SUZUKI SWIFT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re: Palubní počítač
Zkoušel jsem pomačkat všechny možnosti a kombinace, které mě napadly až mě z toho prsty bolely a zatím nic. V návodu mě přesvědčují, že je počítáno v litrech/100km nebo v galonech/100km, jiná možnost na přepnutí tam není popsána, ale snad mi nědko poradí. -
« Palubní počítač
Tak jsem se na ten měřič aktuální spotřeby znovu díval a snad jsem na to přišel. Japonci mají asi v hlavě vestavěnou kalkulačku, protože údaj aktuální spotřeby je v km/litr a né litr/100km, tudíž je pro přepočet na l/100km potřeba počítat 100/údaj aktuální spotřeby = l/100km. V návodu o tom není ani zmínka. Kdo ví čím mě můj japončík ještě překvapí!!! Zatím si to manželka musí přepočítávat v hlavě. -
Marcelino 08.07.06 11:16
« Re: Palubní počítač
priznam sa na neutral to nesledujem - kedze vtedy vzdy stojim a to ukazuje "-- l" , ak idem zo zaradenou 5-kou, ale bez plynu dolu kopcom, tak to ukazuje 2l, - proste to nikdy neukaze menej ako 2l, aj ked bez plynu to ma realnu okamzitu spotrebu 0l. Netusim preco to takto vyriesili prave takto - mozno to pod 2 l nie je schopne merat presne, tak "pre istotu" to postoji na 2l.
Inak moje zamestnanie je okrem ineho navrh a ozivovanie merania a reg. v priemysle, takze napr. mozem povedat, ze drviva vacsina meracich systemov na meranie prietoku ma zarucenu, resp. definovanu presnost az od cca 5 az 10% max. rozsahu a pod tuto hodnotu to ukazuje nedefinovatelne "hausnumera" s velmi velkou chybou.
Teda napr. pre nazornost : ak mam prietokomer schopny zmerat max. 100l/h , tak ten zacina presne merat az od 5 ci 10l/h - kym nedosiahne prietok tuto hodnotu, tak bud ukazuje 0l/h alebo nejaku inu definovanu pevne nastavenu hodnotu napr. 5l/h - zavisi od konkretnej aplikacie, kedy je co vhodnejsie... -
« Palubní počítač
Zdravím všechny Swišťáky! Tak jsme si byli včera převzít autečko - 1,3 GLX, oranžová metal, čistý japončík. Zkušebně jsme najeli cca 120 km. Všechno OK až na ten ukazatel momentální spotřeby - ukazuje holé nesmysly, všechno naopak! Při jízdě z kopce na rychlost nebo neutrál 30 litrů a když na to šlápnu, tak 4 - 10 litrů. Jaké s tím máte zkušenosti a zkoušeli jste to někdo reklamovat? Opravili to? Jinak to budu muset asi vypnout. Díky za odpověď. Ostatní vše OK, zatím to jen lechtáme (najeto 150km). Sisara -
« to dnsr
To je sice fajn, že jsi je ukecal na "slevu" za zabezpečení - ale až k něčemu dojde, budeš v plnění krácen. Jinak co se Generali týče, mám s nima zkušenosti dosti otřesné, děsný sprostý přístup, možná je to potíž konkrétních lidí v konkrétním městě, ale NEVER MORE!! -
« Re: Re:
To sice ano, ale jeden řidič si nemůže uplatnit tyto bonusy u obou aut najednou. Takže asi tak nějak. Proto má bonus na starém autě - na nové ho nyní uplatnit nemůže, není jak. Až staré prodá, dostane potvrzení o bonusu, může si tento převést na auto nové. Otázka je, od jakého data to udělají - Česká pojišťovna to začala dělat až ve výroční rok pojištění nového auta, čili defacto po roce. -
"-- skrytý --" 03.07.06 20:01
« Bez nadpisu
ahoj sisara, tož vitaj do klubu
my máme pojištěno u Generali - v dubnu nabídli suverénně nejlepší cenu - ručení i havarijní (5%) celkem za 13,5k. To bylo bez jakýchkoli bonusů - jen nějaká obchodní sleva, a přestože nemáme zamykání zpátečky, ukecali sme je i za dvojité zamykání - takže sleva, jakoby tam mechanické zabezpečení bylo...
IT u nich má zkušenosti i s plněním a bez problémů
k těm bonusům - myslel sem, že se to vztahuje na řidiče, ne na auto...ale v tomhle ať ti poradí někdo informovanější
tak snad už jen ať ti to jezdí :) -
« Pojištění
Zdravím všechny příznivce Swiftu.
Jsem zrovna v očekávání oranžového krasavce 1,3 GLX, už je na cestě, tak snad už to vyjde tento pátek :P .
Můžete mi někdo poradit jak to nejlépe udělat s pojištěním? Mám ještě neprodané staré auto, na kterém mám vysoké bonusy u havarijky i zákonky a ráda bych je přetáhla na Swifťu, sle předpoklad, že to staré auto prodám do pátku moc není.
Díky za tipy a případné info o výši pojistky u různých pojišťoven. -
"-- skrytý --" 29.06.06 21:06
« Bez nadpisu
hatatitlas: koupil sem si od prodejce originální zapravovací lak - je to něco jako lak na nehty (stejný způsob nanášení) a je to v barvě auta (+ je k tomu i tubička bezbarvého vrchního laku) Už sme to použili na šrám po nešetrném parkování a výsledek je super...Teď si nejsem jistej cenou, ale myslim, že to bylo 240Kč.
Jinak do kartáčové myčky bych s autem nejel..jedině ruční mytí, popř. maximálně laserová myčka (něco na způsob wapky, ale pohodlnější :-) ) -
Marcelino 29.06.06 13:34
« Re: Re: Re: Re:
no je to "nieco tekute" >:D z hypermarketu s rozprasovacom, mali aj "gel" pripravok, ale ten som neskusal...
...inak pisu, ze to je nielen vodoodpudive, ale funguje to aj na hmyz - volaco na tom bude, lepo za posledne 3 dni tam mam len tusim 3 flaky od much, co nejdu dole stieracom, ... uvidim dalej, ale vodu to teraz odvadza celkom dobre, aj stierace lepsie funguju a nic nevrzga... 8) -
"-- skrytý --" 29.06.06 10:33
« Re: Re: Re:
To Marcelino: Jaký ten "vodoodpudivý" přípravek používáš? Super Mega Ultra Maxi Platinum od Horsta Fuchse? >:D Je tam pozorovatelný nějaký rozdíl? Já bych potřeboval nějaký muchoodpudivý prostředek, a to nejen na sklo, ale i na přední masku.
Btw. už mám druhou ďubku na blatníku, která je až na plech :-( Vypadá to jako od kamínku, ale je to z boku. Hned jsem to opravil, ale i tak je to vidět. -
-
« Bez nadpisu
Mám jednu prosbu zda mi někdo nemůže poradit.Mám Suzuki Swift 16V 1,6 sedan r.v.96.Je to v celku dobré auto, ale přesto nemohu dořešit jednu věc.Jedná se konkrétně o nepravidelný výfuk spalin ( jakési prskání z výfuku).Nejvíce se to projevuje tehdy, když nepřidávám plyn.
