SUZUKI SWIFT

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.07.05  19:56

    « Bez nadpisu

    Mate uz nekdo dlouhodobejsi zkusenosti se Swiftem? Podelte se, nasli jste nejake zapory? Kde jste kupovali a jak vyhodne podminky - zejmena leasing jste dostali?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.07.05  12:23

    « Re:

    Sporťák a IT: Samozřejmě, s oběma souhlasím.
    Jinak výsledky toho "mého testu" mi rovněž vyrazily dech. To současně neznamená, že bych onu "horší" gumu (130 km/h - Semperit Top Speed 2) zcela zavrhl: nikdy jsem neměl srovnatelnou, která by tak dokonale eliminovala vliv vyjetých kolejí a bočního větru na řízení, prostě přímo ukázkové držení stopy v přímém směru jízdy a současně ani žádné vylomeniny při přechodu do smyku. K tomu velmi tichá a pohodlná. Největší slabinou byla životnost: změna "ojetosti" byla viditelná pouhým okem po ujetí každých 2 tis. km, což v té době byla moje obvyklá porce na cestu domů a zpět (při přehazování mezi předkem a zadkem mi jedna sada vydržela 20 tis. km do stavu, kdy se na nich už nedalo jezdit za deště).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.07.05  11:49

    « Bez nadpisu

    Mitsi: tak to jo, teď dvojnásobek beru, nicméně osobně do nájezdů jezdím spíš pomaleji než moc rychle, je to bezpečnější... ale souhlas, že dobrá pneu je dobrá pneu. Jako s brzdama: co neubrzdíš, neukecáš. Vůbec podvozek: čím lepší, tím je to rozumnější a pneumatika je jeho významnou součástí. Nicméně: každá pneu má něco do sebe(myslím značkové, ne šmejdy z hypermarketu), v něčem vyniká, jinde je horší.Občas, když ojedu se snažím vybrat optimální, ale každá někde ulítává. Mně vadí hluk, tak raději pojedu třeba za mokra do zatáčky pomaleji, ale na tiché. Nicméně ty rozdíly nejsou zase tak dramatické a za rok je pořadí zase jiné, viz nedávno testy 245-45/17´´ pro auta do 300 km. Hezký den.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.07.05  10:50

    « Bez nadpisu

    2 Mitsi: Neviděl jsem - nevěřím. Viděl jsem několikrát ,jak probíhaly testy pneumatik (DSF) - např. když testují podélnou stabilitu : Auto se rozjede na ploše a krouží stabilně po stejném kruhu a postupně pomalu a plynule přidává rychlost až do okamžiku, kdy se utrhne a přejde do smyku. Ta rychlost se zaznamená. A to samé s jinými pneumatikami na stejném autě se stejným řidičem. Rozdíly bývají max. do 10km/h. To, co popisuješ je možná nějaký extrémní případ, ale z toho nelze usuzovat vůbec nic.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.06.05  22:47

    « Re: gumy

    To IT: Limit v těch místech byl 80 km/h, a to především z konstrukčních důvodů vozovky (nájezd na dálnici). Takže těch 170 klidně vezmi jako "dvojnásobek limitu".
    Nebylo to ani v ČR, ani v zemi "bodových řidičáků". Kromě toho tam původně byl limit 100, ale poněvadž řada řidičů měla i v této rychlosti problémy s "vypochodováním" do lesíka po pravé straně, snížili ho na 80. Pro automobilové nadšence milující autosalony mohu sdělit přesné místo - je to totiž perfektní "testovací" zatáčka, která hodně napoví o kvalitách podvozku i pneumatik.
    S tehdy služebním R19 na dosti jetých Pirelli P4000 jsem se tamtéž nedokázal dostat nad 110...
    PS: Ne, auto opravdu nemusí mít 250 koní, 400 Nm a jezdit 250 km/h. Ale rozhodně není příjemné, když právě pneumatiky přestavují ten nejvíce omezující faktor, resp. nejslabší článek jízdních vlastností. To je obecné konstatování, nikoli výtka vůči novému modelu Swiftu, s nímž jsem nikdy nejel.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.06.05  18:47

