SUZUKI SWIFT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 31.10.07 10:18
« Re: disky
Já bych osobně šel do hliníkových disků. Kupoval jsem je loni a nebyly o tolik dražší než ocelové. Samozřejmě ne Suzuki,ty by byly dražší. Nevím přesně, musel bych se podívat, ale myslím, že mě hliníkáč stál do 1300,-.Pokud mají ocelové vypadat slušně, potřebují poklice a to je další investice. Ocelové časem reznou a vyžadujou údržbu.Do plecháčů bych už nešel. -
"-- skrytý --" 31.10.07 09:56
« disky
taky mě to sere že bych měl kupovat jeté zimní pneu ale je to taky varianta.Prvně jsem chtěl koupit nové 15´´ gumy Bridgestone ale nevím jestli na to nedoplatím když je obuju na litáky.
Chtěl jsem práve Bridgestony protože je mám ted na autě (letní) a jsou naprosto skvělé.
No budu moset ještě popřemýšlet jak to udělám......
Taky mám variantu vše nové ve 14´´.Našel jsem na netu že by mě to vyšlo kolem 8 tis ...pneu POlaris 2.Ale nevím jaké budou...
-
"-- skrytý --" 31.10.07 09:37
« Re: disky
je to tak..na gumách bych nešetřil..Jestli tě tlačí finance - co obout zimní 15 na origo ráfky? Taky jsem to loni zvažoval..Cvičně jsem mrknul na pneu-servis.cz a našel tam Bridgestone Blizzak LM-20 za krásných 1365,- (185/60 R15) (sám je mám 14" a spokojenost maximální)..Nebo Polarisky se dají sehnat za 1200,-... -
Swordfish76 31.10.07 09:21
« Re: disky
Nechci Ti do toho kecat, ale jednoznačně jdi do nových. Ty čtyři plošky o velikosti dlaně jsou to jediné, co Tě drží na silnici, a není radno to podceňovat. U starší pneu nikdy nevíš, co má za sebou, nevíš jak s ní kdo jezdil, jestli ji někde nepoškodil o obrubník apod.Může se Ti stát, že koupíš "výhodně" staré pneu a za dva měsíce je v lepším případě vyhodíš, v horším si někde nabiješ a zraníš sebe, nebo někoho jiného. ;-) -
"-- skrytý --" 30.10.07 18:34
« Re: disky
jara111: já loni kupoval na e-pneu.cz - ráfky za cca 1200/ks..koupil jsem je tam i se zimníma gumama..mají tam kompletaci zdarma, takže to přišlo obuté, nafoukané, vyvážené = odpadla starost se sháněním pneu servisu (navíc úspora za obutí a vyvážení kompenzovala "vyšší" cenu disků)
Jinak samotné ocelové disky mají i např. na pneu-servis.cz - chce to jen hledat :-)
Možná by tě mohlo zajímat, že nejsou potřeba nové šrouby - dají se použít ty z litých 15" (aspoň já tak 2. zimu jezdím a bez problému)
-
Swordfish76 30.10.07 15:59
« Ocelove disky
To jara111: Ta cena je vic nez slusna, me puvodne nabizeli disky za cca. 2000Kc/ks, pak jsem sehnal u jineho dealera jine za cca. 1200Kc/ks - mluvim o 14" ocelovych rafcich. Pneumatiky jsem koupil v eshopu, myslim ze to byl Pneuexpert a staly v akci cca. 1500Kc/ks - GY UltraGrip 7, 165/70 R14, takze celkem cca. 2700Kc za komplet kolo. A to bylo pred dvema roky. -
Swordfish76 25.10.07 16:39
« Tlak v pneu
Tak jsem to našel, psal to myslim Marcelino: "ja mam na stlpiku pri dverach napisane pre3 osoby a pneu 14"165/70 tlak 2,3 na vsetky 4 kola, a pre plne zatazenie 5 osobami az 2,5 na predok a tusim az neuveritelnych 2,8 !!!!!! na zadok :roll: ufff....no neviem neviem -
Swordfish76 25.10.07 16:33
« Re: huštění pneu
Je to někde vzadu z diskusi, já to řeším taky každý rok ;-) Jestli se nepletu, tak na rozměr 165/70 R14 by se mělo hustit na 2.4 kPa, ale radši se podívej do manuálu k autu, tam by to mělo být. Odkazuje na to i servisní manuál, tam ty hodnoty uvedené nejsou. -
Swordfish76 16.10.07 20:16
« Spatkny kontakt.
U meho Swifta se ted potykam s malou zavadou - mam spatny kontakt na zarovicce, ktera osvetluje polovinu ovladaciho panelu klimatizace. Obcas zhasne, ale staci zatukat na panel nebo prejet nerovnost a zase se rozsviti.