Již byly provedeny tyto zákroky:výměna zapalovacích kabelů, svíček, víčko rozdělovače, výměna výfukového potrubí, zabroušení sedel ventilů, kontrola katalizátoru ( zda není vysypaný ), tlaky ve válcích jsou v pořádku.
Za každou radu budu moc rád.Díky -
"-- skrytý --" 28.06.06 17:06
« Re:
Vítej v klubu ! >:D Myčce se zdaleka vyhni! Já blbec tam vjel, protože jsem pospíchal a lak byl samý škrábanec. Teď auto myju ručně houbou a autošamponem, spláchnu wapkou , přidám vosk a nakonec utřu jelenicí >:D A Swišť se pak blýská jak nový. Ta černá je moooc pěkná, i když nepraktická a GLX výbavu můžu jen schválit. -
"-- skrytý --" 28.06.06 13:47
« Re:
Jeden je v Hradci na výpadovce na Rychnov n.K. Nevím jestli je dobrý, ale vím, že tam je >:D
REGINA a.s., Bratří Štefanů 492, Hradec Králové
tel.: 495 406 029, prodej.suzuki@autoregina.cz
Pak je další v Trutnově a v Pardubicích. koukni na www.suzuki-motor.cz -
"-- skrytý --" 23.06.06 15:13
« Bez nadpisu
Jan Labos: Ano mírný vliv na brzdnou dráhu mít šířka pneu bude.
Jenomže opravdu velmi mírný. Ten vliv šířky je tak malý, že z hlediska brzdné dráhy se tím nemá smysl zabývat - rozdíly mezi značkami byly větší než rozdíly způsobené rozměrem.
Zato v aquaplaningu ty široké gumy pochopitelně zoufale propadly.
Kdybych jen byl schopný znovu najít ten test kde proti sobě stály stejné 205/55R16 a 235/35?R18 ... Tam to všechno bylo fakt hezky vidět. -
"-- skrytý --" 23.06.06 10:40
« Re: plechy
to IT: mas pravdu, swift ma az moc makke plechy, staci ked zaparkujes auto niekde v podzemnej garazi v nakupnom centre, kde su min. rozmery medzi autami, a hned mas na dverach bodky od dvier susedneho auta,na inych autach nezostane ani naznak narazu -
« Re: Re:
Tak som si precital vypocet kontaktnej sily...to vsetko sedi, ale pozor, brzdna sa rovna normalovaxsucinitel trenia...Ta normalova je f(m) funkciou hmotnosti...a kd eje sirka pneu? no predsa v suciniteli trenia...ft=f(T) - a tu to nastava, je funkciou v konecnom teploty...uzska pneu sa skor zohreje, ft rychlo klesa....sirsia sirka vycsia kontaktna plocha,mensie znizenie ft...a samozrejme plati to vsetko dalej,ze sirsie gumy su obycajne aj nizsieho profilu,a ta sa menej deformuje...atd. -
"-- skrytý --" 21.06.06 08:42
« Re:
hatatitlas: tak nedávno som nahodil gumenné zásterky (642,- Sk / pár) a nevyzerá to na aute (oranž.metal) nijak tragicky ;-) Tiež som najprv uvažoval nad tými plastovými. No sú 2x drahšie (existuje však aj variant - zrejme NoSuzuki - za cenu cca ako gumenné) a čierne sa mi nepáčili. Pekne vyznejú ak sú nalakované vo farbe vozidla (videl som foto na oranž a modrej metalíze). Nakoniec rozhodla aj praktickosť: zpod gumenných sa dá ľahko odstrániť nabratý sneh (jeden-dva kopance a je to >:D ), prežijú prechod cez obrubník a cúvanie na obrubník je tiež bezpečnejšie.
Kúpil som aj zadné: okrem ohľaduplnosti je to aj o tom, že auto s obomi pármi bude asi vyzerať lepšie a malo by sa aj menej špiniť zadné okno pri jazde po mokrej ceste (zatiaľ neodskúšané).
Poťahy by som tiež privítal (aby som šetril tie pôvodné), daj vedieť čo si zohnal a za koľko... -
"-- skrytý --" 21.06.06 08:30
« Bez nadpisu
hatatitlas: Jasně... "Co neubrzdíš, neukecáš".....jsem četl u výrobce brzdových destiček ;-)
K potahům: není to docela zbytečné? Sedadla mají příjemné čalounění, zdá se že i kvalitní, osobně bych je tam nedal. Ještě je třeba dát si pozor: pokud má auto boční vaky, aby byl potah k tomu uzpůsoben-aby se snadno roztrhl šev a vak plnil svoji fci. Tohle si pohlídej,ale spíš tam nic nedávej ;-) Z SK to máš kousek do Maďarska, mrkni tam. -
« Bez nadpisu
Dost bolo o brzdeni :-) Radsej poradte niekto kde na Slovensku kupim potahy na sedadla na Swifta. U predajcu mi spadla sanka ked mi zaprasili cenu 5000 Sk resp. 8000 za kozene. Urcite sa to da zohnat aj lacnejsie. Sami mi povedali ze to nie je od suzuki ale od nejake firmy. Akej to bohuzial neviem.
A dalsia vec, ponukali mi 2 druhy zaster. Jeden gumenny a druhy plastovy ale nejako extra tvarovany, vraj ze ten je fasa, gumenne len take sunty. Co vy na to ? A ma vyznam favat zastierky aj dozadu. Myslim s mojho pohladu. Jasne ze odletujuce kamienky nepotesia nikoho... -
"-- skrytý --" 20.06.06 20:44
« Bez nadpisu
shi: Fakt to neřešme,celé je to trochu složitější.Kdyby to totiž bylo tak jednoduché, byl by např. valivý odpor (při daném=konst. tlaku a naprosto stejném typu pneu ale různém rozměru,dané vozovce,teplotě vzduchu i pneu...) konstantní a víme že není, že se zvětšuje s rostoucí šířkou pneu, asi oba víme proč se zvětšuje, takže končíme.Nebudeme tu z toho dělat školku. Kdo o Swiště má zájem,pár objektivních plusů i minusů tu najde (myslím od založení),kdo nám nevěří, tak je to jeho problém a kdo nechce slyšet žádnou kritiku, jde např.na M3 a koupí dokonalost samu,třeba. :D -
"-- skrytý --" 20.06.06 19:58
« Re:
Styčná plocha nezávisí na šířce. V ideálním případě vůbec, v praktickém případě je tam nějaká závislost bude, ale malá. Větší vliv bude mít deformace různě široké pneu při brždění.
Zdůvodnění:
Tlak v pneu = p
p = F/S (Síla/plocha)
F = m * g (hmotnost * gravit. zrychlení)
takže:
p = (m * g)/S
Máš-li stejnou hmotnost vozidla a stejný tlak v pneu, tak je styčná plocha stejná. Akorát má pro různě široké pneu různý tvar a jinak se při brždění deformuje.
Tuto "teorii" potvrzují i praktické testy - AutoBild kdysi publikoval test pneu kde stejné auto obouvali 16" a 18" pneu (tuším 205/55R16 a asi 245/40R18). Jediný zásadní rozdíl byl handling a čas dosažený na dráze, brzdné dráhy byly zkruba stejné, v aquaplaningu dopadly širší gumy výrazně hůř.
