, pouze jednou, vinou sakrazpropadenýhoparchantalufťáckýho karavanu >:-[] ,jsem musel pokorně na 20m zařadit 1 rychlost :roll: :*) , protože otáčky na 2 klesly na 1,5k a já nechtěl Fábku trápit.
Celková průměrná spotřeba dle PP (na dálnicích 140 kmph tacho, na okreskách 100-110 kmph tacho) včetně hor 6.3 l/100km, spotřeba v horách 7.2 l/100km. Pro ty, kteří to v Alpách z auta moc neznají jen pro ilustraci: stoupání a klesání i 20% a při jízdě z kopce na odlehčení brzd 2 kvalt vyletí z 3k ot/min na 5K ot/min za cca 5 vteřin.
Závěr: HTPčko není určené do hor, což je známo předem, ale i tam si dokáže poradit a výsledná spotřeba není i tam nijak hrozná, otázka jiná je, co na to motor pokud by se stali podobné výlety pravidlem.... :shock: 8-s .