Koukal jsem do servisnio manualu, ale zatim jsem nenasel instrukce, jak ten panel demontovat. Nechce se mi kvuli tomu do servisu, nebo cekat az na jaro, kdy zrejme pojedu na garancku po 45.000 km. Nema nekdo z vas podobnou zkusenost ? -
"-- skrytý --" 05.10.07 17:22
« naučme se číst
2PatroSK: napsal jsi:.....
04.10. 20:32
Autor: PatroSK
470531b98a263
č. 1742 původní příspěvekRe: 2. garančná prehliadka
Čistia vysokotlakovým vyfukovaním. Výmena je určená len v určitých servisných intervaloch (podľa rokov alebo odjazdených km).
Tak nevím,asi buď po sobě nečteme,nebo si nepamatujeme.:-!
Příručku žádnou nemám a i kdybych měl,tak na pitomost profukování vzduchového filtru nepřistoupím.Stojí jako pár litrů benzínu.Nechápu,v čem je problém jej vyměnit. -
"-- skrytý --" 05.10.07 15:31
« Re: 2. garančná prehliadka
exctenar: k tomu čisteniu vzd.filtra: pozri sa do príručky, tam je to priamo vyobrazené. Netvrdím,že je to ideálne a správne. A netvrdil som to ani o intervale. To tvrdí podľa príručky výrobca...
Je mi jasné,že filter pohlcuje aj drobné, voľným okom nevidiace čiastočky prachu... -
"-- skrytý --" 05.10.07 10:00
« Re: 2. garančná prehliadka
PatroSK:tos mne docela pobavil,čistit vzduchový fitr může jen vtipálek a na tuhle nabídku servisu přistoupí jen takový zákazník,který netuší,co je cílem filtru,resp.jak malé částice zachycuje.Ale je to jeho motor,takže o nic nejde.Úvahy,že filtr se mění až po taxativně stanoveném intervalu jsou lehce mimo.Jsou díly,které se mění na základě zdravého rozumu.Ještě by mohli propláchnout petrákem olejový fitr a bude to komlet dokonalé....Takže diletanti,ať to uzavřu :no: -
"-- skrytý --" 05.10.07 08:55
« deadlock, chladiaca, skusenosti
co sa tyka deadlocku, tak ja som kupoval swift pred rokom a tiez som mal s tym problem. odpoved bola, ze deadlock sa do swiftu uz nemontuje kvoli problemom s poruchovostou = odtah auta a komplikovana oprava.
co sa tyka chladiacej kvapaliny, tiez som ju mal na minime. leje sa tam castrol antifreeze, samozrejme podla navodu ho treba zriedit s destilovanou vodou, pokial ide o koncetrat. da sa kupit aj riedeny.
co sa tyka garancky, caka ma o mesiac. vady su, ze mi nedrzi poriadne slnecna clona vodica, dvere bude treba premazat a zadny pas sa zasekava (vymena). idem to dnes nahlasit, nech to pozru a objednaju.
co sa tyka swiftu, mam 1.3GS, dobre jazdil uz od zaciatku, ale az po 10 000km chytil druhy dych a ide velmi velmi slusne. od 4000ot/min "ako keby zaplo turbo" a pokial clovek drzi motor v hornom pasme otacok, tak je to v kombinacii s pozdvozkom a zvukom motora naozaj skvely zazitok. 5ty prevodovy stupen je vhodny akurat tak na dialnicu, dali ho moc vysoko a auto je s nim pri 80-90tke blizko srdecnej zasatave. inak kvalita je dost prijatelna vzhladom na cenu, je jasne, ze sa setrilo, ale narozdiel od inych znaciek je to setrenie vidiet na cene pre zakaznika a nie na zisku z 1ks pre vyrobcu. skor by som povedal, ze vzhladom na cenu je kvalita trochu prekvapujuca, aj ked naozaj najvacsi problem moze byt s interierom a jeho plastami. ja osobne s pazvukmi nemam problem, ale plasty aj na mna posobia lacno a par krat sa nieco ozvalo. chvalabohu to hned prestalo a za rok som nejake pazvuky pocul tak 4-5 krat. -
"-- skrytý --" 03.10.07 18:11
« Re: 2. garančná prehliadka
Jen tak,kondičně by mne zajímalo,jak že se čistí vzduchový filtr(proč nevyměnili) a proč,když je evidentně zanesený pylový filtr klimatizace,proč jej nevyměnili též?Swift má na tohle slabost a zanáší se naprosto dokonale,takže jedině měnit a měnit,jenže to by profíci v servise museli vědět,resp. by museli být profíky...Oba stojí pár korun... :-! -
"-- skrytý --" 03.10.07 16:45
« 2. garančná prehliadka
Dnes som bol na 2. ročnej prehliadke, vyšla 3316,- (ale 1 liter oleja som mal so sebou - v min.roku mi ho dali navyše), čiže cena by bola 3908,-.