---
Asi fakt od ABS každý chceme něco jiného - zrovna to na služební Fabii mě nenadchlo - začalo na břečce zasahovat (podle mě) příliš brzo a já tak málem nedobrzdil :-D -
"-- skrytý --" 20.06.06 19:00
« Bez nadpisu
Marcelino: Fabia je téměř stejně těžká jako Swift,má vzadu bubny,protože to konečně stačí(kotouče za každou cenu je zbytečné,předky jsou přebržděné oproti zadním brzdám o nějakých 70-80%-něco jako nadproprcionální brždění se tomu říká),fabka váží o 30 kg víc, ale brzdí fakt lépe, na pneu širokých 185 mm.Dál k tomu nemám co dodat.Jen,že ABS funguje tak jak má.Asi máme každý jiné představy,ale to neřešme. My co to máme s tím nic neuděláme a ti co váží koupení,se musí rozhodnout sami.Alternativou,sice dražší, je Yaris2 a je.
Holt se mi brzdy jako celek nelíbí...mrkni na www.autoserver.sk, je tam další díl dlouhodobého testu Swifta, v 15 tis měnili kotouče, krásné rýhy. Tak by mně zajímalo,když jsem to viděl, jestli by je vyměnili i nenovinářům? Včetně destiček. :'-(
shi:však říkám,neřešme to. Z pohledu jednoho hektaru plochy(to je teď fór) je jasné, že plocha stopy u kola širokého 185 nebo 165 mm krát 4 je téměř stejná, z pohledu srovnání těch 2 ploch navzájem ne a tam asi někde bude ten technický problém, ale stejně s tím nic neuděláme, tak co... ;-) -
"-- skrytý --" 20.06.06 18:55
« Bez nadpisu
IT: Tak nějak se mi nechce věřit tomu že by ti ABS dělalo problém jen na 15" a na 14" by to bylo OK. Z hlediska brzdné dráhy je vliv šířky pneu velmi malý, tzn. na 165 i na 195 by měla být brzdná dráha +/- stejná, protože je +/- stejná plocha kterou pneu leží na silnici. Tím pádem ABS nepozná rozdíl. Sorry, ale když něco odporuje technickému principu, tak mi dělá problém to akceptovat. Uznávám, že můžeš mít pravdu, ale je to mimo moje chápání :-D
Na ježdění po městě je Swift rozhodně lepší než Avensis :-) Parkovat kombík bez parkovacích sensorů je sranda a připadám si při tom jak blondýna s čerstvým řidičákem. -
Marcelino 20.06.06 18:42
« Re: ABS a kolesa
No tato tema sa tu preberala uz viac krat, tak ak dovolite pripojim sa - v podstate suhlasim s tym co napisal Shi a aj s upresnenim IT - asi vsetci vieme ako to ma fungovat, t.j. ciary na asfalte su urcite v poriadku - brzdny ucinok nie je zbytocne oslabeny...
Moje skusenosti so Swiftom a ABS - na 14" aj na 15" to nikdy na asfalte neaktivovalo ABS (asi jazdim dost s rezervou), ale uz som snad 1-2 krat urobil chybu v prilis rychlom najazde do odbocky, v ktorej bola naviac spina na asfalte (kamienky zo zimneho posypu a pod.) a musel som razantnejsie na brzdy a ABS sa okamzite aktivovalo, takze som dokazal aj zatocit aj to zaroven ubrzdit...
Rozdiel medzi povodnymi 14" 165/70 a terarajsimi 15" 185/60 je u tejto vykonnostnej a hmotnostnej kategorie rozhodne vacsi nez sa zda.
navyse mam 15" disky ktore nemaju rozmer 5,5J a ET45 ako tovatenske ale mam 6,5J a ET tusim iba 42 alebo menej, takze tie 15" su citelne tazsie a auto ma teraz "sirsi" stabilnejsi posaz na ceste
nevyhody su jasne: citelne slabsia akceleracia, vyssia spotreba a vacsie namahanie a opotrebenie zavesov kolies...
vyhody : hlavne stabilita v zatackach, - len pre porovnanie : na Swifte je to v klukatychh okreskach lepsie a "istejsie" nez na nasich sluzobnych oktavkach, ktore maju iba standardne obutie 15" 195/65
co sa tyka brzd, tak moje skusenosti si troska ine ako ma IT.
Osobne skusenosti v porovnani s nasimi sluzobnymi autami su nasledovne:
Dobre brzdia iba Oktavky, ktore maju kotuce aj vzadu, standardne verzie s bubnami vzadu ,ktorych mame bohuzial vo firme vacsinu, brzdia horsie ako moj Swift - hlavne nastup je slaby, ked sa to poriadne zatlaci, tak je to vporiadku a brzdi to porovnatelne so Swiftom, u niektorych kusov mozno aj lepsie nez moj Swift, ale ten ma zas vyhodu nizsej hmotnosti
Fabie - tam je to podobne - 74kW verzie s kotucmi vzadu mame len 3 kusy, ale nastup brzd to ma az prehnany - spolujazdec, ktory sa mi na parkovisku este len chystal nepriputat, si doslova takmer rozbil hlavu potom, co som "priprzdil" pred zavorami na konci firemneho parkoviska, nakolko som pribrzdil tak, ako som bol zvyknuty z ostatnych Fabii, ktore maju vzadu bubny.
Naviac u Fabie s bubnami je problem, ze na rozdiel od Oktavii ci Swifta to nejak zvlast dobre nebrzi, ani ked na to poriadne slapnete :!: taktiez mame bohuzial viac tychto "bubnovych" verzii... (vsetky Fabie mame kombiky 1,4-ky). Bohuzial aj otcova kratka Fabia 1,2 47kW brzdi slabsie ako náš Swift.
podotykam, ze slaby, resp. moc pomaly "nástup" brzd u nasich sluzobnych Oktavii sme uz viac krat reklamovali v servise a vysledok - vraj je to v uplnom poriadku 8-s :roll:
Samozrejme, zatial co moje pozorovania z oktavii ci fabii, mozno do urcitej miery zovseobecnit, nakolko sa jedna o vzorku cca 20 vozov rozneho veku a vybavy, tak rozhodne nemozno zovseobecnovat moje dobre skusenosti ci spokojnost so Swiftom, pretoze zatial som soferoval len tento jeden náš a okrem toho len jeden predvadzaci :!: , takze sa pokojne moze stat, ze vacsina Swiftov predanych v CR a SR bude mozno vyrazne horsia alebo naopak mozno aj lepsia nez ten moj kus... :*) -
"-- skrytý --" 20.06.06 17:16
« Bez nadpisu
shi: Díky za info,neřešme to. 15" a 14" jsem psal pro zjednodušení. Aby to bylo přesně, napíši rozměr pneu 185/60R15 a 165/70R14 a zkusme připustit, že u auta této hmotnosti je to dost velký rozdíl. Ke gumovaní: neslovíčkařme... Já vím, jak a proč to celé funguje,dokonce to neměří otáčky, ale úhlovou rychlost otáčení každého kola a srovnává s referenční rychlostí vozidla...nicméně blbě. Já to auto mám, tak vím. Končíme téma,jo? ;-)
P.S: Avensis je dobré auto. Určitě lepší než Swišť. ;-) -
"-- skrytý --" 20.06.06 16:29
« Bez nadpisu
IT: ABS měří změnu zpomalení otáček kola a je mu jedno jaká kola jsou nazuta. Jestli ABS něčím může korigovat svůj algoritmus, tak to je spíš venkovní teplota, než poloměr kola. Podstatné je jestli ti ABS funguje na sněhu v zimě - jedině tam to spolehlivě poznáš.