    « gumy

    130/170 je 76,47%, takže ne dvojnásobek, to měl asi tazatel na mysli. Konečně, bylo to za hranicí povolených limitů a když budou ty trestné body.. ;-) tak je jedno, jestli 130 nebo 170,ne?. Já toto auto zkoušel na 15´´kolách a sneslo hodně. Ty gumy tam nejsou až takový šmejd. Konečně, nikdo nikomu nebrání to obout třeba do babiččiných bačkor, pokud budou rozměry v TP sedět. Dnes mám rýpavý den, tak je třeba to tak brát. Ale někdy mám pocit, že pokud auto nemá 250 koní, 400Nm, nejede 250 km/h, tak to není ani auto. To by ti pitomí konstrukéři s tím měli už něco udělat. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.06.05  17:30

    « Re:

    Sporťáku, jen jeden názorný příklad za všechny:
    - totéž auto, stejná zatáčka, stejný řidič, který se snaží jet tak, aby to "ještě udržel";
    - na jedněch gumách (zdaleka ne úplně sjetých - navíc to bylo stejně na suché betonce v létě) 130 km/h;
    - cca o hodinu později po přezutí na zcela nových, tedy ještě vůbec nezajetých (oslizlých od silikonového separátoru z formy) gumách, 170 km/h!!!
    Chceš snad tvrdit, že tohle je rozdíl "pár km/h"?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.06.05  15:44

    « Bocni listy

    Prave mi volal dealer, ze mi dorazily bocni listy. Jsou cerne se stribrnym napisem "SWIFT", cena je 2.500 Kc, a zaroven mi dosla i loketni operka, cena 2.100 Kc, je vyskove i podelne stavitelna.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.06.05  15:39

    « Bez nadpisu

    No, nevim o tom, ze by nejaka pneumatika byla pricinou toho, ze stejnou zatacku s podobnym autem rizne dvojnasobne rychleji nez jina, to je trochu prehnane. Rozdil tam samozrejme bude, ale jen o par km/h. Je pravda, ze pneumatika je skoro nejdulezitejsi cast na aute, protoze je to sice plocha 4x o velikosti lidske dlane, ale zprostredkovava styk se silnici a musi zajistit dobre brzdeni, vedeni, odvod vody, podelnou i pricnou stabilitu atd. Vyplati se do nich investovat. Co bys mi v tom danem rozmeru doporucil na zimu ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.06.05  15:38

    « Re: Re: Re: Re: GY NCT5

    Já mám momentálně Pirelli P7. Ale nejlepší letní, jaké jsem kdy měl, byly Yokohamy S707. Bohužel se už dávno nevyrábějí. Jinak to byly právě ty, na nichž člověk věděl, že projede zatáčku 2x rychleji, než ten vpředu (samozřejmě s trochou nadsázky), a ani průtrž mračen nepředstavovala žádné rychlostní omezení...
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 30.06.05  15:22

    « Re: Re: Re: GY NCT5

    Mitsi : a ty mas ake pneu, prip. na akom aute, ak to nie je tajne ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.06.05  13:20

    « Re: Re: GY NCT5

    Ale na druhou stranu je docela příjemné mít gumy, na nichž máš téměř jistotu, že když někdo před tebou projel danou zatáčku s obdobným typem vozu nějakou rychlostí, pak ty jsi schopen ji projet rychlostí téměř dvojnásobnou. Právě tohle bych ovšem o GY NCT5 netvrdil. Současně však netvrdím, že jsou to špatné gumy: v dnešní době prostě "turistický průměr", nic víc.
    PS: Měl jsem je v rozměru 185/65/14 v H na služebním voze.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.06.05  11:35

    « Re: GY NCT5

    Ano, test byl pro pneu o rozmeru 195/60 R 15, coz neni to same jako 185/60 R 15. Navic ve vsech ostatnich kategoriich byla pneu GY Eagle NCT5 stejne dobra ci dokonce lepsi nez ostatni pneumatiky, ktere v celkovem hodnoceni dopadly lepe. Jak jsi napsal, jedinou slabinou teto pneumatiky je jeji chovani na mokru, zejmena brzdeni. Ale stejne jsou to rozdily pro normalniho ridice, ktery nejezdi na hranici moznosti, temer nepostrehnutelne. Kdyz jedes rozumne, dodrzujes bezpecnou vzdalenost, tak to nepoznas, a i tak budes mit lepsi pneu nez vetsina aut na silnici s Barumkami, Matadorkami nebo sjetymi pneu jakekoliv znacky. Vyvoj pneu jde rychle dopredu, co je dneska nove a skvele je zitra uz zastarale a jen dobre.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.06.05  11:05