Ceny:
olej Castrol 5W30 SLX.....592,- (min. rok 578,- Castrol TXT)
olejový filter.....550,- (m.r. len 290,-...)
brzdová kvapalina.....136,-
drobný materiál.....49,- (m.r. 69,-)
práca.....803,- (m.r. detto)
servis: BMC Nitra
Premazali mi aj všetky dvere (občas pri otváraní/zatváraní vŕzgali zadné, občas predné...), vyčistili vzduchový filter, skontrolovali tlak v pneu. Vyčistili mi aj filter klímy (na to som ich radšej upozornil, aby nezabudli... ...v manuály k autu to je v popise servisných úkonov, ale keby som im to nepripomenul...
A ten filter bol riadne zanesený-vyletovali zneho chumáče prachu akokeby som tú klímu zapínal dennodenne. Na budúcej garančke ho vraj bude treba vymeniť.
Pýtal som sa aj na druh použitých sviečok (niektoré druhy treba vymeniť po 2. ročnej prehliadke). Ale vraj sú použité irídiové, ktoré sa menia po 105000 km :-)
Upozornil som aj na pískanie bŕzd (kdesi som čítal, že do prvých swiftov dávali brzdové kotúče z mäkkého materiálu). Ale to pískanie je vraj spôsobené použitými platničkami z veľmi tvrdého materiálu... -
"-- skrytý --" 03.10.07 15:29
« Re: prvni vrzani
;-\ Tak s takýmito pazvukmi mám problém aj ja. Čo poradiť? Skús pozrieť či nie je ten kryt vedľa páky na sklon sedačky moc blízko k tej páke. Mne to tam tiež vrzalo. Proste som tou pákou šprngol jak na drumbľu a bol som doma. Potom stačilo len pritiahnuť jednu skrutku na tom kryte na boku sedadla (asi som to zle zatiahol, keď som nahadzoval poťahy).
Inak mne sa najviac pazvukov z umelých hmôt v interiéri objaví po vyčistení interiéru - tie kokpitspreje sú asi lepkavé. -
"-- skrytý --" 03.10.07 14:28
« prvni vrzani
Cau
Tak mi po 1800KM zacalo ve Swiftu neco vrzat zatim prvni vec. Subjektivne to jde nekde od levych dveri spolujezdce, jenze presny zdroj se dari vypatrat dost tezce. Jen se tu ptam jestli nekdo nevi kde to dela hluk, uz jsem tu na foru videl nekolik rad proti ruznemu vrzani :). Je to takovy cvakavy zvuk ktery se projevuje pokud jedu po nerovnem useku. Jde to spise odnekud ze spoda, jakoby od paky na polohu sedadla spolujezdce. -
"-- skrytý --" 30.09.07 19:07
« Re: dead-lock x bezklicove zamykani
Dikes za radu. Volal jsem prodejci a ten mi rekl ze tuhle funkci nemam, mam 3D verzi mozna je to tim.
Jeste jsem si vsiml ze chladici kapalina motoru je v nadrzce jen asi 2 cm nad ryskou LOW. Nemelo by to byt az na rysce FULL? -
Marcelino 26.09.07 22:23
« Re: dead-lock x bezklicove zamykani
no, este to skus tak, ze skusis zamknut na 2x a potom skus to auto zvnutra otvorit, ale bez kluc nesmies mat pri sebe - t.j. musi ta tam zamknut niekto druhy, kto potom odide dostatocne daleko od auta...
...inak povedane, cele to skusanie deadlocku "kazí" prave pritomnost kluca v detekovatelnej blizkosti auta... :-! -
"-- skrytý --" 26.09.07 08:57
« Re: dead-lock x bezklicove zamykani
těžko radit...snad ještě porovnat s jiným Swiftem a pak už jen servis
jinak ten deadlock je i slyšet - zamkneš jednou, zámky zapadnout a i po druhým zmáčnutí je slyšet (ne tak hlasitě) jak někde uvnitř cosi zapadne...navíc znovu bliknou směrovky
a tím je pro mě téma dead-lock vyčerpáno :-) -
"-- skrytý --" 26.09.07 08:16
« Re: dead-lock x bezklicove zamykani
Snáď len navštíviť servis, predveď im to a odvolávaj sa na postup z príručky manuálu, že to nefunguje. Dnsr má pravdu, ak je aktívny deadlock, tak sa nemôže dať otvoriť auto zvnútra ani po otočení poistky pri kľučke).
Ale pozor, to že odomkneš dvere tlačítkom pri ovládaní sťahovania okien, môže byť tým, že máš pri sebe kľúče s ďiaľkovým ovládaním - auto ťa detekuje a dovolí odomknúť (tak isto ako funguje bezkľúčové otváranie a štartovanie). To je "elektronický" spôsob odomknutia. Skús otvoriť auto zvnútra "manuálnym" spôsobom - teda kľučkou po otočení poistky. No je to len moja teória - nemám vyskúšané. -
"-- skrytý --" 25.09.07 19:56
« Re: dead-lock x bezklicove zamykani
to dsnr: aha mas pravdu.