To, že za tebou v létě zůstávají čáry rozhodně není na škodu. Čáry nejspíš nejsou vygumované, ale spíš vydřené.
Kdybys nezanechal na silnici čáry, tak by to znamenalo, že ti ABS zcela zbytečně prodlužovalo brzdnou dráhu. Pochybuji že chceš právě tohle.
Fakticky čím později ABS nastoupí, tím lépe.
Trošku zjednodušeně říkám, že auto s ABS trochu brzdí a trochu zatáčí.
Čím víc auto s ABS brzdí, tím méně při brždění zatáčí, ale také čím víc při brždění umožní zatáčení, tím méně dokáže brzdit. Já od brzd hlavně očekávám, že budou pořádně brzdit, tzn. vítám, když to jednotka ABS se svými zásahy nepřehání.
V Avensisu existenci ABS vnímám pouze v zimě a nebo při brždění na písku či bahně. V létě na suchém asfaltu si nejsem jist zda je ABS přítomno, protože Avensis brzdí jako čert, od gum se kouří, ale do smyku to nejde. (Na mokrém jsem ještě z vysoké rychlosti nouzově nebrzdil)
Kdyby ABS zabíralo jinak (dříve) tak by mi sice asi šetřilo gumy, ale taky by mi prodlužovalo brzdnou dráhu a o to fakt nestojím.
--
Mimochodem tohle kdysi napsal Ace2: v tématu "ASR - pomoc nebo záhuba"
Při brždění je to (jeho mercesdes) zatím nejlepší auto v kterém jsem jel kdy panuje nejvyšší přetížení při brždění (no tak jasně jsou brutálněji brzdící auta) kdybych hypoteticky odpojil ABS tak by takový brzdný účinek nikdy nenastal. To že ABSko popouští pulsy kola je slyšet jen na méně odhezním povrchu, na suchém asfaltu pneumatiky kvičej nepřerušovaně, SBCéčku se je totiž daří držet téměř zablokované. Zatím nejlepší brzdový systém s kterým jsem jel.
--
A přesně o tohle se každý dobrý ABS systém snaží - držet kola skoro zablokovaná (ve skluzu 10 až 30%) a proto ta kola kvičí a dělají čáry. Pokud ti ABS funguje v zimě na kluzkém, tak ti funguje správně. -
"-- skrytý --" 20.06.06 15:24
« Bez nadpisu
shi: To je složité. Chápu, že se zpřísňují požadavky na ochranu chodců, tak se dělají počátky přídí měkounké(nebo budou dělat). Swift s tím asi začal. Když se shodí nárazník, jsou tam nad sebou dvě podélné profilované plastové výztuhy(možná tlumiče nárazu by se dalo nazvat) a každá z nich je na dvou Al trubkách. Ty ukotveny do příčníku. Je problém z pohledu nákladů na opravy, že stačí opravdu malý parkovací šťouchanec, nárazník zatlačí na plastový příčník, ten na trubky a ty se ohnou, resp. prolomí směrem ke chladiči klimy.Pokud tam klima není,tak je chladič motoru relat.daleko,ale zde je to celé nahuštěné. Takže riziko poškození chladiče klimy je dost vysoké, stojí asi 10 tis,+ náplň(výměna)=asi 900,- + práce,což nemám představu, jak dlouho,záleží na míře nárazu.
Brzdy-nedá se říct, že brzdí špatně,ale musí se na ně víc razantně,povědomě každý jedeme kousek dál za autem před námi...U Fabie(s tou jel každý) stačí malé ťuknutí a brzdí dobře.
Spíš mi vadí nastavení ABS, nějak jsme se se servisem na tom neshodli, ono sepne podle mne pozdě. Už se stalo, že na suchu se muselo mezně brzdit(15" kola),ta se blokovala a ABS chrápalo a po nás na asfaltu čáry...Když se tam dají 14" kola,ABS funguje tak, jak je člověk zvyklý z jiných aut. Lidé, kteří mají jen 14" kola asi problém nevnímají.
Jinak je to v poho. No, nebudu hledat mouchy, měl bych chválit,že? ;-) :D -
"-- skrytý --" 20.06.06 13:27
« Bez nadpisu
Strkat do deformační zóny hliník/dural je nápad nějakého idiota. To bohužel nelze říct jinak.
S brzdami jsi mě tedy nepotěšil. Pokud se nakonec časem rozhodu pro swifta, tak si speciálně ty brzdy budu muset vyzkoušet, abych se pak zase jednou v tom nejméně vhodném okamžiku nedivil ... -
"-- skrytý --" 20.06.06 13:03
« Bez nadpisu
shi: Však jo,já si nestěžuji.Swift je tichý,při startu se o vteřinku déle točí, interiér je příjemný, jede se s tím dobře, jízdní vlastnosti není problém (myslím 15" kola, na 14" se to víc naklání,ale v zimě je to jedno),trojka se ozve občas, stokrát ne a pak jo,asi se bude muset doseřídit ovládání,zrcátka to má neskutečně velká(jak slon uši),ozývá se drnčení při přejezdu nerovnosti(už to na SK identifikovali,tak se uvidí..),měkký předek je vlastnost, nicméně blbá,to přehnali, navíc 4 ks Al trubek jsou jak která. Máme jednu svařenou a tam to má snahu při malém šťouchnutí praskat.Auto má hlavně žena a ta nemá připomínky žádné, má to pro ježdění do práce a k výkonu práce,takže prkotiny neřeší.Dokonce kdybych jí řekl, jestli nechce koncovku na výfuk, tak by nechápala, proč by tam mělo být něco chromovaného?Auto je pro ni výlučně spotřební zboží.Minulý týden trochu remcala nad brzdama, že škodovky,ford,opel,renault atd., že se jí zdálo, že brzdily ochotněji a to je asi pravda.Brzdy mohli udělat lépe vč. nastavení ABS na 15" kola.Spotřebu neměříme. Pokud bych kupoval letos, tak bych stejně vzal asi tohle, šli s cenou dolů a stejně vybavený Yaris s 1,3 motorem by stál řádově i s metlou 400t,Swift teď nějak kolem 330t (GLX).Pak je otázka, jestli těch 70 tis je vyváženo kvalitou,pohodlím atd.To nevím, netuším, ale hlavně neřeším.Když je koupeno, je koupeno a basta. -
"-- skrytý --" 20.06.06 11:52
« Re:
Ford na špici byl, ale usnul na vavřínech.
Japonci taky dělají chyby, to nepopírám. Ale když na nějakou chybu přijdou, tak mají snahu ji řešit a ne, že ji prohlásí za vlastnost, jako některé jiné automobilky (viz např. váha vzduchu u VW group).
Každý výrobek, včetně těch japonských, je kompromis mnoha faktorů včetně kvality a ceny. Japonci jsou mistři optimalizace, ale i oni to občas přeženou.