    « GY NCT5

    Pár citací (překladů) z německých testů: výborné na suchu, komfortní, tiché, nízký valivý odpor, ale silné slabiny na mokru, a to zejména při brzdění; praktické hodnocení zákazníků/uživatelů - "školní" známka 2,5 (pozn.: dobré gumy dostávají 2 a méně, 2,5 je prostě průměr, nic víc).
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 30.06.05  10:07

    « Re:

    2 mafyk: no pri 100-ke to toci okolo 2600 tusim - rychlejsie so neisiel no a pri 130-ke by to malo tocit okolo, resp. do 3500 (tak pisali v jednom z testov, ak ma pamat neklame...)
    inac k tym pneumatikam - drviva vacsina z nas jazdi s velkou rezervou, takze nejake min rozdiely v casoch na j kolo a pod. tu nikoho neoslnia, ale spon 2 parametre by mali kazdeho zaujmat - a to je brzdna dráha na suchu a na vode a potom opotrebenie pneu no a este cena ak su nejake vyraznejsie rozdiely....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.06.05  10:05

    « Re:

    Hlučnost je v pohodě, pneu GY Eagle NCT5 je hodnocená skvěle co se týká výdrže, valivého odporu a hlučnosti. Strčí v tomhle do kapsy i dražší pneumatiky. Co jí vytýkají je chování na mokru. Ale mezi námi, kdo by se Swiftem závodil a jezdil na hranici možností a navíc v dešti? Jinak při 130km/h to točí na pětku myslím kolem 3500 ot/min., a je tam nádherný ticho. Točit se to dá do cca. 6200 ot./min. Se spolujezdcem se můžeš normálně bavit bez toho, abys zvyšoval hlas. Na zimu tam dám taky 185/60 R15, ale na plechy. Ještě kouknu co koupím za pneu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.06.05  09:44

    « Bez nadpisu

    To možná, ale vždycky záleží na tom, kdo jak tlačí na pilu a komu je testovací tým přikloněn, případně kdo si test zaplatil. Takže výsledky všech testů je třeba brát s rezervou. Btw. Good Year NCT 5 je dobrá a kvalitní pneumatika, ale ty máš určitě daleko lepší, a na daleko lepším a rychlejším autě viď ? ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.06.05  09:29

    « Bez nadpisu

    Jak to vypada s hlucnosti a spotrebou ve vysokych rychlostech na dalnici? Kolik motor toci napriklad ve 140 km/h? (na petku :-) )
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 29.06.05  20:25

    « Re: Re:

    Hmm vidim, ze moje otazky ohladne pneu na Swift som mal pisar radsej sem ;-)
    - momentalne mam na Swifte 14" 165/70 Continental - Eco3 - pokial som pozeral testy, tak patrili k tomu najlepsiemu v tom teste ... Ale aj tak sa mi zdaju dost uzke - na zimu bude rozmer 165/70 urcite dobry , ale na leto by sa hodili nejake 185-ky, akurat nechapem preco doporucuju bud tie moje 14" 165/70 a potom az rovno 15" 185/60 - to je dost velky skok a naviac taketo pneu nema kazdy vyrobca a vacsinou su o dost drahsie ako 14" 185-ky... :'-( ...teda az na Avon, ten ma tento rozmer v dobrej cene, ale Avon zas v testoch miesne povedane "pohorel" 8-s
    tak neviem, uvidim po dlhsom jazdeni, ci sa mi oplati kupovat podstatne drahsie 15"ky disky s pneu. ...ja nejazdim moc "na limite", tak neviem ci ich nalezite vyuzijem...
    apropo: 15" 185/60 ma rovnaky obvod ako 14" 165/70 ???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.06.05  18:21

    « Re:

    Nechci Ti příliš kazit radost z nového vozu, ale gumy GY NCT5 jsou výběhovým typem, který při srovnání v testech končí ve své kategorii na chvostu. To jen pro pořádek k té Tvé poznámce ohledně "kvalitky"...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…