Tak jsem zjistil ze dead-lock mi nefunguje vubec ani dalkovym ovladacem. Nechal jsem stazene okynko, dvakrat stiskl zamknout, auto se zamklo ale byl jsem schopen odemknout kdyz jsem prostrcil ruku dovnitr - tlacitkem na odemceni vedle stahovani okynek. Otazkou je jestli nemam nekde neco spatne, mam totiz pocit ze dead-lock je ve vsech verzich swiftu, pochybuju ze zrovna v te nejvyssi by to nebylo. Nevis kde by mohl byt problem? Ne ze by to byla nejaka stezejni funkce, ale bylo by skoda ji nevyzivat pokud ji tam mam. -
"-- skrytý --" 25.09.07 15:54
« Re: dead-lock x bezklicove zamykani
pavel x: nevím, jestli ti dobře rozumím, ale obávám se, žes nevyzkoušel dead-lock..U Swifta zamknuté dveře (bez ohledu na dead-lock) vnitřní klikou neodemkneš (narozdíl od např. francouzkých aut, kde když při zamknutým autě zabereš za vnitřní kliku, celé se odemkne). Takže u Swifta si uvnitř musíš dveře nejdřív odemknout knoflíkem u kliky, pak teprv můžeš vzít za kliku a otevřít dveře. No a dead-lock právě zabrání abysis tim "knoflíkem u kliky" odemkl (typicky - někdo rozbije okno, sáhne dovnitř a otevře si). -
"-- skrytý --" 25.09.07 15:22
« Re: dead-lock x bezklicove zamykani
Ak som to pochopil správne, 1x stlačením tlačítka na dverách sa ihneď aktivuje Dead lock...(to je myslím výhoda - ja keď odchádzam od auta, musím 2x stlačiť tlačítko na dverách a stihnúť to v krátkom intervale aby som ich znova neodomkol). -
"-- skrytý --" 24.09.07 19:33
« Re: dead-lock x bezklicove zamykani
zamykam i odemykam tim tlacitkem na klice - bezkontaktne.
Kdyz to same udelam dalkovym ovladacem tak dead-lock aktivovat muzu.
Kdyz to ale udelam bezkontaktne dvojklik kdyz pri odemknutych vsech dveri - dojde k zamceni a ihned k odemceni dveri u kterych jsem.
Zkousel jsem ale zamknout bezkontaktne, otevrit jen jedny dvere - jeden klik a pak zevnitr otevrit dvere spolujezdce, neslo to. Znamena to ze dead-lock je aktivni? Stejne je ale divne ze ten dvojklik ne a ne fungovat. -
"-- skrytý --" 24.09.07 19:30
« Re: dead-lock x bezklicove zamykani
Dik za odpoved. Mam urcite Swifta vyrobeneho v Madarsku - antena je vpredu, volant neni kozeny, podsviceni je klasicke rude.
Dead-lock asi opravdu funguje, ale u me se z nejakeho duvodu aktivuje uz pri prvnim stisku tlacitka na klice. Zkousel jsem otevrit jen jedny dvere - jedno zmacknuti. A zevnitr otevrit dvere spolucestujiciho - neslo to.
Z toho usuzuju ze ta funkce je asi aktivni. Ale opravdu nechapu proc mi to nejde na ten dvojklik. -
"-- skrytý --" 24.09.07 09:36
« Re: dead-lock x bezklicove zamykani
pavel x - nemáš náhodou Swifta made in Japan? Tam to totiž, myslím, funguje jinak..Má ho "tchýně" a taky zamyká pouze jedním stiskem..když dvakrát, zase si odemkne...Docela sem na to koukal, ale neřešil to - beru to jako vlastnost, ne vadu :-) Jestli funguje dvojité zamknutí zjistíš jednoduše - sedni se dovnitř a nech někoho venku aby tě zamknul (tlačítkem na dveřích). No a pak uvidíš jestli se dostaneš ven nebo ne...
edit - když si otevřeš okýnko, můžeš to samé vyzkoušet i sám... -
"-- skrytý --" 24.09.07 09:10
« Re: dead-lock x bezklicove zamykani
a čím odomykáš/zamykáš? tlačítkom na kľučke alebo na ďiaľkovom ovládaní? na ovládaní je zvlášť gombík na zamknutie a zvlášť na odomknutie. (teda ak máš verziu GS, v Čechách GLX s bezkľúčovým otváraním a štartovaním...)
Ak máš len jedno tlačítko na zamknutie aj odomknutie, vyskúšaj rôzne časové intervaly medzi prvým a druhým stlačením. -
"-- skrytý --" 22.09.07 11:26
« dead-lock x bezklicove zamykani
Nejak se mi nedari pouzit funkce dead-lock v kombinaci s bezklicovym odemykanim, mozna to jen nechapu.