Ohledně tebou uvedených příkladů - je otázka jestli je podstatné měřítko kvality vozu "přesnost řazení,rezonance při 3 stupni,ochotu motoru naskočit při startu", nebo to kolik převodovek se rozsype po ujetí 20 000 Km a musí se (byť v záruce) měnit, kolik se toho v průměru musí na autě měnit než ujedeš 100 000 km a podobně.
Méně odhlučněný motor, mizerné rádio, přesnost řazení, malé zrcátko, houpavý podvozek, mizerné brzdy nebo příliš měkké deformační zóny jsou vlastnosti a vazba na kvalitu je minimální. Prostě to tak bylo navrženo a má to tak být, ikdyž je to třeba nepříjemné.
Pokud se ale něco na autě sere a je jedno jestli to je převodovka nebo upadávající štelování zrcátek, tak je to problém s kvalitou. -
"-- skrytý --" 20.06.06 08:30
« Bez nadpisu
zebrozoma:díky,až to vymění dej vědět,jak to vypadá
K výrobě a její organizaci:zákazníka to asi ani moc nezajímá, co za org. kdo vymyslel, to by musel být premuim Ford, neb pan Henry Ford I zavedl sér. výrobu, systémy preventivních prohlídek výrobních strojů(linky) a asi si podle toho nikdo Forda nekupuje.Když se něco osvědčí, tak to ti druzí udělají též a víc bych v tom nehledal. -
"-- skrytý --" 20.06.06 01:43
« Bez nadpisu
Hm, ale asi to o kvalitě už stopneme, protože bych třeba mohl dojít k problémům jedné jap.automobilky(konkr.model vozu) a to by tu byl zase křik. BTW:Swift je navíc japonský i maďarský a v tom druhém je celá pohonná jednotka vč.převodovky japonská a když to srovnám(např.přesnost řazení,rezonance při 3 stupni,ochotu motoru naskočit při startu atd) s Fabií, Swift nevyhrává, takže sám za sebe bych nenašel odvahu tvrdit, kdo dělá jen kvalitně k kdo ne.Bylo to o japonské technice z japonska. ;-) -
Ricardo 19.06.06 21:57
« Re: Japonská výroba
Četl jsem o aplikaci japonských principů (kaizen apod.) v TCPA, tuším v časopise BIZ. Mají tam efektivní rozdělení výrobního procesu, vše se značí barevně a symboly, usilují tam o maximální bezpečnost práce... Takže když to vedou Japonci tak to vypadá dobře. Když se určité procento dílů na vozech vyráběných v EU musí vyrábět v EU (nevím kolik ale je to víc než 50%) tak se to nejpíš projeví. Nechci tvrdit, že Japíci jsou nejlepší na světě ale mezi jap.autem vyrobeným v Evropě a Japonsku je v kvalitě rozdíl (ad Suzuki Swift, Suzuki Vitara, Toyota Yaris). -
"-- skrytý --" 19.06.06 20:51
« Bez nadpisu
Rozdíly se sice smzávají, ale japonci stejně mají náskok. Když se kdekoliv v evropě podíváš do jakékoliv automotive firmy, tak ze všech sil zavádějí japonské metody řízení výroby, které velmi často mají původ u Toyoty. A pokud tyto metody znáš a chápeš jejich principy, tak často uvidíš, že jsou v Evropě mnohdy zaváděny naprosto debilním způsobem, který vychází z nepochopení podstaty těchto metod a z nepřizpůsobení metod lokálním podmínkám.
Japonci řízenou výrobu v Evropě jsem neviděl, takže o japoncích z Evropy se nemohu vyjádřit. Ale viděl jsem výrobu v japonsku, viděl jsem několik automotive firem u nás a viděl jsem motorárnu mercedesu v německu. (Motorárna mercedesu na mě, narozdíl od většiny výrob u nás, udělala velmi dobrý dojem. )
Toyota a japonci náskok mají a mít budou. A t i díky tomu, že pro ně tvrzení: "kvalita se dělá už ve fázi návrhu a ne až při montáži" není, na rozdíl od odstatních firem, jen prázdný slogan, kterému se 95% zaměstnanců jen blbě pošklebuje. -
"-- skrytý --" 19.06.06 19:35
« Bez nadpisu
to T.E.CH:mno,tak vyhraněně bych to neviděl,když jsem chtěl něco malého,tak to byla volba mezi Yarisem made in France a Swiftem z Maďarska,což vyjde nastejno ;-) Znám šťastného majitele Yarise 1. generace,to auto stálo v servise každoročně řádově 2 měsíce a také už jej bude dávat pryč z domu.Prémiová Toyota mívá také občas nějakou svolávačku,takže ono se podaří všem.
Nevím jestli máš Civica jako zákl.vůz do rodiny,to je něco jiného, u nás je Swift jako auto č.3.
Rodinné je střední třída.To srovnáváme nesrovnatelné kategorie. Civic by možná mohl časem domů, ale asi sedan, spíš na 16" kolech, neb na 17" a nízkoprof. to bude dost tvrdé a na naše silnice nic optimálního, ale to je můj názor. Jenže sedan je z Turecka a to je také otázka...jak se to bude celé "prémiově" chovat. ;-) Takže spíš než na Hondu bych to viděl na Avensise, nicméně rozdíly se smazávají, brzy to bude nastejno a bude záležet na spíš štěstí či smůle, na co se narazí. Svět spěje tímto směrem. -
"-- skrytý --" 19.06.06 10:29
« Bez nadpisu
To Marcelino: Je to zaujimave s tou koncovkou vyfuku. Asi sa to babam paci. Mojej priatelke sa to tiez velmi paci (ja som tam dal ovalnu sportovu). A to je co povedat, lebo ostatne doplnky (zadne kridlo, bocne lemy naraznikov a podbehov, hlinikove disky) dost "ofrflala" s tym ze "naco ti to je". -
Marcelino 18.06.06 21:40
« Re: Vrzganie - pukanie
:shock: uff, doteraz som tu cital iba staznosti na zadnu napravu.. je pocutelne tvrdsia a hlucnejsia ko napr. vo Fabii - pocitovo asi ako ked z fabie kombi date prec kryt kufra - vtedy su tie razy pri prejazde priecnych nerovnosti porovnatelne, takze aspon v mojom pripade ziadne tragedia, ale zase u mna sa uz zacalo prejavovat "pukanie" sedadla vodica pri prudcich zmenach smeru jazdy (ostre zatacky ci "S"-sicka" hlavne spojene s prevysenim pri jazde dokopca) sposobene sotva postrehnutelnym snad o 0,5mm posunutim sedadla - zajdem s tym do servisu a dam vediet ako som dopadol...