Melo by to snad fungovat tak ze pokud je auto odemceno (vsechny dvere) tak potom po dvojim rychlem stlaceni by se auto melo zamknout s funkci dead-lock.
Zkousel jsem to nekolikrat. Autu v pohode prvnim dvojstiskem odemknu vsechny dvere, ale kdyz chci opetovnym dvojim stiskem auto uzamknout probehne zamceni a hned nasledne odemceni. Auto muzu zamknout jen jednim stiskem ale to se pak neaktivuje dead-lock. Mate nekdo podobny problem nebo delam neco spatne? -
"-- skrytý --" 21.09.07 14:53
« Re: superr
2 emko:povím ti tajnou věc a nešiř to,prosím,nikde dál:po 150 km nevrzal ani starý Trabant,ani Š100-105,když byly nové....Třeba se ne-dočkáš.Zaujaly mne jízdní vlastnosti:v čem,resp. vůči čemu jsou lepší-nějaké srovnání by to chtělo,např. jsou lepší, než BMW1 atd...OK? :-! Jinak jízdní vlastnosti a velikost auta(osobního)nejsou v matematické vazbě,nebo-li,dokáži si představit stejně malé auto a o poznání lepší jízdní vlastnosti. -
"-- skrytý --" 20.09.07 20:43
« superr
Cau, asi to tu uz nikoho zajimat nebude ale musim to proste napsat :-)
Konecne mam Swiftika, 3dv GLX.
Mam najeto zatim jen 150km ale prvni dojmy jsou naprosto super, zatim jsem nepozoroval ani zadne vrzani plastu nebo dalsi neprijmenosti ... snad to vydrzi. Pred tim jsem vlastnil ojetinu, ale pomerne velkou s vykonym motorem. I kdyz je Swift o hodne mensi zda se mi ze jeho jizdni vlastnosti jsou nesrovnatelne lepsi. -
"-- skrytý --" 20.09.07 18:03
« Re: Hukot
Zdar, o víkendu jsem přišel na prasklý ozubený odlitek na poloose u řidiče. vem si rukavici... zkus vytocit volant na plny rejd, pak se rukou dostanes za disk. jesli je to prasklé jako u me, tak rukou ozubenym koleckem volne otocis nebo posunes po poloose. drhne to o senzor na ABS..
-
"-- skrytý --" 20.09.07 16:17
« Re: Porucha ABS
Mám nového Swifta od 07/2007 a približne pred týždňom sa mi objavilo slabé pískanie. To pískanie netrvá stále, občas sa mi objaví pri rozjazde alebo aj počas jazdy. Zatiaľ tomu nevenujem pozornosť, počujem to len keď nemám zapnuté rádio. Včera, keď som odchádzal z parkoviska sa pri točení volantom ozval od kolies podobný zvuk, ako keď sa dostane kameň medzi brzdový kotúč a kryt. -
"-- skrytý --" 20.09.07 14:26
« Porucha ABS
Zdar, o víkendu jsem přišel na prasklý ozubený odlitek na poloose u řidiče. Nejdřív se to projevovalo slabym pískáním při pomalé jízdě. Později cca 14 dní - když jsem pomalu otočil kolem, drnčelo to o senzor ABS jak rechtačka, tak že jsem ho radeji rukou rozlomil a sundal. V servisu mi řekli, že je kvůli tomu nutné objednat celou poloosu, protože je tam díl nalisovaný, ale pak z nich vylezlo, že se tam hodí i z Inise. Cena poloosy swift 10,5 tisice. Mám najeto 37600km - zakoupeno 12/2005. Zatím řešeno v záruce, ale kdyby bylo po... docela by mě to nasr. Nemáte někdo podobný problém s pískáním :)? -
Swordfish76 18.09.07 15:07
« Pár informací o Swiftu
Včera jsem v rámci pracovních povinností navštívil jednu českou firmu, která vyrábí cca. 25 dílů na Swifta a také na SX4 - všechno jsou to plastové pohledové díly do interiéru = kryt sloupku řízení, kryty A, B a C sloupků, části palubní desky, např. vlevo od volantu atd. Prý už také pracují na nástupci Swifta, který se bude prodávat od roku 2010. A co se týká čísel - v současnosti se vyrábí cca. 90.000 Swiftů ročně (v Maďarsku), čísla trochu klesají, ale kapacita závodu v Esztergomi se zvyšuje o třetí směnu a také víkendové směny, aby stíhali i výrobu Suzuki SX4/Fiat Sedici, protože ten se prodává daleko lépe než se očekávalo (90 tisíc ks ročně vs. 60 tisíc původně plánovaných). Zároveň v následujícím měsíci končí výroba Suzuki Ignis.
Až si poškrábu něco v interiéru, tak vím, kam zavolat ;-) -
Swordfish76 10.09.07 12:25
« Re: tuning
To neni tuningova firma, ale je to prodejce aut Suzuki z Prahy. Ja mam od tamtud sveho Swifta. Maji take velkou prodejnu s autodily a auto prislusenstvim. Ta predni svetla vypadaji suprove, jen by me zajimalo, jestli maji homologaci. I ta cena je celkem rozumna. -
"-- skrytý --" 06.09.07 21:51
« Re: Co vy a Swift????
Z práce jsem zvyklý jezdit ve všech dražších vozech jako je Vectra, Octavia, Mondeo. Swift je proti nim levné autíčko.
To co mě mrzí na dílenském zpracování a menším odhlučnění, to mě vynahrazuje motor a podvozek. To co si mohu dovolit se swiftem je super. Není třeba kolikrát jet ani rychle ale stačí využít pouze toho že auto je maličkaté a krásně manévruje a drží stopu. A univerzálním odhlučněním je vždy autorádio. :-)
-
"-- skrytý --" 05.09.07 23:18
« Re: Co vy a Swift????
Ono je to asi takto: Každý človek inak vníma svoje okolie. Niekto viac pohľadom, niekto citom a niekto očami. A od toho je závislé aj jeho posudzovanie. Sú ľudia, ktorý si proste nevšimnú, že im niečo hrká v priehradke a sú ľudia, ktorým vadí aj padanie dažďových kvapiek na kapotu. Ak mal človek pred Swiftom hrkálku, tak swift je pre neho luxus. Ak ale mal niečo lepšie, tak to bude naopak. Swift je za tie peniaze zlaté autíčko. Ak chceme viac, musíme ísť do inej kategórie. ;-)
Aj ja som s dielenským spracovaním interiéru "najmenej spokojný" ;-) , ale to autíčko si to u mňa vykupuje dobrou dynamikou, dobrou spotrebou, krásnym zvukom motora, dizajnom...... >:D
Treba sa povoziť a podľa toho aj vybrať ;-) -
"-- skrytý --" 05.09.07 22:49
« Re: Co vy a Swift????
abych pravdu rekl, po procteni diskuze me kvalita zpracovani zacala trochu desit vzhledem k tomu ze ted budu mit Swiftika taky. Pri zkusebni jizde jsem ale zadne problemy s hlucnym podvozkem, skripajicimi operkami nebo cimkoliv jinym nepozoroval.
Mozna nejsem tak narocny a proste jsem to jen nezaznemal, ale kdo vi. Kazdopadne doufam ze to moc hrkat nebude :-) -
"-- skrytý --" 05.09.07 13:28
« Re: Co vy a Swift????
Alebo by som skúsil počkať na facelift ak veľmi s kúpou neponáhľate. Modernizáciou by sa mala zlepšiť kvalita. Ale to je môj názor, čo sa týka kvality, niekomu také detaily až tak veľmi nevadia. Najlepšie si je automobil vyskúšať a pozrieť a potom sa rozhodnúť. Celkovo som zatiaľ s autom spokojný, okrem toho spracovania žiadne vážne chyby. -
"-- skrytý --" 05.09.07 10:30
« Re: Co vy a Swift????
S ľahkou nohou sa dá jazdiť po meste so spotrebou do 7 litrov. Závisí to hlavne od plynulosti jazdy a od terénu (kopec, rovina). Po meste ak jazdím so zaradeným 3. prevodovým stupňom mi pri 50 km/h rýchlosti ukazuje informačný displej okamžitú spotrebu 3,6 - 4 l/100 km. Vlastním Swifta 2 mesiace a zatiaľ som s ním spokojný, sklamaný som len z jednej veci a tou je dielenské spracovanie. Mám kus, ktorý bol vyrobený v Maďarsku a musím s poľutovaním skonštatovať, že kvalita spracovania je nižšej úrovni ako napr. pri Škode Fabii. Mám najazdených necelých 5000 km, ale po prejazde nerovností interier Swifta vydáva omnoho viac ako pazvukov ako 3 ročná Fabia, ktorá má najazdené 65.000 km. Ale priznávam, že Fabia má o viac ako 8 cm dlhší rázvor a palubná doska je z časti tvorená mäkčenými plastami. Zrejme každý, kto má Swifta vyrobeného v Maďarsku môže potvrdiť, že pri kvalite spracovania výrobca šetril. Swifta som kúpil so zľavou 75.000 Sk, takže v tej cenovej úrovni nebol v ponuke žiaden iný automobil. Ak by som si mal vybrať určite by som kúpil Swifta, ale skúsil by som hľadať ešte nejaké kusy, ktoré boli vyrobené v Japonsku. ;-) -
BigFoot007 04.09.07 21:00
« Co vy a Swift????