..ked tam pojdem, tak objednam aj farbu na zakrytie skod sposobenych posypovymi kamienkami na karoserii posas dlhej zimy... a tiez manzelka necakane pozaduje montaz ozdobnej koncovky vyfuku :roll: :shock: , kedze jej kolegina si tiez kupila Swift a ta tam tu ozdobnu koncovku má >:D -
« Vrzganie - pukanie
Takže prinášam to čo som už písal ohľadom reklamácie na vrzganie alebo lepšie povedane, razy z prednej nápr.. Po navšteve servisu v rámci záruky a reklamácie na uvedené ma objednali a vymenili uloženie tlmičov. Však nič podstatné sa nzmenilo. Opať som navštívil servis a opať ma objednali. Pri prehliadke zistili, že spomínané razy idú od hriadeľa riadenia, ktoré vymenia. Je to počuť pri prejazde kolajníc, po betónovej ceste, alebo vačšie nerovnosti. Takže Swifťáci, ak máte niečo podobné ako je jazda po betónovej ceste a pekne počuteľné razy od nápr., šup ho do servisu a riešiť to. Nové auto nemá čo vrzgať alebo podobné čo sa tu toho už popísalo. Inač na môjho Swištíka nedam dopustiť, je to auto za 1. -
« Bez nadpisu
Dneska jsem se byl znovu podivat na Swifta. A konecne jsem se podival na ruzne barvy (mel jsem to stesti, ze me mlady mechanik nechal nakouknout do dilny, kde mu nekolik ruznych Swiftu stalo). Osobne musim napsat, ze se mi priplatkova cervena zatim libi nejvic. Take jsem se prodejce zeptal na rozdily mezi japonskou a madarskou verzi. Krome znamych veci (uvedenych i na tomto foru) jsem se dozvedel jeste o dvou dalsich vecech: japosnky Swift ma jinou (uzkou) baterku -- a zrejme i drazsi, a lita kola ma upevnena maticemi a nikoliv srouby (je to lepsi nebo horsi?). Bohuzel mi nebyl schopen potvrdit informaci o tom, ze by se od srpna do Swiftu montoval CD prehravac se schopnosti prehravat MP3. Udajne do nejakych aut od Suzuki by se montovat mely, ale nevedel, jestli zrovna do Swifta (1.3 GLX).
Jinak jsem bohuzel byl i zklaman, coz souvis s moji velmi nadprumernou vyskou (2m!). Za volant si sednu pohodlne a netrpim zadnymi ergonomickymi problemy, bohuzel jenom tehdy, kdyz dam sedadlo ridice az uplne dozadu na doraz. A pak za mnou na sedadle uz zbyva mista na nohy snad jen pro dite nebo velmi velmi maleho dospeleho :-( Je to skoda, ale dalo se to cekat. I kdyz... mozna jsem tajne veril, ze by se ve Swiftu udal nejaky prostorovy zazrak. Jako treba u noveho Yarise, kam si za mne sedne i clovek prumerneho (nebo i slabe nadprumerneho) vzrustu.
No stale al eplati ze Swift se mi velmi libi a za danou cenu modelu 1.3 GLX je skvele vybaveny. Takovou vybavu jsem u zadne jine znacky nenasel. Ale je to na ukor prostoru na zadnich sedadlech a v zavazadelniku :( -
« Ad: defor
1) skusal som 2 1.5ky. Jednu predvadzaciu a jednu uz jazdenu (cca 3000km). Nie som v tejto oblasti odbornik, ale ja som ziadny rozdiel nepocitil... Podla mna dynamika 1.3 je uplne dostatocna, zavisi ale IMHO aj od sposobu pouzitia... ja to auto 90% uzivam sam, resp. max jeden spolujazdec. Ak chces vozit povedzme celu rodinu alebo 5 vreciek cementu... :)
2) neviem posudit
3) neviem posudit
4) ja osobne som s audiom celkom spokojny, bez problemov sa da pocuvat aj pri "dialnicnych" rychlostiach. Pokial viem (spominal mi to aj predajca) je mozne (za priplatok) "upgradnut" radio na take, ktore "vie" aj MP3... -
« Bez nadpisu
Mám dotaz,Swift mi startuje v pohodě,ale občas se stane,že po otočení klíče v zapalování jakoby nechytl a až když pustím klíč,tak se motor pozvolna rozběhne,čím to může být? Je to na reklamačku? Těžko bych to v servisu předvedl,dělá to tak jednou za týden,spíš za 14 dnů -
« výběr auta
souhlasím s tím, že vybrat nové auto je hrozně složité, každé má plusy i minusy a aby to jeden vyhodnotil, tak by musel mít v hlavě kompjůtr. Do toho vstupují další věci - způsob financování, které kdo dokáže nabídnout, případně se řeší protiúčet starého auta a zase je všechno jinak. Do svých úvah sem zahrnula i Swift, svezla se s ním - moc příjemné auto, živé, malé, jo - líbilo se mi dost. Nakonec sem do něho nešla, bylo přece jen příliš malé. -
Ricardo 16.06.06 22:14
« Re: Nekolik dotazu
1. Jel jsem jen s 1.3 (s několika kusy od tach. 200 do 40.000 km) a tam jsem měl vždy velmi dobrý pocit z dynamiky. Pokud uvážím rozdíl 40 tisíc (teď ještě o 15 víc) tak bych ještě vzhledem k o trochu chudší výbavě o 1.5 GLX ani neuvažoval. Nicméně VVT u Suzuki není elektronická záležitost - časování ventilů se mění podle hustoty oleje (= otáček motoru) - takže bych se poruch nebál. Navíc podle měření AutoBildu má 1.3 v reálu nějakých 74 kW.
2. Už jsem to tu psal, japoská verze má kromě podsvícení ve žluté a el. okýnek vzadu jak píšeš ještě volant obšitý kůží (normálně stojí skoro 10 tis.), více látky ve výplni dveří, kvalitnější potahy, lepší rádio a lepší zámek pátých dveří. Jiných rozdílů jsem si nevšiml a ani o nich nevím.
3. Se 4x4 jsem nejel, nemohu soudit, co se týká výbavy/zpracování platí to stejné co pro 1.3 GLX - oba se dovážejí z Japonska.
4. Rádio v japonské verzi hraje podle mě líp navíc od srpna by mělo mít přímo podporu MP3. -
« Nekolik dotazu
Dobry den.
Jelikoz mam vazny zajem poridit si prave Suzuki Swift chtel bych se tady zeptat na nekolik veci. Ono vubec vybirat si nove auto jsou pro mne silena muka, nebot u kazdeho auta najdu nejakou tu vyhodu i nevyhodu (subjektivni), a tak jsem stale krapet nejisty ;) Jenom pro informaci, dalsi moji kandidati ke koupi jsou Honda Jazz, Toyota Yaris, Hyundai Getz, Kia Rio a nekolik dalsich aut do 400 tisic (ale cokoliv levnejsiho ma u mne prioritu).
Suzuki Swift se mi velmi libi -- je to takove sympaticke prditko a pro prevazne mestsky a primestsky provoz se mi jevi jako velmi vhodne. Ale zpet k otazkam:
1. Stale se u Swifta rozhoduju mezi 1.3 nebo 1.5 motorem. V testech (auto-revue.cz ?) se pise, ze 1.5 nema prilis lepsi chod nez 1.3, kilowattovy vykon je vetsi jen nepatrne, kroutici moment uz vyrazneji. Otazkou zustava, zda cenovy rozdil za ten vetsi kroutak stoji. Zda se mi ze vetsina lidi i zde na foru vlastni verzi s 1.3 motorem. Zkouseli jste pred tim i 1.5? Motor 1.5 je vybaven variabilnim casovanim ventilu, coz nevim, zda je vyhoda nebo nevyhoda (elektronicke vychytavky taky muzou byt zdrojem poruch). Je to poznat?