Uvazujem o swiftovi ako o druhom aute do rodiny. Zaujima ma jedna vec, da sa s lahkou nohou jazdit v meste do 7 litrov?
JKupili by ste si znovu swifta? Laka ma ze je to japonec, je na neho super ponuka, ale trapi ma aj vyrobav madarsku, pripadne kvalita servisov... -
"-- skrytý --" 03.09.07 23:15
« Re: zajizdeni
Obavy mať nemusíš. Zábeh som robil v podobných podmienkach. Zo začiatku som ho moc netočil, ale po najazdení cca 300 km som mu pomaly začal dávať aspoň 4 000 otáčok (samozrejme, keď sa motor zahrial). Po najazdení cca 1000 km som vyskúšal jeho maximálky (dva plný, tri plný a pod.), ale vždy len na chvíľku. cca po najazdení 2500 km som už jazdil bez obáv o zábeh. Dôležité je počas zábehu často radiť. Ale pozor! Autíčko sa celkom zabehne asi po cca 10 000 km. Mne napríklad razantne klesla spotreba až po najazdení 6 000 km. Takže na začiatku od neho nečakaj žiadne zázraky.
Veľa šťastných kilometrov. :-) -
"-- skrytý --" 02.09.07 09:15
« zajizdeni
Ahoj
Na konci zari bych se mel zaradit mezi majitele swiftu :-)
Budu mit 1.3 GLX v cerne metalize. Mam ale trochu obavy co se zajizdeni tyce. Vetsinou jezdim po meste nebo dalnici, takze obecne doporuceni pro zajizdeni pujde v tomto stylu jizdy dodrzet dost spatne.
Jak jste Swifta zajizdeli, do jakych otacek max. jit? -
"-- skrytý --" 29.08.07 10:32
« Swift 1,3 GL/AC
Chtel jsem Vas pozdravit a pochlubit se konecne se radim mezi motoristy a dokonce i mezi hrde vlastniky Swiftika, mam nejakou neznamou japonskou verzi ci co ( rekli mi v autosalonu :-) ) a rad privitam Vase rady jak o nove auto pecovat.. :-) diky za Vase predchozi prispevky.. hodne kilometru bez nehody -
"-- skrytý --" 22.08.07 23:23
« Re: 1. prevodový stupeň
Nemyslím. Bežne to tak robím ak idem pod 20 km/h a chcem zrýchliť rezkejšie. Tá spojka trpí práve pri zaradenej dvojke a pomalej jazde (pri rozbehu s ňou treba pracovať). Ale na rovine v mestských kolónach sa mi napr. na dvojke jazdí lepšie, ako na jednotke. ;-) -
"-- skrytý --" 22.08.07 22:02
« 1. prevodový stupeň
Mám takú trochu nahlúplu otázku. V autoškole nás učili, že 1. prevodový stupeň je možné radiť len keď auto stojí. Swift 1,3 má veľmi dlhé sprevodovanie a často sa mi stáva, že potrebujem spomaliť na rýchlosť, kde môžem ísť len na jednotke, pretože na dvojke by mi motor zhasol. Netrí tým spojka ak zaradím jednotku pri pomalej jazde? -
"-- skrytý --" 17.08.07 23:14
« Re: Cyklovač predných stieračov
Po zatlačení páčky stieračov do prvej polohy sa zapne cyklovač. Potom otáčaním ovládača na tejto páčke sa mení aj cyklus (časový interval) stierania. Mne to takto funguje a takto to aj má fungovať. :-)
Ak to tebe takto nefunguje (mám tiež verziu GLX) a cyklus stierania sa nemení, máš cyklovč, ktorý má poruchu. Toto je vec na reklamáciu (ak je auto v záruke) a treba s tým ísť do servisu. Osobne ti neradím do toho špárať. Nie som si istý, ale elektronika pre cyklovač je asi naľavo dolu, tam kde je aj pípak (verzia 1,3). Ak tú krabičku rozoberieš, tak ju už nedáš dokopy. Takže radšej choď do servisu. Ak niečo robíš zle, tak sa to dozvieš a za opýtanie nič nedáš. ;-) -
"-- skrytý --" 17.08.07 16:30
« Cyklovač predných stieračov
Zdravím,
vie mi niekto poradiť ako funguje cyklovač predných stieračov na Swifte? Mám verziu 1,3 GLX, ktorá už obsahuje nastaviteľný cyklovač. Moja skúsenosť je taká, že pri otáčaní ovládača, ktorý slúži na nastavenie intervalu stierania, stierače v danej polohe stierajú stále v rovnakom cykle. -
"-- skrytý --" 14.08.07 17:01
« Re: rezerva paliva
Citujem príspevok z minula: 23.7. 8:52 dnsr napísal
Re: rezerva
můj rekord na nádrž je necelých 800km - z toho na rezervu 170..ale byly to nervy :) dotankoval sem potom 43l...Obvykle vydržim jezdit se svítící kontrolkou tak 100km (počítám, že v nádrži je cca 10l při rozsvícení hladovýho oka)
jinak Swift jezdí bez problémů (akorát vrže - sem tam šaltpáka, sem tam spojkový pedál, pak pravé zadní dveře při otevření nadoraz a hlavně brdové destičky dost pískaj), chystám se na prohlídku po 30tkm, tak je požádám, ať s tim něco udělaj... -
"-- skrytý --" 14.08.07 15:18
« rezerva paliva
Vejde se do nádrže 45 litrů benzínu, jak je v technických parametrech? Od rozsvícení kontrolky rezervy, jsem ujel ještě 120 km a do nádrže dostal jen 40 litrů paliva.Zajímalo by mě, jestli jsem tam ještě těch 5 litrů měl (dojezd na rezervu by potom byl kolem 200 km), nebo se tam 45 litrů nalít nedá.