2. Podle informaci se u nas ted 1.3 GLX dvojkolka (mam zajem prave o model GLX) prodava dovezena z Japonska. Muze tady nekdo na foru porovnat rozdily mezi japonskou a madarskou verzi? Vim, ze japonska verze ma nekolik modifikaci (tusim ze okna vzadu v elektrice, zlute podsvetleni budiku -- skoda, cervene se mi osobne velmi libi). Dulezitejsi spise je, jestli se montaz u japoncu projevila nejak pozitivne na kvalite. Nekolik z vas si tady stezovalo na vrzani a razy na predni a zadni naprave. Je to u japoncu lepsi nebo horsi? A pak jeste jedna vec: U nove Toyoty Yaris je mozno sehnat verzi taktez montovanou primo v japonsku. Dozvedel jsem se ale, ze do ni se montuje specificky akumulator, ktery je mnohem drazsi nez v tech montovanych u francouzu. Neni i u japonskych Swiftu taky podobna nemila "vychytavka"?
3. Ma tady nekdo osobni zkusenosti s jizdou v 4x4 verzi noveho Swifta? Jsem ridic naprosty zacatecnik a pokud by mi tahle spinana zadni naprava v zime na naledi zachranila zdravi (a majetek), tak by mi to snad i stalo za ty penize. Jenom nevim, zda jde skutecne o realne zlepseni jizdnich vlastnosti, nebo jen o kosmetickou okrasu, kterou clovek ani nepozna. :-(
4. Jsem celkem intenzivni posluchac hudby (v praci jsem porad se sluchatky na usich) a tak mne u aut zajima i audio vybava. Tedy ne, ze bych byl nejaky fanatik a vyzadoval nejake kotle se subwoofry. Spise mi jde o to, zda se Swift dodava se slusnymi repracky (takze jestli to jen nechrasti) a slusnym CD prehravacem. Moje prvni navsteva u Suzuki se bohuzel odehrala bez testovaciho CD, takze jsem si to osobne zatim nemohl zkusit. Zajima mne vsak i vas nazor. Hraje to dobre (za ty penize), jde hudba dobre slyset i na zadnich sedadlech (abych to nemusel zbytecne davat nahlas)? Taky mne zajima moznost prehravat MP3. Vim, ze CD Swifta tohle neumi, ale nemontuje se treba do japonskeho novejsi prehravac, ktery by to umel? Kazdopadne jsem v nabidce nasel moznost instalace CD-changeru, ktery na fotce ma viditelny napis "MP3". Tak snad tohle by byla cesta. Ma ho nekdo?
Uznavam, ze nektere veci z toho, co se ptam, jsou prkotiny, ale nekupuju auto kazdy den. A ja nedokazu kupovat auto jako rohliky. K memu prekvapeni je hodne lidi, kteri prijdou do autosalonu nebo bazaru, kouknou na barvu auta, sednou si dovnitr a kdyz je cena vlidna, tak ho hned vezmou -- nechapu... -
« Bez nadpisu
Tak mě naštěstí do Sviště neteče,a jako bývalý motorkář jezdím hrozně rád v dešti a vychutnávám si ten pocit sucha >:D
Nemáte náhodou někdo na sedačce masážní kuličky? Koupil jsem nějakej šunt v Globusu a ty jsou moc široký,přesahujou přes sedačku,tak kdyby dal někdo nějakej tip.
Nemám klimu a toto vidím jako řešení proti potícím se zádům -
« Dalsi clen "Swift klubu"
Zdravim vsetkych majitelov Swiftika!
Ja osobne mam na tomto "zihadle" najazdenych zatial cca 4500km, bez vyraznych problemov.
Zatial sa vykytli nasledovne (nezavazne) poruchy:
1) vrzganie a "skokovity" chod spojkoveho pedalu: vraj chyba nejakeho tesnenia, odstranene v ramci zaruky za hodinu v servise.
2) (tuto poruchu na fore zatial myslim nikto nespominal) asi po 2 mesiacoch mi zacalo do auta pri silnejsich dazdoch zatekat cez vadne tesnenia prednych okien (vyrobna vada?). Odstranene v ramci zaruky za 1 den.
Inak si auticko nemozem vynachvalit, vozi spolahlivo a je to s nim aj celkom zabavne :)
Pre pripadnych zaujemcov o Swiftika z okolia ZA mozem odporucit zilinsku predajnu A-Auto, maximalna ochota, pocas servisu tesnenia okien zapozicali nahradne auto a pod. -
« Bez nadpisu
Ako ste swifta zabehavali. Su tu nejake thready o tom, ale mna zaujima prave toto auto. Ja sa zatial snazim neist nikdy na pny plynovy pedal, a tocim tak do 4000 otacok s tym ze ani nepodtacam. Mozem tomu dat viac alebo mu staci tolko ? Ide super aj tak, takze ... -
"-- skrytý --" 10.06.06 20:19
« Bez nadpisu
A od začátku roku 288 ks, loni 377, takže pokud všechny existují, máme tu celkem 665 nových Swiftů, kteří se chovají momořádně vstřícně k chodcům, což si zaslouží uznání a potlesk, neboť za tu dobu tu máme další desetitisíce aut, která se k chodcům chovají méně vstřícně,některá až likvidačně. A to nemluvím o řadě řidičů, kteří chodce rozhánějí na přechodech,že?
Nicméně trvám na tom,že konstruktéři Swifta to s měkkostí přídě trošku přehnali. -
"-- skrytý --" 09.06.06 21:36
« Bez nadpisu
Tomu trochu nerozumím.Pokud je dobrá ochr.chodců,je měkký předek,nějaké zaoblení přídě,vhodná výška nárazníku a jeho tvarování,měkká nebo vystřelující kapota(C6), takže jinak než konstrukčně se problém z pohledu pas.bezpečnosti řešit nedá. Nebo existuje nějaké nekonstr.řešení dané konstrukce? Že se hledá kompromis= pas.ochrana osádky a ochrana chodců je jasné a co se týká osádky,tak jsou lepší auta než Swift.
No jo,až budu majitelem jedné nejmenované jap. značky,stanu se nekritickým fanouškem a nepřipustím, že něco mohlo být jinak a lépe.Ale to nehrozí, neb bych se musel registrovat,asi se nechat schválit a osobně myslím, že kádrování za 40 let docela stačilo...přistoupit na takové hrátky u tak nepodstatné věci, jakou je nějaký model auta,tak to nehrozí.Opakuji,že současná auta v dané třídě jsou +/- všechna vpodstatě stejná a řešit,které a proč je lepší, je naprostá hloupost. -
"-- skrytý --" 09.06.06 20:19
« Re: Re:
tehac: Tak to neřeš. Prostě jsem si dovolil LUXUS 30 let jezdit bez sebemenší nehody,na 2 pokutách dostat celkem 300Kč a pak jsemv 10 km rychlosti narazil do auta vpředu a Swift se málem zrušil.Zranění nula.
Nechápu,čemu nerozumíš.