Máte někdo s tímto zkušenost? -
"-- skrytý --" 14.08.07 15:15
« palivová rezerva
Máte někdo zkušenost, kolik se dá nalít do nádrže benzínu? V technických parametrech je 45 litrů.Rezerva však hlásí velmi brzy. Naposled jsem ujel 120 km od té doby, co se mi rozsvítila rezerva a do nádrže jsem dostal jen 40 litrů benzínu. Zajímalo by mě, zda jsem tam ještě měl těch 5 litrů,potom by byl dojezd na rezervu kolem 200 km, nebo zda se tam dá nalít méně než 45 litrů. Jinak palubní počítač ukazuje spotřebu docela přesně-porovnání s tankováním a výpočtem spotřeby. :yes: -
"-- skrytý --" 14.08.07 08:03
« Re: SPOTREBA
Jazdím rovnako, de fakto stále rovnakú trasu. Zimu a leto neviem zatiaľ posúdiť, lebo Swišťa mám len 4 mesiace (skoro 7000 km). Ale už mi viac ľudí povedalo, že na tej benzínke je najlepší benzín v Žiline. Dokoca tam chodia všetci tuneri z okolia. Auto v nízkych otáčkach neklepe (hlavne ak mám v meste pri 50-tke zaradenú štvorku a potrebujem sa mierne rozbehnúť). Takže odporúčam. :-) -
"-- skrytý --" 14.08.07 07:16
« Re: SPOTREBA
A myslíš,že jazdíš stále rovnako? (rovnaké trasy, rovnaká premávka, rovnaká teplota, rovnaký štýl jazdenia...)
Mne osobne "lieta" priemerná spotreba od 6 do 8 l/100km (teda myslím celoročne leto aj zimu) - podpisuje sa pod to hlavne typ trasy (okresky, alebo mesto) a štýl jazdenia. Plus/mínus polliter by som si nevšímal...
-
"-- skrytý --" 13.08.07 23:27
« Re: SPOTREBA
>:D Tak a teraz z toho začínam byť trochu mimo. Swišťo začal chodiť na Shellku a má spotrebu o pol litra vyžšiu ako mal predtým. Ja som zasa začal chodiť na Spektrum (sem chodil predtým Swišťo) a mám spotrebu o pol litra menšiu. A teraz ako sa hovorí "babo raď". :-O
Alebo že by som sa konečne naučil šoférovať?. Alebo že by sa mi ten môj Swištík konečne zabehol? ;-) -
"-- skrytý --" 13.08.07 09:44
« Re: SPOTREBA
K palivu: naposledy som natankoval Shell V-Power a mám pocit,že sa motor lepšie zobúdza z nízkych otáčok. Nemám na mysli vyšší výkon, ale plynulejší rozbeh na 2. stupni pri nízkych otáčkach (pod 2000). Už nie je počuť "dusenie - hrkotanie". Doteraz som musel pred zaradením dvojky pridať viac plynu...
Možno je to len môj vsugerovaný subjektívny názor,ale mám ten dojem, že motoru toto palivo chutí viac... :-) -
"-- skrytý --" 13.08.07 00:00
« Re: SPOTREBA
Ekvivalenty pneumatik netreba snad az tak hladat v tabulkach, je to dost jednoducha matematika, ako ich vypocitat. 165/R14/70 ale su naozaj dost odlisne od 185/R15/60. Tie pneumatiky na 15'' diskoch budu mat az o 8mm vacsi polomer, ako na 14'' a to uz je pomerne dost. Bezne byva rozdiel tak 1mm.
Obvod bude az 1894mm verzus 1843mm, cize na jedno otocenie kolecka az 5cm. To by sposobilo naozaj dost velku neprenost na tacho. 10% to vsak nebude ani z daleka
:-)
Disky .... no podľa mňa je lepšie ako plecháče kúpiť ALU - rozdiel v cene je malý. Ale samozrejme ak už plecháče sú dodané k autu, bola by škoda ich nevyužiť.