Prostě existuje vazba mezi výbornou ochranou chodců, ale současně se auto při sebemenším drcnutí,fakt už nevím, jak to vysvětlit, tak se to bortí.Nárazník sice propružil(při té rychlosti asi 1 km/h),ale za ním se prvky zlomily a málem probořily chladič klimy. Jestli to považuješ za bezva řešení,tak jo,konečně já takové auto mám,takže mám právo sdělit,že tak extrémně řešená konstrukce je nepoužitelná pro městský provoz, ty si jej můžeš koupit též a spasíme svět. >:D
Pokud někdo chodce sejme na přechodu(a já to asi určitě nebudu,neb tam zastavuji dlouhá léta i bez zákona), tak v nějakých 50 km/h je zcela jedno, jestli má auto výbornou nebo nulovou ochranu chodců.Ten to stěží přežije tak jako tak.
Konstrukce je moje původní profese,takže trošku vím, o čem je řeč.
Je to asi jako když se vedou vášnivé diskuse o počtu hvezdiček v crash testu. Primární je nebourat a to zajistí prvky aktivní bezpečnosti, správné pneu,zkušenosti řidiče,používání mozku,stav vozovek,dopravní značení a asi i chování lidí na silnicích vůči sobě navzájem,autoškoly,Policie atd.
A ty máš co za auto,ale po pravdě,ať vím,jestli mne kritizuje majitel auta,které je vůči chodcům ještě vstřícnější, než moje.
BTW:Swiftem jezdi stejně žena či dcera,nebo to střídají s dalším malým autem.Já jezdím velkým, pětihvězdičkovým,chodci maji 2*,což stačí.Jo,předek krom kapoty(ta z AL slitiny) je tuhý,takže na parkovišti do mne občas někdo drcne,ale auto hned neopravuji. Nic nepraská. Laguna2.
Nicméně pokud pojdeme 50, narazí se do chodce,tak ten dopadne špatně v obou případech,ať od Swifta či Laguny. Biomechanika a traumatologie.
Takže jezdíš čím???..... Popravdě!
shi: Asi tak nějak, 150% souhlas,jak auta s rámy,tak obecná míra bezohlednosti. 600 ks či kolik Swiftů nezachrání ani nezlepší statistiky nehodovosti. -
"-- skrytý --" 09.06.06 20:06
« Bez nadpisu
techac: Já ITho argumentaci celkem chápu. Ono totiž nic se nemá přehánět a u Swiště to podle všeho přehnali. Chodce jsem zatím nesrazil nikdy, ale parkovací šrámy zdobí mnou řízená auta ze všech stran, aniž bych ve většině případů tušil kde se na těch autech berou. Lidi prostě parkují jako prasata a neváží si cizího majetku. Co se týče chodců přijde mi lepší připlatit si 5000 Kč a mít na autě špičkové pneumatiky, než zaplatit každý rok 10 000 Kč za opravu poddimenzovaných částí.
Dokud nebude zakázán vjezd do měst vozidlům s "ochrannými" rámy, tak je celkem pokrytecké bavit se o nějaké ochraně chodců. Nejvíc by se pro chodce udělalo, kdyby v TV běžela kampaň pro chodce o tom jak se má přecházet silnice a jak se chovat v blízkosti přechodu. -
"-- skrytý --" 09.06.06 19:04
« Re:
IT: problém mám asi s chápáním tvého uvažování...
Pokud řekneš, že si radši koupíš auto, které má co nejhorší ochranu chodců, asi ti o lidi kolem sebe moc nejde :roll:
Vím, neřekl si že to budeš kupovat, aby si srážel chodce, jenom aby si neplatil za opravu "ťukanců", co jiná auta vydrží...
Ale vem si to z toho pohledu, že nedej bože někoho srazíš (a to ti nepřeju!). Nevím co je pak lepší pro tebe lepší, jestli někoho pořádně "zramovat" (vyčítat si to a třeba mu doživotně platit) a na autě "nemít" škodu, nebo si radši vyměnit nárazník! -
"-- skrytý --" 09.06.06 17:46
« Bez nadpisu
tehac: A co máš za problém??? Jednak většina osobních aut na našich silnicích nechrání ani osádku, natož chodce,takže pojďme obnovit vozový park novými auty.Já s tím problém nemám.
K ochraně chodců:Swift ji má hyper skvělou, jenže výsledek je ten, že při nedobrždění a naražení do auta přede mnou v asi 10 km/h se stalo, že na tom předním autě praskl i tak už dávno prasklý nárazník a já toho měl za téměř 80 tis.Jistě že vím, že vpředu je auto jiné než vzadu. Jenže se Swiftem stačí sebemenší ťukanec, jenom při parkování mezi auty "nadoraz" se mírně opřít o přední auto a nárazník okamžitě praskne,hliníková výztuha, která drží spec. platový profilový příčník se láme a při rychlosti asi 1 km/h se výztuha posune o 2,5 cm směrem k chladiči klimatizace a zůstane od něj pár milimetrů.Takže stačí,aby se ti někdo se závěsem u hypermarketu o nárazník jenom lehce opřel a máš škodu za řádově 15 tis. Zkus si to auto rozebrat a uvidíš zajímavou konstrukci.
Takže zcela vážně píši, že stejný ťukanec např. s Fabií(říká se tomu parkovací šrámy) a naprosto nic se neděje,ale Swift se musí opravit. Já ta nová auta docela střídám a u žádného něco podobného nebylo či není možné. Proto ANO: příští auto bude takové, které má špatnou ochranu chodců a bude to Avensis. Ten je za ni kritizován, řeší to až konstrukce kapoty. Ale při sebemenším ťukanci se nebude bortit nárazník a konstrukce za ním.
Swift je auto do městského provozu,ale to jak je neskutečně měkký a bořící se předek auta, je holt extrém. Ve větším městě to auto můžeš mít nepojízné díky tomu každý den, neb s rozbitým chladičem klimy se jezdit nedá.
Jestli víš, jak se parkuje např. v Paříži, myslím v podélném směru, jak se auta, aby vyjela,se nárazníky vytláčejí, či naopak jsi viděl zaparkovávat 4,5 m dlouhé auto do mezery 3 m dlouhé, tak tě ubezpečím, že po 1 dnu provozu je Swift nepojízdný.
Konečně, chodce je lepší pouštět a já to dělám celý život,takže vo co go? Rám na autě nemám a nikdy mít nebudu.Ani na SUV.
BTW: Jakou ochranu chodců má většina ojetých dovozů? Já kupuji zde,nové a odvedu DPH,když nic jiného. -
"-- skrytý --" 09.06.06 14:15
« Bez nadpisu
Marcelíno:no jo, asi v našich státech vedu na rozsah škody, pokud to někdo nezrušil totálně..nicméně,ne každý píše na net, nebo píše,ale nepochubí se.
Nárazník,hm, to je prevít.Kluci šikmoocí to udělali tak, že se to celé bortí i při malém,říkejme tomu parkovacím, ťukanci. ;-) Jiné auto drží, nic se nemačká,zde jak papír.Je to prý pro blaho chodců.
Teď poučen budu kupovat auto,které má co nejhorší ochranu chodců,protože Swift se oravdu bortí naprosto kouzelně. Všude je něco,my si to alespoň přiznáme a seč mám dnes bojovou náladu, nebudu psát, kde jsou hoši s hyperdokonalými auty a hákliví na sebemenší zmínku, že i tam se něco kazí, jako že se kazí, neb se kazí všem,ale i tak je to obrovský pokrok proti tomu, co bývalo,takže vše je +/- nastejno.








